Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Viete niekto, alebo ak sa bude casom vediet, ako sa meni parkovanie motoriek? |
nijak motorka neparkuje Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (12.04.2019 21:26) |
Je to forma dane o tom nieto pochyb. |
toto by fungovalo ešte lepšie, keby boli zachytne parkoviska, môžeš si tam aj bicykel odstavit , niekto by to tam aj stražil a tak. |
Ak je niekomu vela 50€ za cely kalendarny rok tak nech chodi bicyklom alebo MHD. |
Áno 50 je to pri tvojom dome. Pôjdeš k rodičom a zaplatíš znova. |
Ak sa stihnes u rodicov najest za 2h tak nie |
inak by som rad vedel kto a ako by dokazal tuto valovinu kontrolovat ked okrem aut ktore uz v meste su sem kazde rano prichadza dalsich zhruba 100 000 aut Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.04.2019 11:30) |
podľa mňa to bude ako u šniclákov... |
Slováci sú výmyselníci, určite zasa nejak ojebú systém, ako vždy. Škoda, že v tomto odvetví neorganizujú majstrovstvá sveta, stáli by sme na stupni víťazov pokaždé. |
Re: [Bielyorol]: ale až na druhom mieste, prvý by bol zaručene Čech... |
Ta parkovacia politika je absolutna zvratenost. Jasne, ze je to katastrofa co sa tyka dopravy. A uplne to najprimitivnejsie riesenie je, nech si poriadne ti ludia, ci uz rezidenti, nerezidenti zaplatia. A poloidioti, ktori nevidia ani dva a pol metra dopredu budu tomu este aj tlieskat. Ukazka pokrytectva a humanizmu v priamom prenose. Kde dpc za poslednych 20r mesto stavalo parkoviska, kde rozsirovalo MHD? aha, elektricka do engerau. Nasrat tym zmrdom do ruky. Bez poriadnej MHD su vsetky riesenia naprdlajz. |
Mishko > v Starom meste už regulované parkovanie máme. Vallo nám teraz zvýši cenu o 150% na prvé auto a hádaj, či sa bude parkovať ľahšie? No nebude. Tak potom ten rozdiel je vypalne a nič iné. |
Čo sa týka kontroly, plánuje sa to robiť pomocou rozpoznávania ecv, čiže bude niekoľko vozidiel neustále jazdiť po uliciach a monitorovať zaparkované vozidlá. |
a co to je pre vas pastekarov |
matus: Skor ci neskor by sa to zaviedlo. |
@ Matus, aj ja byvam v Starom meste a za parkovanie platim 70E, kedze musim mat aj BPS znamku. Pri sume 49E rocne sa bavime o 4E/mesiac, co sa mi zda za zaberanie verejneho priestoru skor symbolicka suma. Ludia si myslia, ze ulohou mesta je zabezpecit kazdemu majitelovi auta parkovanie pod oknami bytu a samozrejme zadarmo. To je ale neudrzatelne. |
Asi každý chápeme inak úlohu štátu či samosprávy. Netvrdím, že má byť všetko zadarmo. |
Ešte niečo som chcel - ja a moji rodičia tu žijeme celý život. Z daní mojich rodičov a starých rodičov sa toto mesto, čo sa infraštruktúry týka, celé postavilo. Za posledných 30 rokov nerobila samospráva pre parkovanie nič. Z jednosmernenie ulíc nepočítam. |
Zaviest myto do BA je kolosalna blbost. |
tusi niekto ako to bude s firemnimi autami???? |
Podnikatelia maju platit od 500 euro viac, takze za 500 eurovu Fabiu, alebo Citroen Berligo, bude platit zivnostnik 500 euro, alebo dajme tomu az 1500 euro za rok ? a z coho ??? Valo sa moc stretava s multimilionarmi. Predstav si starsiu rodinu, dve auta je predca uplne normalne, starsi ludia nemaju ani na lieky, maju starsie dve auta a jeb ho zaplatte 200 euro rocne len preto, ze ste rodeni Bratislavcania a okolo vas developeri nadrbali kancelarie kde dochadzadzaju zamestnanci z Horneho Tesedikova, Senca a Dunajskej Luznej do prace. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (13.04.2019 21:58) |
@ duggo: Problem je presne v tom, co si opisal. Auto uz davno nieje luxus a moze si ho kupit skoro kazdy, vacsina ludi aj viac ako jedno. Luxusom sa stali parkovacie miesta. Tych je malo. A kedze nic nenasvedcuje tomu, ze pocet aut sa zacne v BA sam od seba znizovat, musime zmenit pravidla lebo za par rokov bude BA jedno velke chaoticke parkovisko. |
vedz ludze na vychodze prd zarabaju a maju vysoke naklady na zivot,vy zarabate slusne,tak konecne budete platit. |
Uplne by stacilo zrobic poriadky s CPckarmi. A problem s premnozenymi autami by bol razom prec. |
mne sa stale strasne paci ako kazdy pise tie veci na styl ze "Vratane tych co roky v BA byvaju a odmietaju si ad1 - prehlasit trvaly pobyt cim mesto prichadza o obrovske peniaze z rozpoctu" |
Re: boombastic: ja som cepeckar s pobytom v ruzinove. Auto nemam, akurat rozmyslam ako to spenazim |
Re: janoval: ked mas trvaly pobyt v ruzinove, tak nejsi cpckar. Je jedno odkial si prisiel, mas tu byt a riadny pobyt. |
DannyKE> predstav si že v niektorých európskych krajinách sa platí daň pri kúpe auta aj 50% z jeho ceny. |
To moze byt v takych krajinach, kde na to ludia maju. |
Re: matus: predstav si ze to neboli blbe navrhy su to uplne jednoduche navrhy ktore v praxi funguju...jedine co na to treba je dobre vybudovana siet mhd a trochu viac psychicky vyspelejsich ludi ktori si nemyslia ze pol hodina ich casu je viac ako 2 hodiny casu niekoho ineho len preto kde sa narodili vsetko co na tento uzasny recept potrebujes je dobre vybudovana siet mhd s vlastnymi pruhmi kvalitne cyklotrasy a zmenit mentalitu naroda pre kltoru ten co ide v MHD/bicyklom je zobrak co nema na auto taze nemyslim si ze to co som pisal su hlupe navrhy..su to velmi dobre navrhy ktore funguju len slovensko minimalne pocas nasich zivotov na tuto uroven nedojde |
No ...ak som to spravne pochopil,original bratislavcania mozu byt radi,pretoze nejaky kosican ako napr ja, tam uz nebude moct zadarmo parkovat.Musim sa prihlasit na trvaly pobyt a zaplatit to co original bratislavcan.Blava tim ziska podla mna kopu prachov pretoze CPckari teraz neplatia nic.Ak sa na trvaly pobyt neprihlasim tak mi v utorok vecer daju papucu a zaplatim pokutu.Alebo budem parkovat na platenych miestach a vyjde ma to 20 ecka denne teda ak som spravne pochopil ten Valov navrh... |
Praktický príklad zo sveta, ako sa to da riesit: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Burizon (14.04.2019 10:25) |
Pletiete ale dva rozne problemy. |
Re: boombastic: to je len slovensky pohlad na to ze to su dve rozdielne problemy...prvy a zakladny ktory scasti zachytil aj burizon je ten ze na slovensku musi kazdy vsetko vlastnit...dom/byt musis vlastnit auta musis vlastnit bicykel musis vlastnit proste to tu tak chodi lenze svet s auz niekam posunul a auta uz nemusis vlastnit nehovoriac o tom ked mas trojclennu rodinu co ma 4 auta a kazdy ho "potrebuje" tak jasne ze potom nie je kde parkovat...ja mam v praci kolegov ktori dochadzaju na aute 700m(slovom sedemsto metrov) do práce a druhe auto maju doma...a kazdy den s rozculuju nad parkovanim a dopravou v KE a z kolegov co dochadzaju na bicykli si robia srandy ze kedy si konecne kupia auto a ze nech si idu pytat zvysenie platu ked si ho nemozu dovolit atd...pokial bude taka (de)mentalita na slovensku nic sa tu nezmeni |
Re: DannyKE: mýliš sa, ta mentalita nieje slovensky problém, je to všade. |
Komunizmus je chvala bohu za nami. Nikto nemoze nikomu urcovat co potrebuje a co nepotrebuje. Kazdy moze vlastnit to, co uz a za vhodne a vozit sa autom kam chce. Treba to riesit tak, ze treba ludom ponuknut ine riesenia aby sa nakoniec oni sami rozhodli a uznali ze to tak je rozumnejsie a vyhodnejsie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (14.04.2019 10:54) |
Re: Burizon: nie je všade..mal som to stastie ze som pocas strednej aj vysokej absolvoval dost stazi a pobytov v zahranici a videl ako veci vedia fungovat...a minimalne za oslo ti mozem povedat ze aj tie bohatsie (aj na ich pomery) rodiny mali vsetky max dve auta..jedno normalne a jedneho veterana o ktoreho sa starali ako konicek...s chalanmi co sme boli sme casto vybehli hore na Holmenkollen s vyhladom na mesto a po ceste dole bola najluxusnejsia stvrt v meste...a tie domy ani auta neboli o nič ine ako inde v meste v niektorom z nich dokonca byvali miliardari a na dvore bolo normalne volvo jak v kazdom inom...no to je o "potrebe" mat 4 auta doma ku doprave poviem jeden pripad za vsetky ked sme mali prehliadku radnice kde sa udeluje nejaka nobelovka tak dosiel primator aj s poslancami na bicykloch...a nikto sa nad tym ani nepozastavil taze da sa to...cize neverim ze ta mentalita je vsade rovnaka...jasne ak to chceme porovnat tu vedla cesko madarsko polsko tak nie je o čom jasne ze pre vacsinu ludi to je nerpedstavitelne...a nozaj to ma na slovensku tazke kazdy kto sa snazi aby veci fungovali lepsie ale netvarme sa ze sa to neda..proste povedzme ze nechceme alebo sereme na to alebo podobne ale dať sa to dá |
Re: Burizon: |
Tak, tak, dá sa to, len sa nám toho roku ešte nechcelo |
Pred cca 15timi rokmi, keď sme stavali maličký penzión na dedinke, tak sme dostali podmienku "vytvoriť" ešte raz VYTVORIŤ vl. parkovacie miesta. |
Merlin, Victom - konečne niekto kto pomenoval problém. |
Problem je, tiez v tom, ako sa riesili stavbne predpisy a zakony. |
a uz ste si zacali davat otazku,preco som ho volil? |
mne sa len lubi, jak merlin ovlada a vyzna sa UPLNE, UPLNE VO VSETKOM. Ale ze UPLNE VO VSETKOM. |
Re: barlac: Valo by Ti odpovedal Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (14.04.2019 16:09) |
a spieva to spevak, ktory nevie povedat R a ani ton dako zvlast neudrzi. Fajn priklad. |
Re: boombastic: |
Je to obycajna "dan" a vytahovanie penazi z vreciek ludi. Opat sa nasiel sposob ako skratka skasirovat obrovske mnozstvo ludi bez toho aby sa tomu dalo nejako vyhnut. A navyse to nic neriesi. Miesta nepribudne, svoj box i tak vlastne mat nikto nebude akurat bude o 50€ lahsi. Argumenty typy "vsetky mesta to maju" pripadne "zda sa vam 50€ vela a nemate na to?" vobec neprijimam. Nase mesto rozpredalo a mnozstvo majetku v mestskych spolocnostiach (OLO. Dopravny podnik a pod..) sa safari jedna radost. V ramci statu ci europy vsetky velke spolocnosti neplatia dane resp. platia ale iba ich zlomok v danovom raji a tarcha je opat na "dojnej krave" = obycajnom obcanovi. Takto isto je to i v ostatnych krajinach. Prave preto vzniklo vobec napr. DPH. 40-50 rokov nazad nic take nebolo nikde. Ale zistilo sa, ze firmy neplatia dane pretoze maju spickovych expertov na to, prelievaju zisky cez danove raje a staty nemaju peniaze. A tak sa musel vymysliet sposob ako zabezpecit staly prijem do statnej pokladnice. A toto je podobne. |
Už som zľakol, že sa to bude považovať za riešenie parkovacej politiky. |
o starom meste sa asi nikto nebavi. tam nie je o com. jednoducho vzniklo v cace, ked parkovanie nebolo temou. tam sa to inak ako restrikcne riesit neda. to je aj situacia inych vyspelych miest, kde su tie stare casti ale daleko, daleko vacsie ako v ba. preto by som porovnaval so svetom opatrnejsie. |
meloking: Neprekrucuj. |
zacina to mestom a bude to koncit v najposlednejsiej dedinke. pribudne, ako inak, aj myto za osobne auta. machackova v pd toto zaviedla uz davnejsie,proste ludia v urcitej lokalite platia za parkovanie. |
to mishko: |
Ono je cele trocha inak.. |
Rozdelovanie daní je na základe "trvalého pobytu". |
Merlin: Najprv si nastuduj nieco o podielovych daniach a potom pis romany. |
Re: Mishko: ale no tak....merlin predsa rozumie vsetkemu... |
dedina na vychode vs. satelit pri bratislave vs. bratislava. zostavte rebricek. |
ja som za. sak ked mestu neodvadzaju "urcite dane" a mesto prichadza o peniaze treba to riesit. ale som za aby sa to riesilo vsade.niesom dako znaly na dannu temu. ale kam ide cestna dan za tisicky aut co jazdia po celom slovensku a maju BA znacku? kam ide dan firmy ktora ma sidlo v BA a predajnu ma v trebisove? V BB ides do klubovne a dostanes blocek a na nom bratislava. dane idu do BA? ak ano tak to treba urobit zmenu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dolman (15.04.2019 12:10) |
Cestná daň je príjmom štátu a nie obcí. Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (15.04.2019 12:51) |
Blava je (umelý) potok pri Trnave. |
Blava je aj slangovy nazov Bratislavy. Ale ty mozes pokracovat o tom kanali, mozno aj tam by sa siklo dake miesto na parkovanie. |
slangovy vyraz Blavakov od Zlatych pieskov na vychod Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (15.04.2019 18:31) |
Aj tak si neviem predstavit toto nejako normalne zrealizovat. Teda, uzakonit karticky a objednat nejaky IT system za miliardu to je na Slovensku lahucke, ale zrealizovat to, aby som mal po zaplateni poplatku kde zaparkovat, lebo ved o to ide nie ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (15.04.2019 21:01) |
.. tak neviem ako tebe ale mne sa viac paci v hlavnom meste ako v umelom kanali pri Trnave |
Ja viem co su podielove dane. |
Som rad ze zacinas byt v obraze o com sa tu bavime. |
podla mna, po dlhom case rozumny navrh na riesenie tohto velkeho problemu. zakladna myslienka je dobra, tim ludi, ktori na tom pracuje, tiez rozmysla spravnym smerom. |
Prvým ústretovým krokom voči Bratislavčanom by bol koniec zahusťovania. Stavebná uzávera pre mega budovy aj nadstavby, pre ktoré takmer nikdy developer nevytvorí adekvátny parkovací priestor. |
pitaz, shark |
Shark: Paradoxne je to presne naopak ako tvrdis. |
IMHO metro má v tomto absolútne zásadný vplyv. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.04.2019 12:27) |
Roboši zo slamov jazdia autami do blavy. Asi musia pretože prímestská doprave nie je bohviečo. |
Re: Mishko: zahustovanie vystavby prospieva znizeniu poctu aut ? asi vtip |
reality.etrend.sk/byvanie/zahustovanie-zlepsenie-vs-zho... |
Re: Mishko: clanok zaujimavy, podnetny |
uz ked tu tak fantazirujeme mozno by pomohlo aj vytvaranie kvalitnych pracovnych pozicii rovnomerne po slovensku zeby nemuseli otcovia rodin odchadzat prec od rodiny aby ju uzivili...alebo hlasy vsetkych tych ktori kricia ze kedze sme v EU chcu rovnake platy ako v nemecku by mohli zacat tym ze majme na slovensku vsade rovnake platy :D mali by ste hned celkom odlahcenu aj dopravu aj parkovanie v tej vasej BA lebo verte ci nie vacsina ludi (strelim hruby odhad) 80-90% ludi dochadzajucich/docasne byvajucich je tam kvoli kvalitnejsim skolam lepsim pracovnym prileztostiam a lepsiemu platu...okrem toho v tej BA toho vela nie je co by tam lakalo... a kazdy bude spokojnejsi...ludia nebudu musiet prec odchadzat od rodin len zeby sa uzivili podviha sa uroven celej krajiny nie len v ba odlahci sa u vas doprava atd no nie je to krasna predstava? |
Aj keby ludia hned po zavedeni akejkolvek parkovacej politiky zacali vyuzivat inu formu prepravy, tak to neznamena ze auta predaju. Schvalne nepisem MHD - lebo ta v BA je pomala, pocas spicky takmer nefunkcna a plna smradochov. Najskor zostanu pri autach. Chvilu si popindaju, zaplatia a budu jazdit autami dalej, lebo su tak zvyknuti. Clovek nerad meni navyky. |
Dopravne problémy a problémy s parkovanim aut maju vsetky velké mesta. Bratislava je zatial velka len rozlohou, nie poctom obyvatelov. Pokial nebude v Ba riadne fungovat MHD , tak sa problém s parkovanim dá docasne len zmiernit restrikciami, neexistuju ziadne dlhodobo efektivne parcialne riesenia. Zasadne problémy Ba z hladiska MHD , aj to velmi zjednodusim sú 3 : 1.prilisna plošná roztahanost a nizky počet rezidentov, co je ekonomicky nerentabilny ukazovatel na vybudovanie metra, Dunaj traverzujuci cez stred mesta a z neho vyplyvajuce kapacitne obmedzenia infrastruktury ( potreba mostov alebo tunelov a technické a hlavne ekonomicke komplikacie pri vystavbe dopravnej infrastruktury cez Dunaj ). Tretí velky problém je, že Bratislava nebola urbanisticky koncipovana ako velkomesto a nemala tak planovanu dopravnu infrastrukturu ( na rozdiel od Budapešti alebo Viedne ) stvrty problém je, že MHD v Ba bola dlhodobo mimo sféry zaujmov magistrátu aj státu a preto vyzera tak, ako vyzera. Vyriesit efektivne fungovanie MHD , k tomu treba obrovské financne zdroje a tím odborníkov, ktori sa v tom naozaj aj vyznaju. Pri vsetkej ucte, toto je asi nad možnosti motoride ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (16.04.2019 14:36) |
DannyKE - vo Švajčiarsku, kde hustota a kvalita ciest bola už "predvčerom" taká ako ani "pozajtra" na Slovensku nebude, máš regionálne rozdiely. Stačí takto? |
metro velmi chyba. a jeho vystavba je iba o peniazoch. keby tie zlodejske kreatury, co su pri kormidle aspon jeden rok nekradli, tak by bolo v ba metro jak vino. |
citam citam, a mnohe nazory su zaujimave, no ja by som bol este tvrdsi pri rieseni parkovania v Bratislave... rezidenti s trvalym pobytom by mali v aute karticku, ktora ho opravnuje parkovat v okoli svojho bydliska ZADARMO, pretoze prispievaju do podielovych dani. inym by som parkovat vobec nedovolil a to ani za peniaze (nech sa prihlasia na trvaly pobyt ak chcu parkovat) Upravené 2 krát. Naposledy upravil doddy (16.04.2019 16:28) |
...píšu to v novinách, tak to musí byť pravda. Niekoho určite. |
ale daco sa aj uz urobilo... |
A ďalšia vec, ktorá tu chýba oproti Viedni a iným krajinám. Stavať štátne nájomné byty a nie každý plac predať! |
Súhlasím, malé parkovisko pred stanicou je nedostačujúce :/ |
Akurat som volal s bratom - bol v centre autom, zaparkoval v garazi Alexia. Za nejake 3,5 hodiny pri plateni mu oci vyliezli: 22,50 €. |
Re: copy: ale ved tak to ma byt nie? do centra auta nepatria...a ked silou mocou chces ist, tak si zaplatis...suhlasim. dokonca by to mohlo byt kludne aj drahsie... |
Re: boombastic: Mohlo ... keby nedodrbali hromadnu dopravu. cesta, co mi busmi pred integrovanou dopravou trvala hodinu a pol po zavedeni integrovanej trva minimalne dve aj tristvrte. Ale zas je aj patricne drahsia, minimalne o 40%. do rici s tym, co navrhol takyto skurveny model. Dalej keby vytiahli napriklad elektrickovu trat niekam za mesto, kde by spravili velke zachytne parkovisko, kde by sa dalo parkovat napriklad na elektricenku. Ale ono vlasne ani nemas kde zastavit, zeby si na tu elektricku mohol nastupit. |
Re: Bjorni: ked sa naraz rekonstruiovalo v KE viacero miest tak som bol viac menej nuteny ist takou oklukou z inej strany do KE...a kedze vznikali vsade zapchy tak som hned na kraji mesta na velkom parkovisku pri optime odstavil auto a chodi elektrickou do roboty..bolo to uplne pohode jednoduche realtivne pohodlne a casovo efektivne...je skoda ze za cele tie roky vie kazdy len picovat na dopravnu a parkovaciu situaciu v meste je uz jedno ktorom...vsetci by boli spokojnejsi keby sa to vyriesilo..aj mesticki aj mimomestski...ale dajak o to nie je zaujem...asi sa to viac vyuziva na nervovanie ludi a nasledne slubovanie duhy pred volbami...ja si snad nespomeniem zeby bol nejaky kandidat na primatora alebo do samosprávy ktory by netvrdil ze práve on ide zachranit parkovanie...je to škoda...ja sam za seba mozem povedat zeby som (na aute) rad vyuzival taku moznost zaparkovat na kraji mesta a dalej ist elektrickou...no ale ta... |
Pokial su CPckari ochotni dat aj zivot za to, aby boli v BA a aby mohli ist autom do centra (lebo to je potom na vychode cez vikend pri pive velka frajerina) a su za to ochotni platit (vid vyssie) tak chvala bohu za tie financne prispevky....mne doprava v BA v podstate vyhovuje. Auto mam doma v garazi a idem na MHD alebo si zaplatim. |
Re: Nozdormu: Ano, ale tu v BA zabudli spravit to parkovisko na zaciatku mesta, kde zaparkujes |
Re: boombastic: Ano, ale koho povazujes pod CP-ckarom? |
Re: Bjorni: ved toto vravim..ani v KE take nie su...a keby aj boli trebalo by k nim nejaku infrastrukturu...asi jedine ked vchadzas do KE zo zapadu mas hned na kraji mesta optimu s obrovskym parkoviskom zadara...z inych stran nikde nič...preto vravim ze sa to neriesi len to kazdy tajhtrlik co niekam kandiduje slubuje...a to je problem preto jazdia vsetky auta do centra...lebo nemas proste kde zaparkovat..a ked aj nieco najdes tak potom je druha vec doprava ako sa tamad dostanes....jedina spolahliva relativne presna mhd je elektricka...aj ked staci jeden idiot co vojde do trate kde sa strepe s elektrickou a je to cele v prdeli lebo vsetky stoja potom za nou kym sa to nedoriesi... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Nozdormu (22.10.2020 7:58) |
ja nevravim, ze to je super riesenie, ale treba o tom hovorit aby sa to pohlo. samo od seba sa to nestane |
boombastic: jasné, veď mohol ísť radšej metrom |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141378 | Včera: 209515