Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
caute... cital som komentar k jednemu videu kde chalan na 600RR jazdil bez vyfuku... malo to brutalny zvuk... a ony mu tam pisali ze si znici valce a motor apod... |
urcite si tam nieco skor ci neskor doje...babre.zrejme mu podpali velntily |
Jazda bez výfukov zachraňuje životy. Kto ťa nevidí ten ťa aspoň počuje. |
ja by som to tez spravil.. ten zvuk je krasny... ale neviem ci sa tam daco nedojebabre. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (14.07.2007 22:51) |
presne tak...ten odpor co robi vyfuk plynom udriava casovanie ventilov spravne.ak vyfuk odhodis,moze sa stat ze bud nieco odide alebo,ako pise ortut, ta sejme najblizsi sused s gulovnicou |
radsej ta gulovnica ako by sa mi mala pokazit moto... |
a este jedna vec...urcite ti jazda bez vyfuku znizi vykon masiny |
ale aspon obcas pre ten krasny zvuk by som sa previezol po meste nie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (14.07.2007 23:19) |
Masaker: aby ťa ten krásny zvuk nestál šutrom do hlavy od suseda ako tu nietko píše...keď motorka moc reve nie je to bohvie čo.. |
ved hej... ale odmyslime si scenar ked dojde k fizyckemu al. slovnemu utoku na mna a moju moto... (ale nevylucujem to... byvam na sidlisku kde su panelaky nehorazne nahusto) |
ked urobis akykolvek zasah do vyfuku, zmenia sa ti tlaky a moze ti podpalit ventily a pod... vykon moze byt vyssi, ale je to otazne... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (14.07.2007 23:37) |
neviem co su laufy... a nedalo by sa to tak vyladit ze by moto isla baz vyfuku a nic by sa jej nestalo? ze by bola tak nastavena akurat na tlaky bez vyfuku... |
asi ked das "forsage" tak ti to spali gule, inak v pohode...F16 |
Prevez sa mi pod oknami 2 krat bez vyfukov a urobim z Teba mrtvolu... Kam chodite na take prijebane napady, do Mongolska? Zrejme potrebujes na seba len upozornit a nejde Ti o nejaku radost z jazdy. Uplne staci ist na par 100 km vyjazd ked mas nejake vykuchane "ladaky", mna osobne by z toho bolela gebula... |
ehm k tym vyfukom, pekne to ma spravene tento chlapik: |
no uz som pocul vselico ale ze by mal motor bez vyfuku krasny zvuk?! |
... masaker takych ____ j ak ty nemozem vystat .... urobis vsetko preto len aby si ta kazdy vsimol a motorka je len hracka na frajerinu .... sa uvedom ... robis nam hanbu iba ... |
nerieste ho, ak momentalne nema motorku nema z coho dat dole laufy Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.07.2007 13:29) |
Jasné že moto bez výfuku má vyšší výkon. Veď všetci jazdci na GP jazdia bez nich. |
otvaranie a zatvaranie ventilov zabezpecuje vackovy hriadel a pruziny.....zle nastavenie moze zapricinit poskodenie ventilu,ale mam pocit ,ze zasah do vyfukov moze akurat pohnut vykonom hore alebo dolu.....dalej pokial sa zmenia pomery vo vyfuku ,mali by sa upravit aj pomery v plneni zmesou......filter,trysky...... |
4-taktu by sa nemalo stat nic, akurat ti tam budu slahat ohne z rury a 2-taktu to znizi vykon pretoze bude unikat cast zmesi von z motora |
ved a ked ma niekto len ruru a jazdi na tom a nic sa nestalo s tou motorkou tak... |
tref vysvetli chlapcovi z dediny (to ako mne) preco mi to podpali ventily ked tam nebudem mat "vyfuk" |
boha.. to bola otazka.. nevravim ze sa idem dakumu zajtra vozit popod obloky... skratka som to videl vo videu a tam to fachalo jak ma... tak ma tu prosim nerozoberajte... mawy a ty sa neobuvaj... vec nazoru... a vystat by som mozno nemohol ani ja teba.... |
Masaker.....nie som mechanik,ale podpalovnie ventilov suvisi s ich zlym dosadanim nasledkom zleho nastavenia vole.......vyfukovy protitlak suvisi iba s vykonom......na 99% |
ok.. diki toto je odpoved aka mala byt... nie zbytocne kecy okolo toho... |
ked das dole vyfuk na 4 takte nic sa nestane akurat to reve a vykon ma ten isty a 2 takt nepojde do vykonu zadusis ho ked das vyfuk dolu |
skor mam namysli moto ako 600RR , 900RR , 1000RR, R1 ,gsx-r 600,1000... |
zug21 ked das dole vyfuk na 4 takte tak sa nic nestane? to mas odkadial? |
keby som túto tému zakladal ja , tak asi po 15stom príspevku si dám povedať a tie výfuky tam nechám... |
Clovek ktory takto rozmysla-ze si odmontuje vyfuk,bud neni normalny,alebo ma prvu motorku v zivote.Zaprve by som mu pri prvej prilezitosti vopchal daku tyc do predneho kolesa..Keby som bol tym motorom tak mu piestamy poklepem po vajciach-pretoze vyfukove pliny su neni brzdene a nici sa motor.Motor je nadstaveny a pocita sa s odporom plynov vo vyfuku tak ako tu pise raptor.Vyfuk tam pekne nechaj.Ked chces mat rev,tak si kup ladeny a nechaj si vyladit masinu na stolici.Porozmyslaj nad tymi prispevkami ktore o dacom hovoria-cize vyfuk je dolezity tak ako aj sanie.... |
jumper55: ok, tak si taku motorku kup |
raptor spatny tlak ma pomahat uzatvarat ventily?! to nemozes mysliet vazne |
No ešte by to chcelo príspevok nejakého výrobcu alebo projektanta výfukov. Neviem načo by sa trápili s rôznymi návrhmi tých tvarovaných nádrží (myslím že sa im hovorí expanzné) vo výfukovom potrubí, keby stačilo dať tam holú rúru v ktorej by na konci bol tlmič na zníženie hlučnosti. |
to nerd: to s timi ventilmi/ bavime sa o ich podpaleni/ nie je az taka nerealna chujovina.Ak zmenis tlakove pomery vyplachovania motoru,bez naslednej korekcie bohatosti zmesy z najvacsou pravdepodobnostou tuto ochudobnis a je to! Ked este behala stranka www.lpx.cz v teste VTR1000 bola spomenuta pricina jej nadmernej spotreby /tusim cca 10l/100km/Bol to problem nie uplne dotiahnutej konstrukcie motora,kde inzinieri "napravili" problem podpalovania vyfukovych ventilov ich dodatocnym "chladenim" bohatsou zmesou |
rs spomenul si konstrukcnu chybu ... neviem ci sa moze rychlejsim prudenim spalin nejako dramaticky menit teplota |
nie teplota ako taka,ale bohatost zmesy,a ta konstrukcna chyba bola spomenuta ako priklad |
a trebars u zavodakov tie vyfuky nie su na okrasu,a ani na dovazenie do minimalnej hmotnosti |
nerd nikde som nenapisal ze spatny tlak pomaha uzatvarat ventily |
...hayabusha turbo,naozaj krasne hlavne zvuk blow off ventilu na turbe...to turbo mu tlaci pekne bar-y...jazda bez vyfuku,uz si aj tak v ba pripadam ako na nejakom velkom okruhu...niektori robia pekny hukot... |
raptor ja nie som zastanca bezvyfukovych motoriek hned z prveho mojho prispevku v tejto diskusii je to jasne... a nemam tam "lauf" ale iba "lauficek".... |
4-takt: ak odoberies koncovku, budes mat vo vyfukovom potruby nizsi tlak. Vyfukovy a nasavaci ventil su vzdy v istom momente otvorene sucasne, je to myslim kvoli emisiam, je okolo toho strasna matematika, chemia a fyzika, ale to nie je dolezite. Podtlak sposobi, ze spolu so spalenou zmesou vycucne a viac cerstvej ako by malo. Tym padom mas vo valci menej zmesy = nizsi vykon a sucasne cerstva zmes vybuchuje pri vyfukovom ventile = podpaluje ho. Najlepsi sposob ako poslat motor do vecnych lovisk. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (16.07.2007 10:41) |
ja som jazdil na simsone nie len bez vyfuku ale aj bez "zvodov" na volnobehu to dusilo, ale ked som tomu pridal, tak to islo normalne a zvukova kulisa mi vytvarala dojem rychlejsej jazdy ako keby som isiel potichu s vyfukom |
takze zaver je : Kto chce aby mu motorka vydrzala najdlhsie nech nejazdi bez vyfuku... |
masaker nie zaver je ten ze my sralovia budeme jazdit s vyfukmi a ty MASAKER si ich das dole ked budes mat s coho heh |
Treff...pokus sa mi vysvetlit...cim sa u stortaktu odstranenim vyfuku podpalia ventily.... ciste technicky,,nemyslim to ironicky.....diki |
maTooB... ....jeden z nas nevie co je technicky......pytam sa na dovod... Upravené 1 krát. Naposledy upravil yamaxx (16.07.2007 16:32) |
este aj ked uberes, sem tam ti to streli vo vyfuku a tak ti to opaluje ventilky z vonka ... alebo pri vysokych otackach pri podradovani a tak... ja neviem o tom nic , len tak tlacim poloroztopenu cokoladu a pisem |
ale to asi iba pri moto s karburatormi ... Varan 2007 a take podobne stroje |
duggo: ale niekde som cital, ze ked sa prepoja benzinove hadice tak to nerobi Upravené 2 krát. Naposledy upravil Zephyr (17.07.2007 9:27) |
Ja som sa uz na tuto diskusiu povodne vybodol, nechcelo sa mi sem uz jednoducho vypisovat jak magor, no jednoducho teraz mi to neda, lebo: Zephyr moja poklona... Tak krasne by to dokazal napisat malokto. |
O podpaľovaní ventilov tu už čosi bolo pred pár rokmi: |
Je to za jedno. |
ventily do toho nepleťte |
Vadim: pekne zhrnute, len: |
Jazda bez vyfuku nici motor!!! kvoli zlemu prudeniu vyfukovych plynov a podobne a okrem toho to musela mat hnusny zvvuk!!! |
tie benzinove hadice treba prepojit velmi odborne, inak hrozi, ze ti odide cerpadlo |
Vadim: ja som tusil, ze v tejto veci myslime obaja na to iste |
niektorí na môj fígeľ konečne prišli, že výfuk je vlastne zbytočný a je to vecička na zarábanie prachov. |
caro: tej expanzke som sa uz aj ja cudoval, spekulanti, stale vymyslaju nieco nove |
tomxx: aj so sériovou 250WRF (polplyn ,výfuk priemer cca 1,5 cm) som bezproblémov dával aj všetky tie rozdr.ané výjazdy na Lehote, tak som strašne zvedavý čo to urobí teraz. trysky aj ihlu mám takže cez víkend to erik p. hádam dobre naladí. A napíšeme test na countrycrosse ? Yamaha tam už dlho nebola, červená to tam prebíja a nemyslím tým Hondu. |
nooo dojebes akurat tak usi niektorych obcanov ked okolo nich pojdes a ked chces dobry zvuk |
necital som vsetky prispevky, ale dnes som mal dole tlmic, zvuk pekny len do 5000 otacok, dovtedy pekne basy, bublanie ako na silnom chopri, silny hlas. Ale nad 5000 to uz moc vrieskalo, zvukova kulisa bola hrozna, nebasovalo to ale to vrieskalo a malo to citelne slabsi vykon. Nahodil som tlmic, bol som sa previest a poviem Vam, ze jazda bez vyfuku je dobra kokotina, na volnobehu neskutocne pekny zvuk, ale je to kokotina, nikdy ho uz nedam dole (pokial nedam ladak ) Takze sa vyserte na celu jazdu bez vyfuku... toť moj názor |
Tak by ma zaujimalo-tí co ste menili koncovku vyfuku (4T) za "ladenu" to ste boli vsetci v servise vyladit motor? Alebo myslite ze to za vas spravil predchadzajuci majitel ked tam tu koncovku daval? Asi nie. Ide mi len o to ci mozem dojebabrat motor (vyssie spominane podpalenie ventilov) ak budem jazdit s tou koncovkou bez nastavenia motora-alebo riadiacej jednotky. |
Na tvojej moto by som isiel na brzdu to poladit. Ved to v ziadnom pripade nie je jedno, ci mas 149 alebo 152 koni |
Sorrac kamo-ale pytal som sa na nieco ine a o vykone tu nepadlo ani slovo.Mne 150 koni staci |
Ved som ti odpovedal, ze na tvojej moto by som to asi siel poladit. Neviem preco, jednoducho sa mi to hodi. Ale napr. Raptor (vraj) na brzde nebol, lebo... no to je aj tak v inej diskusii... jednoducho on to dal na svoje exvaradero kvoli zvuku (tusim) a bolo mu jedno, ci to bude mat nieco navyse alebo menej. |
len by som si dovolil doplnit, ze ventily sa chladia o svoje sedla a podpaluju sa prehrievanim, ktoreho pricinou moze byt nedosadnutie/zle dosadnutie taniera na sedlo ventilu (nulova, resp. zaporna hodnota vole ventilu) |
u 2 taktou to zvisi rapidne spotrebu u 4 taktu to je ako? |
Tu si pozrite vyfuky |
Honda350: to sa neda takto pausalne povedat, zavisi od sofistikovanosti motora, t.j. nakolko konstrukteri vyuzivaju nestacionarne prudenie v sacom a vyfukovom potrubi, povedal by som, ze cim vykonnejsi motor je (litrovy vykon), tym viac sa dbalo na zosuladenie vlnenia v potrubiach a tym haklivejsi motor na zmenu potrubi bude (bavime sa o 4T) co sa prejavi aj na ucinnosti (cize na spotrebe), |
dobre.. zozal som velky pojeb za tuto temu... ale aspon som sa neico dozvedel.. tema bola zakladana s tym ze teoreticky by sa dal dole len tlmic nie ako si tu niekto mysli ze aj zvody.. a ostanu len diery.. ostali by zvody a rura po tlmic.. tlmic by uz nebol.. ale bola to len teoreticka tema pretoze som nieco take videl.. otazka bola jasna. .nici jazda bez vyfuku motor? nikto povedal ano a niekto nie ok. .vas nazor ja sa len zo zaujimavosti pytam. .a s tym pchanim tyci do kolesa.. takuto kokotinu napise len daky sproty clovek.. pretoze keby to niekto spravil niekto vam tak yb ste to ani nepredychali tak si silne reci odlozte.. este raz: nechystal som sa nieco take praktizovat.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil MASAKER (22.03.2008 0:21) |
Nechcel som rýpať do tejto témy, ale furt sa mi vnucuje jedna otázka: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35139 | Včera: 211542