Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zaregistrovali ste aj vy si týpkov v plechovkách, ktorí v poslednom čase potme s veľkou radosťou jazdia už aj pri najmenšom mrholení, keď je viditeľnosť niekoľko kilometrov s hmlovkami? Je to riadne nepríjemné aj nebezpečné, čo si však oni vôbec neuvedomujú, nakoľko sa tie hmlovky poriadne odrážaju od mokrej vozovky a oslňujú protiidúce vozidlá. Ďalším fenoménom takýchto " vodičov " je, že zásadne nepoužívajú smerovky pri obiehaní. Minule sa mi stalo na ceste z Brezna do BB, že som v protismere v miernej ľavotočivej zákrute stretol asi troch takýchto po sebe idúcich a ten posledný si to v poslednej chvíli rozmyslel a začal tých dvoch obiehať, samozrejme bez smerovky. Nevedel som vôbec odhadnúť, či idú za sebou, normálne tam je dosť široká krajnica na to, aby sa zmestili aj tri autá vedľa seba. Minuli sme sa len o chlp a poriadne mi pri tom zalepilo. Potom som si všimol, že snáď skoro každé tretie auto má zapnuté hmlovky. Pritom vyhláška hovorí, že svetlá do hmly sa môžu používať iba za hmly, hustého dažďa alebo hustého sneženia. No a najviac ma dorazilo, keď som dnes videl v TV akúsi motoristickú reláciu, kde v rámci súťažnej otázky bola táto dopravná situácia: Vodič ide po hlavnej ceste a dojde na križovatku v tvare Y. Pokračuje ďalej v jazde po hlavnej ceste. Má dať zanmenie o zmene smeru jazdy, alebo nie? Dokonca tam bola aj akási pomoc - učiteľ autoškoly, ktorý tvrdil, že má dáť smerovku a príslušnik dopravnej polície, ktorý tvrdil, že nemusí! Pritom vyhláška jasne hovorí, že vodič je povinný pri zmene smeru jazdy použiť smerovku. Vždy je lepšie dať najavo ostatným účastníkom cestnej premávky svoj úmysel, ako zapríčiniť zbytočnú dopravnú nehodu s neodvrátiteľnými následkami. |
To s tou smerovkou nerobi 99% soferov, podvedome to vynechavaju, kedze su na hlavnej a vsetci ostatni im aj tak musia dat prednost. |
sam si napisal ze: Pritom vyhláška jasne hovorí, že vodič je povinný pri zmene smeru jazdy použiť smerovku. ale v tomto pripade pokracujes po hlavnej takze ziadna zmena smeru sa nekona dokonca ani neopustas svoj jazdny pruh takze smerovku davat nemusis. |
Predbiehat bez smerovky,alebo hmlovky na obed mavaju vo zvyku vacsinou tie ,,drahsie"auta.Ved predsa mne sa nemoze nic stat,ja som majster sveta a druhy v okrese.O SPZ radsej ani nehovorim.Tolko moj nazor. |
To Bald: |
Myslím napr. takú križovatku, keď vľavo je hlavná, rovno vedľajšia, aj v pravo vedľajšia. A z tej pravej stojí auto, odbočuje v pravo ( z tvojho pohľadu na tú rovno ), nie je to tá istá situácia, ktorá ťa hnevá? |
Bald - Neviem či zo zákona sa v tom prípade musí dať smerovka, ale mňa v autoškole učili ju v takých prípadoch dať, a ruka mi predsa neodpadne keď ju dám. Rovnako ako keď na kruháči plánujem ísť rovno, ale hneď na prvom zjazde, ktorý ide doprava mi auto dáva prednosť, tak nemusím dať smerovku doľava, že pokračujem ďalej, ale dávam ju. |
Bald a co ked prides na krizovatku typu T a hlavna sa tiahne napr doprava chces mi snad povedat ze nemenis smer jazdy ? Pretoze ak nie tak skoncis niekde na chodniku! |
Vyhláška hovorí niečo aj o plynulosti cestnej premávky, takže smerovku v podobných prípadoch doporučujem dávať. A samozrejme včas, aby ostatní účastníci premávky vedeli druhého úmysel. Samozrejme, sú prípady, aké opisuje Peno, vtedy treba dobre zvážiť podľa sitácie ( koľko a kde sú v križovatke ostatní účastníci premávky ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil erco (14.01.2008 22:54) |
Smerovka sa dáva stále. aj keď ideš po hlavnej a čo i len kus meníš smer (stále po hlavnej) tak to môže niekomu z vedľajšej ušetriť čas (respektíve to nebrzdí premávku) ak sa nekrižujete.erco má jednoznačne pravdu. A tie hmlovky to je v BB špecialitka, každý chuj si myslí, že má brutáááál tuning na kontajnery keď si to zapne. Ani dážď, ani hmla, majú to furt dementi. Dokonca na zadnom skle škodovky som videl už aj neonky zabité a riadne to ťahá oči. Neviem ako inde na SR ale tu už sa jazdí aj cez plné čiary, 60-ka sa zdvihla asi na 100 a prechod pre chodcov je neviditeľný aj keď sú na ňom ludia. Dobre že im po petách už nejdú aby ich čo najtesnejšie obyšli, by ma zaujímalo čo robia chlpatý. Kus som si tu vylial zlosť. pardón. |
sem tam zapinam proti tym hmlovkarom dialkove, aby ma predca videli |
Neviem preco sa mi zda, ze ked su bratislavcania mimo ba, tak na prechodoch pustaju ludi najviac |
To Amart: Chlpatí? Tí stoja pri Mc Donalde a doyebávajú za nezmyselný zákaz zastavenia, ktorý je umiestnený vľavo pred OMV a 5m pred križovatkou. A zaujíma ich len, koľko zaplatíš. Keď sa nehádaš, tak to máš za 500,- A ak máš aspoň nejaké argumenty, tak len za 200,- Upravené 1 krát. Naposledy upravil erco (14.01.2008 23:15) |
Totálne ma vie naštvať keď vozidlo idúce predo mnou začne brzdiť a brzdí...: |
LED technológia v poslednom čase natoľko pokročila, že sa svietivosťou vyrovná žiarovkám, avšak pri omnoho menšej spotrebe a viacnásobnej životnosti. |
Leader, ani smerovka dlho pred odbočením nie je nič moc. V BA na Ružinovskej sú vždy po dva prechody cez stred ostrovčekov s električkovými koľajnicami. Pravidelne sa mi stáva, že vodič na hlavnej plánuje prejsť tým vzdialenejším prejazdom doľava, ale smerovku dáva ešte pre tým bližším prejazdom cez koľaje. Pokiaľ som si na to zvykol, zopár krát som si zanadával, keď v aute dal smerovku, že odbáča vľavo, ja som sa vyrútil na hlavnú a to auto išlo veselo ďalej rovno po hlavnej. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (14.01.2008 23:42) |
Ja som myslel nieco taketo: Pozri obrázok |
Pokial je to obycajna jednoducha krizovatka, obojsmerky bez prikazaneho smeru jazdy tak smerovku davam. |
To Bald: V prvom prípade si sám napísal, že si v odbočovaciom pruhu, takže vlastne meníš smer jazdy, smerovka by sa mala dávať, v prípade, že by tá odbočka vľavo hore bola obojsmerná, tak v každom prípade tú smerovku by som dal. Na Slovensku máme množstvo komplikovane vyriešených križovatiek, na ktorých sa už dávno mohli spraviť kruhové objazdy, toto je typický príklad jednej z nich, ale to my tu asi teraz nevyriešime. Druhý prípad je trochu polemický, skoro ani nemeníš smer jazdy a nedaním smerovky nikoho neohrozíš ani neobmedzíš. Ono ťažko nájsť tú pravú mieru, kedy tú smerovku dať a kedy netreba, vždy to závisí aj od konkrétnej situácie, veľa dokáže spraviť aj vzájomný očný kontakt medzi vodičmi. Ja osobne radšej tú smerovku v podobnej situácii ako je č.1 dávam. |
A k tomu kreslenému obrázku: toto bola tá situácia v TV, v ktorej učiteľ autoškoly bol za smerovku a policajt tvrdil, že netreba. ( zelené auto išlo ale vpravo) Upravené 1 krát. Naposledy upravil erco (15.01.2008 0:22) |
- pokial zelene odbocuje doprava tak smerovku davat netrebe, modremu je to fuk, cervene ho musi pustit nech by slo zelene doprava ci dolava. |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil erco (15.01.2008 2:03) |
bald - a čo by si povedal, keby modré išlo rovno / nemení smer jazdy, ide dole z hlavnej na vedľajšiu/. Tiež by nemal dávať smerovku? Lebo podľa tvojej teórie ide po hlavnej a nemusí dávať smerovku ani vtedy, keď pokračuje po hlavnej a zabáča vľavo. |
Občas sa mi ten azet nezobrazuje, tak dávam alternatívny link, snáď to bude fungovať: Upravené 1 krát. Naposledy upravil erco (15.01.2008 10:15) |
Sorry, tu je direkt link: |
za tie zapnute hmlovky poslat pozdrav dialkovymi svetlami, ako pise Duggo, to zacnem praktizovat... |
herky nemení smer jazdy, ide dole z hlavnej na vedľajšiu neviem ako mozes toto napisat, mylis si pojmy. Zmena smeru jazdy neznamena ze trosku krutis volantom ale ze opustas, vybocujes zo smeru ktory mas dany znacenim cestnej komunikacie, mas zvisle aj vodorovne dopravne znacenie plus semafory a riadis sa podla toho. |
To Bald: Upravené 3 krát. Naposledy upravil erco (15.01.2008 13:08) |
Heh, tu relaciu som pozeral aj ja. Tusim hovorili o krizovatke Ul 29 Augusta a Mickiewicova... Najviac sa mi pacilo, ze tam slo aj policajne auto z hlavnej na vedlajsiu (rovno) a pekne bez smerovky |
Smerovku treba davat vzdy. Aj ked si na hlavnej a hlavna meni smer jazdy. Za toto ma raz poriadne speroval policajt v Liptovskom Mikuláši a mal som čo robiť, aby som necvakal. Odvtedy davam smerovky stale... |
Vratim sa este k tomuto obrazku ak dovolite (ten pripad co pisal Herky aj ked dost divne) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bald (15.01.2008 16:02) |
Ťažko sa niekedy objektívne riadiť názorom policajtov, ktorí majú poväčšinou dosť rozdielne metre hlavne v protipóloch ja a tí ostatní, možno ste si všimli, koľkí z nich počas jazdy telefonujú, bezdôvodne spomaľujú plynulosť cestnej premávky idúc 40-tkou na 60-tke, v civile málokedy používajú pásy, o rôznych aférach s alkoholom za volantom s tragickým koncom ani nehovoriac. Samozrejme veľká česť výnimkám. Po príchode k nehode je najľahšie označiť vinníka a to toho, kto nedal prednosť, nakoľko ako som už písal, či bola alebo nebola zapnutá smerovka, to sa už po nehode len veľmi ťažko dokazuje. |
po dialnici sa zasadne chodi v lavom jazdnom pruhu s trvale zapnutou lavou smerovkou rychlostou 200+km/h, musite vsak mat k tomu vhodne auto |
To Leader, erco: Tie LED-kove svetla na novych Audinach nie su ziadne hmlovky, ale svetla urcene prave na denne svietenie. (preto su aj LED - uspornejsie) Takze ziadna frajerina, tie svietia za dna automaticky... Su sice trocha silne, ale zdaleka neoslnuju tolko, co hmlovky. |
myslim si ze je to problem cloveka - VODICA, nie stroja (preto pisat o "plechovkach" ako probleme sa mi zda prinajmensom divne) |
ty kokso, sa to tu ako rozrastlo Tie audi som si aj myslel ze je to nieco take, lebo mi to pripada ako tie hella prid. svetla na denne svietenie, len za to pytaju nehorazne prachy a neviem, ci sa ta investicia niekedy vrati |
To Promike: Netvrdil som, že tie LED na audi sú hmlovky, ak si prečítaš túto tému od začiatku, tak som písal, že najviac oslňujú po tme a pri mokrej ceste autá idúce v protismere, ktoré okrem stretávačiek majú zapnuté zároveň aj hmlovky aj keď nie je na ne dôvod. Keď ti idú v takýchto podmienkach v protismere tri autá, tak miesto tých troch áut vidíš hneď 24 zdrojov svetla, ktoré si ešte v miernej zákrute navzájom čiastočne clonia pneumatikami, z tohto ťažko odhadnúť, čo to máš vlastne pred sebou. A ak sa náhodou ten posledný rozhodne nebezpečne obiehať tých ďalších dvoch a to bez smerovky, znižuje to z tvojej strany šancu skoro zareagovať, čo by si v danej situácii cez deň a pri suchej vozovke vyriešil hravo čiastočným zájdením za tvoju krajnicu. V mojom prípade tam však ešte boli koľaje so zbytkami snehu. K tej audi, nemyslím si, že by nemecká konštruktérska precíznosť dovoľovala zapnúť naraz denné a zároveň aj stretávacie svetlá, v DE majú dokonca okrem stk špeciálnu kontrolu správneho nastavenia a funkčnosti reflektorov, ktoré označujú samostatnou nálepkou Licht test na čelnom skle ( ak sa mýlim nech ma niekto opraví ) a cez ktorý by asi len ťažko prešli slovenskí "tuningáči", ktorí si "vytunili" svojho tátoša na najbližšej benzínke a na ktorých som narážal ja vo svojom príspevku. Inak denné svetlá sú už dávnejšie rozšírené v Škandinávii, kde je zavedené celoročné svietenie dlhšiu dobu, pri LED technológii okrem bezúdržbovosti tieto svetlá šetria určite aj časť PHM. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59273 | Včera: 124676