Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Nerozumiem tomu. - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNerozumiem tomu. - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
23.05.2004 12:44

Nerozumiem tomu.

V renomovanom časopise som čítal podrobný porovnávací test šiestich motocyklov vo s výkonom 90-110PS. Zarážajúce pre mňa laika, bola spotreba pri konštantnej rýchlosti 130km/h na dialnici,bez merania zrýchlenia a pružnosti o to 6,6-7,1l/100km.Ako môže moto vážiace 260kg s jazdcom, s malým odprom vzduchu a maličkým valivým odporom dvoch pneu mať spotrebu ako 1300kilogramové benz.auto?Chápem túto extrémnu spotrebu pri bláznení, ale pri ustálenej rýchlosti sa mi vidí,že motocykloví inžinieri asi spia.Môže mi to niekto vysvetlit?Ďakujem


23.05.2004 13:23

Re: Nerozumiem tomu.

No mozem vsak to je jednoduche skus ist s autom 130 a uvidis kolko otacok mas na aute a chod na motorke a uvidis,ze tie otacky su ovela vyssie.


23.05.2004 13:35

Re: Nerozumiem tomu.

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

A dalsia vec je aj objem motora. Urcite bude mat auto s motorom s objemom 3 litre inu spotrebu, ako Fabia. Uz sa to tu sice povedalo 100 krat, ale poviem to zase. Nema vyznam a ani sa neda porovnavat auto s motorkou. Kazde pracuje v inom rezime, inych podmienkach a je aj urcene na ine veci. Ked sa chces rozvazat za par supiek, tak si kup 1.2 l turbodiesel (to je len taky priklad narychlo) alebo co ja viem co. Ked si kupis moto, tak ta urcite nebude stvat vyssia spotreba na dialnici, pri 130-ke. Ver mi, je to o inom...


23.05.2004 15:59

Re: Nerozumiem tomu.

majo, ak ide vozidlo ustalenou rychlostou, tak vplyv jeho hmotnosti na spotrebu je relativne maly, prejavi sa len zvysenim valiveho odporu pneumatik.
Az 80% energie motora sa vynaklada na prekonanie odporu vzduchu.
Problem je v tom, ze motorka ma, oproti autam, vacsi aerodynamicky odpor.
(motocykle: cx= 0.8-1.2, celna plocha 0.6 m2
auta: cx= 0.3-0.4, celna plocha 1.8-2 m2)
cize nikdo nespi, vsetko je v poriadku.


23.05.2004 19:47

Re: Nerozumiem tomu.

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No dobre odpovede, aj som sa co to dozvedel...
majo, nenapisal si ake to boli moto... Je dost mozne, ze mali dost velke otacky, ak to boli sporty, ako pise luky...
Ja mam pri 130 kmh okolo 4000 - 4500 ot. cize spotreba bude isto nizsia, okolo 5l/100km...
Awia


23.05.2004 20:12

Re: Nerozumiem tomu.

Prepáčte, že neviem aké to boli motocykle,ale som laik. pamatám si tu spotrebu, cenové rozpatie, okolo 350.000Kč a to,žeKawasaki bola beznádejne posledná Bral by som to vysvetlenie o dpore vzduchu.( ešte zo školy 40t jazdná súprava potrebuje na konštantnú rýchlosť 90km/h po rovine 100kW].Priemerné auto má pri 130km/h 3600 ot.min a objem okolo 1,6l. díky za odpovede.


24.05.2004 0:00

Re: Nerozumiem tomu.

987654321
 Bahniak 

Ikona

alebo to skus takto,pomer vykon/vaha je u priemerneho auta dost nizko,proti motocyklom,keby malo auto dosahovat zrychlenie z 0-100kmh za 3 sek tiez by nepapkalo 7litrov pri rychlosti 130kmh,bo aby si dosiahol taketo hodnoty,musis mat aj prevodovku spravenu tag aby to tahalo a nie na to,aby si mohol ist aj rychlejsie,ked potrebujes(za cenu mensieho zrychlenia...)cize bud bude sila,bo rychlost,abo priemer,ako su priemerne auta,cize nemasne neslane...a taka je pri nich aj spotreba da sa to povedat aj tagto vela vykonu=vela papania...
vela stastnych km roberto


24.05.2004 9:03

Re: Nerozumiem tomu.

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

MaAT: ty si chodil na prednasky z aerodynamiky ci co? Ten udaj je zaujimavy, neda sa o tom niekde dozvediet viac?

Majo: este nezabudaj, ze pri 130ke su tamtie motorky nabeton pohanane mozno dvojnazobnym vykonom ako priemerne auta, aj to sa musi niekde odzrkadlit.
Si zober, ze napriklad Simson 50 s vykonom 4 koni ma pri 60ke spotrebu asi 2 litre. Najdi mi auto, co ma pri 60ke takuto spotrebu ;-) A to je Simson jeden z tych menej premakanych motorov...


24.05.2004 9:22

Re: Nerozumiem tomu.

Pavuk
 Turista 

Ikona

No Majo,podla mna je to vsetko v technologii ako hovoris. Japonci pri moto na to seru. Realita je taka.
Moja moto 1200 jazdi od 5 do 6 litrov (max 200, vaha 400), ktory japonec je lepsi? V tejto triede moto je goldving ale ten pod 10 ani nestartuje.


24.05.2004 9:57

Re: Nerozumiem tomu.

Vidicon:ano studoval som dynamiku tekutin, dokonca aj ucil, ale to som bol podstatne mudrejsi ako teraz, lebo cim je clovek starsi, tym je ...
Problem aerodynamiky motorky je dobre popisany napr. tu:
sweb.cz/simp/jawa/aero.htm
len pre porovnanie:
felicia ma cx=0.34, superb 0.3, oktavka dokonca 0.29,
ale napriklad F1-tka ma okolo 1.2, podla toho ako ma nastavene kridlo, lebo tam ide hlavne o pritlak a nie o co najmensie cx.


25.05.2004 6:56

Re: Nerozumiem tomu.

Prečo teda niekto nevymyslí motor objemu cca 750 ,štvorvalec, preplňaní nízkotlakovým"doživotným" turbom,alebo kompresorom, 70kW, 140Nm,aby si na šestke pri 130km/h bublal spokojných 2000ot? A cestvatelia by boli nadmieru spokojný.


25.05.2004 7:15

Re: Nerozumiem tomu.

Vojticek
 Turista 

Ikona

..majo: ale vymyslel. Nissan primera 2.2, 16 ventil, turbo diesel. Cca 2500(nepamätám presne) otáčok pri 130km/h..


25.05.2004 8:32

Re: Nerozumiem tomu.

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

kat, existuju seriovo vyrabane motorky s turbo???


27.05.2004 8:21

Re: Nerozumiem tomu.

CAT
Neregistrovaný

Kawa vyrábala GPZ 750 s turbom 112k, na porovnanie bez turba 112 k. Potom ešte niečo skúšali BMW. Existovali aj dieselové motorky.
Ešte k tomu porovnaniu, moto zrýchľuje extrémne rýchlejšie ako auto, motor pracuje bežne do 13000 ot. /min., auto má väčšiu zotrvačnosť a je" lacnejšie" rozbehnuté a autá ktoré jazdia 250km/h a zrýhľujú na 100km/h tak do5-6 sek. určite papajú viac ako motorka.


27.05.2004 8:30

Re: Nerozumiem tomu.

CAT
Neregistrovaný

Ešte raz, zober si že si majiteľom ropných polí a zároveň máš podiely v automobilovom priemysle. Prečo by si mal vyrábať stroje s nízkou spotrebou??? Normálne funguje vodíkový motor a kto to chce vyrábať??? Nikto nemá záujem, čo by" robili "s ropou. Oni ti predajú novší, rýchlejší , krajší stroj , zmanipulujú ťa a ty každých pár rokov kúpiš nové. Pozri napr. na motory , myslíš že dnes nevedia dať do auta motor, ktorý tam bude za 3 roky? Vedia ale dajú ti to pekne postupne a ty kupuješ a kupuješ a k.......


31.05.2004 16:06

Re: Nerozumiem tomu.

myslite,ze yamaha xj 600 ma rovnake zrychlenie ako xj 900?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 254292 | Včera: 180718