Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
24.7 v sobotu 2km pred Banskou Stiavnicou v pravotocivej zakrute spadol motorkar. Pred nim iduci motorkar prudko brzdil pred zakrutou (mal ABS) on brzdil tiez, zadne koleso islo do smyku a prehodilo ho na lavu stranu ( keby mal ABS aj on mozno by sa to nestalo, to len pre diskutujucich o ABS). Smyk po zemi dobrych 10m po hrubom asfalte. Motorkar mal kvalitny kozeny vystroj co ho zachranil. Chlap ma skoro 100kg a koza sa zodrala, ale vsade zostala cela. |
Hasiči prišli kôli možnému úniku prevádzkových kvapalín, a policajti na zdokumentovanie nehody. |
Ked som hovoril s dispecerom som mu jasne vysvetlil, ze cesta je cista, ziadne kvapaliny neunikli a policajtov nemusis zavolat ked nevznikne skoda tusim do 4000 eur? |
Dispečerovi ale na školení zasa jasne povedali, čo ma pri takejto nehode robiť. A to čo píšeš o policii je len tretina pravdy. Policia sa ešte musi volať ak pri nehode došlo k zraneniu niektorého z účastníkov (tento prípad), alebo ak došlo k poškodeniu majetku nezúčastnených osôb (vybavenie cesty, budovy, atď.) No a ešte ak sa účastníci nehody nevedia dohodnúť o vine. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (26.07.2010 22:25) |
keby dotycny 100kilovy drevorubac nebol panikar a nestal na zadnej brzde JAK DEBIL tak by to kolo nikdy do smyku nedostal a nemusel by snivat o ABS... |
..."to len pre diskutujucich o ABS"... |
No s nehodami doteraz nemal skusenosti, ale aj tak mi niake veci nesedia. |
Ten drevorubac ma vysku okolo 175 (na drevorubaca nic moc), inac skuseny motorkar jazdi 25 rokov, jednoducho si spravil chybu, v ten den uz mal za sebou vysse 400km a staci chvilka nepozornosti, ved to poznate, dobra cesta, zakruty, dvaja pred tebou..... vtedy asi nemal na mysli svoju rodinku ...... v nemocnici uz ano. Za to mal aj stastie, na druhej strane cesty bola odbocka asi do chatovej osady a tam nebolo zabradlie., proste nenarazil do nicoho. |
to je presne dovod, preco to ABS treba mat, ked clovek vela jazdi v premavke - lebo nie si vzdy v 100% koncentracii, pretoze sa to vzdy NEDA. |
matus nejazdim na moto s ABS (aj ked skom si skoro jednu kupil :D) ale po precitani www.tomasmiksovsky.cz/testing/test-honda-cbr1000rr-c-ab... Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (27.07.2010 0:05) |
uz som to niekde pocul a nechapem tomu...ved je to najmodernejsi system na trhu. |
Zakrutu poznam velmi dobre a mam prednou velky respekt je to tam huste necudujem sa ze sa nieco take stalo |
Matus... mal som CBFku s ABS dual brake system. ked som fakt dupol na obe tak som mal dlhsiu drahe nez na Hornete bez ABS. to je normalne.. aj na aute mas dlhsiu brzdnu drahu ked do toho dupnes.. ide ale o to (ked je to ten najmodernejsie system) ze ti to koleso nezablokuje.. to som skusal na prednu brzdu ked som ju nechal kusnut do kotucov a chcel som to dat na predne kolo.. tak uplne bez sance.. ani mi len nezdvihlo zadne zo zeme.. tolko k ABS.. |
spoliehať sa na nepatrný kúsok kremika v riadiacej jednotke ABS je hodne naivné. Je to len primitívny počítač ktorý má za úlohu nezablokovat koleso a či sa ty vyvalas v prachu je mu jedno |
cermo - to ja velmi dobre viem, ze abs moze predlzit brzdnu drahu. |
Zase sa ide do tuhého? |
papiboy, nejde o to, ze maju iny nazor ako ja, ale maju nazor postaveny na falosnych predpokladoch a neskusenosti. |
A prečo ten prvý "prudko brzdil"?Bola tam prekážka? |
matus, prepáč, mýlil som sa. Si iná kategória, ako som myslel. Si jednoducho jednička, na teba nemá nikto |
ked sa nezmozes na nic ine ako otrepanu frazu, nech sa paci. |
matus |
mne sa stalo niečo podobné teraz v piatok na výjazde do Rakúska, v kolóne som začal brzdiť aj zadnou, v momente ako som pocítil že idem do šmyku som pustil zadnú, vyrovnal, a dobrzďoval striedavo, ale nebola to veľká rýchlosť |
Chalani nehadajte sa. Ja si myslim, ze treba napisat svoje skusenosti, nazory ved o tom je diskusny forum. Tiez mam uz dvadsat davno za sebou a od kedy chodim na fora vela veci som dozvedel. |
endy, nemohlo sa stat, ze sa mu oblecenie pri pade pretocilo na ruke? |
endy: |
Mal tesne rukavy, pretocit sa nemohli a inde neboli ani poskodene, len kde bol protektor. |
endy, nehádame sa. Každá debata posunie vec vpred, každý názor pomôže. Jedna nehoda však neoprávňuje nikoho robiť závery v polemike, ktorá trvá roky rokúce medzi renomovanými výrobcami motooblečenia, ktorí zohľadňujú výsledky vyšetrenia tisícov nehôd, robia vlastné výskumy, atď. Veľa z nich vyrába aj kožu, aj textil, prečo? Lebo chcú vyrábať aj "zlé" oblečko? Asi nie, že? Ale polemizovať o tom je samozrejme možné, pomôže to minimálne tým, ktorí si ešte nevybrali... |
papiboy, suhlasim s tebou, ja som vlastne iba chcel podelit s vami skusenosti o pripade co sa stalo, mozno niekomu to pomoze. Inac ja mam bundu a nohavice kozene, manzelka textil a motorku bez ABS. |
podobne experimenty s pustanim vidlice som robil na endure |
honda - veď nerd to tu už načal, ale friško ho tu "znalci" poslali do zadku. Tá úprava zásadne zmení geometriu a správanie podvozku, mašina ide okamžite na nos a zadok do vzduchu... Nechajme to tak, lebo čuráčikovia budeme zase zdrbaní |
Neviem ci ma vidlice pustene, ci menil struny, alebo robil niake upravy na moto, no ked sa vratim Upravené 1 krát. Naposledy upravil endy (28.07.2010 22:56) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141233 | Včera: 148940