Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
caute vsetci...obcas sa u mna nejak postupom casu nazbieraju nejake otazky ku motorkam viac ci menej priame nad ktorymi premyslam a kedze uz teraz jazdi menej ludi stale tak mozno niekto bude mat cas pokecat vysvetlit poradit...niektore su technicke niektore filozoficke a niektore skor na hlavu postavene :D co mi teda beha po rozume... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (19.10.2020 9:35) |
no ty vole...tak toto bude chciet mlhosa, lebo nikto iny ti tak fundovane neodpovie... |
Re: boombastic: to mi je jasne...ze je dopyt po nejakom pocte motoriek atd..ale preco ich vyraba tak malo (velkych) vyrobcov? ved sa vratme o sto rokov dozadu vtedy este nefungovalo vsetko tak globalne a jednoducho...tak preco tu nemame spanielskych fancuzskych nemeckych atd vyrobcov motoriek? jasne ze po autach je vacsi dopyt ale tych znaciek je neskutocne vela...sak len z halvy kazdy clovek co sa mota okolo aut/motoriek musi dat aspon 20-30 europskych vyrobcov...takych ze vacsich...keby sme riesili aj mensich alebo zaniknutych ta len nemecko tu mozme nejakych 200-250 znaciek riesit |
Re: Nozdormu: "nejake normalne prispevky idealne bez blbosti" - tak toto ti nedodrzim, lebo pri citani tohoto: "ale som si to nepoznacil a teraz si neviem spomenut " ma napadlo toto: |
Nozdormu: |
Re: Bjorni: |
Re: Nozdormu: |
Re: Bjorni: ja som nevravel u nas zamyslal som sa nad tym teoreticky a som sice naivny ale az tak daleko to nesiaha :D :D :D skor som sa zamyslal nad vyuzitelnostou vo velmi malych krjianach alebo skor velkomestach ktore pocas snezenia zvyknu mat fakt kalamitne situacie...ale hej ako pises...mozno by to slo s nejakym hydrofobnymi materialmi na ktorych by sa nevedela tvorit namraza hm... |
Nozdrum - začína sa prejavovať izolácia ľudí v dôsledku koruna-výtrusovej infekcie. |
Re: kemo: mna sa korona a izolacia nejak nedotkla moj zivot vyzera uplne rovnako :D sedim doma pozeram serialy hram hry "pracujem" venujem sa frajerke a ked skonci pracovy cas idem sa prejst na moto alebo do prirody...taze snad na zavrete restiky a kino zijem narovnako dalej bez zmeny...ja som podobne blbe otazky mal vzdy a ku vsetkemu aj davno predtym nez som sa zacal zaujimat o motorky a jazdili na nich podla mna len darcovia organov mna taketo veci bavi rozoberat niekde pri nejakej debate...ked sa mi naposledy takto nakopili otazky tak som isiel pokecat s retrom na pivo xD len tzeraz je taka doba ze velmi stretavanie s ludmi ee tak mi napadlo ze skusim napisat sem ze sa tu mozno (na moje prekvapenie) strhne nejaka zaujimava debata Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (19.10.2020 10:53) |
Mesto je to posledne kde je treba vyhrievany asfalt. Horske prechody su kriticke oblasti, kde sa kazdu zimu skrizi kamion, dlasi za nim zastane a uz sa tam nikto nedostane. |
Re: duggo: ekologiu som nemal vobec na mysli..aj ked mozno je fajn ju vziat do uvahy...ako nejaky vedlajsi faktor...skor mi napadlo ze by to vedelo zmiernit v zime zapochy kalamity a tukance na krujzovatkach v dosledku smykov a mini buraciek...mesto som navrhol preto ze je tam jednak dostupnost zdrojov elektrina atd a jednak sa to dotkne velkeho poctu ludi...suhlasim ze horske priehcody by to potrebovali ovela viac ale to by trbalo aj pripajanie energie nejake atd a vyuzitelnost v zime neviem aka velmi dolezita je ze kolko ludi by sa to dotklo keby sa to nejakym zazrakom dokazalo dotovat z penazi ktore idu teraz cestarom za zinu udrzbu material posypovy naftu do vozidiel platy ludi atd atd...tak by to mohlo byt aj ekonomicky zaujiamve ale to sa priznam ze nemam absolutne predstavu o akych financiach sa bavime skor len tak zamestnavam mozog premyslanim |
Zijem v meste a nevsimol som si nikdy zimne problemy, ktore sposobil sneh na ceste. |
7. Vyhrievane cesty |
neviem, ako by to fungovalo, keby boli cesty vyhrievane...podla mna keby bolo vonku -10 a cesta by mala povedzme 3 stupne, takze by na nej nenamrzalo, nebol by tam sneh a bola by mozno aj sucha, tak ani to by podla mna nezahrialo pneumatiky dostatocne, kedze by sa krutili v takej zime... |
Re: boombastic: to je sice pravda..ale nemal by si na ceste vrstvu ladu alebo namrazu...zaroven by pri odrhnani nevznikali pri cestach velke kopy snehu...mozno u nas to az taky problem nie je ale kto videl realne zabery pocas nejakej snehovej burky v new yorku alebo podobne :D :D tak to vie byt ina sranda v takych velkomestach...tak by sa vsetok sneh hned topil a odtekal kanalizaciou pricom by to bolo priebezne a podla mna by aj stihal odtok lepsie nez ked sa nahromadi dvojmetrova kopa snehu vedla cesty skonci burka a zasvieti slnko a zrzau to vsetko ide naraz ale to len take myslienky..najviac by ma potesila nejaka dobra kniha alebo zdroj k tym motorom z bodu 2 |
Zakázanie cúvanie: |
Re: egres2: To maju napriklad moderne traktory tak spravene, ze jednu (alebo aj dve) paky maju na radenie rychlosti - teda radia napriklad 3*5 rychlosti a maju este dalsiu paku, ktorou menia len smer jazdy, takze rovnako ako maju 15 rychlosti dopredu, maju aj 15 rychlosti dozadu. takze s tym by si teoreticky mohol kdekolve - okrem tych vyslovene zakazov, kedze tam je zakazane cuvat |
Na otázku č.2 by ti mohla odpovedať v táto kniha: www.sajterko.sk/Julius-Mackerle-motory-zavodnich-automo... |
Re: Nozdormu: Nezdá sa mi tých motocyklových značiak tak málo. V Taliansku okrem tých, čo si spomenul sú ešte: Benelli, MV Agusta, Gilera, Piagio, Vespa a ak sa nemýlim, tak si pamätám ešte Moto Morini a Laverdu. Voľakedy Talianska značka Aermacchi v spojení s HD vyrábali pretekárske mašiny a tie som mal možnosť vidieť v Brne niekedy v 60-tich rokoch Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (19.10.2020 13:54) |
Re: Jeff: ano tych znaciek je dost atak nejak by som zvladol ich vymenovat viac ale myslel som skor take velkopredajne ako su japonska 4ka bmw ducati harley a tak podobne...mv agusta moto morini a podobne znacky vyrabaju motorky kusovo..to uz by som tam hodil rovno bimotu ale to su taliani ok...ale ked sa spytas na vyrobcu cestnych motoriek ja neviem zo spanielska? z francuzska? a to pritom su krajiny kde mas motoriek/skutrov atd plnu rit preto mi to pride zaujiamve |
Re: Nozdormu: Zo Španielska ma napadli Bultaco a Montesa |
Nozdrum - neber to tragicky. Určite je ešte veľa otázok, na ktoré hľadáš a v budúcnosti aj budeš hľadať odpovede. |
Re: kemo: ja by som si tu problematiku rad nastudoval...nechcem od nikho aby mi to tu vysvetloval..skor som dufal v nejake knihy skripta prednasky atd...neplanujem sa to naucit dneska ani zajtra rad by som tomu venoval nejaky cas a vzdelaval sa v tom ale zas ist teraz na par rocne studium nie je velmi na plane preto hladam zdroje v podobe knih a podobne z ktorych sa da studovat... |
Re: Nozdormu: bod 3. to si ako predstavujes? nalevne vyko bude na vyku ventilov a cely motor zalejes olejom? :D skus nad tym porozmyslat. Ci by si chcel nejaku samostatnu uzavretu olejovu vanu kde skonci vsetok olej po vypnuti motora a tam by si pozrel ci je plno? Je to nezmysel tato otazka, ci mas tvoju mierku "plno" alebo "tato ciarka na ryske" je to to iste. Kontrola bude trvat rovnako. |
Re: NIDECKER93: :D kontrola trva rovnako len dolievanie teda nie :D ked mi na aute dojde voda do ostrekovacov otvorim a dolejem do plna a vyriesene :D ked mi pipne olej vytiahnem suchu tycku alebo rinavu utriem..pichnem nazad..sucha...dolejem deci oleja...pockam...pichnem tycku furt sucha...dolejem deci..pockam...furt sucha :D dolejem deci..pockam..pichnem na spodku uz kusok oleja...dolejem deci...pockam...pichnem :D uz je na min urovni :D super...dolejem este deci a bud necham tak alebo este opakujem kym nie som niekde pod max :D preco sa neda aj olej nejak vymysliet tak zeby si ho vedel dolat presne naraz bez toho tyčkovania |
Nozdormu: |
Vyhrievane cesty... |
Re: Nozdormu: |
vyvoj motocykla postavenie tovarne a vyroba motocykla je tak draha ze vzhladom na trh sa to nikomu neoplati zober si take USA ma prakticky jedinu aj to uz krachujucu vyrobu Chrchleja |
shushen: to nie su cesty, ale chodniky pre pesich. Cesty na Islande ale tiez niekde su vyhrievane. Pozri obrázok |
Re: Nozdormu: Skús do motora naliať olej doplna... V servise som sa s tým už stretol. A pani sa čudovala že jej olej zrazu vyteká zovšadiaľ, pretlačené asi každé tesnenie ktoré na motore existovalo... Keď jej napísalo že má doliať olej do motora, tak to zobrala doslovne, už si presne nepamätám koľko litrov tam zmestila... Celkom sme sa na tom zabávali, pani ani veľmi nie... |
Re: Nozdormu: lebo uz z konstrukcie motora to je nemozne takto robit aby si dal do plna. niektore motorky maju olejoznak takze lejes kym nevidis, ale v aute to nemas ako spravit. A to ze to lejes na 10x nie je vina mierky, ale tym ze nemas odhad |
Re: OKOzMI: len zvedavy nemam vedomosti ani prachy na to zeby som nieco take rozbehol... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (20.10.2020 9:30) |
Re: Nozdormu: |
Re: Nozdormu: doplna lejes dajme tomu kardan, prevodovku a apodone veci a leje sa tom tam dost zlozito. Motorovy olej vela krat dolievas a chcelo by sa ti dolievat po horny okraj srobu ako je tomu pri prevodovkach ? A velakrat ma motorovy olej roznu vysku, ci je rozlezeny po kanalikoch a chladicoch, alebo ci je cely zteceny a podobne. |
Re: OKOzMI: bol to kosicky kraj takze kludne to mohlo byt v michalovciach nevies o tom nieco? |
Pirrates (20.10.2020 o 01:11 magický dátum a čas) napísal si (citujem) : |
Re: Nozdormu: ono by sa to teoreticky dalo, keby si mal samostatnu vanu. Po vypnuti motora by cerpadlo natlacilo olej do vane. Hore by si mal vyvedene hrdlo so zatkou, povolil by si, dolial do plna, dal zatku. po nastartovani by sa vo vani otvorila klapka a olej pretiekol do motora, to by ale znamenalo ze motor ide bez oleja pri startovani, respektive tam ostava len film z oleja. Kazdopadne je to nezmyselne riesenie |
inak ak je tu niekto podobny analfabet ako ja a ho tie veci zaujimaju toto video mi vela veci objasnilo |
Já zodpoviem iba asi bod č. 4 |
kemo: |
Re: egres2: Tusim sa znova bude musiet menil olej na kolieskovych korculiach na kolotoci. Ci ako to bolo. |
Re: Nozdormu: ...spraviť sa to dá. Ale je to asi neekonomické a predpokladám že aj neekologické keďže by bolo potrebné použiť väčšiu olejovú náplň (alebo nie?) a musel by to byť uzavretý systém s núteným obehom a bolo by potrebné vyriešiť spätný odvod oleja do olejovej vane... Čiže možno ďalšia nevýhoda ohľadom vyššej celkovej hmotnosti... Takto je to asi jednoduchšie... Kurňa, ale som múdry... Haha Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rocket (20.10.2020 13:31) |
Egreš2 - mea culpa, mea culpa mea maxima culpa (ale dal som 5 smalošov). |
Re: Rocket: mozno napisem kktinu ale..co mi napadlo...vezmime si taky moj hornet..krasne na pravej strane je otvor a v nom ta olejovy tycka s mierkou...spojil som svoje neskutocne umelecke nadanie s mojimi technologickymi znalostami a zamyslel som sa nad niecim takym :D ctrlv.cz/R0CT |
Re: Nozdormu: samozrejme, ze by to fungovalo, ale nevymyslel si nic nove, takyto princip sa pouziva na meranie kvapalin vo viacerych pripadoch, no na motorke je to hlupost. To lepsie riesenie je olejoznak, nelejes do plna, ale lejes a divas sa cez sklicko kym neuvidis olej. |
Nozdormu: |
Re: Nozdormu: Na motorkách by to fungovalo... Teoreticky. Pri dodržaní určitých podmienok (motorka by musela byť pri dolievaní v priečnej aj pozdĺžnej vodorovnej rovine, ... ). A myslím že aj konštrukčne by sa to nalievacie hrdlo muselo vyriešiť inak (napr. len otvorom ako písal NIDECKER93). Ale ako takéto niečo vyriešiť na aute? |
z hľadiska fyziky by to šlo ale zmysel to nemá - je to len ďalšia chobotina čo predražuje výrobu a dá sa zlomiť a budeš v koncoch ... ozaj sklíčko/mierka je najjednoduchšie a najlepšie riešenie ... mimochodom ani kamióny (kde je motor v porovnaní s motorkami strašne blbo prístupný) sa takýto "vodoznak" nepoužíva iba je tam predĺžená mierka vyvedená k prednej maske ... nevidel by som zmysel v zbytočnom konštrukčnom komplikovaní merania hladiny oleja takýmto "vodoznakom" |
Re: Tibco: do plna po okraj srobu. Tak ako sa pytal ci by bolo mozne liat doplna na tom jednom mieste kde je srob, nie doplna motor. |
doplna na kontrolný šrób je bežné riešnie na prevodovkách a rozvodovkách a difernciáloch (všade kde sa kontroluje hladina len občas), kontrolný šrób je zároveň aj nalievací, ale stále mi vychádza mierka lepšie aspoň nemusím hľadať čo tam vopchať aby som zistil kde je hladina ak náhodou nie je po okraj ako má byť |
Kemo co som napisal zle ? |
KTM: Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (20.10.2020 21:58) |
Pirrates - s tým krútiacim momentom je to trochu zložitejšie. Hovoríme o motoroch, nie iba o krútiacom momente, ako takom. Nestačí iba väčší priemer piestu a väčší priemer kľuky s primeranou dĺžkou ojnice. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kemo (20.10.2020 23:05) |
Re: duggo: tak presne som to myslel |
Pirates, dobre si to myslel, len si zabudol napísať slovíčko "zdvih" pred slovíčko " piest" |
inak pozeram ze v podstate na kazdu otazku tu niekto niecim prispevl..okrem 5ky...ale kedze ide o IoM TT temu asi skusim napisat priamo retrovi tan by mi mozno to nejak objasnil |
Re: Nozdormu: V Pezinku je vyhrievany most (vraj). Grinava, smer Slovensky grob. Je dost blizko hlavnej cesty a v pripade namrazy by to asi bolo dost nebezpecne. |
K bodu č.5 |
Re: Retro: hmmm pravdu mas zle som to pozeral...mal som zoradene rekordy podla casu za pretek ale tam porovnavalo stock so seniorTT ale 4kolovymi ked som si dal zoradit podla priemernej rychlosti tak uz to hodilo jak hovoris prve miesto celkovo ma Hickman v seniorTT v 2018 priemerna rychlost 131.7 mph (211.951 kmh) a za superstock je tam tiez Hickman tiez rok 2018 priemerka za pretek 131.553 mph (211.714 kmh) hahaha do marie...to musel byt dobry ročník v tom roku cize v podstate v tom roku s rozdielom mozno den dva neviem presne v akom poradi ktory den sa ide ktory pretek tak povedzme ze s nejakymi jedno-dvoj dnovym rozostupom zajazdil na top upravenom superbiku v seniorTT len o 0.147 mph lepsiu priemernu rychlost nez na stock motorke? papardele...tam sa raz pojdem pozriet ked skonci korona a nezahlušim sa dovtedy Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (22.10.2020 7:52) |
Re: Nozdormu: na to, že sa tam pôjdeš pozrieť si budeš musieť asi poriadne dlho počkajť /aj ja/. Oni si ten bordel tam zavliesť nenechajú. Ostrov je v podstate uzavretý a majú tam za posledné týždne 2 nové prípady. A fungujú a nep..jú. Ja to vidím tak, že pár rokov sa tam nepozrieme. Ostávajú len videá a študovanie štatistík |
Re: Nozdormu: |
Re: Retro: ved aj u nas by sa to dalo jednoducho poriesit...pretestovat vsetkych na dva tyzdne komplet lockdown zavriet hranice a potom po prelieceni izolacii atd otvorit hranice za prisnych podmienok a nutnostou neg. testu a sme niekde na minime no ale sme doma vieme jak tu veci (ne)funguju a aj postoj ludi k tomu taze este to bude zabavne |
Re: Nozdormu: Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (22.10.2020 9:35) |
Re: agentSlanina: fakt mas pravdu, to som ani netusil, ze mame na Slovensku vyhrievany most. |
Re: copy: Toto ani nehovorte bezdomovcom hah |
Re: Nozdormu: a Ty si uz zazimoval ze mas take zimne myslienkove pochody? take tazke galakticke uvahy vidavam v textoch NO NAME |
Re: cruelbody: ta nemal som s kym jazdit kym ty si toten plot riesil furt ale nie co ti poviem...dodrziavam vsetky nariadenia atd cize som nechodil vobec nikde len tu do obchodu na nakup peso...cize uz dlhsiu dobu motorka len tak stoji v garazi...aj teraz premyslam ci vobec ist ked zdravotnictvo je na tom dost v prdeli a riskovat nejaku hoc len malu nehodu a co vsetko to moze obnasat v tejto nestastnej dobe taze podumem uvidim ale moze byt ze uz som oficialne zazimovany |
Re: Nozdormu: rozmyslam tak ze ked uz mam ten negativny test ci sa dnes mozem ist vozit...ci az zajtra... a ze ci mozem ist donapoľska....nejak sa v tom topim hehe |
Re: cruelbody: nah dneska je este stale zakaz okrem tych vynimiek najblizsi obchod najblizsie toto najblizsie hento...az od zajtra vies s tym papierikom behat...ale myslim ze dneska maju inej roboty policajti skor myslim na to ze to zacina byt dost na prd s nemocnicami a lekarmi atd...a bolo by to velice nestastne teraz sa niekde hoc len posmyknut a polamat nohu...taze aj ked ma to kare sa ist povozit asi pockam na trochu lepsiu situaciu pripadne zazimujem ale je fest krásne vonku to sa musi uznat no... |
Re: Nozdormu: sak ist sa otestovat na motorke neni zakazane hehe proste hladas odberne miesto kde je malo ludi |
Re: cruelbody: dneska je malo vsade a robim to sam pre seba nie pre matelka alebo policajtov...ano vies si vymysliet hocico ze ti dedko nedviha telefon tak ho ides skontrolovat z kosic cez roznavu dobsinsky kopec a vernar do popradu a potom pojdes od neho domov na levocuz margecany jahodnu kosice ;) |
Re: Nozdormu: a cestou sa zastavis v prirode....sa vyšťať hehe aj to sa smie |
Re: Nozdormu: |
Ja sa zajtra chystam na malu vychadzku. Ma byt pekne a uz je mi doma dlho. Asi nie kus, ale nejakych 100-150 km by som dal. |
Napodobne Treba využiť ešte tieto pekné dni uvažujem zahorie |
ohladne motorov skus tu: |
a este ti odpoviem aj na 3, ale skusal som odolat. |
Re: cruelbody: vysvetli ako je to s tým boxerom, keď v téme o Rebelovi je to offtopic |
Re: copy:cau videl si ten motor? ten Napier Deltic? tam valce boxuju proti sebe..to je boxer .A v bavorakoch valce boxuju od seba preto plochy motor... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.11.2020 10:39) |
Re: copy:viem ze je to tak zauzivane a ani taky pojem DE JURE neexistuje ale... no daj Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.11.2020 10:54) |
ked uz tu su taaake debaty :D co tak Lkovy dvojvalec co ma ducati? :D :D je to len klasicke V s 90 stupnami kde jeden valec je rovnobezne so zemou alebo to ma este nejaku inu speci vlastnost? :D :D ej kej ej...klasicke 90 stupnove vecko a 90 stupnove vecko s jednym rovnobezne so zemou valcom je nejaky rozdiel? |
to, čo ty považuješ za boxer, je motor s protibežnými piestami. Boxer má len jednu kluku, a piesty idu od seba a k sebe. |
jaaj, oprava |
Re: copy: |
Re: copy: keby bol napier 1valec dvojpiest tak by bol boxer.....ale vravim.. boxer je hovorove slovo....ked sa povie boxer kazdy si predstavi bavoraka..nech to vola kazdy jak chce...u mna to nieje boxer ale plochy motor... |
Re: OKOzMI: boxer má len jednu kluku, a piesty sa musia pohybovat v jednej rovine |
Re: Nozdormu: L kovy motor je principialne taky isty jak vo viragu...len v ducaty je to akoze L ko a virago Vecko...kazdy nech si to vola jak chce...proste V motor z uhlom rozovretia valcov 90 stupnov Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.11.2020 11:48) |
cruelbody - co ty tu motas, prosim ta uplne odveci. |
Re: copy: u mna je to plochy motor..kludne to volaj boxer...mozno trosku popatrat po historii tohto slova |
medzi plochym motorom a boxerom je rozdiel v kluke. Boxer motor - kazda ojnica ma svoj vlastny ojnicny cap. A v plochom motore su ojnicne capy vzdy spolocne pre 2 ojnice. Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (04.11.2020 12:03) |
otvoril som prvy gugel |
dalsi gugel v tom istom clanku |
Re: cruelbodycruel: chapes ten rozdiel, ze nie kazdy plochy motor je boxer? Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (04.11.2020 12:07) |
Re: cruelbody: nema nahodou suzuki SV Lkovy motor ? |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 198289 | Včera: 147536