Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Co hovorite na SUZUKI DR 650 pripadne Honda 650 Dominator alebo Honda Dominator 650. Upravené 2 krát. Naposledy upravil mcsdodo (09.04.2014 21:15) |
ak to chces na pole a do lesa tak racej taketo daco, hento su taske marhy na cestu... |
ako píše Toman XR 600 je asi najlepšia volba na tento účel prevadzkova hmotnost len 130 kg + ostrá vačka, krátka prevodovka ale nemá štartér schopné kusy bez dokladov okolo 1000€...tie moto čo si dal maju okolo 150-160 kg a sú "tupšie" |
To je ťažko Ti radiť, moc si toho nenapísal, z tvojho profilu sa dá dedukovať len to, že si začiatočník a že si zrejme enduro ešte nemal. |
Motorka nie je pre mna, dostal som od bratranca niekolko linkov na vyber. Tiez sa mi zdaju tieto endura tazke na ucely mimo cesty bez papierov. Na co dat pri takejto motorke pozor, pozeram ze ta z linku je po GO, cize jednovalce do terenu sa asi porucaju skor... Pre cloveka co na motorke poriadne nesedel by ale asi ostra 250ka mala stacit ... nejake typy? |
pre mna velmi zaujimava diskusia. sledujem co pribudne. |
- na stare endura od hondy je kopa "afrer market" dielou, servisaci ich poznaju a vela sa da spravit aj doma... |
mcsdodo : ja som z pioniera prešiel na enduro 600 a celkom v pohode...nemal som s tým žiadne problémy až na to že to bol talian , konk. aprilia tuareg..... dalo sa s tým hocikde dostať aj sa vyšantiť na tom. a to som mal len nejaké cestné obutie na tom... |
ja mam dominator. upraveny na polia. vacsia rozeta, mensie kolecko a ide jak divy... ak chces predavam mozme sa dohodnut |
XR600 je nastupca XL600, ale nejaky brutalny rozdiel medzi nimi nevidim... motor je velmi podobny, XR ma uz len jeden karburatok XL ma 2...a odporucam verziu s elektrickim starterom. |
Toman , XR nie je nástupca XL , jedna má vŕtanie x zdvih 97x80 a druhá 100x75 , zmeniť zdvih motora nie je najjednoduchšia úprava a o dosť zložitejšia , ako zmeniť vŕtanie . |
ku xl600 a jej nakopavacke... suhlasim s tomanom, ze s elektrickym starterom je to daleko lepsie |
motory sú dosť rozdielne ak si dobre pamatám tak valec hlava nepasujú z XL (vrtanie tusím karol1 to tu raz písal)vačka je ostrá a je uložená na ložiskách neviem či XL nemali uloženie len v puzdrach ako napr.klr inak je tam viac rozdielov napríklad XR má nastavitelný podvozok SHOWA mohutnejšiu prednú vidlu s vačším zdvihom (aj lanko tachometra je krátke nepasuje z XL,NX) tak isto zadný tlmič XR má nastavitelný (odskok,utlm,pružinu),predná vidla sa dá zameniť s USD vidlou z CR-ky bez vačších úprav čím pojdeš s kilami ešte dole, xr má 18-sku zadné koleso staršie typy a XL mali 17-sku , XR má iný rám iná kyvka a nemá baterku ani spínačku jeden karbec ...nepasuje ani náhon tachometra lebo XR má hrubšiu osku rozeta nepasuje z XL(rozeta a komplet brzdy sú rovnaké ako na CR-ke) je tam vela takýchto prkotín na ktoré prichádzam časom vlastne zatial všetko čo som kúpil z XL nič mi nepasovalo dokonca ani krytka (šroub)čo je na dekli zapalovania mi nepasoval, xr má menej cievok na zapalovaní plasty sú iné nádrž plastová celá moto je v podstate iná zdanie klame len pozor dobrých kusov je na SK ako šafranu moja je dovoz z CH a ešte článok www.offroad-lm.szm.com/recenzie/xr600/xr600.htm Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (10.04.2014 12:38) |
Ale stále si myslím že je podstatné aké sú dispozície jazdca - hlavne výška. Pre mňa je XL600 ako fun-enduro (t.j. rátam 75% v stupačkách) malá so zlým postojom. O toľko by rajdy hore ísť nevedeli. Mám 187,5 cm a nadpriemerne dlhé ruky. |
da sa zvyknut aj na dominatora. je pravda za vaha robi svoje ale ked som sadol na kamosovu crf 250 mal som pocit ako hracke a ked je sprevodovany do pomala ide krasne ako traktor... jaky kvalt das taky ide ci kopec ci bahno... |
meloking najprv treba pochopiť ako sa to má štartovať potom ju naštartuješ aj holou rukou |
to DUDO175: to teda urcite ano. to bola hotova alchymia. postup jak pri starte raketoplanu. a tento konkretny kus mal aj par svojich dalsich much. a ani nebol moj. a ja som bol este aj soplacisko usate. no stretlo sa toho vtedy viac |
stretlo sa toho vtedy viac aha no jo poznám to aj my sme ako sopliaci traja držali XL-lku lebo stojan sa zabáral a jeden odvážlivec skákal pokus kopne nekopne potom modré píšťali ale kde tieto motorky zobrali povesť že lámačky nôh veď to aj takáto čajka nakopne azandelat ! |
DUDO175 , v teniskách a bez brnenia , to tu bude hotové "pozdvižení" . |
- Mam XL600 bez el starterta, a nastartovat ju viem len ja..... je to naozaj presna "alchimia"..... aspon sa zloden nebude vozit...... |
xl a dominator su podobne motory a ked mas dobre nastavene ventily kopne aj pri minus 10 na 3 krat... samozrejme ked vies |
brazel veď nech je, "pozdvižení" hádam nikomu neublíži a "pozdvižení" moralistom hádam nehrozí oni nezvyknú otvárať takéto témy |
- jo, tak tak :D |
...chce sa previesť "na tom prdítku čo ide iba na jeden valec" a nevie to naštartovať kam ten svet speje už ani motorkári niesu to za čo sa kedysi všeliaká bábovka má dnes motorku Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (10.04.2014 20:01) |
Tu je jedna s SPZ |
Veľmi, ale naozaj veľmi veľa záleží od stavu tej XL-y. Ja som s ňou prišiel do kontaktu u Momula. Všetci čo ho poznajú vedia, že on musí mať veci v 110% stave. Prvé čo spraví s kúpenou moto je, že všetko skontroluje podľa servisného manuálu. |
Možno som blbý v tejto oblasti, ale čo je ľahké na tých 650ach ja si pod 180 kg neperedstavujem ľahké enduro |
co si myslite o tomto? |
TE310 je velmi prijemna moto, lahka, motor ma dost sily, ale netrha ruky ako 450... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (19.10.2014 0:05) |
Meloking: ja mam 450 rovnaky rocnik a velmi dobre sa mi na tom jazdi. 310 by mala byt postavena na rame 250tky, cize to bude este lahsie ovladatelne v terene. Ja mam na svojej tiez cez 5000km a okrem spaleneho alternatora (opravene za 50e) zatial ziadny problem. |
na 310 som sa pár krát zviezol, veľmi príjemná motorka. netreba točiť až tak ako 250 a nedriape ruky a neunavuje ako 450. podľa mňa pre hobíka čo sa sem tam vozí najlepšia voľba. |
vdaka pani za reakcie. cize ak som spravne pochopil, tak ani z pohladu servisovania to nie je ziadna pohroma. |
Servis je hlavne o tom, kolko km, resp. motohodin na tom navrkas. Ak to nebudes prehanat, tak servis moze byt o 2x vymene litra oleja za sezonu... Potom sa pochval, mozeme pojazdit, v terene je sezona dlhsia ako na ceste... |
blbnutiu zdar priatelia, |
motocykle.bazos.sk/inzerat/57358068/YAMAHA-WR-250F-Yzf2... neni o com uvazovat -vykonu tak akurat lahucke a hlavne wr-f su dost dobre drziaky len treba pravidelne menit olej a filtre |
to jaremic: vdaka za tip. tento konkretny inzerat sa mi az tak velmi nepozdava, ale zaradim wr250f do hladacika. |
bolo to len pre priklad nemal som na mysli ze akurat tuto konkretnu moto by si mal |
Re: meloking: 450 na zaciatok je kladivo... to je ako liter nahac... |
to menton: |
Re: meloking: TE250 a 9kW? S endurom ides 100 len vynimocne, viac ani nepotrebujes (presun), v terene ides 2, 3, obcas 4 podla prevodovky, to nie je o rychlosti, ci vykone, ale hlavne o technike a tvojej hlave... Takze vseobecne, 250 4T do blata pre zaciatocnika, aj skusenejsieho jazdca nebude malo. Ak by bolo treba, resp. podla trati, co budes jazdit, si vies upravit vystupny prevod za par eur do rychlosti, alebo do sily... |
Re: meloking: Neviem, ake mas skusenosti s endurom, ale na zaklade svojej skusenosti ti poviem: |
250ccm je akurát z vlastnej skúsenosti jazdil som na endure co malo 600ccm vykonu to malo na rozdavanie ale po 3-4 mesiacoch odjazdenych na WR250F uz by som nemenil a aj keby mam peniaze na uplne novu moto tak len 250 lebo je to fasa lahucke --- aj ta 250 ta dokaze poriadne vyobracat ked nemas skusenosti tak ako ja ked som presedlal --- aj jeden znamy ma KTM EXC450 a teraz ju predava lebo mu je tazka a to sa nevozí len tak ale jazdi zavodne a ide do mensej EXC350 |
to menton: |
Re: meloking: Preto je na mieste otazka, ake mas skusenosti s endurom a co od neho chces. |
to santos: |
Ako inšpirácia.. ja som si v októbri kúpil na "just for fun" toto a za zimu to celé zgenerálkoval..na to čo píšeš, by to asi bolo ideálne. Je to XT 350 a stála 1800,- a do repasu som dal cca 500,-e Upravené 3 krát. Naposledy upravil Carlos (09.02.2016 15:23) |
Neverím, že sa mi niekedy podarí sem, na tieto stránky pridať fotku..ako to robíte?? |
to carlos: |
Re: Carlos: Karci, to je vojenska verzia? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (09.02.2016 16:15) |
To Melonking: Presne tak to robím a vždy tam píše, že chybné URL.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Carlos (09.02.2016 17:48) |
Dik Maťko.. a to keby si vedel ako po repase tlmičov ide... |
kandidati: |
To je dost podstatne, lebo F-ka nemaju SPZ, ci sa mylilm? |
Re: Carlos: YZ a YZ-F sa nedaju postavit na znacky. WR-F su endura, kt mozes postavit na znacky. |
k F-kam sa da dokupit homologizacny kit. Rko je tazsie, slabsie s dlhsimi intervalmi. Asi aj v podvozku bude rozdiel. Velka skoda, ze yamaha nepostavila R-kovu verziu zo 450tky, alebo aspon 400vku. |
Homologizačný kit? To ale musíš tie značky dodatočne vybavovať, čo pri našej legislatíve je celkom zábava..(a nie lacná) |
to janoval: |
Ten kit sa vacsinou predava s novou motorkou a prihlasuje sa to rovnako ako kazda ina motorka, dodatocne by to bolo na slovensku asi ozaj zlozite. |
ano myslel som R-ku. |
to janoval: |
Ja som presne toto všetko riešil na jeseň a dospel som až k tej XT.. ale je pravda, že ja ju o zem hádzať nechcem... iba sa tak pianko povoziť po lese, na preskakovanie lavíc sa už akosi necítim.. |
Re: Carlos: aj wr-f má smerovky, svetlá, zrkadlá.... takže nie je treba nič riešiť a rovno prihlásiť. Podľa všetkého, Janoval mal na mysli, že Ti to pribalia k motorke (homologizačný kit) |
Ked som to riesil ja, tak cena WR450F bola xyz-nepamatam kolko + za homologizacny kit chceli u Raza este navyse xy penazi. Bolo to koncom roka 2011. |
a co hovorite na funglaca ktm freeride 250r rv.2015 za 5.500eur? |
Re: meloking: freeride je urcite super volba. aj ked, ja by som asi radsej volil 350. freeride ma ine prevody, 1 je trialova. obrovsky fun. |
Freeride je fantastická motorka a jednoznačne by som volil 250 2T. Keby som sa vozil po lese s nejakými trialovými pasážmi tak idem do toho.Na skoky a MX trat ten podvozok ale nie je , preto som volil WR 250f . |
Z frirajdov by som si tiez vybral radsej 2takt. Je lahsi a vyssi. |
350 len koli presunom, kedze chce nieco na znackach. Viem co to je, drbat sa z ba na 250-ke 40-60 km niekde, aby som si zajazdil. A pisal som, co by som si vybral ja. Jednoducho 2T nemusim. A freeride 250r, aj ked je to dobra moto, mi nesadla, tak ako ine 2T. Preto 350. A hlavne, je to 4T. |
A v neposlednom rade, 350 vychadza zo suverenne najlepsieho motoru od ktm - 350 exc. Je samozrejme upraveny, co ale nemeni nic na fakte, ze ten motor je top. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57843 | Včera: 145216