Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím, nedávno som sa dočítal čo to o LPG a CNG. Boli tam uvedené nejaké rozdiely atd. Aké máte skusenosti vy ? Nikde ale nepísali, aký to má vplyv na motor, životnosť ? |
Nemám preštudované čo sa tyká pohonu na CNG, ale ako mínus vidím nedostatok čerpacích staníc na SK zatiaľ len osem Upravené 1 krát. Naposledy upravil COUNTRY (27.01.2014 21:12) |
Ja osobne som za LPG hustejšia sieť čerpacích staníc dlhšia tradícia na SK Skus prečítať tento článok [clanok auto.sme.sk/c/5118276/na-prvy-pohlad-si-jazdu-na-cng-an... ] |
Re: COUNTRY: velmi poucny clanok som nasiel na tomto webe. pan ktory montuje LPG do auta odporuca LPG ale zaroven hovori aj o tom ake so rozdiely a vyhody. radil som sa s nim a bohuzial v mojom okoli to CNG nema taku dostupnost ako LPG. nakoniec si idem dat prerobit auto na plyn pretoze s ami to zdalo vyhodne hlavne ked som si zratal co zaplatim na spotrebu. posielam ti link mozno to presvedci aj teba. pripadne im rovno zavolaj. [clanok null ]www.autolpg.sk/prestavba-auta-na-cng/ |
ked už sme pri LPG, aký máte názor na to, že celkom výrazne znižuje životnosť motora? |
priznam sa, ze som nepocul o znizeni zivotnosti na LPG, skor opacne, lebo nemal by sa tvorit karbon, ale rad si precitam opacny nazor. |
pjotor: našiel som nejakú diskusiu, samozrejme kopa "supermechanikov"...ale niečo na tom možno bude... Upravené 2 krát. Naposledy upravil demmoo (01.04.2015 10:35) |
Čo sa ventilov a mazania týka, je problém minulosti. Nové systémy majú automatické ´´domazávanie´´. |
ked už sme pri LPG, aký máte názor na to, že celkom výrazne znižuje životnosť motora? |
neprskaj...netvrdím, že je to pravda a môj názor je bohurovný...pýtam sa, čo si myslíte o tomto tvrdení...neskôr som to podložil pár vetami z diskusie...zaujímajú ma skúsenosti a názory, nie tvoje uštipačné a útočné podotázky typu: ... a To ty máš odkiaľ také info?? Koľkože si najazdil s autami na LPG, resp. , koľko si ich mal vo vlastníctve? ... |
ja osobne jazdím na lpg už 23 rokov nikdy som nemal problem. Zo začiatku ked nobolo dosť púmp museli sme tankovať z fliaš a ten nebol taký čistý. Takže bolo treba časťejšie čistiť splyňovač. Teraz aj 100000km jazdíš bez problémov. |
zaujíma ma to preto, lebo som objavil jednu zaujímavú Hondu CR-V 2,0i, LPG, najazdených 300 000km a tak mám pochybnosti, či to nie je celkom dosť...je mi jasné, že radšej 300 realnych, ako 150 stočených... |
MarkoLM |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
Tak to napíšem inak, lebo sa tu mažú bežné veci nejakým mudrcom zas.... |
Ja mam skusenosti s LPG a servisoval som si svoje aj ine lelpege. Je pravda, ze pri zmiesavaci Daewoo espero 1.5 16v uz pri cca 400 000, z toho skoro vsetko dialnice priemer 140kmh uz boli ventily ako britvy |
zjavne som nesprávne naformuloval prvú vetu v tejto téme, skúsim teda ešte raz: |
Vyrazne sa znizi zivotnost sediel a ventilov, ale to sa da riesit domazanim. |
Nie, balast odo mna jogcar. No neviem, ja myslim ze v mojom okoli skor pribudlo par tankstellov, kde mozno tankovat LPG. O LPG som pocul toho dost, kazdy zastava hlavne nazor ze je tu uspora cca 50%. Pokial o opotrebenie ide, z mojich skusenosti neviem o niecom zavaznom a do buducna uvazujem opät o velkoobsahovom motore s LPG. hlavne ked som mal zakonnu 148€ Pri pätlitri.. |
jogcar: nie, tovj prispevok som pred odoslanim môjho nevidel, keďže som mal tému otvorenú dlhšie |
Re: pepek5: niečo čo vtom článku nepíšu tlak v nádrži LPG je max 10 bar, tlak pri 200 bar, čoho by som sa osobne bal. |
Cng musis mat brutalnu nadrz,hruby plech.to miesto rezervy nedas.je to obluda. |
O lpg co to viem, 3 auta, 14 rokov, servis podomacky. |
CNG je dobré, ale iba pre mestské autobusy, rozvozy tovarov po meste a podobné maloregiónové sprostosti, nemáš možnosť už jazdiť na benzín, veľmi ťažké nádrže. Priemerný akčný rádius pri ako tak rozumnej veľkosti a váhe tlakových fliaš rádovo o dosť menší ako pri benzíne, drahá a nevratná prestavba = dlhšia návratnosť, málo čerpacích staníc. Jediné plus je zatiaľ cena CNG. |
Emisna je pri lpg normalne kazde 2 roky... Pri cng neviem, nemam doma. |
Neviem či je rozdiel medzi karburatorom a vstrekom, ale mal som auto na LPG 10rokov, Už cca 5 nemám, tak neviem či as niečo zmenilo, ale musel som chodiť raz ročne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (01.04.2015 21:12) |
Moje Daewoo Nubira II hlava ako ementál je síce pravda že pri 200 000.A keď spočítam usporu pri prevádzke na LPG pri tých km tak sa oplatilo zgenerálkovať hlavu a jazdiť ďalej. |
....4 roky som rozmyslal ci prestavat na LPG alebo nie...teraz si vravim ze som xuj ze som hned neprestaval na LPG....jazdim 2 roky a usmev od ucha k uchu...toto leto dostane LPG aj zenino auto...nielen ze jazdim za 50% ale kedze menim olej a servisujem kazdych 10.000km alebo 1x do roka = olej raz za 9 mesiacov pri sucasnom najazde, tak moji servisaci co osetruju auto od nova su uplne v ...olej jak novy, auto ide ako hodinky...najazd mam 15-18.000km/rok/auto...klopem si na drevo/hlavu...za mna OK Upravené 1 krát. Naposledy upravil fredy137 (01.04.2015 23:01) |
Najvhodnejšie motory na prestavbu na LPG : SUBARU. |
Ako je to s FSI a prestavbou?? Pocul som sice ze sa to da ale ze to je rana a nie moc domyslene zatial. Pisem z MT pardon za nedostatky. |
Pre motory s priamým vstrekovaním sú dve možnosti: |
Skúsenosti s LPG mám len dobré. Možností je kopu ale veľmi záleží na systéme, komponentoch a hlavne na tom kto to montuje! |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 39741 | Včera: 112285