Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie hondy CBF 125 po 4 rokoch - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHodnotenie hondy CBF 125 po 4 rokoch - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.08.2017 21:30

Hodnotenie hondy CBF 125 po 4 rokoch

fabianko
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím vás priatelia. V apríli 2013 som si po JAWE 350/640 kúpil Hondu CBF 125. Chcel som spoľahlivú, šikovnú a nízkorozpočtovú motorku. Najčastejšie jazdievam trasy hlavne mimo diaľnice od 25km do 130. Výnimočne dlhšie. Honda CBF 125 je pre mňa šikovné premiestňovadlo. Je ľahká a dobre sa ovláda. Využívam ju hlavne na dopravu do práce a z práce a na cesta domov. Občas jazdíme s priateľkou na kratšie výlety. Motorka zvláda jazdu aj s dvomi osobami. Hoci je už citeľnejšia pomalšia odozva motorky. Chvíľu trvá nabratie rýchlosti, ale na výletnú jazdu je to v pohode, dokonca aj v kopcovitom teréne. Na diaľnici som trocha ako ohrozený druh, aj keď jazdím len úseky okolo 20km. Z motorky dokážem dostať tých 100km/h, ale radšej troška šetrím motor, tak väčšinou idem na 90km/h. Pri jazde v meste keď idem sám, je veľmi obratná a šikovná. Aj na križovatkách. Mojím požiadavkám úplne vyhovuje. Mám najazdené skoro 29000km. Spotrebu má okolo 2,6 až 2,8. Maximálnu rýchlosť ktorú dokážem na nej dosiahnuť je niečo málo cez 100km/h. Mám 86kg, a aj v teréne pekne potiahne. Za ten čas čo ju mám je v nej pravidelne menený olej, úprava nastavenia ventilov, výmena vzduchového filtra a bežná údržba. Na STK nebol žiadny problém. Bola pár krát položená a ťuknutá autom do výfuku, tak nesie si aj jazvy z ciest. Často jazdievam aj na mokrých cestách prípadne cez dážď. Jazda je vtedy opatrnejšia, ale v pohode. Po 25000km boli menené pneumatiky z pôvodných ContiGO som skúsil Pirelli Angel City. Za tých vyše 3000km necítim rozdiel. Ani na suchej ani na mokrej ceste. Za ten čas čo ju mám sa mi nedávno vyskytol problém s tým, že mi počas jazdy zhasínal motor. Bolo to spôsobené vysokými vonkajšími teplotami. Dalo by sa to riešiť inou sviečkou, ale tá by mala potom zase problém v chlade. A nedávno mi začalo hrkotať v výfuku. Keď som ho dal dole, tak ako je vstup od motora, praskla na ústi vnútorná rúra výfuku a pri jazde klepala o vonkajšiu rúru výfuku. Vnútorná rúra bola zvarená a je po probléme. Na motorke mi zo začiatku vadilo že má malý úložný priestor pod zadným sedadlom a nemám kde mať lekárničku. Ta do prednej pravej bočnej masky som z vnútra spravil z popruhov a suchého zipsu uchytenie lekárničky. Je to vidieť v staršom príspevku. Za celý ten čas čo na Honde CBF 125 jazdím som s ňou spokojný a nemenil by som ju. Aj v predajni Honda v Trenčíne kde bola kúpená som spokojný s prístupom personálu v predajni či servise. Ako mi bolo pri kúpe povedané že do nej len budem liať benzín a voziť sa, tak je to skoro tak. Môžem len odporučiť. Prajem všetkým veľa šťastných kilometrov [dobre]


09.08.2017 21:51

Re: Hodnotenie hondy CBF 125 po 4 rokoch

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Pekne,tak nech ti nadalej dlho a spolahlivo služi. [dobre]


09.08.2017 22:53

Re: Hodnotenie hondy CBF 125 po 4 rokoch

Ako by to písal PIESTIK [dobre]


31.08.2017 12:31

Re: Hodnotenie hondy CBF 125 po 4 rokoch

piestik
 Turista 

Ikona

CBF 125 je NEZMAR. S motorom menším, ako je v mojej kosačke na trávu ( ten má 150 ccm )so mnou bez poruchy prešla 17 krajín EU ( SK, PL, H, A, SRB, RO, MNE, BiH, HR, I, SLO, CZ, D, UA, F, CH, AL ). Teraz má cez 50.000 km, a poruchy boli nasledovné - zlomený hlavný stojan ( zavarený doma ), ložiská zadného kolesa ( 8€ ), štrajkujúca kontrolka neutrálu ( keď nesvieti, štartujem s vytlačenou spojkou, roztrhnuté lanko tachometra - ukazuje o cca 1.300 km menej ). Posledné 3 roky jazdím na výlety aj s ladvinkou, my dvaja aj s batožinou preťažujeme motorku o cca 15 - 20 kg, a nie sú to žiadne výlety okolo komína, ale MNE, F, CH a tak... Zrovna zajtra ideme do Osvienčimu, lebo mladá ho ešte nevidela.
Najlepšie ale CBFku vystihol Štefan z Belehradu, ktorý mi na Durmitore povedal: "Kur.a, videl som veľa reklám na motorky natočených za drahé peniaze, ale najlepšou reklamou pre Hondu je tvoja CBFka!"[i][/i][/u][u]


01.09.2017 4:59

Re: Hodnotenie hondy CBF 125 po 4 rokoch

padawan
 Edvenčr 

Ikona

Pridávam sa :-) tá motorka je úplne ideálna na cestovanie po okolí. Dostal som sa s ňou doslova všade, azda i tam kam by som sa s veľkou motorkou nedostal, pretože ovládateľnosť je úplne hračkárska a v prípade potreby je možný i menší offroad. Najlepšie jej sedia malebné kľukaté okresky i keď na tých tenkých kolieskach a indických pneumatikách mám celkom obavy ísť do väčších náklonov. Na dialnici sa tiež dá ak je treba rýchly a bezproblémový presun, ja tam jazdím na hulváta tak 80kmh, nebudem predsa tú motorku zbytočne mučiť a páliť viac paliva než je nutné :-D Najviac sa mi však páči jej úspornosť a ďaleký dojazd, v pohode zvládne 600km na jednu nádrž, tiež aj to, že tá moto je dosť ľahká a jednoducho sa s ňou manipuluje. Takže ak som z nej aj padal, vedel som ju zadržať aj vo veľkom náklone bez toho, aby ma prevážila a zvalila. No ale napriek tomu, že s ňou už mám za sebou pekných 6 rokov, by som vytkol aj nejaké negatíva, ktoré mi na nej azda vadia najviac:

- plastová kapotáž - vyzerá síce skvele, ale ten plast je náchylný na ošuchy, odery a obitie na môj vkus až príliš. Podobne sú na tom skrutky, ktoré sú snáď z blata.
- Veľkosť - mám 192cm a na tej motorke vyzerám smiešne ako na minibiku. Napriek tomu mi konštrukcia motorky podivohudne vyhovuje a imidz zas az tak neriesim :-D
- Nízky výkon - Toto mi prekáža zrejme najviac, a to som mušia váha. Na rovinke a sám je to v pohode. Akonáhle idem do väčšieho kopca, tak mi rýchlosť padá neraz až k 40 - 50kmh. S ladvinkou musim podradit pomaly do dvojky, aby som vôbec kopec zdolal a neraz som sa bál, že sa na úpätí zastavíme a začneme sa gúlať dole. Pri predbiehaní tiež nič moc a ten motorček oplačem aj keď sa ním snažím brzdiť jazdou z kopca a otáčky mi vyletia do nebies.
- Jazda vo dvojici - Pri kratkych vyletoch s lahuckou ladvinkou je to este ok. Ale viezť niekam ďaleko ťažkého kamoša je skôr utrpenie. Jednak kvôli slabému výkonu, ako som písal, a tiež preto, že z nejakého dôvodu sa mi vždy spolujazdec zošuchne na môj chrbát a tlačí ma dopredu. Takže ja tým pádom potom sedím takmer až na nádrži
- Jazda v meste - v meste treba casto zastavovat a rozbiehat sa, takze spojka dostava zabrat lebo v mestskom prostredí človek preraďuje prakticky neustále z jednotky do päťky a naopak. Po chvíli to začne byť dosť otravné a obmedzujúce.
- Málo odkladacieho miesta - už to tu bolo spomenuté. Pod sedlo sa nezmestí ani peňaženka, čiže kto chce nosiť so sebou rôzne pakšamenty, musí si vyrobiť "kufor" priamo pod pravým plastom alebo to spraví ako ja - bude nosiť hátižák :-D

Tie negatíva nie sú nijak tragické. Práve naopak, väčšina z nich je založená na tom, že je to iba 125ccm motorka (výkon, veľkosť ...). To ma prinútilo uvažovať o silnejšej väčšej kubatúre, ale žiadny podobný "zázrak" som medzi veľkými motorkami nenašiel, tak asi potiahnem s malou cbfkou ešte pekných pár rokov navyše. Keď na tým uvažujem, tak až na drobnosti a chýbajúci výkon, mi stále plne vyhovuje. :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 55958 | Včera: 196136