Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Sem presuniem príspevky z témy o Yamahe FJR1300 Diskusie k Článkom: Yamaha omladila turistu... na tému systém zavesenie BMW Telelever: |
Ale napriklad podvozok, u bmw som na tom ich zazracnom telelele a paralele najazdil zopar desiatok tisic kilakov a nemozem povedat, ze to neni dobre, ale chyr a chvalospevy o tych systemoch ich vysoko predbehli a ich naozajstne fungovanie v praxi neni zdaleka taky zazrak, ako bolo prezentovane, takze klasicke koncepcie podvozkov aspon pre mna nie su odrazdovacie momenty pri kupe motorky...ale sak aj bmw pokial si vsimam od toho uz v dakych modeloch pomaly, ale predsa upusta az sa nakoniec a nenapadne mozno dostanu na klasiku...a hlavne to nenapadne, lebo by nebolo celkom cool teraz po rokoch vsugerovanej slavy vyrukovat s tym, ze tie ich zazraky, ktore roky tak glorifikovali a lovili na ne (vacsinou) jesitnych klientov su vlastne len lepsi priemer v podvozkoch a nie to naj... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (05.01.2016 12:51) |
sinky - to ze pri novej R 1200 R je namiesto telelele a paralele pouzita klasicka USD vidla by som zial pripisal znizovaniu nakladov a nie upustaniu od rokmi overenej koncepcie tak typickej pre BMW |
uvidime, co povie daleka, ci blizka buducnost... Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (13.12.2015 10:48) |
raptor> bez toho aby som sa obuval do bmw - myslis, ze este stale maju patent? Lebo u nas sa na technicke riesenia dava patent na max 20 rokov, a predpokladalam, ze vo svete je to podobne. |
matus priznam sa ze neovladam medzinarodne patentove pravo ale viem ze status quo je taky ze Desmo rozvod sa v inej znacke neobjavi preto lebo patent vlastni Ducna - nie preto zeby ine znacky Desmo odmietali. S levermi od BMW je to detto. |
Si si pomylil konstrukcny patent a ochrannu znamku... |
nezdielam nazor, ze na turistiku neni nic lepsie ako bmw levery...ale to je moja vec a moje skusenosti... Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (13.12.2015 16:32) |
O.T. matus , telelever použilo BMW sériovo prvýkrát už koncom roku 1992 a rozhodne ho nevymyslelo (ale to len tak) . |
Telelever nie je žiadny zázrak a ani vynález BMW, bol známy predtým. Ide o systém prepákovania predného zavesenia je ich viacero typov. Mal som čosi podobné na skútri, Vespa má podobné zavesenie predku, často moto so sajdkou to mali, Ural napr a iné... Telelever je obchodný názov, ten je asi chránený (názov) ale systém asi nie... Systém pochádza z anglicka použila to značka Saxon-Motodd Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (01.01.2016 17:49) |
a mytus o genialnych leveroch sa nam rozplynul...takze to ine znacky nemontuju nie preto, lebo nemozu, ale preto, ze to neni to najlepsie... |
Re: sinky: treba si uvedomit, ze japonci riesia cheap shit for consumer's head. nie v zmysle toho, ze by tie motorky boli sracky, ale ak existuju dve riesenia, ktore poskytnu cca rovnaky vysledok a jedno z nich je lacnejsie, tak pouziju to. Telelever je fasa v tom, ze sa neskracuje pri brzdeni razvor motorky a nie je treba vazne riesit ponor prednej vidle, ale musis riesit vacsiu neodpruzenu hmotnost a vyrazne obmedzuje variabilitu montazneho priestoru v prednej casti motocykla, co moze byt napr. pri transverse stvorvalci problem. Ploche boxery dvojvalce s tym problem nemali, tak to BMW riesit nemuselo. Na konci 70. rokov a v 80. rokoch sa s klasickou teleskopickou vidlou bojovalo proti skracovaniu razvoru anti-dive vidlami. Riesenie to bolo v ramci moznosti funkcne, zelany vysledok sa dostavil, ale potom prisli vidly s progresivnym tlmenim a anti-dive vidly sa stali zbytocne, pretoze je jednoduchsie vytocit progresivnu pruzinu, nez montovat do hydraulickeho obvodu brzdy anti-dive tlmice. |
Hodnotenie: Mňa by len zaujimalo koľko skúseností majú s televerom Ty čo ho tu tak zatracujú, asi žiadne čo? Ja si na turistiku po ceste neviem predstaviť nič lepšie... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kecky (02.01.2016 11:36) |
kecky: s levermi a podotykam, ze tymi tymi najnovsimi a najlepsimi mam najazdenych turistickych niekolko dsiatok tisic kilometrov (rovnako, ako na klasike), takze viem o com pisem a rovnako opakujem, ze ja osobne si rozhodnene nemyslim, ze zrovna levery su naj a ani nie su naj na turistiku...neni to zle riesenie, ale neni to ani ziaden zazrak, je to podlamna fuk, ci to, lebo ono...moje skusenosti, moje pocity, moj nazor... |
Sinky: Nepoznám Ťa osobne, takže neviem ako je to s Tvojími "desatisícmi km na tých najnovších a najlepších leveroch " naozaj... Bez urážky, keď píšeš " a mytus o genialnych leveroch sa nam rozplynul...takze to ine znacky nemontuju nie preto, lebo nemozu, ale preto, ze to neni to najlepsie..." tak to nevyzerá ako "moje skusenosti, moje pocity, moj nazor." Ja si myslím niečo úplne iné. Pre mňa je to úplný nezmysel, ja som si presne kvôli tomu kúpil najprv r1200r, následne r1200rt lc... |
u mna sa ten mytus rozplynul vtedy, ked som na tom v nadeji zacal jazdit a zazrak na ktory som tak cakal sa jednoducho nestal...fajn povozenie, ale nicim vynimocne, o nic lepsie...naopak, pri prejazde prvym hlbsim vytlkom sa mi premietol pred ocami cely zivot... Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (02.01.2016 12:52) |
sinky - co sa babe snilo to sa babe zdalo? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2016 15:29) |
sinky - naopak, pri prejazde prvym hlbsim vytlkom sa mi premietol pred ocami cely zivot... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2016 15:33) |
raptor> v tom linku sa hovori, ze BMW ho pouziva od 1993. |
matus - orientujes sa v patentovom prave? dlzka patentu sa neda nijako predlzit? neviem pytam sa |
neorientujem sa |
matus , ten raptorov link nepíše dobre , BMW predstavilo model R 1100 RS už začiatkom roku 1992 ... s teleleverom . |
brazel - mas aj nemas pravdu |
raptor , drobná chyba , R 1100 RS , lebo RS a S boli dosť rozdielne modely , či ? |
brazel ano maš pravdu v tom EUR / USA každopádne to v 92 už mohlo byť podané na patentový úrad s tým že plynula ochranný doba a patent bol oficiálne zaregistrovaný až v 93 - nakoniec dá sa to ľahko zistiť Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2016 17:17) |
raptor , ja som vedel , že som to (link nižšie) pred rokmi niekde videl a (sláva) nejako som sa rozpamätal , že na BMWBAYER : |
brazel - este raz, to ze bola v 92 vyrobenych 123 kusov R 1200 RS pre cely svet s teleleverom NEZNAMENÁ že k aktu uznania patentu u na telelever nemohlo prísť až v 1993 roku |
Mňa patent nezaujíma , to ste si vy vymysleli ako akýsi argument a ... aj tak ho nevymysleli . |
no...a zas som na vine...serem na to... |
brazel - ak teba nezaujima patent tak naco sa potom miešaš (ako stará varecha) do debaty a reaguješ na moj príspevok o patente a ideš ho spochybňovať že wikipedia dobre nepíše |
raptor , mňa patent a ani vaše výpočty ochrannej doby nezaujímajú , reagoval som len na nesprávny údaj o roku prvého použitia teleleveru u BMW , svoje tvrdenie som dostatočne podložil a to , či sa nejakí občania budú súdne je.ať o to , kto komu má platiť peniaze za patent , je mne hlboko v pi.i . |
Jednoducho telelever ma tak ako kazda konstrukcia nielen vyhody, ale aj nevyhody. Glorifikovat jeden system nad ostatnymi je teda nezmysel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (05.01.2016 7:59) |
matus preco tento system nepouziva samotne bmw u svojich modelov s valcami v rade. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 9:11) |
ked som pozeral na obrazky, snazil sa pochopit princip fungovania, zlozitost a priestorove usporiadanie tychto systemov... moj nazor: duolever zrejme je evoluciou teleleveru, ale ja osobne ho chapem ako ine pruzenie, jednoducho je to iny system, mozno na podobnom principe ale je to iny system. |
K1200LT Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 9:27) |
K1200LT - ma telelever, ale je to 6 valec boxer |
matus - clovece neviem na com ficis ale .. dobra kvalita |
A čo majú K 1200R/S, K1300R/S TELE? DUO? Podotýkam trúfalo že sú to radové štvorvalce. No som veľmi zvedavý keď sa na tom prvý krát odveziem, aký budem mať ten oný fíííling s teleparaduo podvozku. |
raptor> mas pravdu, som sa sekol.. neviem preco som mal ten vodojem. Predsa len tie bmw nemam zmaknute. |
...ja viem, ale nemozem povedat, lebo ma raptak dodrbe... |
matus - v pohode stava sa podla mna na to prideme vtedy, ked prideme na to, preco nikto nepouziva Desmo, hoci od patentu uplynulo tiez viac ako 20 rokov Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 11:11) |
Hodnotenie: FJR 1300 je pekna... k teme |
O.T. ddemo , keď už kradneš obrázky zo stránky , kde si to chlap vyslovene neželá (!!!) , aspoň si mu za jeho vedomosti prispel na fungovanie stránky ??? |
preco nikto nepouziva Desmo, hoci od patentu uplynulo tiez viac ako 20 rokov Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (05.01.2016 11:57) |
Desmo je dobré, ale asi drahšie a komplikovanejšie a preto to na 99% moto ani nieje treba, klasika pružina vačka to zvláda. Tak načo by to tam dávali. Ducati si z toho spravili obchodný artikel - akože ich výhodu a tradíciu tak sa toho nepustia. |
brazel... zase neprehanaj... ake kradnutie... gugel vyhladal tak som to sem pripol... a ten isty obrazok je na viacerých serveroch... Upravené 1 krát. Naposledy upravil ddemo (05.01.2016 13:50) |
Nie je na nom nič, prečo by som motorku podla toho uprednostnil. A vyzerá to hrozne, preto to neni na novej |
Awia: tu je zakon |
Telelever nie je dokonalý, je to jeden z mnoha systémov zavesenia predku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (05.01.2016 14:58) |
DDD452 - a kto teda este okrem Duc pouziva Desmo rozvod? |
A keď sa spomínal Duolever... Je to pre zmenu zavesenie Hossack/Fior, ktoré BMW predáva pod názvom Duolever. Vynašiel ho Norman Hossack a používal Claude Fior a John Britten na pretekárskych moto (zdroj) Video: Aurora Hellfire OZ26 - Ultra Bike s motorm V8- takže mohli to použiť.Re: raptor: Nik okrem Ducati nepoužíva Desmo lebo na to nie je dôvod. Načo? Ducati si na tom robí selling point ale to nikomu inému nepôjde, lebo by tvrdili že Duc kopíruje... A klasika pružiny stačia aj na moto čo točia 14-15000 ot... tak načo? No a v pretekárskom použití v extréme ako F1 používajú pneumatické zatváranie ventilov čo je lepšie ako Desmo... Dôvod úpravy: preklep Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (05.01.2016 15:44) |
Re: raptor: OSCA, Mercedes, a BMG (kit na Velocette) |
vyhoda teleleveru je ta ze mate na vyber |
tiež si myslím, že desmo a levery sú len marketingové ťahy výrobcov a masírujú nám s tým mozgy , aké je to super, ale po praktickej /užívateľskej/ stránke to žiaden zázrak nie je. A hlavne pri tom desme si ducna nechce priznať, že je to drahšie a komplikovanejšie. Je to proste ješitnosť výrobcov. |
FOGY: Nemyslím že by Ducati používalo nejakú marketingovú hystériu okolo desma. Je to jednoducho ich tradícia, niečo čím sa diferencujú na trhu a nemusia to ani masívne pripomínať... |
Re: Woozie: veď to je ten marketing, kto by chcel ducati bez desma ? Srať na to , či to má aj nejaký praktický význam alebo super prínos oproti bežným rozvodom. |
neviete kde to nájdem na mojej motorke?? Honda VT750C2 ACE??? myslím to desmo aj to tele aj duoleve??? nevidím to nikde... sa čudujem že sa to vôbec približuje bez toho... |
Zaujímavé čítanie na 6.01.2016... |
ona ti nam ta trava akosi dodava na objektivite a vidime veci ako naozaj su a neidealizujeme si ich len kvoli tomu, ze ich prave vlastnime a to co mame v garazi je to naj, bez ohladu na to, ci to tak naozaj je...ako aj ta liska, ktora svoj ocas chvali, keby si dala zo dva sluky, mozno objektivne pochvali aj daky krajsi, ktory sa urcite niekde na svete najde...ale vsetci vieme, ze lisky vlastne nevedia rozpravat a ani nic pochvalit... |
posledné roky jazdím väčšinou BMW, vyhovuje mi hlavne koli mojej postavicke. Jazdil som aj iné motorky, terénu neholdujem, prevažne jazdím po cestách. Párkrát som sa dostal do situácie, že som musel zaflekovať a na motorke s tele sa pritom cítim istejšie - je stabilnejšia pri prudkom brzdení. U mňa je to možno zvyk, ak si raz zvyknem na niečo, čo spoĺahlivo funguje, necítim intenzívnu potrebu meniť. |
Sinky: Fakt si myslis, ze polovica Europy, co jazdi na BMW, by mala zacat fetovat, aby videla veci jasnejsie .. tak ako ty?? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (06.01.2016 13:26) |
Polovica slovakov voli Fica. |
OK, budme teda objektívni a konkrétni.. Aký model BMW si vlastnil Ty sám, na ktorom si nabehal tých pár desiatok tisíc km? Aký to bol ročník? Koľko mala tá motorka km? (prešiel si ten výtlk iba jeden, alebo ich bolo viac?).. |
Lebo zo skúsenosti viem, že najvačší odborníci (a to nielen na BMW) sú takí, čo ho nikdy nemali... |
Presne kvôli tejto aure dokonalosti BMW či už v motorkách alebo autách ma odradilo od jeho kúpy keď som sa rozhodoval. Ak aj by to bolo to naj na svete, tak si to nekúpim. Proste nerád sa radím do klubu übermensch. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (06.01.2016 16:54) |
tak to tam mas v ss (for carlos) Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (06.01.2016 16:55) |
klub Ubermensch robia prave odporcovia BMW .. pretoze cokolvek povies na obhajobu bmw tak si okamzite za debila ktory nicomu nerozumie a obhajuje uplne sroty .. to ze asi to uplny smejd nebude ked to ma tolko spokojnych majitelov sa za argument nepovazuje lebo klub Ubermensch ... takze skoda to riesit |
Ja si zase nemyslím že BMW je šmejd. A podľa mňa väčšina ľudí ktorí BMW nevlastnia ,vrátane mňa ho považujú za top triedu. Zase nebuďme naivní, tá moto svetu svoje kvality ukázala. Ja len neviem prekonať to známe postsocialistické budovanie kultu. |
ano s tym suhlasim .. a co sa tyka prekonavania .. ja nechavam kazdeho nech si mysli co chce ak ma presviedca ze som debil ze som si kupil predrazeny stroj s usmevom mu prikyvnem a idem prec ... presviedcat niekoho kto nepocuva je zbytocne |
Čo mám hovoriť ja, HD pozitiv diagnóza, všimnite si, že majitelia HD radšej ani nikam nepíšu. |
Tak konkretne... telelever som vlastnil niekolko rokov na vlastnom R1100S boxer cup...a zaroven som ho aj niekolkokrat testoval s roznymi tlmicny..(aj ESA) v tyzdnovych testoch.. uz tu motorku nevlastnim, teda uz nie som v kategorii ubermensen, a tak tu su moje poznatky... Upravené 1 krát. Naposledy upravil ddemo (06.01.2016 19:02) |
ja napriklad nemam pocit, ze by sa to absolutne neponaralo...ponaralo sa to podstatne menej, ako klasika, ale ponaralo sa to... |
Mili priatelia, nechapem, co sa tu riesi. Od teleleveru ku kultu bmw? Od teleleveru k curakom, co vlastnia bmw len preto, aby ukazali svoj status? To hadam nie!? |
zaujimala by ma jedna vec...ides si na motorke po okreske dakych kludnych 70-80 km/h, povedzme, ze sa tak trosku kochas a zrazu vytlk, alebo diera, alebo jama, ved vieme co tym myslim...prebehnes cez to, cele prejdenie trva tipujem niekolko desatin sekundy a je to za tebou...a otazka...ako to prejde majster motorkar a ako menej skuseny? kde je ta chyba toho neskuseneho motorkara pri takejto situacii a ako inak a lepsie to da bajker par excelans??? ako sa daju v tomto okamihu zuzitkovat skusenosti??? podla mna ani ten najsamlepsi guru si nestaci ani prdnut, rovnako ako zaciatocnik a prehucia cez to, ani nevedia ako...hadam len nespanikarit a dalej drzat priamy smer...ci? |
Meinl: písal som že všetci čo vlastnia BMW? Ja zas pevne verím, že práve tu na fóre takí nie sú a každý sa nad to vie povzniesť. Späť k téme: Tele a para lever som nejazdil, skúsenosti mám len s klasickou a USD vidlou. Osobne si ale myslím, že ani jedna technológia neponúka prevratné riešenie danej problematiky. Všetci sa len opakujeme a potvrdzujeme status quo: Tele/para lepšie na turistiku, USD má navrch v off. |
Sinky: na akej turistickej moto si odjazdil niekoľko 10.000km s teleleverom? |
Zaujimava tema. Aj som sa nieco priucil (najma na tych "ukradnutych" obrazkoch). |
Re: hroch: na ziadnej, to som si vymyslel |
Sinky: aj to s tou jamou si si vymyslel ? a čo ešte? |
to len aby debata nestala a mohli vyniknut superjazdci na supermotorkach...dakovat nemusite |
Sinky : takým ako ty by sa zišlo toto: Upravené 1 krát. Naposledy upravil hroch (06.01.2016 21:14) |
za mňa jediné BMW, ktorá má význam kúpiť je F800GS. Ostatné modely už dobehla alebo aj predbehla konkurencia. |
Re: sinky: Neskuseny motorkar nemusi jazdit uvolnene a to sposobi ten rozdiel: Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky)?t=38m38s ] |
Re: hroch: dik, si zlaty, idem na to... |
f 800 je super mašinka. Najprv som veru uvažoval o nej.... (žiadne tele lele mi nehovoril nič a teraz by som ho nemenil). Mal som 600XL bez papierov a na tej sa po lesoch super jazdilo. |
Re: hroch: no veď to, idem si ukrajinou , rumunskom atď a vidím pekný hrebeň a nemôžem tam ísť, lebo na to nemám motorku? To by bola veľká škoda. Takže, keď sa raz pridám k BMW-čkarom, tak jedine na F800GS a s tým dojdem vari až do Gruzínska, Omalo už čaká... |
Carlos - uprimne ? Cudujem sa, ze ty ako skuseny chlap, co uz ma dost odjazdene a podla prispevkov aj rozhladeny a inteligentny s normalnym triezvym nazorom na zivot sa zavzdusnujes nad dristami platonickych teoretikov "megamotorkarov" typu sinky, co tu len idiotsky zasieraju vlakno svojimi vyplodmi, na ktore je uplne nezmyselne reagovat. Poznas predsa prislovie o perlach a sviniach, ci nie ? take it easy, motoonanisti nech si honia slintaju, normalni nech si jazdia, kazdy na com sa mu paci. Forum by malo byt aj o vymene skusenosti. |
Ale ved ja to cele beriem ako zabavu.. ziadne vrasky na cele mi to nerobi. |
Re: Romanka:no neverím že máš 50 rokov... |
Tento server by mal byt prioritne tematickym serverom motorkarov a pre motorkarov. Pre uchylov, co si sem chodia honit ego a fakuju si tu vymyslene motorkarske identity su pokeci a podobne hovadiny, tam si mozu o sebe veselo vypisovat, ze su trebars aj potomkovia Astara Serana, Volodu Uljanova alebo hoci aj barona Prasila, tam to nikoho netankuje. Nevidim rozumny dovod nechat tu zasierat temu schyzoidnymi dusevnymi mrzakmi , co sa ukryvaju za anonymne identity a pisu same picoviny. Svetu mier a sykorkam loj a vtaci zob Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (06.01.2016 23:57) |
Keď sa vrátite k technike a teleleveru a pod poslite mi SS, rád si prečítam a zapojim sa. A GS i telelevero zvlada hrebeň Kolocavy s prstom v nose, F800 nema navrch ani prd |
Ale s F800vkou je viac zabavy : |
tele para usd všetko jedno, keď vieš tak vieš keď nie tak čumíš ako ja čo zvláda 1200 gs na motokrosovej trati v správnych rukách, a podvozkovo vhodnejšie moto na mx trati za ním nestíhajú. |
Re: tonoaaa: ano v tom priklade co si uviedol s tebou suhlasim, ale napriklad motorkar, ako ja, ktory ma sice uz daco odjazdene na vselicom, ale navzdory tomu je moja motorkarska zrucnost na priemernej urovni, kedze jazdim pohodovo a len tak pre radost a neda sa zrovnavat s dakym borcom, co derie slajdre na babe, pripadne na okruhu, no pri necakanom prejazde vytlku podla mna na tom budeme rovnako... |
Re: Awia: pod hrebeňom koločavy som myslel cestu navrchu poloniny a nie oficiálnu cestu T0728 spodkom , zakreslenú aj na mape medzi koločavou a komsomolskom vedúcu potokom a sedlom Príslop, ktorú zvládnu s pomocou možno aj GS. |
Re: FOGY: na meranie pipíkov moc nie som. Na Ukrajine som bol veľa krát a asi najviac hardcore boli Hajného trasy na Motoraj maraton... Neboj nič dal som tých hrebeňoviek tam dosť. GS prejde všetko čo ktorékoľvek cestovné enduro. Čo prejde XT660 to i GS. F800 ani nespomínam lebo tam je to úplne jasné... |
Skromná skúsenosť začínajúceho: bol som s GS spokojný aj v teréne, až kým som si nesadol na 950ku. Zrazu som cítil každý jemný posun pri prednom kolese a vedel som to parádne korigovať. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 143880 | Včera: 125808