Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2 - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2 - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
03.01.2019 18:45

2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2

Ahojte priatelia :-)
O chvilku mi zacina vodicak na A2 motorky (zatial teoria) no cez zimu som mal veeeela casu na citanie o motorkach recenzie tipy a triky atd klasika a aj tu mi viacero ludi dalo cenne rady bol som sa aj popozerat a nakoniec som bol viac menej rozhodnuty pre cestnu hondu 500F :-) No Honda (konečne) ponukla na predaj motorky 650 ktore uz rovno pri predaji sami priskrtia na zakonne hodnoty pre A2 a ja som sa neskutocne zamiloval do dizjanu aj vsetkeho okolo CB650R ktora ma po priskrteni 35kw presne ako CB500F...rozdely vahove vysokve atd su malicke no ja by som sa chcel spytat skusenejsich na nazor...

Co sa vlastne vsetko meni pri tom skrteni vykonu respektive tej uprave pre A2? :-) Mna hlavna laka predstava ze po odjazdeni jednej dvoch alebo kolko bude treba sezon nebudem musiet riesit vacsiu novu motorku ale sa len odsrkti tato..a uz s nou budem kusok spojeny :-) Som absolutny laik co sa tyka technickych veci nemam ani v rodine ani medzi kamosmi absolutne ziadneho motorkara...preto by som sa chcel spytat na nazor ohladom toho ci to priskrtenie nejakym sposobom skodi motorke alebo ci v mohom uvazovani vidite nejake chyby alebo celkovo na vas nazor...co sa tyka mna som mlady chalan 23 rokov 185cm 110kg (trochu vajčak) a motorku chcem na relax vetranie hlavy zajazdit si cez vikend alebo niekedy rano/večer ked budu kludnejsie cesty mozno nejaky mensi vyletik (do tatier a tak) a časom uvidim ktorym smerom ma to bude tahať...ale ako vravim ta 650R neo sports cafe ma absolutne odpalila je podla mna nadherna a preto hladam ci by to mohlo mat nejaky zadrhel hlavne teda v tom ci to nejak neskodi motorke alebo ci v tom vidite nejaky problem o ktorom ja ako zaciatocnik neviem...

Dakujem velmi pekne za kazdu radu od vás a prajem stastny novy rok bez nehod :-)


04.01.2019 8:40

Re: 2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2

JanKam
 Turista 

Ikona

Re: DannyKE: Nie som odborník na "škrtenie" :-D no osobne by som to riešil v takomto prípade srdcom podľa toho čo chcem a pocitom po skúšobnej (testovacej) jazde. Ak mi zostane - je to tá správna voľba. Ak nie......
Šktrením jej neublížiš. Prajem dobrý a šťastný výber k spokojosti!
PS: ešte som nevidel naháč ktorý by ma chytil za srdce že konečná ;-) Možno raz...


04.01.2019 10:11

Re: 2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2

No vravím od kedy som videl tu novu 650R neo tak som z nej hotovy totálne uz nejaku dobu...na skusobnu jazdu si budem musiet pockat na dokoncenie A2...ale pokial tam nebude ziadny problem tak je to pre mna jasna volba len by som rad nieco vedel o tom "skrteni" z prvej ruky od niekoho co ma nejaku skusenost :-)

Na internete je kopec clankov ale ja ako laik neviem rozoznat co je správne co je blbost...preto keby mi to niekto kusok vysvetlil co vsetko sa zmeni na nej by som bol rad :-) a ci teda to je tak ze to naozaj nijak nevadi motorke suciastkam a podobne ze ked poedzme budem rok dva jazdit na priskrtenej a potom sa to vrati do povodneho stavu ci bude vsetko ok :-) Niekto ako Merlin by sa tu nenašiel? :D Jeho technicke komentare velmi rad citam :-) Pripadne postaci aj kvalitny clanok o tom co vsetko sa zmeni pri tom skrteni motorky kde si o tom precitam a budem mat istotu ze to neni blud :-)

Daniel


05.01.2019 9:55

Re: 2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: DannyKE: Napisem ti tu moj nazor:
1) keby to skrtenie niecomu ublizovalo, tak by to nerobili a minimalne by dali do kupnopredajnej zmluvy nieco take, ze sa tym straca zaruka. Ale kedze to robia sami (priamo v honde) a pritom ti motorku predaju s plnou zarukou, tak asi by to nemalo skodit. - teda to mi hovory zdravy rozum. Napriklad auta si ludia precipovavali az po skonceni zaruky, lebo vedeli, ze tym by o zaruku prisli - ale tam slo o opacnu upravu - zvysenie vykonu - co moze mat za nasledok skorsie opotrebovanie niektorych komponentov. Pri znizeni vykonu - teda motor(ka) bude bezat na nizsom vykone, ako na aky je navrhnuta by som cakal skor opacny efekt - komponenty sa budu opotrebovavat pomalsie.
2) predpokladam, ze spominane skrtenie sa nedeje mechanicky - teda, ze by dali nejake skrtidlo niekam (napriklad volakedy, kym boli karburatorove moto tak iny karburator, alebo nieco podobne), ale len softverovo. Teda nahraju do riadiacej jednotky inu palivovu mapu (alebo je tam nahrata uz seriovo, ale len ju aktivuju). To znamena, ze vyhodnocovanim cidiel z motora povolia taku zmes, aby nebol vykon vecsi ako je najvyssi pripustny. Po dvoch rokoch, ked prides na odblokovanie, tak riadiacu jednotku napoja na pocitac, a aktivuju standardnu palivovu mapu. Samozrejme, ze pocitam, ze si za to vypitaju nejake euricka, ale v podstate si myslim, ze tak to je - lebo z ich pohladu je to lacnejsie a bezpecnejsie ako do motorky montovat nieco navyse.

Kazdopadne by som asi na tvojom mieste isiel po dokonceni vodicaku na tu skusobnu jazdu ak ti sadne - posed, pocit z jazdy a ostatne pre teba dolezite parametre, tak by som siel asi do tej vecsej , aj ked je pravda, ze si nieco priplatis oproti tej slabsej, ale na druhu stranu, ak to bude tvoja srdcovka tak v konecnom dosledku usetris, lebo keby si kupil tu slabsiu tak po par rokoch ju predavas a kupujes aj tak tuto - a tym padom by si stracal. Navyse si riadny chlap (co sa tyka rozmerov), tak sa nemusis bat, ze ta silnejsia by bola pre teba moc velka, alebo tazka (nebavim sa o vykone, ale o rozmeroch).

Kazdopadne konecny vyber bude len na tebe, takze ti zelam, aby to co si vyberies, ti prinasalo potesenie a aby si svoj vyber neskor nespochybnil


05.01.2019 12:14

Re: 2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2

JaRCii
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Re: DannyKE: Ahoj, choď do 650tky. Najprv však dokončiť poriadne autoškolu, naučiť sa s motorkou jazdiť a manipulovať, plus ak máš dobrého učiteľa v autoškole tak sa pýtaj, pýtaj a pýtaj, na to ako s motorkou ísť, ako klopiť, zdvihnúť a x ďalších vecí, od toho tam ten človek je. Samozrejme ti to nevysvetlí možno dopodrobna ale ukáže ti aspoň základy, ktoré potom odporúčam zlepšovať v nejakej motoškole ďalej.

K škrteniu motoriek - rovnak ako Bjorni nadomnou, si myslím že dnes sa škrtenie už deje elektronicky, buď sa osadí zaškrtená riadiacia jednotka(upravuje otvorenie škrtiacej klapky, otvorenie plynu, zmes akú vstrekne do motora ...) alebo rovnaká jednotka ako v odškrtenej, avšak ako bolo spomenuté s natvrdo nastavenou slabšou palivovou mapou, t.j. plyn bude vláčnejši, motorka bude akcelerovať len do nejakých otáčiek a v celom spektre sa zmenší výkon na požadovaných 35kw.
Určite to motorke v žiadnom prípade neškodí, motor je dimenzovaný na iný výkon a znížením sa využíva len na nejakých 50% a je to len z dôvodu legislatívy.
Netreba sa báť že po odškrtení niečo s motorkou bude, toto sú úpravy čo sa robia priamo vo fabrikách výrobcu a tam to má nejakú odpovedajúcu kvalitu.
Avšak, opýtal by som sa rovno dílerstva, teda predajcu, ako je to s odškrtením a koľko za to chcú.

Možno sa tu nájde niekto viac fundovanejší, kto priamo pracuje v Honde a vedel by ti o tom povedať ešte viac a možno nás aj poučiť ako to presne dopodobna so škrtením je.

Plus moja rada nakoniec, motorku vyberaj 70% srdcom a 30% rozumom, na rozumné vyberanie sú tu rodinné autá - kombíky(jeden sám vlastním >:-) :-D )

Dôvod úpravy: gramatika

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaRCii (05.01.2019 12:15)


05.01.2019 15:33

Re: 2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nechcem byt zlym prorokom, ale tak sa mi nejak zda, ze to nieje len o nastaveni palivovej mapy, ale dava sa u JA moto ina vacka, pre skrtene verzie.
Stretol som sa u moto, ktore boli robene aj karburatorove verzie, ze mali inu vacku, takze sa casovanie skratilo a obmedzil sa vykon.
Vymena za vatsie karburaotry neviedla nikam.
Ale moze byt, ze dnes je vsetko inak, ale tak nejak sa mi to nezda.
Samozrejme zaskreny motor, je vdacna suciastka, ako darca organov, pre neskrtenu verziou, lebo ma v podstate mensie opotrebenie.
Spalovaci priestor ani nie, ten sa opotrebovava asi rovnako. Ale taka prevodovka a ostatne, radost kuchat.. Pokial tomu niekto nevykrutil krk blbymi navykmi radenia a pod.


05.01.2019 16:16

Re: 2019 CB500F vs skrtena CB650R pre A2

Dakujem velmi pekne za rady páni.
Viacero ludi sa mi ozvalo s tym ze naozaj to skrtenie sa deje uz len elektronicky nejakym prepisom v riadiacej jednotke. Snazili sa mi to vysvetlit aj viac technicky ale to zatial nie je pre mna mne staci ze to motorke neuskodi. Autoskolu som vyberal dost dlho precital milion recenzii a rozhodol som sa priplatit si za fajn typka co sa motorkam naozajh venuje a od kazdeho som pocul len to najlepsie cize vyjde ma to skoro na 700e ale verim ze to bude stat za to :-) Pisal som uz aj do Hondy ci vobec bude moznost skusobnej jazdy na priskrtenej verzii lebo ta motorka je standard 70kw a ci budu mat aj k dispozicii 35ku uvidime :-)

Akurat pri pisani nabehol Merlinov komentar..tak ja sa priamo od ludi z Hondy pojdem spytat ze co sa to vlastne tam deje :-) a Jarci dakujem za radu na konci :D auto mam aj rodinny kombik aj pre zabavu cize toto naozaj nepotrebujem riesit :D Cize pokial bude vsetko aspon ako tak v poriadku vezmem tu 650ku co sa tyka rozmerov tak vyska sedadlo atd ma vsetko na par mm rovnake vaha je rozdiel 10kg...neviem mne to pride skoro narovnako ci 190 alebo 200kg mozno sa mylim netusim aky velky je rozdiel 10kg pri beznom jazdeni pohodovom :-)

Vdaka kazdemu kto sa ozval ked budem mat neskor nove info dopisem sem zeby vedeli aj dalsi potom kto by hladal co to vlastne Honda vyvadza pri tom skrteni :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35577 | Včera: 183006