Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím. |
Skus pozriet tuto d.p. theses.cz/id/sqhnuy/00121106-638917727.pdf |
Ďakujem, ale nepomohlo. Tam sa skôr rieši z anatomického hľadiska sila stisku ruky. Podľa toho by sme museli uvažovať, ze pri brzdní stlačíme páku najväčšou silou, akú sme schopný vykonať. |
staug , povedz mu , že jedným dvomi- tromi , alebo aj štyrmi prstami (podľa situácie a typu bŕzdy) . |
brazel: tak mám už pripravené rôzne odpovede, ako sa vyhnúť konkrétnym hodnotám, aj to, že nemám k dispozícii žiadne zariadenie na zmeranie. |
... rieši len silu stisku ... a čo ešte by si potreboval ? |
Vyrátať silu na páku je to najmenej. Ale nerieši to môj problém. Čiže tým dynamometrom by som síce zistil ako silný mam stisk ale nezistím akú silu musím vykonať na páku brzdy pre dosiahnutie plného brzdného spomalenia, napríklad. A to je to čo potrebujem. |
Ak si student, vies nieco o suciniteli trenia. Dolezita je aj plocha, brzdovej dositcky, piesta v brzdici, priemer brzdovej hadice,ale nie vonkajsi, tak nejak urcis potrebny tlak a na opacnej strane hadice zistis silu na piestiku a cez paku silu na packe. A urcite podla materialu trecich sucasti je urceny aj maximalny tlak medzi nimi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamikaze (16.05.2015 18:12) |
kamikadze: kludne buď sklamaný, kľudne sa povyšuj nad tým, na čo sa robí diplomka, keď vlastne ani nevieš o čom tá diplomka je. Je zameraná na iné namerané údaje. Tak to, prosím ťa, nerieš. A súčinitele a podobné veci, čo si vymenoval poznám, ale nemám všetky údaje na to aby som to vyrátal. |
www.pcbrakeinc.com/epub/aiqwinter2008mcbrakes.pdf |
Re: staug: Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamikaze (16.05.2015 20:57) |
Menton: vďaka, idem to preštudovať, snáď tam nájdem niečo potrebné |
kamikaze: ja chápem, čo mi tým chceš povedať, ale zostalo by to všetko na teoretickej úrovni. V podstate si aj napísal to v čom je problém. Samozrejme, že keď zatlačíš plnou silou, akou vieš stlačiť, dosiahneš najväčší tlak a najväčšie brzdné spomalenie a zároveň aby to aj tá slečna dokázala, tak je to nejako navrhnuté na silu, ktorá na to stačí. A presne toto ja hľadám, reálne údaje (ak také sú). |
Re: staug: tak to skus s tou taskou, zistis svoju silu na packu a najdi aj tu 45 kilovu slecnu a mas rozsah maximalnych sil na packu Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamikaze (16.05.2015 21:08) |
ja to už merať nebudem, nestíham to. Ale presne nad tým som rozmýšľal, keď som meral tie brzdné spomalenia, čo je vlastne hlavnou témou diplomky. To by bolo úplne super, kebyže mám k tým nameraným hodnotám ešte aj údaje, kto akou silou pôsobil na páku brzdy pri brzdení. Bohužial som nemal žiaden taký prístroj tedy k dispozícii, čo by to dokázal zmerať. |
staug, už ti nič iné neostáva len si vymyslieť nejaké číslo, do vzorcov doplniť bulharské konštanty, všetko to obkecať a sto krát tvrdiť, že je to tak a nie inak. Oponent aj tak ho.no vie, aká je tá hodnota. Ja už desiatky rokov tak riešim výskum - podľa hesla "Čo potrebujeme, to nameráme", každému je aj tak jedno kde je pravda. A pravda vždy zvíťazí - to je jasné, len ju treba národu (oponentovi) vedieť šikovne vtľcť do hlavy |
No , mám jednu (pomerne čerstvú-2013) knižku , kde tie vzorce sú , ale nemôžem ti ich sem napísať , lebo ja nie som ich autorom a nemám povolenia na citácie z knihy , oponent tvojej DP chce pravdepodobne machrovať , že ju držal v ruke . |
Takých knižiek so vzorcami mi prešlo cez ruky viac než dosť a nemčina nie je práve moja silná stránka |
Nečítal som to tu celé, takže neviem či Ti to už niekto nenapísal. |
Re: staug: skus sa pozriet do vyhlasky o technickej sposobilosti na premavku vozidiel, citam nahodou nie su dane limity na silu na paku. viem, ze pre auto su (a mozu ta za to vyhodit z STK), mozno budu aj pre motorku. zmerat by to slo aj homodomo pristrojom. v podstate ti staci pruzina znamej tvrdosti a zmerat, kolko sa stlaci ak sa cez nu tlaci na paku brzdy do nejakej znamej polohy, pri ktorej motorka brzdi (napr. kolko sa stlaci pruzina znamej tvrdosti, aby bol pokles paky rucnej brzdy 25mm?). vysledna sila je sila, ktoru sa posobi na paku brzdy. |
tryskac: no ja práveže nie som vybavený vôbec na meranie som mal akcelerometer, ktorý som si zo školy požičal. To je ale externý prístroj, ktorý meria zrýchlenie, spomalenie, dráhy, rýchlosti a podobne veci. A merať už nič nebudem, na to už nie je čas. A rozoberať motorku, kvôli jednej otázke tiež nemám v pláne |
Re: staug: minimalne ovladacia sila na pedal brzdy tam je tiez otazne je, ci to bude aj pre motorku... |
Re: ventYl: už som to našiel, konkrétne Použitie valcovej skúšobne - tabuľka 1. Sú tam maximálne hodnoty F-max pre jednotlivé kategórie. |
ten oponent si pyta ceruzku do oka. tak mu ju daj. |
Asi sme sa diskusiou dostali k inej téme alebo čo Žiadne tlaky nechcem merať ani som nikdy nechcel ani nič podobné. Otázka znela jasne: Ovládacia sila na páku brzdy... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 106211 | Včera: 147530