Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

nabijanie EV, optimalne A (kW) - Diskusné fórum - Off topic - Mimo tému

Obsahuje všetky diskusie ktoré priamo nesúvisia s motorkami.

Značky: Duplicita.

Téma má aktivované automatické mazanie diskusií, ktoré sú neaktívne viac ako 14 dní.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiunabijanie EV, optimalne A (kW) - Diskusné fórum - Off topic - Mimo tému

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
15.12.2023 13:02

nabijanie EV, optimalne A (kW)

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Ja sice idem vyzvedat k autu, ale vonku uz zuria aj elektricke moto, tak mozno niekomu pomoze...
Vymenil som po rokoch phev(13kWh za nove phev s vacsou baterkou(kapacita 17.8 kWh).
Doteraz som nabijal na klasike 220V jednofaze na 10A, obcas som prepol na 16A, ale to uz sa dali na vidlici v zastrcke volske oka robit.
Aj pri 10A sa dokazala solidne zohriat.
Rozmyslam kupit 3fazovu nabku, kde si viem nastavit vykon.
Cisla:
1faza nabka: pri 16A je to 3.7kW, pri 10A - 2.3kW.
3faza nabka: pri 16A je to 11kW, viem prepnut napriklad na 6A - 4kW.

Vyhody 3fazy vidim v nizsom zahrievani, rychlejsom nabiti(nehra az tak rolu).
Nove auto podla parametrov dovoli max nabijaci vykon 7.2kW.

A teraz ta moja otazka: vieme nejak teoreticky zafilozofovat, ze aky nabijaci vykon je vzhladom k zivotnosti baterky najlepsi?
Niekde pisu ze cim nizsi, tym lepsie, inde zase ze musi byt vyssi ako hodnota xy.
Bude v mojom pripade k baterkam nabijaci vykon 2.3kW setrnejsi vzhladom na zivotnost ako 4kW?
Merlin pod :-)


05.01.2024 22:16

Re: nabijanie EV, optimalne A (kW)

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: salem79: Mám EV a nabíjam 2.3 kW. Noc je dlhá tak načo riešiť.

Ak sa rozhoduješ medzi 2.3 kW a 4kW tak je to zbytočné, baterke to je podľa mňa jedno (čo si sa pýtal) a ty len vyhodíš prachy.

Robil by som to len kvôli urýchleniu nabíjania doma využiť tých tvojich 7.2 kW, do budúcnosti 11 kW podľa auta.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 28497 | Včera: 130757