Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 |

07.03.2024 6:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Thorien
 Turista 

Ikona

raz za dva tyzdne ? mame sluzobaky .. je pravda ze to nie su tesly s dojazdom 800 km ani ine podobne auta v cene mensieho domu .. ale bezne ako napr E-rifter ... a nabija sa kazdy druhy den, nanajvys raz za tri .. jazdi sa len po meste tak dobijanie raz za dva tyzdne je tiez nie celkom realita. Napriek vsetkym papierovym WLTP a podobnym cislam je dojazd tak 150 km plus minus par km ak to nabijame pri 20 percentach aby na druhy den mohli ludia jazdit .. ono je to tak ze nenabijes si auto a na druhy den vybehne nieco ze ti treba viac behat a nemas cas si dat dakde kavicku aby sa ti dobilo cez den ... takze vela ludi bude nabijat aj ked bude mat 50 percent .. si myslim


07.03.2024 7:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

No ja to beriem tak, ze ZATIAL sa elektromobily kupuju vzhladom na dojazdy a zdlhavost nabijania na cisto mestske a primeststke pouzivanie. Na nic ine zatial vhodne nejsu. Prilezitostne dlhsie cestovanie ok, ale inak nie. Preto pisem, ze elektroauto s dojazdom napriklad 400 km (to uz je dnes bezne cislo) pri dennom najazde 20-30 km netreba nabijat denne.
Toto je podla mna momentalna logika. Casom sa to bude menit samozrejme.


07.03.2024 15:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

uz som natrafil aj na cloveka ktory je proti hocakej elektrike v autach kupil su plugin hybrid len aby ho namiesto 4r mohol odpisat za 2r a na truc ho ani nenabije a sere na to ze vozi nejaku vahu navyse :-D :-D hlavne ze lepsie sedia cisielka v uctovnictve :-D :-D


15.03.2024 20:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

OKOzMI
 Turista 

Ikona

auto.pravda.sk/magazin/clanok/703042-holandsko-nabijani...
:-~


16.03.2024 0:18

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Nozdormu: Na nabijanie plugin hybridov sa zvysoka serie prakticky vsade...

insideevs.com/news/630341/plug-in-hybrids-arent-being-p...


16.03.2024 12:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Treba zmeniť názov diskusie: Koniec začiatku elektromobilov na Slovensku. :-D


16.03.2024 16:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nie len na slovensku,,,,,,cas ukaze ze el. do vozidiel bola len iluzia


16.03.2024 18:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ale radšej nič.


16.03.2024 19:09

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Škoda že elektromobily sa zlepšujú keď sú spaľovaky na takej vysokej úrovni. Dnes ide auto ako guľa, je tiché, automatická prevodovka, 1000 systémov, vyhrievané sedadlá+volant, dobrá spotreba, žiadne emisie atď...
Keby bol dnešný elektromobil v roku 2000 tak by sa predával sám od seba. Nebolo by treba nútiť ľudí, aby si ho vybrali.


17.03.2024 10:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Nieco na tom bude


17.03.2024 10:45

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

O chvilu budu mat nove auta ciernu skrinku. Daco podobne jak eroplany.


22.03.2024 11:11

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Pozri obrázok


02.04.2024 8:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

www.startstop.sk/elektromobilita/104684/nestacili-pocit...

pokial to v takej vybave s takymi parametrami cenami atd pride aj na slovensko ze to splni vsetko co treba pre EU trh tak uz len zo zvedavosti jedno zoberiem...parametre paradne dojazd 800km a nabitie 400km za 10 minut uplne postacujuce aj na dlhe cestovanie batozina 517+105 litrov a aj v zakladnej verzii najslabsej elektromotor s 200kw/400NM a 5.3s na stovku co je v podstate identicke s autom co mam teraz...hm no som zvedavy ako sa im bude darit v cine ale velmi im drzim palce aby im to vyslo a potom kludne nech pridu zakladna varianta za 27 tisic o.O to by bola ina parada...myslim ze medzi spalovakmi nenajde clovek ziadne podobne auto za taku cenu aj ked predpokladam ze uz len kvoli doprave logistike atd by u nas boli kusok drahsie


02.04.2024 8:39

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Zatial to vyzera tak, ze co sa tyka elektromobilov, tak cinske automobilky poriadne uberu kyslik vsetkym ostatnym. Ako vidno, tak slusne elektroauto moze stat kludne aj len tretinu toho, co ponukaju napriklad europania.
Zrejme im to riadne pokazi plany prehnane sa nabalit na elektromobilite. [dobre]


02.04.2024 9:38

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

V aute sa bude pre každý prípad nachádzať aj baterka, prostredníctvom ktorej bude možné nielen svietiť, ale aj založiť oheň či nabiť si elektronické zariadenia.
Vzhladom nato, kedy bol ten clanok publikovany by sa dalo uvazovat, ze...


02.04.2024 10:01

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

"ktorý do spoločnosti prišiel z BMW"
"ktorý do Xioami prišiel z Mercedesu"
Europa je taka vyciciavana dojnica... ale do EU sa to zatial exportovat neplanuje...

Mna pred 2 tyzdnami v Cina zaujala na ulici HiPhi Z. Az som si ju musel odfotit a kedze tento segment nesledujem, tak aj vygooglit. Ale tam je uz cena niekde inde...


02.04.2024 10:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Nieco k tym cinskym autickam:

theweek.com/business/chinese-electric-cars-national-sec...


02.04.2024 10:44

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

:-D lebo vy ste tu vsetci take zajimave a dolezite persony, ze vas vsetci chcu sledovat. :-D

Re: Vidicon: ale planuje, samozrejme, ze planuje. Chvala bohu.

A k tej prestizi, tak, ako najdrahsi telefon na svete neni ajfon, tak ani najdrahsie auto na svete neni nemecke (a uz vobec ne bmw).
To len ti, co si na vyrobky tychto znaciek nabrali uvery, ktore mesacne splacaju maju ten pocit, ktory ich zenie do nebies. A to je to o co ide. :-D


02.04.2024 11:00

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Vidicon: nie zeby som s tebou nesuhlasil ale keby to bolo o nejakych suciastkach ale ty si skopiroval text ktory sa venuje tomu aki ludia pracovali na vyvoji... "navrhol tím okolo Li Tianyuana, šéfa dizajnu Xiaomi, ktorý do spoločnosti prišiel z BMW" a potom "Dizajnérom exteriéru je James Qiu, ktorý do Xioami prišiel z Mercedesu" keby si vravel o nejakych okopirovanych suciastkach alebo podobne ale ved je uplne bezne snad v kazdom biznise ze ludia menia pracu ci myslis ze medzi nasimi automobilkami nikto nikdy nezmenil job? :D

Dôvod úpravy: co som tym chcel povedat je to ze sa v dnesnej dobe uz da vyrobit auto ktore ma 500+100 litrov batozinovy priestor...viac ako vacsina aut beznych...ma 200kw/400nm v zakladnej verzii znova viac ako dost na zivot...je to 5metrove auto s 3 metrovy razvorom cize aj priestor asi nebude problem...ma tam moderne technologie je to elektro atd...papierovy dojazd 800 pre niektore verzie aj 830 850 ci kolko pisali km a pri vybitej baterke dobitir 400km za 10 minut...to su hodnoty ktore ak byboli realne tak musia uplne postacovat 99% ludi...mozno aj 100% neviem si predstyavit kto potrebuje naraz cez 800km dojazd a ak uz niekto taha niekde 1000km tak neverim ze si neda ani jednu 10 minutovy prestavku natiahnut nohy...a to cele za 27.000e...pokial na to EU neuvali nejake sialene cla alebo ine speci zdanenia a kktiny co by nemala ked sa sama snazi byt take silne zelena tak si neviem uplne predstavit konkurenta pre to auto...uvidime aka bude realita ked pridu do premavky ale takym tempom zlepsovania sa som zvedavy ake auta tu budu o 5 rokov...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (02.04.2024 11:04)


02.04.2024 11:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nozdormu - určite nedôjde k masovému rozšíreniu ako si to mnohí, na zeleno vytretí, ľudkovia predstavujú.

Lebo distribučná sieť. Lebo zdroje elektriny.


02.04.2024 12:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Nikdy sa nic nedeje z vecera do rana, ale pekne logicky, postupne.
Nie kazdy si elektroauto kupuje z ekologickych dovodov (viem, tazke pochopit).
Je inych xy dovodov, preco jazdit na elektrinu. Niekto ma na haku ekologiu, ale elektroauto si kupi.
Tazko to ale vysvetlit niekomu, kto elektroauto zatial len videl na vystave.
Ale na slovensku opat plati, ked na nieco nemam, tak je to na hovno. Tieto stupidne dovody ale pominu, ked sa dostupnost upravi. Hned to bude cool vozenie aj pre nich.


02.04.2024 12:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ono ked dnes vedla seba postavis spalovak a elektromobil, tak spalovak sa na elektromobil nechyta vobec v nicom. Trocha v dojazde a rychlosti tankovania, ale ani to uz neplati vseobecne.


02.04.2024 12:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

zeby vo vahe?


02.04.2024 12:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Nozdormu: klucovi ludia by mali byt lojalni. Ak nie su, tak dana firma/krajina/kontinent je odsudeny na zanik. V sucasnosti si robi PhD na SK ale aj vo Viedni pomaly viac aziatov+indov ako europanov. Nazbieraju vedomosti a idu domov. Cize mame tu 2 problemy: 1) odstahovanie mozgov a 2) rozdavanie know-how vychodu. Nemozeme sa potom cudovat, ze cinske auta budu lepsie ako europske a nas priemysel sa zacne zatvarat. To je to vyciciavanie, ktore som pisal. A zjavne je to klucovym ludom jedno. Hlavne, ze v Nemecku sa uz moze fajcit marisa na ulici legalne, tym si vykompenzujeme zial z padajucej ekonomiky a technologickeho naskoku, to sme presne potrebovali...


02.04.2024 12:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mal som možnosť ( kamarát) požičať si EVE6 -GT. Ak by som mal zbytočných (tuším hovoril cez 70 litrov) tak už mu ho nevrátim. Po 380 km prvé tankovanie . Chcel som po pripojení skočiť na kávu ale povedal, že si nestihneme ani riadne tú kávu objednať. Nakoniec sme po 18 minútach mali z 28% 84%. Tak sme nechceli blokovať a až po nabití sme išli na kávu. Hore dolu BA - Košice -Zlatá idka - BA 2 x nabíjanie na pumpe. Je to samozrejme auto inej kategórie ale ak to bude štandart ( a prečo by to v roku 2035 nebol) tak nebudú musiel spalováky ani zakazovať a e- autá si bude chcieť kúpiť minimálne 30 - 40 % vodičov. Predpoklad že do toho roku bud sieť väčšia, zdroje postačujúce na to množstvo. Keď sme sa od roku 1945 dostali za smiešnych 80 rokov sem, tak o ďalších to bude štandart a nutnosť. Pochybovači narodení v roku 1990 tiež nesnívali, že len v posratom mobile majú dnes 1 000 x väčší výkon ako v PC v tom roku.


02.04.2024 12:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: salem79: a kde je problem s hmotnostou? (To si asi mal na mysli)


02.04.2024 12:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: egres2: vyborna poznamka: nebudu musiet spalovaky ani zakazovat

Trh si to upravi.


02.04.2024 12:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - ibaže si zabudol že žiješ na Slovensku. Tu má snáď každé odvetvie (vrátane výroby a distribúcie elektriny) investičný dlh v časovom horizonte dve a viac dekád. Na Slovensku kde sa dialnica z BA do KE stavia viac ako 30 rokov (Albánci, Chorváti, Rumuni sa nám smejú a Maďari na celé ústa a žiaľ oprávnene).

Tu nejde o to urobiť prípojku / prípojky na nabíjacie miesto. Tu sa bavíme o investíciách v desiatkach / možno stovkách miliónov eur na nosné vetvy VVN. To poprvé. Podruhé budeme potrebovať ďalší zdroj elektriny ak chceme reálne pomýšľať na nahradenie nafty / benzínu elektrinou. Zaiste vieš koľko nám trvalo dať do prevádzky tretí blok EMO. Štvrtý je ešte stále v procese.

Nemám vôbec nič proti elektromobilite. Do mesta je to ideálne vozítko + ak máš vlastnú FTV tak v cene auta máš aj úložisko elektriny čo nie je zlé. Hybridný pohon kde je spaľovák spriahnutý s elektrinou mi ale dáva väčší zmysel.... a teda o mňa vobec nejde, ale ľudia od Toyoty ktorí teda najdlhšie na svete robia hybridy to vidia rovnako.

Elektromobily uplne ok. Nech sú a súťažia o zákazníkov. Čo mi vadí že zelení trtkovia idú zakazovať spaľováky v osobných autách v EÚ hoci gro emisií z dopravy pochádza z nákladnej dopravy. Čo také zaoceánske lode kde sa v 2T motoroch spaľuje aj mazut ak príde nato... Tam emisie nikoho netrápia. Ani v severnej ani v južnej amerike. O Ázii ani nehovorím a vačšina Afriky nevie čo znamená slovo emisie...

Dôvod úpravy: p.s. apropo "tankovanie" elektriny. Skús sa zamyslieť nad tým časom ak na tej pumpe vedľa teba budú v rovnakom čase ďalšie 2-3 také isté autá. >:-) :-*

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (02.04.2024 12:57)


02.04.2024 12:54

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

JurajzBB
 Skútrista 
Nový člen

kámoš keď skúsil prvý krát teslu, už nič iné nechcel. Niekoľko rokov jazdí už len teslu,a aj jeho manželka.
Dovolenka v Chorvátsku, Bulharsku a vlastne kdekolvek v Európe mu nerobí problém. Tie autá nekúpil z eco dôvodov.

No lenže na dvore mu pristál 7 metrový karavan a ten treba ťahať, takže pribudol aj Tuarég.

Napríklad taký holanďania sú dosť zelení, elektro autá u nich dosť idú, ale sú to aj pomerne vášnivý karavanisti. Elektroauto a za ním zakvačených 1,5 tony je asi zabiják na výdrž bateriek. Či nie?

nie som proti elektro autám a nie som ani proti spalovákom. Zatiaľ môžme kúpiť čo chceme a ja dúfam že to tak aj ostane.


02.04.2024 12:56

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: napriklad vyssie opotrebenie pneu suvisi priamo s vahou.


02.04.2024 13:09

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

salem - nielen pneu ale aj vyššie opotrebenie brzdových komponentov súvisí logicky s váhou. Po novom aj tieto emisie (pneu + brzdy) majú byť zarátavane do celkových emisií vozidla a pokiaľ viem niekto v EU precitol a po novom sa už elektromobily nepovažujú za bezemisné. :-)))

www.theguardian.com/environment/2022/jun...


02.04.2024 13:26

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: podla mna k masovemu rozsireniu dojde kludne aj blizko ku 40-50% ludom si myslim osobne a nemam pocit zeby som bol "na zeleno vytretí, ľudkovia"

Re: Vidicon: ludia su asi tak lojalni ako firma/krajina ku nim :-D :-D zvycajne to slovo nastupuje pri debatach ked dojdu logicke argumenty tak potom nastupi ze sak bud lojalny ku firme :-D :-D ku tomu Phd...ja som nastupil na tazky odbor a bakalara sme skoncili 2...slovom dvaja aby si si nemyslel ze preklep...taky je zaujem u nas o narocne studium pricom doslova 150 metrov severne od budovy je ina univerzita ktora kazdy rok vypuje stovky stovky mozno aj tisice(netusim z hlavy) absolventov...cim to bude? :-) o zaujem potom dalej studovat mgr/rndr/phd ani nehovorim...bez zahranicnych by to mohli zavriet realne uz vtedy sme niektore odbory studovali 1-2-3 ludia...a to hovorim o prvom druhom stupni...nie o phd...a co ti vadi na tom kto kde co fajci? :D mne osobne je jedno ci mi auto poskladaju tyrane deti za vrecko ryze niekde v tabore v cine...ak mi niekto ponukne slovenske auto s rovnakymi parametrami cenou vezmem slovenske :-D

Re: salem79: pri normalnom jazdeni vramci povolenej rychlosti pori presune z bodu a do bodu b hmotnost bezny uzivatel auta (schvalne nechcem vraviet sofer) nezisti nijak...a opoterbenie pneu ked kopec ludi vyberat a meni auto na 2-3-4 roky nestihnu ani raz prezut a kto by to aj chcel na 10 rokov tak si nemyslim ze faktor ci za 10 rokov vymeni 2 3 alebo 4 sady gum bude rozhodujuci :-)


02.04.2024 13:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: raptor: keby si tomu aspon za mak rozumel, tak by si vedel, ze brzdy su na elektromobile velmi malo namahany komponent a menia sa podstatne menej casto, ako na klasike.

Re: salem79: to su presne tie hoaxy ludi, ktori s tym nemaju ziadne skusenosti, zato maju obrovsku potrebu do problematiky mudrovat a vnasat tam svoju starobilu logiku


02.04.2024 13:33

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Spalovaky vobec netreba zakazovat, kto chce, nech si ich kupuje. Ono sa to vyvrbi samo.
Dolezite je skusit v praxi a nie zarputilo teoretizovat.

Mal som kamosa, ktory bol odporcom automatickej prevodovky. Len dovtedy, pokial si ju nevyskusal.


02.04.2024 13:33

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: Nozdormu: dobre pises pistik moj. [dobre]


02.04.2024 13:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: dakujem snazim sa chodia mi za to petrosekely od sorosa gatesa mimovladok korcoka a poukazy na elektrinu od EU :-D :-D :-D a btw s tou automatickou preovodovkou suhlasim...bol som na tom narovnako..a aj viacero ludi z okolia kazdy mal dookola tie reci blbe okolo...a kto raz vyskusal uz ostal pritom :-) vratane mna :-D :-D


02.04.2024 13:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

spalovak sa na elektromobil nechyta vobec v nicom. odpovedal som vaha. to je cele. ak je pre teba vyssia vaha lepsia, fajn.


02.04.2024 14:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nozdormu - nikto teba takto neoznačil. Nepostrehol som žeby si bol proti spaľovacím motorom.


02.04.2024 14:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Nozdormu: nechcem sa ta dotknut, ale prave to, ze je ludom jedno, odkial veci pochadzaju a pozeraju len na cenu, dovadza nasu krajinu a celu EU do hrobu. Je to strasne kratkozrake. Ulahodi si tym teraz, ale globalnejsie nasledky netreba ignorovat. Aby sme neostali vsetci bez prace, lebo v Cina je praca lacnejsia. Lebo presne tento nazor sposobil, ze europa sa stava sidlom priekupnikov, ale vyrabat uz nechce nikto. Kam to asi povedie, ked budeme len kupovat a nevyrabat?
Je to podobne ako s potravinami, treba kupovat slovenske potraviny a slovenske vyrobky aj ked su drahsie ako polske. Ci nechame vyhynut vlastne polnohospodarstvo, lebo polske su lacnejsie?


02.04.2024 14:25

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: salem79: okrem vahy a dojazdu este cena, ekologia pri vyrobe, recyklovatelnost, zivotnost motora vs baterie, naklady na vymenu baterie, moznost natankovat kdekolvek na svete a v eu pomaly za kazdym rohom... atd.


02.04.2024 14:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Vidicon: myslel som to skor obrazne je to naozaj zlozitejsia tema ale ak mam opisat svoje pocity do kratkeho prispevku na motorkarskom fore tak pokial slovenske polnohospodarstvo nevie zrobit bud lepsie alebo lacnejsie produkty ako polsko tak nech cele skape...rovnako ako hocjaky iny biznis...bud musis robit veci kvalitnejsie alebo musis robit veci lacnejsie alebo musis ponuknut nejaku inu pridanu hodnotu...ano kupujem lokalne veci vajicka z domaceho chovu maso z farmy od vranova zeleninu zo zahradky bylinky vlastne kompoty omacky na pizzu atd muku kupujem taliansku lebo nasu som nenasiel vhodnu peciem si veci ak mam cas sam ak nie miestna pekarnicka..ale to vsetko preto ze robia top veci..nie kvoli cene...nemusia byt lacnejsie ako polske ale potom musia byt kvalitnejsie

zvycajne tam presne zacnu debaty o nejakej lojalnosti/narodnosti ci uz voci statu alebo firme alebo podobne...je to blud :-) pokial niekto na slovensku vyraba nieco v horsej kvalite a za viac love ako v polsku alebo inde...a vykrikue o tom ze treba podporovat lokalnych vyrobcov tak si zasluzio akurat tak kopacku na prsa a skrachovat a ist robit nieco ine...plati to aj voci firmam aj voci krajinam...ak mas drahsi produkt musi byt v niecom lepsi alebo tam musi byt dovod preco ho brat...ak neni tak proste smola :-}


02.04.2024 15:09

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nozdormu - do poľnohopodárstva veľmi nevidíš. Celé poľnohospodárstvo je už roky pokrútené dotáciami. Ak ich naši výrobcovia dostávajú nižšie tak sa veľmi konkurovať nedá.

A ak je jediné kritérium cena tak sa presne dostaneme tam kde sme sa v živočíšnej výrobe dostali.
Vlastné chovy už nemáme, kupujeme lacné kurence, vajíčka, maslo aj hovädzie mäso z Poľska. Častokrát nižšej kvality ako naše.

Ja si zas rád priplatím za dobytok dochovaný na Slovensku v podmienkach takých že keby som ich ako bývalý zootechnik nevidel tak neuverím. Detto za vajíčka od sliepky ktorá nestrávi svoj celý život v klietke ale vidí svetlo božie. A lacné kuracie mäso mi tiež netreba ak je to za cenu že z vajícka je o 30 dní brojler v jatočnej zrelosti nafúknutý tak že nevie chodiť.


02.04.2024 15:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

prd vyriesite vasimi blabolmi,,chodte sa radsej vozit ,sezona zacala,,,vase mniavkoty si nechajte na zimu


02.04.2024 15:54

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Striktnym kupovanim slovenskych vyrobkov docielime len to, ze nedonutime slovenskeho akozepodnikatela sutazit a zvysovat napriklad kvalitu.


02.04.2024 15:55

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: salem79: vravim, treba sa povozit a skusit. A pochopis ze ta mierne zvysena hmotnost je niekedy naopak k duhu.


02.04.2024 16:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: a co im odporucas? 5r mam PEHV a teraz aktualne jazdim na jaguar i-pace.


02.04.2024 16:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Nozdormu: no netvrdim, ze je treba bezhlavo kupovat len slovenske vyrobky, alebo europske (ak sa bavime o autach napriklad). Ak je nieco menej kvalitne a este aj drahsie, nekupim ani ja, lebo nekvalitu podporovat nebudem. Ak sa ale jedna o kvalitny vyrobok a ak je slovensky, neriesim cenu. Napriklad potraviny, ja polske zo zasady nekupujem, lebo tam uz bolo incidentov prilis vela a to ich otestovali len sem-tam nejaku dobrotku, takze absolutne nechapem ludi co chodia do Lidla, lebo hazarduju so svojim zdravim. Ak si zoberieme nepotravinarske produkty, tie uprednostnim slovenske, lebo ako podnikatel viem, ze sa musime navzajom podporovat a ze bez vyrobcov tato krajina skrachuje. A ak slovensky nie je, uprednostnim europsky ak sa da. Ale samozrejme, odtial potial, ja nekupim talianske auto, lebo podla mna je nekvalitne v porovnani s japonskym. ale to sa dostavame k mojej druhej vete tohto prispevku, ze ak je nieco menej kvalitne, uprednostnim kvalitnejsie a na cenu nehladim (pokial si to mozme dovolit, kazdy ma svoje hranice moznosti).
Fico a jemu podobni ludom zatajuju jednu dolezitu vec: ekonomiku krajiny tahaju male a stredne podniky. Velke podniky len ak su slovenske (asi uz ziadne neexistuju). Ale urcite nie VW a Peugeot tym, ze si tu postavia fabriky a dostanu danove prazdniny a financne injekcie ked je kriza a vsetok zisk ide do zahranicia a tu akurat nakrmia par hladovych krkov zakladnym platom. Takze treba podporovat kazdeho vlastneho vyrobcu ako sa len da (ak vyraba poctivo), inak sa nas dlh bude len prehlbovat.


02.04.2024 16:32

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Je to slučka.
raptor: preboha nepíš mi aké problémy to prináša, respektíve prinesie .Ale snáď nezostaneme v jaskyni.
Neustále píšem o dosť vzialenej budúcnosti 2035. V roku 2034 si kúp spalovák a predpokladám že ti vydrží do dôchodku.
vidicon . Mal som tu pred mesiacom číňankov. Všetci sa zhodli, že tie výsledky vo všetkých oblastiach prezentované vládou sú buď nafúknuté, prehnané, skreslené alebo utajované. Už sa vral objavujú vetríky, ž to dlho nevydrží "lacný Janko" (tiež kupujú energie za ceny ako EU, tiež výstavba elektrárne nevyjde ako postaviť Lidl a čo je hlavné, bežný číňan už chce vidieť reáln tie obrovské ekonomické úspechy v peňaženke. Nastáva obrovský odliv finacií do EU a do Afriky. Ekonomická High loby začína mať strach, že to pôjde dolu odou a prídu o majetky. Skupujú všetko a všade kolom dokola. Možno to vidia z vnútra čiernejšie ako to je ale ako všetci vieme, ekonomické problémy sa v číne riešia neštandartne ( stále sú to komouši) a hlavne drasticky voči obyvateľstvu.


02.04.2024 16:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: salem79: ja ti nic neodporucam, sak kto som ja aby som ti radil. Len pisem, ze auto neni motorka ani formula jeden, aby sa na nom nahanalo kazde kilo.


02.04.2024 17:01

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: Vidicon: Aha, takže treba podporovať našich výrobcov a producentov. Ty si myslíš, že polnohospodári dávajú do pôdy nejaké eko hnojivá pre rast plodín, alebo chovatelia kŕmia dobytok niečím fajnovejším ako kdekolvek v Európe? Každý sa snaží nejako ojebať len aby čím viac zarobil. Skús si kúpiť napr. špekačku v sieti predajní Farmársky dvor, kde preferujú vraj domácich dodávatelov a pekne si ju upiecť na panvici. Ti garntujem, že ten smrad čo z toho vznikne nevyvetráš ani za 48 hodín. Ten dodávateľ mäsových výrobkov z Martina ich snáď robí na 3D tlačiarni z nejakého čínskeho bordelu. Cez leto, keď sa predávajú dovozové čerešne, také velké tmavé sladučké v Bille, alebo Kauflande po cca 5€, tak presne tie isté si na tom Farmárskom dvore kúpiš za 9 €.....lebo lokálny dodávateľ, vieš ako. A takto je to v tejto vy..banej gubernii so všetkým >:-)

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Jeff (02.04.2024 17:04)


02.04.2024 17:20

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: Vravis, ze sa mam povozit a skusit. Vozim sa na elektrike 5r tak neviem co este mam skusit ;) Co tak si chlapsky priznat a nasypat si popol na hlavu, ze si zavadzal, pausalizoval a klamal, ked si tvrdil, ze su elektriky vo vsetkom lepsie ako spalovaky...


02.04.2024 17:25

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ja so o tom ale presvedceny stale. Ako som pisal, okrem dojazdu a casu tankovania nevidim v spalovaku ziaden iny benefit. A ani ty si nevysvetlil, preco konkretne ti mierne zvysena hmotnost elektroauta vadi. Iny problem si nenapisal.


02.04.2024 18:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

A tazko uznat namietku proti elektroautam od niekoho, kto si ich uz pat rokov dobrovolne kupuje. :-D


02.04.2024 19:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Ja si EV(pehv) vseobecne pochvalujem. Len poukazujem, ze napriklad ta vyssia vaha rozhodne pozitivna vlastnost nie je.


02.04.2024 19:25

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Podla mna vobec nevadi. Nikdy som ju nepocitil, nikdy som si neuvedomil ze by mi vadila, naopak v niektorych situaciach sa mi zdalo ze to akosi lepsie sedi ked je to tazsie.

Stale si nevysvetlil, preco ti vadi vyssia hmotnost.


02.04.2024 19:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: egres2: stravil som pred 2 tyzdnami 5 dni v cine a 5 dni v japonsku. Cinania mi vsetci povedali v podstate to co hovoris aj ty: zahranicne firmy z ciny hufne odchadzaju, export prudko klesa a tym aj cinske firmy bankrotuju, rastie nezamestnanost a tym.padom ide ich ekonimoka dolu. A lacno tam uz nie je, nakupy sa tam neoplatia. S cim ale.nesuhlasim je, ze cina by mala.mat teraz podla.mna lacnu energiu aj ropu.
Comu ale.nechapem, preco je japonsky jen za par supiek, presny opak voci cine, japonsko je momentalne idealny ciel pre nakupnych maniakov.
Zaro to.vyzera, ze india bide drihou cinou.
Cize bude zaujimave vidiet, aky bude trh o 10 rokov.


02.04.2024 19:31

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

OKOzMI
 Turista 

Ikona

kosice.korzar.sme.sk/c/23307374/nabijal-elektricku-kolo...
Drahý špás vlastniť el. sprostosť.


02.04.2024 19:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ja kolobezku pre istotu nabijam na dvore na trave, daleko od ostatnych veci. Kupil som ju sice v moutfielde, takze by to nemal byt az taky drek, ale istota je gulomet. Ale nenapadlo by mi to, keby som necital tieto pripady ze sa to chytilo horiet.


02.04.2024 21:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: Len k polnohospodárstvu, slovenskí sedliaci sú taký "neschopní" že už dlhé roky vyvážajú cca 40% produkcie obilnín, to asi preto že to predávajú draho alebo to je nekvalitné ...
Alebo to má skôr súvis s tým, že naša produkcia obilia netvorí ani2% výroby obilnín v EU. Takže ak pán Boh dá dobré počasie v ES, FR či v DE tak ho môžu darovať alebo s ním kúriť, nakolko pri rozdiely dotáciíí tam a tu spôsobia že Fransoas je v min. zisku či na nule, ale Fero je v hlbokej strate.
Vieš že polskí sedliaci neplatia odvody a v rámci korony dostali dotáciu cca 1000e/ks na dojnice a prasnice? Ak sa hovädzina či bravčovina v živom predáva za 2,50 až 5 e za kilo ako taká dotácia vie ovplyvniť cenu?
Vieš že sedliaci u nás platia daň z výrobného prostriedku - z polí? To je ako by si mal Ty platiť každý rok daň napr. notbúku alebo murár z kelne, či zámočník zo zváračky...
A teraz môžete pindať na akých traktoroch boli na štrajkoch.

So sedliakmi fakt netreba byť solidárni oni si musia poradiť a ani oni tiež nebudú solidárni. Žial dožijeme sa že sa naplní historický výrok že : Sedliak sa má vtedy dobre ked je hladomor alebo vládne osvietený panovník. Takto to chceme?
Ale zas od rímskej ríše platí chlieb a hry, akurát v tejto ríši sa to zmenilo na fastfood kludne aj genetickochemický a médiá.


02.04.2024 21:25

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: to bol iba priklad neviem uz ani kto vybral to odvetvie...myslim ze z pozemkov plati dan kazdy aj ja aj ty...chapem co hovoris ale teda ako to je..co ich mam dotovat ja? :D kludne mozu predavat drahsie...ale nech je to aj lepsie :-} kupujem lokalne maso za ovela vacsie peniaze lebo nedaleko mna je farma berem od nich hovadzie aj telacie a som spokojny...takisto aj ine veci..su ovela drahsie nez ine slovenske veci a nasobne drahsie oproti zahraniciu..ale su aj lepsie..pokial niekto vyrobi daco drahsie a je to este aj na prd tak je mi jedno ci to je abo neni slovenske nekupim to xD


02.04.2024 21:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: Vážne neviddíš rozdiel v platení dani za pozemok pod barákom, fabrikou ale aj maštaľou a v dani za pole, ktoré je pre nich vlastne len ako sústruh či materiál na sústruženie? A okrem toho vačšina polí je len prenajatá od vlastníkov?
Inak polnohospodárstvo a potravinárstvo majú čím dalej tým menej spoločného ...
A nerozumiem tomu, že u niekoho máš pocit, že ho dotuješ a u iného. že je to ok.
Podľa čoho to triediš? Si taký znalec, že to čo považuješ za senzoricky zaujímavejšie je aj kvalitnejšie?


02.04.2024 22:05

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

salem sa čudujem že sa pokúšaš arugumentovať internetovému anonymovi čo všetko videl, všetko vie, všetko komentuje. :-O

Váha batérie je objektívny nedostatok elektromobilov oproti benzínom a vie to každý čo si vie starobYlou logikou zrátať dve a dve... ale zas ak má niekto "starobIlú" logiku tak tomu to aj tak nevysvetlíš. :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.04.2024 22:14)


02.04.2024 22:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ano a brzdy sa preto deru viac :-D
Radsej studuj ako nepriviest na bubon tvoj eshop a nekomentuj veci o ktorych nic nevies. Ked ti ten platok zacne zarabat, tak si take auto kupis a pochopis ako strasne si tu trieskal. :-D


02.04.2024 22:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Mnohí sa pýtate, ako hmotnosť akumulátorov ovplyvňuje jazdné vlastnosti auta. Akumulátory sú umiestnené v podlahe vozidla, a zároveň v strede medzi nápravami. Aj vďaka tomu majú e-vozidlá nielen nízko posadené ťažisko, ale aj optimálne rozloženie váhy medzi prednou a zadnou nápravou. Výsledkom sú tak dobré jazdné vlastnosti s dynamickým zatáčaním.


02.04.2024 22:38

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Aaale, mal som ukecanu naladu a drobnu sancu, ze padne zrno na urodnu podu, ale boombi nesklamal ;)
Inak bol som pred sviatkami menit kolesa(zimne/letne), tak servisak pitchoval, ze boha zase krive disky. Ja ze ako to, sak nove auto a neviem o tom, ze by som niekde poskakal poriadne. Tak vravi, ze tu v BA je to bezne pri kombinacii tazke EV a nase cesty.


02.04.2024 22:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

bombastik Ty si radšej doštuduj základnú školu aby si sa nečudoval aké nevýhody majú vačšie zotrvačné hmoty a neplietol si to z benefitom nižšie umiestneného ťažiska elektroáut.

Dôvod úpravy: ááá, tak niečo o tom tušíš, ok, alebo si gúglil

Upravené 2 krát. Naposledy upravil tryskac (02.04.2024 22:47)


02.04.2024 22:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Tusim, ale guglil som.

Btw krive disky su nepriestrelnym argumentom nevyhody elektroauta. Spalovakom sa na vytlkoch disky rozhodne nekrivia. :-D


03.04.2024 7:11

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: ako som pisal triedim to jednoducho...ak niekto robi drahsie veci ale su aj kvalitnejsie tak si priplatim a kupim ich...ak niekto robi drahsie veci rovnakej alebo horsej kvality ako niekto iny tak si ich proste nekupim lebo ich nebudem dotovat len zato ze na sebe maju slovensku nalepku...

ak by sme porovnali rovnake auto benzin a elektro tak ano ozaj su tazsie...na druhu stranu je viacero malych elektro aut hlavne do mesta ktore maju normalnu beznu hmotnost a hocktore auto s V8 bude tazsie :-D okrem toho nejaka poltona navyse nemusi byt zla ked sa ti o kapotu rozplasne motorkar pumpickar kolobezkar na telefone atd...

co ma privadza k otazke co ze sa uz tuna neripuje? kazdu chvilu za posledny tyzden sa niekde rozplasne nejake rossi ktory vytiahol motorku po zime a jazdi ako cocot...niektori ludia co predvadzali za posledny tyzden ako keby im ruplo v bedni a sa urvali z retaze totalne bezmozgy...


03.04.2024 7:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

salem79 - chápem a myslel si si že aj protistrana bude mať svetlú chvíľku.. žiaľ ako vidno tam je stále zatmené. Ale zas je naozaj pravda, že tu na bratislavských tankodrómoch nie je problém skriviť disk bez ohľadu na to či ťa ženie benzín alebo baterka.

Nozdormu - tých V8 tu ale fakt jazdí v porovnaní s ostatnými 4 a 3 valcami :-D .. normálne jak v Južnej Dakote :-D

p.s. s tým počtom valcom to asi nebude také ako sa ti zdá... Ford Mustang 5.0 V8 ma cca 1700kg, Subaru Outback 2.5i čo má o 4 valce menej ma cca 1600kg :-)))


03.04.2024 7:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: no dobre veru neni ich az tak vela...a ano urcite najdeme priklady ja len vravim ze ma prekvapilo napriklad ked som bol skusat LC500ku a pohotovostna hmotnost 2t ma kusok zarazila na take relativne male auto...musim zistit ci sa mu nebudu krivit disky ked skocim dakedy do BA :-D :-D


03.04.2024 8:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

LC500 s dlzkou 4770mm a sirkou 1920mm je vselico len nie male auto, nizke mozno.
Skoda ze konci jeho vyroba, krasne auto s ozajstnym motorom.


03.04.2024 8:20

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

1. Rozdiel v hmotnosti elektroauta a podobneho auta s klasickym 2 litrovym dizlom je cca 100 kilo, takze ked si do toho dizlaku sadnem k vodicovi ja, tak vazime rozvnako ako elektroauto s vodicom. Takze rozdiel v hmotnosti povazujem za zanedbatelny. Je jasne, ze neznalci to budu vytahovat ako neprekonatelnu prekazku.

2. V elektroaute som nikdy vyssiu hmotnost nepocitil. Ani pri zrychlovani ani pri brzdeni, pri prejazde zakrut uz vobec.
Je mozne, ze keby som jazdil ako prasa na hrane, tak ju pocitim, ale opat o nic viac, ako na spalovaku.

3. Nikto tu stale neuviedol, ake problemy mu robi to plus cca 100-200 kilo navyse pri elektroaute.

Takze mili prehladasi a vseznalci (sice su tu len dvaja ale o to zarputilejsi), vyskusajte, pojazdite a garantujem vam, ze nazor zmenite a viac zo seba hlupacikov robit nebudete. Aspon teda v tejto teme.

Ked narazite na to, ze vam nikto aspon testovacie jazdy neumozni, co je malo pravdepodobne, kedze predajcovia chcu predavat, tak ponukam posoferovanie ja. Ale na to nezabudnete a ine viac chciet nebudete. Takze bacha na to.


03.04.2024 8:34

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

KIA EV6 GT 2260kg/430kW
Kodiak. 1945 /110kW
Tuareg 2427/280kwW
A kodiak a tuareg sa kupujú a jazdia a no problém vaha versus výkon. Hlavne že dýmia a vrčia :-D


radnate

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

03.04.2024 9:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Takze su este dake napady v com spalovak vynika nad elektromobilom okrem dojazdu a rychlosti tankovania? A aj to uz coskoro pominie a su pripady, kde uz aj takmer pominulo.

Zatial tu bola spominana hmotnost, ktoru vam egres rozfukal a aj amaterovi musi byt jasne, ze napriklad rozlozenie hmotnosti v elektricke je naopak vyhoda oproti spalovaku, takze argument hmotnosti je hoax.

Nic viac? Myslel som si. :-D


03.04.2024 9:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Mishko: napisal som relativne no je to sportiak skor ked to porovnas s modernym trendom extra nafuknutych suveciek a podobne ale ano neni to vyslovene male auto...a ano je skoda ze take auticka vymieraju spekulujem silou mocou ako si jedno zaobstarat kym nezmiznu uplne ale je to hrozna palka...cele roky som o nom snival :-} je to taky nesplneny sen ale asi sa budem musiet zmierit s tym ze jedine o par rokov neskor ked dosetrim nejaku jazdenku...

Re: radnate: rychlost tankovania ostane asi navzdy neprekonana to je logicke ale dojazd uz neplati vzdy...niektore elektra uz maju lkepsi dojazd ako niektore spalovaky...zalezi aj presne od motora...znamy s rovnakym autom len inym motorom ma dojazd 1000+km a ja na tom istom aute s inym motorom mam 600 xD a cez 600 sa uz niektore elektro auta prehupnu hlavne ak sa bavime o behani po meste

Dôvod úpravy: V piatok (29. 3.) dostal pokutu 600 eur vodič, ktorý išiel na svojom motocykli v smere od Drienovca na Turňu nad Bodvou rýchlosťou 192 km/h.

V nedeľu zas prichytili motocyklistu, ktorému na ceste v Novoveskej Hute namerali rýchlosť 141 km/h. Udelili mu pokutu 800 eur.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (03.04.2024 9:59)


03.04.2024 10:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

egres: Co si tym chcel povedat?

Bugatti Chiron 1978kg/1103kW

A?


radnate

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

03.04.2024 10:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mishko:
Že sa kupujú autá spalováky a nikto nerieši váhu , opotrebenie bŕzd. A v prípade porovnania totožných modelov -spalovák- elektromotor, sa pri e- aute rieši vyššia váha. A brzdy? Aj na e- aute sa dá brzdiť motorom a dokonca si prebytočnú energiu zoberie späť. A nechápem ( ako vždy) aký je rozdieľ keď voz ťahá mul alebo mulica. Nehovorím,že niekoho osloví e- auto nižšej triedy s malým dojazdom, menším luxusom ale po vyskúšani vyššej triedy je ten pomer už skoro rovnaký.


03.04.2024 11:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

jedine co mi asi vadi je ako by to bolo s predajnostou o X rokov...kto riesi auto len do firmy na 2rocny odpis alebo povedzme do tych 3-4 rokov tak ok...ale kto si kupuje auto a chce ho mat 8 10 rokov tak za tu dobu sa posunie vyvoj a nove modely tak daleko ze toho buduceho predaja by som sa trochu bal...staci sa pozriet na taky enyaq...nedavno mali v skodovke akciu brunch bla bla...skusali hlavne noveho superba ten ma nezaujimal tak som si vzal na jazdu enyaq rs...zrychlenie ok ale neoslnilo nejako...ale pointa je ze auto uz ma par rokov...dojazd 350 ci kolko svietil na palubovke dost slaby a to ani neni zima...kapacita baterky rychlost nabijania atd...to vsetko je uz dneska "zastarale" a o dalsich 5 rokov si uz nikto auto s takymi parametrami nekupi...a ak ano tak za ovela ovela nizsiu cenu...cize keby som bral take nejake namakane elektro alebo phev tak len do firmy na dva roky a potom na predaj dalej


03.04.2024 12:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Auto nie je investícia.


03.04.2024 12:14

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Nozdormu: Nielen to ze to rychlo zastara. Ludia sa celkovo prils nehrnu do kupovania pouzitych elektroaut.
A po zruseni dotacii to plati aj na nove.

Okrem toho aj jemny "tukes" co by pri spalovaku vyriesil klampiar za par hodin moze pri EV znamenat totalku, kedze bateria je citliva na aj jemne poskodenia a tvori podstatnu cast ceny auta.

Tym padom su aj poistky na EV ovela vyssie. A je toho ovela viac...


radnate

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

03.04.2024 13:32

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

No k veci. Pises same omacky. Ano aj maly tukes moze ale nemusi byt drahy. Presne ako u spalovaku.
Stale len co sa oplati a co sa neoplati. Tak setrite aby sa oplatilo.

Vyhody elektromobilu uz teraz prevazuju nad spalovakmi. Momentalne je to este stale trocha drahsi segment, ale priplacas si vysoku pridanu hodnotu oproti spalovaku.
Ale opakujem, nemyslim, ze je na mieste spalovaky zakazovat, nech sa kazdy rozhodne co chce. A tipujem, ze casom spalovaky z ciest zmiznu uplne. Nevravim ze zajtra, este to potrva, ale zmiznu. Ako aj parne lokomotivy, kone a podobne.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (03.04.2024 13:49)


03.04.2024 13:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: suhlasim...ak si teda odmyslim milionove veterany...ale aj ked to neni investicia tak ma zaujima ze ci 60.000e auto predam o 5 rokov za 35.000 alebo za 20.000e...proste si k tomu sadnem premyslim na kolko rokov ho planujem mat a asi za kolko ho predam a v tomto napriek tomu ze fandim pokroku tak proste aktualna situacia je taka ze tie elektroauta sa predavaju o dost tazsie...o niektorych by som si trufol tvrdit ze budu po 8-10 rokoch v nejakej normalnej cene az nepredajne

Re: Mishko: hej no...mne sa nastastie za 10 rokov co mam vodicak vyhli aj na autach aj na motorke nehody tukesy atd nikdy som to nemusel riesit ale stavim sa ze keby som kupil nove elektro... :-D zatial to vidim realne skor len na operak na firmu alebo podobne...a neriesit ziadnu zostatkovu hodnotu atd


03.04.2024 18:25

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Bežnú buračku e- auto prežije bez poškodenia batérií. Za prvé sú to výmenné segmenty a asi sa celá batéria nepokrčí ako kelímok od jogurtu .Crash test má napr eniak 5 *, detto VW a podľa výsledkov testov ani jedno nebolo pod 3 * .Bežná bezpečnosť aj pri spalovákoch. Pri šlehe, keď je z auta šrot a batérie sú poškodené. ani spalovák neprežije.


03.04.2024 20:35

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: na tie hmotnosti sa treba pozerať komplexnejšie aby si nedostal hnačku z miešania hrušiek s vajcámi na tvrdo >:-) .
KIA EV6 GT 2260kg/430kW táto super noKIA má užitočnú hmotnosť 425 kg, Trabant mal 385 kg ;-)
kufor má o cca 330 litrov menší ako Kodiak. :-~
Kodiak. 1945 /110kW môžeš predsa priamo porovnať s Enyakom ten má 2311 kg z baterkou na 500 km+
Teda rozdiel zanedbatelných 366 kg :-~
kufor kodiak/ enyak 835/585 ale to je pre tých čo chodia iba s kreditkou a zub. kefkou tiež nepodstatné ;-)
No a ked si už niekto tupo kúpi krabicu typu SUV jedno s akým motorom, ale povie si že aspoň môže ťahať poriadny príves, znovu narazí, základný kodiak môže ťahať iba 2000 kg a enyak až 1000 kg ;-)
Okrem toho aký je reálny dojazd týchto aviet s vozíkom či karavanom alebo pri aktívnej jazde, ktorá pýta 60-70 kw / 100 km, ten rozdiel bude odhadom 300-400% . I-GRR
Ale nech neporovnávame len racionálne zbytočné suvky.
Napr. Taký vw up a vweup poh. hmotnosti 991/1229 ta je zase prakticky zanedbateľná IBA cca ŠTVRTINA t.j 24% hmotnosti :-* ale oproti suvkám mu aspoň ostal rovnako velký kufríček 250 l.
Samozrejme nikomu nevyhováram kúpu baterkáča, som aj radšej ked si ho niekto vyberie namiesto nejakej obludy s obrdízlom, ktorý málokedy vôbec zohreje na prevádzkovú teplotu.
No aj tak mi je smiešne, ked tu ludom čo menia origo výfuky či baterky na 200 kg+ motorkách kvôli úspore 5kg, ale baterkáč ťažší 200 či 400kg je pre nich nepodstatný rozdiel :-@
A čo sa niekto aj bude hádzať o zem, tak ak pre elektrovoz platí F=m*a či F=m*v2/R


03.04.2024 20:50

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ale inak medzi autom a motorkou rozdiel vidis ci? :-D


03.04.2024 21:44

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

bombastik, vidím z Tvojho príspevku ,že neviem argumentovať tak aby si to pochopil aj Ty, prepáč.


03.04.2024 21:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Tak jednoduche to mat nebudes. Pekne sa snaz a ja to nakoniec pochopim. Das to.


03.04.2024 21:59

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

egres: "Bežnú buračku e- auto prežije bez poškodenia batérií..."

Nuz to by asi dopadlo ako tahanica o definiciu slovneho spojenia "bezna buracka" tak to asi nebudem zacinat.

Toto ma ale velku vypovednu hodnotu:

V sucasnosti predava autopozicovna Hertz cca 20 000 elektrickych aut ktore v zelenom osiali nakupila.
A bude ich nahradzat - kto by to povedal - klasickymi spalovakmi.

Dovod je jednoduchy: Cena oprav a udrzby EV je prilis vysoka a pre Hertz dlhodobo neudrzatelna plus zostatkova cena EV vozidiel neumerne rychlo klesa.

Tu sa docitas viac:
www.carexpert.com.au/car-news/why-hertz-is-dropping-tho...


03.04.2024 22:19

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Kdepak asi soudruzi z ndr udelali chybu?

www.teslamagazin.sk/elektromobily-naklady-servis-udrzba...


03.04.2024 22:54

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

To je také typické:
Nekúpim si športiak elektický aby som za ním ťahal príves alebo karavan. Leda by som bol debil.
Chcem vidieť ako vyzerajú spalováky z požičovne oproti e- autám čo sa týka údržby . Najviac je rozjebaný spalovací motor . Neviem akú strašnú údržbu vyžaduje e- auto. Pred rokom a pol som kúpil neveste jazdenku e- auto a ešte nebolo ani na žiadnej kontrole .(pri kúpe viac ako 40 000 km , teraz 78 000) Pred mesiacom bolo na STK a celá kontrola bola len "obkúkanie auta" kontrola bŕzd, svetieľ. A dve tretiny čo tam boli spalováky mali problémy únik oleja, spaliny.. A úsprory na benzíne, výmeny oleja nevesta odhaduje tak cca na 1500, eur na 15 000 km oproti spalováku ktorý mala pred tým.
Nuz to by asi dopadlo ako tahanica o definiciu slovneho spojenia "bezna buracka" tak to asi nebudem zacinat.. Bežná búračka kedy sa nebude rovnať šasy, meniť nosné časti karorérie a podobne, kedy vlastník musí všetko robiť v servise a schvalovačku na STK a do tej doby nesmie vozidlo používať v premávke.

Pre mňa za mňa si kúpte 5 spalovakov do rezervy a nemusíte kupovať -auto 30 rokov.



03.04.2024 23:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

egres, ked nevies po anglicky, pouzi prekladac.

Cely cas hovorim o OPRAVACH ktore casto dosahuju dvojnasobok oproti porovnatelnym spalovakom.

“Collision and damage repairs on an EV can often run about twice that associated with a comparable combustion engine vehicle,” said Mr Scherr on the call.


03.04.2024 23:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ak aj, tak docasna zalezitost. Je jasne ze ked sa nieco vyraba 100 rokov tak tam je ine servisne zazemie, ako ked sa nieco vyraba 10 rokov.


04.04.2024 8:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rozumiem po anglicky. Len nerozumiem čo sa tak strašne kazí na e- aute, keď vlastne jediný rozdieľ je, že nemá spalovací motor . Treba definovať čo je to "oprava".


04.04.2024 8:18

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Zatial su zrejme diely na elektroauto drahsie (nemam skusenost, kedze sa nekazi). Takze ked sa tam nieco dodrbe tak zatial len original diely a tie su srahsie ako druhovyroba pre spalovaky a pre elektricky druhovyroba zatial nefici, len sa rozbieha.
Ovsem kto servisuje aj spalovak vyhradne v autorizaku, tak neverim, ze je to cenovo vyhodnejsie ako elektroauto.


04.04.2024 8:31

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš v tomto máš pravdu, čistý elektromobil je konštrukčne ďaleko jednoduchší, s oveľa menej súčiastkami. Batérie sa už dnes dajú na novších električkách parciálne meniť. Myslím že Mishko narážal na samonosnu karosériu vozidla, kde výrobcovia pristupujú k ľahším a fajnovejším materiálom a aj bežný ťukes ktorý by na spaľováku spravil klampiar môže na električke byť totálkou. Aj koli tomu sú ceny PZP na električky vyššie. To nie je emócia ale čísla...

Jedna z nevýhod je ak elektroauto začne horieť... aj v prvopočiatku je to veľmi ťažko uhasiteľné na rozdiel od spaľováku. A je podľa mna otázka času kedy električkám zakážu vjazd do garáží tak ako je to pri LPG. ;-)

Ja by som do motorky napriklad Li-Ion baterku pod zadok nikdy nechcel...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.04.2024 8:33)


04.04.2024 8:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: radnate: tie diely z druhovyroby su castokrat taky hnoj, ze nakoniec zaplatis cenu original dielu + hnoj a 2x robota. A to uz ani znacky ako bosh, skf, brembo… ti nezarucia kvalitu, lebo bud kupis fake, alebo aj oni polavili v kvalite, aby mohli konkurovat cinanom.


04.04.2024 9:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: Mne sa zdá( niekde som čítal,)že tuhosť karoseie pri e- aute je väčšia. V prvom rade je to o vyššej váhe, tuhší rám a v druhom, že bátérie sú v podstate monoblok vložený do rámu. A nechápem aký je rozdiel v karosérii v podstate toho istého modelu -spalovák -el.motor. Na prvom je blatník 1mm hrubý a na druhom 0,1 mm??


| 1 2 3 4 5 6 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49436 | Včera: 193791