Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím vás, kolegovia, |
skus aj tu .Je tam 5500 veteranistov . www.veteranforum.cz/index.php?id=113 |
More casu, jazero penazi a kvapku vozenia sa ... |
ak sám nemáš jasno prečo to chceš robiť a čo od toho očakávaš, tak to nerob. |
mna brzdi vybavenost garaze |
Rád by som si prečítal, s čím ste sa stretli vy, keď ste niečo renovovali. Pred x rokmi som zrenovoval péraka (foto v profile) a bolo to docela náročné, natiahlo sa to na roky. Ešte som bol študent. K téme sa chcem teraz vrátiť, ale len na úrovni diskusie. Zaujíma ma, čo ste renovovali a s akými komplikáciami ste sa stretli, zaujímajú ma všetky ťažkosti, na ktoré kto narazil, čo by sa mu vtedy zišlo vedieť, čoho by sa vyvaroval, čo by urobil inak... Vo všetkých fázach renovácie. |
to si dal strasne tazku temu ja som sa stretol s tym, ze ludia renovuju bezcenne stroje(pionier, cz175), ze robia z motoriek rozne hybridy na ktore navesaju diely nezhodujuce sa z rokom vyroby motocykla, pripadne ich vyskladavaju z roznych tureckocinskych nepodarenych replik, alebo znehodnotia renovaciou zachovali stroj v povodnej farbe. |
už dávno som sa tak nepobavil,že bezcenné stroje pionier,ale kľudne pokračuj.To akože chceš porovnávať pionier s 500vkou? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mesosk (22.01.2015 17:44) |
si to nepochopil, ked zrenovujes pioniera tak ako bol z fabriky, tak ho nikdy nepredas za to co si donho dal, cize nema hodnotu, su ich plne zbery o nostalgickej hodnote nehovorim |
A sme doma. Každý pozerá na to za koľko sa to potom predá. Málo kto si to robí pre radosť a pre seba a ešte menej ľudí tomu vážne rozumie. Preto som sa na celé "veteránske hnutie" vysral. Keď niekto sa nadrie a narve peniaze hoci aj do pekáča, ktorý mu prinesie radosť čo by nie. Keď ale začne vykrikovať (a to platí aj pre majiteľov perákov) že čo majú za raritu a vzácnosť, tak to začína byť na hlavu. O prečačkanosti a prereštaurovanosti aj zbytočne hovoriť. A čo sa týka ozajstných rarit, vzácnosťi a perspektivnych investícií tak o tom sa dá tak akurát snívat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (22.01.2015 22:35) |
Pre Tomas VFR. Tak ako povedal Retro. Keď si zrenovujem veterána mám z toho obrovskú radosť 50% že som to urobil sám temer zo šrotu a 50% že sa na tom môžem povoziť. A keď odsudzuješ ČZ 175 si na veľkom omyle. Ja som si napríklad z viacerých veteránov ktoré som robil urobil ČZ 175 typ 487 a viem že teraz nie je vzácna ale za pár rokov to bude rarita. U mňa renovácia končí legalizáciou na biele čísla. V súčasnej dobe sa financie za renováciu veterána v prípade predaja nikomu nevrátia. |
Mam pocit ze kazdy ma na renovaciu iny pohlad. |
Re: Javkarstevo: "V súčasnej dobe sa financie za renováciu veterána v prípade predaja nikomu nevrátia." |
To máš odkiaľ takú informáciu? Pokiaľ máš doma strého Harleya po dedovi, tak možno. Pokiaľ si ho máš v dnešnej dobe v predrenovačnom stave kúpiť, tak si v prdeli. To že v inzerátoch sa mihajú niekedy dosť premrštené ceny, neznamená že sa to aj predá. Doba keď sa dali naozaj zaujímavé stroje kúpiť za pár korún je dávno preč... |
da sa na to pozerat z rozneho uhla pohladu, najprv si treba ujasnit, co je renovacia. |
TomasVFR jasné že je možné stále niečo objaviť, ale to sa rovná zázraku. A ešte treba rozlíšiť reštaurovanie a renováciu. Veľa pekných strojov umelci uplne dokur...i. Odstránila sa pôvodnosť, na rad prišiel moderný lak, chrom a vyleštenie všetkého čo sa dá. Trend naleštených strojov je na hlavu. To existovalo akurát u luxusných značiek. |
Ktoré problémy pociťujete počas reštaurovania ako najpálčivejšie? Lebo stroj si už každý vyberie podľa svojho gusta a možností...je jedno, aký veterán sa renovuje, samotné renovovanie je proces na sto spôsobov, tak čo ste pociťovali ako najproblematickejšie? |
retro,samozrejme že keď teraz už máš iné materialy tak s nimi robím,,moju embečku som za komančov darmo striekal,aj tak ten skur..tmel aj tak popraskal a synta po dvoch slnečnych rokoch zmizli pigmenty,nepomohlo ani tempo,,tak do by sa vracal k týmto materiálom??aj ja som sa nasral a vymenil korkové tesnenia,ale inak by mi stále srala olej ako za komančov a chcel som povedať že veterána si robíš (aspoň ja)pre radosť a spomínať za rajdami peraka a volantom embečky,,nepredal by som,ani ma to nikdy nenapadlo, Upravené 1 krát. Naposledy upravil bobolak (23.01.2015 23:13) |
Sorry, ale silne mi to pripomína snahu získať nejaké info pre podnikatelský zámer. Ak áno, smola je tá, že profesisti existujú a tý čo to robia, robia dobre. Veteránista, človek ktorý sa pustí do reštaurovania vie čo robí, tak s drobnosťami nepotrebuje pomôcť. Ak ti môžem poradiť, najväčší problém je nájsť dobrého lakoša, prípadne sústružníka ktorý ti vyrobí hoci aj koliesko do prevodovky, samozrejme správne kalené a o výbruse ani nehovorím. Tu je to už zasa o strojoch. Poznal som jedného pána, robil klukovky a výbrusy, niekolko mi ich urobil, bol špička v PK, žiaľ, už je na pravde božej. |
Pre mňa bolo najťažšie zohnať šikovného klampiara. Chcel som moju polbubnovú kývačku dostať do stavu ako vyšla z výroby a chcel som sa úplne vyhnúť tmelu. Nakoniec som narazil na úplného kúzelníka, ktorý opraví všetko a nikde nepoznať ani bodku po zváraní. |
Re: kutri: bud rad, ze to skoncilo iba pri nebrani telefonov |
Vyzerá, že sa všetko redukuje na problém zohnať rôzne profesie... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 283158 | Včera: 156367