Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Posledný týždeň sme spolu so špecialistkou zo záchrannej služby pracovali na článku o prvej pomoci pri nehode motorkára. |
precital som od zaciatku az do konca. Dost to davalo zmysel a je dobre, ze to nie je zbytocne rozpisane, lebo menej je niekedy viac. Dakujem |
ten bod v zavere, nikdy nedavaj dole prilbu.tak to je na rozumnom zvazeni. lebo pokial sa chalan bude dusit,tak asi nieje jedno ci sa udusi,alebo zostane chromi. |
barlac Pri nehode motorkára mu nikdy nedávaj dole prilbu, pokiaľ to nie je nevyhnutné. Maju to tam osefovane ( : . Dusenie je jeden z pripadov kedy musi ist prilba dole (ak nieje mozne vyriesit situaciu otvorom v prilbe ). Velmi dobra bola infoska o kriciacich : D. Upravené 1 krát. Naposledy upravil vagascan (12.06.2018 23:15) |
Re: barlac: ked ma niekto poranene krcne stavce a ty mu lupnes s hlavou, tak nezostane na voziku, ale v marnici. |
ak sa clovek dusi, moze to byt len zapadnuty jazyk. Vtedy staci zaklonit hlavu dozadu, helma ist dole nemusi. |
ked to tak po sebe citam, tusim najskor by si mal siahnut do ust, ci tam nieco nema, a az potom zaklonit hlavu... |
preco to pisem? poznam pripad ,ked curacikovia postavali a debatovali ci dat,alebo nedat prilbu dole. a bolo ich asi tak tucet. ale chalan co mal mozno viac ducha pri sebe,tak prilbu dole dal. aj ked bolo jasne ze sa dusi,lebo jeho fialova farba tomu nasvedcovala. |
Ked tak nad tym rozmyslam, tak asi by som si mal kupit vyklapacku, len ci by som si na nu este vedel zvyknut... |
99 percent nemotorkarov nebude ani tusit, ze mas na hlave vyklapacku a bude ti ju z hlavy sklbat v zatvorenom stave |
Každú nehodu je potrebné riešiť individuálne podľa okolností, preto je doležité odzačiatku komunikovať so 112-tkou, ktorá pomôže a poradí. Univerzálny postup žiaľ nie je. |
tazko na cvicisku, lahko na bojisku. a to plati aj tu. teoreticky to mozem ovladat, ale v realnej situacii plnej krvi, kriku a nepeknych pohladov mozem zlyhat. ale donutit ludi, aby taketo kurzy absolvovali je asi nemozne. |
Miror> z viacerych zdrojov mam info, ako bolo aj v clanku, ze treba volat priamo 155. Na 112 sa ta vsetko povypytuju a potom to budes este raz cele vysvetlovat na 155. Zbytocna strata casu. |
Vyrobte niekto nášivku s týmto textom, aby to mohlo byť prišité na motorkárskej bunde. |
Re: Explo: len aby ta potom nenahanali drsni chlapci z moto klubov, ze mas neodsuhlasenu nasivku, ako sa uz niekde riesilo. |
Re: boombastic: Môj nápad a ja ju odsúhlasim používať |
Re: boombastic: vtedy zabudneš asi na všetko a potom platí "Každá prvá pomoc je lepšia ako žiadna a pomôž ako vieš" |
Re: miror: V pokracovani clanku by ste mohli spomenut Defibrilator. Kde by ho ludia mohli zohnat. Ze treba podavat masaz, pripadne umele dychanie (ak je to bezpecne), az do prichodu sanitky, ze to nie je zbytocne. Lebo clovek bez defibrilatora nenabehne, tak ako v Bejvoči.... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 282962 | Včera: 190618