Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím. |
Dobre domace ulohy. Na otazku 3 a prvu cast otazky 2 je odpoved jasna: |
ahoj, |
Vďaka za odpovede. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepsi (13.12.2017 13:11) |
Ešte jedna vec, a síce, že k čomu je vlastne dobré sa radiť čo najviac vľavo v jazdnom odbočovacom pruhu určenom pre odbočenie výlučne doľava, keď v tomto prípade nikomu nezavadziam? |
- hm.. a co si vlastne vyviedol ze sa takto pitas??? |
Re: Toman: |
V takýchto situáciách je vhodné sa správať tak, aby bola jazda čo najbezpečnejšia a zároveň nezabúdať na ohľaduplnosť voči ostatným. Pozíciou, na ktorú sa postavíš, určuješ, čo urobí vodič za Tebou. |
cize ked som zhliadol situacie 2 a 3: |
Vďaka za odpovede. |
Či je to povolené? Predstavme si situáciu, že po vedľajšej prichádzajú 2 autá, prvé ide rovno a druhé odbočuje vpravo. To prvé dáva prednosť autám, idúcim po hlavnej v oboch smeroch, to druhé iba v jednom, čiže to druhé pravdepodobne môže prejsť križovatkou skôr. Ale iba vtedy, ak mu to to prvé dovolí, čiže postaví sa tak, aby to druhé mohlo prejsť medzi ním a chodníkom. |
Niekedy treba trochu menej teoretizovat a viac rozmyslat sedliackym rozumom. |
Nižšie v linku je tiež jedna z križovatiek, kde keď sa na bicykli pred odbočením doľava vzorovo zaradím v príslušnom pruhu čo najďalej vľavo (asi dobrý 1 meter od ľavého okraja pruhu), aby vzniklo miesto pre vozidlá, ktoré chcú odbočiť vpravo, tak niektorí nedočkavci na autách sa síce zaradia vedľa mňa vpravo, ako keby sa chystali odbočiť vpravo, lenže odbočia vľavo! |
> Niekedy treba trochu menej teoretizovat a viac rozmyslat sedliackym rozumom. |
Pred touto križovatkou nižšie v odkaze je jazdný pruh taký široký, že niektorí cyklisti sa tu pred odbočením doľava, zaradia do stredu pruhu, potom sa vedľa nich po ľavej strane môže zaradiť aj auto, ktoré sa chystá tiež odbočiť doľava, a auto chystajúce sa odbočiť doprava sa môže zaradiť po pravici cyklistu. |
Cyklista tam proste nema co hladat, ak si vazi svoj zivot. |
Pepsi (príspevok 17:01) si citoval paragrafové znenie a následne si napísal "Bohužiaľ, nie je presne zadefinované - koľko vľavo." |
> Niekto tam ešte písal, že : aký má význam radiť sa čo najviac vľavo. |
> Pepsi (príspevok 17:01) si citoval paragrafové znenie a následne si napísal "Bohužiaľ, nie je presne zadefinované - koľko vľavo." |
> Cyklista tam proste nema co hladat, ak si vazi svoj zivot. |
Pepsi v tom príspevku (17:01) si citoval paragrafové znenie a ja som v tej prvej časti reagoval iba na to. |
> Porozumel som, že si to písal v súvislosti so širšími cestami (napr. 3,5 až 6 m si uviedol). 3,5 m je štandardná šírka jazdného pruhu, pravdepodobne si mal na mysli 5 - 6 m. |
Ide mi o to, že neviem naisto, či automobil môže predbehnúť motocykel (alebo bicykel/cyklistu) v križovatke, alebo nie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (16.12.2017 2:40) |
Do ktorej časti sa zaradíte na motorke v takomto type jazdného pruhu s rozšíreným ústím |
ešte jedna situácia v radiacom pruhu, ktorý je určený pre odbočenie čisto vľavo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (16.12.2017 2:40) |
auto na hlavnej ceste predbieha ine auto......... si robis prdel ? zakon 315 uz 8 rokov neplati ani hlavna cesta nieje obojsmerne hlavna hlavny je iba ten smer ktory je vyznaceny dopravnou znackou . Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (16.12.2017 2:56) |
Pred tou istou križovatkou ako v prípade vyššie som už videl aj skútristu, ktorý obehol celú kolónu sprava, ktorá sa chystala odbočiť vľavo, aby sa zaradil do stredu pruhu (podobne ako cyklista v uvedenom prípade vyššie) a následne tiež mohol odbočiť doľava. |
> kecas bicykel a maly motocykel cize skutrik do 50 ccm moze predchadzat sprava po krajnici a ty ho ani pri odbocovani vpravo nesmies ohrozit od toho mas prave spetne zrkadlo a kr aby si otocil hlavu Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepsi (17.12.2017 23:26) |
> nerozsiril sa to je vyznaceny pruh vpravo a tu tam mas iba sipku |
|
pruh určený pre odbočenie čiste vľavo sa na svojom konci (v ústí) rozširuje cca na 5 metrov Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (18.12.2017 2:46) |
1. Ok, "malý motocykel" môže jazdiť aj po krajnici. |
Pozri obrázok |
> 2. O akých 3 metroch to píšeš? Kde sa to uvádza? |
> treba si uvedomit zakladne pravidlo - nadradenost |
ach jaj ja to skusim este raz cele sa to vola zakon o cestnej premavke a s nim suvisiace prepisy zakony a vykonavacie vyhlasky |
Môžem sa ťa človeče spýtať, o čom to tu vlastne točíš? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepsi (19.12.2017 3:40) |
pozdravujem teba co zozral vsetku mudrost do tej miery ze sa sam zamotal do svojich otazok a nerozumie odpovediam do tej miery ze sa prestahoval do ciech ohana sa tu ceskym zakonom a besipom len tu si na Slovensku trulo Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (20.12.2017 0:16) |
čaute, oživím tému, lebo ma zaujíma ako riešite dané situácie (určite sa s tým stretávate) a či ste mali kvôli tomu niekedy problémy s cajtmi: |
a) to poznam ale to musia riesit ti, co to robia. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68284 | Včera: 168984