Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDvojvalec 650-1000cm a spolujazdec - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
09.05.2020 10:04

Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Zaujima ma ake cestovne enduro, enduro alebo sportovo-cestovna (ale s vyssim posedom aj riadidlami) je pre SPOLUJAZDCA najpohodlnejsia. Posed, vyhlad spoza vodica, poloha stupaciek, poloha drzadiel na ruky...
Ake mate skusenosti?
Chcem aby sa manzelke dobre vozilo a zvadli sme aj dlhe jazdy. (manzelka ma priemernu postavu)
Dik


09.05.2020 10:14

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

BranoVFR
 Turista 

Ikona

Sestra sa vozí vzadu na GS1200 2018. Pochvaľuje si to.
Asi ten komfort závisí aj od tvojho štýlu jazdenia. Nebude to asi len o motorke.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoVFR (09.05.2020 10:15)


09.05.2020 10:28

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: BranoVFR: 1200 je uz trocha vela. Max 1000 bohate mi to staci.
Jazdim ako s perinami :-D


09.05.2020 10:34

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

dudo25
 Turista 

Ja jazdim 99 precent zo zenou. Za mna Africa. Mam 750tku,ale keby boli € ak by som bral tu CRFku....
Treba si dat upravit sedlo,a je to celkom OK...
Na starej sedacke tlacila rit, a zena bohvieco nevidela,teraz mam zadnu cast sedacky vyvysenu o cca 5cm a chvali si aj ona a aj ja som spokojny....


09.05.2020 14:29

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

jednoznacne GS a to som pojazdil vsetko. Dokonca sme mali doma goldwinga a manzelka radsej
so mnou na GS. Ten boxer ma nikdy nelakal , ale nie je na tru lepsie moto na jazdenie vo dvojici.







09.05.2020 15:04

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

BikerTT
 Turista 

Ikona

Pozri aj Versys 1000, pohodlie a veľká užitočná hmotnosť.


10.05.2020 9:43

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Vyberam medzi:

Versys 650
V-strom 650 a 1000
GS 800
Afrika 1000
Posledny r. TDM
Tracer 700
Posledny r. Transalp
NC700X
MG V85TT


10.05.2020 10:32

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja si dovolim nesmelo pripomenut, taku dnes uz neznamu klasiku, ako je R850GS
Ak ti uz nebude stacit 55kW dvojvalec, mozes vymenit motor, prevodovku a finadrive, zvody a ladak z R1100RS a mozes aj na okruh. len pozor na stuple.
Cena doplnkoveho dielu R850GS v podobe R1100 pohonnej jednotky, je jedna R1100RS navrch.
Na rozdiel od MG, je to velmi spolahlive a lacne na udrzbu, aj v pripade ze "udrzba" bude znamenat menit pohonne moduly cele, teda lahka udrzba z vymenou oleja, menis aj motor.
V urcitej dobe, alebo casovom useku vyvoja, sa dali zohnat cele nahradne motory R850 za 300 eur aj zo zvyskami motorky. Alebo skor zvysky motoriek. Aj dnes tych nahradnych motorov, ktore este stale jazdia v motorkach, je dost.
Problem bol v tom, ze vtedy 300eur, bola u nas v kolonii "slusna vyplata"..


10.05.2020 11:28

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Tamika
 Edvenčr 

Ikona

Ja mám GS 850F a som spokojná so všetkým na tejto motorke. Využívam ju v práci na dlhé cesty a vozím aj syna, max pohodlná jazda. Zistila som, že s touto motorkou prejdem aj terén, je mi ale ľúto ju ničiť a zlumpovať, preto už pozerám po ľahkom endure do terénu. Doporučujem ako cestovno-športové enduro pre dvoch .


10.05.2020 12:12

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

pjotor
 Kávičkár 

Ikona

Vsetky mam odjazdene v tvojom zozname

Versys 650 - +sportove povozenie, brzdy -vibrujuci motor, unavna
V-strom 650 a 1000 - +pohodlie -650 motor je taky co ma chcel aktivne zabit
GS 800 - +velmi dobre povozenie ~vibracie od motora niesu otravne ale nesedia -cena
Afrika 1000 - +DCT, motor, vsetko ~pre kludnejsich jadcov -velke kolesa, nieje az tak hrava
Posledny r. TDM - +pohodlie, motor - podvozok, citit tam vek, je makky no nepohodlny
Tracer 700 +vynikajuca motorka na dlhsie trasy, super motor, pohodlie -nema rada ostre vracaky, ostre zakruty
Posledny r. Transalp +motor, pohodlie -viacmenej nemam, lebo som si ju kupila :-D
NC700X - +vsetko, motorka na kazdy den, vie vsetko, no v nicom nieje uzasna -vlastnim DCT 750X nemam co zleho povedat za 3 roky jazdenia
MG V85TT - +motor, posed, podvozok - neviem ako je to spolahlive, no testovacka bolo po 4 mesiacoch v morskej klime olezena oxidaciou


10.05.2020 12:54

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Re: Explo:
Narazil som na tvoju temu prave ked predavam mojho vstroma 650 (2010rok) :-) ale aj keby nie, tak ho mozem doporucit.
Vo dvojici s priatelkou som najazdil kopec km. Jeden pamatny den sme spravili nieco slabo cez 800km - ona si posed velmi pochvaluje oproti ostatnym moto na ktorych sedela ale je pravda ze to boli skor sport tourery prip supersporty - nie endura.

Kazdopadne jedine co jej trochu vadilo, je ze na V-Strome cezomna nevidi. Ale je medzi nami 20cm rozdiel vo vyske. Nutno povedat, ze sme tento problem nemali do vcera kedy sme si sadli na velke GS-o :-D Tam uz vraj pekne vidi.

Vseho vsudy mame s ladvinkou mozno 20 - 30 000km na tom V-Strome za sebou a nikdy sme nemali problem s pohodlim, Nabalenim sa na cestu ani nic podobne.

Jedine co mne osobne obcas prekazalo bolo, ze ked sme sa plne nalozili na dovolenku a chcel som si dat "zrychleny presun" tak kopcovite dialnice v kombinacii s vetrom mi nedovolili ist nad 140 :-D
Ked sa vozis s partiou litrov, tak zaostanes - ale realne sa mi to stalo par krat, ze som si vravel ze by som prijal vyssi vykon. Akonahle som zisiel z dialnice, tak mi nic nechybalo.

Moto sa da pekne polozit na stupacky v serpentinach, aj si komfortne pojazdit.

Napriklad co pise vyssie pjotor: nerozumiem. Praveze ja som velmi vdacny tomu vstromu lebo aj ked som obcas zahaproval v zakrute, nestavia sa hned na zadne a nieje zbytocne ostry.


Jedine s cim to viem porovnat je NC700 a transalp
NC700 mi prisla taka uzucka obratna ale horsia ochrana pred vetrom podla mna
Transalp - prisiel mi ze viac vibruje. Ale siel som na nom len ako spolujazdec a len par km..


10.05.2020 15:35

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

JaRCii
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

A čo tak litrový Varan, alebo Aprilia Caponord, prípadne Kawa Klv ale to je defacto litrový stromček ? Na Aprilii ma viezol kamoš, povedal by som že ok, aj keď mne je okej aj na starom Dominatorovi ale stovky km vzadu by som asi nemohol ísť. Testoval som GS 1200 aj 1250 minulý rok a viezol som aj kamoša a potom aj on mňa a to je super pohoda na riť. Pre pohodlnosť a výkonovú rezervu by som išiel vo dvojici aspoň do litra, nemusíš byť pretekár ale silný motor a nemusieť kvaltovať za každú cenu sa na výletoch hodí. Inak možno by sa hodilo dať sem aspoň ako-takú predstavu o rozpočte, pretože my ti tu môžeme odporúčať motorky ktoré stoja 10 tisíc a viac ale aj také ktoré kupíš za 3 tisícky, teda nové alebo jazdenky atď.


10.05.2020 17:51

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

TDM 900, po úprave sedadla vynikajúce, odjazdené desiatky tisíc km s ladvinkou, veľká spokojnosť [dobre]


10.05.2020 18:06

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Explo: z tvojho zoznamu je najhorsi ten natiahnuty nahac , turisticky nepodarok,Tracer potom vsetky ostatne su +- to iste este by som tam dal Multistradu 950.
potom dlho nic a potom naslediuju motorky ako MG Stelvio, KTM 1290 ci “velka”Multistrada
top motorka pre spolujazdca je bez debaty “velka” GS.
Zena so mnou dlhe roky jazdi s operovanym chrbtom , mozes mi verit.
Beriem do uvahy , podvozok “nakopavanie”, ergonomiu, sedadlo, turbulencie....
O pohodli spolujazdca sa nikde toho vela nepise, ziadny testovaci jazdec neurobi viac tis. km
so spolujazdcom v dazdi ci vetri.


10.05.2020 18:51

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Tak jazdil som napr. TDM a Transalp. Mne to vyhovuje aj vsetke stredne aj vacsie cest.endura si myslim.

Lenze to som jazdil sam.

Teraz potrebujem zistit na com sa sedi najlepsie vzadu.
Aby som nemusel potom striedat motorky kazde tri mesiace a hladat a hladat.

Rozpocet no tak 3-4-tis by bolo OK. Ale aj 5-6 ked to bude plnit ucel.
Ja odjazdim vsetky tieto motorky, teraz mi ide predovsetkym o manzelku ;-)

Ano aj Varadero,j Kaponord aj Stelvio moze byt.

Nezabudnem ako som viezol kamosa cca 190+ cm a po 1km otocka naspat. To sa nedalo. Cela motorka sa roztriasla a to som mal zadny tlmic uplne natvrdo. (nebola to buracka motorka).

Viem ze taka FJR, PanEuropean by bola idealna, ale tke zase ja nechcem.

Takze rad by som nasiel co je z toho najlepsie pre spolujazdca [ciel]


10.05.2020 19:31

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Explo:
Vyzkusaj si ak najdes, taku R850GS.
Oproti TDM, alebo moho dalsim, je to klasicke, len troska slabsie GSko.
A ma to kardan.
A na prevadzku, ak si servis robis sam, je to lacne, ak sa nieco moc roztrieska, kupis dalsi stroj, alebo polovrak. A motory su zamenne z celym radom tychto zazrakov z rokov 90tych. Lacne uz niesu, ale stale je to lepsie, ako po par rokoch, lepit TDMku. Zalezi od toho, co od toho cakas.
Ak by si modru vrtulu aj kupil v cukrikovom stave a ojazdil za par rokov, stale bude cena predaja ok a aj na pomleti do klobas, ak ti ostane z tej moto dielov, aj tak predas. 850GS bolo ale malo
Preco potom nie rovno 1100, alebo legendarnu 1150??
Az by si si kupil MG a zhanal diely, alebo doplnky, budes rad aj vygulanej TDM900..


10.05.2020 20:54

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

joscu
 Kávičkár 

kupit 20rocnu 3x pretocenu modru vrtulu v cukrikovom stave no vela stastia :-O


10.05.2020 21:28

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , máš to trošku s tými BMW rady R850/1100 dochlpené . :-) R 850 GS aj R 1100 GS majú prevodovky rovnaké .
Rozdielny (kvôli sile motora) je len koncový prevod (kardán) 850-ka má 11:37 a 1100-vka 11:33
Prevodovky sú rovnaké pre celú radu R 850/1100 , okrem R 1100 S , ale tá tam vôbec nepatrí .

joscu , ide to , skús sa opýtať člena kyro , alebo MT13082

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.05.2020 21:43)


10.05.2020 21:44

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Explo: Co niečo takéto? Ak sa manželke nebude páčiť sedlo tak sa dá precalunit. www.motorkari.cz/motobazar/motorky/ktm/ktm-adventure-95...
Zámerne som vybral karburatorovu 950 z posledných kedy už boli vyzehlene nejaké nedostatky, za rozumný peniaz sa dajú kúpiť aj prvé (2007-200 8) striekačky ale majú dosť ucukany plyn. Striekačky od 2009 hore sú mimo tvoju vrchnú finančnú hranicu.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil RadoR6 (10.05.2020 21:51)


10.05.2020 21:46

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Varadero


10.05.2020 21:50

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

joscu
 Kávičkár 

Re: brazel: ano ide ale vies ako vynimka potvrdzuje pravidlo [dobre]


11.05.2020 8:16

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

8814
 Turista 

Ikona

Moja žena dokázala zaspať aj na tomto:
lh3.googleusercontent.com/ptorl3c0H3mY3ilM3Ya4x9tXsD5Pn...


11.05.2020 8:26

Re: Dvojvalec 650-1000cm a spolujazdec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ak má ísť o to , aby sa mu žena pohodlne vyspala , tak jej treba kúpiť do cieľovej destinácie miesto v spacom vagóne a vyzdvihnúť ju až tam . :-)))

Aj na endurá jesto kreslomajster* , otázka voľby vhodnosti/nevhodnosti je na každej osobe , do toho mu nikto nemá kecať .

* day-long.com/gallery/



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 114237 | Včera: 210021