Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

03.11.2018 7:28

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: dreamer: zaujímave info... [dobre]


29.10.2018 21:09

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Super, Dakujem pekne ... :-) [dobre]


29.10.2018 20:37

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ja mam NC750D Integru, ale postup je rovnaky minimalne pre vsetky NC a pre Africu Twin (overil som si to v servisnom manuali), nech sa paci:

www.nc700.sk/viewtopic.php?p=38169#p38169


29.10.2018 20:16

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Spravit kalibraciu nebude veda len musis vediet co robit :-).
Mas postum? Resp. ak ANO na aku moto neviem ci je rovnaka pre vsetky DCT


29.10.2018 19:40

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Saints: Kalibracia spojok na DCT prevodovke nie je ziadna veda a vela majitelov to bezne robi, je to otazka jednej minuty a dokonca na to netreba ziadne naradie. Robim to vzdy, ked sa mi zda, ze prevodovka neradi tak hladko ako by mala. Neviem ci to moze vyraznejsie ovplyvnit zaber na volnobehu, tento problem som nikdy nemal, kazdopadne by citelne dopredu tahat nemala a ani cukat pri rozbehu. Co sa citlivosti tyka, tretia generacia DCT uz pouziva tzv. "clutch feathering", cize simuluje davkovanie a preklz spojky, takze ziadne trhanie pri rozbiehani z volnobehu, alebo pri extra pomalej jazde sa nekona. Ale tomu kto nema cit v pravej ruke, ziadna moderna technika nepomoze.


29.10.2018 18:55

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: dreamer: Napisem presnejsie: Ide o kalibraciu DCT spojky - nastavit to vie asi len servis.

Nevhodne nastavenu spojku mozes mat aj na novej moto alebo testovacke, ide o to ze v rezime D spojka zabera skorej ako by mala. Prejavuje sa to tak ze ked stojis motorka taha dopredu a ked len jemne pridas motorka okamzite vystreli dopredu.

Potom si niekto povie ze mu to DCT nevyhovuje alebo ti hovoria ze nevies na tom jazdit ale tebe spojka zabera skorej t.j. aj ked mas zatvoreny plyn, motorka taha dopredu.

Priklad: Ked si dole briezkom na spiesku/strku/blate/mokrej sotoline a zadne koleso je odlahcene + DCT zacne motorku tlacit aj ked plyn si zatvoril, brzdis prednym a nemas dost skusenosti, tak to moze dopadnut rozne...


29.10.2018 10:05

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Saints: Sorry, mozno som pomalsi, ale toto som celkom nepochopil. Ved plynova rukovat, ak je spravne nastavena vola, to nijako neovplyvnuje. Alebo si hovoril o niecom inom a ten obrazok je len ilustracny aby sme vedeli ako vyzera plynova rukovat a DCT ovladace? O akom nastaveni citlivosti plynu pises?


27.10.2018 20:56

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Funkcia DCT sa da aj nastavovat: a to citlivost/reakcia plynu.
Ak nieje nastavena spravne motorka na rovine "taha" aj ked nepridavate plyn ale svojou hmotnostou ju mozete brzdit (100kg ju zabrdi ale 70kg uz nie) ale napriklad ak stojite dole kopcom, tak Vas zacne tahat.

Toto nastavenie trochu zmeni otacanie plynu - treba viac tocit pri rozbehu.
Pozri obrázok


18.09.2017 13:01

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

K tej teoretickej "nebezpečnosti" absencii spojky by som len dodal, že ostrý enduráci používajuci
automaticku recluse spojku , spojku tamer vobec nepoužívaju ako keby ju nemali a v ťažkom teréne
a aj na pretekoch kde "nechcené pridanie" pri vyčerpanosti sa može prihodiť a aj tak to uprednostnujú.


17.09.2017 13:48

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

duggo
 Kávičkár 

Ikona

pekne videjko,


Video: youtu.be/t6DLuoFKZg4

myslim, ze vsetci sme tam boli uz niekolko krat, ja si tu trasu davam da sa povedat, kazdy rok [dobre]


12.09.2017 19:11

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

FOGY - ono to zavisi od vzdialenosti na ktoru potrebujem zabrzdit.. ak je ta "babka" vo vzdialenosti na ktoru pomaly docuras tak jasne ze nemas sancu (cas) sa chytit spojky s tym ze ides podradovat dole...

ale ked ides 100-110 po okreske a vidis ako niekde dalej pred tebou vyslo nakladne auto na cestu bez ohladu a ty koli situacii v protismere musis zacat hned rychlo intenzivne brzdit tak ja skratka pri brzdeni podradujem

o tych pretekoch sa zrejme nerozumieme ale neviem to lepsie napisat ako som to napisal tak to nechajme tak (viem ze sa radi bez spojky ale o radenie vobec nejde, ide o brzdny manever)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 19:12)


12.09.2017 15:31

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

ja brzdím AJ motorom, keď idem na motorke trebárs 100 a pred zákrutou potrebujem 60- 80. To by som nazval mľandravé brzdenie a ešte aj jednu podradím.
Keď však potrebujem prudko brzdiť, vymačknem spojku a plná brzda - na endure predná aj zadná. Neviem si predstaviť pri prudkom brzdení mačkať spojku, podradiť, nechať motor aby brzdil 1-2sekundy, potom zase podradiť atď. Pri 6kvaltoch by to trvalo dosť dlho. Keď potrebujem okamžite zastať, nebudem sa babrať so spojkou a čakať na každom kvalte aby mi motor pomáhal pri brzdení. Je to chujovina a neverím, že to niekto takto robí. Aj ty raptor, len o tom nevieš. Keď ti vybehne babka z bočnej cesty, nebudeš sa srať s podraďovaním, ale so smrťou v očiach zatiahneš brzdy a stojíš za pár sekúnd.
Na pretekoch radia bez spojky pri brzdení/trvá to len pár sekúnd/, aby si tam nahádzali ten správny kvalt do zákruty. Spojku im treba len na štarte,


12.09.2017 12:06

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT - nuz urcite volakto, lebo GS je dokonala motorka vsakze.... :-( :-))) :-P

asi to s tym podradovanim robim teda cely zivot zle :-( len furt nerozumiem preco pri (vlastne hocijakych) pretekoch ked sa ide na brzdy sa aj podraduje a nepredbieha sa na brzdy s vytlacenou spojkou s tym ze ku koncu brzdneh manevru sa tam rychlo nahadze potrebna rychlost...

urobim si sukromny test, pre odstranenie moznych vonkajsich vplyvov nebudem vobec brzdit prednou brzdou a vyskusam len zadok bez podradovania, zadok s podradovanim a zadok s vymacknutou spojkou


12.09.2017 11:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Raptor, ak musis zadnej brzde "pomahat" motorom, tak je na tej motorke volaco/volakto napicu.

tie hodnoty su tak 4-5%
studia je napr tu:
web.archive.org/web/20040919031332/http:...

strana c. 9, table 1, "Use of the clutch"


na margo "...akurat tak na dobrzdovanie do krizovatky..." tiez strana 6.


12.09.2017 10:46

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT - poslednu vetu neviem na zaklade coho si zobral.
Podla mna toto tvrdenie zavisi od motora pripojeneho k zadnemu kolesu a konstrukcie zadnej brzdy.

Napr zadna brzda na GS je vhodna akurat tak na dobrzdovanie do krizovatky, pri brzdeni zadnou by som na nu musel vyslovene dupnut aby som dostal koleso do smyku. Ak ale brzdim zadnou a nasledne podradujem tak koleso do kratkeho smyku pri rychlejsom pusteni spojky nie je problem dostat (zasiahne hned ABS).

Samozrejme nie je cielom aby sa koleso smykalo - to je len na margo ucinnosti zadnej brzdy - nemusi byt vzdy dostatocna a motorom sa da krasne pomahat (mozno ma mätie vyborny brzdny účinok boxera, je mi jasne ze na radovom stvorvalci o objeme 600ccm ten motor bude "brzdit" uplne inak.

ak sa da daj link na tie studie + info o tom v akych hodnotach sa hybu tie percenta

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 10:48)


12.09.2017 10:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

bod c. 8: je cely nejaky divny
viacere studie tvrdia ze spojka (cize pripojeny motor) predlzuje brzdnu drahu pocas krizoveho brzdenia o nejake percenta.
Podradovanie samozrejme este viac.
Zadna brzda brzdi podstatne lepsie ako motor, ktory jej pritom nielenze nepomaha, ale vyslovene skodi.


12.09.2017 10:18

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

FOGY - ok [dobre]


12.09.2017 9:36

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: raptor: nečítaš dobre. Napísal som, že VTEDY zadnou nikto nebrzdil - to bolo 15-20r dozadu. To sme mali ostré superbiky bez štartéra -väčšinou ZXR750, ktoré sme závažím dovažovali, aby mali aspoň predpísaných dačo nad 160kg a zadné brzdy mali podaktorí len atrapy kvôli technickému preberaniu. Moja mala zadnú funkčnú, ale nepoužíval som ju. Pri prudkom brzdení do cielovky išla motorka aj tak na predné.
Teraz na endure pribrzďujem samozrejme aj zadnou. Aspoň si to myslím, lebo jemne tlačím na brzdový pedál.


12.09.2017 8:06

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Fogy - ako? citam spravne? zadnou sa na okruhu nebrzdi?

Dôvod úpravy: p.s. Varan uz niekolko krizoviek som mal, vzdy som brzdil so spojkou a motor mi nikdy nezdochol, spojku som zrejme ku koncu vzdy vytlacil podvedome. Neviem si uplne predstavit "boj" s kinetickou energiou motora ak mas ubraty uplne ubraty plyn a otacky motora su vyssie ako volnobezne. Najblizsie ked vytiahnem motorku tak to bude musiet vyskusat... zaujima ma to.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 8:13)


11.09.2017 20:48

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: Varan: úplný súhlas so všetkým, až na bod 8. To je diskutabilné. Ke? sa brzdí zo 60 až 100 na 0, ?o trvá pár sekúnd, asi nemá význam podra?ova? a zaobera? sa ma?kaním a vypúš?aním spojky - odpútava to pozornos?, a ešte aj dáva? pozor aby sa zadné kolo nezablokovalo. To by som vyma?kol spojku a dal plnú brzdu. A nemyslím si, že by som mal vä?šiu brzdnú dráhu, ako ten, ?o by brzdil aj motorom trebárs kvaltovaním 3-2-1.
No ke? sa brzdí z 250 na 60 napr na hungá?i po cielovke, tak tam som už aj ja podra?oval, ale to len preto, aby motor nepadol na vo?nobeh a aby nezablokoval zadné kolo, ke? napr v 60 na dvojke pustím spojku do zákruty. Inak zadnou na okruhu nikto vtedy nebrzdil, neviem ako teraz.
Ale to je hádam všetkým jasné.


11.09.2017 19:20

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Môj posledný OT príspevok oh?adom krízového brzdenia:

V motoškole BASIC u?íme stlá?a? spojku ako pri krízovom brzdení, tak pri vyhýbacom manévri. Hovoríme o krízovom brzdení, ne?akaná situácia, neriešim plánované zmapované a priparavované zastavenie na ?o najkratšej vzdialenosti, kedy držím nižší kvalt pre vä?ší brzdný ú?inok motora:
1. Pokia? brzdím do nuly z 50-70 (3.-5. prevodový stupe?), netrvá ani 1,5s kedy sa dostanem do situácie, že motor ma ,,tla?í" namiesto brzdenia pre nízke otá?ky, preto spojka
2. Eliminujem zdochnutie motora pri: a) zastavení (kríz. brzdenie) alebo b) brzdení zadnou a zablokovania kolesa (vyhýbací manéver)
3. Lepšie dávkujem brzdy, pokia? bojujem len s energiou rozbehnutej motorky v porovnaní s brzdnou silou motora + náväznos? na bod ?. 1
4. Motorka je predvídate?nejšia (náväznos? na bod ?. 3)
5. Potrebujem maximálne sústredenie na ?o najefektívnejšie použitie brzdnej sily a nie rieši? kvalty, otá?ky, zdochnutie motora
6. Mnoho jazdcov omylom pri brzdení nesprávnym manévrom ruky v rýchlosti a strese pridá plyn
7. Pre neprofesionálov je z uvedených dôvodov bezpe?nejšie spojku stla?i?
8. Samozrejme súhlasím, že v prípade testovania brzdnej dráhy je brzdná dráha kratšia v prípade brzdenia motora z nižšieho kvaltu (vyššie otá?ky), no ide o úplne iné podmienky ako v krízovom brzdení a vyhýbacom manévri, na ktoré musím reagova? okamžite bez prípravy

A k téme:

Jazdil som DCT na Crosstoureri aj v Integre. Nevidím tam jediný dôvod, pre?o by motorka mala by? menej bezpe?ná ako s manuálom. DCT som v ?ažkom teréne neskúšal, no v ozaj ?ažkom teréne by som volil manuál, ale na ozaj ?ažké terény DCT ani nie je primárne ur?ené. Všetko má svoje + a -. Asi by som volil DCT na touring motorke. Môžeš si da? radenie na nohu, režim manuál a radíš ako s quickshifterom pod plným plynom a máš o staros? menej na križovatkách. Komu tak chýbajú rozjazdy a podra?ovanie so spojkou, nech si kúpi manuál.

Dôvod úpravy: viem písa?, ale diakritické znaky mi nahradilo otáznikmi :-}

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.09.2017 19:21)


08.09.2017 21:55

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ako pise herghott, na profi zavod zbytocna vaha navyse.

ja tiez nemam DCT a nepisem, ze je to najlepsie v celom vesmire. ale na druhej strane tvrdim, (ako som uz pisal v teme o afrike), ze pre bezneho jazdca, je DCT velky prinos v pozitku z jazdy hlavne v terene. to co by s manualom nepresiel ani nahodou, s DCT da v pohode a radost s jazdy (a aj bezpecnost) je ovela vacsia. je to nieco take, ako jazdit off road autom s manualom alebo s automatom - velky rozdiel, co clovek da a co nie.

naozaj najlepsie vyskusat na vlastnej kozi a este lepsie vyskusat v terene. za mna je to - radost sa drapat s DCT hore tazkym kopcom >:-)


08.09.2017 16:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

DCT vzniklo primarne kvoli zvyseniu komfortu. Pri sporte (rally) je komfort na poslednom mieste. Nehovoriac o vyssej hmotnosti DCT.

Herghott


08.09.2017 16:15

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

veru tak, moc sa tu teoretizuje. Ten, kto má DCT, nedá na to dopustiť a je to najlepšie na svete ak nie v celom vesmíre. My, čo nemáme DCT máme pochybnosti o tom , či to správne funguje hlavne v niektorých neštandartných situáciách. Ja jazdím na motorke už 35rokov a jazdil som všetkomožné, aj okruhy SBK, SS, aj terén. Mal som všeliaké druhy motoriek, ale aj mne sa niekoľkokrát v živote stalo ale pri naozaj núdzovom a krízovom brzdení v priamom smere, že som nechtiac pridal plyn. Tiež o tom ťažkom teréne v skalách, nie som presvedčený, že je to lepšie ako manuál.
Ale to sú všetko teórie. Budúcnosť ukáže. Budú testy, porovnania. Budú diaľkové relly, kde sa uvidí, čo si jazdci vyberú. DCT je určite lepšie a pohodlnejšie pre bežného motorkára - turistu. Pre extrémne použitie... to sa uvidí v budúcnosti.


08.09.2017 13:59

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Predám

Pozri obrázok

Nová , nevyčítaná , za dvacku .


08.09.2017 13:54

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

suhlasim ze motoGP mozno neni o krizovom brzdeni bezneho smrtelnika ale myslim si ze nikto z nas nedokaze brzdit tak ako dokaze motoGP jazdec na motoGP motorke.

A preto si myslim ze bez ohladu na to ci si brzdiac pred zakrutou alebo uz v zakrute ak by platilo to co pise menton tak by ti ludkovia skratka vytlacali spojku iba preto aby na brzdy niekoho predbehli


08.09.2017 13:40

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Herghott: presne, ja pisem stale o krizovom brzdeni, teda sa drzim temy.

Re: raptor: tvoj priklad z MotoGP je mimo temu, lebo:
1. Jazdne techniky z MotoGP su uplne mimo beznych zrucnosti pouzitelnych na cestu. Neverim, ze na Motoride je ktokolvek, co sa k nim moze relevantne vyjadrit.
2. Krizove brzdenie a brzdenie pred zakrutou ci uz v zakrute su uplne rozdielne situacie a nedaju sa porovnat.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (08.09.2017 13:41)


08.09.2017 13:35

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Chlapi, ale uz tu miesame tri rozne situacie: krizove brzdenie (uplne zastavenie), sportove brzdenie pred zakrutou (iba spomalenie), a vyhybaci manever :-)

Herghott


08.09.2017 13:22

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton mne teraz nejde o to kto z koho... ako som napisal mozno ze to robim cely zivot zle ale neodpovedal si mi na moj priklad z motogp


08.09.2017 13:17

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: raptor:
Skusim este jeden lopatisticky priklad. Zrychlenie a zpomalenie je vlastne to iste len opacne. Takze:
Auto A ma zrychlenie za 10 sekund na 100km/h, auto B ma zrychlenie za 5 sekund na 100km/h. Auto A je prve, auto B pripojene za nim.
Podla vasej teorie, by zrychlenie takejto sustavy bolo urcite menej ako 5 sekund. V skutocnosti to vsak bude medzi 5 az 10. Lebo fyzika.

Teraz to preklopime na brzdenie na moto, takze podla horeuvedeneho prikladu, auto A je brzdenie motorom, lebo ma nizsi brzdny ucinok ako brzdy. Auto B su brzdy. Sustava A + B je brzdenie motorom aj brzdy spolu. Vysledna brzdna draha nebude kratsia, ako len brzdy. Lebo fyzika.

Ale budem konstruktivny, spravme zivy test "fyzika hrou" na moto, porovnanie brzdna draha len brzdy a potom brzdy a motor. Vymysli si cenu, takze?


08.09.2017 12:57

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton - mozem teraz ja ?
rozgulaj svoju motorku na 100km/h a pusti uplne plyn kym nedosiahnes polovicnu rychlost

a/ s vymacknutou spojkou
b/ bez vymacknutej spojky

ten rozdiel vo vzdialenosti je brzdny ucinok motora ktory sa IMHO pri zavretom plyne priratava k brzdnemu ucinku tvorenom brzdovymi celustami

p.s. este ma napadlo .... napr v motogp si myslis ze pri brzdeni pred zakrutou alebo pri brzdeni v zakrute maju vytlacenu spojku z titulu ze im to tak lepsie brzdi? lebo ak by im to lepsie brzdilo s vytlacenou spojkou tak to by urcite kazdy spojkoval


08.09.2017 12:54

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: Awia: V pripade ze to tu bude rast, tak mozeme zalozit, ... aby tu bol poriadok.
Ale do nadpisu som dal aj bezpecnost na motorkach DCT t.j. musi sa to porovnat s manualom v krizovej situacii.

Ja uz budem ticho :-D


08.09.2017 12:33

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Nezaloží niekto tému o krízovom brzdení? Popresúvam tam príspevky :-)


08.09.2017 12:28

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Saints: tak technika ide rychlo dopredu a dnes uz velakrat neplati to, co pred 20 rokmi.

Inak v tej knihe je dost vela nepresnosti a nejasnosti. Mozno niektore vznikli pri preklade. Podla fotiek usudzujem, ze zaklad vznikol v 90. rokoch, cize 23 rokov dozadu. Odvtedy prisli ABS, trakcne, vstrekovanie, uplne ine motory...

Podla mna zbytocne vela riesis. Povoz sa na DCT, najlepsie na viacerych modeloch a v roznych rezimoch. Potom nam daj vediet. Kludne aj napis clanok.

Herghott


08.09.2017 12:19

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ale ved pisete o dvoch roznych veciach - vyhybaci manever a brzdenie rovno. to je velky rozdiel.
ked robim vyhybaci manever, asi bude lepsie tu spojku stlacit, aby sa moto lahsie ovladavala ale pri prudkom brzdeni rovno je podla mna lepsie nechat motor spojeny, aby pomohal brzdit.


08.09.2017 12:16

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Saints: Nesranduj... už

Menšia či väčšia polovica áut má automať. Žiadne probémy... Pri krízovom brzdení je toľko dôležitých vecí že je prd dôležité či spojku vymačkneš alebo nie... (Všetky cesty vedú do ríma) I tak i tak sa to dá...


08.09.2017 12:09

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

V knihe Dokonalá jízda na motocyklu na strane 100 (druhe vidanie z 2008 ) pisu o stlaceni spojky ak ide o vyhybaci manever. Pisu tam aj, ze to mas takto trenovat ...
Knihu pisalo/vytvaralo viacero autorov t.j. asi to nebude hlupost.

Pozri obrázok

"Při vyhýbacím manévru mnohdy nepoužívají vůbec spojku, takže jim motorka jede rovně a nezahýbá," říká instruktor. V kurzech se motorkáři naučí udělat úhybný manévr měkčeji. Pro úspěšné zvládnutí vyhýbacího manévru je samozřejmě zásadním předpokladem správné dobrzdění před překážkou a odklonění motorky. A vymáčknutá spojka uvolňuje pohyb motorky, takže se pak lépe zatáčí."
Zdroj: auto.idnes.cz/videokurz-pro-motorkare-nekteri-neumi-ani...

PEPA SRŠEŇ
Pozor na práci se spojkou, která se nevymačkává současně s brzdou, ale až později. Jinak se zbytečně obírám o brzdnou sílu motoru.
Zdroj: www.kolamadolu.cz/pepa-srsen-motorka-se-neridi-rukama-k...

Hm a teraz si vyber ...
Knizky a instrukteze budu musiet prerobit aby doplnili ako s DCT brzdit kedze uz nieje spojka :-P


08.09.2017 11:49

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: raptor:
Video: m.youtube.com/watch?v=sYb7ge_2_VU


08.09.2017 11:36

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

duggo: cuva

za mna: urcite je lepsi brdzny ucinok, ked brzdi aj motor.. pochybujem o tom, ze pri zavretom plyne, brzdami brzdim aj motor, ako pise menton. pretoze motor chce mat nizsie otacky (volnobeh) ako prave su, cize motor pomaha brzdit. moja teoria.


08.09.2017 11:32

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Inak hodne sme odbehli od témy DCT... Apropó nedávno som bol na jednom tréningu s jedným vcelku šikovným chlápkom... Trénovalo sa aj brzdenie, o spojke nebolo ani reči... :-) Teda až nato aby si si nezašlapol motor - aby ti nezdochol... ;-)


08.09.2017 11:15

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton - aj si to vyskusam samozrejme, podla mna pri brzdeni zadneho kolesa sa oplati vyuzivat brzdna sila motora ktora je konkretne pri boxer motore ovela vacsia ako ten zadny dvojpiestikovy strmen

to ci brzdami musim brzdit aj motor popravde neviem, mam zato ze brzdy ucinok boxera pri zavretom plyne zadnej brzde viac pomaha ako anuluje jej ucinok

Dôvod úpravy: p.s. awia - tak nejako to vidim aj ja + pripajam sa k otazke ze ci si si to Menton vyskusal

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.09.2017 11:17)


08.09.2017 11:15

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Menton: Si si istý? Ty si to skúšal??? ;-)

Ach jaj... Nič... Núzdové brzdenie je núzdové, zaoberať sa spojkou je nezmysel asi rovnaký ako "sledujes otacky, preradujes..." určite nesleduješ... ;-)

Keď ju podvedome stlačíš nestane sa nič závažné rovnako ako keď ju nestlačíš...
Určite motor neodpájať, treba ho mať v zábere, núzdové brzdenie môže byť aj pred prekážkou, potrebuješ prestať brzdiť a zahájiť výhybný manéver a podobne... Možno aj plyn pridať... Určite nemajstrovať so spojkou je rozumnejšie...


08.09.2017 11:05

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: raptor: sprav si maly test, zabrzdi zo 100km/h motorom (kludne aj podraduj) a potom len brzdami s vymacknutou spojkou. Kedy zabrzdis rychlejsie?
Cize je to jednoduche, ked brzdis aj aj, tak vlastne brzdami musis brzdit aj motor, lebo maju intenzivnejsi brzdny ucinok, cize si signifikantne predlzujes brzdnu drahu a zvysujes tak riziko nehody z nedobrzdenie. Okrem toho to odputava pozornost od samotneho brzdenia, ktore robis v krizovej situacii, lebo sledujes otacky, preradujes... Takze pri nudzovom brzdeni vzdy so spojkou a bodka. 8-)


08.09.2017 11:00

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Chcem sa opytat, cúva afrika s dtc v kopci ked nepridavam ? Myslim v prudkom kopci, alebo ci dokaze ist dozadu.


08.09.2017 10:43

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

saints

Re: Varan: ... pri nudzovom brzdeni stlacenie spojky sa nerobi z dovodu ...
Toto ucite v skole? hm...


ja za nudzove brzdenie beriem nahlu prekazku napr v smere jazdy... v zivote by som pri tom spojku nestlacil lebo by som sa pripravil o pridavny brzdny ucinok motora pri zavretom plyne a je uplne jedno ci som na asfalte alebo pri offroade hore alebo dolu kopcom

mozno to robim uplne zle ale ani v jednom z clankov som sa nedozvedel preco by som pri brzdeni mal vymacknut spojku

Dôvod úpravy: p.s. dokonca ked potrebujem rychlo zabrzdit tak si este pomozem ze rychlo podradim na nizsi prevodovy stupen kedze zadna brzda na GS nie je ziadne terno..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.09.2017 10:46)


08.09.2017 10:43

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Saints: Opakujem sa, ja viem ale hľadáš chybu kde nie je... Treba jazdiť s technikou ktorú máš a nie hľadať v nej chyby, áno je to tak keď si pridáš tak ide... to je vlastnosť, tak to je...

K tým foto čo si dal, vo výjazde keď idem zastaviť neplánovane spojku nestláčať, nechať motor zdochnúť, to je najlepšia brzda do kopca, predná neubrdzí nič, zadnú stlačit nemôžeš keď máš nohy na zemi... To je to čo som písal vyššie že je nevýhoda DCT...

A pri brzdení vymačkávať spojku? načo, nerobím to, okrem prípadu keď idem vedome zadným do šmyku aby som si nezašlapol motor...

U mňa v teréne vždy akákoľvek moto trakčná kontrola hneď OFF... bez debaty... ;-)

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.09.2017 10:47)


08.09.2017 10:12

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: Varan: ... pri nudzovom brzdeni stlacenie spojky sa nerobi z dovodu ...
Toto ucite v skole? hm...

Vsade ucia ze ju mas stlacit :
Při nouzovém brzdění nikdy nezapomínejte vymáčknout spojku.
Zdroj: www.motosekac.com/motosekac/jak-trenovat-krizove-brzden...

Efektivní brzdění - vždy s vymáčknutou spojkou,...
Zdroj: www.rozhlas.cz/zelenavlna/motorkari/_zprava...

Re: Varan: Jazdec s dobrymi navykmi neprida pri brzdeni plyn ani omylom
Nemam na mysli beznu situaciu ale takut vid foto:

Pozri obrázok

S motorkou ides spadnut - hore kopcom alebo dole kopcom, kolesa sa smykaju, brzdis prednou brzdou ale zaroven musis tlacit do rukovete/riadidiel, a vtedy sa ti moze podarit pridat plyn. Nemusi ist ani o takyto strmak, ak ti ide motorka spadnut tak sa ju snazis zdvihat.

Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Skuseny motorkar sa nato mozno pozera ako na "blbost" ale skusenych motorkarov na DCT vela nebude t.j. nemusel zazit vsetko na tychto moto. Skratka nieje tu spojka iba rucna brzda ... treba sa stym naucit zit.


08.09.2017 0:31

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Omylom pridat plyn pri brzdeni je casta jazdecka chyba sposobena zlymi navykmi a pri nudzovom brzdeni stlacenie spojky sa nerobi z dovodu zamedzenia efektu omylom pridaneho plynu! Ucime to v motoskole, ako nepridavat plyn pri brzdeni. V ziadnom pripade to nie je nevyhoda DCT. Jazdec s dobrymi navykmi neprida pri brzdeni plyn ani omylom. Je to podobne ako napisat ze nevyhoda manualu spociva v tom, ze ked ju pri zastaveni nestlacis, zdochne motor :-)


07.09.2017 15:32

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: je to zaujimave. Ja ten terén čo na fotke v podstate s prstom v nose, samozrejme nevidieť sklon. Že by som to mal iné :-O Troška ešte potestujem v piesku a dam vedieť.

Re: Saints: K tej DCT . Crosstourier v tažšom teréne s DCT je lepší. Pre skuseného aj pre neskuseného. A trakciu je nutné vypnuť.


07.09.2017 14:12

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Piseme o trakcnej kontrole. Ja pisem, ze vypnut. Alexa pise, ze nechat zapnutu.

Piseme aspon o niecom co sme pojazdili, vyskusali... :-P


07.09.2017 13:56

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

janoval, alexa7: Toto vlakno je o super-mega-naslapanych HONDACH, tak mi tu nepiste o dobrych ale kratko zijucich/kaziacich KTM strojoch :-P .

(vid. CZ web. www.motorkari.cz/tema/?t=199538 )

Pozri obrázok


07.09.2017 13:13

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Plech pod motor super vec, mam origo od KTM.

Ja som na TA2 skusal sotolinu asi len raz, mozno 2x a tie gumy potom nevyzerali moc dobre. Na sutroch som dosekal aj K60 Scouta.

A trakcnu som musel vypinat dokonca aj na kamenistyuch vyjazdoch, lebo som sa nevedel rozbehnut, ale to prsalo, mokre sutre....
Pozri obrázok

Foto je zas len z useku, kde sa dalo zastavit a fotit.

No pozeram, ze ty mas o 2 roky novsi model. Tak mozno mas tu trakcnu nastavenu inak.


07.09.2017 12:58

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval:Teraz som celkom pobehal šotolinky s kuframi a na orig. obutých TA2 s cestným vzorom.
Čo mi len vadilo, že som nemal kryt motora, často som musel v polovici výjazdu brzdiť a meniť smer
pre trčiacu skalu a pohodička aj na lámanom štrku. S trakčnou kontrolou a s ABS som nemal žiadny extra problem. Dongle som nestihol, lebo motorka je nová.

Je pravda že výjazdy v piesku som neskušal. Nemal som kedy.








07.09.2017 10:31

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"v offrežime je spravená tak, že nikde neostaneš visieť." asi sa bavime o inej motorke.

U mna Off rezim, vyjazd do mierneho kopceka v piesku. Ja pridavam plyn, motorka ubera az zastavi. Plyn na plno, otacky motora takmer na minime, motorka stoji :-D Vypol som trakcnu, normalne som sa rozbehol pokracoval dalej.

Offroad je dobry na to, ked chcem posetrit zadnu gumu a nastavit podvozok do sport rezimu, tak si ho zapnem aj na ceste. Ked je asfalt rozdrbany, tak dam rain, vtedy nastavi podvozok na komfort. Ono ani ta super elektronika nie je vsemohuca. Lepsie sa spolahnut na vlastny rozum, ako na nejaky pocitac a ist hoc aj pomalsie a opatrnejsie.

So zapnutou ABS som v terene, aj tom najlahsom velmi opatrny. ABS mam v offroad rezime. Vlastne do zadu ABS nepotrebujem velmi ani na asfalte.

Preco si nestihol kupit dongle, uz si ju aj predal?

Inak k tomu dongle, mne sa zisiel aj na 80 oktanovy benzin, niekedy iny nebol. Aj ked ani ten dongle nie je vsemohuci a pri 80oct benzine treba jemne na plyn aj so zapnutou 80oct mapou.

Trakcna vypnuta s donglom drzi dobre. ABS off rezim sa mi obcas vypol aj s donglom. Neviem preco.

Plus mega picovina na dongli je, ze ak zapnes 80oct mapu, tak po vypnuti motorky a vytiahnuti kluca blikaju svetla. Dokonca aj predna halogenka. Co pre ziarovku nie je boh vie co a ked som prvu noc zabudol vypnut 80oct, tak rano som uz nenastartoval.


07.09.2017 7:56

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Ano


07.09.2017 7:29

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa - Theth smerom hore znamena ze si siel zo Škadaru do Theth a potom dolu po asfaltke do Kopliku?


06.09.2017 21:11

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: Ja som si dongle nestihol na 1190 kupit ale v offrežime je spravená tak, že nikde neostaneš visieť.Minulí týžden sme dali Theth, ale smerom hore. Kludne so zapnutou trakciou a ABS by som v off režime dal nejaké šotolinové XL Rally.
Niektore trakcie su super lebo jazdec ich takmer nevníma , aj Stelvio je napr super, ale Crosstouriera je nutné vypnuť.







Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (06.09.2017 21:13)


05.09.2017 14:12

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: napisal to duggo podla mna dobre...


05.09.2017 13:41

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Fogy da sa tam celkom slusne zabludit (overene mojimi dvoma spolujazdcami) takze na tu jednu cestu by som sa nespoliehal. (Ano na mape je skutocne len jedna cesta ale pri tej rieke je mnozstvo odbociek) Usek o ktorom pisem bol v prudky stupak v lese a islo sa viac po skale ako po kamenoch. A polozil to tam aj kamos ktory ma doma krosku a v terene je urcite lepsi ako ja...

vecna skoda ze som nemal chut a sily v tom teple fotit tie dva pomaly trialove useky... lebo henten obrazok ktory si poslal je prdinec. Ine je to na tom herghottovom videu v rozmedzi 6:18 - 6:20. Po kamenoch a nerovnostiach rovnakej velkosti sme sa trtošili so seriovymi GS. Čo iste uznáš je motorka ovela menej vhodna do terenu ako Afrika. A čo sa týka DCT na offroad skrátka verím Awiovi jeho pohľad.

p.s. aká príjemná debata ..až na tie troleje

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.09.2017 13:42)


05.09.2017 12:58

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak duggo to vyriešil ;-) [dobre]


05.09.2017 12:55

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Chapem FOGYHO a jeho pochybnosti.
Pozrel som video, velmi pekne, mam chut tam ist. V garazi mi stoji prachom aj rovnaka motorka ako je na videu crf450, Pankovia na crossach su profici, mozno to niekomu tak nepride, ale video vzdy dost skresluje a tie vyjazdy nazivo musia byt mega, jasne ze vela krat potrebujes okamzite pridat, roztocit koleso v co najkratsom case, nech zaroven motorka poskoci dopredu, podvihnut predok, vyuzit hybnost a znova a znova a znova, kto to jazdi asi to pozna, a mozno aj odstredivu silu kolesa na rovnovahu nech sa nevytrepe clovek doboku ...gysroskopicku ... ale to uz moc rozoberam. Ako aj drzanie motora pod plyno a do toho natvrdo pustat spojku so zaradenou rychlostou a motorku rozkolisat. Vsetko je na videu.
Jednoducho je to teren na lahke crossy a nie afriku, ci dokaze DTC v momente roztocit koleso je asi druhorade, kedze to tou 'hmotnostou' afriky nepohne, ked to porovnavam s crossou, a to je asi jediny problem.

Napisat, ze tam treba pridat a vybehnut to rychlostou je podla mna velice velice odvazne. Lahol by si ako kabela s prinajlepsom s kolenom na dve casti, alebo troma klucnymi kostami.


05.09.2017 12:09

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: raptor: Inou cestou sa z Thet do Skoderu nedá ísť. Išli sme po tej istej ceste. Pamätám si výjazd z toho údolia rieky, kde bolo treba radiť 1 a ísť opatrnejšie.


05.09.2017 11:42

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Saints: Trakcnu v terene urcite vypnut, inak sa ti moze stat, ze sa nepohnes. Ja chodim na KTM s vypnutou casto aj na asfalte, ked nemam spolujazdca. Rovnako vypnute ABS na zadnom kolese. No nejazdim nejako agresivne, ze by som tu trakcnu kontrolu bezne vyuzival. Mam dongle, otravuje furt s "not legalom", ale inak uzitocna vec.


05.09.2017 11:18

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: A ja ti nato zodpoviem úplne rovnako ako predtým: Ako nič! Možno ešte ľahšie ako so spojkou... Ver never... najlepšie vyskúšaj...

Ak má automat nevýhody tak sú to tieto napr:
1. Nemôžeš spojkovať pred prekážkou, odľahčiť predok, dať si na zadné a pododbne...
2. Vo výjazde ak ti to nevyjde a musíš zastaviť, nemôžeš vypustiť spojku a nechať zdochnúť motor aby si tam zostal stáť. Moto ti bude utekať dozadu a musíš to riešiť zadnou brzdou čo je dosť ťažké lebo ju možno potrebuješ mať na zemi.
3. ak ma nejaké ešte napadnú dám vedieť...


05.09.2017 11:03

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

budem sa držať témy a ešte raz tu skúsim opísať situáciu, kedy má manuál navrch:

Ideš hore kopcom po tých šutroch a DCT ti zastane zadným kolesom medzi veľkými šutrami. Na to , aby si sa pohol, potrebuješ viac pridať plyn, ako normálne, lebo si 1, hore kopcom 2,zadná koleso musí vyjsť na vrch toho napr 15-20cm vysokého šutru. Keď to spojka zopne /a ona nevie, či má zopnúť pomaly s dlhším preklzom, alebo chceš odpich hoci máš off režim/ motorka ti skočí dopredu o1m, ale o napr 20cm, vybehneš predným kolesom na ešte väčší šuter, predok ti odskočí a ...
S manuálom: pridáš plyn, aby si zadným kolesom prekonal ten šuter a dvomi prstami si spojkou reguluješ preklz, aby si neskočil o 1m dopredu a krokom cez spojku sa začínaš rozbiehať. Všetko to robíš posediačky a postavíš sa až vtedy, keď máš dostatočnú rýchlosť na to, aby si si nemusel pomáhať nohami držať balanc.
Ale ako som už napísal Afrika DCT nie je na toto /pozri druhé video od 4:20min v téme bod záujmu TARCU/. Afrika je na pohodlné lúskanie vzdialeností.


05.09.2017 10:45

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Rieši sa to len nejakým donglom (KTM, BMW) a potom to vypisuje NOT LEGAL a podobne... Alebo vytrhnutí poistky z ABS... Ja čakám kedy nejaký výrobca príde konečne s režimom Offroad custom, kde si ja nastavím akú chcem mapu, aké ABS i trakčnú (príp podvozok)... Kľudne nech po štarte len prepne režim off a hotovo...

Apropo mne to je fuk, na ABS som si spravil vypínač... I tak v teréne nemám na kole ABS krúžok... ;-)

Aj ten časový delay by nebol zlý... Ja vypínam tie moto chcípakom a potom si to pamätá... ako ktorá a kedy :-)

Apropo k Afrike... T3 teda ktorá tam je po štarte je nepoužiteľná ani na suchom asfalte... úplne by stačilio T1 a T OFF... Alebo aj bez :-) Našťastie má afra krásne to tlačidlo na vyp trakčnej poruke... [dobre]




05.09.2017 10:34

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak by tam mohli dat aspon nejaky casovy delay - 5 minut napr kym sa ti to da do povodnych nastaveni


05.09.2017 10:31

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

nemozu to fixnut, pretoze kvoli bezpecnosti, musis mat vsetky systemy (hlavne trakcnu a ABS) vzdy zapnute pri novom nastartovani. to je ako ked odides na moto s bezklucovym startom, tak ti nemoze vypnut motor pocas jazdy, pretoze mozno ju nezobral zlodej, len si si zabudol kluc v garazi a nevsimol si si, ze ti blika na palubovke. proste moto musi ist az po dalsi start.

mne sa v terene najviac osvedcil rezim S1+T0+G


05.09.2017 10:26

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

k rezimom - najvacsia tragedia je ze si to nastavis a potom niekde vypnes klucik ... a mozes znova
to by ma normalne ze jeblo :-((((((

verim ze dalsich rocnikoch Afrík toto fixnú...


05.09.2017 10:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

O DCT sa toho mozete viac dozvediet na stranke (ENG): en.honda-dct.com
Taktiez tu (ENG): www.hondaprokevin.com/automatic-motorcycles-dct-review-...

Nepoznate stranku kde je popis rezimov DCT (D, S1 S2 S3) / kontrolou trakcie (T1,T2,T3) / G spinaca a bolo by tam napisane v akych situaciach (strk, piesok, asflat) ich pouzit a v akej kombinacii (napr. S2 + T2 + G)?

Pozri obrázok

Hrubu teoriu poznam, manual k moto o tom vela nepovie, napr. AWIA pisal ze na piesku sa mu osvedcilo S2+T0+G (ak si dobre pamatam).

Tu je tabulka kde ma napr. CFR1000L 80 rezimov:
Pozri obrázok


05.09.2017 9:18

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: Prepáč ale fakt nechápem, kde berieš presvedčenie že toto je pre DCT problém... Do bodu záujmu Vrch Tarcu 2190 m n.m. (meteo stanica) dal Afalt videá z trasy aj po tých šutroch. Ak by mal DCT tak jediný rozdiel by bol že by mu moto nechcípla... A ako tu niekto už písal, po tých šutroch treba ísť rýchlejšie a v stupačkách...

Téma je o DCT. Ak tam vyjde jazdec A na Afrike s manuálom nie je dôvod aby to nevyšiel i s automatom... O tomto som presvedčený...

Veď to nieje je o motorke ale o jazdcovi... 70% jazdec 30% moto...
Awia


05.09.2017 8:39

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

raptor: Nie jebanie, tenis, sám si to písal vyššie. :-D


05.09.2017 8:36

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghott - aha.. tak potom to dava zmysel
krakatau - tak ty zo sportu jebeš do mlhoša... :-O :-O masochysta :-)))


05.09.2017 8:29

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

raptor: Celý deň sedím za compom, tak aspoň nejaký "šport" treba. :-D [dobre]


05.09.2017 8:29

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: moj prispevok bol smerovany primarne na teba a Fogyho, az potom trolejbusara :-)

Herghott


05.09.2017 8:25

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghott aj tebe sa čudujem :-O

Pozri obrázok

na

Pozri obrázok


05.09.2017 8:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ach jaj, tolko bolo popisane k tej dvojspojke, aj tu na MR, staci trochen pohladat...

Aspon v rychlosti:

- na dvojspojke su v jednom case zaradene vzdy dva prevodove stupne. Zmena prevodu teda spociva iba v prepnuti spojky. To je ovela rychlejsie nez preradenie celeho kvaltu

- Africa ma aj takzvany G rezim, ktory upravi spravanie spojky specialne do terenu

Herghott


05.09.2017 8:00

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Fogy tak potom sme nesli tou istou trasou. ;-) Na dvoch miestach este pred bufetom (alebo co to bolo za dve budy uprostred tej cesty) to bolo riadne do kopca kde vlastne odtial uz aj zmizli vsetky male kamene a ostala len skala a velke kamene. Tiez nemam fotky lebo bolo 37 stupnov a musel som dvihat kamosov..

krakatau - čudujem sa ti ze reaguješ... :-O :-@ ...betónovú stenu v tenise neporazíš


05.09.2017 7:06

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

pirates: Naštuduj si rozdiely medzi automatickou prevodovkou a dvojspojkovou prevodovkou. ;-)


05.09.2017 2:22

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Martins
 Bahniak 

Ikona

Re: pirates: Môžem sa spýtať, čo sú to za motorky ,,crossy originál do terénu" ?


05.09.2017 0:51

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

na tom videu ale nieje ziadne tazke cestovne enduro to su crossy original do terenu aj ked ten teren je uz skor pre stupackove Montesy

Prečo by preboha rozpojenie spojky elektronicky malo byť pomalšie ako rukou?

pretoze elektronika nema oci
pretoze na automate musis bud riadne ubrat plyn a spomalenim ti iba podradi alebo zabrzdit aby vyradilo cim stratis rychlost a zostanes stat

medzi automat autobusom a automat motorkou nieje ziaden rozdiel

preto na rallye nejazdia automaty pretoze nieje na nich mozne podradit aj o dva stupne bez znizenia otacok motora a nieje mozne brzdit ani rucnou a sucasne pridavat pretoze u automatu je brzda nadradena

automat spojka sa rozpoji vtedy ked vozidlo zastavi

ano ja viem vy ste odbornici vy testujete motorky a v testoch tvrdite ze na GW nefuka a clovek v dazdi nezmokne :-D :-D :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (05.09.2017 0:53)


04.09.2017 23:02

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Komko
 Turista 

Ikona

Paci sa mi to tvoje presvedcenie, skoda ze neplanujem kupu Afriky, 500 Eur by som mohol nasledne pouzit napriklad na kufre ;-)


04.09.2017 22:10

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

No vyzerá to , že to je ono - ale tá jazda lesom, je len tá prvá, ľahšia polovica. Tá druhá, ťažšia, čo už je mimo lesa je od jazierka a opustenej chaty hore k meteostanici. Tá na tom videu nie je. Asi už toho mali plné gule a ani točiť nevládali. Ani my sme nefotili, až na konci, keď už sme boli takmer hore


04.09.2017 21:38

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: FOGY: asi myslis ten kamenny vyjazd, co zacina v tomto videu od 6. minuty:


Video: www.youtube.com/watch?v=ER3fIKAMzBI&t=506s

Lebo ved okrem toho to vyzera byt na vyssie rychlosti.

Ja teda nie som nejaky extra endurak, ale zrovna v tom kamennom vyjazde asi spojkovat netreba...

Herghott


04.09.2017 21:37

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

FOGY jazdi len takuto trasu :-P

Pozri obrázok


04.09.2017 21:14

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Chlapci, viete čo? Zbytočne tu budeme teoretizovať. Tam je bod záujmu aj s trasou. Pred nami je v pólke septembra predĺžený víkend. Piatok cesta dole do RO, sobota výjazd na TARCU, potom jazda po hrebeni - je to nádhera, a v nedeľu domov. Kto tam výjde s Afrikou s DCT, odfotí sa pri tej skale s nápisom TARCU , dám za tú fotku 500€. Počet Afrík je neobmedzený.To fakt nekecám. Môže tam ísť pitaz, alebo awia v rámci testovania, alebo aj všetky afriky zo Slovenska. Každá afrika s DCT 500€.
Ja neidem, lebo som tam už bol a po minuloročnom albánsku mám dačo s kolenom.


04.09.2017 20:59

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: raptor: Jazdu z Teth do Skadaru sme si vyslovene užívali/minulý rok/, tú samotu, kúpenie v rieke , čo ide údolím z Teth. Tak isto aj výjazd na Tomorit, keď sme pri tom Albánsku. Výjazd na TARCU, ako píšem v popisoch albumu nikdy viac - to bolo naozajstné trápenie jazdca aj motorky. Fotiť sa dalo len vtedy, keď bol rovnejší terén, aby sa dalo opäť pohnúť. Keď niekto spadol, samozrejme sa tiež nefotilo , ale dvíhala sa motorka.


04.09.2017 18:55

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

Automat, manuál, prejde, neprejde... neviem čo furt chcete spojkovať, takéto výjazdy najlepšie vybehneš bez spojkovania, však nejdeš na pinšli. Ten motor má do terénu veľkú silu od voľnobehu. Taký kamenitý výjazd sa ide lepšie rýchlo než sa tam trepať krokom. Keď niekto nemá skúsenosti s takým terénom, tak je úplne jedno na akej motorke pôjde, bude mať problém.


04.09.2017 13:52

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

fogy - ak je na tej fotka ta spominana cesta, dovolim si tvrdit, ze to by som dal aj ja na DCT afrike jak nic. aj ked nie som profi enduro jazdec.


04.09.2017 13:37

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

FOGY - nic v zlom ale podobne a na niektorych usekoch aj vacsie sutre su z Theth do Skadaru.
Dal som to nie na hulvata (tzn. pomalsie tempo s tym ze som hladal cestu na ukor rychlosti) na 19"/17" kolesach s levermi bez toho aby som to polozil.

Ja som niekto kto tazke tereny viac jazdit nevie ako vie, Afrika na 21"/18" s klasickym podvozkom a s niekym kto trocha v terene vie si to da "na ranajky" bez ohladu na ci ma DCT. Ale mozem sa mylit ;-)

p.s. a ano, je mi jasne ze fotografia skresluje


04.09.2017 13:30

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Pozri obrázok


04.09.2017 13:24

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Podla mna, je to rovnake, alebo rovnako o zvyku, ako rekluzova spojka a radenie typu vespa/stadion na sneznej KTM. Aby to nebolo uplne easy, tak na miesto spojkovej packy, je to vlastne zadna brzda.
Logiku ten system ma, lebo ked su nohy v lyziach, tazko by sa hadzali kvalty a tazko brzdilo zadnou brzdou.
Naprv sa clovek chvilu gula, lebo vsetko je nejak inak, ale po case si zvykne jak na smrt.

Rad by som si vyzkusal tu DCT afriku, dakde v terene, lebo na DCT som sa len previezol chvilku v sterilnom prostredi velkomesta a pripadalo mi to znacne skutroidne, nemotorkove, ale inak cool. DN1 a NT 700..
Ale na malom skutri sa dalo pekne blbnut v terene, takze by to mohlo mat hlbsi zmysel.
Mozno raz.


04.09.2017 13:14

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: Ten album máš asi ako súkromný musíš ho nazdieľať... Share - get link...


04.09.2017 13:12

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: Myslím že teoretizuješ. Jedna jasná otázka skúšal si DCT v Afrike?

Či už áno alebo nie toto vyjadrenie je príliš trúfalé: DCT je super na všetko, len na túto konkrétnu situáciu určite nie.

Prečo by preboha rozpojenie spojky elektronicky malo byť pomalšie ako rukou? Nechápem ako si na to prišiel. Možno ty rýchlejšie rozpájaš aj brzdu ako ABS?

Na Tarcu som nebol ale myslím že som vyšiel už nespočet kamenistých výjazdov. Napr min rok na Bosnian Wariorovi boli výjazdy aj niekoľko km dlhé na šutroch ako hrom... Ono to nie je ľahké ale rozhodne sa na tom najazdí spojkovaním a krokom... Na Ukrajine som na šutroch utrhol bočný stojan, neboli maličké ver mi...
Keď som pozeral foto z googla tak keď tam vyjdú autá, side-by-side štvorkolky nie je dôvod aby nevyšla afra... A jazdia tam moto s kuframi...

Osobne si myslím že s DCT by si to možno prešiel ešte ľahšie ako so spojkou :-) Ľahšie ako si myslíš...

Awia


04.09.2017 13:00

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:
dajak sa nedarí

Upravené 1 krát. Naposledy upravil FOGY (04.09.2017 13:01)


04.09.2017 12:52

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

[img][/img]photos.google.com/album/AF1QipMlpix3yLnIag9V0Ks6DTvYgRz...

tam vzadu na hrebeni je tarcu - oplatí sa ísť

Dôvod úpravy: editovanie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil FOGY (04.09.2017 12:53)


04.09.2017 12:27

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: FOGY: Neviem, niekto z nas mozno prehana. Ja ta tej Tarcu nevidim nic nezvycajne, ved su tam aj cestovne endura s kuframi:

www.google.sk/search?safe=off&biw=1280&bih=591...

Vrch Tarcu 2190 m n.m. (meteo stanica)

BTW tento vyjazd som spominal vyssie - tan vlavo dala aj baba, aj Crossrunner, a ten vpravo dala Africa s DCT bez zavahania:

Foto: Honda Fest 2017, Liptovský Ján


Alebo ved sem daj nejake drsnejsie fotky tej Tarcu...

Herghott


04.09.2017 11:42

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: ado93: mám DSG v oktávke. A to s tou odstredivou spojkou som sa v rýchlosti sekol. Zabudol som, že tam treba spojku aj na radenie prevodov a nie len na rozbeh ako na štvorkolke. Inak prevodovku som mal za úkol vypočítať a nakresliť na zápočet na VŠT, terajšej TU Košice.
Teorie nevymýšlam . DCT je super na všetko, len na túto konkrétnu situáciu určite nie. Ale Afrika s DCT na to ani nie je určená, aby sa krokom driapala v skalách hore strmým kopcom. Ale keď niekto pôjde náhodou okolo TARCU /bod som pridal a cestu uvidíte aj na EARTH/ tak si dajte ten výjazd. A kto tam vyjde na Afrike s DCT, nech dá sem fotku z vrcholu. Potom bude jasné, kto má pravdu. Takto sa tu zbytočne bavíme o ničom.


04.09.2017 9:24

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Re: FOGY: Co keby si si najskor nastudoval ako funguje DCT (Dual-clutch transmission), predtym ako tu povymyslas teorie o tom, aka je pomala a nefunguje.


04.09.2017 8:45

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

súhlasím s awiom a vlastne aj sám to inými slovami dávno tvrdím

offroadové schopnosti akejkolvek motorky sú zásadne ovplyvnené jazdeckým umením človeka ktorý ju riadi.

to ci DCT radi rychlejsie nez quickshifter som si ale neni uplne istý - ale vlastne je to dost jedno ako rychlo ktora technologia radi - je to vzdy rychlejsie nez clovek + nemusis v terene spojkovat a kvaltovat.

DCT na Afrike som sice v terene neskusal ale napriek tomu ze som ho na zaciatku vobec nechcel skusat tak som mu velmi rychlo prisiel na chut. A ako som uz inde napisal, buducnost drahsich modelov motocyklov bez ohladu na znacku vidim okrem ineho aj v moznosti doplatit si priplatkovy automat.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110078 | Včera: 174461