Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. ) - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. ) - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
18.07.2013 16:59

Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

DSAF
 Bahniak 

Ikona

Ahojte. Som nováčik ale chcem jazdiť na motorke ... prihlásil som sa na vodičák. Najprv len na 50 cm3, a potom si urobím auto za ktoré dostanem 125 cm3.

Chcel by som sa opýtať ako to je s preraďovaním stupňou, kedy pridať a kedy ubrať... kedy spojku pridržať a podobne. Viem že mi asi poviete že sa to v autoškole naučím ale chcel by som vedieť aspoň teóriu. Nikdo z rodiny nejazdí, ani kamaráti čo by mi to vysvetlili a nechcem ísť do autoškoly ako úplný laik.

Preto sa chcem spýtať :
1. Pre prehazdovaní sa pedál vracia po prehodení naspäť na pôvodné miesto ? či zostáva zošliapnutý/Vytiahnutý dohora ? či ako to vôbec je ?

2. Kedy treba pridať plyn a kedy ho ubrať ? myslým samozrejme pri tom preraďovaní.

3. Dokázala by motorka ťahať ako auto napr. na 1 aj sama bez nejakého pridávania plynu ? Či by skapala keby že plyn pustím ?

4. Bol by som rád keby že mi niekdo napíše celý ten postup prehodenia.

Viem že to sú úplne laické otázky ale ja som fakt len začiatočník... Dopredu ďakujem


18.07.2013 17:09

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

breadfan
 Čoprák 

Ikona

Nemaj boja, ja som predvcerom akurat urobil skusku na Acko, v zivote som na motorke nesedel (pred autoskolou). Vsetko ma naucili, je to easy.

Plyn a spojka funguje rovnako ako v aute, prevodovka je sekvencna. 1 N 2 3 4 5 6 (vo filmoch aj viac ;) )

Najdi si nejake youtube videa, tak som sa "ucil" teoriu aj ja pred autoskolou.

1. Vrati sa do "stredu" ako aj bol.

2. Pri rozbiehani trochu plynu, spojku do zaberu a potom uz ked mozes spojku pustit (otacky motora a kolies su v syncu) tak zavrtis plynom, nalozis pukance do kotla a letis. Da sa to sice rozpisat na dlhsie, da sa radit aj bez spojky a tak. Ale to uz je advanced, tebe by malo stacit, ze pri preradovani (za jazdy) bez plynu.

3. Pri vacsich objemoch ano. V autoskole 125ka ani 250ka ma nerozbehli a to nie som ziadna obluda bezkrka. 700 chopper aj 600ky nahace ma rozbehli.

4. Ako som hovoril, najdi si videa na youtube, je ich tam plna prdel.

Good luck a chod do autoskoly, tu sa prd naucis, musis si to sam skusit v praxi. Viem z vlastnej skusenosti.


18.07.2013 18:01

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

hatto
 Jogurťák 

Ikona

inak toto ti je zbytocne zistovat, kedze s vodicakom typu B mozes jazdit iba na motorke s automatickou prevodovkou...


18.07.2013 18:18

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Sultan
 Kávičkár 

Ikona

a po 10 rokoch praxe..ak sa nemylim


18.07.2013 18:38

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

dvenohy
 Turista 

Ikona

po 2ch rokoch


18.07.2013 20:51

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

DSAF
 Bahniak 

Ikona

Samozrejme do autoskoly pojdem chodievam na teorie a pod... Preto si robim tu 50... ta 125 je len vedlajsia potom si urobim vodicak na vätsie ... Chcel som sa ešte spytať ako sa da na motorke dat neutral a ako sa podraduje ? Ak teda vravite že paka na preradovanie sa da vzdycky na pôvodnu polohu ako teda podradim napr. zo 4 ? ... A ako najdem neutral ?

Otazka : Rozbieham moto ... dam paku dole ( Preradil som na jednotku ) paka sa mi vratila naspet na zakladnu polohu ( Teda na neutral, ale bude stale 1 ). Pokračujem Hore 2,3,4. Otazka je teda ako podradim napr. zo 4 na dvojku ? a ako najdem potom neutral. ..

Ak som to pochopil tak 1N234 su prevody a teda Neutral je aj zakladna poloha paky.


18.07.2013 21:04

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

milky1
 Edvenčr 

Ikona

zo 4 das dvojku tak ze najprv hodis 3 a tak 2, zakazdy citis stale na nohe odpor a kliknutie ked preradis aj podradis, paku mas furt na jednom mieste len ju "klikas" hore abo dole, a pocitas kolkokrat ti prehodi rychlost, aby si vedel aku mas tam najnovsie


18.07.2013 21:10

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Slaughter
 Turista 

Ikona

neutrál treba hľadať s citom :-)

PS
a to do čoho kopeš nohou aby si preradil rýchlosť sa volá radička.


18.07.2013 21:18

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

krampus
 Geriatrik 

Ikona

DSAF- tvojmu inštruktorovi prajem oceľové nervy a božskú trpezlivosť >:-)


18.07.2013 21:33

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

milky1
 Edvenčr 

Ikona

krampus: ja som bol akurat dnes trpezlivym svedkom jazdy jednej autoskoly, asi po 5 km, ked som ho mohol predbehnutm pozeram a volantom tocil instruktor zo svojho miesta,


18.07.2013 21:35

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Ak máš známeho s nejakou motorkou, popros, nech ti poukazuje, vysvetlí aj povozí. Môže ti názorne predviesť celé to fungovanie, upozorniť na jazdecké chyby - a trebárs aj predviesť, ako motorka reaguje na nesprávne prevedené úkony. Sám jazdiť ani nemusíš, aj tak budeš múdrejší a nebudeš sa pýtať, či sa radiaca páka vracia do stredovej polohy - a polhodinka ti dá viac, ako kopa príspevkov tuná... ;-)

Nikto učený z neba nepadol, zvládneš to aj ty. Chce to čas, držím ti palce.

Žilinčania, kua, povozte trochu chlapca, ta nie? ;-)


18.07.2013 21:38

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

lomitko
 Kávičkár 

Ikona

byť bližšie, beriem ho na parkovisko, chaloš, potom keď si budeš myslieť, že si majstersvetla nezabudni na: twist of the wrist a jazdiť a jazdiť a jazdiť...(tankovať a tankovať a tankovať)


18.07.2013 21:40

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

krampus
 Geriatrik 

Ikona

milky1- a sedadlo vodiča bolo prázdne? :-O


19.07.2013 7:25

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

milky1
 Edvenčr 

Ikona

krampus: sedel tam taky jeden mlady polovodic


19.07.2013 7:34

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

raiden01
 Kávičkár 

nic neboj, naucis sa, ja som zacal tuto sezonu prvykrat tiez...mam za sebou este len 1400 km, sice na silnejsom stroji, pre mna az moc, ale naucis sa...autoskola ti da len totalny zaklad...ked mas kamosa motorkara a vytiahne ta zajazdit si s nim, aby ta ucil aspon 5 krat, tak sa naucis viac ako v autoskole...

Preradovanie hore klasika, spojka, uzavries plyn, rychlost, pustis spojku - to vsetko rychlo.

podradovanie - spojka, brmm, niektori to volaju medziplyn, podradis, pustis spojku - taktiez rychlo to robis...

Ja najprv spomalim a potom podradujem, nespomalujem motorom, teda ked idem 120 na stvorke a chcem spolamit, poniektori davaju do trojky a spomalujes motorom...ja to takto nerobim, ja si najprv spomalim a potom podradujem...brzdove dosticky su lacne, motor nie ;-) . Tak ma ucili viaceri motorkari, ale kazdy si jazdi svojim stylom a nato prides sam a po case...

A jednoznacne odporucam motoskolu, ako som spominal autoskola ti neda okrem vodicaku nic...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raiden01 (19.07.2013 7:36)


19.07.2013 8:20

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Bald
 Čoprák 

Ikona

motoride.sk/?P=phorum&tema=zabava&tid=43702 :-D


19.07.2013 9:26

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

hatto
 Jogurťák 

Ikona

raiden: ako to myslis s tym medziplynom? nepochopil som


19.07.2013 9:30

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Medziplyn to nie je, ale mnohí to tak volajú :-) ide o to, že pri podraďovaní ak máš ubraté, nielen že stlačíš spojku a ,,kopneš dole" ale pri tom máš málinko plynu, aby si znížil rozdiel rýchlostí kolies vo vnútri prevodovky, čo zabezpečí plynulejšie preradenie. Ale na to prídeš sám časom, ak nevieš vôbec jazdiť, ani sa nad tým nezamýšlaj


19.07.2013 9:40

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

hatto
 Jogurťák 

Ikona

jazdit viem, resp. pomaly sa do toho dostavam, za necele dva mesiace s moto mam na "ucte" 1500km, a snazim sa ucit jazdit co najspravnejsie nech sa neskor nemusim preucat


19.07.2013 9:41

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Varan
 Jogurťák 

Ikona

tak radím: Motoškola Sršeň [dobre]


19.07.2013 9:53

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

hatto
 Jogurťák 

Ikona

nezijem na slovensku, ale zistil som ze aj my tu mame pokrocile kurzy jazdenia, v blizkej buducnoti planujem ist.


19.07.2013 10:05

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

raiden01 to fakt bez brzdenia motorom jazdis?
a kolki motorkari ti to poradili? ja brzdy pouzivam malo, vsetko na motore. a zeby motoru skodilo brzdenie motorom, o tom nic neviem. este tak dvojtaktom to skodilo a preto mali volnobezku.
tak ma poucte, ci to robim 5rokov cele zle.


19.07.2013 10:18

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Raiden01: nezavádzaj začiatočníkov blbosťami !!!


19.07.2013 10:23

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

mateo123
 Turista 

Ikona

Brzdenie motorom je uplne normalna vec ktora motoru urcite neskodi :-)


19.07.2013 10:27

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Bald
 Čoprák 

Ikona

kilix tiež mám pocit že ma brzdové kotúče prežijú a to jazdím dosť športovo (kto ma pozná vie)
btw. na prednej pneu už mám najazdené 32 000km a ešte stále má dezén :-D


19.07.2013 10:47

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

ty kde byvas kamosko ? to ti nema kto ukazat ako sa to robi ? :-D posli mi adresu ak nebudes daleko pridem ti to ukazat a ak mas modre oci a 4kozy tak dame aj palbu :-D


19.07.2013 10:53

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Valibuk
 Motarďák 

Ikona

myslim ze v autoskole ta vsetko potrebne naucia netreba sa toho bat a zbytocne to neprezivat ;-)


19.07.2013 11:09

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

raiden01
 Kávičkár 

ja ho nezavadzam, len keby ste vedeli citat, pochopili by ste, ze som napisal ako jazdim ja, nikde nieje napisane, ze ma robit to co som napisal, citajte poriadne sakra!


19.07.2013 11:11

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Varan
 Jogurťák 

Ikona

... ,,brzdove dosticky su lacne, motor nie" ...

keby si vedel pisat, pochopil by si, ze tym, co si napisal, si napisal, ze brzdenie motorom skodi motoru :-}


19.07.2013 11:29

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

DSAF
 Bahniak 

Ikona

milky1 to som pochopil .. ja sa len pytam že mam tam napr. zaradenu 4. A idem dat na 3. Paka je na zakladnej polohe a ja teda podradim tak ze ju zoslapnem dole akoby na 1 či ?

Lebo s toho čo som pochopil Je to docela jednoduché. Paka je stale na zaklade teda N že ? Ak idem dat 1 tak ju proste zoslapnem a ona zasa vyskoči na zakladnu polohu. Ak dvojku tak ju vytiahnem dohora a tak dalej ale stále sa proste bude vracať na zakladnu polohu. Logicky ma napada že ak chcem teda podradiť napr. z tej 4 a mam paku v strede na N tak ju zošlapnem akoby na jednotku a podradi sa na 3, a paka sa vrati, nie ? a potom ju zošlapnem na 1 znova a podradi sa 2 a potom 1 nie ? Teda ak som to dobre pochopil :D :D Stale však nechapem ako dam neutral ...

Povedzme že mam už zaradenu 1 hej ? paka je teda v zakladnej teda na tom istom mieste ako N. Ako dám ale neutral ? to znova dam paku dole alebo ?

PS : Dneska splaším niekoho na motorke a pochopím to do 5min... keď mi to kdosi vysvetlí tak to pochopím hneď. Táto diskusia je skôr zo zaujímavosti a tak


19.07.2013 11:36

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

raiden01
 Kávičkár 

Netajim sa tym, ze som novacik a dlho este budem, zacinam aj ja, rovnako ako on, robim to, co som pocul od xy ludi, to co som cital a instruktaznych videi, konkretne Twist of the Wrist II niekde ku koncu, kde rozprava o podradovani, tak tam sa to spomina, neviem vam povedat presnu minutu, mam len pracovny comp pri sebe...

Takze ak som to spravne pochopil, brzdenie pri 4 taktoch je v pohode aj motorom? Nemusim furt brzdit a potom podradovat alebo ako to je? Pri 2 taktoch sa to skor aplikovalo sposobom aky som popisoval?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raiden01 (19.07.2013 11:37)


19.07.2013 11:45

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

hatto
 Jogurťák 

Ikona

dsaf: je to jednuduche - ak ches preradit hore tak kopnes hore, ked chces podradit tak zaslapnes dole. ked chces podradit o 2 tak to zopakujes dvakrat. proste ako na pocitacovych hrach (stlacis klavesu dvakrat ak checs preradit o 2 stupne a vobec ta nezaujima na ktorom momentalne si).
s tou jednotkou a neutralom tiez neries. ak potrebujes ist do 1 tak zaslapnes tolkokrat kolko to pojde a si na jednotke.a ked chces neutral, tak zbehnes na jednotku a jemne do hora (to je akokeby medzistupen) a si v neutrali.


19.07.2013 11:50

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

dsaf: neutral je iba medzi 1 a 2, inde nie je.
zaradis ho bud tak, ze cojaviem, do krizovatky brzdis, podradujes 4-3-2 a teraz jemne posunies dole packu. alebo mas jednotku a jemne posunies hore packu. ked ju das silnejsie a viac, skoci ti tam hned dvojka. ale vyskusaj si to na mieste, toto je ako debatovat o vareni na fore.


19.07.2013 11:51

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

dade121
 Kávičkár 

Ikona

Motoškola Sršeň :-D ,chce to klid , cvičit a cvičit,šukat si se nenaučil taky hned,vole :-D


19.07.2013 11:55

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

raiden01
 Kávičkár 

hehehehe to bolo dobre :-D :-D


19.07.2013 12:33

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

breadfan
 Čoprák 

Ikona

DSAF: mam dojem, ze ti nie je jasne, ako funguje sekvencna prevodovka. Pozri si nejaky clanok na Wiki alebo Youtube video. Asi najvacsi rozdiel medzi autom (so sekv. prevodovkou) a moto je, ze na aute to mas R N 1 2 3 .... a na moto to mas 1 N 2 3 ... (nepytaj sa ma ale preco to tak je, netusim).

S tou radickou klikas ako ked menis hlasitost na telke. Ona nema 7 poloh. Ma len 3. Sama o sebe je furt vstrede ale ty ju kliknes bud smerom dole alebo hore, podla toho ktorym smerom chces radit.

Neutral je len medzi 1 a 2 (hej aj mne to bolo divne najprv). Proste ak si na 4ke, tak drzis spojku a kopnes do radicky smerom dole raz a si na 3, stale drzis spojku, kopnes znova dole a si na 2, stale drzis spojku, kopnes trosku jemnejsie (lebo N medzi 1 a 2 sa tam niekedy dava s vacsim citom, aby ti to nepreskocilo cez N rovno do 1) a ked ti zasvieti na moto zelene kukatko ze N, tak mozes pustit spojku a sparat sa v nose.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil breadfan (19.07.2013 12:37)


19.07.2013 13:03

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

DSAF
 Bahniak 

Ikona

Ďakujem pekne už som pochopil takže na zhrnutie : Paka zostava stale v jednej pozicii. Neutral zaradim ze dam packu akokeby medzi 1 - 2. :-))) Radim klasicky dole je jednotka hore 2,3,4.... Po každom prehodeny sa mi pačka vracia na zakladnu polohu.
Pochopil som to už snaď spravne :-)))

Ešte jedna otázka či mám kamaráta klamára :-D : Hovoril mi že na starších strojoch ako napr. simson s51, Čzt alebo jawa 250 je to tak že tá paka zostava na inom mieste napr. že ju zošlapneš a zostane tam potom hore na 2 a zostane tam trojka že je o kusoček vyššie a tak ... je to hluposť nie ? nejak sa mi to nezdá. Nepoznám síce tie staré stroje alee... :-P

Dade121 :-D :-D to bolo o dosť lahšie naučiť sa to [dobre]


19.07.2013 13:36

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Aj na starších strojoch sa páka mala vždy vracať do základnej polohy.

Jedine ak bolo nejakým spôsobom poškodené radenie, napr. nefunkčná pružinka čo vracala páku, alebo zohnutá oska od pádu, vtedy ju to nemuselo vracať správne a to boli potom zážitky...


19.07.2013 15:16

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

a pionier to má naopak
vyššie rýchlosti radíš dole, jednotku máš hore


19.07.2013 23:53

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

czody
 Geriatrik 

Ikona

Nájdi si videá na youtube sú síce po anglicky, ale hádam to zvládneš
keď nuku angličtina tak to pozri len od 2:20
[
Video: www.youtube.com/watch?v=p6IjR-eSYeY ]

[
Video: www.youtube.com/watch?v=9iLbZPWzwAg ]


22.07.2013 22:41

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

milky1
 Edvenčr 

Ikona

DSAF: a simson mal este medzi kazdou rychlostou neutral :-D


23.07.2013 20:36

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

wocom
 Kávičkár 

Ikona

brzdit motorom je uplne normalna vec,rovnako ako na aute. ides po meste 60 na trojke,v dialke semafor,das za dva a brrrrrr, zvuk krasny,ludia kukaju :-D
to radenie pride samo,,,vobec to neries. sadnes na moto a zrazu zistis ze to vies. radicka je stale v jednej polohe, a je jedno ci mas 3 alebo 6. proste radis v prevodovke,na radicke sa vykona len pohyb hore alebo dolu. spojka a plyn je lekcia cislo 2 >:-)


23.07.2013 20:55

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

wocom [dobre] brzdy pouzivam pomenej podradujem aj z vysokej rychlosti kludne aj z 200 do 2ky bez brzd


23.07.2013 21:21

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Niekomu tu :-* ebe :-)))


23.07.2013 23:32

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

Snake009
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Tak to som ešte nepočul že by brzdenie motorom nejako ubližovalo motoru... :-D že mi to ešte ani jeden motor nedal vedieť, ani na aute ani na motorke. :-D
To je asi taká istá hlúposť ako že radenie bez spojky ničí spojku... :-D

Držím palce do autoškoly, tam ti postavia základy a ty budeš potom na nich stavať a je len na teba čo postavíš... ;-)


01.08.2013 14:07

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

hatto
 Jogurťák 

Ikona

ked niekedy brzdim motor (resp. brzdami + motorom), po podradeni mi zaplava zadne koleso, je to ok?


01.08.2013 14:33

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

ano je to OK


01.08.2013 14:36

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

egres2
 Bahniak 

Ikona

Snake:
Čo myslíš? Prenáša sa na spojku točivý moment pri preradení bez vypnutia spojky rázovo???
hatto:
Pri podraďovaní musíš postupovať opačne ako pri radení. Čiže podraď vtedy, keď je evidentne rýchlosť motorky niekde okolo minima rýchlostného stupňa.


01.08.2013 14:48

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

hatto
 Jogurťák 

Ikona

egres: viem ako sa podraduje, pytal som sa na brzdenie motorom - podradovanie za ucelom pribrzdit. keby som to robil tak ako ty pises, tak mi to nijak nepomoze pri brzdeni.

nerd: dik


01.08.2013 14:51

Re: Ako to je s preraďovaním ( Plyn, stupne, spojka a pod. )

egres2
 Bahniak 

Ikona

hatto:
No ja motorom pribrzďujem ale nebrzdím. Neviem či zo stovky podraďovaním zabrzdím na tridsať na 10 metroch.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22023 | Včera: 325761