Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Dnes v TV novinach tv JOJ bola senzacna sprava o novom unikatnom motore vyvinutom na slovensku. Je to aj v archive televizie od 18min 21s,pod nazvom SLOVENSKY MOTORlen to sem neviem pridat. Zda sa mi to az moc bombasticke ale za pozretie to stoji. Popripade az sa najde niekto kto by to sem pridal..... |
www.joj.sk/relacia-noviny/noviny-archiv/2012-11-05-novi... |
dickovci stavaju veru paradne zavodne motory |
nooo znie to velmi zaujímavo keď ho budem mať aute tak Vám poviem či je to aj realita |
Asi to bude supertajne,lebo snazil som sa nieco najst a NIST .Ani len objem motora z ktoreho tie fantasticke hodnoti vymackali |
motor čo je až tak výkonný a úsporný..? to sa petrolejárom nebude páčiť.. |
urcite viem o zavodnom atmosferickom motore V8, 3,0 l, vykon cez 500 k, ultra nizka vaha Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (06.11.2012 14:00) |
Keď Ropná "Lobby" zistí že je to vážne dobré, odkúpi patent a odloží na poličku na 20 rokov. |
Tomy zabudol si dodať že autori tohto prevratného motora navždy zmiznú v Orlíku |
take špekulativne temy mam rad vždy sa niečo nove naučim |
Ak má benzínový motor účinnosť 30%, tak o 80% väčia účinnosť je presne 54% - jednoduchá matematika. to číslo zas nieje až také neuveriteľné. |
Môže byť. Ak sa niektoré podstatné komponenty vymenia za keramiku a pod. Nízky odvod tepla, vyššia účinnsoť. No finančne je to vhodné akurát tak na spomínané F1, jeden pretek, jeden motor. |
alle: pokusim sa ti vysvetlit matematiku tak, ako sa to ucia decka na zakladnej skole: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2012 17:52) |
btw: chapem... ale nemyslel som toto... Upravené 1 krát. Naposledy upravil alle (06.11.2012 17:57) |
alle: ak nieco nemusis chladit, tak to moze znamenat to, ze sa to stihne chladit prirodzenou cestou, cize bez nuteneho obehu chladiaceho media (vzduch, voda...) ani ludske telo nepotrebuje pri vyrazne nezvysenej namahe externe chladenie, ak je okolita teplota v urcitom rozsahu... okrem toho sa nemusi cela energia menit len na teplo... to sa zas decka ucia na fyzike... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2012 18:07) |
alle: ak nieco nemusis chladit, tak to moze znamenat to, ze sa to stihne chladit prirodzenou cestou, cize bez nuteneho obehu chladiaceho media (vzduch, voda...) ani ludske telo nepotrebuje pri vyrazne nezvysenej namahe externe chladenie, ak je okolita teplota v urcitom rozsahu... okrem toho sa nemusi cela energia menit len na teplo.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil alle (06.11.2012 18:22) |
A podľa mňa, čo sa týka účinnosti, čím väčšia účinnosť=tým menšia premena rovnakého množstva paliva na teplo=vyššia premena rovnakého množstva paliva na prácu=menšia produkcia tepla=menšia potreba výkonného chladenia |
pepe.. ďakujem ...mal som na mysli prispevky takeho štylu.... preto som písal že sa rád priučím |
Vo videu hovori o 80% vyššom výkone, nie o účinnosti |
alle: hmmmm, teraz si velky hrdina, vsak ? dokazal si sprosto a verejne vynadat starsiemu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2012 18:53) |
LCD ano.. ale keď vlastne dosiahli väčší výkon o (80%) so spotrebou spominanych ~5litrov tak s učinnosťou benzinoveho/naftoveho motoru (30%-40%) by taku spotrebu nemali... takže tym padom učinnosť toho motora musi byť vyššia a do toho si netrúfam kecať |
Len Tak: zaujímavý motor |
Menton, Ty si ešte nepočul to príslovie o sviniach a perlách ? Obdivujem Tvoj neutíchajúci optimizmus, s akým sa snažíš vysvetľovať megahustým dvadsaťročným šuhajkom, ( čo si okrem dizajnových doplnkov typu nagélované vlásky , mužne vypnutá hrudička a odhodlaný pohľad drsňáka hrdo vystavia do profilu aj cicu, v domnení, že urobia akože dojem a pritom najďalej boli okrem frajerkinej prdele 20 m za komínom ) - základné veci, ktoré im evidentne zabudli vysvetliť otecko s mamičkou. Podľa mňa strácaš vysvetľovaním čas, výchovná po papuli by bola určite účinnejšia , ale pozor - to by sa takého citlivého šuhaja mohlo aj dotknúť a bol by ohrozený jeho psychosomatický reflexívny vývoj a Teba by mohli súdiť ako za zdravého jedinca. Tak sa radšej na to vybodni a poď už konečne na to pivo, lebo nám spľasne pena PS: Ktohovie, či šuhajko bude taký hustý aj potom, keď mu po jeho rozkošnom mačiatku niekto vyštartuje. Niekto, koho vôbec nebudú tankovať mladíčkove silácke webové pózy Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (06.11.2012 19:45) |
alle: má pravdu. Ak by tie čísla v TV boli pravdivé, potom by to bolo perpetum mobile. Nedá sa z 1l benzínu dostať viac energie ako 100%. A ani 100 sa nedá. |
Menton: účinnosť kondenzačného kotla 110% je technicky nezmysel. Je to len reklamný ťah. Chcú tým iba povedať, že spaliny z kotla idú do komína studené, ale v skutočnosti je účinnosť menej ako 100%. |
Ja už ničomu čo je v TV neverím, a technickým informáciám už vôbec. Tí novinári si z nás robia srandu a majú nás za debilov. |
Menton: Vladko, pekne si to vysvetlil . Takže nechaj ich vo svojom svete a poď na to pivo . Ináč dúfam, že Tvoja mašina ešte nespinká a že ju ešte preženieš. Ja moju pomaly, ale isto dávam dokopy a na jar sa vidíme Upravené 1 krát. Naposledy upravil Oldman (06.11.2012 20:01) |
chlapi ja by sem ho moc neprovokoval.podla reci to bude porádny tvrďák |
amen..... Upravené 1 krát. Naposledy upravil alle (06.11.2012 20:31) |
alle, aale radsej nic... mam takeho podobneho, skoda reci to aj pred 50-timi rokmi by sa ti smiali, ze motor v beznom aute v priemere 100k pri nizsej spotrebe a vacsej hmotnosti auta, to by si bol za riadneho chuja ty asi este veris aj v to ze zem je hranata a slnko sa toci okolo nej no a teraz ma dojebes |
No ja by som sa chcel vrátiť k téme. Ak tomu dobre rozumiem, tak motor má vysoký výkon a nízku spotrebu. To znamená, že nejakou záludnosťou mení "spaľovanie" na prácu a nie na teplo. Ale myslím, že všetci, včítane mňa, si to vysvetľujú na klasickom spaľovacom motore, ktorý tu máme od vzniku áut. A to nám pri našich znalostiach fyziky nejde do hlavy. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Astacus (06.11.2012 20:35) |
Alle> Veľmi nevhodná reakcia z Tvojej strany. A nejde o to, či je to voči 40-nikovi, alebo voči Tvojmu rovesníkovi. Ak napíšeš kravinu a niekto Ti to vysvetlí, že je to kravina, aj keď trošku sarkasticky, tak si to vezmem ako poučenie namiesto bezbrehého urážania a vulgarizmov, lebo vtedy môžeš očakávať len ďalšiu reakciu. |
Pustil som si to este raz, |
alle nikto po tebe nevystartoval. Ak som dobre cital temu tak si prvy vystartoval ty, a to svojimi silackymi recami. |
Nam na zakladnej skole pod obrazom Havla hovorili, ze Bugatti Veyron ma meratelnych 1001 koni, ale ten motor ma v skutocnosti viac ako 3000 koni, ten vykon sa premiena na teplo ktore ide z motora ta het Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (06.11.2012 21:25) |
Milos, no a tu je háčik, lebo spaľovanie je exotermická reakcia, pri ktorej sa uvoľňuje teplo, takže museli vykumať, ako to teplo premeniť na prácu. Som z toho jeleň aj ja. |
Bacaono - súhlas a k tým kotlom snáď ešte toĺko, že atmosférické horáky nikdy nebudú mať takú účinnosť ako pretlakové. ale to už asi zachádzame niekam do inej diskusie |
Keď niekto nedokáže vecne argumentovať, začne urážať, diskusia končí... |
Duggo, trošku Ťa poopravím. Niektoré prchavé látky vzplanú aj pri izbovej teplote, ale vyvinú pri tom veľkú energiu (teplo), takže teplota vzplanutia tu nehrá až takú úlohu. |
Druhá termodynamická veta alebo druhý termodynamický zákon je fyzikálny zákon nasledujúceho znenia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (06.11.2012 21:48) |
ujo tam povedal ze ma o 80% vacsi vykon ako rovnaky motor s rovnakym objemom a niekolko krat mensiu spotrebu. Myslim ze je pekne, ze sa niekomu podarilo zvysit vykon motora a znizit spotrebu, vacsinou to byva naopak, ked zdvihnete vykon tak aj spotreba stupa, a ak to je vsetko take ako hovorili tak to ropne spolocnosti rychlo zatrhnu :D |
Bopsik ved to je vsetko v poriadku. Oni zdvihli ucinnost motora z 30% na cca 54%. Este stale im k perpetum mobile chyba 46%. |
daco sa mi mari, ze v skole sme spekulovali o inom tvare nejakeho potrubia, aby sa zrychlil vzduch, chceli sme vymyslet otvor v tvare kuzela ci co to bolo, nieco v tom zmysle, islo tam o daku maximalnu moznu rychlost tlaku, ci vzduchu cez urcity otvor... uz si neviem co to bolo, ale chcel by som to vediet |
Otázka, vážne: |
Tak sa vrátim k tomu TV šotu: |
papi stratu predstavuje to, ze kondenzacne teplo sa nikdy neda vyuzit cele. Vyuziva sa iba do teploty rosneho bodu spalin. Teplota spalin na vystupe je vzdy vyssia ako teplota nasavaneho vzduchu. A este do toho vstupuju tzv. chemicke straty. To je teplo nevyuzite nedokonalym spalenim paliva. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (06.11.2012 22:18) |
Ja sa domnievam, že plyn vstupujúci do kotla má cca 15stC, a spaliny vychádzajúce von môžu mať 25 - 30stC. Ten rozdiel sú straty isto. A ešte neviem či sa počíta teplo vyžiarené povrchom kotla do miestnosti (i keď zohrieva miestnosť a nemusí to byť strata). No a ešte či sa spáli všetok plyn, či tam nedochádza k nedokonalému horeniu, to neviem, len strieľam. Ešte ma napadá, že plyn obsahuje aj vodné pary, tie sa musia tiež zohriať... |
Moc som sa nemýlil, tu je k tomu dobrá diskusia: |
Dokonca vraj spaliny majú 60stC Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (06.11.2012 22:29) |
viac by ma zaujimalo ako pracuje ten zazracny motor a ci to nie je zazrak na styl "vyvyjac vodika" |
Bopsik vysvetlujes si to moc po svojom bez chapania kontextu, a k tomu si mylis dojmy s pojmami a vykon s ucinnostou. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (06.11.2012 22:35) |
Ten "zázračný" motor je isto patentovo chránený a kým nebude všetko právne ošetrené, nik sa nedozvie podstatu. šak do toho 12 rokov trepali peniaze, tak to nebudú zadarmo zverejňovať. |
bacaono: chápem správne, prvé dva body sú reálne, tie sú v medziach fyziky. |
Bopsik no ked myslis, tak chap dalej. |
Tak Ťa pozdravujem z Východného bloku. Pa. |
Chlapi, k tým kotlom: |
papiboy: Držím Ti palce. Raz sa Ti perpetum určite pohne. |
@ papiboy: kondezačný kotel nechaj doplňat len kogeneračnú jednotku která bude doplňat len dodatečné teplo, pokál nebudú stačit solárne panely s fotovoltaikú kerá ti bude živit čerpadla a solare vodu v zásobníkú která bude predpripravená pro využití tepelným čerpadlem keré mimochodem bude priživované elektrikú buď z kogenerácie alebo fotovoltaiky ......................... |
a mozno maju v tom motore macku s maslovym chlebom na chrbte pripevnenej na kluke |
Chlapi diky, ako citam, vacsina to pochopila presne tak, ako to bolo myslene... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2012 23:11) |
nechce sa mi citat celu diskusiu, stacilo par prispevkov Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (06.11.2012 23:58) |
,,,,, ja som volakde počul že diamanty sú ,,večné |
Sucastne Audi TT RS, 300kW v serii... A samozrejme R5 TDI... |
predpokladajme ze to bol benzinovy motor a sucasna produkcia |
no riadne rozvinuta diskusia...uz aj o kotloch...ale ja len poznamka k perpetum mobile.... |
2,5l R5 turbo ma aj Ford Focus RS MK2, Ford Focus ST MK3, Audi TT RS, Audi RS3, viacere VOLVA |
Menton: |
Bopsik chlap v tej reportazi hovori o 80% navyseni vykonu, nakolko benzinovy motor ma ucinost pod 30% tak ako prichadzate na ucinost 100%??? |
Bopsik, riešiť všetko v rámci fyzikálnych zákonov nám dáva nekonečné možnosti. Zďaleka nevyužívame všetky. |
Dobre chlapci, |
nie je nad MR FORUM!! |
Milujem pana ing. Ivo Aštar Benda, zabudol si dať link na jeho stránky, napríklad: |
Chlap v tom videu vraví že sa chcú dostať na spotrebu 6l na sto pri výkone 800 koní. Nechcem vidieť koľko benzínu ten motor vypil keď ho tlačili na stolici a dostali z neho 814 koni a 1000NM. 6l pri teoretických 100km to určite nebolo. |
kalupko: |
vsetci inzinieri ( F1, NASCAR, INDY CAR FORMULA 3000 atd.) co sa desatrocia snazia o nieco podobne su asi vsetci dementi ked to nedokazali. Bolo treba nejakeho Ondra z Janovej Lehoty aby vynasiel teplu vodu. je to cele kokotina. asi ako ze boli americania na mesiaci |
thebear, ondro z janovej lehoty stava spickove zavodne auta a motory (nie, ze prerabaju seriove, ale stavaju vlastne motory): |
Keďže tú reportáž točila Jojka, treba ju brať s riadnou rezervou keďže je natočená pre slovenské ovce. Každý kto sa aspoň trošku rozumie problematike si z toho urobí svoj názor. |
aj ziarovka a aj ledka su na elektriku, ziarovka je horuca ledka je studena, aj ziarovka svieti a aj ledka svieti. pri rovnakej svietivosti ma ledka mnohonasobne mensiu spotrebu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (07.11.2012 11:58) |
tieto nadavky a vyjadrovania ludi, co NEMAJU ani sajnu, je typicke pre motoride ale zial aj pre ine fora na SK alebo v CR. |
..." Potom prisiel uz so sofistikovanejsim autickom K1 Attack, komplet postavene u nas, s motorom ford (z mondea 220sti tusim), stavali to v devinskej n.vsi, pre US trh, v europe mali dlho problem dostat homologizaciu (okrem ineho otvorene tlmice pruzenia mali atd..). Potom im to krachlo, teraz prenajima na zavody sportove auta postavene na baze Attacku, race4.sk ci ako sa volaju, v orechovej potoni, a vyrabaju tie nove zavodaky pod znackou praga. "... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (07.11.2012 12:44) |
... aale nic Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (07.11.2012 12:58) |
kopa príspevkov a žiaden k veci. |
Atman,len ti usiel detail ze motor nepotrebuje chladenie,ze ma chladne vyfukove plyni atd,atd |
veda-a-technika.noviny.sk/veda-a-technika-clanky... |
vadim dobre video jeden dva by som si dokupil ku svojej zbierke |
Už raz tu nejaký austrálčan prezentoval zvýšenie výkonu pridaním turba na 500 koní. Myslím že na nejakú "bušu". |
Pali predaju len kedy lebo dost statov by bolo sebestacnych keby sa nepalila v motoroch. |
Ľudia tak radi uveria tomu, že si zaslúžia istoty, vyšší výkon auta, kvalitný sex... Tak prečo by im to Robo, Dick a Silvia nesľúbili? |
Vadim Bratislava - Ružinov (Slovensko)- si inde pisal, ze ako je mozne ,ze pocitac sa za par rokov niekolkonasobne zmensil a ucinnost spalovacieho motora sa za tie roky skoro nezmenila |
Človek vekom nadobúda všelijaké skúsenosti, a úsudok má potom oveľa triezvejší, stáva sa skeptik. |
Práve bola na FUNku upútavka, že 20.11 bude Dick v rádiu, kde bude prezentovať svoj "studený" úsporný motor, ktorý ušetrí až 60%. Tož môžete volať a pýtať sa. |
Prave bol v radiu kratky rozhovor s Dickom a povedal ze motor bude oficialne predstaveny 20.11 tak si pockajme |
Že by takýto superprevratný vynález svetového významu sa prezentoval cez JOJ a FUNrádio? Medzi témami o rezbároch a ľudových liečiteľov? |
neviem najst tu temu ale mozno pred 2-3 rokmi sa tu preberal motor ktory bol takisto "studeny" a sli z neho studene vyfukove plyny... |
joj a funradio, jedna plytka tema za druhou...ako to niekto moze sledovat a pocuvat je mi zahadou |
|
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 137221 | Včera: 135611