Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Na hlavnej a aj tak vinný - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNa hlavnej a aj tak vinný - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

02.12.2019 13:11

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja k téme nič, ale chcem byť prvý aj na druhej strane :-)


02.12.2019 13:13

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

boombastic
 Turista 

Na prvej prvy, na druhej druhy.


02.12.2019 13:36

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

egres2
 Bahniak 

Ikona

Bez povšimnutia tiež nebolo možné ponechať konštatovanie ORPZ ODI OBCP Košice vrozhodnutíč.p.: ORP-P-504/1-ODI-2009 zo 14.08.2009, že : „dopravné značenie križovatky, kde došlo dopravnej nehode nie je vsúlade spríslušnýmiprávnymi predpismi /vyhláška MV SR č. 9/2009 Z.z.,ktorou sa vykonáva zákon ocestnej premávke/. Umiestnenie dopravnej značky D-1a/hlavná cesta/ sdodatkovou tabuľou označujúcou tvar križovatky P-13 jednoznačne informuje vodiča idúceho po tejto ceste, že je na hlavnej ceste atak má prednosť vjazde pred ostatnými vodičmi.Jej význam nemení ani tá skutočnosť, žejeumiestnená pred križovatkou ulíc Hlavná –Trebišovská. Kdopravnej nehode došlo privýjazde zparkoviska do kultúrneho domuvobci Kuzmice, pričom pred výjazdom niejeumiestnená dopravná značka C-1 /daj prednosť vjazde. Dopravná značka C-1 /daj prednosť vjazde/sa umiestňuje aj na tie miesta, kde treba vodičovi prikázať, zopakovať alebo zdôrazniť povinnosť dať prednosť vjazde. Dopravná značka C-1 /daj prednosťvjazde/ musí byť pretobezpodmienečne umiestnená aj pred križovaním ciest zo smeru jazdy vodiča M.V., zparkoviska od kultúrneho domu, atáto včase dopravnej nehody tam umiestnená nebola. Vodič prichádzajúci do križovatky od kultúrneho domu nemôže vedieť, žesa nachádza navedľajšej ceste, keďže pred výjazdom nie je umiestnená žiadna dopravná značka. Vtakomto prípade vodič nadobúda dojem, že sa jedná okrižovatku neupravenú dopravnými značkami apreto sa riadi „pravidlom pravej ruky“, vodič je povinný daťprednosť vjazde vozidlám prichádzajúcim sprava.“Žalovaný sa uvedenými rozpormi dostatočnenezaoberal atieto spôsobom nevyvolávajúcim pochybnosti neodstránil.Za daných okolností vyhodnotenie predmetnej dopravnej situácieinterpretáciouust.§5 ods. 13 vyhl. č. 9/2009 Z.z. žalovaným (v zmysle ktorého mal žalobca vedieť, ževdôsledku poškodenia astraty významu (podľa žalovaného) pôvodného dopravného značeniasa nachádza na ceste nemajúcej charakter hlavnej (na ktorej sa dovtedy nachádzalalogicky podľa jeho tvrdenia očakával jej pokračovanie), pričom právny charakter bezprostredne sa pripájajúcej „komunikácie“ je ešte aj vsúčasnosti sporný, je neudržateľnéako nad prípustnú mieru formalistickéanezohľadňujúce tie okolnosti (nedostatočne jasné, zrozumiteľné, jednoznačné a prehľadné dopravné značenieresp. jeho absencia)majúce pôvod
91Sžd/1/2010mimo samotných účastníkov cestnej premávky, ktoré svojím účinkom vyvolávajú prekvapivú, nečakanú situáciu priečiacu sa logike „prirodzeného chodu vecí“ (keď vdanom prípade ajsamotný názov ulice –Hlavná -pretínajúcej obec Kuzmice vsmere Košice, obec Brezina na obce Slivník, Michaľany naznačuje prirodzený charakter cesty III/552015,resp. III/552011 ako hlavnej, čomu zodpovedá aj na iných miestach obce príslušné dopravné značenie (značky P- 8) –aj bezprostredne vmieste dopravnej nehody vsmere od obce Michaľany a takto jupodľa výpovedí chápali aj svedkovia, účastníci dopravnej nehody, ako aj správny orgán ORPZ ODI OBCP Košice posudzujúci zodpovednosť druhého účastníka predmetnej dopravnej nehody anasvedčuje tomu aj skutočnosť, že taký jej status potvrdzuje aj dodatočne (bez akýchkoľvek iných opatrení)osadená značka „Daj prednosťv jazde“ na pripájajúcej sa„komunikácii“vmieste nehody). Vtejto súvislosti je potrebné pripomenúť, že zavinenie obvineného zo spáchania priestupku je potrebné posudzovať aj sprihliadnutím na tzv. princíp obmedzenej dôvery, podľa ktorého od účastníka cestnej premávky nemožno spravodlivo požadovať, abybezďalšieho predpokladal akékoľvek možné porušenia pravidiel cestnej premávky inými účastníkmia podľa názoru súdu aj prípadné chybné alebo absentujúce dopravnéznačenie.Uvedené okolnosti sú spôsobilé vyvolať uúčastníkov takejto dopravnej situácie vcestnej premávke stavneurčitosti, tiesne, zprávneho hľadiska stav právnej neistoty (neumožňujúci okamžite jednoznačne ustáliť zdopravného značenia dopravnú situáciu avlastné právne postavenie ako účastníka cestnej premávky vnej, čo je najmä vpodmienkach cestnej premávky jav nebezpečný aako taký nežiaduci), čo je nepochybne vrozpore stakými hodnotami ovládajúcimi právny poriadok ako sú princípy právnej istoty, ochrany legitímneho očakávania aneposlednom rade princíp „dobrej verejnej sprá


02.12.2019 18:10

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Egres2: Ja nemam rad take dlhe texty... ak vychadzam z parkoviska, som si vedomy, ze z neho vychadzam, lebo som na neho vosiel. Nemusi tam byt tabula daj prednost v jazde. Obycajne tam vidim chrbat tabule parkovisko.
To je ako keby som zaparkoval v jednosmerke a po nakupe som sa budol, ze som v jednosmerke a isiel do protismeru, to je rovnako proti rozumu.
Ak niekto nezvlada uchovat si v hlave, ze je na parkovisku a musi dat prednost pri vyjazde z neho, nech odovzda vodicak.

Egres2: k Tvojej reakcii na moj predosly prispevok. Vyznacim teraz ja co povazujem za podstatne:
§ 21 Vchádzanie na cestu
(1) Pri vchádzaní na cestu z miesta mimo cesty, z poľnej cesty, z lesnej cesty, z cestičky pre cyklistov, z obytnej zóny alebo z pešej zóny vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlu idúcemu po ceste.
Zakony by mali byt pisane tak, aby tomu rozumeli bezni ludia, nie len pravnici. Od cloveka, pre cloveka. Ziadne chytaky, hracky zo slovami. To by viedlo k nehodam. Sedliacky rozum registruje to, co som zvyraznil. Takze treba dat prednost v jazde. Nemam sa co dalej ucit. Je to tam napisane podla mna dost jasne.


03.12.2019 11:06

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nedá...


03.12.2019 12:55

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

egres2
 Bahniak 

Ikona

www.google.sk/maps/@48.1679369,17.1821904,3a,75y,260.79...

Vychádzam s parkoviska. No asi neviem kto má odovzdať VP.


03.12.2019 17:00

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Nerozumiem otazke. Na uvedenom linku je krizovatka riesena znackami vedlajsia a hlavna cesta.


04.12.2019 9:59

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

copy
 Skútrista 

Ikona

Vidicon: "Zakony by mali byt pisane tak, aby tomu rozumeli bezni ludia, nie len pravnici. Od cloveka, pre cloveka. Ziadne chytaky, hracky zo slovami. " - vieš koľko právnikov by ale potom prišlo o chleba.. to máš rovnako ako s účtovníkmi a daňovými zákonmi. Pre nich je to "čím horšie, tým lepšie".


04.12.2019 13:05

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Copy, suhlasim, viem, ze to tao je. Ale ked niekto spravi zamotany danovy zakom, profituju z toho daniari a administrativni pracovnici. A ja som ako podnikatel nuteny zamestnavat uctovnikov alebo firmu uctovnu. Cize to je o peniazoch a tieto zakony su na to, aby sme platili uctovnikov a administratorov.. Ked niekto spravi blby zakon o premavke, ktoremu musi rozumiet uplne kazdy obcan, bude to viest k nehodam, skodam na majetku a zivotoch. To je uz taky stupen drzosti, ze si to nikto nedovoli.


04.12.2019 15:19

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

copy
 Skútrista 

Ikona

Re: Vidicon: áno, ale žiaľ takto to je.. Zober si napríklad ten chaos v kategóriách vodičákov, že čo môžeš šoférovať od akého veku - o bezpečnosť alebo životy nejde.


05.12.2019 9:31

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ked niekto spravi blby zakon o premavke, ktoremu musi rozumiet uplne kazdy obcan, bude to viest k nehodam, skodam na majetku a zivotoch. To je uz taky stupen drzosti, ze si to nikto nedovoli.
To nie je o drzosti ale o blbosti.


05.12.2019 10:43

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

boombastic
 Turista 

presne, je to nekompetentnost a neodbornost tych, ktori riadia stat. podavaju napriklad zakony o ktorych vedia, ze hned po schvaleni ich budu novelizovat, cize mozno aj umyselne ich robia zle. je to take nahanie prace...toto v sukromnom sektore spravidla nie je mozne. ked niekto urobi zle spoju pracu, tak leti, lebo nikto si nemoze dovolit plytvat casom a peniazmi na amaterskych ludi, ktori firmu brzdia a neposuvaju ju dalej. ale tam hore je to vlastne ustavicna prax...sak preco aj nie s cudzimi peniazmi sa lahko plytva...


05.12.2019 10:47

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

Nozdormu
 Kávičkár 
Nový člen

Re: boombastic: uf...tak niekto tu ma asi dost skresleny nazor o sukromnom sektore :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


05.12.2019 11:41

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

boombastic
 Turista 

Re: Nozdormu: to bude tymi regionalnymi rozdielmi...


06.12.2019 9:11

Re: Na hlavnej a aj tak vinný

egres2
 Bahniak 

Ikona

1. Pripravovaný právny predpis

Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

2. Základné ciele právnej úpravy

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky pripravuje zmenu vyhlášky č. 9/2009 Z. z. tak, aby sa z tejto vyhlášky vypustili ustanovenia týkajúce sa dopravných značiek a dopravných zariadení, ktoré budú predmetom samostatnej právnej úpravy. Nadväzujúce nové dopravné značenie bude predstavovať systémovú a modernú právnu úpravu, ktorá bude striktne vychádzať z medzinárodných dohovorov a pozitívnych skúseností zo zahraničia, aby bola zrozumiteľnejšia a prehľadnejšia pre všetkých účastníkov cestnej premávky.

3. Zhodnotenie súčasného stavu

V súčasnosti je k zákonu o cestnej premávke vydaná len jedna vyhláška, ktorá obsahuje podzákonnú úpravu vyplývajúcu zo všetkých splnomocňovacích ustanovení zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Vzhľadom na jej rozsah (cca 200 strán) a rôznorodosť sa navrhuje upustiť od koncepcie jednej vyhlášky a postupne pripraviť samostatné vyhlášky, ktoré budú predstavovať ucelené a logicky súvisiace celky. Prvým krokom k tomu je príprava vyhlášky o dopravnom značení, čo možno považovať pre účastníkov cestnej premávky za najdôležitejšiu časť. S tým súvisí tiež odčlenenie zásad umiestňovania a používania dopravného značenia do samostatného predpisu, keďže tieto zásady sú určené pre úplne iný okruh adresátov ako samotné vyobrazenie a význam dopravného značenia.


Návrh zákona respektíve novelizácie som pripomienkoval (asi 10 rozporuplných znení zákona 8/2009 a 9/2009 ) tak som zvedavý, či blbiny ako z CESTY -Obytná zóna , lesná a polná cesta vchádzať na CESTU atď tam už budú upravené.


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2019 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 323896 | Včera: 174089