Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
caute chcem sa vas opytat motokamarati ci nemate skusenosti s prisadami do motoroveho oleja.rozne tie aditiva a ine chemikalie co maju udajne predlzit zivotnost,zmensit spotrebu oleja,atd.viem ze mnohe z nich obsahuju teflon tak nie su vhodne do motoriek co maju spolocnu olejovu napln so spojkou lebo by mohla klzat.ale nepoznate alebo ste nevyskusali nejake prisady co mozu ist do motorky so spolocnou naplnou. konkretne ide o jednovalec vzduchom chladeny honda xl 600 r co ma moj kamos.motorka pekne ide ,startuje,maximalka neznizena,ale ked jej trochu viac naklada tak zoberie v pohode pol litra az tristvrte na tisicku km vacsinu jazdenych po cestach normalnym tempom okolo 4az 5 tisic otacok. no ked ju sem tam prezenie po terene tak to vyjde aj viac oleja. |
Pato: ja som mal túto istú dilemu...kúpil som si prípravok od LIQUI MOLY - CERATEC (obdoba Xeramicu) predajca mi tvrdil že to nemení viskozitu oleja natoľko aby mi mokrá spojka začala šmýkať, vraj tam ide najmä o tie keramické častice ktoré sa naviažu na časti motora a tak zabránia styku kov na kov. Tak reku fajn vravím si, nalejem to na jar do Dominátora... No keďže ja mám na dvore aj druhého miláčika a to Škodu 120 po GO motora, rôznych úpravách a ešte neviem čom rozhodol som sa že to nalejem najprv do nej, reku uvidím čo to urobí...prvých 500 km to nerobilo nič no po asi 1100 km badám bez akéhokoľvek zásahu do motora lepšiu akceleráciu (od nezávislých pozorovateľov som v aute započul také že: "kámo veď to opiera skoro ako favorit " , lepšie studené štarty, no a spotreba oleja sa zatiaľ posúdiť nedá či klesla alebo nie...takže na základe doterajších skúseností som raz tak rozhodnutý to kúpiť ešte raz a obdarovať s tým aj toho jednovalcového makača v ráme mojej NX650 |
dik za tvoju skusenost.bavil som sa s chlapikom co nalial do dominatora ten rusky universalny modifikator .na ktory bola reklama kde tade a hovoril ze mu zacala smykat spojka a starter zacal robit problem.a fakt ked som chcel nastartovat starter chvilu nic tak dve tri sekundy a potom sa chytil.takze nakoniec musel menit spojku lebo cim dalej viac smykala a trosku oddialil vymenu gufier no za cenu znicenej zanovnej spojky.v obchode kde to kupoval ho presviedcali ze to moze dat do hociakeho motora.tiez sa bojim tohto aby to nakoniec nenarobilo viac skody.keby islo o boxer bmw kde je zvlast olej pre motor tak by som sa nebal.pozeral som uz mnohe tieto prisady a v slovenskom navode co tam bol nalepeny ho odporucali do motocyklov a na flasi origos anglicky navod vyslovene zakazoval pouzitie v motocyklovych motoroch z dovodu obsahu teflonu a znicenia spojky.v tesco tiez maju znacku STP a na niektorych baleniach bolo napisane po slovensky ze kludne vsade moze ist a na inom baleni ze do mokrych spojok neni urceny.to bolo s odstupom pol roka,tak na kazdej zasielke balenia bolo inak uvedene.preto sa bojim lebo aj predajca moze v dobrej viere poradit hovadinu.zatial som zistil ze ked nejaky vyrobok obsahuje teflon,PTFE tak znici mokru spojku. |
ja bych sa toho bál hlavne kôli tej spojke a ešte vraj tá keramika zasere všetky súčiastky. tvrdia, že je to taká rana z milosti pred vyhodením motora. radšej bych to riešil výmenou opotrebovaných dielov. |
Crossbiker: to čo spomínaš ty som počul o prísadach s obsahom medi... dúfam že som moju škodovečku neodsúdil na smrť!! |
keramika je omnoho vačší humáč než meď. tú ešte dáš preč hydroxidom keď rozobereš motor ale keramiku však sa popýtaj v servise, tam to tiež nemajú radi. ale škodovečka s tým už nejak doklepe do dôchodku |
Cross: si ma teraz dostal, práveže som ten Ceramic ukazoval chlapíkovi zo servisu a bez toho aby som mu povedal že o čo ide mi zahlásil že toto by sa mu zišlo do jeho káry vraj má už cez 80 000, no ja mám na honde cca 50 000....ale aj tak si mi zatiaľ názor nezmenil |
ja mam na Honde cez 60 a spotreba ani deci |
Duggo: to bude asi tým že máš štvorvalec alebo správnym menením oleja... |
ked som mal XT600 tak som dolieval olej to je fakt |
duggo: ja som lial tiež, preto som menil tie guferá, dúfam že to zaberie + ten ceratech... Zdar!! |
Ja som vyskúšal Xeramic do DR 650, na chvíľu mi to pomohlo v spotrebe oleja, ale že by som na motore cítil nárast výkonu, menšie ohrevy, menšiu spotrebu to sa nestalo. Spojka to prežila, ale dal som to aj preto lebo už predtým v plnom výkone na poslednom prevode prešmykovala. Ale s Xeramicom neprešmykovala viac. Firma Slick robí prísadu určenú aj do motocyklových motorov so spoločnou náplňou motor+prevodovka+spojka. Niekde som čítal, že tie prísady odbúrajú u olejovej náplne jej antioxidačné vlastnosti. Ale ktoré prísady to robia to neviem. Môj názor je taký, že prísada môže pomôcť pri extrémnych situáciach motora, pri prehriatí a podobne. Ale do zgenerálkovaného motora, alebo nového motora by som si to nenalial. Ak dodržuješ výmenné intervaly výmeny oleja, tak sa ti motor bude opotrebovávať tak ako má. A keď vidím v reklame ako tam brázdia po dráhe na aute bez olejovej náplne je mi to smiešne. Olej okrem toho že maže aj chladí súčiastky. |
caute tak cez vikend som podebatil s 5 mechanikmi co maju opravovanie v genoch po tatkoch a daktori aj po dedoch.takze od malicka v monterkach sledovali tatkov v dielni.tiez vacsina z nich mi tieto prisady neodporucila hlavne sa mam vyhnut ak uz teda nedam pokoj a chcem daco naliat do motora prisadam s obsahom keramiky,lebo ako hovorili keramika je hrozne pevna a po vytvrdnuti vie motor riadne zdevastovat najhorsie je ze sa to udajne neprejavi po par tisicoch ale mnohokrat po 30 az 60 tisic km pri aute a pri moto tak po 15 az 20, takze sa to neda ani reklamovat.udajne to riadne poskodi trecie plochy,upcha mazacie kanaly atd.povedali ze tieto prisady maju zmysel v extremne vykonnych motoroch ktore nie su stavane na zivotnost ale na vytrvalost,to znamena aby vydrzali pretek bez poruchy a nemusia bezat 50 a viac tisic kilometrov.tam to udajne ma zmysel lebo motor sa skor znici extremnym sposobom pouzivania a negativne ucinky nemaju proste cas sa prejavit.kdezto pri beznom pouzivani mozu sposobit casom dost vazne problemy.jeden z nich to prirovnal k vode,ktora je neskodna na holy plech ked po nom par krat stecie.ale ked dlhodobo posobi tak casom prehrdzavie hociako hruby plech. co sa tyka skodovky tej by to nemalo ublizit lebo vyrobne tolerancie motora su dost velke a tak nedochadza k takemu treniu ako pri modernych motorkovych motoroch v skodovke sa toho nemusis bat ale asi to my nebudeme liat do motorky po tom co som sa o tychto prisadach od mechanikov dozvedel.dakujem za vase nazory. |
su to ko.ot.iny ci das ci nie to mas ozaj jedno ci to tam das abo nie mi nekupujeme stroje na celi zivot ale predavame kupujemem menime casto preto to mi ani nevieme posudit uz vyrobca tlaci olej do urcitych hodnot ktore su takmer neunosne a tie takzvane aditiva narusuju strukturu oleja a posuvaju hranicu este vyssie ale je to na ukor zivotnosti materialu my to nespozname lebo ako uvadzam rychlo stroje menime ja som mal metaltek pouziva to aj PAVEL HANZLIK nevadilo to ani spojke ani nicomu len som za to vysypal neskutocne prachy asi tak ziadny rozdiel vo vykone na brzde som to nemeral podla mna zbytocnost |
Ja rozmyslam nad tymto, ze si troska ulejem do oleja: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 235358 | Včera: 132772