Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
šušká sa na internete, že na STK nejako merajú či sú vajcovité kotúče a väčšina moto neprejde. TU ešte o tom neni nič. Teraz neprešiel kamoš, ktorý sa nevie vykoktať čo to je, ako to merali a prečo mu namerali 40 ked 20 je max tolerancia a neprešiel.. Ktorého kkta čo toto vymyslel zas treba zavesit za gule do prievanu? |
ten kokot mozno tvojmu kamaratovi zachranil zivot. |
Re: ChesterTT: ta vajcovitost sa vola ovalita... na autach to meraju uz davno |
Re: joscu: ja som bol teraz na STK s 03 hornetom ktory sa viac rozpadava ako ide a sicko na poradku dokonca bez drobnych na prispevok...s autom trebalo aj na kavu na motorke sicko ok |
Uplne vynimocne Boomplastic napisal nieco rozumne. Je to tak. Pri vyssej rychlosto a silnejsom brzdeni by mu roztriaslo vidle a letel by dole. A nemyslim, ze by sa to doteraz na moto nemeralo. Meria sa to vzdy, ked ide na bubny na stk. |
Re: Nozdormu: bud rad... ale ovalita nieje taky problem v podstate je jednoduche riesenie, ale horsie su emisie ak neprejdes |
Re: joscu: aj tie presli s prispevkom na kavu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (25.06.2020 14:37) |
Re: Nozdormu: treba mat auta, moto, atd v dobrom technickom stave a nespoliehat sa na uplatky lebo raz sa ti to moze vypomstit |
Re: joscu: "V dobrom technickom stave" - nechcel ma pustit, ze mi rucna brzda zabera az na piatom zube... to by mi v zivote nenapadlo, ze ma sa toto zastavi... dnes kontroluju aj stahovanie okien, zasekavanie pasov atd... |
kontrolovali uz tuto ovalitu na motorkach aj tak zo 2 roky dozadu ? |
Ano kontrolovali.. toto este chapem, ze nadmerna ovalita kotuca na motorke je problem a dovod neosvedcenia technickeho stavu... ale ze napr. nefunguje elektricke stahovanie okna zadnych dveri, tak toto je cista buzeracia zo strany tvorcov metodiky postupu STK... |
Dobrý deň prajem! |
Re: joscu: auto by mi oficialne nepreslo preto ze mi neslo elektricke stahovanie zadneho okna a ze mi neukazuje na displayi ci mam alebo nemam otvorene spolujazdcove dvere...co sa tyka emisnej prekrocil som jednu hodnotu o 0,00000000000001 (obrazne) nez je povolene..typek mi povedal ze kebyze prejdem dve kolecka okolo parkoviska a pojdem znova tak uz prejdem..bolo to tym ze som cakal 6 hodin na kontrolu...taze uprimne...obe tieto veci aj technicka aj emisna mi prislo ze je vsetko ok...a jediny dovod preco by som to mal opakovat by bolo prispievat niekomu do kasy...ak by slo o nieco seriozne urcite to necham opravit ved sa kua nechcem zabit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (25.06.2020 15:56) |
Re: Biri: chces povedat ze ovalitost meraju uplne zbytocne? Ze to nema vplyv na bezpecnost? Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (25.06.2020 16:13) |
Re: Biri: pripustna hadzavost predneho kotuca namontovaneho na naboji je menej ako 0,05mm |
ze nefunguje zatvaranie zadneho okna by som chapal asi tak, ze ked niekde nechas odstavene auto, musis ho zabezpecit proti ukradnutiu, ale s otvorenym oknom sa to neda. zeby ? |
To ho odrbali, za nefunkcnu stahovacku nemozu nikoho vyhodit. |
Re: boombastic: povedal mi typek ze je to zavada typu B ci jak to pomenoval a teda ze auto prejde ale budem to musiet dat odstranit...a ze ked ho capnu na kameru tak 250e pokuta :D |
Odteraz chodim na STK uz len do Levic... Uz chapem, ako cez STK prejdu tie sroty, co tu obcas vidavam... Biri, to nemalo nic s Tebou, netusim, v akom stave mas vozovy park. |
Toleranciu hadzavosti/krivosti kotucov mam na okruhovke 0,1mm. Nameral som ju 0,05mm. Takato hodnota sposobovala pri brzdeni z rychlosti nad 180km/h mierne trasenie. Nic co by niekoho zhodilo a nemalo to ani nejaky vplyv na brzdenie. Vymenil som kotuce a vsetko je uz OK. Ak teda maju na STK spravnu metodiku, tak naozaj to kvantum motorkarov (ano zaznamenal som to aj ja), ktori nepresli STK z tohto dovodu musia mat krivost nad limit a citit ju aj pri brzdeni, kedze ja som citil krivost v polovicke limitu. Skor sa ale priklanam k nazoru, ze metodika stoji za hovno. Sam uvidim na inej motorke, s ktorou sa chystam na STK kde veruze mierne pulzovanie citim tiez. |
Nerobím na STK, ale denne chystám na STK autá a opravujem tie, čo neprešli na STK pre brzdy alebo emisie. Takže už to celkom slušne ovládam. |
Treba na STK nahodiť drapak (napr. E-09) potom napíšu do protokolu= ovalita nemeratelna kvôli dezénu pneumatiky. |
Hm! |
Podľa mňa ovalita, alebo vajcovitosť, ako je uvedené v téme sa meria na bubnových brzdách. Na kotúčových sa meria zrejme hádzavosť a ďalším kritériom by mala byť hrúbka kotúča. Ak som sa vyjadril zle, rád sa poučím |
Aj ja sa podelim s mojou skusenostou na TK z Jawa 350 - 639: v predu kotuc v zadu bubon. Vsetci viete co je to za stroj. Plasit sa na tom je zbytocne a idealna rychlost je tych 80 km/h. Podotikam ze nikdy som nemal pri brzdeni ziadny problem ba ani dojem ze by nieco bol v neporiadku z brzdovou sustavou. Meranie prebieha tak ze vy sedite na moto a technik vam povie ze mate iba jemne pribrzdovat (aby ste nezastavili valce) a snazit sa co najviac vahy dostat na prave merane koleso. Nemusim vam vysvetlovat ze ked brzdite za jazdy a ked brzdite na valcoch tak je to fest rozdiel, lebo na tych valcoch necitit vobec nic a nemate potuchy co to znamena jemne pribrzdovanie. Takze tie valce somzrejme zastavite a technik musi zas cele meranie nahadzovat do systemu nanovo a to sa pocase kazdemu prestane pacit a ked mate takych za den viac tak ... Namerali mi 40 a bolo vymalovane, tych max 20 % tam bol problem ukocirovat a dokazal to iba technik, ktory uz proste vie ako na to a ma na tych valcoch nieco "najazdene". Iba vdaka nemu som presiel a mohol som odist domov a Jawku zas na najblizie 2 roky odlozit. |
Re: boombastic: reagujem na jeden z tvojich nezmyslov: na FB strankach motorkarov[a ze ich je] som prave cital o tomto sucasnom probleme: stacilo ist na inu STK a vsetko v pohode...preco ? Je toho plny FB...nevedia to merat ,odpoved. Takze usudzujem,ze tebe niekedy staci dat do ust zrno a ty uz nejaku muku namelies,niekedy hladku alebo hrubu |
Re: Nozdormu: STK a uplatok... Aj na preventivke das lek. uplatok aby ti diagnozu nenapisali do karty? |
Re: duran1: a to akoze na co si konkretne reagoval? neviem sa zorientovat |
Re: Jeff: Tiez som toho nazoru, a vyjadril si sa dobre. trocha som po tom patral a (kto vie nech ma opravi) v skutocnosti sa podla mna jedna o meranie "kolísania brzdnej sily prevádzkovej brzdy" |
Re: boombastic: no,kreten sa nevie zorientovat,co uz...ak si dezorientovany,niekoho navstiv,ak uz nie je neskoro. |
uz je neskoro...ty si kral chcem byt ako ty... |
Re: boombastic: ak uz je neskoro,ako pises,tak nemozes byt ako ja,kedze si zrejme postihnuty,chod sa liecit a mozno ti aj pomozu,pisem mozno. |
dik, dojima ma ako sa venujes mojej osobe, si naozaj zlaty...uprimna vdaka... |
Re: boombastic: postihnutym sa treba venovat,treba ich zaradit do spolocnosti,nech si myslia,ze su sucastou...ale ze si postihnuty nemeni nic na veci |
Akurát pozeram protokol z nedávnej STK a nič ako ovalita tam zisťovane nebolo iba brzdna sila prevádzkovej brzdy na ovalitu som bol upozornený pri kontrole bubnovych bŕzd na aute ale vtedy sa to ešte neriešilo |
nemeria sa hrúbka - tú ani mne nikdy nikto nemeral. Motorka je KTM Super Duke a má tam brembá. Jemu namerali dvojnásobok. Ked som na tom jazdil ja, tak z dvoch kíl to brzdilo bez problémov, bez trasenia,.. skrátka tak, jak čakáš že bude brzdiť KTM. |
Re: Explo: ako som napisal v prispevku...nie som kokot zeby som si nedal opravit nejaku dolezitu vec...sak na tom aute/motorke sam jazdim...a samovrah ňeňi som...ale to ze mi na display nesvieti ci su alebo nie su otvorene spolujazdcove dvere lebo nimi furt dakto jebne jak keby to boli dvere od stodoly...myslim si ze to je len moj problem a nijak to neovplyvnuje bezpecnost...takisto to ze som po 6h stania isiel merat emisnu a jedna hodnota bola o nula cela nula nič prekrocena a sam technik mi povedal ze ked sa otocim 2x okolo celej STK a zmera to znova uz som ok...proste vela stania a bezania na volnobeh predtym...taze naj mi panboh a gretka odpustia ale nemam pocit zeby som spravil nieco zle a zeby smo mal nanovo platit TK aj EK tak to asi ee to radšej na tu kavu |
nejdem to citat tu vsetko, len dam svoju sksuenost s STK a meranim ovality z Aprila tohto roku. |
narod treba riadne kopnut do riti,aby sa zobudli. |
este doplnim, ze ked som videl, akym stylom to chlapik meral, tak sa ani nedivim, ze mu tam ovalita vysla mimo tolerancie Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kimlo (26.06.2020 7:48) |
Re: Kimlo: to ti na motorke sedel a robil mechanik??? ja som pocas celej STK bol jediny na motorke a len mi vravel co mam robit... |
Re: Nozdormu: Ano, pokazde mi na STK pri merani ovality kotucov sedel na moto technik. Ja som na nej sedel len pri kontrole svetiel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kimlo (26.06.2020 8:16) |
Nazdormu: uz vela rokov mi na moto sada mechanik, ked ide na valce, teda aspon na tych STK, kam chodim ja. Oni zase su tam taky, ktory motorky aj maju a takemu potom podsunu motorku. Spociatku ma to znervoznovalo, ale nikdy som nemal zlu skusenost. |
Re: Kimlo: zvlastne..ja som bol normalne na svojej a len mi povedal ze ked sa rotocia valce tak ked mi povie mam fleknut na brzdu od zaciatku po koniec som bol ja na moto..to by ma zaujimalo ako to je oficialne ze ci to ma robit technik alebo ja..alebo to je jedno a ci su nejak poisteny pre pripad ze ti technik mrdne s motorkou alebo podobne...predsa len neni to auto... |
Ovalita cize vajcovitost sa meria na starych bubnovy brzdach staci hodit brzdovy bubon na sustruh a ziadna ovalita nebude na kotuci je to nezmysel kedze pakne su zboku disk moze byt ovalny kolko chce nesmie byt osmickovy cize popriehrevany stoceny narazene zboku atd Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (26.06.2020 17:43) |
dobra idea...len prax je trosku zlozitejsia...osustruzit bubon aby bezal presne v osi...je viac prace ako si vies predstavit a hlavne zaplatit. |
Re: quickmick: Viem že je to mimo tému, ale mňa by tie emisie celkom zaujímali. |
Re: boombastic: to ma tesi,a takych kretenov ako ty, by to chcelo menej. |
Ja mám kotúče ako kvet margarétky. |
Egres Kazdy lupienok zvlast premeraju a na konci ta bude cakat mechanik s kyticou. |
duran- poviem ti to za asi viacej pritomnych..chod uz dopice |
duggo: |
kontroluje sa to uz xx rokov na moto, len to system pri moto nezaznamenaval, ale technik ked videl, ze ovalita bubnov a hadzavost kotucov je zla nepustil. |
Re: miros139: budem slusnejsi: chod si do psej matere |
mna za ovalitu vyhodili z estekacky s autom, zadna naprava, musel som vymenit kotuce a platnicky a potom som presiel. je to uz ale dost davno, urcite viac, ako 6 rokov dozadu |
Ahojte, |
Mirdo> k bodu 3. Ak vyjde z STK a havaruje, mozu potom skumat ci technik splnil svoju ulohu, ale uz po hodine nemaju sancu. |
Re: matus: |
matus: |
egres: Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (30.06.2020 9:16) |
Prosím vysvetliť tak, aby som písanému textu porozumel. |
napríklad vyjdem z STK s novými kotúčmi, vletím na Pezinskú babu, alebo kdekoľvek, prehrejem brzdy a následne s horúcimi kotúčmi vletím do potoka, lebo sa potrebujem dostať na chatu hore na kopci..rozžeravený kotúč, ktorý rýchlo schladne sa je schopný pokriviť, prípadne sfialovieť, v špecifických prípadoch neopraviteľne = výmena..toto viem stihnúť za 10 minút, nie za hodinu |
netreba ani do potoka ist (ale tiez to funguje) |
Dobšinský: |
egreš, vacsinou tvoje poučkové veci fungujú a súhlasím s nimi...teraz ale žiaľ prax ukazuje niečo iné...nevadí, nemusíš mať pravdu úplne vždy a vedieť všetko, aj tak ťa máme radi |
Re: demmoo: osvoj si axiomu: egres vie vsetko a vzdy ma pravdu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (30.06.2020 10:54) |
demmoo: |
ja zas vychádzam nie z knižiek, ale z dielne, kde som také videl..a nie jedenkrát.. |
egres> tajomstvo nie je v tlaku, ale v nerovnomernom ochladzovani |
Nemusím a ani nemám vždy pravdu. |
No kua. |
Ja mám tieto. HELLA PRO Carbonic Black 180,-€ |
Stava sa to v kopcoch alpskych, ludkovia sa nahanaju brzdy horia, potom musia niekde zastavit v kopci kde drzia dlhsie prednu brzdu aby stali v kopci, rozpalane platnicky na rozpalenom kotuci drzia par minut a zvlnia sa im kotuce. |
Egres2: tvoje poucky hovorili aj to, ze kvapalina je nestlacitelna. Moja osobna skusenost je ako pise Matus a Demo a Duggo a atd. Isiel som na aute dole jedno alpske passo, taka jednosmerka riadena semaformi, neustale prudke uzke vracaky, dlho a dlho dole... a ked som prisiel dole, brzdy smrdeli jak ked sa varia svinske vnutornosti... ani som uz nemusel stat na brzde, kotuce boli ako 2 eurovka vylisovana lokomotivou na kolajnici... ale vies co, kludne na tu oznac zase za rozpravkara, to ty tak rad... |
Vidikon: |
Re: egres2: Ty si kupujes kotuce podla diplomovych prac a 80% ludi podla najlepsej ceny. Ty nejazdis ako buran, ale 80% ludi ano, tož...natíska sa tam malinkaty priestor na tie zvlnkovatele kotuce u par jedincov, by som povedal. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (30.06.2020 14:01) |
duggo: |
Duggo, ja som pisal o kotucoch, ktore Honda montuje v prvovyrobe... predpokladam, ze az take smejdy to neboli... |
Re: Vidicon: Ako vravim, zalezi ako sa k tomu spravas, odpalis aj sportove brzdy ked ich nechas stat prehriate na mieste a pod platnickami budu horet. Preto sa chladia brzdy za jazdy a rovnomerne. No a zober si ze by si ich nechal chladit s pritlacenymi platnickami. Poseres tak kazde brzdy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (30.06.2020 15:28) |
Vy co si krivite kotuce agresivnou jazdou, tak skuste si skontrolovat capiky v akom su stave???? |
duggo: |
miros139 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
duran1 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
50-ročný chlap aby sa takto prezentoval na internete..ja by som sa za svojho otca hanbil, keby takéto sračky vypisoval po fórach |
Re: demmoo: to keby si videl co sa dialo ked sme dedovi kupili svojho casu tablet a ukazali mu ako tam vie komentovat veci...vystrajal uz doma kktiny tak som ho zaregistroval na vsetky spravodajske fora facebook a podobne...a potom pozeral co kde komentuje tak to boli silne veci |
Ja som zaregistroval Papiho na facebook to bol rev a dodnes nemam odpustenec |
Predne brzdove kotuče |
Re: ahojko: Re: ahojko: to znamena ze rovne kotuce moze stk vyhodnotit ako krive. |
Re: duggo: |
Re: ahojko: A auta s pemanentnou 4 kolkou ...subaru... uz dokazu otestovat na valcoch ? Alebo stale sa idu previezt okolo budovy a skusaju ako to brzdi ? |
Re: duggo: |
Ohajko neviem ako inde a v dekre ti volne koleco ktore nieje skusane uchytia do vzduchohydraulickeho zveraka takze motorka sa nehybe |
Re: Pirrates: |
Re: duggo: |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 94694 | Včera: 203365