Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

REMEN ci Retaz preco je to tak - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuREMEN ci Retaz preco je to tak - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
03.11.2006 17:40

REMEN ci Retaz preco je to tak

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Cafte mam otazku preco sa menej pouzivaju na pohon Remene ako retaz zda sa mi to pri pouziti remena praktckejisie.Neviem co rozhoduje povedzme je to vaha ci nieco ine napr pri endurach znecistenie... Neviem skuste podiskutovat >:-)


03.11.2006 19:06

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Albion
 Turista 

Ikona

Reťaz viac vydrží,(roztrhnutie je takmer nepravdopodobné),je bezpečnejšia,a spoľahlivejšia...
Remeň je ľahší,tichší...
...kvak...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (03.11.2006 20:43)


03.11.2006 19:31

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

TonyCBF
 Turista 

Ikona

a remen sa montuje na prestavby myslim na chopraky viz. TT tuning, je to iba pre imidz?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TonyCBF (03.11.2006 19:31)


03.11.2006 19:32

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

no toto bude ziva diskusia >:-) svoj nazor pridam neskor ;-)


03.11.2006 19:59

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

mamaloosa
 Bahniak 

Ikona

tak toto by zaujimalo aj mna?!? stale si lamem hlavu nad tym precoje tak malo motoriek s remenom,taky Erik Buel to jebne na kazdu motorku a ostatni???

BMW tozacalo strkat na scarver a teraz na vsetky F800 tak preco ne ostatni. Je mi jasne ze retaz vydrzi urcite vacsie zatazenie ale preco to nedavaju vsetci napr. na turistickemotorky , sak by imludia paprce boskavali, kdo ma furt mazat a cistit retaz,krispin dolina :-(((((( :-((((((

svetu mier


03.11.2006 21:17

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Skúste si zistiť ceny remeňov a ceny reťazí. Mám taký dojem, že remene sú o dosť drahšie, tak asi preto ...


03.11.2006 21:48

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

mamaloosa
 Bahniak 

Ikona

divo

moj pekny ale remen vydrzi 50.000 km a bez udrzby a bez vymeny kitu :-P :-P


03.11.2006 22:41

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

To mas ako s pneumatikami...tiez ich musis stale menit, lebo sa opotrebuju. No a ked sa nieco opotrebuje, treba to kupit nove...a ked to terba kupit nove tak terba co? Treba platit...A ked platis, tak co? niekto na tom zaraba...
Cize je to celkom slusny biznis...


03.11.2006 23:16

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Nuž, mamaloosa, pekný - nepekný, tvoj, či svoj, keby to bolo také, ako vravíš, tak reťaz by bola už dávno archaizmom.


03.11.2006 23:42

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

MOKUSHKO
Neregistrovaný

remen-guma na slnku vplyvom UV starne, škodi mu olej a ine chemikalie, a neviem ako je to s pruznostou ci by to vydrzajo brutalne zatah tych 30 KN ako retaz.

retaz-odolna :-D neviem čo new by som o nej napisal, hadam že nechcel by som zažiť jej rotrhnutie v 120tke :-~ anasledne bloknutie auuuu, podobne som absolvoval z brzdou


03.11.2006 23:49

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

riskant
 Kávičkár 

Ikona

Hehe, uz som zvedavy na FaDe-ho prispevok... ;-)
Je asi jasne ze remen je menej hlucny, cisty, lahsi, aj ked casom sa tiez vytaha podobne ako retaz, ale samozrejme neskor. :-P
Pokial si dobre pamatam z podobnych debat, tak remen ma obmedzenie co sa vykonu motora tyka. Myslim ze je problem pre remen (normalne dostupnej sirky) aby zvladal nejake super vykonne motory a prenasal vykon spolahlivo, resp. cim vacsi vykon, tym sirsi remen musi byt.
Retaz ma nespornu vyhodu v relativne spolahlivom a jednoduchom sposobe upravy prevodov zmenou primarneho a sekundarneho ozubenia... >:-)
Retaz je lacnejsia, je vhodnejsia do zlych podmienok, ubera asi len 1% z vykonu motora...
...som zvedavy na dalsie prispevky.


03.11.2006 23:59

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

miso251SK
 Turista 

no tak ja asi len zopakujem:
plus remena:
-nenarocnost na udrzbu
-tichy chod
-cistota

konstrukcne by som tiez nehovoril o remeni ako slabom mieste, urcite sa musi dimenzovat a bezpecnostne koeficinty su neraz 2 alebo aj 3. vystuzene kordovymi alebo aj o kevlarovych vlaknach som pocul. A co sa tyka prenosu vykonu... o chopperoch s primarnymi prevodmi pomocou remena by som nemusel zrovna pisat, ja viem, ale napr yamaha 1600 wildstar. myslim ze tam ten krutacik nejaky uz bude a cuduj sa svete...remen...

ako jedinu nevyhodu tykajucu sa prevadzky je vymena, aj ked o pretrhnuti som este nepocul, tak ak by nahodou, uz ho nespojis ako napr niektore retaze cez spojovaci clanok ale kilometrovy vykon maju dost slusny.

preco ho nedavaju vyrobcovia viac? neviem... ale do spinavych podmienok sa asi moc nehodi


04.11.2006 0:24

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

duky5
 Skútrista 

Ikona

pretoze retazova lobby by statila vela love, keby sa zacali moc pouzivat remene. kto by potom kupoval retazove kity, cistic na retaz v spreji a olej na retaz v spreji? :-P


04.11.2006 2:39

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

ogard
 Kávičkár 

Ikona

ano duky, ty si to najpresnejsie popisal :-~
...kua tak ked neviem pridat rozumom tak sa nezapojim


04.11.2006 2:43

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

duky5
 Skútrista 

Ikona

hlavne ze ty si vela rozumu pridal....


04.11.2006 10:28

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

miso251SK
 Turista 

este len tak naokraj. Neviem v akom rozsau skodi remenu UV ziarenie, ale v strojnickych tabulkach z roku 198X sa uvadzali klinove remene, ktore boli proti vplyvu olejov a rozpustadiel imunne


04.11.2006 10:39

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

inak keby ste chceli prerobit masinu na remen tak da sa:
www.vh-motorradtechnik.de/index.php?content=34


04.11.2006 11:29

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Albion
 Turista 

Ikona

duky5 - :-D :-D :-D
...kvak...


04.11.2006 12:20

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

rapid
 Turista 

Ikona

sice sa pri sekundarnom prevode pouziva ozubeny remen,ale aj tak musi byt stale napnuty,

na vyrobu remenov sa uz pouzivaju velmi kvalitne materiali tak nieco aj vydrzi! ,myslim ze su uz aj dozivotne remene,ak napr. variatorove v AN650 a mercedes ho dokonca pouziva v A-ckovom 2litrovom motore s 290Nm. tak ked tam vydrzi,musi aj v motorke...


04.11.2006 13:36

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Motuz
 Čoprák 

Ikona

Nooooo, ja sa pridam, az po FaDeho prispevku!!


04.11.2006 14:06

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

:-D vcelku sa to tu rozbehlo ;-) no by ma zaujimalo hlavne to pouzitie remena v dirty podmienkach na ceste je to jasne a ohladom vydrze by to fakt nemal byt problem myslim si ze cela technology je asi prevzata ako pisali z aut pri pohone klinovym remenom a aut sa popreda viac :-P cize odskusane mozno by to chcelo test >:-) a neviem ani ako dopadol test Hergyho na Varane s jeno mazacim systemom v prasnom prostredi ich vyletu sice aj ked musel otocit :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BOSS (04.11.2006 14:11)


04.11.2006 14:53

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

jarro
 Veteránista 

Ikona

V autach su tie "remene" ocelove-clanky v tvare klinov namahane na tlak aby vydrzali take zatazenie...volakde mam o tom clanok, ked ho najdem, hodim ho sem...


04.11.2006 15:57

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

antracid
 Edvenčr 

Ikona

asi preto lebo na off road masinach by presmykoval koli blatu?


04.11.2006 16:02

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

miso251SK
 Turista 

presmyknut by nepresmykol ;-) skor by mu to prostredie plne abrazivnych castic nerobilo dobre a asi ani remenickam... hold by sa skor zbrusili zuby :-)


04.11.2006 16:47

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

:-D :-D :-D preco su vsetci zvedavi zrovna na moj prispevok :-D :-D :-D

No vsetko na svete ma svoje vyhody aj nevyhody, a remen ma tych vyhod asi najviac... Nie je 100% bezudrzbovy ale medzi retazou a kardanom ma asi najviac plusov a najmenej minusov.
Co sa tyka velkosti krutaku a vykonu a toho ci to remen zvladne, myslim si ze to teda nie je urcite dovod preco sa na motorky nedava. V dnesnej High-Tech dobe ked su remene vystuzovane od sklenenych cez kevlarove az po karbonove vlakna je myslim si pevnost remena dostatocna. Svedci o tom aj fakt ze modely HD pre rok 2007 prichadzaju s novinkou a to remenom sirokym len 1 palec, cize 2,5 cm a to pri vykone 75 koni a krutaku 120 Nm...
Podla mna je obmedzene pouzivanie remena dane jeho konstrukcnymi danostami a to je min. polomer remenice alebo tzv pulley. A to si myslim je hlavny dovod preco sa napr. nepouziva na sportovych motorkach, pretoze polomer 14 alebo menej zubeho kolieska proste nedostanete, cim logicky musi byt vacsia aj zadna remenica = viac materialu = vacsia vaha a to spolu s dnesnou SS konkurenciou kde ide doslova o gramy moc nejde dokopy.
Ak si spominate, este ked Rejdio mal Black Widowu, rozmyslali spolu s Jankom Black Widowom o prerobeni hlucnych a spinavych retazi na Widowach za remene. Firma Scootworks v USA takto preraba snad hociaku motorku so sekundarnou retazou. Avsak, odradili ich skusenosti ludi, ktori si to nechali urobit. Samozrejme aby sa predna remenica vosla namiesto vyvodoveho 14 alebo 15 zuboveho koliecka musi byt rovnako mala. A tu nastal problem a to preklzovanie a "preskakovanie" remenu. Bolo uplne jedno ako bol nasponovany robilo to stale sarapatu. To ze remen obcas piska a treba ho streknut silikonovym olejom je uplne normalne, je to vsak urcite jendoduchsie ako udrzba retaze. No a oproti kardanu ma remen vyhodu v jeho poddajnosti. Ja osobne som mal moznost jazdit na motorkach s kardanom od 40 PS az do 150 PS a kardan mi nesedel ani na jednej. S kardanom sa proste neda jazdit sportovo, nie je poddajny a kazde prudsie podradenie a pustenie spojky sposobi smyk a pisknutie zadneho kola. Samozrejme na chopper a na prdkanie si to krajinou je kardan vynikajuca vec, ja som vsak s kardanom spokojny nebol... Remen je poddajny, mozno az moc poddajny, cize sa "natahuje" avsak viac ako retaz, co moze byt pri velkych vykonoch az skoro neprospesne. Toto vsetko su ale veci, ktore sa daju zvladnut, len treba s pouzitim remena a s takouto koncepciou motocykla ratat uz pri "rysovacej doske" co mal do hodnej miery ulahcene pan Eric Buell, kedze jeho motory pochadzaju od kategorie Sportsterovskych motorov HD ktore uz odjakziva boli navrhovane na sekundarny prevod remenom. Stacilo mu dorobit na kyvku sponovak aby remen neskakal pri vyssom vykone jeho motorov a bolo. Preto je podla mna nepochopitelne preco sa na turisticke motorky ktore nemaju kardan nepouziva remen ale retaz...
Je mi jasne ze v enduro alebo cross odvetvi remen asi tazko najde uplatnenie, ale pre kategoriu nahac, tourer, sport cruiser, chopper vidim problem nepouzivania remenov iba v nevoli vyrobcov "remenove riesenie" uplatnit.

Urcite za tym je aj "retazova lobby" ktora by priska o hodne velky odbyt... Remen proste technicke problemy nema, len treba navrh motocykla tomuto rieseniu prisposobyt...

No a vcul som zvedavy ja na vase prispevku :-D
Motuzko ides!:

PS:
V-Rod: 120 PS, 115 Nm, skoro 300 kg - remen
V-Rod Destroyer, jediny seriovy Drag Bike, 170 PS - remen
;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil FaDe (04.11.2006 16:59)


04.11.2006 16:55

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Vôbec tomu nerozumiem, ale zaujíma ma to. Je to pre mňa záhada. Keby boli nové moto jedna s remeňom a druhá s reťazou a mal by som priplatiť 10litrov za remeň tak vytlačím, nech nejem.

Cena je bezpredmetná, veď sú približne rovnako drahé.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MajoKE (04.11.2006 16:58)


04.11.2006 16:59

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

antracid
 Edvenčr 

Ikona

FaDe-mas moju poklonu,uz len koli tomu ze sa Ti chcelo napisat tak dlhy prispevok :-O ,a este kedysi davno som pozeral na Discavery dokument o motorkach a tam hovorili o tom ze ked boli zostrojene prve motorky tak hladali nieaky pohon,pouzivali sa kozene remene ale koli ich cene a koli tomu ze sa zvykli trhat zacali pouzivat retaze,a neako to uz ostalo :-) ,inak pekna Jawka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil antracid (04.11.2006 17:06)


04.11.2006 20:08

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe: Prečo si myslíš, že su vsetci zvedavi zrovna na tvoj prispevok? :-O
Aj odo mňa "mas moju poklonu,uz len koli tomu ze sa Ti chcelo napisat tak dlhy prispevok" v ktorom sme sa nedozvedeli o nič viac, ako v predošlých krátkych :-(
U sériových motocyklov nepripadá do úvahy problém malých priemerov na remenici výstupného hriadeľa. Je pravda, že konštrukčná šírka remeňa a remenice je minimálne štvornásobná oproti šírke reťaze, ale ani v tom by podľa mňa nemal byť problém. A reťazová loby - na tom sa budem smiať až dovtedy, kým mi nevysvetlíš, ako čosi také funguje.
Musím sa ti ale priznať: Som tiež fanúšik remeňov a po tvojom tajuplnom úvode som čakal konečne rozriešenie záhady. :'(

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Vadim (04.11.2006 20:36)


04.11.2006 20:57

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

karec
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

a ked si raz kupim nejaku vacsiu masinu a chcel by som ju prerobit z retaze na remen, v akych cenovych relaciach by sa tato sranda mohla pohybovat? ...


04.11.2006 22:07

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Karbec
 Turista 

Ikona

Niekde som cital ze napr. taky remen na Savage stoji 19litrov... Kua to je dost,neee :-O
Vo svete motocyklov som to cital... 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Karbec (04.11.2006 22:23)


04.11.2006 22:29

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

rogi4
 Jogurťák 

Ikona

vyhoda takeho remena by mohla aj byt v tom, ze ked budem dajmetomu menit remen za novy, pretoze je vytahany, ma vea km alebo co ja viem, je zniceny tak nemusim meit aj rozetu a tiez sekundar ako sme u retazi zvyknuty, nie? Usetrim zase na rozete a sekundari a na mazacich a cistiacich prostriedkoch na retaz a taktiez aj cas ktory stravim jej udrzbou. ...samozrejme ze na enduro a cross to nepripada do uvahy.


04.11.2006 23:40

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

duggo
 Kávičkár 

Ikona

rogi4 ano dobre vravis , to co usetris vrazis do noveho remena ;-)
ktory ti budu muset vymenit v servise za dalsich cca 1000sk


05.11.2006 1:39

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Antracid: dik ;-)

Vadim:
"riskant: Hehe, uz som zvedavy na FaDe-ho prispevok... ;-)"
"motuz: Nooooo, ja sa pridam, az po FaDeho prispevku!!"
tot odpoved na tvoju prvu otazku...

No mas pravdu, ked som si svoj prispevok precital, tiez som si uvedomil ze som nulovu informaciu zaobalil ako politik... :-D

Duggo: remen si vymenis aj sam, uplne bez problemov, len s kontrolou presneho napnutia je mozno trosku tazsie, avsak nevidim v tom vobec ziaden problem... A zivotnost remena je za normalnych podmienok minimalne 4 nasobna oproti retazi, cize financne vychadza remen tiez lacnejsie. Dokonca zevraj su remene ktore maju zasebou aj 100-200 tisic km...

Karec: prerobenie sa vacsinou pohybuje v cenach okolo 20-25 tisic...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil FaDe (05.11.2006 1:49)


05.11.2006 10:16

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

karec
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

FaDe dik za info, to sa mi zda ako prijatelna investicia, ked chcem mat pohodlie. Samozrejme ked ma clovek drahsiu masinku ako ja :-)


05.11.2006 11:06

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe: Nezabudol k pri cene prestavby prirátať cenu remeňa? To by už cenová výhodnosť nebola taká jednoznačná :-~
PS
Teraz už všetci čakáme na to, ako záhadu vyrieši Motúz. Ešte raz sa vyspíme... ;-)


05.11.2006 11:13

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Albion
 Turista 

Ikona

Cítim tu konkurenčný boj... 8-)
....nooo pravdupovediac som aj ja zvedavý na vyriešenie záhady...už len preto,že tu už žiadna nieje...
Myslím... 8-)
...kvak...


05.11.2006 12:25

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Tommy911
 Bahniak 

Remen sa neda pouzit pri sportovej motorke...Nezvladol by take narazy pri prudkej akceleracii..Preto sa remen ,alebo kardan pouzivaju iba pri choproch a pod...


05.11.2006 20:12

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Vadim: nie nezabudol... cena 25 tisic. Sk zahrna predny a zadny pulley, remen, a este nejake drobnosti potrebne k montazi... Cely kit napr. na Maraudera stoji priblizne 600 USD

209.15.36.61/swcart/shop.cgi/page=partssuzbelt.htm...

Nemcuri to samozrejme kvoli TUV-ku a inym chobotinam maju skoro 3 nasobne drahe, a ich system je dost odlisny od toho Americkeho, ale zda sa mi ze Nemecky je lepsie premysleny ale dizajnovo uplne otrasny, pretoze ten obrovsky zadny pulley je fakt na smiech...


05.11.2006 20:14

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Tommy911: nemas pravdu... ked remen zvladne 160 konovy dragster, zvladne aj 170 konoveho jogurta...


06.11.2006 8:40

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

MOKUSHKO
Neregistrovaný

FADE myslim ze nemas pravdu, ked zvaldne to aj to. rozdiel je v tych masinach taky ze nastup vykonu nastava u chopra menej dynamicky ako u sporta, a je sakra velky rozdiel ci namahas suciastku pozvolna alebo razovo!


06.11.2006 9:02

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

StanleyP
 Edvenčr 

Ikona

V terene sa remen nepouziva mozno preto ze motorky do terenu maju velky zdvih pruzenia a preto by sa napnuty remen prilis natahoval, resp. by zamedzoval uplnemu zdvihu pruzenia. Dal by sa pouzit jedine vtedy keby os zaberoveho kolieska bola v osi otacania kivnej vidlice- co je prakticky velmi tazko dosiahnutelne


06.11.2006 9:18

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

V prispevkoch sa motaju pojmy.. Remen do skutra je remen klinovy, je namahany na tah ale opotrebovany je hlavne s bokov na ktore tlacia kuzelove kolesa variatora. V mercedese je tiez klinovy remen, ale aby vydrzal tah tlak jeho segmenty su kovove.
Bavime sa tu vsak hlavne o ozubenych remenoch namieto retaze. Ako primarny prevod je vo vacsine custom HD.. siroky jak hovado :-O
sekundar je nieco podobne ako na ventilovych rozvodoch v autach.
A este nie som si isty ze takyto remen sa namáhanim a opotrebovanim natahuje. Ak sa opotrebuje, miznu mu zuby a treba ho vymenit. Ale dlzka zostava ta ista ...


06.11.2006 12:03

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

MOKUSHKO
Neregistrovaný

jasne ze sa natahuje :-~ nie 2 m ale natahuje


06.11.2006 12:48

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Mishko
 Skútrista 

Ikona

MOKUSHKO: Si na omyle. Nenatahuje.

Ozubeny remen je vyrobeny z gumo-kevlaroveho kompozitu, velmi podobneho z akeho sa robia nepriestrelne vesty. Vdaka kevlaru je prakticky "neroztiahnutelny".

Vselico ste tu popisali ale v podstate stale len to iste ddokola. Takze skusim aspon zhrnut vyhody a nevyhody remena, z coho vyplyva vsetko ostatne:

REMEN: - cista prevadzka, nie je potrebne mazanie
(+) - v porovnani s retazou je lahsi
- vydrzi az 160 tis km
- nenarocny na udrzbu
- neroztahuje sa

(-) - vacsia potrebna sirka oproti retazi
- nemoznost upravy dlzky
- cenovo narocnejsi (co je vsak otazne vzhladom na zivotnost)

Tak ako napisal FaDe a demo, s prenosom sily to nema nic spolocne. Ozubene remene dokazu prenasat rovnake sily a tocive momenty ako retaz a bezne sa pouzivaju ako rozvodove retaze v autach.


06.11.2006 13:15

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

mamaloosa
 Bahniak 

Ikona

po tomto vsetkom sa teda pytam

Preco su teda neni rozsirenejsie???? ja vidim oproti retazi len same vyhody, nevyhodu som tu nenasiel ak hovorime o sportovo turistickej motorke cca do 110 koni urcenej na cestu.

tak precoooo? ja bych to na moju VFR bral seckymi desiatimi.
(a prosim vas nepouzivajte tu argumenty typu Retazova loby , lebo sa rozplacem od smiechu :-D

svetu mier (nech zije Erik Buell)


06.11.2006 13:50

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

StenlyP to jednoducho vysvetlil - remeň v spodnej časti nevisí :-P Pevná vidla to rieši celkom v pohode ale pri kyvke sú už problémi s dodatočnými šponovákmi atď.


06.11.2006 13:50

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

doplnim aj ja: nevyhoda remena: musis pri jeho vymene odmontovat zadnu kyvku, co pri retazy so spojkou nemusis.


06.11.2006 13:57

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

Nedokazem si predstavit Fireblade s remenom :-~

To si radsej hodim maslu presne ako Sadam :-D


06.11.2006 14:00

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Retaz ma o nieco malo lepsie vlastnosti prenosu sily oproti remenu, nezahrieva sa tak pri vysokych otackach a je ju mozne lahko opravit pri roztrhnuti (aj ked remene sa nezvyknu trhat).

Tazko povedat ci cena alebo univerzalnost, resp. vsetko dokopy hra v prospech retaze...
Na nizkootackove stroje je ale remen asi vhodnejsi.


06.11.2006 14:01

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

duky5
 Skútrista 

Ikona

len sa smej mamalosa. opytaj sa konstruktera motoriek preco je tam retaz a nie remen. v retaziach a sprejoch sa tocia miliony, tak preco sa o ne obrat? preco dat na masinu remen, ked tam mozme dat lacnejsiu retaz a este predame plno sprejov? ale verim tomu, ze ked sa remene viac rozsiria, bude aj sprej na "udrzbu" remena :-)

tak sa pytam aj ja, preco sa nepouziva remen, ked ma viacej plusov oproti na udrzbu narocnej retazi, (ked neexistuje nic podobne retazovej loby) ved je to nelogicke !!!

(niekto musi rozhodovat o tom, ci ide na masinu retaz alebo remen, alebo nie?)


06.11.2006 14:03

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

Vidicon:
Ked som menil retaz. sadu, daval som dole kyvku, lebo retaz bola "endless" teda nekonecna ako ten vesmir-ten je vlastne podla najnovsich poznatkov konecny.
Prevencia pred zlym znitovanim retaze-nekonecna retaz.
Ale inak mas pravdu, i ked kyvku som dal dole za chvilu.


06.11.2006 14:06

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Vidi: Koľkokrát by si musel vymieňať remeň pri jeho predpokladanej životnosti 100 000 km?
Mishko: Doplním ťa: Remeň je síce "nenatiahnutelý", ale napriek tomu je pružný, čo je jeho obrovská výhoda oproti kardanu.


06.11.2006 14:13

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Vadim: ano, ved presne to som mal na mysli ked som napisal ze "Retaz ma o nieco malo lepsie vlastnosti prenosu sily oproti remenu.."

Kardan je pre nas pohodlnych lenivcov idealny, na tom trvam :o) A vyssia hmotnost, nepruznost a tocive momenty su mi hlboko ukradnute :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (06.11.2006 14:21)


06.11.2006 14:13

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

Este by som povedal k tejto teme priklad:
Vyssie vstupne naklady pre vyrobcu, vyssia cena pre spotrebitela a z toho vyplyva horsia predajnost produktu.
Napr. autaky s dieselovym motorom su vseobecne usporne, preco sa teda predavaju aj auta s benzinovymi?
Vsetko je otazka ceny.


06.11.2006 14:21

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

MOKUSHKO
Neregistrovaný

MISHOKO ja to berem z pohladu strojara, natiahnutelny znamena aj 0,1mm vsetko sa po case natiahne..


06.11.2006 14:36

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Mishko
 Skútrista 

Ikona

MOKUSHOKO: Toto je slovickarenie, nic viac. Dal som to do uvodzoviek, predpokladal som ze to kazdemu dojde, ze tak male rozdiely su v praxi uplne zanedbatelne, okrem toho by ma zaujimalo kolki z nas su schopni najazdit 100-150 000 km na jednej motorke s remenom.


06.11.2006 15:00

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

mamaloosa
 Bahniak 

Ikona

tino:

bol by som zvedavy o kolko je to priamo pri vyrobe drahsie, mozno je rozdiel tak max. v cene remena a retaze ale o rozete a kolecku pochybujem, myslim ze kazdy by tu cenu rad doplatil ked sa nikdy nebude drbat s retazku spinavu, hnusnu. Aspon ja ano!

svetu mier


06.11.2006 15:14

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Cistic
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Sám osobne som si dal tú prácu s výpočtom a návrhom remeňového prevodu na Marauder. Všetko by boli nakupované diely, ktoé bežne používame pri výrobe obrábacích strojov. Remenice by ma vyšli na 60 a 90 € prerobenie ich nábojov aby sedeli na Marauder by bol za 1000,- po známosti. Ale! Ale remeň šírky 3,4cm adekvátnej dĺžky by stál 390 € :-@ :-@ :-@ . Čiže cakum prásk sečteno a podtrženo 560€!!! A keď že som ešte stále nemal istotu či to nebude preklzovať aj keď som zo skúseností viď Widow navrhol čo najväčšiu zadnú remenicu, sa na to vykašľal. Za tie peniaze mám z nemecka 4 reťazové sady aj s mazaním a čistením.
Smrť sekundárnemu prevodu cez reťaz >:-) :-((( :-((((((


06.11.2006 15:15

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

:-D :-D :-D Jeej sa to tu rozbehlo supis asi to bude na celu zimu a potom vsetci preskocia na remene. :-O treba zacat rozmyslat o dodavani xixi a este spomienky na mladost ze remen nie vzdy je good hlavne ked stipe na zatku od tatka :-P


06.11.2006 15:32

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

mamaloosa:
Cely ten system je komplikuvanejsi, ne?Musi tam byt predne kolecko, rozeta, ktore su vacsie-viac materialu-narocnejsia vyroba a takisto sponovak.
Na choper sa to hodi, na BMW mozete dat hocico aj mikrovlnku a solarko, ale inac nikdy, nikdy...... :-D
Mam rad retaz :-D aj ked ma to dycky zasere.

Eric Buell-Made in USA-BELT NECESSARY.


06.11.2006 15:46

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

retazová lobby - to bude niečo ako olejárska lobby kvôli záujmom ktorej ešte stále musíme používať fosílne palivá a nie napr. vodík al. slnečnú energiu >:-)


06.11.2006 16:01

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

misobiker: Tušíš vôbec koľko peňazí točí olejárska loby!? A v ktorých politických špičkách má svoje prsty? A reťazová? Si naivný... To už môžme založiť remeňovú loby :-)))
A vúbec, ako si môže HD, Yamaha a Suzuki dovoliť montovať remene? Ako je môžné že ich loby nerozdrtila? :-~


06.11.2006 16:38

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

duky5
 Skútrista 

Ikona

joo vadim kolko % obratu ti robi predaj retazi, sprejov a veci okolo? je to taka zanedbatelna polozka ze by ti nechybala?

ja netvrdim ze "moja retazova loby" je nejaka mafia co ujovi hondovi dala noz na krk a davaj na masiny retaze...ale vy ste si to tak asi prekrutili :-)

keby som si staval motorku, dam si tam remen, aj ked vstupne naklady budu vyssie, ale vrati sa mi to vydrzou a mensou udrzbou remenu.
ked budem stavat masinu pre siroke masy, tiez by som tam dal remen, ale mudry ujo z ineho oddelenia tam bude chciet retaz, pretoze je lacnejsia a tym padom cena za masinu bude nizsia a tym padom preda viac masin a navyse este zaryzuje na sprejoch atd...

vadim vysvetli mi prosim, preco teda neni remen na vsetkych motorkach ktore ho mozu mat, ked neni ziadny zaujem mat na motorke retaz... :-P


06.11.2006 16:48

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

duky5: Predaj reťazových setov je pre obchodníkov určite zaujímavý. Ja si len neviem predstaviť, ako v praxi taká reťazová loby funguje.


06.11.2006 17:14

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

krokodyl
 Skútrista 

Kontrolná otázka súdruhovia:
Kto vie čo je to deltabox rám ???

História bola asi takáto:
- najprv bola reťaz
- potom bol motocykel s rámom
- potom bol závodný motocykel s rámom "bez kompromisom"
- potom niekto vyrobil remeň, ktorý ako vy píšete je nezničiteľný
- potom sa niekto namáhal upraviť rám "bez kompromisom", tak aby sa tam dal nasadiť remeň
- a kopec ďalších sa nenamáhalo upravovať rám, keď je k dispozícii osvedčená a plne funkčná reťaz (a asi sa im ani nechcelo riešiť problém so šponovaním remeňa, pri pohybujúcej sa vydlici)

A tí, čo ešte stále nerozumejú o čom píšem, si namiesto toho že vypisujú ujoviny na motorajd môžu za domácu úlohu zájsť do garáže a napísať si, čo všetko by museli demontovať z motorky, aby tam remeň (ktorý sa samozrejme nedá rozpojiť) dostali.

A BOSS ako autor diskusie, môže robiť štatistiku, koľkí mu odpíšu, že by bolo potrebné rozpíliť rám.

Good luck - a veľa šťastia v prestavbách na bezúdržbový remň vám prajem všetkým

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (06.11.2006 17:18)


06.11.2006 17:39

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

duky5
 Skútrista 

Ikona

ale povodna otazka bola preco sa nedava na nove masiny remen a ne o prestavbe z retaze na remen...


06.11.2006 17:53

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Vidicon: masiny ktore su navrhnute a predavane s remenom su vacsinou konstruovane tak, ze kyvku demontovat nemusis, staci odsrobovat od kyvky zadny tlmic... Obvykle ram v mieste predneho pulley a uchytenia kyvky "uhyba" remenu do vnutornej strany

MOKUSHKO: ked si myslis ze 160 konovy dvojvalec ma "pomalsi" a "menej razovity" narast vykonu ako 160 konovy stvorvalec, tak si na velkom omyle... Praveze stvorvalcovy jogurt s jeho lahkou vahou a charakteristikou 4 valcoveho mototra by daval remenu urcite menej zabrat ako tazky cruiser dvojvalec...

ALL: co sa tyka tu spominanej "retazovej loby" myslim si ze nieco na tom pravdy je... Urcite je jedna vec cena motorky, ale myslim si ze ked moto stoji 600-tisic trebars nejaky turista je to polozka zanedbatelna... Lenze, remen vydrzi bez problemov cez 100-tis. km co je minimalne 5 retazovych kitov a to u jogurtov bude mozno aj viac. Ked sa to vynasobi poctom motoriek ktore maju retaz a rocne sa vyrabaju su to podla mna nezanedbatelne polozky co opotrebenie retaze retazovym vyrobcom rocne hadze do kasy... Retazovy kit je polozka co ja viem od 10 do 20 tisic? A priemerny bajker tuto investiciu musi urobit raz za dva roky... Keby mal remen, musi tuto investiciu urobit raz za desat a viac rokov, mozno o 1/3 vyssiu... Takze mamalosa mozes sa smiat kolko chces, podla mna na "retazovej loby" nieco pravdy je... Urcite by som to neprirovnaval k ropnym magnatom, ale par milionikov az miliardikov dolarikov sa v tom urcite toci... Tot moj nazor... Myslim si ze Mishko zhrnul plusy a minusy remena velmi dobre, takze kazdemu je jasne, ze keby bola moto od zakladu navrhnuta pre remen, retaz by mala o hodne mensie pouzitie ako dnes...


06.11.2006 17:58

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

krokodyl: pozrel si si stranky upravcov, ktori prerabaju retaze na remene? Tak si ich pozri este raz:

209.15.36.61/swcart/shop.cgi/page=partssuzbelt.htm...
www.vh-motorradtechnik.de/index.php?content=34

Tych veci, co by bolo treba prerobit a vymenit nie je az tak vela ;-)


06.11.2006 18:15

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

MOKUSHKO
Neregistrovaný

fade: to uz tazko tak polemizovat, trebalo by otestovat... ale teraz som sa zamyslel ze: jak je to a s retazou ked ides dole kopcom a brzdis motorom hmm? ved mala by sa opacne prenasat sila z kolesa na pastorok nie?ta retaz by potom mala byt tlacena nie? Kua len tak ma napadlo jak to u motoriek vyzera. Ale zeby sa retaz dala tlacit? No neviem si to nejak predstavit. Ahaaa uz viem spodna vetva je tahana rozetou ne? :-))) Tak som si to predstavil. Zmenia sa previsy z dola hore. DOBRE SOM SA ZAMYSLEL? :-D


06.11.2006 20:29

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Sikovny chlapeeec, pali ti to! ;-) >:-)


06.11.2006 20:37

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

mamaloosa
 Bahniak 

Ikona

No ja by somto v ziadnom pripade neprirovnaval k nejakej mrdnutej lobby, lebo to s tym nema nic spolocne.
Ked uz tak pripustim alternativu ze ide o davno zabehnuty standard, od ktoreho sa neda odist zo dna na den, to by som videl ako schodnejsie hladisko.

Poviem priklad - davno su na svete lepsie operacne systemy ako pridrbkany windows, ale zo dna na den ti vsetci neprejdu na ten novy aj ked je lepsi, ved aj vyrobcovia programov a hardware su na windows namotany. ALE S LOBBY TO NEMA NIC SPOLOCNE :-P :-P :-P


07.11.2006 8:04

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Milo
 Kávičkár 

Ikona

Mám na moto remeň.Z vlastných skúseností nemôžem hovoriť o žiadnych negatívach/ak za negatívum nerátam vyššiu cenu moto-ale to môže byť kade čím-značkou,doplnkami,...Taktiež som ho ešte nemenil,takže ani cenu zatiaľ neriešim/.Umývam ho súčasne s motorkou,je stále napnutý/nebolo ho treba došponovať/.Po cca 20 tis.km nie sú na ňom žiadne viditeľné stopy poškodenia.Keďže ide o nízkootáčkový motor,tak akceleráciu zvláda.Nestalo sa mi,že by prekĺzol.Čo sa týka dizajnu-mne sa na moto páči.Nepasovala by mi na Scarvera reťaz-lebo celý dizajn je iný./len pre zaujímavosť-šírka remeňa je 25mm a priemer ozubeného kolesa 280mm/.
Pri kúpe som sa rozhodoval medzi Gs a CS.Remeň bol jedným z hlavných dôvodov /okrem dizajnu/kúpy Scarvera./je to ideálne riešenie pre takého lenivca,ako som ja :-)))/.


07.11.2006 9:07

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

agressor
 Geriatrik 

Ikona

FaDe - retazovy kit stoji cca 4000 - 7000 Sk. Prirataj vymenu v servise (max 1000 Sk - pre snobov a antitalentov), 3-4 spreje po 300 Sk a flasu petroleju za 100. ...nejako mi to nevychadza do 10t Sk, kamarat. ;-)

A kecy o narocnej vymene retaze za remen su blbosti. Pri prestavbe nie je najmensi problem zmontovat kyvku a pravidelna vymena remena, ako v pripade retaze, je blud. :-P


07.11.2006 14:10

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

kurnik tušim som tu mal prispevok o vplyve lobby na naše životy :-O
a teraz je fuč


07.11.2006 19:44

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

Albion
 Turista 

Ikona

:-D
...kvak...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (07.11.2006 19:46)


14.11.2006 18:09

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Herghott: no skusim este takto aby sa dozvedeli aj ostatny ako ti dopadol testik mazania retaze i ked ako vieme bol kratky ;-)


15.11.2006 12:02

Re: REMEN ci Retaz preco je to tak

rapid
 Turista 

Ikona

teraz ma napadlo,moj burg ma sekundarny prevod so serie 5tich ozubenych koliesok. ktovie preco nepouzili kardan? ved toto je narocnejsie na vyrobu. :-~



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 86312 | Včera: 138642