Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce
Mam PHEV uz asi 5r a pokial je situacia taka, ze nevytiahnem paty z BA, chodim len v rytme praca, skola, obchod, vseobecne po meste, tak mam celkovu mesacnu spotrebu 0.5l. Bavime sa o aute vaziacom +- 2t. Ak chodim dalej, dialnice atd, tak spotreba bez elektriky je cca 7-9(podla stylu jazdu), samozrejme pri 200kmh je to uz ina liga. Ale kedze mi chyba matematika zakladnej skoly, tak od dnes viem, ze phev je chobotina ;) |
Re: salem79: Potom by si mohol spraviť niečo pre planétu a naučiť našich policajtov ako majú používať nové autá ... |
Re: tryskac: Kilometrovo to viem skoro presne. Prve phev(4r) 80k km. Nove ma cca 10k. Zaroven plati, ze pokial dovoluje pocasie a nemusim tahat auto, tak chodim zasadne skutrom. Bohuzial, tie decka do skoly hore dole je pomerne casto. Pomer jazdy benzin:elektr odhadujem na 70:30. Presne to neviem, kedze tuto hodnotu auto neukazuje. Nabijam doma. |
Re: Vidicon: 8 litrov na x5? Nezabudol si zaniest blocky na uctaren? |
Vidicon: |
Re: salem79: tou matikou som myslel, ze ked zratas nakupnu cenu auta, spotrebu benzinu a spotrebu elektriny pri cene elektriny pre firmy, nie domacnosti, vsetko s eurach, tak ti to nemoze vyjst lacnejsie. A ani emisie. |
Vidicon: Mozem potvrdit, X7 40d, mild hybrid, dlhodobo 8,7l |
Re: Vidicon: V poriadku, rozumiem. Len som chcel poukazat, ze cisto prevadzka PEHV konkretne mna za mojich specifickych podmienok vyjde daleko lacnejsie ako spalovak. |
salem79: |
VHS, telegramy, DVD a korespondecne listky ale ludia odlozili dobrovolne ako prezitok, nikto nemusel zakazovat ich pouzivanie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (23.02.2024 19:14) |
Mishko: |
Re: salem79: PHEV mal dobre spracovaný mitshubishi predpokladám outlander, otec na nakoniec klasika benzín proste sa toho bal ale to je normálne pri starších ľuďoch Upravené 1 krát. Naposledy upravil blade (23.02.2024 16:15) |
"Len si ich už od určitého dátumu nekúpiš." |
O co presne ide? Ked raz nieco prestane zarabat, tak to nikto nebude vyrabat. To je uplne normalny jav. Alebo by mali kvoli tebe? |
Hlavne že si prehrávam DVdéčka v Blurejku. |
Tak ako pisete Salem aj Egres: ked sa vyvinu ekologicke a recyklovatelne a mensie a lahsie a lacnejsie a dlhozivotne baterie, tak pojdu spalovaky postupne do muzea. ALe to sa paralelne musi vyvinut aj rozvodna elektricka siet a ekologicke elektrarne. To vsetko je realne a raz to pride. Ale dnes o tom mozeme len snivat. Ako pisal Mishko, musi to prist prirodzene, bez zakazov. |
Re: blade: A prave PHEV outlander som mal tie styri roky a mal som za ten cas presne 0 technickych problemov. Skutocne to ma mitsu vyborne odladene. Teraz mam CX60 a kedze je to novy model na novej kontrukcnej baze a zaroven prvy baterkac od mazdy tak..ach jaj. Ale zas ten jazdny komfort, vykon, radost za volantom je uuuplne niekde inde ako v outasovi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (23.02.2024 18:20) |
Re: salem79: Nabijam doma. A co je pri elektrikach absolutne najdolezitejsie tak je ucel a sposob vyuzivania. Tym som len chcel povedat, ze ked niekto pausalizuje, tak...sak vies." |
tryskáč : Bez urážky. |
Egres, za cely zivot nespotrebujem tolko baterii, ako sa da do jedneho elektroauta. A tp tam zarataj baterie vsetkeho druhu. |
Vidicon. |
Re: egres2: ak sa Ti zdá prirovnanie dedo vs. vnučka moc osobné, tak sa ospravedlňujem, že som sa nechal uniesť. Vyznávam zásadu, že v diskusii mám právo vyjadrovať sa k výroku či skutku, nie však k osobe, no pre diskusiu je podstatné odpovedať aj na otázky a Tebe sa nepodarilo odpovedať ani na jednu, prečo? |
Už aby sa oteplilo a začali sme jazdiť lebo už nám všetkým dobre prepína a každí si viac a viac muruje svoju pravdu. Môj dobrý kamarát hovorí - všetko sa ukáže časom kde je pravda |
V roku 2022 po svete behalo viac ako 26 milionov elektrickych aut. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (23.02.2024 22:30) |
Co je vyhodnejsie pre penazenku, elektromobil, alebo klasika? Co je vyhodnejsie pre zivotne prostredie, elektromobil, alebo klasika? |
Priemerna bateria v mobile vazi cca 40g. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (23.02.2024 22:22) |
Vyraba sa to aj pre invalidov? Pripadne pre adminov, ktori mazu prispevky na ich narazky, podobne ako v nasom parlamente? |
Moje dalsie auto bude elektrika. Prave vyberam. Mimochodom, nie je tu nejaky predajca? |
tryskáč: |
Fakty ako odpovede na tebou polozene otazky, suche, bez akehokolvek komentara. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (24.02.2024 8:51) |
Ked sa tu uz porovnavali podobne auta a spomenul mild hybrid, ta pridam aj ja. |
Mám jedenajpolročné auto s fabrickým LPG. Pri priemernej spotrebe 7l/100km a cene LPG dlhodobo 0.714€ mi to príde celkom ekonomické |
Ani nie pred 100 rokmi tu uz bol rozsiahly pokus o zavedenie el aut z rozdielom ze nebol nuteny ako dnes. A aj tak stroskotal. Cely tento zeleny ekofasizmus je iba ekonomicka okupacia. Na to netreba hladat odkazy po nete iba pouzivat hlavu a sedliacky rozum |
Re: blade: dnes 120km. Pred 2 tyzdnami cca 80. Nie je cas na viac, stale cestujem. A asi je to malo, nepomaha to, stale mi prepina |
www.aktuality.sk/clanok/KSygTMN/stacil-skrat-baterie-a-... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (27.02.2024 8:52) |
Vidicon: |
Re: Vidicon: to bola podla vsetkeho skrinova dodavka,takze zrejme spalovak, nie EV. |
Stromak a take si vedel že pred autami so spaľovacími motormi boli autá na elektrinu? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.02.2024 20:07) |
Stromak, u nas po BA lieta vela dodavok cisto elektrickych. Casto sa nabijaju napriklad pri Fresh Markete. |
Re: raptor: No raptor, ten argument s pravekymi autami na elektriku nie je hoden cloveka tvojho formatu. To je ako porovnavat ford T s dnesnym ford mustang a dat ich na rovnu vahu. Rozdiel v bateriach, nabijani a vseobecne technologie je priepastny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (27.02.2024 21:28) |
Vidicon: V pohode. |
salem79 - ten moj formát by som neprecenoval ..ale možme ho niekedy rozobrať.. a "naformátovať" sa popri tom |
"...kedy sa minu rozumne argumenty pre nakup spalovacieho auta na ukor EV pri tomto tempe inovacii." |
Re: Mishko: cd, dvd, sacd je pochovane, lebo digitalny zaznam sa posunul niekde inde a nie k analogu. Vinyl si kupuje zopar nadsencov, kvoli specifickemu, (nie kvalitnejsiemu) zvuku. Ostatni pouzivaju flash, cloud, stream…. Rovnako to je elektronkou, pri ktorej ide tiez o specificke skreslenie. Suhlasim, ze nam tieto zmeny nikto priamo nenanutil, len poukazujem na to, ze pises nezmysly a zavadzas. |
janoval - to že si "Vinyl si kupuje zopar nadsencov" si sa sekol ale že strašne... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.02.2024 8:02) |
raptor: |
egreš to že si ty nevidel hovorí presne o tom že si TY nevidel. |
Re: raptor: No ten vinyl neviem neviem..nadsenci to kupuju lebo ved analog, ale treba si uprimne povedat, ze dodava nahravke cosi, co realne by si v nazivo zahratej pesnicke nepocul To je presne to ako s orezavanim pesniciek(aj kvoli kompresii). Ono sa isteho casu zistilo, ze vo velmi vela pripadoch velke skreslenie/povysenie/potlacenie tonov viedlo k tomu, ze sa to ludom viac pacilo Typicky priklad je album californication od RHCP co je vyslovene namodelovana umela sracka a pritom aky to ma uspech(llaicky, vytlacie dB tam kde sa nema, potlacenie inde..brnk na gitare ma dB ako bicie atd). |
Janoval: Po lopate: Pre nezanedbatelnu cast populacie nie je vobec podstatne ze novsia technologia je kvalitnejsia, dokonalejsia, ekologickejsia, efektivnejsia....chcu nadalej pouzivat tu starsiu aj ked mozno prekonanu. |
salem79 a to je ten problém. EÚ nechce nechať súťažiť tieto dve technológie nech jedna z nich (kľudne elektrina) prirodzeným spôsobom porazí tú druhú. Tu ide niekto niečo od stola nariadiť dokonca dosť zákerným spôsobom. |
Re: raptor: Ved v tomto mame ako asi kazdy triezvo uvazujuci clovek zhodu. |
skusim vecne: k Inovaciam - dojazdy sa rapidne predlzuju, dnes uz je bezny dojazd +400 km pri novych typoch EV, pri rychlosti nabijania cca 20-25 min z 20-80%. Baterie, ich kapacita a vaha, rychlost nabijania, vyuzivanie starych EV baterii ako uloziska elektrickej energie v domacnostiach - napr. pri kombinacii s fotovoltaikou, detto vyuzitie EV pripojenych na siet na vyrovnavanie vykyvov elektricke siete, vyuzitie EV ako domacej elektrarne atd atd. vznika okolo toho obrovsky priemysel, ktory je perspektivny. Preto tvrdim, ze je to trend, ktory sa neda zastavit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Stromak (28.02.2024 11:13) |
Stromák si múdry chlap ale tu si zamienaš príčinu s následkom. |
Vivat slovenski dezolati, siritelia hoaxov, ktori o elektromobile len poculi Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (28.02.2024 11:51) |
Keď niekto chce a má na to právo, nech si práškuje mrkvu DDT. |
Re: raptor: neviem ani som nepocul nic o tom, ze by rychlonabijacky poskodzovali baterie, pripadne ze by degradovali vyraznou mierou zivotnost baterii, ale mozno sa mylim. |
Zaujimave to zacina byt v motorkrose , endure . Zacinaju sa vyskytovat emotorky, ktorým ak by dovolili sutazit v jednej kategorii s kalsickymi motorkami , tak by to bol pre tie spalovaky rychly koniec. |
Tu petrolejku a DDT by som cakal skor od Mlhosa. |
Ja by som tiež čakal iné argumenty od určitých oponentov. |
Takže pravda bude niekde uprostred, a nebude to s tým rýchlonabíjanim až také dramatické ako som si pôvodne myslel. Napriek tomu to pomalé nabíjanie nie je úplne bezpredmetné. Dík za konštruktívnu kritiku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.02.2024 19:23) |
Do fast chargers damage EV battery? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (28.02.2024 19:38) |
Najviac sa mi páči výraz, skonštatovanie, skutočnosť z testov , vedecké závery: môže byť |
Ovela viac ako rychlonabijanie skracuje zivotnost lithiovych bateri nabijanie do plna a hlbsie vybijanie pod 20%. Este horsie je "skladovanie" v plne nabitom alebo vybitom stave. Napr. ked nabijes auto/kolobezku/telefon/notebook na 100% a potom ho niekolko tyzdnov nepouzivas. |
A koniec aj ďalšieho elektro auta v Alžbetinom dvore. |
OkozMi: |
Baterie treba nabijat od 10% do 100%. To su moje skusenosti za 20 rokov s mobilom. Firemny mobil menim kazde 2 roky, niekedy po 1.5 roku. Podsuvam ich detom. Tie ich pouzivaju dalsie 4 roky, kym na ne pride znova rad. Nikdy som bateriu memenil, ani oni. Vydrzi im aj po 6 rokoch cely den a to su pubertacky, co ho pouzivaju cely den. Len raz som menil bateriiu: na mojom sukromnom, ktory mal 10 rokov. |
Mobil hodím na nabíjačku, keď mi začne vrieskať že je slabá baterka a beriem si ho keď ho potrebujem alebo keď je plne nabitý.Keď sadnem do auta tak ho hodím na bezk. či je nabitý alebo nie. Detto hodinky. Nesedím pri nabíjačke a nesledujem hodnoty nabíjania. Ale pravdepodobne si kazím batériu ale nevidel som nikdy, že rapídne klesala kapacita. |
To co hore popisuje watch ohladom dnesnych lithiovych bateriek v autach je v zasade plus minus pravda(resp. manual to tak tvrdi). |
nabijat elektromobil od 20 do 80 percent .. cize vlastne baterku vyuzijem 60 percent ... coz napr na najlacnejsom elektromobile ... dacia spring ktore mame v praci... papierovo dojazd 220 km realita je priemerne 150 .... to znamena ze aby som neznicil baterku bude dojazd tak 80km hej ? .. nech som v obraze |
A je to vyriešené. Pán Ficko nás dnes ubezpečil, že vybuduje do roka 2034 zdroje el. energie trojnásobne. A budeme najelktrickejšie Slovensko na svete. Ak zoberiem do úvahy , že niečo vyslníme a vyfúkame tak už len naťahať kábliky. |
Tych 80% je odporucanie, ja som vzdy nabijal na 100%..Po prvom roku som mal dojem, ze dojazd klesol o par drobnych. Potom dalsie tri roky si myslim ze bol identicky. Tento tyzden mi preplacli soft(zvolavacka) a dojazd stupol snad o 5-10km ;) Subjektivne si myslim, ze dojazd je ten isty, akurat ten ukazovatel dojazdu je teraz menej presny. Ale ten odhad dojazdu, to je kapitola sama o sebe... |
Nakoniec sa našiel kamerový záznam. Niekto auto podpálil a zhorená skrinka nebola pôvodcom požiaru. |
www.autotrendy.sk/2024/03/04/vodicom-vypnu-nabijacky-pr... |
Najprv Spojené kráľovstvo, potom Nemecko a teraz aj Holandsko? Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek v neskorých popoludňajších a večerných hodinách. To všetko preto, aby sa minimalizovalo riziko preťaženia siete v čase najväčšieho dopytu. Čo na to hovoria majitelia elektromobilov? |
V Holandsku už spoločnosť Stedin (prevádzkovateľ) bojuje za „výpadok“ elektrickej energie, pretože chce, aby nabíjacie stanice neboli dostupné pre „elektromobily“ od 16.00 do 21.00 hod. |
Niekedy sa v noci vstávalo aby sa nakŕmili hladné deti, teraz bude v móde v noci vstávať aby si mohol ísť na nabíjačku nakŕmiť hladné auto ... no ale čo neurobíš, ked je to vraj tak zelené ... a aj to slniečko v noci, tak pekne dobíja tie baterky ... |
Prides z roboty, auto zapojis na nabijacku a rano ho mas nabite. Nemusis vstavat, mozes kludne spat. Ale ked na tom trvas, tak mozes. A btw o deviatej spi malokto. |
Ty máš pocit, že vačšina elektromobilistov býva či bude bývať v rodinnom dome alebo má sprivatizovanú elektropumpu? O 21 sa bude môcť začať nabíjať prvá várka aviet, kedy a kto príde na rad o tretej ráno? |
Nic sa neboj. Aj ked sa toho uz asi nedozijes, ale mozes byt kludny. Vsetko bude tak, aby vsetko fungovalo. Kazdy si bude nabijat tak, ako bude potrebovat. Casom sa vsetko vybuduje presne podla aktualnych potrieb. |
tryskáč: |
Ale jasne, ked sa budu sirit hoaxy aka je to nesplnitelna misia nabit si auto pred domom, aka tragedia nas caka, ako to cele skrachuje, tak si samozrejme najdu svojich dutohlavcov, ktori si to vezmu za svoje a budu taketo nezmysly ochotne verklikovat do sveta a budu tomu verit. |
Re: radnate: "Vsetko bude tak, aby vsetko fungovalo. Kazdy si bude nabijat tak, ako bude potrebovat" |
Ze ty sa malokedy pohnes dalej ako sto krokov od svojho usiaku v obyvacke? Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (06.03.2024 15:07) |
Nočný prúd bol kedysi naozaj výrazne lacnejší. Dnes ale čím viac rozvinutá spoločnosť tým menšia zľava v noci lebo je zrazu priveľa záujemcov o nočné nabíjanie, nočnú spotrebu čohokoľvek. Energetické spoločenstvá, poskytovanie flexibility. |
Re: radnate: podľa seba súdiš, že aj ja mám ušiak? "Človek vníma iba taký svet, aký v sebe nosí" |
Ano bola to chyba, zvlast ked dojdu argumenty. No nic druhy krat uz nebudes mudrovat ked nebudes mat rozumnu koncepciu. |
Nabijacky na parkoviskach v nakupnych centrach a podobne DRVIVOU VACSINOU zivaju prazdnotou navzdory tomu, ze elektriciek je tam na parkoviskach zaparkovanych coraz viac. |
raptor: |
A minimalne by malo platit, ze kto je aspon trosku pricetny, tak si kupi elektricke auto len v pripade, ze ho ma kde stabilne nabijat(napr. doma). |
Stale nechapete ze raz za dva tyzdne si ho mozes nabit kdekolvek |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141702 | Včera: 237797