Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
pre abs a c-abs pozitivnych pozrite si vyskedky v tomto clanku |
velmi pochybujem o tom, ze ten letiskovy beton ma rovnake vlastnosti ako bezny asfalt na ceste. (tie spoje asi moc abs nepomahaju) Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (14.12.2012 16:54) |
O pneumatikách tam nepadlo ani slovo, bez ich zohladnenia sú podobné testy oničom... |
Je jedno ci boli na betonovom letisku, alebo by boli na cestnom asfalte. Podmienky mali vsetci rovnake. |
bacaono..naberám pocit, že sa tu množí názor, že každý, kto má ABS na mašine je tupé hovädo, ktoré sa bezducho spolieha na zázračnosť tohto systému a skôr či neskôr ho čakajú fatálne následky |
Nic take som nikde nenapisal, a ani som si nevsimol ze by sa tu podobny nazor mnozil. |
pitaz jazdil som preteky na letiskovom betone a mimo bielych ciar tam nebol najmensi problem a ako pise bacaono vsetci mali podmienky rovnake. |
bacaono: Po odpusteni malej chybicky a nasledne dalsieho pokusania stastia, ved system podrzi, prichadzaju fatalne nasledky.... ...prečo by to mal pokúšať? |
sadlaty ani ta nemusim docitat do konca a viem ze sa mylis. clovek co brzdil na tej honde vie brzdit a snazil sa ako vedel a aj tak na suchej ceste co je povrch na ktorom travime 95% casu, brzdnu drahu o viac ako 25% dlhsiu brzdnu drahu!!!!! a to treba povedat ze ta honda je vyrazne lahsia a jej brzdy su o nejaku tu generaciu modernejsie. rovnako ked si pozries test tej ZZR a vidis ako sa chlap rozculuje nad tym ako sa nevie dostat na "bezne" metre kvoli ABS lebo mu do toho zasahuje.... mimochodom je to ten isty co jazdil na FZ1 v prvom teste. |
aj ked abs predlzuje brzdnu drahu, stale si myslim, ze pre bezneho jazdca, je lepsie mat abs ako ho nemat. |
pitaz za 17 rokov som dostal jeden smyk na predne koleso, na race ZX10 pred domom po vymene dosticiek a studenych slickoch. siel som asi 30 Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (14.12.2012 22:44) |
nerd, ty pises o sebe, ja pisem vseobecne |
nie som boh a to co dokazem ja dokaze 80% jazdcov.... z toho mi vychadza ze ABS je pre 20% populacie |
bohuzial, musim ta, aj ked nerad vyviest z omylu, ze 80% motopopulacie urcite nevie jazdit tak dobre ako ty |
Ja som nenapisal ze vie tak jazdit ako ja, ale ze dokaze to co ja. Trosku potrenovat a nie je problem.... |
dobrý deň. Volám sa inšpektor Derrick. pan Tyčka.. na vás mám jednu otázku. chcel by som vedieť |
No asi takto,určite to nebude 80%,až tolkým to umenie citu pre moto a brzdenie matka príroda určite nedarovala aj keď tréning je fasa a dooosť pomôže,ale až toľko nie!!Skromnosť od Nerda ,môj názor. A ta ochcávka?Žeby skrytá reklama?Bratia dokážu byť vlastenci,keď chcú! |
Pozor, Ochcávka má spoľahlivú techniku od AUDI-VW, lenže BMW je vraj "tunované". |
papi.. ale na brzdach zo 150 kmh lepsia ako M3?? ja som skratka neveriaci tomas.. |
papiboy Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (15.12.2012 11:14) |
ja fakt netusim, ako to ti cesi merali ale brzdna draha bmw m3 (model e92) zo 100 km/h je okolo 34 metrov a nie ziadnych 24 m, ako tam namerali oni!!! |
Plechovkar-vzal si mi to z jazyka,ALE zabudol si na dolezity aspekt.ABS bolo vyvnute,ako bezpecnostny prvok.Predlzenie brzdnej drahy mi pride ako dost dolezity prvok co do bezpecnosti,nemyslis?ak suhlasis s tmto,vraciame sa opat k nerdovemu nazoru,s ktorym sa stotoznujem-napomocne LEN urcitej skupine jazdcov s nemalymi vedlajsimi ucinkami |
A ta porovnavacka octavky od pepikov mi pride rovnako vypovedne hodnotna,ako porovnavacka Triumphu v UK motomagazine |
...v cechach brzdi a je vseobecne lepsia oktavka, vsade inde bmw... |
ChesterTT, plechovkar - nemusíte ma presviedčať o ničom, nemám Octaviu... |
K tomu dodám len jedno. Považujem sa priemerného jazdca a tak teda na jar si spravím sám podobný test ma mojej moto so zapnutým ABSkom a s vypnutým, odmeriam dráhy a dám vám vedieť. Išiel by som aj teraz, ale prší a tak by bol výťaz dopredu jasný. |
Podvedome reakcie sa daju ojebabrat prave treningom a praxou. Ak pri panickom brzdeni taham za packu jak lolo, ze sa ani vaha nestihne preniest na predne koleso, tak mi chybaju podvedome navyky a mal by som pre vlastnu bezpecnost viac trenovat. Sak zas nerobte zo seba uplnych degesov. Chvalit sa tym, ako vam ABS zachranilo uz niekolkokrat rit, alebo ako vam casto ABS cuka (v inych temach sa to dost casto spominalo) znamena len jedno: bud nevies brzdit, alebo jazdis jak chuj. By ma zaujimalo co byva najcastejsou pricinou nehod jazdcov, ktori ABS maju. Mohli by to byt celkom zaujimave udaje. |
pochybujem, ze niekedy abs sposobilo nehodu...podla mna je to vacsinov sialena jazda neprimeranou rychlostou a vtedy uz nikomu nepomoze nic... |
dreamer - vacsinou jazdim / brzdim tak ze ani neviem ze to ABS na motorke mam, ale par krat sa stalo ze som bol kurva vdacny ze to ABS na motorke mam |
nikde za svoj zivot som mal na aute len jeden tukanec a mozem povedat ze som nedobrzil kvoli ABS. bolo to asi v 1996 a prvy krat mi abs "vyplo" na suchej ceste a ja som sa s nebrzdiacim autom "rutil" na favorita.... je pravda ze abs pred 20rokmi zdaleka nedosahovalo uroven sucasnych systemov. momentalne clovek nevie o tom ze abs ma. bohuzial na motorkach to tak este nie je. za par rokov to bude urcite ine... |
Poviem to teda na plnú hubu. Výpovedná hodnota toho testu je podľa mňa nulová. 4 rozdielne stroje, 4 rozdielni vodiči. |
raptore: Netvrdim, ze ABS nemoze zachranit prdel raz, dvakrat na zivot a mat ho v takej chvili je urcite fajn. Ak by to vsak malo byt castejsie, tak nieco nie je v poriadku s technikou jazdy (to asi nie je tvoj pripad). Ale nikto ma nepresvedci, ze ABS a ine asistencne systemy nerobia z populacie jazdcov (rozumej, nemam na mysli nikoho konkretneho) degesov, pretoze sa na tieto systemy coraz castejsie spoliehaju a do znacnej miery ich ucinky precenuju ("Mozem si dovolit jazdit rychlejsie, ved mam ABS"). Myslim, ze v mnohych pripadoch prave falosne sebavedomie nahradza skutocnu vyjazdenost a moze byt jednou z hlavnych pricin nehod. |
dreamer |
ABS moze pomoct, a to cim je jazdec horsi tym viac. Zaroven vsak nedava moznost naucit sa brzdit naozaj dobre. Ja som nikdy nemal ABS (nie cielene, skor to tak vyslo) a za 80.000 km som nemal problem s brzdenim. Za problem samozrejme nepovazujem kratkodoby smyk predneho alebo zadneho kolesa - proste mierne povolim brzdu a je po smyku. |
raptor a ako si zistil ze to bolo prave ABS co ti zachranovalo kozu? Temu ako tato beriem s rezervou.... je zima .O ABS a o tom ci ho mat alebo nemat si myslim ze ak niekto jazdi ako chuj tak ma velke predpoklady ze aj tak skonci.Vyrastal som na moto bez ABS, R6ka ho nema a nikdy mi nechybalo, GS800 ho malo a viackrat ma priviedlo do situacie ze som si zelal keby ho nemalo.R-kovu KTMku som kupoval len preto aby bola bez ABS.Suma sumarum,okrem toho ze sa mi nebude nic montovat do toho ako brzdim tak mam ako bonus o nejake kilecko menej,jednoduchsiu vymenu brzdovky a tiez o kurvitko menej. Tymto ale nechcem povedat ze ABS je zle,len mne skratka nevyhovuje.Tiez k rozhodnutiu ku kupe moto ma privadzal fakt ze coskoro na zaklade rozhodnutia trotlov z Bruselu budeme moct kupit len moto s ABS a nevypinatelnym. |
RadoR6 - lebo som v naklone musel ist zrazu na brzdy a zadok som prebrzdil |
ten tes bol o sportovych motorkach na ktorych jazdia sportovo zalozeni jazdci. |
raptor, problem bol v tom ze ABS sa na GS800 aj na ceste montovalo do brzdenia aj ked nemalo,hrbolaty asfalt,troska si poskocil,nesubezne otacanie kolies pri brzdeni a o zabavu si mal postarane.Alebo take impulzivne zbehnutie z asfaltu do prirody (to ze pred tym musim zastat-stlacit tlacitko na deaktivovanie ABS-az potom nasledna jazda si v hlave stale nedrzim),krasna sutolinka,bliziaca sa zatacka,ides na brzdy a ono....ono to skratka nebrzdi . |
rozmyslam, na co je zakon, ktory prikazuje ABS, ale moze byt vypinatelne...to je ako ked prikazuje, aby boli v aute bezpecnostne pasy, ale zapnute byt nemusia... |
abs musi byt vypinatelne su situacie kedy moze sposobit to ze motorka budu neovladatelna a tym padom zivotu nebezpecna napr zjazd na nespevnenom povrchu |
kedze nekonkretizujes, budem ti oponovat...pises, ze ABS MUSI byt vypinatelne, navzdory tomu nie je vypinatelne na vsetkych motorkach, dokonca myslim, ze na vacsine...aku vahu ma teda slovo MUSI, kedze nie je...??? |
Podla mna zacina ABS fungovat az vtedy, ked snimac da povel jednotke, ze koleso je zablokovane = neotaca sa = smyk. Takze podla tohoto by sa malo ABS aktivovat az vtedy, ked je koleso v smyku = prepiskol som hranicu max. adhezie a koleso smyka. |
ABS sa predsa nepridáva kvôli majstrom sveta (ja ho napr. nepotrebujem ), ale kvôli blonďatým cickám, kvôli dedkom za volantom, kvôli drvivej väčšine bežných ľudí, ktorí nejazdia preto, lebo chcú, ale preto, lebo musia. |
mne z toho vychádza že ..som blonďavý dedko, semi-majster sveta ...s cickou |
nikde ved som ti napisal zjazd na sotoline, opytaj sa "enduro" jazdcov ako sa taka situacia riesi. |
nerd: no jak sa asi riesi...ja by som ju riesil tak, ze sa zjebem hned na zaciatku a dako uz dole sa dogulam, ci uz ABS mam, alebo nie... |
Enduro zjazd na šotoline brzdiť zadnou, aj prerušovaným šmykom keď už treba ... |
marek taketo vysledky su priam k neuvereniu kto mi chce nakecat ze na suchej ceste moze mat ABS kratsiu brznu drahu ako noABS? |
Plechovkar-uz mi neda nezareagovat k tym tvojim vyhodnoteniam ABS 20x za sekundu.Ano-v tvojom podani to je najsamsuper vecicka,ktora je uzitocna a kazdy si ju musime namontovat a chvalit.Ale riadil si ty uz v zivote moto s ABS dalej jak kolo bloku?Uz si skusal krizovo brzdit na jemnucko zvlnitej ceste?Ked prekazka sa blizi,ale ABS sa po vyhodnoteni /20x za sekundu /rozhodne,ze brzdy netreba. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lako (16.12.2012 19:57) |
Cukajúce ABS som si užil na Seate,krásne cukalo,no auto nepribrzďovalo ,mokrá vozovka,krízové brzdenie a škrkátko na trencly. Jediná výhoda ostala,že sa dalo meniť smer auta,čo bez ABS nejde pri fuul brzdách. Rozdýchával som to dlho. |
Ako tu čítam tie drísty... Na suchom ale aj mokrom asfalte má profesionálny jazdec kratšiu brzdnú dráhu na motocykli bez ABS. Na suchom povrchu je rozdiel výrazný, na mokrom je takmer zanedbateľný, ale stále je v prospech profesionálneho jazdca bez ABS. Ak porovnávame priemerného jazdca, tak na suchom asfalte je mierne kratšia brzdná dráha na motocykli bez ABS, na mokrom asfalte je podstatne dlhšia na motocykli bez ABS. Čo z toho vyplýva - že pokiaľ nie ste profesionálny jazdec, tak ABS má pre jazdca jednoznačný prínos. Upozorňujem, jazdci na úrovni profesionála tvoria asi 10% zo všetkých majiteľov motocyklov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (16.12.2012 20:58) |
Sadlaty ja nosim kombinezu preto aby som si nezodral v zakrutach kolena, dalsi dovod je "ze je to cool" a v neposlednom rade to drzi moju chabu telesnu schranku ako tak pohromade...... A aby som nezabudol aj preto ze na ceste nie som sam |
nerd: na to ti stacia tie slajdre na gumickach, co sa davaju na rofle a podobne... |
no este treba povedat ze kombineza je dobra ked z casu na cas trafis chrusta |
Lako Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (17.12.2012 8:57) |
keď vyriešite to ABS možete sa pustiť do reťaz vs. kardan a keď vyriešite aj to tak aký olej |
Zo stovky zabrzdia do 30m na vsetkom co ma kolesa, su to pani jazdci |
plechovkar |
nerd |
kolko perc. motocyklov v obehu su okruhovky? Upravené 1 krát. Naposledy upravil peeticek (17.12.2012 12:25) |
peetricek my sa tu cely cas bavime o sportovych motorkach... |
Športové či iné ... mne vadí že motorka naplno brzdiaca sa nedá ovládať a ide rovno , alebo sa zjebe na zem a letí von zo zákruty alebo do auta ktoré nám skrížilo cestu.Je absolútne jedno čo zabrzdí o 2metre skôr či neskôr. |
Prečítal som si asi všetky diskusie o ABS na mororide.sk a všetky sú o tom istom . Svoj názor som si už vyvodil. |
neviem o pokazenom ABS (predal somuz vela moto s ABS). udrzba ziadna. akurat vymena brzdovej kvapaliny je trochu komplikovanejsia ako pri bez ABS, inak nic vyrazne. |
Ako sa meni brzdova kvapalina pri ABS motorke? Ja som zatial menil vzdy rovnako. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 278561 | Včera: 123749