Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím vás priatelia. V apríli 2013 som si po JAWE 350/640 kúpil Hondu CBF 125. Chcel som spoľahlivú, šikovnú a nízkorozpočtovú motorku. Najčastejšie jazdievam trasy hlavne mimo diaľnice od 25km do 130. Výnimočne dlhšie. Honda CBF 125 je pre mňa šikovné premiestňovadlo. Je ľahká a dobre sa ovláda. Využívam ju hlavne na dopravu do práce a z práce a na cesta domov. Občas jazdíme s priateľkou na kratšie výlety. Motorka zvláda jazdu aj s dvomi osobami. Hoci je už citeľnejšia pomalšia odozva motorky. Chvíľu trvá nabratie rýchlosti, ale na výletnú jazdu je to v pohode, dokonca aj v kopcovitom teréne. Na diaľnici som trocha ako ohrozený druh, aj keď jazdím len úseky okolo 20km. Z motorky dokážem dostať tých 100km/h, ale radšej troška šetrím motor, tak väčšinou idem na 90km/h. Pri jazde v meste keď idem sám, je veľmi obratná a šikovná. Aj na križovatkách. Mojím požiadavkám úplne vyhovuje. Mám najazdené skoro 29000km. Spotrebu má okolo 2,6 až 2,8. Maximálnu rýchlosť ktorú dokážem na nej dosiahnuť je niečo málo cez 100km/h. Mám 86kg, a aj v teréne pekne potiahne. Za ten čas čo ju mám je v nej pravidelne menený olej, úprava nastavenia ventilov, výmena vzduchového filtra a bežná údržba. Na STK nebol žiadny problém. Bola pár krát položená a ťuknutá autom do výfuku, tak nesie si aj jazvy z ciest. Často jazdievam aj na mokrých cestách prípadne cez dážď. Jazda je vtedy opatrnejšia, ale v pohode. Po 25000km boli menené pneumatiky z pôvodných ContiGO som skúsil Pirelli Angel City. Za tých vyše 3000km necítim rozdiel. Ani na suchej ani na mokrej ceste. Za ten čas čo ju mám sa mi nedávno vyskytol problém s tým, že mi počas jazdy zhasínal motor. Bolo to spôsobené vysokými vonkajšími teplotami. Dalo by sa to riešiť inou sviečkou, ale tá by mala potom zase problém v chlade. A nedávno mi začalo hrkotať v výfuku. Keď som ho dal dole, tak ako je vstup od motora, praskla na ústi vnútorná rúra výfuku a pri jazde klepala o vonkajšiu rúru výfuku. Vnútorná rúra bola zvarená a je po probléme. Na motorke mi zo začiatku vadilo že má malý úložný priestor pod zadným sedadlom a nemám kde mať lekárničku. Ta do prednej pravej bočnej masky som z vnútra spravil z popruhov a suchého zipsu uchytenie lekárničky. Je to vidieť v staršom príspevku. Za celý ten čas čo na Honde CBF 125 jazdím som s ňou spokojný a nemenil by som ju. Aj v predajni Honda v Trenčíne kde bola kúpená som spokojný s prístupom personálu v predajni či servise. Ako mi bolo pri kúpe povedané že do nej len budem liať benzín a voziť sa, tak je to skoro tak. Môžem len odporučiť. Prajem všetkým veľa šťastných kilometrov |
Pekne,tak nech ti nadalej dlho a spolahlivo služi. |
CBF 125 je NEZMAR. S motorom menším, ako je v mojej kosačke na trávu ( ten má 150 ccm )so mnou bez poruchy prešla 17 krajín EU ( SK, PL, H, A, SRB, RO, MNE, BiH, HR, I, SLO, CZ, D, UA, F, CH, AL ). Teraz má cez 50.000 km, a poruchy boli nasledovné - zlomený hlavný stojan ( zavarený doma ), ložiská zadného kolesa ( 8€ ), štrajkujúca kontrolka neutrálu ( keď nesvieti, štartujem s vytlačenou spojkou, roztrhnuté lanko tachometra - ukazuje o cca 1.300 km menej ). Posledné 3 roky jazdím na výlety aj s ladvinkou, my dvaja aj s batožinou preťažujeme motorku o cca 15 - 20 kg, a nie sú to žiadne výlety okolo komína, ale MNE, F, CH a tak... Zrovna zajtra ideme do Osvienčimu, lebo mladá ho ešte nevidela. |
Pridávam sa tá motorka je úplne ideálna na cestovanie po okolí. Dostal som sa s ňou doslova všade, azda i tam kam by som sa s veľkou motorkou nedostal, pretože ovládateľnosť je úplne hračkárska a v prípade potreby je možný i menší offroad. Najlepšie jej sedia malebné kľukaté okresky i keď na tých tenkých kolieskach a indických pneumatikách mám celkom obavy ísť do väčších náklonov. Na dialnici sa tiež dá ak je treba rýchly a bezproblémový presun, ja tam jazdím na hulváta tak 80kmh, nebudem predsa tú motorku zbytočne mučiť a páliť viac paliva než je nutné Najviac sa mi však páči jej úspornosť a ďaleký dojazd, v pohode zvládne 600km na jednu nádrž, tiež aj to, že tá moto je dosť ľahká a jednoducho sa s ňou manipuluje. Takže ak som z nej aj padal, vedel som ju zadržať aj vo veľkom náklone bez toho, aby ma prevážila a zvalila. No ale napriek tomu, že s ňou už mám za sebou pekných 6 rokov, by som vytkol aj nejaké negatíva, ktoré mi na nej azda vadia najviac: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 55958 | Včera: 196136