Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
a ešte jedna vec, milá jawa. sú odtiene, ktoré sa používali 50 rokov dozadu. sú pekné retro motorky s decentným lakovaním. ale nie hentá základná špatná červená a k tomu rám jak keby som doma striebrenkou natieral. vyzerá to LACNO!!! |
- vyvyjaju to 7 rokou, postavili 7 kusou, na trch sa to dostane za dalsie 3 roky a predaju dohromady 4..... |
podla mna sa satosovi a jawarovi zobrazuju nejake uuuuuplne ine fotky... neni mozne obhajovat tuto nadheru ktora ma konkurovat diavelu ved preboha je to hnusne a amatarske... tunel na prachy... som zvedavy ci vobec pojde nieco do predaja.. ci sa nahodou nepopredaju len tak medzi "vyvolenymi" aby sa vykazal aspon nejaky predaj a potom znova poziadat o dotacie... |
Samozrejme, ze sa nam zobrazuju ine fotky. Zrakove podnety predsa spracovava mozog. (A ten potom vytvara svet, svety - paralelne svety) |
Na FA STU nám jeden celý semester tlačili do hláv čiarky a bodky. Nútili nás z troch čiar a dvoch bodiek vyjadriť pocit. Znie to smiešne, ale naučil som sa vnímať iný rozmer a odkaz abstraktných diel. Ruku na srdce páni, kto z Vás to dokáže??? Malé deti zvyčajne na abstraktné diela civia a snažia sa zistiť, na čo sa im to podobá. A väčšina ľudí pri tom ostane celý život. Len pozerajú, čo sa im na čo podobá. |
treba si pozriet diskusiu tam, odkial su tie fotky (motorkari.cz) z 550 prispevkov su dva ako tak pozitivne, a aj tych obvinili ze su z jawy. Tato motorka nie je o tom ze "paci-nepaci...".. tak ako u kazdeho iného modelu (ako uz bolo pisane v predchadzajucich príspevkoch..). Tu je to proste cele zle. Obhajovat tento ne-dizaj je uplne mimo. Toto je klasicky socialisticky dizajn, S tymto by podla mna uspeli v roku 1985,kedy by sme boli nadseni ze mame 4T Jawu. Teraz, po 30 rokoch je to cele zle, ohavne, skarede, nedotiahnute, sprznene... proste grc...! Ak s tymto chce Jawa vyjst medzi ludi, treba urychlene ocesat vsetky ohyzdne plasty, dat motor s ramom a podvozkom k dispozicii niekomu, co vie navrhovat dizaj a skusit este zachranit aspon zbytky. Toto cudo si vazne zaraba na obrovsky medzinarodny pruser a hanbu... a ak toto bude definitivna seriova verzia, tak predaju sa len kusy do súkromných zbierok... (múzeum gycu a tak...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil ddemo (05.02.2015 9:38) |
je to hnusna sracka |
Ale nad čím sa vlastne rozhorcujete ??? |
Dobré čítanie chlapci. Každý ma v niečom pravdu, aj Čester, aj Demo aj Jawaro. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (05.02.2015 13:58) |
Ešte dotaz k jawe. K dobrému predaju, v kľude mohli faceliftovať Sportarda /zmeniť tu masku a blatník, iné farby/ a ak to má dobrú cenu, to by sa predávalo. Ten motor malo kopu motoriek a namiesto MZ, Aprilie či Yamahy, si iste niekto kúpi Jawu. S touto litrovicou to bude asi ako so 650 style či čoper, to tak má jeden človek v SR /tiež to bola divná motorka/. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (05.02.2015 14:09) |
v ciernej farbe zaniknu disproporcie (napriklad ten dekel na motore), ktore naopak rozdielne farby podciarknu. mozno aj preto z toho az tak nenapina... |
Meloking: bude tak, je jasné, že v tej čiernej je úplne iné sedlo /luxus/ a zadné svetlo. Dva výfuky, to ja môžem. Výsledok bude iný, ako ten farebný prototyp. Dáme tomu ešte čas /len aby to prišlo - raz/. Ako som čítal inde, taká konkurencia MG Griso /a možno aj Intruderu 1800 /. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (05.02.2015 14:36) |
Podľa mňa aj toto je lepšie: Upravené 1 krát. Naposledy upravil antoni (05.02.2015 15:16) |
tie fotky čo dal nevo sú ohromujúce. kludne by mohol chodit na bicykli s preveseným vrecom zemiakov a asi by som to z prvej nerozpoznal. to fotili nokiou 3310? |
Chester, tie fotky sú tuším z roku 2010. |
ak by som chcel retro jawu tak si kupim toto: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Toman (05.02.2015 18:07) |
Re: Toman: |
mne sa to páči vyzerá to mohutne až na tie tenké zadné tlmiče , ale tie sa dajú vymeniť Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (05.02.2015 19:40) |
Tak aha ten krasny MZ motor v Jawe: Upravené 3 krát. Naposledy upravil Toman (05.02.2015 21:47) |
Re: Toman: Hadam to uz trochu vylepsili a 4T uz ma daleko od repliky... |
tak ma daleko.... ale je novy a 4takt... ale dizajnovo celkom zapadne... ako za moderne retro sa mi to pozdava.... |
Kde nie je spaleny M2T, tam nie je retro. |
Toman - mna by zaujímalo, na kerú onú tam jebú furt ten ohyzdný dekel. šak to vôbec nejde dokopy. je to šupa jak rana na oko od Klička.. |
Preco neangazovali nejakeho profi dizajnera, ako to spravila Kia a mnoho inych znaciek...to uz aj Favorit je oproti tomuto nadcasovy (sak ho aj navrhol Bertone). Takto mozu ist predavat na Sibir. Skoda penazi. Mohli spravit aspon to, ze by zadali komunite potencialnych zakaznikov dotaz, aky dizajn by chceli, ako to svojho casu spravila Yamaha s vtedy novym Vmaxom. Su to zabednenci zabedneni. |
Uz skusenejsi stavitel cafe racerov by postavil pritazlivejsiu masinu, stacilo nieco v tom smere podniknut...nech radsej vyrabaju len nahradne diely na svoje stare masiny, nech zlepsia tu Jawa 350 retro, ved to je podareny stroj. Najradsej by som im sprosto vynadal...boha jeho. |
Jawa by mala račej začat nečo v štýle svojej starej 500 OHC, dajte si do googlu a kuknite, jaká je to nádherná motorka, kus techniky, história, koncepcia šecko to má. Šak ked móžu ukrainci furt vyrábat kópiu vojnového bavoráka, zohyzdenú semtam inováciama, tak podla mna by to mohli spravit. |
Plazivec a ty nečítaš?? |
Ale čitam, čitam, ale nikde som tu spomenutú 500ku nevidel, kde si to videl ty? |
S 500 OHC by to bola dobra cesta, na na dizajn by nesmeli sahnut. |
ten motor je nádherný, trochu ho vyhonit, a spravit 900 |
satos - jasné že ne, určite to bolo myslené po dizajnovej stránke a obrazne. jasné, že nemôžeš prevrtat motor na dvonásobok (to by tam od počiatku museli byt valce hrubé jak trány z povaly). ale spravit to v tom štýle s pekným 6 kvaltom na kochačku. jako robí triumph svoje mašinky.. teda myslím thruxton a nie speeda.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (06.02.2015 14:37) |
viem, ze to tak nemyslel doslova, ale chcem poukazat na to, ze to je o niecom inom, ako len o nejakych upravach. |
satos: robia na tom 7 rokov, zozralo to 40 melonov, tak nevim o com tocis. a vysledok je vygrc. |
za tradicne retro berem aj toto: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Toman (06.02.2015 16:57) |
Myslel som to tak, ze ten motor 500ccm modernizovat, novsie materialy, lepsia prevodovka, zachovat dizajn motora a spravit secko co sa da, aby bol ucinnejsi, uspornejsi, spolahlivejsi, lahsi. Neni som konstrukter, takze co konkretne s tym robit neni moj problem. No a zaroven spravit odvodenu 900ku. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Plazivec (06.02.2015 18:06) |
Plazivec - čo by tomu chýbalo? nič. ale toto už robí napr moto guzzi a triumph. tak si v jawe povedali, že idú vlastnou cestou |
Omyl čester, ukáž mi, do z nich robí trjuholníkový rám, pérák, šecko sú to klasik kývačky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (07.02.2015 18:46) |
Povinne citanie motodenik.cz/clanek/1719-jawa-1000-cruiser-1200-maxiend... |
Čo sem dal bebop, tak píšu, že tento rok by mala jawa predstaviť tu tisícku. Je už na čase, keď to už jazdilo od 2010 /neviem, kde sa to tak zdržalo, či predpisy, právo, či technická stránka motorky/. |
silnicnimotorky.cz/motorky/novinky/jawa-ma-litrovy-moto... |
- neverim ze to bude na trhu tento rok.... skovavanu to 5 rokou a dobre vedia preco.... |
Kdyz Ja ti nevim Bohumile,cakam mesiac ci tu niekto na to zareaguje. |
Tak a mame prve vyrocie uniku tych sialenich fotografii..... |
To je škoda, možno niečo vyvýjali, ale už asi z toho nič na cestu nebude. Lebo začiatkom tejto diskusie som hľadal čo sa dalo a niekde na FB som čítal vyjadrenia chlapíkov z jawy, že sa plánuje, bude to predstavené v r. 2013 /čo vlastne bolo už pred touto diskusiou/ a keď s ničím neprišli, tak nič. |
Re: nevo: pokus o vtip? Hentaká motorka by predsa nemohla byť pozitívnou zmenou, asi si to inak myslel... |
Landal, vážne, ale nie ten prototyp z 2000 roku, ale tú poslednú, nevyzerá zle, škoda jej. |
nove foto na pogrcanie:........ |
náhodou je to krásna hatlanina Uralu Jawi skomolena niekde v chránenej dielni.....tým nechcem uraziť telesne a mentálne postihnutých.....tí by to spravili lepšie a lacnejšie.... |
Ten zadný blatník a výfuk našiel nejaký dedo u seba v šope a to sedadlo . |
- Po dlhych rokoch cakania, bol dnesok tym dnom kedy mal byt na vystave v prahe predstaveny legendární motocykl Jawa 1000 a Jawa 660 Californian. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (03.03.2016 23:08) |
sa s tým hovnom boja ukázat na svetlo sveta |
Re: ChesterTT: Tá motorka je "čudná"keby zostali dodnes pri 634-kach alebo 638-prípadne péráky by vyrábali boli by úspešnejší-Ta-Ne ??? stále by to bolo ich a možno by som kúpil aj ja jednu. za 500 €.max.....Inak sa čudujem že to niekto kúpi myslím starí črep za 500 ked nová 634-ka stála 13tis.ked sa dobre pamatám...cca.350€.ja som tiež kúpil jednu v Čechách. A že 300tis. HM??? možno že tá fotka nie je pravá....mal som aj taký plán že kúpim tú 600-ku novú ale prečítal som recenzie a stačilo....ani jednu novú JAWU som nevidel na motozrazoch kde sú ??? |
Mali by sa vrátiť ešte hlbšie do histórie, popracovať na technike, motor, odpruženie, brzdy a boli by unikát na svete s retro štýlom, ktorý by naozaj bol ich vlastný a žiadna kópia. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Plazivec (04.03.2016 21:07) |
Merilu Za 13000 korún československých v dobe rozmachu typu 634 sa dalo kúpiť to, čo dnes za 3450euro. To znamená, že by mala nová 634ka stáť priblične toľko. A čuduj sa svete, aj stojí: |
Re: Merilu: ČZ nemôže robit modernú motorku. na to nemajú. skôr nejaké pekné retro, ako si ich všetci pamatajú.. |
Re: ChesterTT: Problém je v tom, že majú len dvojtakty, jawa robila aj štvortakt a tá 500 OHV je naozaj skvost. |
To co kupili licenciu z indie??!! |
Re: Plazivec: len tie motorky nejako idú po 400 000 kaček |
Re: ChesterTT: Ale to sú veteráni, nech ide jawa cestou retro, ako triumph, ale 4takt. |
Plazivec to bola jawa 500 ohc ,ohv bola 350. |
Re: sv650spalino: Jakože nechcem sa hádat, lebo ani jednu som nemal, ale daj do guglu a uvidíš. |
Re: Plazivec: v tomto sa zhodneme. takú jawku bonneville by som určite radšej privítal |
Voľakedy som videl fotky a vyzerá, že sa to predáva. 4T jednovalec čo bol aj v XT v jawa kabátiku. 660 Californian, nejaké diely by som pomenil ale v celku sa to dá. Len nechápem, prečo je drahšia ako Sportard. Ináč predávajú aj novinku 2015 , len nie je skladom. |
Re: ChesterTT: Lenže ja neviem, čím to je, ale ten bonneville je akýsi čistý krásny retro style, kdežto 660 kalifa sa mi nepáči. |
Plazivec ano mas pravdu zabudol som na jawu 500 rumpal |
Re: Plazivec: motorka z roku 1929 sa neprerába na na motard, sportster, superšport.. človek je rád že prežila a chce ju dať do pôvodného stavu. lebo tak bude kráásna určite. |
Re: ChesterTT: Trošku inak som to myslel, nie prerábanie, si pipi? |
ta 1000 je isto od rovnakeho dizajnera.... |
dizajnera ????? ... skor prisli na dielnu ze .. Jirko ze ty umis tak trochu kreslit. . ano pane v skolce sem umel nakreslit i kockopsa ! . .. vyborne ! tak pojd nakreslis nam nejaky ty motorky ktere zacnem vyrabet !!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (08.03.2016 6:25) |
Re: Feror: Asi tak ja ani bicykel by som neoprel o toto.... ale ako sa vravý na každú dieru sa nájde "Fľak"... |
Re: Thorien: |
nadrz je falosna, a tie 2 "drziaky na kavu" su nasavacie otvory do airboxu |
- nejaky recesista na prazdne miesto v na vystavisku umiestnil parte... |
Vyrastal som na tých Jawach a som rád že teraz možem mať niečo iné. Keby som si mal teraz kúpiť retro Jawu,trebars tu Californiu, tak to ako keby som si kúpil CD od Michala Davida. Jedno vačšie umelecké dielo ako druhé. |
Nechcem sa tu tahat za slovicka, ale preco dal Cesky vyrobca motocyklu nazov "Californian"? Aj ked sa mi to retro paci,nekupil by som to uz len pre ten nazov. |
RadoR6 lebo to bol motocykel urceny pre Severoamericky trh a model s ceskym nazvom napriklad Krkonošan, by tam neznel dost dobre? |
Ale mohlo by sa to volať trebars aj Švejkův samohybný vehikl, čo by v preklade znelo celkom dobre: |
akurát som si kukol video o novom triuphe. dobre, aj keby to nemá nejakú trakčnú, či čo (ABS je teraz povinné), tak kde tu treba prevratné technologie? a tá moto vyzerá tak, že hned mám slinu sa íst na tom vozit smerom k západu slnka.. |
Re: ChesterTT: Naprostý súhlas, všetko čisté, korešpondujúce línie, veľkosti prvkov proporčne vyvážené. Už len keď si porovnám nádrž a bočné kapsičky, zaoblenia, krivky, všetko hrá do jednej tóniny. Keď porovnám výfuk so sedankou, tak ako by podľa rovnobežiek rysovali. Zvody boli ohýbané na kapsičke. Vynikajúca práca, prilbu dole pred dizajnérmi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (09.03.2016 11:30) |
Re: Plazivec: s tou motorkou z TT kludne do Komárna na kávičku, pristavíš ju ku kaviarni a môžeš sa na nu pol hodinu len kochat. lebo je kráásna. |
www.motorkari.cz/clanky/clanky-prestavby... |
Tak predsa nejaky Mongol bude, alebo Cinan ? |
Re: Feror: ze ty nevies, aky je dnes datum |
Zveřejněno: Dnes ... a dnes je : 1.4. nie ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (01.04.2016 19:36) |
Jawason: Když se Jawa spáří s Harleyem |
Chester: len tak pre zaujimavost k Jawe Travel |
Re: Dottore: tu ide oto ze je to jawa keby to bola honda je to super duper |
Re: Dottore: E????? 125???? Ten hnusny cinsky motor v hnusnom rame z 350tky co sa krutil este za komunistou? Nech si to strcia do prdele.... kto by uz len kupil taku vrazdu....... |
Toman ved nehovorim, ze je to dobra motorka, len som sa snazil najst aj nejake pozitiva, inak je to fakt katastrofa |
A čo by ste povedali na niečo takéto? Nuda po večeroch, tak prečo to nevyužiť kreslením. |
- KUA, fuuuu!!!!! |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59257 | Včera: 166480