Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Chcel by som dosiahnuť väčší krútiak o výkon mi až tak nejde. Ale ak ma to bude stáť 1,5k tak radšej predám motorku a kúpim druhú Lebo neviem o koľko by sa to dalo zdvihnúť so sériovým výfukom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MesseNoire (05.10.2021 12:04) |
daj väčšiu rozetu o 3 zuby alebo menšie vývodové koliečko o zub. Tým zvýšiš kr.moment. |
Re: matus: Ale tým nezväčšíš krútiak motora. Iba skrátiš prevody. Ja chcem aby priamo motor dával viacej krútiaku. |
MessNoire - FYI krutiaci moment sa zvykne merat na kolese (po stratach). Krutiak na motore ta v praxi az tak nemusi trapit, ide o vystupnu hodnotu. Nuz a podla mna najlacnejsie riesenie je to co ti poradil matus s tym lahsim prevodom. |
Nuž a ako 85 ročný by si mal vedieť ako zvýšiť krútiaci moment akéhokoľvek motora. , lebo ja ako 68 ročný to viem od svojich 17-tich. |
Re: raptor: "Ale ak chces aby motor daval viacej krutiaku potrebujes zvysit jeho vykon." |
nozdormu nie si analfabet... dobre to čítaš "vykon je funkciou krutiaku a otacok" |
Chip a dale. |
Ak zvysis krutak tak vykon moze aj klesnut.. |
"Ak zvysis krutak tak vykon moze aj klesnut.." to by si mi mohol vysvetlit ked dojdem nabuduce so sfuknutou gumou lebo tomu ja uplne ako laik nerozumiem...ak zvysis krutiak...akoze pre priklad zvysis krutiak o 5nm v celom spektre otacok... tak ako ti moze klesnut vykon? tomu ja uplne nerozumiem... |
Re: Nozdormu: poviem ti priklad.... aprilia shiver 750 a 900.....krutak 79 N vs 90 N.... a obidbe rovnaky vykon 90 koni....dosiahli to tak ze vrtanie nechali to iste ale zvysili zdvih....tusim to spravili tak isto aj z afrikou 1000/1100 |
Fireblade ... 1000cm3 vs blackbird 1100cm3...blackbird vyssi krutak ale nizsi vykon |
Myslim si ze ten hornet co chce na nom zvysit vykon by sa dal maximalne preprogramovanim riadiacej jednoty a posunutim krutiaku vyssie ...zvysi sa tim vykon....ale to mu bude nahovno....prevodovku navrhovali na presny priebeh momentu a vykonu a podla mna by ta motorka bola menej pouzitelna....krutak 650cm3..je asi 1/10 objemu....okolo 65N..ak by to chcel vyrazne dvihnut tak jedine kompresor...ale to absolutne nema zmysel...ked chces silnejsiu moto tak si kup silnejsiu moto....ved to uz je vymyslene a vyladene |
To boli otázky pre vás nie pre mňa. |
Re: Nozdormu: to len ako priklad som Ti pisal...tu sa jedna o ladenie konkretneho motora bez zvysenia objemu...tak keby chcel citit vyssi krutak tak by mal krutak posunut o 2000 otacok nizsie tym by sa mu znizil vykon ale pocitovo by mal dojem silnejsej motorky |
Re: cruelbody: to je vsetko pohode len uz sa tam plietli hruska s jablkami :D ja som narazal na tu jednu konkretnu vetu ze "Ak zvysis krutak tak vykon moze aj klesnut.."...toto podla mna nedava logiku...ak vsetko ostatne ostane ako je..to znamena spektrum otacok kde sa to dosahuje nic sa nikam neposunie len sa zvysi krutiak tak zakonite musi stupnut aj vykon... ci? |
este vas doplnim: z vyroby moze mat motor zamerne znizeny krutak z dovodu emisii. Takze ak to da na brzdu, mozno aj v seriovom stave vytiahne viac Nm bez dalsich zasahov. |
Re: Nozdormu: no v praxi nevies radikalne bez zvysenia objemu zdvihnut krutak v celom rozsahu....vies ho posuvat ...hore alebo dole....napr.upravou nasavacieho traktu kde sa predlzuje cesta vzduchu alebo skracuje...upravou vyfuku .... alebo preprogramovanim jednotky....vačky ine a pod.... tak ako to myslis Ty....ze u toho horneta zvysis krutak o 20 percent v celom spekre jedine kompresorom.... |
Re: Vidicon: presne tak.motory sa ladia na konkretny model... a na konkretnu emisnu vydumaninu |
MesseNoire o koľko si predstavuješ zvýšenie krútiaceho momentu na tej CBčke? Asi sám vieš, že v rámci úprav ktoré nezasahujú do samotného motora, si pár Nm naženieš výmenou celého výfukového systému, vzduchového filtra, a celé to dáš poladiť na brzde. A keďže CB650R má zvody v jednom kuse s koncovkou, kompet systému sa nevyhneš a celé ti to kľudne presiahne liter. Ak si ale predstavuješ že zo 63 Nm sa nejakým lacným riešením dostaneš na 80 a viac, tak ju radšej predaj a kúp si niečo iné. Motor v CB650 je klasický krátkozdvihový 4valec strednej kubatúry, a chcieť po ňom silu (nehovorím o výkone) je v rozpore s jeho koncepciou. |
Re: Nozdormu: ale odpoved na tvoju otazku..ak zvysis krutak v celom rozsahu tak sa samozrejme musi zvysit vykon v celom rozsahu... ale v praxi to bez zvysenia objemu alebo pouzitia turba alebo kompresoru nejde |
Re: cruelbody: ved akoze sposoby su rozne mna len zaujala presne ta veta :D a uz mi tu aj ujo egres napisal ze nie tak sa ho idem o riadok nizsie opytat xD |
Re: JakubJ: Je mi jasné, že za 5€ to nebude... Ale kupovať celý systém kedže je to v kope. Do toho nejakú jednotku a ešte do dať dokopy a naladiť, mi za to nestojí ani peňažne ani časovo ... Takže jedine motorku s väčším objemom alebo menšou váhou ... |
Re: Nozdormu: predstav si krutak ako silu.... Napr tvoj hornet ma A teraz strielam 58 N/m pri 10000 otackach..... To je skoro 6 kg na metrovom ramene... Zpriemerovanych... Takze pri tychto otackach v tomto rezime ma jedna otacka taku silu.. Takze mas 10000 kopancov za minutu o tejto sile co ta kopu do riti.. Keby mal hornet rovnu krivku krutaku az do 15000 tak by si mal 15000 kopancov za minutu do riti o tejto sile... To je uz vacsi vykon? To uz viac boli... Ked sa presunieme do otacok nizsich Okolo 2000... Tak tam jedna zpriemerovana otacka ma ovela nizsiu silu... Mozno1.5 kg.... 2 kg.... Takze mas 2000 kopancov do riti za minutu a navyse 3 x slabsich... Tak sa motor javi slabsi.... Toto je vykon ako zužitkovanie krutaku.... Nikdy nie opacne Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (05.10.2021 17:14) |
.....Chcel by som dosiahnuť väčší krútiak o výkon mi až tak nejde....... |
Re: krampus: si si isty ze sa zvysi krutak? Na brzde ukaze viac? Nezda sa mi to...ale iste sa zvysia zotrvacne sily,tazsie pojde do otacok..... |
Re: raptor: no dobre takze ked pridame este po 2 zavazia tak krutak este porastie? |
cruelbody - všetko má svoje limity, môžu byť aj 2 závažia(aj 4 tam kde sú 2 kľuky) ,teda na oboch stranách, len ich celková váha je rozhodujúca. Upravené 2 krát. Naposledy upravil krampus (05.10.2021 19:30) |
Re: krampus: to je zaujimava tema...teda aspon pre mna....ja si myslim ze krutak nevzrastie len sa posunie nizsie...tym padom pocitovo sa zvysi..vies jak to myslim.... je to jak rozdiel medzi vw motor 1600 cm3 ten stary ten co bol vo fabii 55 kw vysokozdvihovy krutak nizko a ten druhy 1600 cm3 prerobeny znizenim zdvihu z 1800vky 74 kw...podobny krutak len jeden ho ma hore a druhy dole |
Tie pridane Zavazia na kluke je nieco podobne, ako vymenit palivovu hadicku za sirsiu ? Zarucene high tech rady teda |
Re:cruelbody: to čo popisuješ, to sú fabrické úpravy, tu sa o tom"nebavíme", MesseNoire chce zvýšiť krúťák na motore už vyrobenom. Znovu opakujem, ak sa dá, tak vyrobenú "podložku" tvaru T alebo obráteného L na kľuku, nie do kľ. skrine, ale za zapalko, alebo za primár. Alebo ak má Al spojkový kôš, vymeniť za Fe. Aj to pomôže. |
Re: krampus: krutak iste nezvysi....zmeni sa chrakterstika motora...moze to subjektivne posobit ako Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (05.10.2021 20:21) |
Daj tam mensie vyvodove kolecko ci vacsiu rozetu, alebo vymen moto. Riadna motorka ma maximalne 2 valce |
Re: krampus: tiež neverím či nerozumiem ako to myslíš s tým závažím. |
Re: tryskac: teda takto, aby to pochopili aj ostatní: ak chcem na motore z výroby zvýšiť výkon, čo urobím? zľahčím zotrvačné hmoty, t.j. uberem na zotrvákoch, chcem mu zvýšiť krúťák musím mu pridať zotrvačnú hmotu. Samozrejme "všetko z mierou". Veľakrát to na prvý raz sa nepodarí. |
pri identickych motoroch pri ofroade : pri motokrose, kde sa jazdi plny kotol je klukovka lahsia, |
Re: alexa7: kde je potreba ,aby to slo “ odspodu “ je klukovka tazsia...ale to ma iste nejake negative..ci? |
samozrejme, motor tak rýchlo nereaguje za plynom a pravdepodobne bude mať aj znížené max. otáčky, takže aj max výkon. |
Re: krampus: Aha, takže mysliš klasické zvačšenie zotrvačníka umiestneného na kľuke. |
ani to tu nebudem celé čítať.. tu 80% ludí nevie rozdiel alebo spojitost medzi krútiakom a konmi. |
Re: ChesterTT: vidis to velmi zlozito. Podla mna staci nalepka TURBO na vyfuk... |
Re: cruelbody: máš recht.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (08.10.2021 10:10) |
Re: ChesterTT: mna zaujima motor..co je za motorom ma nezaujima....prevody a ostatne chujoviny..ak sa bavime len o motore tak hovorime to iste.... ze kolko ..a akych silnych kopancov dostanes za minutu.... to je ten vykon... |
ja napriklad som so svojim krutakom aj vykonom celkom spokojny , az tak, ze ho ani nevzuzivam ..... nemam kde |
ja teda neviem ale myslim si ze krutiaci moment je velkost paky na stredovy bod a o otacky az tak nejde cim dlhsia paka tym vetsi krutiaci moment a cim dlhsia paka tym staci mensi vykon mozno sa myslim ale krutiaci moment si predstavujem ako povolenie zahrdzaveneho srobu na kolese nakladneho auta |
Re: Pirrates: pre predstavu. Pri 100Nm je to o pouziti sily 10kg na konci paky dlhej 1meter. Pri spalovacich motoroch o otacky ide. Ved predsa ucinnost spalovacieho motora nieje bohvie co, zvlast ked menis posuvny pohyb na rotacny. Jeho najvyssi krutiaci moment sa udava v urcitych otackach, pretoze ucinnost s otackami narasta a teda aj vykon s krutiacim momentom. |
Re: Pirrates: Tak tak. Vyšší zdvih piesta = dlhšia ojnica. Čiže dlhá páka. Preto motor napr. HD má veľky kruťak |
Ale z krutaku sa nenaješ.....Ked niekto vravi ze taha krutak zospodu tak tomu nerozumie a chcel povedat ze tato motorka ma velky vykon pri nizkych otackach.Ale zasa my mu rozumieme co chce povedat |
preco mu jasne nenapisete ze to co sa pyta nieje tak,ako si mysli. a ze skor sa opytal hovadinu v jeho pripade,ako polozil otazku na ktoru ma zmysel odpovedat. |
Ved mu bolo povedane ze ked chce vacsi vykon ma si kupit vacsiu kubaturu....takze to uz vie |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil PINCO (25.12.2021 21:05) |
kupit motorku s mensim vykonom a potom spekulovat , ako ho zvacsit , je podla mna mlatenie prazdnej slamy ....... ako tu niekto mudro napisal, chcem vacsi vykon, kupim silnejsiu masinku nie ???? |
ved hej, hej , ja viem .......... ale zasa clovek zisti, kolko naslovovzatych odbornikov tu je tuningacov motorov atd atd ....... |
Re: PINCO: no z horneta 600 ... 74 kW 58 Nm vela nenatunujes.... a ked vymenis pol motora taky tuning je naco?Honďaci tunovali a vytunovali 88 kW 120 koni.... a vsetko tomu prisposobili takze sa ti to nerozpadne..sak RRi ficia aj po rokoch... Vies co....ma to vyznam pokial sa chces hrat a dokazat niekomu ,alebo aj sebe,ze to das..vtedy hej |
Ake su vlastne moznosti tunenia? Zaklad priechodny filter a vyfuk 100 oktan palivo a k tomu adekvatny chiptuning. To je asi najlacnejsie a zakladne riesenie tuningu motora. |
Re: dasto: zaujimalo by ma : |
natrepat do ladenia a potom hladat najlacnejsie platnicky,najlacnejsie palivo od superkmarketu atd atd. |
Dalsia vec je ze taka vytunena masina je potom na cely zivot, lebo asi nikto nezaplati tu investiciu....odhliadnuc od toho, ze nikto taku zlataninu ani nebude chciet.... |
Re: cruelbody: zvysit kompresia sa da rozne. Najjednoduchsie je zbrusit hlavu a nepouzit hrubsie tesnenie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (27.12.2021 11:04) |
Re: dasto: |
1.navarkom na hlave zvysis kompresny pomer ale znizis zdvihovy objem... |
Neojebavaj šeci vieme že najviac znižuje zdvihovy objem pucvola nasata do vzduchoveho filtra. |
Re: PINCO: asi myslel poddimenzované a nie predimenzované |
Re: cruelbody: vzdy ked chces zvysit kompresiu bez vybrusu, tak ide dole objem. To je samozrejme. Tu vybrus nieje mozny, tak tych par cm3 sa ozeliet da pre lepsi spodok ktory zvysenie kompresie prinesie. Klakne sice kluka skor ako by mala, to uz je vedlajsie ved predsa ide o tuning, nie vydrz. |
To je daco ako formula jeden. Maly motor, vysoke otacky, velky vykon, mala zivotnost, velka spotreba a velmi drahy...toto chcte na motorke? Sak tomu budete sluzit a ne sa vozit.... |
Ja vám teda prezradim tajomstvo!Zdvihovy objem sa rata pí x d nadruhu/4 x v,kde d je priemer valca a v je zdvih piestu. |
Presne tak som premýšľal, keď som mal 15 rokov a 175-ku. |
Z toho vyplyva, ze ked do skodovky das kolesa z jawy tak vykon pribudne... |
Ze ci musis? Nemusis,ale mas to zle Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (28.12.2021 14:43) |
podla najnovsich vyskumov americkych vedcov nie je dolezite mnozstvo,ale kvantita |
Re: RS955i: a co si tym chcel povedat? chlape |
Pekne ze zo zimnej teoretickej diskusii o zvyseni vykonu a debatovani sa zasa o malu chvilku stane diskusia osocovacia. Moja otazka, je to nutne? |
Sak obsah podstavy krat vyska v rovnakych jednotkach...cize pri valci je to pi krat polomer na druhu a to krat vyska...ci? |
Re: dasto: objem valca je jedna vec...a objem spalovaku druha. |
prezradim vsetkym ako som dokazal niekolkonasobne zvysit obsah motora aj krutiaci moment bez akej kolvek upravy motora |
vidím, že schopnosť čítať s pochopením, sa stále zhoršuje Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (28.12.2021 21:12) |
Re: boombastic: ale to je to iste,ked miesto r poudžiješ d,tak to cele deleno4. |
Re: Pirrates: |
Jaky to ma objem? Som sa nedocital...ale cital som povrchne... |
Re: RS955i: pi x r na druhu x vyska...tak sa rata objem valca... |
Re: cruelbody: si na flašku sám? |
Re: cruelbody: Že nie si najostrejšia ceruzka v peračníku,nevadi,lebo máš vlastný nazor... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 221097 | Včera: 228100