Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Čaute!! Poznáte aditívum VIF? Pomáha to? Aké máte s tým skúsenosti? Oplatí sa to kupovať a liať pri každom tankovaní? Používate VIFko? |
30 sekund na goolgli |
Daniel301: test je pre naftaky, cize na prd... 3 sekundy citania... |
ja som to lial do dizla hlavne cez zimu, podstatne sa zlepsil start za studena, znizila sa hlucnost a zlepsila spotreba. takze nieco to do seba ma. Benzinove som zatial neskusal. |
urcite si natolko sikovny ze si dokazes vyguuglit benzin aj sam, a nebudes kvoli vlastnej lenivosti zakladat temu |
VIF nepoznam ale lial som do mojej moto Fuel sistem clean od Motulu a hlavne na jar ked moto dlho stala to malo nieco do seba- hlavne to stiahne vodu v palive a trosku ustrazi oktany |
Ja som do benzinu este nikdy ziadne aditivum nedaval a s benzinom som este nikdy ziadny problem nemal. A to tankujem barz kde ma napadne. Mam karburator |
Dnes som si trosku robil statistiku. Sezona 2015 bez VIFu priemerna spotreba 5.4 l/100km , sezona 2016 s VIFom priemet 4 5 l/100km. Dragstar 650. Tak asi na tom nieco bude. |
Nepostrácal si bloky od benzínu ? |
ja som sa zase dočítal, že to "poriadne vyvenčenie" má zmysel a vieme aký |
Re: MT13082: to máš 20% na spotrebe. to nedáš nijako. bud si ozaj postrácal bločky, alebo ked si to tam nalial, tak si sa sústredil na spotrebu a išiel šetrne. alebo si robil niečo s motorom, saním, či výfukom. |
Mas pravdu, dal som zostelovat ventily v polovici sezony. Inac nic... Blocky som mal 100% vsetky. |
V F1 robili pokusy s pridavanim vody do zmesi. Zdvihlo to vykon a znizilo spotrebu benzinu. Dalsie pokusy so zvysenim podielu vody zarazila asi ropna loby |
kamikaze , robíš si asi srandu , ale pred +- 50-imi rokmi (a možno ešte aj potom) sa naozaj do karburátorov pretekových motorov montovalo zariadenie , ktoré do zmesi benzínu a vzduchu primiešavalo vodu , slúžilo to vlastne ako katalyzátor horenia , teda na zvýšenie výkonu . |
Ja už roky lejem do mojich dvoch /pardon, jeden už je predaný 2 týždne/ dízlov S6006, 0,5l na nádrž. Spotreba dole o liter u marea 2.4 TD zo 7,5 na 6,5l/100km. U 2.2 TD renault neviem, lebo jazdí žena na ňom, ale keď tam zabudnem dať ekrazit, tak mi nadáva, že to neťahá. Teraz kupujem igelitku 1.2 koncernový benzín a zrazu neviem, čo tam naliať, kua. Asi len vépaur, inak netuším. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Plazivec (05.02.2017 15:23) |
Re: brazel: srandu ani nahodou, aj ked sa cudujem, ze sa este neozvali ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamikaze (05.02.2017 16:48) |
voda sa používala vo vrtulových stíhacích lietadiel v druhej svetovej. prečo to ale zakapalo ani srnka netuší.. oni to používali tuším ako forsáž, či nitro. len dočasne. malo to neblahé účinky na životnost motora |
- ja som to lial aj do moto aj do auta asi rok/dva... |
Re: kamikaze: vstrekovanie vody akurat zabranovalo detonacnemu horeniu-vnutorne chladenie |
Re: RS955i: dobry odkaz. V tej casti o detonacnom spalovani pise, ze to umoznilo aj zvysenie plnenia, viac kysliku vo valci, lebo na plnenie kompresorom alebo turbom voda nemala az taky vplyv, tam je rozhodujuci chladic stlaceneho vzduchu, cim je vzduch chladnejsi, tym ma vacsiu hustotu ale vo valci uz nepomoze vstrekovanie vody na zvysenie plnenia, lebo vacsia cast vstreku je pri zatvorenych ventiloch . Klepanie je vacsi problem u vzduchom chladenych motorov, u kvapalinou chladenych je klepanie problemov valcov, ktore su posledne v trase kvapaliny a to sa da riesit sposobom privodu do motora . |
www.germancarforum.com/attachments/a9534934ccf34cb40790... |
Re: kamikaze: no ja som reagoval na to že tie druhovojnove šarkany nemali žiaden o2 navyše zo vstrekovania vody... |
Chlapi ake mate skusenosti s VIFom? Ja som uz minul asi styri plechovice a moj problem je, ze si vobec nepamatam ako sa motor spraval predtym, aka bola spotreba...reku ci to nie je len placebo tie oslavne reci na vif. |
ja pouzivam vif do auta hlavne, benzin, preto lebo, 16 rocne auto... |
Re: Shimmeron: |
Problem je, paliva pre cestne motorove vozidla, maju roznu kvalitu. |
V zivote som to nikam nedaval. VFR 800 som mal 14rokov. Hondu Civic, co mam stale doma,rocnik 1999, mam 14 rokov tiez, jazdi len kratke trasy a nikdy problem so sklbanim nebol. Mozno je treba kupovat japonske motory a nemusite davat ziadne vlastne aditiva. Nie som expert cez benzin a motory a preto nebudem do toho liat co mi kto na fore poradi. Moze to byt kludne nieco na sposob toho, ze sol je dobra pre tvoju stitnu zlazu, ale zla pre tvoje srdce. A podobne. Ostanem verit tomu, co napisal vyrobca motora a kupim radsej drahsiu 100-vku a budem dufat, ze to nie je reklama (co by si pri tak masovom rozsireni netrufli). |
Vidicon ty japonský šovinista !! Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.06.2022 11:41) |
Re: kamikaze: |
Raptor, chybas mi, musime niekedy ist na poharik benzinu |
K motorke sa vyjadrovat nebudem, bo modernu motorku mam toto prvu (staru CZ 250 471 nebudem pocitat). Ale co sa tyka aut, mal som ich uz viac, vzdy som dankoval to, co predpisal vyrobca (klasicky 95 benzin, alebo klasicku naftu - bez akychkolvek aditiv) Vsetkych aut som sa zbavil preto, ze zacali hnit. Alebo dosli do stavu, ked boli financne narocne na udrzbu. Ale vsetky v case, ked sli na svoju poslednu cestu mali motor v takom stave, ze stacilo pootocit klucikom a nastartovali, motor bezal uplne v pohode, aj ked mal za sebou 300++tkm. Takze nemyslim si, ze motor je ta cast na aute (motorke), ktora odchadza. Myslim si, ze vydrzi daleko viac ako sasy. Takze nevidim ziaden dovod, preco by som mal nieco pridavat do paliva. Ale mozno niekto iny ma iny nazor a inu skusenost, ale s tym ja nic nenarobim. |
Vidicon hocikedy pán Hrivňák, hóóóócikedy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.06.2022 14:42) |
Pokial mas akekolvek vozidlo vyrobene za poslednych 12 rokov, asi okrem Lady, tak aj ten obsah biozlozky v benzine pokial je do 15% mozes mat u riti a tomu motoru to jednoducho nevadi. Jedine co je problem je dlhodobe skladovanie. Takze ak planujes nechat auto (motorku, kosacku atd.) pol roka stat treba to riesit. Natankovat nieco co ma co najnizi obsah etanolu. Alebo vypustit. Plot twist: Su paliva kde je etanolu nahradeny ETBE. Bud v nejakom pomere alebo v niektorych aj vsetok. Taky benzin moze byt potom oznaceny ako E10 a etanol v nom nieje prakticky ziadny (napr. Verva 100 na Benzine v CR) . ETBE sa totiz tiez pocita ako biozlozka, s koeficientom x0,48, ale nema tie negativne ucinky ako etanol (neviaze vzdusnu vlhkost a nesposobuje rychlejsie odparovanie niektorych zloziek benzinu). |
Re: brazel: nie katalyzátor ale kedže voda má vysoké odparné teplo, tak si mohli ísť konštruktéri na vyšší kompresný pomer, kedže chladili vnútorný spal. priestor a vedeli nasať hmotnostne viac čerstvej zmesi do válcu...voda je najlacnejší oktán búster, potom benzén, toluén a etylalkohol. |
Motoru najviac škodí vodič blbec. |
barlac: |
pokial ten VIF ozaj pomaha,tak tento stary blazon by ho mal pit rano na obed aj vecer. |
No, len aby sme mali vobec nejaky benzin. Vraj niektore benzinky benzin nemaju, nedodali. |
Re: Vidicon: a to ti vadi, ze predaju naftu zemi, ktoru napadla okupacna armada? Cely tento svet je dost v srackach prave kvoli takymto prokryvenym charakterom bez moralneho kompasu, ktory uprednostnuju svoje plne brucho pred cokolvekym inym..a ano, aj pred zivotom. |
No, ale aby som aj k teme. Rozoberal som cez vknd jednu motorovu pilu, ktora bezne chodila na benzin s VIFom(lebo som mal zarobene do moto,tak som daval aj do pily). A mam subjektivny pocit, ze bola naozaj menej zakarbonovana(valec/piest) ako ostatne pily. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 205095 | Včera: 184612