Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.05.2021 17:18

KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Zdá sa, že KTM sa už konečne podarilo vyrobiť SuperDuka, ktorý pôsobí ako dohotovený výrobok: Ročník 2021. Trvalo im to nejakých 7 rokov.

Odniesol som tú moju (r. 2017) minule do servisu a ponúkli mi, nechceš vyskúšať novú? Chcú ma navnadiť, aby som ju kúpil, keďže som mal od nich už dve, r. 2015 a 2017. Tá nová je vraj “úplne iná” motorka, a že to “treba vyskúšať”. Takéto reči samozrejme beriem ako predajné oblbovanie, hej hej hej, bla bla bla.

Lenže tentokrát neoblbovali. Priepastný rozdiel medzi 2021 a 2017. Ten motor je už konečne nekonečný. Na mojej musím v zákrutách jazdiť 2-3, podobne ako na bežnej 600-vke. Na tejto novej som sa nejakou dvojkou už ani nezaoberal. Trojka potiahne všetko, hocijaké vracáky. A pritom vidíš, že sa netrápi, neklepe. Je v pohode. Čím to bude, sprevodovaním?
Celkovo som jazdil všetko o prevodový stupeň vyššie než na mojej.

Brzdy! Moja brzdí dobre, ale toto?!! Toto ti zastane zo stovky na ploche dvoj-Eurovej mince!!

Ale to najlepšie, podvozok. V podstate nikdy som nemal moto, ktorá by dobre držala stopu. Z mojich motoriek, Fazer bolo jednoduché lacné prevážadlo pre začiatočníka. Buell bol akýsi šialený bicykel s motorom. CB1000R nikdy nevynikala kvalitou podvozku ani pruženia. No a SuperDuke 2015 a 2017 sú zdivené kozy v porovnaní s touto 2021. Tejto motorke pred zákrutou špičkami prstov jemne naznačís “OK, tak tadiaľ pôjdeme, dobre?”. A potom už ide ako vlak po koľajniciach. (Pocitovo) niet tej sily, čo by ju zo stopy vykoľajila. 10-20 km rýchlejšie som jazdil po zákrutách, prisahám. Toto je silne návykové, toto!

No dámy a páni, tak zapíšte ma do kolónky “ohromený”. Budem musieť zdakade zohnať 9.000 na výmenu moto, tak ku koncu roka, alebo v januári - februári. Buď to, alebo si už konečne priznám, že som starý a kúpim si X-ADV skúter. Lebo posed je zase o niečo agresívnejší. Visíš na nej zase o niečo viac na rukách, dopredu. Vidím predný blatník! Som súčasťou cesty! Ale o tom práve je naked, nie? Posledné hurá, posledná extrémna, šialená a nelogická motorka pred tým, než hodím do ringu uterák a kúpim si skúter? Uvidíme.

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kamilko (09.05.2021 17:18)


09.05.2021 17:39

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

JanciXX
 Turista 

Ikona

Fuu tak tohto noveho supervojvodu som vyskusal aj ja a musim napísat ze to je super bombovo navykove vozenicko. Motor neklepe, ziadne pazvuky, proste nic. Krasne jemne sa prebudza od spodu, proste jedna basen. A ked otocis heftom ako sa patri tak prichadza nekonecny cirkus a usmev pod prilbou. Toto bola motorka kde som si povedal ze uz viac vykonu ani netreba na nahaca. Takto je dokonala ako ju vyrobili. A pritom som odjakziva japan moto fans, proste oranzovi ma nikdy nechytili za srdce. Ale toto sa im kurevsky povedlo [dobre]


09.05.2021 19:45

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kamilko - nemá vpredu o zub menšie kolečko?


10.05.2021 8:38

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

To by bolo jedno vysvetlenie, tiež mi to napadlo. Prečo to neurobili už pred piatimi rokmi... ?

Táto moto sa už konečne správa tak, ako by človek od takého motora čakal. Konečne dokáže splatiť všetky tie šeky čo popodpisovala, ako by povedal Jeremy Clarkson.

Fakt sa im vydarila, no. Prispel im k tomu tím beta-testerov ako ja, čo sme im pokupovali tie vyslovené nepodarky (ročníky 2014 - 2015) a nedotiahnuté výrobky (2016 - 2019).

Toto je prvá poriadna SuperDuke, podľa mňa. Len im treba ešte nechať nejaký ten rok aby sa ju naučili poriadne a bez chýb vyrábať, im to vždy tak trochu dlhšie trvá.


10.05.2021 11:47

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

neviem...ale to je story aj 990 aj 690 - obe sa neskôr začali robiť s o zub menším kolečkom.


10.05.2021 12:49

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Vidíš, kto pozná históriu, ten vie [dobre]


10.05.2021 15:34

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Kamilko: ale netrep kamarat! Ja som na tvojej videl iba nebo a predne koleso s blatnikom. Podla toho, ci som pridal, alebo brzdil :-D
Kazdopadne, gratulujem k novej laske [dobre]


10.05.2021 16:50

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona


:-D

No vidíš, a to bola tá 2015-ka! Keby si na tejto novej jazdil, už by si ju nemusel na 4.000 vytáčať aby to išlo.

Ako nebo a zem.
Ako deň a noc.
Ako remeselná IPA a Heineken.
Ako Lamborghini a... staršie Lamborghini z 80-tych rokov :-D

Ináč zoškaredela proti tým starším, ale čo zrobíš. Na takých veciach mi záležalo len kedysi, keď som chcel machrovať. Teraz na staré kolená sa chcem už len kvalitne voziť :-D

Pozri obrázok


10.05.2021 17:03

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Menton
 Skútrista 

Ikona

Opatrne s prirovnaniami, Lambo je aj znacka traktorov ;-)
Slabe to je, ziadne performance blbosti, ani len zatekajuce kufre so zaseknutymi zipsami to nema. Kvaline vozit hovoris? Kedy ideme?


10.05.2021 17:22

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Ba veru mala táto skúšobná performance blbosti, aha:

Pozri obrázok

Na moju som takmer nič nedával, len ShiftQuifter. Aj ten málo používam, len keď chcem machrovať že ako vystrelím na diaľnici od mýtnej brány :-D Ale aj to už menej, lebo tam teraz dávajú také sprosté retardéry.

A bol si na moto v Španielsku? Príď, zrobíme Transpyrenaiku - z pláže pri Stedozemnom mori až do Baskicka k Biskajskému zálivu, cez všetky Pyreneje sveta.Vieš aké majú v Baskicku dobré jedlo? Najlepšie na svete :-)))


10.05.2021 17:29

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Mimochodom, tie zatekajúce kufre som o rok neskôr pozriakošikovne vyriešil:

Pozri obrázok

Guma a je to 8-) :-D


10.05.2021 18:11

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Menton
 Skútrista 

Ikona

Sikovny si ty majster [dobre]
Ze ci som bol v Sp? To sa pytas mna? :-O Jasne, viac krat som to ako pises cele dokola pokruzil, aj s autom som bol. Ale rad zopakujem gastrovylet s dobrym sprievodcom 8-)


10.05.2021 18:32

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Jáj, lebo teraz už bývaš inde pozerám v profile, to zato! :-)))

Autom sa nepočíta.

OK McCain, príď a pôjdeme na ruta de los pinxos po okolí San Sebastián. Cestou cez Col du Tourmalet a všelijaké iné Coly od výmyslu sveta.

Samozrejme, bude to možné len v časovom rozmedzí medzi potlačením súčasného čínskeho vírusu a prepuknutím nasledovného.

Na akom GS teraz jazdíš?


10.05.2021 23:49

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

coffeeracer
 Veteránista 

Ikona

Super napisane pripomienky k novemu SD.
Nebol si odskusat aj konkurencne znacky?
Zaujimal by ma nazor cloveka co dlhodobo jazdi na SD co by povedal na noveho Speeda,alebo S 1000R..


11.05.2021 9:39

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Hehe, díky. Trochu som to prehnane, ale keď človek opisuje pocity... :-D

Zaujímavé, že si spomenul Speed. Lebo práve o tejto moto počúvam, že je možno najlepšia zo všetkých naked čo sa týka podvozku a schopnosti držať stopu. Pre majiteľov superšportov to bude (asi) úsmevné, lebo superšporty (asi / predpokladám / predstavujem si že) majú spravidla vynikajúce tlmiče a držia stopu dokonale. Neviem, lebo som neskúšal. Ale tak si predstavujem.

U naked to bežné vôbec nie je, a Speed Triple práve údajne v tomto vyniká. Fakt som zvedavý, či sa teraz už SuperDuke dostal na jeho úroveň. Chcel by som vyskúšať, to už dávno. Možno niekto bude mať skúšobný model. Určite napíšem.

Ináč, SD má teraz tlmiče WP Apex. Podľa významu slova "apex" predpokladám, že to bude asi to najlepšie, čo sú White Power (ináč super meno v dnešnej Black lives matter dobe :-D ) schopní dodať.

Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Plne nastaviteľné vpredu vzadu. A uchytené vzadu pomocou čapov, nie napriamo na vidlicu ako doteraz. Doteraz KTM argumentovali, že uchytenie napriamo nie je horšie ani lepšie, že je to jednoducho iný spôsob konštrukcie. Iné značky používali uchytenie cez čapy, ale nie preto sú vraj lepšie, len iné.
Odrazu zmenili spôsob uchytenia a, čuduj sa svete, motorka sa ohromne zlepšila. Úplná náhoda, nie?
Čo ja viem, neviem, ja sa do toho nevyznám.

Aj dielenské spracovanie sa mi zdá u tejto novej lepšie. Na mojej keď pozrieš na ten šlendriánsky priletovaný drôt o lambda sondu, tak zaplačeš. Na novej som na prvý pohľad takéto mizerné detaily nezbadal.

Len tá cena, dofrasa! Takmer 20.000 za to chcú, bez doplnkov. Ani len ShifQuifter nedajú, čo je softwarová aktualizácia! V 2015-tom keď som prvú kupoval, stála 14.000, čo boli nekresťanské peniaze. R. 2017 16.000, ešte menej kresťanské. Teraz 20.0000! :-(((


11.05.2021 11:01

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Kamilko: "CB1000R nikdy nevynikala kvalitou podvozku ani pruženia." - kámo, to si sa vozil na čom? Na padnutej a skríženej - kvalitny dovoz? Ja som na mojej byvalej, rocnik 2012 dal v r. 2014 kolo na Slovakiaringu za 2:20:080. V uplne seriovom nastaveni a na cestnych Dunlopoch Sportsmart II. Podvozok je uuuplne v poriadku.


11.05.2021 11:13

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

2010, kupovaná nová. Na okruhu som s ňou bol len v Montmeló, ale neviem, za koľko minút.

Pozri obrázok

Všetko je relatívne. Predstav si, za koľko by si dal kolo na Speed Triple, alebo na tejto novej SuperDuke! [ciel]


11.05.2021 11:21

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Už nie sú White Power...už sú WP. Dnes by to s tým menom asi ozaj nešlo :-)))


11.05.2021 12:14

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak tak, ja WP silou zvyku hovorim starym menom a ludia na mna divne pozeraju... :-)))

p.s. a ani účes mi moc nepomáha :-D


11.05.2021 12:40

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Kamilko: S Triplom R som na okruhu bol relaxacne v ramci Kawasaki days 2018. Zvysnych 26000km s nim som zazil na ceste a nemal jedinu chybu. Nadržanosť z KTM s Tebou nemôžem zdielať, pretože stratená matica krku riadenia,ulomené oba úchyty chladiča pri jedinom 450 km vyjazde a následne pád motorky zo servisného stojanu kvoli vylomeniu rolny z kyvky (chyba odlievania-dutina v materiáli) na Duke R je na mňa skrátka priveľa aby som o KTM čo i len uvažoval. Sorry


11.05.2021 13:17

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Mal som si pozrieť do tvojho profilu, že ty si predsa mal Speedy až dve.

Hej, tiež som mal všelijaké problémy s kvalitou. Nie až také extrémne ako hovoríš, ale tiež sa mi všeličo postávalo. Aj som tu zo dvakrát písal do fóra, sťažoval som sa.

Ale na tej 2015 napriek tomu aká bola taká bola, zašiel som až na nej až nad severný polárny kruh. Aj dosť veľký kus po Európe pojazdil, 30.000 km spolu.

Moja terajšia má jeden folklórny prvok, vypína sa za jazdy. Motor, prístrojovka, všetko. trebárs vo štvorke pri 100 km/h. Asi tak raz za 1.000 km, v priemere.

Bože, ako tí ľudia robia v tej fabrike kontrolu kvality?! Majú to všetko na háku, alebo to nevedia? Kto im to tam pracuje, Rakúšania, či dáki cudzinci?
Bohvie.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kamilko (11.05.2021 13:18)


11.05.2021 13:22

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

matus, to som nevedel, vdaka za poznamku :-D


11.05.2021 21:37

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

meloking
 Kávičkár 

Ikona

super diskusia :-D


13.05.2021 10:06

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: raptor: tak tak, ja WP silou zvyku hovorim starym menom a ludia na mna divne pozeraju... :-)))

p.s. a ani účes mi moc nepomáha :-D


Hahahahahahahahah odpadol som :-D :-D :-D :-D Oni sa už naozaj volajú len WP? Ja to dodnes volám White Power :-)))

Re: Kamilko: Teším sa z tvojej radosti, ale 2 otázky predsa len mám...

1. čo reakcia na plyn? Prečo sa pýtam... nedávno som bol skúsiť 1290 SuperAdventure S 2021 a teda okrem toho, že elektronikou a podvozkom je tá motorka ako z inej galaxie oproti mojej 1190 a zrejme vo všetkom je tá motorka citeľne lepšia ako moja, tak práve reakcia na plyn mi dosť vadila (vďaka za Rally režim), no napríklad aj v režime Sport je reakcia na plyn príliš jemná, až by som povedal že pomalá. Je to dosť nepríjemné napríklad keď vletíš do kruháču, motorku ešte so zavretým plynom pokladáš do náklonu a v momente ako potrebuješ plyn tak potiahneš a nič... máš už pridané, ale motorka aby nedajbože necukla, tak ti výkon dodá jemne (čo znamená že aj pomaly). Zo všetkých režimov reakcie na plyn jediný použiteľný bol Rally (najrýchlejšia reakcia plynu, fungovalo to výborne ako na mojej starej), takže nie je problém v technike, ale v jej nastavení.

2. zvuk motora tej novej ti nevadí? Moja od novoty doteraz znie ako šrotovník alebo japonec, ktorý ide už týždeň bez oleja. Zvykol som si a zapáčilo sa mi to, ide z toho taká ... nazvime to živočíšnosť :-D Nová 1290 znie v nízkych otáčkach ako Honda. Ale asi by som si zvykol, zvyšok motorky je fakt bohovský krok dopredu (a to už 3 roky premýšľam kam sa to ešte môže posunúť)


13.05.2021 15:07

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Odzadu:

2. Zvuk, plne s tebou súhlasím. Ani mne sa nepáči. Vrčí to, namiesto aby to dunelo. Taký kovový vrčiaci zvuk, ak by som to mal opísať. U MY2021 hádam ešte kovovejší vrčivejší než u MY2017. Ale podobne ako estetike, prikladám tomu menší význam. Das geniert mich nicht, ako hovorí Alfréd v operete Netopier.

1. Reakcia na plyn - záleží od režimu:

- Street (to je ten stredný) je pre mňa nepoužiteľný, lebo ma ide poraziť z otravného ON/OFF efektu - cukania.

- Sport je fajn, taký akurát. Ešte určitý ON/OFF, ale už výrazne menší.

- Rain je OK na to, na čo je myslený. Priebeh plynu je výrazne predĺžený. To hneď zistíš, nehrozí, že by si nechal omylom Rain mód. Paradoxne, cukanie v Rain je tiež menšie oproti Street. Nie až tak potlačené ako v Sport.

Sport je fajn, ten mi vyhovuje. Žiadna sťažnosť v tejto oblasti. Na čo sa sťažujem a sťažovať budem je debilný ON/OFF efekt. Prečo motorky v 21. storočí toto ešte musia mať, dofrasa? U áut tento neduh už to bol dávno odstránený.
U CB1000R mi s tým výrazne pomohla koncovka Akrapovič. Na SD MY2015 som ho hneď tiež dal, ale neurobil vôbec žiaden rozdiel. Na MY2017 som sa už ani neunúval.

Veru.


14.05.2021 9:35

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Varan
 Jogurťák 

Ikona

No... zrejme to s tým plynom myslíme každý inak, resp. preferujeme iné. Práveže ten ON-OFF efekt je to, čomu ja hovorím priama a neoneskorená reakcia na plyn :-))) Nie je nič horšie, ako vletieť do pomalej zákruty so zavretým plynom, položiť ju do náklonu a v momente, kedy mi dochádza rýchlosť a motorka by už-už išla spadnúť, potrebujem pridať plyn, aby sa začala zrovnávať. 1290 SuperAdventure S aj v režime Sport urobí presne to, že aby necukla, tak to pridanie trvá o niečo dlhšie, ako by som si prial. Rallye režim je TOP s okamžitou reakciou na plyn. Vie to byť aj nepríjemné, ale o tom to je, vedieť a stále byť k tomu plynu citlivý... toto je na Adventure iba v režime Rally, som rád, že SuperDuke R to má vo viacerých režimoch >:-)


14.05.2021 11:47

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Tak potom hovoríme o tom istom. U MY2021 je to trochu lepšie, ale je to stále tam.

Ešte som neskúsil motorku, ktorá by tým netrpela. Ale zase až toľko som ich neskúsil.

Nie je motocyklový svet nejaký zaostalý oproti automobilovému? Nejakému novému autu by sme prepáčili opozdenú reakciu na plyn - ON/OFF efekt?


14.05.2021 13:40

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Kamilko: kym neboli ekoobmedzenia, aj auta boli zivsie, dokonca aj bez turba. Dnes tam je vacsinou pretlakovany maly motorcek jak z kosacky, plus automat ma tiez oneskorenie a na konci dna to vacsine nevadi, aj tak prdis do sedacky v zapche. Mne ta oneskorena reakcia na plyn vadila na 1190, nebodaj v otackach pod 4 to bolo hluche, slepe. Bez Sport modu nepouzitelne...


30.06.2023 21:47

Re: KTM Super Duke - Konečne sa im to podarilo

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Sľúbil som tu kedysi v tejto diskusii (RE: coffeeracer), že ak raz poskúšam Triumph Speed Triple, dám sem skúsenosti a porovnanie so SuperDuke.

Nuž predal som včera SuperDuke a dnes som sa dostavil do predajne Triumph pozrieť čo sa deje. Reku, zaujímam sa o Speed Triple. Predavač sa ma pýta, "A potrebuješ 180 koní?". Zamyslel som sa sebakriticky, pozrel dole na vytŕčajúce brucho, i vravím, "Nepotrebujem". Málokto potrebuje 180 koní, hlavne nie ja.

Beriem teda na skúšku Street Triple RS. No a to som nemal robiť. Lebo teraz ju chcem.

To je geniálna hračka! Ľahké to je, že si to len tak pohadzuješ. Doprava – doľava, ako chceš. Stopu to drží, že niet toho, kto by ju vykoľajil. A ako to ťahá! V serpentínach nad mestom celý čas v trojke. Aj pod 40 km/h hore kopcom. Vôbec sa nesťažovalo, len ťahalo. No páni a dámy, že čo toto za mašinku! Prevodovka ako gumená – netrieska, kvaltuje sa to tam ako po masle. ŠifQuifter o generáciu lepší než čo mala SuperDuke, práskaš hore tie kvalty bez spojky že ani o tom nevieš kedy už preradilo. Brzdy totálne predimenzované – tie isté čo ťažšia 1200-vka. Ešte aj ten pískavý trojvalcový zvuk som jej schopný odpustiť. Aj tú estetiku – povedzme, že je také škaredá, až je krásna :-D

Poskúšal som aby sa nepovedalo aj retro Speed Twin, ktorá by mi už tak vekovo viac prináležala. Najkľudnejšia motorka na svete. Len si to tak bublá a ide. Vibrácie žiadne. Výkon lineárny – je jedno, či ideš v dvojke, v trojke alebo v päťke. Ide. Motorka, čo jazdí sama. Jazda prebieha pokľudným tempom. Máš čas pozorovať scenériu, všimnúť si pekné fialky popri ceste. Aj na takúto motorku príde čas, raz keď budem mať asi tak možno 65 rokov. Ale musia odstrániť to trhanie pri otvorení / zatvorení plynu, lebo z toho by ma porazilo. To by som nevydržal.

No tak budem sa teraz rozhodovať medzi Indian FTR a Street Triple. Indiána som mal nedávno požičaného na tri dni a učarovala mi. Ale je to železo, v porovnaní so Street. Úplne iná galaxia.

Nie, nepotrebujem 180 koní. Polevím z vysokejch otáček, pohoda, klídek a tabáček :-D

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Dôvod úpravy: Obrázky, ktoré dodnes po 100 rokoch ešte stále neviem ako pridať.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Kamilko (30.06.2023 22:02)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 205144 | Včera: 164846