Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Neviete niekto co sa stalo na moste, smerom na Aupark pred nadjazdom ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil mrkvacervena (08.09.2015 22:31) |
isiel som tadial dost neskoro po nehode, pretoze tam uz bolo kopec policajnych aut a aj cestari uz stihli zablokovat prejazd. |
Kedy sa to stalo ? Nebolo to uz na vecer alebo po tme ? |
to ziskop: ta nocna Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (09.09.2015 10:18) |
Bol to moj kamarat Chalan z nasej partie. Asi najviac miloval vozenie sa Je to strasne tragedia som s toho v soku. Este v cera 2hodiny pred nehodou som sa s nim rozpraval. Viem len tolko ze mu golf zabocil do pruhu a podla vsetkeho isiel pririchlo nato aby zareagoval. Udajne to ale mohla byt aj vada motorky v podstate sa nic moc nevie. Nech mu je zem lahka Pozri obrázok |
to Fl4K: |
Re: meloking: Podla vsetkeho to bola chyba motorkara otom sa asi hadam nemusime bavit... Vysoka rychlost + maly zmatok v doprave a je to tu... Motorka letela cca 170m prilba na dve polky a hlava.... |
Henten kus dialnice je bohuzial bohaty na krizovky aj na nehody. Ludia vyjdu zo sitiny, menacu sa na stranu do mynskej, nasledne sa medzi nich radia ti z mlynskej, par metrov na to sa pripaja nadjazd z karlovky, kamiony tam nemozu pouzivat na kuse pravy pruh, tak ludia predbiehaju po pravej strane a nakoniec sa polovica na poslednu chvilu rozhoduje ci ide na vieden ci na zilinu. |
podľa fotiek si to tiež neviem vysvetliť... jedine že šuchol o auto, vyletel z motorky a spadol rovno na hlavu... Motorka ale musela ísť ešte po oboch kolesách inak by nedošla tak ďaleko od miesta nehody... však to bolo aj kľudne 200m. Keby motorka padla, tak by zastavila omnoho skôr nie? |
Celé je to tam nachuja zančené, isiel som iba parkrat tade, na plechovke, vždy s odstupom niekoľko rokov a posledne v noci na moto, skoro som neodbočil na Žilinu, ma to viedlo na Viedeň a pritom som si pamätal, že je to tam na pikaču, musel som zamyšičkovať. Naši dopravní inžinieri sú totálni tupci a cestári ešte väčší a zvlášť v TT, nevedia spraviť rovno jediný kanál, jediný flek na ceste. |
Re: bolvua: Poradíš mi drahú prilbu v ktorej keď havarujem a narazím vo vysokej rýchlosti do niečoho nestane sa mi nič? |
nemam pocit, ze by to bolo vyslovene nedostatocne oznacene a napriklad odbocka na zilinu a na D1 je tam naznacena hned niekolkokrat: |
Re: Plazivec: Nesúhlasím s tebou. Jazdím tade často na plechovke aj na motorke a je to značené úplne luxusne. |
Re: Fl4K: Inak nevieme co to bolo konkretne za prilbu? |
Re: 8814: on nenarazil do ničoho... práskol s hlavou o zem... to musí normálna prilba vydržať... Táto praskla a čo je horšie vraj sa mu zarazila do hlavy... nemal vraj žiadne iné poranenia ani vnútorné ani zlomeniny... |
Prosim neriešte chujoviny....Akú mal prilbu aké lacné mal boty a to že nemal kombinézu. V rychlostiach nad 80km/h a ak nie si a okruhu...a prežiješ nehodu na moto...tak oslavuješ svoje plnohodnotné druhé narodeniny. Vo vyýších rýchlostiach je to už len o šťastí, nie o výbave |
R.I.P už mu spor o prilbu asi nepomôže...pokoj jeho duši....škoda mladého chalana |
Podla zaberov z nehody na Hnojke, kde ukazovali pristrojovku, bola tusim rucicka otackomera zaseknuta na 12500 ot/min. |
keby bola zaseknuta na 0, tak by to znamenalo, ze tam stal?! |
Re: maryhuan: ja som tam šiel v noci a s tlmenými a práveže v tom pravom pruhu, prd som videl tabule, treba to na cestu namaľovať, ako je zvykom v civilizovaných krajinách. A ty tam jazdíš stále, takže to poznáš, na rozdiel odo mňa. |
Re: Plazivec: Je tam pekné zvislé značenie, ale v tomto sa naprosto zhodujeme, že akékoľvek dodatočné značenie len pomôže a sprehľadní ten úsek. |
to plazivec: |
Ti, ktori tade nejazdia pravidelne sa castokrat uz cez plnu ciaru preradia do praveho, pretoze nevedia, ze aj zo stredneho pruhu sa da odbocit na D1. Vodorovne znacenie ich k tomu trochu zvadza. Hore na tabuli to sice vidno, ale... |
Re: mimonisko: tomu ver, že je to o výbave!!!... nevieš čítať? Chalan nemal žiadne iné poranenia... žiadne zlomeniny, žiadne vnútorné zranenia. Keby to tá helma vydržala, tak by skončil s max prasknutou lepkou. Otrasom/otokom mozgu. Bol by v pohode... Proste helma je základ!!! že nemal ostatné nehrá rolu... čo by na tvoj koment povedal F. Massa čo schytal pružinu do hlavy v 300km/h. Je netvrdím, že to je nezničiteľné, ale tak kurva keď mám helmu mal by som sa na ňu aj trošku spolahnúť... Upravené 1 krát. Naposledy upravil bolvua (10.09.2015 12:28) |
Inak na úmrtí sa určite podieľala aj zlá výstroj. Lacná helma. Žiadne kombinéza. Žiadne normálne boty. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (10.09.2015 12:41) |
bolvua Ty si videl lekársku správu??? ked tu s istotou tvrdiš že nemal žiadne iné zranenia... Upravené 1 krát. Naposledy upravil mimonisko (10.09.2015 13:19) |
Co sa tyka toho znacenia, ja sa vzdy zamyslim, ked tade idem, ako niekto kto to tam nepozna a chce ist na stred sa musi radit do pruhu na Zilinu a Komarno nie napr. aj na NR,ZV a pod. |
Ludia uz kaslite nato... |
Re: mimonisko: jj mal som reč s pánom od pitvy. Ja sa nechcem hádať. Len ma to proste štve, že ho tá helma neochránila |
Prilba neprilba, na vine je podla mna motorka, isla prilis rychlo. |
Je to veľká škoda, RIP. |
svisto: Treba si kupovat prilbu podla sharp testu nie podla ceny. |
Re: dester: ako kedysi pisaval Vadim, v Sharp teste by suverenne zvitazilo plechove vedro. Stoji len par eur, neskusis? Len asi nesplna dalsich X vlastnosti, ktore sa od moto prilby ocakavaju. A to je limit tych testov... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (10.09.2015 20:04) |
Re: mimonisko: nic v zlom kamarat, ale Tebou spominany test porovnava prilby, ktore si moze dat clovek nanajvys na skuter do 250ccm, alebo lepsie 125ccm. v nemeckej odbornej tlaci sa im hovori "Baumarkt-Helme". |
Re: svisto: automotive priemysel ale nevie prestavat alebo spevnit ludske telo. problémom je to, ze hlava ma cca 9kg a laicky povedane je na krku. su to krcne stavce, na ktorých sa pri motocyklových nehodách zvykne rozhodovat o zivote alebo smrti, a preto je extremne dolezita nielen pevnost skrupiny prilby, ale aj schopnost vystelky tlmit naraz, a HMOTNOST prilby - pretoze ta celkovu hmotnost, ktora na tie stavce posobi, zvysuje. preto lahucke a zaroven odolne prilby stoja take strasne peniaze, lebo jednak vyroba poriadnej skrupiny (nie plastova!) je nakladna, a zaroven vela tlmiacej hmoty zvysuje hmotnost prilby. |
Re: svisto: Študentov netreba... Na vývoj heliem sa vykladajú nemalé peniaze týmami z prostredia formuly 1 alebo motogp. Alebo ich dodávatelia o to sa neboj. Rovnako tak sa stále vyvíjajú nové materiály. Stále pevnejšie a odolnejšie ale ľahšie. Nie len pre potreby heliem, ale aj kapotáže, bŕzd, spojky, motory, no proste všetko. |
Re: bolvua: |
Každá prilba ktorá spĺňa normy ECE je rovnako bezpečná,ostatné veci sú o konforte a marketingu.Finančná skupina ,ktorá vlastní Nolan vyrábala aj prilby JHL a GREX sú to prilby nolan len staršie modely,je tam použité futro slabšej kvality alebo menej atraktívny zapínací mechanizmus ale po stránke bezpečnosti je to taká istá bezpečna prilba ako ostatné.Majú však už nižšie náklady na výrobu netreba platiť vývoj atesty atď.... |
ludia, čo tu tliachate kokotiny? ked ťa prejde tank, alebo dáš v dvestovke stenu, tak môžeš mat na hlave aj betonovu skruž. aj adamantiovú prilbu, čo mal wolverine z nej kosti. zlomí ti väz. |
Re: 8814: dristy. ECE norma je nieco podobne, ako u aut schvalenie na prevadzku v premavke. Ma ju Trabant, aj najmodernejsie SUV. Ale sanca prezit celnu zrazku je diametralne odlisna... |
Re: icenko64: ee to nie je ono... hento je nejaká helma na motorku čo to nevydržala.. Ale nejaká shumacherova myslím, že vydržala |
A aby sa tu už toľko nemudrovalo pridávam fotky.. názor si spravte každý sám. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bolvua (11.09.2015 10:04) |
tie fotky od bolvua su jednoznacne. moze byt polemika o tom, ci by mu lepsia prilba pomohla prezit. ale nie o tom, ci sa normalna prilba moze pri podobnej nehode takto rozpadnut ako pomarancova supka. tento crepnik mu jednoducho nedal ziadnu sancu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (11.09.2015 11:29) |
|
Prilba chrani v princípe ako deformacna zona trebars na aute.Ak sa energia narazu spotrebovala na destrukciu prilby je to rozhodne lepsie ako mat prudkým pretazenim mozok na kašu. |
Do konštrukcie prilieb nevidím, ale skôr by som očakával, že sa prilba bude deformovať viac elasticky. Toto, čo vidíme, je podľa mňa lokálne prebitá prilba s tým, že trhliny sa šírili pomerne ďaleko a v takomto prípade by som povedal, že takáto škrupina nevie rozniesť zaťaženie na väčšiu plochu. |
Idealne by bolo, keby vonkajsia skrupina prilby bola nekonecne tuha. Pri naraze by sa nedeformovala a tlmenie pohybu hlavy by zaistila ta polystyrenova vystelka. Ked sa skrupina deformuje, tak sa skracuje vzdialenost medzi hlavou a skrupinou...takze skrupina stlaci polystyren a ten cast tlmiacej schopnosti strati deformaciou skrupiny, na hlavu zostane uz menej tlmenia. A tym, ze sa skrupina deformuje menej, dokaze prenechat vystelke vecsiu kapacitu tlmenia a vdaka tomu, ze ma byt prilba tesna, nema sa po hlave pohybovat, tak vacsia plocha vystelky tlmi pohyb hlavy, lebo skrupina sa nedeformuje, teda v mieste mimo narazu neuhyba od hlavy a nevytvara medzeru. |
Re: egres2: nie, nepadol som na hlavu. prilbe sa dokopy nič nestalo. malý škrabanček.. |
ziaden vnutorny organ vratane mozgu nezaujima co mate na sebe pokracuje pri naraze povodonou rychlostou ano prilba ti ochrani hlavu aby si v truhle vyzeral pekne ale mozog bude po naraze na kasu ved si uvedomte ze aj dobre mierena rana pestou vas moze poslat na druhy svet Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.09.2015 13:18) |
Re: kamikaze: Ták teoretizujme ďalej, aj keď admin zrejme nezasiahol doteraz už len preto, lebo nechce dráždiť vájtígl. |
Re: HoGo80: ale ta vana jazdca specena z uhlikovych vlakien sa nedeformuje, aby nemusel pilot F1 cast narazu tlmit hrubsimi podrazkami. Deformacou zonou F1 je vsetko pred monokokom, tou vanou pre pilota. Deformacnou zonou prilby motocyklistu je vystelka, teda ten polystyren. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamikaze (13.09.2015 19:17) |
Re: kamikaze: To áno, len podstatné je tam opačné poradie. Pri F1 najprv deformačná zóna a až potom pevná časť. Naopak to fungovať predsa nemôže. |
Deformačná zóna sa má plánovane deformovať, určite to nemá byť najslabší článok. To, že sa prilba pri náraze rozbije, automaticky neznamená, že pohltila veľa energie. Na vyššie spomínanej prilbe je vidno, že trhliny sa šíria práve zo zadnej časti, kde má odvetranie. Práve v tejto oblasti by mala byť prilba pevnejšia, aby nedošlo k jej "otvoreniu". |
R.I.P. chalanovy. |
Písal som to už dávno, že zabíjala rýchlosť a nie blbá prilba. |
Re: egres2: tento prípad ano. ale je more takých, kde to IQ neni.. |
- to sa zase bavite o extremoch... problem s prilbami je ten ze mozok zabije uz stvrtinovy naraz aky je potrebny na rozbitie prilby.... |
Problém s prilbami je ten, že mozog zabije sám seba. Myslí si, že to v 200kmh okolo toho auta dá, ale nedal. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140442 | Včera: 183958