Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Bol by som zvedavý na skúsenosti veteránov. Každý mal svoje začiatky, prepokladám väčšina na menšej, max 600 ccm motorke. Kde bola tá hranica, kde sa už rozumne dalo presedlať na niečo väčšie? 10-20-40 tis. km? Je mi to jasné, že u každého je to iné, záleží od štýlu jazdy, vlastného rozumu, atď, ale predsa... Napr. taký skok z CB600F na GSX1300R. |
ja som siel opacne ... z 1k na 600 a pojdem na 400 ak sa mi podari kupit toho veterana cez zimu |
Maximálne individuálne. Niekto to proste v ruke nemá a ani Horneta nebude mať poriadne v rukách. Ideálne za podmienok, že motorku mám úplne v ruke, t.j. dokážem motorku žmýkať do maxima a pritom som úplne v pohode, žiadny strach ani kŕč. A samozrejme nemyslím na rovinkách. Ale takto asi málokto postupuje na silnejšiu sa jednoducho treba cítiť |
Ja som sa tu pytal, ci Intruder M1800R moze byt prva moto pre totalne neskuseneho "jazdca" a polovica sa mi smiala a druha hovorila, ze ak to ma clovek v hlave v poriadku, tak neni problem. Predsalen, pistol sama nevystreli a ani motorka tiez nie. Kto ma v hlave nasrane, zabije sa aj na skutri, by som povedal. Takze ja sa ani toho Intrudera nebojim lebo viem, aky som vodic a ze aj na biku mi obcas cuka ritkou ked sa rutim z Koliby. |
Na toto by vedel odpovedať len kweni, už má asi veľkého BOSS-HOSSa. |
Na toto odpoved neexistuje. Lebo moze mat tolko variant, kolko ludi ti bude odpovedat. |
kwenasa sa musim zastat, kto chce vediet preco, tak SS. |
mať to v hlave v poriadku je len polovica úspechu. Ak raz nemáš talent, alebo ešte dobre nepoznáš fyziku správania motorky, robíš začiatočnícke chyby, tak kúsave brzdy, silný motor alebo veľká váha dokáže veľmi prekvapiť. Tým však nechcem povedať, že sa nedá začať na Buse alebo 18ke Introšovi. |
Ako max. potiahnuť na 1. rýchlosti a točiť do max. otáčok až po 4. nemám problém, pekne sa držím nohami, ruky len položené na rajdách, na zaprášenej ceste mimo asfaltu šmyklavo z CB600F sa dá, U-Turn v pohode, skoro na min. kruhu, akurát zákruty nezarezávam, ale zadnú gumu už mám celkom zodratú, tak som sa zopár krát nepríjemne šmykol a som opatrnejší. Len ten povestný prvý pád nemám ešte za sebou :D. Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (21.06.2013 16:43) |
varan: ked nemas talent, tak potom tie chyby robis ci mas velku, alebo malu motorku a ak ides opatrne rozdiel je len v tom, ze tresknes o zem bud vacsiu, alebo mensiu masinu a taku musis aj zodvihnut...nesuhlasim, ze vacsia a silnejsia motorka dokaze prekvapit viac, ako slabsia...naopak kolko krat sa velka chova ovela kultivovanejsie ako nabrusena malorazka... Upravené 2 krát. Naposledy upravil NIKDENIKTO (21.06.2013 16:45) |
nikdenikto: |
nechce sa mi do toho uz vstupovat a vyvracat ti tvoje body, este troska pojazdis, poskusas a sam pochopis co a ako som presne myslel... |
V mojom okolí som niekoľko ľudí učil jazdiť. Ale úplne z ničoho, od základu. Prečo to išlo lepšie tým, ktorí začínali na Bandite 600, FZ6 a podobných ako tým na nadlitrových mašinách? |
VaranDriver ,niet čo dodať,hoci našlo by sa ešte viac rozdielov. |
ja myslim, ze ak ma niekto uz zaklady za sebou, tak nech sa dalej uci rovno na na masine, ktoru chce mat. aspom ju dostane do ruky. |
Ja som zacal s keewaykou choprikom 125ccm po 25tis. km som mal rok pauzu, presadol som na CBR600f na nej 5000km potom sa nam do rodiny dostala hayabusa a v poslednej dobe jazdim len na nej (polovicu minulej sezony a zatial celu tuto). Ja si myslim ze to je tak 80:20 poriadok v hlave : skusenosti...predsalen otec zacal prave s touto busou a nema problemy...treba si uvedomovat nad akym objemom sedis a jazdit tak ako je cloveku pohodlne...kritikom na moj prispevok odkazujem len tolko nech si nechaju blbe reci...vela stastnych kilometrov prajem |
shimmy, kto by mal po takomto odkaze odvahu a chuť kritizovať tvoj príspevok? |
pred kazdou masinou treba mat respekt (to znamena fakt to mat v hlave o.k.) a vobec nezalezi ci je to mala kubatura alebo velka. Druha vec sa ma tak že ak nedokazes 350-kilovu masinu po pade postavit znovu na kolesa tak si ju nekupuj. zalezi na tom ako si na tom fyzicky. |
Chcel by som vidieť borca ktorý zdvihne zo zeme 350-kilovú mašinu. Moje obidve už som zdvíhal,ale majú o 100kg menej. |
Chopper presne toto hovoril moj dedo - kazdy by mal jazdit taku motorku, aku dokaze zdvihnut . Upravené 1 krát. Naposledy upravil lonerider (22.06.2013 9:52) |
Čím je motorka väčšia (výkonovo,objemovo) tým menej srandy zažiješ. Na takej 250tke vytiahneš 4rýchlosti do 100vky ale na takej hayabusi to máš na necelú 1rýchlosť s tým že sa do červeného poľa ani nedostaneš.. |
tak ti poviem ked sa na toto musis pytat tak este by si na to sadat nemal ozaj este niesi pripraveny |
chopper: som obyčajná kancelárska krysa, ale dám na to aj vlastnú motorku, že zodvyhnem goldwinga. Treba na to len správnu techniku, presne ako písal lonerider. |
Medzi 600 a 1300 ccm už až taký veľký rozdiel nie je. Všetko čo ide rýchlejšie ako babeta je nebezpečné. A babeta tiež. |
HoGo80: Ak 100koňová 600vka nemá žiadnu rezervu pri predbiehaní, z čoho sa dá usúdiť, že musíš s plným plynom vytáčať do max. výkonu pri prebiehaní, tak si radšej nič silnejšie nekupuj |
Sam si niekde medzi tvojimi prispevkami uvadzal, ze si zaciatocnik. Teraz si robis zalusk na busu? Si robis zrejme srandu. Na rovinke je macher hockdo, ale v zakrutach, tam kde je to najzabavnejsie, tam sa spolahni ze hornetika ani zlahka nezadychas a zda sa ti slaby? Pozri sa ako vyzera tvoja zadna guma. Napoviem ti na co sa podoba - na pneu z auta. Plocha ako tvoja podrazka na teniskach. Znaci to co? Ze ked sa nechces zabit na hayabuse, tak sa na to radsej vyser. Si ozaj musis robit srandu. Ked sa chces predvadzat na rovinkach tak chod do toho, lebo nikde inde sa s nou predvadzat nebudes. A mozno sa ani nevyrubes, ale jazdit na nej budes ako posraty a na to zober jed tiez. TY SI VELKY SRANDISTA |
Jáj zase najmúdrejší pod Slniečkom. Jasné kúpiť si 200koňovú motorku je čistá smrť bla bla bla |
Čau srandista. Pneu tak fakt vyzerá, od predošlého majiteľa. Teraz už pekne chytá tmavú farbu na bokoch. Neraz som zacítil jemné šmyknutie v zákrute, ktoré som uchytil, takže tak úplne 90 stupňov oproti vozovke tá motorka nemala. A nešmykol som to preto, lebo som sa zobudil v strede zákruty a potiahol prednú... |
ppepan: tie bludy co z teba lezu su skutocne neskutocne. "Spotreba bude asi podobná. Ale to spektrum otáčok ktoré začneš využívať na takej motorke je neporovnateľné. Podľa mňa je lepšie mať 1300vku a jazdiť na 4000ot.min ako mať 600vku a jazdiť na 7500ot.min. (pri takej 110-120kmh rýchlosti..)" Toto je alfa/omega obhajoby tvojho nazora? Uz si sedel na hayabuse? Niekedy je mlcat zlato, ale pre teba je to platina. |
ppepan: tak ty si kúp autobus a jazdi na 1500 otáčkach a nás, motorkárov, nechaj často preraďovať a motor točiť Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (24.06.2013 10:40) |
A kto povedal že som si ho nekúpil Upravené 2 krát. Naposledy upravil ppepan (24.06.2013 10:43) |
VaranDriver07: veď som si 10% typol, zrejme mi na to chýba budík, aby som to presne meral... |
Nedavas to na zadne, ale s hayabusou budes ci uz planovane, alebo neplanovane Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sano (24.06.2013 10:56) |
Sano ty si asi v živote na hayabusi ani na inej podobnej motorke nešiel |
Keď zodvyhne mojich 95 Kg, keď sa oprem dopredu, ako vždy pri pridávaní plynom, tak asi nahlásim hore chybu vo fyzike na zemi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (24.06.2013 11:02) |
HoGo80: s percentami si začal ty, tak asi ten budík máš. Po tvojom príspevku 10:51 teda nechápem, na čo Ti treba na obiehanie viac ako plných 100 koní. Ak ťa baví obiehanie, že to držíš na 8000 otáčok, pridáš plný a za štvrť sekundy si pred autom, tak si kúp Busu nebudem sa starať do tvojich záľub, ale ja som si motorku nekúpil kvôli ukrutnému zrýchleniu, to využívam iba na okruhu ba dokonca som prešiel z Blackbirda na 100koňový naháč, tak predpokladám, že viem, o čom hovorím |
ppepan mas pravdu este som na motorke nesedel a HoGo pre teba len tolko, ze chod nahlasit tu chybu, lebo spolahni sa, ze si mozes na tu nadrz lahnut aj s buchtou a na zadne pojde a to nehovorim o takych detailoch ako presmyknutie kolesa v zakrute uz pri lahkom sklbnuti zapastia, ale ved ja som vlastne zabudol,,, ty do zakrut na motorke nechodis |
Trol ako hovädo... :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (24.06.2013 11:23) |
Dobre zahriata guma ti napodobi to lepidlo a potom na zadne das aj goldwinga a to je rozdiel viac ako 95kg, ale to si asi vedel, takze trol skutocne nepusti |
Blackbird siel na zadne iba ked som chcel alebo na jednotke od 7 sa zdvihol. Inak skorej presmyklo koleso a to mam 60kg aj s trenkami |
Počkajme na skutočného majiteľa, obaja sa tu len zabávame teóriou . |
A este detail co sa toho tancovania tyka.. ked rychlo pustis spojku, tak ti zatancuje aj MZtka na vhodnom povrchu a tiez ju das na zadne. |
balim kufre aj ja a ostavam s pozdravom.. ťe péro a hayabuse zdar |
Predvcerom som dal na zadne skuter Hondu Lead SCV100, rozbeh do kopca pred zavorami a uz to aj bolo, skoro som pustil do gati. A to som mal este ako spravny sedlak aj postrekovac na chrbte . |
kingston, dobrý (vhodný) postrekovač ťa dá na zadné, aj keď stojíš... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.06.2013 11:58) |
Sano, ja som to nemyslel prúdom vody, ale takto, kingston, bacha na krátke skútriky... |
Atino zivo si ta predstavujem ..... a nemoooozem z toho!!! |
papiboy: to je zivy priklad toho, ze aj hociaky osol moze byt divoky stuntrider a HoGo vidis to? Vsetko ide na zadne resp dozadu, doboku, dopredu, na chrbat atd , ale mozno mal len lepidlo na gumach |
Sano, napísal si tam somarinu, priznaj to už konečne. Je to ako facka, keď sa navážiš dopredu, žiadné na zadné nebude. Nemôžeš mať stále pravdu, to tak nefuguje, hlavne ak napíšeš somarinu. Na skútry mal váhu vzadu, nič spoločné to s výkonom nemalo. Už mu to niekto vysvetlite, mne neverí. |
sano: na buse som najazdil skoro 50 tisic kilakov...pneumatiky som vzdy menil presne koli takej vyjazdenej plosinke, ako spominas...a co jako? hanba??? fuuuj??? jazdil som turistiku, kde som mal zodrat boky? |
a podla mna nie je rozumne az tak vehementne mladym motorkarom vstepovat do hlav, ze je ovela lepsie zacinat na nizsich kubaturach, lebo tym moze u nich vzniknut klamlivy dojem, ze na takych sa im nemoze nic stat, co je ovsem kravina... |
Ok- turistika na hayabuse to je to prave orechove. To je rozmar motorkara pouzivat a zaroven nevyuzivat moto tohto kalibru. Boli stanovene nejake kriteria a to: turistika + pohodlie + svizna jazda + zaciatocnik. Busa dokonale splna dane kriteria. Do toho, kup si ju. A NIKDENIKTO do tvojho stylu jazdy, ani dovod preco si volil hajabusu a jej vyuzitie v tvojich rukach som neriesil. A ci pojde na zadne aj ked si zalahnes na nadrz, tak ked chces, tak ano, ked nechces tak nie. resp ked to nevies a poseres, tak sa budu diat kadejake veci. |
Teorie, teorie... Moja prva moto bola Suzuki B-King. Mozes jazdit aj na SSC Thrust, zalezi od kvality spojenia medzi mozgom a pravym zapästim. A co sa tyka slovneho spojenia "vyuzijes vykon" - poznam malo ludi, ktori by vyuzivali 100% vykonu svojej motorky pri kazdej jednej jazde... |
No dobre, s tým využitím výkonu som to jasne prehnal. Zrejme sa neviem presne vyjadrovať. Mal som na mysli niečo také, že ak potiahnem na plno aj na jednotke, tak ma nevie zaskočiť a to mám zodratú zadnú. A ešte kým niekto rýpne, jasne že na rovine, kto by potiahol plyn na jednotke v zákrute. |
"ak potiahnem na plno aj na jednotke, tak ma nevie zaskočiť" |
Ak ešte budem môcť, fakt nie som si istý tou wifinou v pekle :D. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 66632 | Včera: 150666