Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09 - Diskusné fórum - Nehody

Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.

Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09 - Diskusné fórum - Nehody

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

26.08.2009 14:13

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

Duke
 Turista 

Ikona

to motomaniakova ako vravis, najlepsie by bolo, keby si robila papiere postune, ale to je uz o tom keby... Rovnako suhlasim aj s tym, ze mala mu povedat, ze sa neciti na premavku ale na druhu stranu, student moze vraviet cokolvek, instruktor je ten co rozhoduje, on mal vediet lepsie odhadnut jej schopnosti... Ale to uz je tak jedno, treba si z toho vziat ponaucenie, a babe prajem, aby jej nadsenie pre moto vydrzalo co najdlhsie.


26.08.2009 14:19

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

motomaniakova
 Jogurťák 

Ikona

egres2 tak toto ja napriklad netvrdim..ano autoskola je o tom aby sa naucili jazdit ale tak naco si robi na 600vku hned a nejde na 125ku najprv..ja uz neviem mnoo..hlavne ze je v poriadku a ze dufam ze ju to neodradi a pojdeme niekedy spolu jazdit :-)


26.08.2009 14:31

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

egres2
 Bahniak 

Ikona

Narád googlim ale :
Praktický výcvik
1. Praktický výcvik vo vedení motorového vozidla sa vykonáva v jednotlivých
etapách a je zameraný na:
a) I. etapa - nácvik a zvládnutie základných zručností vodiča potrebných na
ovládanie vozidla príslušnej skupiny vodičského oprávnenia mimo cestnej
premávky,
b) II. etapa - precvičovanie základných zručností vodiča s dôrazom na
dodržiavanie jednotlivých ustanovení pravidiel o cestnej premávke,
príslušných vykonávacích predpisov a zásad bezpečnej jazdy,
c) III. etapa - nácvik jednotlivých zručností vodiča zameraných na riešenie
zložitých dopravných situácií v cestnej premávke s využitím maximálnej
rýchlosti 80 km.h-1 pri jazde mimo obce.
5
2. Praktický výcvik v údržbe je zameraný na:
a) oboznámenie sa s vozidlom formou praktickej ukážky, ktorá sa vykonáva
pred začatím praktického výcviku s vozidlom príslušnej kategórie podľa
skupiny vodičského oprávnenia, na ktorú sa výcvik vykonáva,
b) nácvik základov praktickej údržby a ošetrovania vozidla.
Minimálne požiadavky na praktické zručnosti a schopnosti vodičov vyžadované
pre vedenie:
1. motorových vozidiel skupín AM, A a podskupiny A1 vodičského oprávnenia
zamerané na:
a) kontrolu technického stavu vozidla (kontrola pred jazdou), kontrolu stavu
pneumatík, riadenia, bŕzd, reťazí, kvapalín (napr. motorového oleja, chladiacej
kvapaliny), ustanoveného osvetlenia, ukazovateľov smeru jazdy a zvukových
výstražných zariadení s prihliadnutím na bezpečnú jazdu a bezpečnosť
cestnej premávky,
b) použitie ochranných okuliarov, ochrannej prilby, obuvi a odevu,
c) parkovanie motocykla na stojane, postaviť motocykel na stojan a zo stojana a
pohybovať ním bez pomoci motora chôdzou popri vozidle,
d) manévre pri nízkej rýchlosti vrátane slalomu; nácvik používania spojky
v súčinnosti s brzdami, udržiavanie rovnováhy, polohu sedenia na motocykli,
pričom by nohy mali ostať na stúpačkách motocykla, zorné pole vodiča,
e) manévre pri vyššej rýchlosti, pri druhom alebo treťom prevodovom stupni s
rýchlosťou aspoň 30 km.h-1 a s cieľom vyhnúť sa prekážke s rýchlosťou aspoň
50 km.h-1 (pri skupine AM s rýchlosťou aspoň 40 km.h-1); správna poloha
sedenia na motocykli, pričom by nohy mali ostať na stúpačkách motocykla,
udržiavanie rovnováhy, technika riadenia a technika radenia prevodových
stupňov, zorné pole vodiča,
f) brzdenie až do zastavenia vozidla a brzdenie s presnosťou zastavenia na
vopred určenom mieste; brzdenie pri najmenšej rýchlosti 50 km.h-1 (pri
skupine AM s rýchlosťou aspoň 40 km.h-1); správne ovládanie prednej a
zadnej brzdy, poloha sedenia na motocykli, zorné pole vodiča; možnosť
použitia najvyššej možnej brzdnej sily,
g) na jazdu v obmedzenom priestore, výjazd z miesta parkovania,
h) jazdu v priamom smere a v zákrutách; súbežnú jazdu, zastavenie v cestnej
premávke,
i) príchod ku križovatke, riešenie dopravnej situácie na križovatke, a prejazd
križovatkou,
j) zmeny smeru jazdy, odbočovanie vpravo a vľavo, zmena smeru jazdy v
jazdných pruhoch,
k) vjazd/výjazd z diaľnice alebo z podobnej cesty pre motorové vozidlá (pokiaľ
je to možné),
6
l) predchádzanie vozidiel, obchádzanie prekážok (napr. zaparkované vozidlá);
predchádzanie inými vozidlami,
m) priechody pre chodcov, prejazd kruhovým objazdom, železničným priecestím,
jazdu pri zastávke električky/autobusu, jazdu do svahu a zo svahu na dlhých
úsekoch,
n) vykonanie nevyhnutných opatrení pri zostupovaní z motocykla,


26.08.2009 16:58

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

motomaniakova
 Jogurťák 

Ikona

presne tak treba si z toho brat ponaucenie..clovek sa uci na vlastnych chybach


26.08.2009 17:14

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

distinct
 Kávičkár 

no ja som si robil vodicak na moto minuly rok a vyzeral asi nasledovne: prve nejake dve hodiny som jazdil na 50, potom par hodin na 125 a potom na nejako chopperi, tusim to bola 600vka...ale to akoze jazdenie vyzeralo ze som hodinu kruzil po uzavretom parkovisku ako taky dilino a to bolo vsetko...raz som sa spytal potom instruktora ze kedy ako pojdeme do ozajstnej premavky a on ze nikdy...pozeram nanho ze ako ci mu uz ozaj jbe, sak si robim vodicak a na moto sedim prvy raz v zivote...proste som sa to tiez chcel naucit a nie iba dostat papier, no tak na moje velke presviedcanie a na jeho otazku ze ci ked si za mna sadne nepadneme sme isli do premavky, jazdil som asi pol hodinu a to bolo s mojim jazdenim v premavke vsetko...
takze vodicaky na moto na slovensku ozaj nemaju uroven a vobec nemusis vedet jazdit na moto aby si mal vodicak...


27.08.2009 1:12

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

Worker386
 Kustomizér 

Ikona

uznávam-alespoň tú sanitku jej mohol zavolať,to áno. ktovie prečo tomu tak nebolo.. len viete,nemusela byť len tá ženská v šoku.inštruktor je tiež len človek!
ohľadom motooblečka - autoškola to mať nemusí.treba uznať,že mať xy veľkostí kombinéz,pánsku,dámsku..atd.by išlo hodne do rozpočtu,to by boli náklady,ktoré by sa zarátali do ceny kurzu,tá by nemohla reagovať na ponuky iných autoškôl..atd. Logika nepustí - sadám na moto,som začiatočník,tak sa naobliekam ako cibuľa.

ChesterTT - neurážam sa,tiež som ostal zarazený,že tam tú sanitku nevolal. a zabudol som to v prvom príspevku uviesť. ja som vravel podla vlastných skúseností,a môžem povedať,že zodpovedný je. ale v krízových situáciách každý reaguje inak takže skrat môže nastať u kohokoľvek..

vxmery - silne pochybujem,že to bolo hned na druhej jazde. pravidelný rozjazd so žiakom máva na parkovisku pri zimnom štadione.alespoň prvých 7-8 jázd,potom už podla zručnosti sa vydáva do premávky. a považujete za tu"veľkú premávku" aj presun 1 križovatkou a 2-ma rovnými cestami na ten štadion? ja nie.


27.08.2009 7:24

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

2841dodo
 Geriatrik 

Ikona

Tákže páni, vyvediem Vás omylu. Teda hlavne Worker386
Sanitku podľa mňa nebolo potrebné volať, ale ako gentleman zabezpečím odvoz mojej žiačky do východiskového bodu "A" a nenechám ju na pospas prírode. >:-) Že každý reagujeme inak v krízových situáciách ? Áno plne s tebou súhlasím, ale ako inštruktor autoškoly by som mal rátať aj s takouto alternatívou. To znamená ak sa s touto alternatívou zaoberám intenzívne po dobu celého môjho pôsobenia, tak sa správam pri nehode tak trocha inak. To že pochybuješ o tom že na druhej jazde šla so spolujazdcom na 600 - ke do ostrej premávky, je tvoj problém. Ja viem o tom, že moja suseda bola posadená, neskúsená na moto 600 m3 na druhej jazde a to bez toho aby si inštruktor sadol za ňu na auto cvičisku a precvičil si s ňou krátku jazdu na 600 - ke po rovinke. Vrchol nezodpovednosti !!! :-(((((( Preto to viem, na tie jazdy som ju totiž viezol osobne 8-)
Ku tým ochranným prvkom oblečenia v autoškole ... páni a dámy inak by ste rozprávali, keby sa Vám s inštruktorom zdrbal niekto známy. Tú korytnačku a rukoavice by si mohla zakúpiť každá autoškola, ktorá prevádzkuje kurzy na motocykle. :-}
Opakujem, túto diskusiu som založil, len preto aby sa ľudia zamysleli nad poskytovanými službami našich autoškôl. Okrem iného Vadim založil podobnú tému Nehody: Prečo sa mladí motorkári zabíjajú,... , kde je možné politizovať o tejto téme do bezvedomia.
Som, ale rád, že aj napriek tejto negatívnej skúsenosti moja suseda nezanevrela na motocykle a chce si po príchode z Nemecka, kde teraz momentálne pracuje kurz v autoškole.
Ešte pre špekulantov ... prečo si neurobí vodičák v Nemecku, lebo má takú prácu od ktorej nemôže odbiehať ani na hodinu. A dlhšie tam ostať tiež nemôže, nakoľko jazdí domov na 3 týždňové turnusy a čakajú ju doma 2 malé deti.
:-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil 2841dodo (27.08.2009 7:27)


27.08.2009 9:06

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

vxmery
 Ľadvinka 

Ikona

2841dodo: Vadim robi kasting, v teme sa nepolitizuje :-)


27.08.2009 15:09

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

kawa222
 Bahniak 

dodo menovat musim. zla reklama mozno prinuti ludi spravat sa lepsie. to ze som bol spokojny neznamena ze by to nemohlo byt este lepsie ;-)


29.08.2009 23:14

Re: Nehoda v autoškole Dúbravy (ZV) 17.8.09

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

urcite nesli na CR500 inak by sa to nestalo,naj na svete :-D


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 2130 | Včera: 237786