Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Cafte mam otazku preco sa menej pouzivaju na pohon Remene ako retaz zda sa mi to pri pouziti remena praktckejisie.Neviem co rozhoduje povedzme je to vaha ci nieco ine napr pri endurach znecistenie... Neviem skuste podiskutovat |
Reťaz viac vydrží,(roztrhnutie je takmer nepravdopodobné),je bezpečnejšia,a spoľahlivejšia... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (03.11.2006 20:43) |
a remen sa montuje na prestavby myslim na chopraky viz. TT tuning, je to iba pre imidz? Upravené 1 krát. Naposledy upravil TonyCBF (03.11.2006 19:31) |
no toto bude ziva diskusia svoj nazor pridam neskor |
tak toto by zaujimalo aj mna?!? stale si lamem hlavu nad tym precoje tak malo motoriek s remenom,taky Erik Buel to jebne na kazdu motorku a ostatni??? |
Skúste si zistiť ceny remeňov a ceny reťazí. Mám taký dojem, že remene sú o dosť drahšie, tak asi preto ... |
divo |
To mas ako s pneumatikami...tiez ich musis stale menit, lebo sa opotrebuju. No a ked sa nieco opotrebuje, treba to kupit nove...a ked to terba kupit nove tak terba co? Treba platit...A ked platis, tak co? niekto na tom zaraba... |
Nuž, mamaloosa, pekný - nepekný, tvoj, či svoj, keby to bolo také, ako vravíš, tak reťaz by bola už dávno archaizmom. |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
remen-guma na slnku vplyvom UV starne, škodi mu olej a ine chemikalie, a neviem ako je to s pruznostou ci by to vydrzajo brutalne zatah tych 30 KN ako retaz. |
Hehe, uz som zvedavy na FaDe-ho prispevok... |
no tak ja asi len zopakujem: |
pretoze retazova lobby by statila vela love, keby sa zacali moc pouzivat remene. kto by potom kupoval retazove kity, cistic na retaz v spreji a olej na retaz v spreji? |
ano duky, ty si to najpresnejsie popisal |
este len tak naokraj. Neviem v akom rozsau skodi remenu UV ziarenie, ale v strojnickych tabulkach z roku 198X sa uvadzali klinove remene, ktore boli proti vplyvu olejov a rozpustadiel imunne |
inak keby ste chceli prerobit masinu na remen tak da sa: |
sice sa pri sekundarnom prevode pouziva ozubeny remen,ale aj tak musi byt stale napnuty, |
vcelku sa to tu rozbehlo no by ma zaujimalo hlavne to pouzitie remena v dirty podmienkach na ceste je to jasne a ohladom vydrze by to fakt nemal byt problem myslim si ze cela technology je asi prevzata ako pisali z aut pri pohone klinovym remenom a aut sa popreda viac cize odskusane mozno by to chcelo test a neviem ani ako dopadol test Hergyho na Varane s jeno mazacim systemom v prasnom prostredi ich vyletu sice aj ked musel otocit Upravené 1 krát. Naposledy upravil BOSS (04.11.2006 14:11) |
V autach su tie "remene" ocelove-clanky v tvare klinov namahane na tlak aby vydrzali take zatazenie...volakde mam o tom clanok, ked ho najdem, hodim ho sem... |
asi preto lebo na off road masinach by presmykoval koli blatu? |
presmyknut by nepresmykol skor by mu to prostredie plne abrazivnych castic nerobilo dobre a asi ani remenickam... hold by sa skor zbrusili zuby |
preco su vsetci zvedavi zrovna na moj prispevok Upravené 1 krát. Naposledy upravil FaDe (04.11.2006 16:59) |
Vôbec tomu nerozumiem, ale zaujíma ma to. Je to pre mňa záhada. Keby boli nové moto jedna s remeňom a druhá s reťazou a mal by som priplatiť 10litrov za remeň tak vytlačím, nech nejem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MajoKE (04.11.2006 16:58) |
FaDe-mas moju poklonu,uz len koli tomu ze sa Ti chcelo napisat tak dlhy prispevok ,a este kedysi davno som pozeral na Discavery dokument o motorkach a tam hovorili o tom ze ked boli zostrojene prve motorky tak hladali nieaky pohon,pouzivali sa kozene remene ale koli ich cene a koli tomu ze sa zvykli trhat zacali pouzivat retaze,a neako to uz ostalo ,inak pekna Jawka Upravené 1 krát. Naposledy upravil antracid (04.11.2006 17:06) |
FaDe: Prečo si myslíš, že su vsetci zvedavi zrovna na tvoj prispevok? Upravené 3 krát. Naposledy upravil Vadim (04.11.2006 20:36) |
a ked si raz kupim nejaku vacsiu masinu a chcel by som ju prerobit z retaze na remen, v akych cenovych relaciach by sa tato sranda mohla pohybovat? ... |
Niekde som cital ze napr. taky remen na Savage stoji 19litrov... Kua to je dost,neee Upravené 1 krát. Naposledy upravil Karbec (04.11.2006 22:23) |
vyhoda takeho remena by mohla aj byt v tom, ze ked budem dajmetomu menit remen za novy, pretoze je vytahany, ma vea km alebo co ja viem, je zniceny tak nemusim meit aj rozetu a tiez sekundar ako sme u retazi zvyknuty, nie? Usetrim zase na rozete a sekundari a na mazacich a cistiacich prostriedkoch na retaz a taktiez aj cas ktory stravim jej udrzbou. ...samozrejme ze na enduro a cross to nepripada do uvahy. |
rogi4 ano dobre vravis , to co usetris vrazis do noveho remena |
Antracid: dik Upravené 1 krát. Naposledy upravil FaDe (05.11.2006 1:49) |
FaDe dik za info, to sa mi zda ako prijatelna investicia, ked chcem mat pohodlie. Samozrejme ked ma clovek drahsiu masinku ako ja |
FaDe: Nezabudol k pri cene prestavby prirátať cenu remeňa? To by už cenová výhodnosť nebola taká jednoznačná |
Cítim tu konkurenčný boj... |
Remen sa neda pouzit pri sportovej motorke...Nezvladol by take narazy pri prudkej akceleracii..Preto sa remen ,alebo kardan pouzivaju iba pri choproch a pod... |
Vadim: nie nezabudol... cena 25 tisic. Sk zahrna predny a zadny pulley, remen, a este nejake drobnosti potrebne k montazi... Cely kit napr. na Maraudera stoji priblizne 600 USD |
Tommy911: nemas pravdu... ked remen zvladne 160 konovy dragster, zvladne aj 170 konoveho jogurta... |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
FADE myslim ze nemas pravdu, ked zvaldne to aj to. rozdiel je v tych masinach taky ze nastup vykonu nastava u chopra menej dynamicky ako u sporta, a je sakra velky rozdiel ci namahas suciastku pozvolna alebo razovo! |
V terene sa remen nepouziva mozno preto ze motorky do terenu maju velky zdvih pruzenia a preto by sa napnuty remen prilis natahoval, resp. by zamedzoval uplnemu zdvihu pruzenia. Dal by sa pouzit jedine vtedy keby os zaberoveho kolieska bola v osi otacania kivnej vidlice- co je prakticky velmi tazko dosiahnutelne |
V prispevkoch sa motaju pojmy.. Remen do skutra je remen klinovy, je namahany na tah ale opotrebovany je hlavne s bokov na ktore tlacia kuzelove kolesa variatora. V mercedese je tiez klinovy remen, ale aby vydrzal tah tlak jeho segmenty su kovove. |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
jasne ze sa natahuje nie 2 m ale natahuje |
MOKUSHKO: Si na omyle. Nenatahuje. |
po tomto vsetkom sa teda pytam |
StenlyP to jednoducho vysvetlil - remeň v spodnej časti nevisí Pevná vidla to rieši celkom v pohode ale pri kyvke sú už problémi s dodatočnými šponovákmi atď. |
doplnim aj ja: nevyhoda remena: musis pri jeho vymene odmontovat zadnu kyvku, co pri retazy so spojkou nemusis. |
Nedokazem si predstavit Fireblade s remenom |
Retaz ma o nieco malo lepsie vlastnosti prenosu sily oproti remenu, nezahrieva sa tak pri vysokych otackach a je ju mozne lahko opravit pri roztrhnuti (aj ked remene sa nezvyknu trhat). |
len sa smej mamalosa. opytaj sa konstruktera motoriek preco je tam retaz a nie remen. v retaziach a sprejoch sa tocia miliony, tak preco sa o ne obrat? preco dat na masinu remen, ked tam mozme dat lacnejsiu retaz a este predame plno sprejov? ale verim tomu, ze ked sa remene viac rozsiria, bude aj sprej na "udrzbu" remena |
Vidicon: |
Vidi: Koľkokrát by si musel vymieňať remeň pri jeho predpokladanej životnosti 100 000 km? |
Vadim: ano, ved presne to som mal na mysli ked som napisal ze "Retaz ma o nieco malo lepsie vlastnosti prenosu sily oproti remenu.." Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (06.11.2006 14:21) |
Este by som povedal k tejto teme priklad: |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
MISHOKO ja to berem z pohladu strojara, natiahnutelny znamena aj 0,1mm vsetko sa po case natiahne.. |
MOKUSHOKO: Toto je slovickarenie, nic viac. Dal som to do uvodzoviek, predpokladal som ze to kazdemu dojde, ze tak male rozdiely su v praxi uplne zanedbatelne, okrem toho by ma zaujimalo kolki z nas su schopni najazdit 100-150 000 km na jednej motorke s remenom. |
tino: |
Sám osobne som si dal tú prácu s výpočtom a návrhom remeňového prevodu na Marauder. Všetko by boli nakupované diely, ktoé bežne používame pri výrobe obrábacích strojov. Remenice by ma vyšli na 60 a 90 € prerobenie ich nábojov aby sedeli na Marauder by bol za 1000,- po známosti. Ale! Ale remeň šírky 3,4cm adekvátnej dĺžky by stál 390 € . Čiže cakum prásk sečteno a podtrženo 560€!!! A keď že som ešte stále nemal istotu či to nebude preklzovať aj keď som zo skúseností viď Widow navrhol čo najväčšiu zadnú remenicu, sa na to vykašľal. Za tie peniaze mám z nemecka 4 reťazové sady aj s mazaním a čistením. |
Jeej sa to tu rozbehlo supis asi to bude na celu zimu a potom vsetci preskocia na remene. treba zacat rozmyslat o dodavani xixi a este spomienky na mladost ze remen nie vzdy je good hlavne ked stipe na zatku od tatka |
mamaloosa: |
retazová lobby - to bude niečo ako olejárska lobby kvôli záujmom ktorej ešte stále musíme používať fosílne palivá a nie napr. vodík al. slnečnú energiu |
misobiker: Tušíš vôbec koľko peňazí točí olejárska loby!? A v ktorých politických špičkách má svoje prsty? A reťazová? Si naivný... To už môžme založiť remeňovú loby |
joo vadim kolko % obratu ti robi predaj retazi, sprejov a veci okolo? je to taka zanedbatelna polozka ze by ti nechybala? |
duky5: Predaj reťazových setov je pre obchodníkov určite zaujímavý. Ja si len neviem predstaviť, ako v praxi taká reťazová loby funguje. |
Kontrolná otázka súdruhovia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (06.11.2006 17:18) |
ale povodna otazka bola preco sa nedava na nove masiny remen a ne o prestavbe z retaze na remen... |
Vidicon: masiny ktore su navrhnute a predavane s remenom su vacsinou konstruovane tak, ze kyvku demontovat nemusis, staci odsrobovat od kyvky zadny tlmic... Obvykle ram v mieste predneho pulley a uchytenia kyvky "uhyba" remenu do vnutornej strany |
krokodyl: pozrel si si stranky upravcov, ktori prerabaju retaze na remene? Tak si ich pozri este raz: |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
fade: to uz tazko tak polemizovat, trebalo by otestovat... ale teraz som sa zamyslel ze: jak je to a s retazou ked ides dole kopcom a brzdis motorom hmm? ved mala by sa opacne prenasat sila z kolesa na pastorok nie?ta retaz by potom mala byt tlacena nie? Kua len tak ma napadlo jak to u motoriek vyzera. Ale zeby sa retaz dala tlacit? No neviem si to nejak predstavit. Ahaaa uz viem spodna vetva je tahana rozetou ne? Tak som si to predstavil. Zmenia sa previsy z dola hore. DOBRE SOM SA ZAMYSLEL? |
No ja by somto v ziadnom pripade neprirovnaval k nejakej mrdnutej lobby, lebo to s tym nema nic spolocne. |
Mám na moto remeň.Z vlastných skúseností nemôžem hovoriť o žiadnych negatívach/ak za negatívum nerátam vyššiu cenu moto-ale to môže byť kade čím-značkou,doplnkami,...Taktiež som ho ešte nemenil,takže ani cenu zatiaľ neriešim/.Umývam ho súčasne s motorkou,je stále napnutý/nebolo ho treba došponovať/.Po cca 20 tis.km nie sú na ňom žiadne viditeľné stopy poškodenia.Keďže ide o nízkootáčkový motor,tak akceleráciu zvláda.Nestalo sa mi,že by prekĺzol.Čo sa týka dizajnu-mne sa na moto páči.Nepasovala by mi na Scarvera reťaz-lebo celý dizajn je iný./len pre zaujímavosť-šírka remeňa je 25mm a priemer ozubeného kolesa 280mm/. |
FaDe - retazovy kit stoji cca 4000 - 7000 Sk. Prirataj vymenu v servise (max 1000 Sk - pre snobov a antitalentov), 3-4 spreje po 300 Sk a flasu petroleju za 100. ...nejako mi to nevychadza do 10t Sk, kamarat. |
kurnik tušim som tu mal prispevok o vplyve lobby na naše životy |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (07.11.2006 19:46) |
Herghott: no skusim este takto aby sa dozvedeli aj ostatny ako ti dopadol testik mazania retaze i ked ako vieme bol kratky |
teraz ma napadlo,moj burg ma sekundarny prevod so serie 5tich ozubenych koliesok. ktovie preco nepouzili kardan? ved toto je narocnejsie na vyrobu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 86312 | Včera: 138642