Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce
raz za dva tyzdne ? mame sluzobaky .. je pravda ze to nie su tesly s dojazdom 800 km ani ine podobne auta v cene mensieho domu .. ale bezne ako napr E-rifter ... a nabija sa kazdy druhy den, nanajvys raz za tri .. jazdi sa len po meste tak dobijanie raz za dva tyzdne je tiez nie celkom realita. Napriek vsetkym papierovym WLTP a podobnym cislam je dojazd tak 150 km plus minus par km ak to nabijame pri 20 percentach aby na druhy den mohli ludia jazdit .. ono je to tak ze nenabijes si auto a na druhy den vybehne nieco ze ti treba viac behat a nemas cas si dat dakde kavicku aby sa ti dobilo cez den ... takze vela ludi bude nabijat aj ked bude mat 50 percent .. si myslim |
No ja to beriem tak, ze ZATIAL sa elektromobily kupuju vzhladom na dojazdy a zdlhavost nabijania na cisto mestske a primeststke pouzivanie. Na nic ine zatial vhodne nejsu. Prilezitostne dlhsie cestovanie ok, ale inak nie. Preto pisem, ze elektroauto s dojazdom napriklad 400 km (to uz je dnes bezne cislo) pri dennom najazde 20-30 km netreba nabijat denne. |
uz som natrafil aj na cloveka ktory je proti hocakej elektrike v autach kupil su plugin hybrid len aby ho namiesto 4r mohol odpisat za 2r a na truc ho ani nenabije a sere na to ze vozi nejaku vahu navyse hlavne ze lepsie sedia cisielka v uctovnictve |
auto.pravda.sk/magazin/clanok/703042-holandsko-nabijani... |
Nozdormu: Na nabijanie plugin hybridov sa zvysoka serie prakticky vsade... |
Treba zmeniť názov diskusie: Koniec začiatku elektromobilov na Slovensku. |
nie len na slovensku,,,,,,cas ukaze ze el. do vozidiel bola len iluzia |
Škoda že elektromobily sa zlepšujú keď sú spaľovaky na takej vysokej úrovni. Dnes ide auto ako guľa, je tiché, automatická prevodovka, 1000 systémov, vyhrievané sedadlá+volant, dobrá spotreba, žiadne emisie atď... |
O chvilu budu mat nove auta ciernu skrinku. Daco podobne jak eroplany. |
www.startstop.sk/elektromobilita/104684/nestacili-pocit... |
Zatial to vyzera tak, ze co sa tyka elektromobilov, tak cinske automobilky poriadne uberu kyslik vsetkym ostatnym. Ako vidno, tak slusne elektroauto moze stat kludne aj len tretinu toho, co ponukaju napriklad europania. |
V aute sa bude pre každý prípad nachádzať aj baterka, prostredníctvom ktorej bude možné nielen svietiť, ale aj založiť oheň či nabiť si elektronické zariadenia. |
"ktorý do spoločnosti prišiel z BMW" |
Nieco k tym cinskym autickam: |
lebo vy ste tu vsetci take zajimave a dolezite persony, ze vas vsetci chcu sledovat. |
Re: Vidicon: nie zeby som s tebou nesuhlasil ale keby to bolo o nejakych suciastkach ale ty si skopiroval text ktory sa venuje tomu aki ludia pracovali na vyvoji... "navrhol tím okolo Li Tianyuana, šéfa dizajnu Xiaomi, ktorý do spoločnosti prišiel z BMW" a potom "Dizajnérom exteriéru je James Qiu, ktorý do Xioami prišiel z Mercedesu" keby si vravel o nejakych okopirovanych suciastkach alebo podobne ale ved je uplne bezne snad v kazdom biznise ze ludia menia pracu ci myslis ze medzi nasimi automobilkami nikto nikdy nezmenil job? :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (02.04.2024 11:04) |
Nozdormu - určite nedôjde k masovému rozšíreniu ako si to mnohí, na zeleno vytretí, ľudkovia predstavujú. |
Nikdy sa nic nedeje z vecera do rana, ale pekne logicky, postupne. |
Ono ked dnes vedla seba postavis spalovak a elektromobil, tak spalovak sa na elektromobil nechyta vobec v nicom. Trocha v dojazde a rychlosti tankovania, ale ani to uz neplati vseobecne. |
Re: Nozdormu: klucovi ludia by mali byt lojalni. Ak nie su, tak dana firma/krajina/kontinent je odsudeny na zanik. V sucasnosti si robi PhD na SK ale aj vo Viedni pomaly viac aziatov+indov ako europanov. Nazbieraju vedomosti a idu domov. Cize mame tu 2 problemy: 1) odstahovanie mozgov a 2) rozdavanie know-how vychodu. Nemozeme sa potom cudovat, ze cinske auta budu lepsie ako europske a nas priemysel sa zacne zatvarat. To je to vyciciavanie, ktore som pisal. A zjavne je to klucovym ludom jedno. Hlavne, ze v Nemecku sa uz moze fajcit marisa na ulici legalne, tym si vykompenzujeme zial z padajucej ekonomiky a technologickeho naskoku, to sme presne potrebovali... |
Mal som možnosť ( kamarát) požičať si EVE6 -GT. Ak by som mal zbytočných (tuším hovoril cez 70 litrov) tak už mu ho nevrátim. Po 380 km prvé tankovanie . Chcel som po pripojení skočiť na kávu ale povedal, že si nestihneme ani riadne tú kávu objednať. Nakoniec sme po 18 minútach mali z 28% 84%. Tak sme nechceli blokovať a až po nabití sme išli na kávu. Hore dolu BA - Košice -Zlatá idka - BA 2 x nabíjanie na pumpe. Je to samozrejme auto inej kategórie ale ak to bude štandart ( a prečo by to v roku 2035 nebol) tak nebudú musiel spalováky ani zakazovať a e- autá si bude chcieť kúpiť minimálne 30 - 40 % vodičov. Predpoklad že do toho roku bud sieť väčšia, zdroje postačujúce na to množstvo. Keď sme sa od roku 1945 dostali za smiešnych 80 rokov sem, tak o ďalších to bude štandart a nutnosť. Pochybovači narodení v roku 1990 tiež nesnívali, že len v posratom mobile majú dnes 1 000 x väčší výkon ako v PC v tom roku. |
Re: salem79: a kde je problem s hmotnostou? (To si asi mal na mysli) |
Re: egres2: vyborna poznamka: nebudu musiet spalovaky ani zakazovat |
egreš - ibaže si zabudol že žiješ na Slovensku. Tu má snáď každé odvetvie (vrátane výroby a distribúcie elektriny) investičný dlh v časovom horizonte dve a viac dekád. Na Slovensku kde sa dialnica z BA do KE stavia viac ako 30 rokov (Albánci, Chorváti, Rumuni sa nám smejú a Maďari na celé ústa a žiaľ oprávnene). Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (02.04.2024 12:57) |
kámoš keď skúsil prvý krát teslu, už nič iné nechcel. Niekoľko rokov jazdí už len teslu,a aj jeho manželka. |
Re: radnate: napriklad vyssie opotrebenie pneu suvisi priamo s vahou. |
salem - nielen pneu ale aj vyššie opotrebenie brzdových komponentov súvisí logicky s váhou. Po novom aj tieto emisie (pneu + brzdy) majú byť zarátavane do celkových emisií vozidla a pokiaľ viem niekto v EU precitol a po novom sa už elektromobily nepovažujú za bezemisné. |
Re: raptor: podla mna k masovemu rozsireniu dojde kludne aj blizko ku 40-50% ludom si myslim osobne a nemam pocit zeby som bol "na zeleno vytretí, ľudkovia" |
Re: raptor: keby si tomu aspon za mak rozumel, tak by si vedel, ze brzdy su na elektromobile velmi malo namahany komponent a menia sa podstatne menej casto, ako na klasike. |
Spalovaky vobec netreba zakazovat, kto chce, nech si ich kupuje. Ono sa to vyvrbi samo. |
Re: radnate: dakujem snazim sa chodia mi za to petrosekely od sorosa gatesa mimovladok korcoka a poukazy na elektrinu od EU a btw s tou automatickou preovodovkou suhlasim...bol som na tom narovnako..a aj viacero ludi z okolia kazdy mal dookola tie reci blbe okolo...a kto raz vyskusal uz ostal pritom vratane mna |
spalovak sa na elektromobil nechyta vobec v nicom. odpovedal som vaha. to je cele. ak je pre teba vyssia vaha lepsia, fajn. |
Nozdormu - nikto teba takto neoznačil. Nepostrehol som žeby si bol proti spaľovacím motorom. |
Re: Nozdormu: nechcem sa ta dotknut, ale prave to, ze je ludom jedno, odkial veci pochadzaju a pozeraju len na cenu, dovadza nasu krajinu a celu EU do hrobu. Je to strasne kratkozrake. Ulahodi si tym teraz, ale globalnejsie nasledky netreba ignorovat. Aby sme neostali vsetci bez prace, lebo v Cina je praca lacnejsia. Lebo presne tento nazor sposobil, ze europa sa stava sidlom priekupnikov, ale vyrabat uz nechce nikto. Kam to asi povedie, ked budeme len kupovat a nevyrabat? |
Re: salem79: okrem vahy a dojazdu este cena, ekologia pri vyrobe, recyklovatelnost, zivotnost motora vs baterie, naklady na vymenu baterie, moznost natankovat kdekolvek na svete a v eu pomaly za kazdym rohom... atd. |
Re: Vidicon: myslel som to skor obrazne je to naozaj zlozitejsia tema ale ak mam opisat svoje pocity do kratkeho prispevku na motorkarskom fore tak pokial slovenske polnohospodarstvo nevie zrobit bud lepsie alebo lacnejsie produkty ako polsko tak nech cele skape...rovnako ako hocjaky iny biznis...bud musis robit veci kvalitnejsie alebo musis robit veci lacnejsie alebo musis ponuknut nejaku inu pridanu hodnotu...ano kupujem lokalne veci vajicka z domaceho chovu maso z farmy od vranova zeleninu zo zahradky bylinky vlastne kompoty omacky na pizzu atd muku kupujem taliansku lebo nasu som nenasiel vhodnu peciem si veci ak mam cas sam ak nie miestna pekarnicka..ale to vsetko preto ze robia top veci..nie kvoli cene...nemusia byt lacnejsie ako polske ale potom musia byt kvalitnejsie |
Nozdormu - do poľnohopodárstva veľmi nevidíš. Celé poľnohospodárstvo je už roky pokrútené dotáciami. Ak ich naši výrobcovia dostávajú nižšie tak sa veľmi konkurovať nedá. |
prd vyriesite vasimi blabolmi,,chodte sa radsej vozit ,sezona zacala,,,vase mniavkoty si nechajte na zimu |
Striktnym kupovanim slovenskych vyrobkov docielime len to, ze nedonutime slovenskeho akozepodnikatela sutazit a zvysovat napriklad kvalitu. |
Re: salem79: vravim, treba sa povozit a skusit. A pochopis ze ta mierne zvysena hmotnost je niekedy naopak k duhu. |
Re: radnate: a co im odporucas? 5r mam PEHV a teraz aktualne jazdim na jaguar i-pace. |
Re: Nozdormu: no netvrdim, ze je treba bezhlavo kupovat len slovenske vyrobky, alebo europske (ak sa bavime o autach napriklad). Ak je nieco menej kvalitne a este aj drahsie, nekupim ani ja, lebo nekvalitu podporovat nebudem. Ak sa ale jedna o kvalitny vyrobok a ak je slovensky, neriesim cenu. Napriklad potraviny, ja polske zo zasady nekupujem, lebo tam uz bolo incidentov prilis vela a to ich otestovali len sem-tam nejaku dobrotku, takze absolutne nechapem ludi co chodia do Lidla, lebo hazarduju so svojim zdravim. Ak si zoberieme nepotravinarske produkty, tie uprednostnim slovenske, lebo ako podnikatel viem, ze sa musime navzajom podporovat a ze bez vyrobcov tato krajina skrachuje. A ak slovensky nie je, uprednostnim europsky ak sa da. Ale samozrejme, odtial potial, ja nekupim talianske auto, lebo podla mna je nekvalitne v porovnani s japonskym. ale to sa dostavame k mojej druhej vete tohto prispevku, ze ak je nieco menej kvalitne, uprednostnim kvalitnejsie a na cenu nehladim (pokial si to mozme dovolit, kazdy ma svoje hranice moznosti). |
Je to slučka. |
Re: salem79: ja ti nic neodporucam, sak kto som ja aby som ti radil. Len pisem, ze auto neni motorka ani formula jeden, aby sa na nom nahanalo kazde kilo. |
Re: Vidicon: Aha, takže treba podporovať našich výrobcov a producentov. Ty si myslíš, že polnohospodári dávajú do pôdy nejaké eko hnojivá pre rast plodín, alebo chovatelia kŕmia dobytok niečím fajnovejším ako kdekolvek v Európe? Každý sa snaží nejako ojebať len aby čím viac zarobil. Skús si kúpiť napr. špekačku v sieti predajní Farmársky dvor, kde preferujú vraj domácich dodávatelov a pekne si ju upiecť na panvici. Ti garntujem, že ten smrad čo z toho vznikne nevyvetráš ani za 48 hodín. Ten dodávateľ mäsových výrobkov z Martina ich snáď robí na 3D tlačiarni z nejakého čínskeho bordelu. Cez leto, keď sa predávajú dovozové čerešne, také velké tmavé sladučké v Bille, alebo Kauflande po cca 5€, tak presne tie isté si na tom Farmárskom dvore kúpiš za 9 €.....lebo lokálny dodávateľ, vieš ako. A takto je to v tejto vy..banej gubernii so všetkým Upravené 3 krát. Naposledy upravil Jeff (02.04.2024 17:04) |
Re: radnate: Vravis, ze sa mam povozit a skusit. Vozim sa na elektrike 5r tak neviem co este mam skusit ;) Co tak si chlapsky priznat a nasypat si popol na hlavu, ze si zavadzal, pausalizoval a klamal, ked si tvrdil, ze su elektriky vo vsetkom lepsie ako spalovaky... |
Ja so o tom ale presvedceny stale. Ako som pisal, okrem dojazdu a casu tankovania nevidim v spalovaku ziaden iny benefit. A ani ty si nevysvetlil, preco konkretne ti mierne zvysena hmotnost elektroauta vadi. Iny problem si nenapisal. |
A tazko uznat namietku proti elektroautam od niekoho, kto si ich uz pat rokov dobrovolne kupuje. |
Ja si EV(pehv) vseobecne pochvalujem. Len poukazujem, ze napriklad ta vyssia vaha rozhodne pozitivna vlastnost nie je. |
Podla mna vobec nevadi. Nikdy som ju nepocitil, nikdy som si neuvedomil ze by mi vadila, naopak v niektorych situaciach sa mi zdalo ze to akosi lepsie sedi ked je to tazsie. |
Re: egres2: stravil som pred 2 tyzdnami 5 dni v cine a 5 dni v japonsku. Cinania mi vsetci povedali v podstate to co hovoris aj ty: zahranicne firmy z ciny hufne odchadzaju, export prudko klesa a tym aj cinske firmy bankrotuju, rastie nezamestnanost a tym.padom ide ich ekonimoka dolu. A lacno tam uz nie je, nakupy sa tam neoplatia. S cim ale.nesuhlasim je, ze cina by mala.mat teraz podla.mna lacnu energiu aj ropu. |
kosice.korzar.sme.sk/c/23307374/nabijal-elektricku-kolo... |
Ja kolobezku pre istotu nabijam na dvore na trave, daleko od ostatnych veci. Kupil som ju sice v moutfielde, takze by to nemal byt az taky drek, ale istota je gulomet. Ale nenapadlo by mi to, keby som necital tieto pripady ze sa to chytilo horiet. |
Re: Nozdormu: Len k polnohospodárstvu, slovenskí sedliaci sú taký "neschopní" že už dlhé roky vyvážajú cca 40% produkcie obilnín, to asi preto že to predávajú draho alebo to je nekvalitné ... |
Re: tryskac: to bol iba priklad neviem uz ani kto vybral to odvetvie...myslim ze z pozemkov plati dan kazdy aj ja aj ty...chapem co hovoris ale teda ako to je..co ich mam dotovat ja? :D kludne mozu predavat drahsie...ale nech je to aj lepsie kupujem lokalne maso za ovela vacsie peniaze lebo nedaleko mna je farma berem od nich hovadzie aj telacie a som spokojny...takisto aj ine veci..su ovela drahsie nez ine slovenske veci a nasobne drahsie oproti zahraniciu..ale su aj lepsie..pokial niekto vyrobi daco drahsie a je to este aj na prd tak je mi jedno ci to je abo neni slovenske nekupim to xD |
Re: Nozdormu: Vážne neviddíš rozdiel v platení dani za pozemok pod barákom, fabrikou ale aj maštaľou a v dani za pole, ktoré je pre nich vlastne len ako sústruh či materiál na sústruženie? A okrem toho vačšina polí je len prenajatá od vlastníkov? |
salem sa čudujem že sa pokúšaš arugumentovať internetovému anonymovi čo všetko videl, všetko vie, všetko komentuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.04.2024 22:14) |
Ano a brzdy sa preto deru viac |
Mnohí sa pýtate, ako hmotnosť akumulátorov ovplyvňuje jazdné vlastnosti auta. Akumulátory sú umiestnené v podlahe vozidla, a zároveň v strede medzi nápravami. Aj vďaka tomu majú e-vozidlá nielen nízko posadené ťažisko, ale aj optimálne rozloženie váhy medzi prednou a zadnou nápravou. Výsledkom sú tak dobré jazdné vlastnosti s dynamickým zatáčaním. |
Re: raptor: Aaale, mal som ukecanu naladu a drobnu sancu, ze padne zrno na urodnu podu, ale boombi nesklamal ;) |
bombastik Ty si radšej doštuduj základnú školu aby si sa nečudoval aké nevýhody majú vačšie zotrvačné hmoty a neplietol si to z benefitom nižšie umiestneného ťažiska elektroáut. Upravené 2 krát. Naposledy upravil tryskac (02.04.2024 22:47) |
Tusim, ale guglil som. |
Re: tryskac: ako som pisal triedim to jednoducho...ak niekto robi drahsie veci ale su aj kvalitnejsie tak si priplatim a kupim ich...ak niekto robi drahsie veci rovnakej alebo horsej kvality ako niekto iny tak si ich proste nekupim lebo ich nebudem dotovat len zato ze na sebe maju slovensku nalepku... |
salem79 - chápem a myslel si si že aj protistrana bude mať svetlú chvíľku.. žiaľ ako vidno tam je stále zatmené. Ale zas je naozaj pravda, že tu na bratislavských tankodrómoch nie je problém skriviť disk bez ohľadu na to či ťa ženie benzín alebo baterka. |
Re: raptor: no dobre veru neni ich az tak vela...a ano urcite najdeme priklady ja len vravim ze ma prekvapilo napriklad ked som bol skusat LC500ku a pohotovostna hmotnost 2t ma kusok zarazila na take relativne male auto...musim zistit ci sa mu nebudu krivit disky ked skocim dakedy do BA |
LC500 s dlzkou 4770mm a sirkou 1920mm je vselico len nie male auto, nizke mozno. |
1. Rozdiel v hmotnosti elektroauta a podobneho auta s klasickym 2 litrovym dizlom je cca 100 kilo, takze ked si do toho dizlaku sadnem k vodicovi ja, tak vazime rozvnako ako elektroauto s vodicom. Takze rozdiel v hmotnosti povazujem za zanedbatelny. Je jasne, ze neznalci to budu vytahovat ako neprekonatelnu prekazku. |
KIA EV6 GT 2260kg/430kW |
radnate |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Takze su este dake napady v com spalovak vynika nad elektromobilom okrem dojazdu a rychlosti tankovania? A aj to uz coskoro pominie a su pripady, kde uz aj takmer pominulo. |
Re: Mishko: napisal som relativne no je to sportiak skor ked to porovnas s modernym trendom extra nafuknutych suveciek a podobne ale ano neni to vyslovene male auto...a ano je skoda ze take auticka vymieraju spekulujem silou mocou ako si jedno zaobstarat kym nezmiznu uplne ale je to hrozna palka...cele roky som o nom snival je to taky nesplneny sen ale asi sa budem musiet zmierit s tym ze jedine o par rokov neskor ked dosetrim nejaku jazdenku... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (03.04.2024 9:59) |
egres: Co si tym chcel povedat? |
radnate |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Mishko: |
jedine co mi asi vadi je ako by to bolo s predajnostou o X rokov...kto riesi auto len do firmy na 2rocny odpis alebo povedzme do tych 3-4 rokov tak ok...ale kto si kupuje auto a chce ho mat 8 10 rokov tak za tu dobu sa posunie vyvoj a nove modely tak daleko ze toho buduceho predaja by som sa trochu bal...staci sa pozriet na taky enyaq...nedavno mali v skodovke akciu brunch bla bla...skusali hlavne noveho superba ten ma nezaujimal tak som si vzal na jazdu enyaq rs...zrychlenie ok ale neoslnilo nejako...ale pointa je ze auto uz ma par rokov...dojazd 350 ci kolko svietil na palubovke dost slaby a to ani neni zima...kapacita baterky rychlost nabijania atd...to vsetko je uz dneska "zastarale" a o dalsich 5 rokov si uz nikto auto s takymi parametrami nekupi...a ak ano tak za ovela ovela nizsiu cenu...cize keby som bral take nejake namakane elektro alebo phev tak len do firmy na dva roky a potom na predaj dalej |
Nozdormu: Nielen to ze to rychlo zastara. Ludia sa celkovo prils nehrnu do kupovania pouzitych elektroaut. |
radnate |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
No k veci. Pises same omacky. Ano aj maly tukes moze ale nemusi byt drahy. Presne ako u spalovaku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (03.04.2024 13:49) |
Re: egres2: suhlasim...ak si teda odmyslim milionove veterany...ale aj ked to neni investicia tak ma zaujima ze ci 60.000e auto predam o 5 rokov za 35.000 alebo za 20.000e...proste si k tomu sadnem premyslim na kolko rokov ho planujem mat a asi za kolko ho predam a v tomto napriek tomu ze fandim pokroku tak proste aktualna situacia je taka ze tie elektroauta sa predavaju o dost tazsie...o niektorych by som si trufol tvrdit ze budu po 8-10 rokoch v nejakej normalnej cene az nepredajne |
Bežnú buračku e- auto prežije bez poškodenia batérií. Za prvé sú to výmenné segmenty a asi sa celá batéria nepokrčí ako kelímok od jogurtu .Crash test má napr eniak 5 *, detto VW a podľa výsledkov testov ani jedno nebolo pod 3 * .Bežná bezpečnosť aj pri spalovákoch. Pri šlehe, keď je z auta šrot a batérie sú poškodené. ani spalovák neprežije. |
Re: egres2: na tie hmotnosti sa treba pozerať komplexnejšie aby si nedostal hnačku z miešania hrušiek s vajcámi na tvrdo . |
Ale inak medzi autom a motorkou rozdiel vidis ci? |
bombastik, vidím z Tvojho príspevku ,že neviem argumentovať tak aby si to pochopil aj Ty, prepáč. |
Tak jednoduche to mat nebudes. Pekne sa snaz a ja to nakoniec pochopim. Das to. |
egres: "Bežnú buračku e- auto prežije bez poškodenia batérií..." |
Kdepak asi soudruzi z ndr udelali chybu? |
To je také typické: |
egres, ked nevies po anglicky, pouzi prekladac. |
Ak aj, tak docasna zalezitost. Je jasne ze ked sa nieco vyraba 100 rokov tak tam je ine servisne zazemie, ako ked sa nieco vyraba 10 rokov. |
Rozumiem po anglicky. Len nerozumiem čo sa tak strašne kazí na e- aute, keď vlastne jediný rozdieľ je, že nemá spalovací motor . Treba definovať čo je to "oprava". |
Zatial su zrejme diely na elektroauto drahsie (nemam skusenost, kedze sa nekazi). Takze ked sa tam nieco dodrbe tak zatial len original diely a tie su srahsie ako druhovyroba pre spalovaky a pre elektricky druhovyroba zatial nefici, len sa rozbieha. |
egreš v tomto máš pravdu, čistý elektromobil je konštrukčne ďaleko jednoduchší, s oveľa menej súčiastkami. Batérie sa už dnes dajú na novších električkách parciálne meniť. Myslím že Mishko narážal na samonosnu karosériu vozidla, kde výrobcovia pristupujú k ľahším a fajnovejším materiálom a aj bežný ťukes ktorý by na spaľováku spravil klampiar môže na električke byť totálkou. Aj koli tomu sú ceny PZP na električky vyššie. To nie je emócia ale čísla... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.04.2024 8:33) |
Re: radnate: tie diely z druhovyroby su castokrat taky hnoj, ze nakoniec zaplatis cenu original dielu + hnoj a 2x robota. A to uz ani znacky ako bosh, skf, brembo… ti nezarucia kvalitu, lebo bud kupis fake, alebo aj oni polavili v kvalite, aby mohli konkurovat cinanom. |
raptor: Mne sa zdá( niekde som čítal,)že tuhosť karoseie pri e- aute je väčšia. V prvom rade je to o vyššej váhe, tuhší rám a v druhom, že bátérie sú v podstate monoblok vložený do rámu. A nechápem aký je rozdiel v karosérii v podstate toho istého modelu -spalovák -el.motor. Na prvom je blatník 1mm hrubý a na druhom 0,1 mm?? |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49436 | Včera: 193791