Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Elektroskutre vs klasika - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuElektroskutre vs klasika - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
09.08.2012 17:08

Elektroskutre vs klasika

peeticek
 Turista 

auto.idnes.cz/test-elektricky-skutr-akumoto-dzl-...

zaujalo ma toto:

..pak při uvažované jízdní sezoně šest měsíců ročně dostaneme životnost 12 let (nebo po přepočtu 60 000 km). Tady při srovnání s benzinem elektrika jednoznačně vede, spalovací motor skútru nemá šanci takovou porci kilometrů najet.

Neviem ci ide o realnu skusenost alebo o PR zvast..
Ako je to so zivotnostou spalovacich motorov v skutroch?

p.


inak celkom fajn vec - aj ked bral bych tu silnejsiu verziu co da aspon 60tku

www.akumoto.velmatech.sk/index.php?stranka=1273328255.p...


09.08.2012 17:25

Re: Elektroskutre vs klasika

AdamLM
 Skútrista 

Ako zaciatocnik neviem posudit zivotnosti ale osobne si myslim ze to ma buducnost len pockat kym z toho vytlacia lepsi dojazd...........


09.08.2012 17:49

Re: Elektroskutre vs klasika

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Paradna predna brzda [dobre]

Na prvy pohlad lacna cinska sracka, mozu to hned zacat predavat na trhu. [zle] 60000 km najazdia skutre kdesi v Taliansku alebo vo Francuzsku za 3 sezony, potom ich ako 5 rocne so 14000km mozeme vidiet u nas v inzercii.


09.08.2012 22:42

Re: Elektroskutre vs klasika

Žiaľ iba teoretické reklamné údaje. Hoci tomu veľmi fandím, stále to nie je presne to, čo sa popisuje v reklamných článkoch k týmto výrobkom. Zrovna predvčerom som niekde čítal články od konkrétnych užívateľov, kde popisujú svoje sklamanie hlavne zo zníženie výkonu, alebo životnosti batérií voči propagovaným údajom. V propagačnom letáku síce píšu, že 5korún/100km, ale keď po roku, alebo dvoch odíde baterka, ktorá tvorí takmer polovicu nákupnej ceny, tak sa to sakra rýchlo predraží. Čo sa týka lithioviek, ták údaj o 2000 nabitiach je 3 až 4 násobne nadsadený. Možno iba ak by tým mysleli čiastkové dobitia o 20-30% na full kapacitu. Jednému majiteľovi na Akumoto odišla baterka po roku. Ak opäť nájdem link na tú diskusiu, pridám to sem.


09.08.2012 22:47

Re: Elektroskutre vs klasika

Roberto30
 Turista 

Ikona

Peeticek: napis AMISovi on teraz jazdil na elektroskutri da ti svoj nazor


09.08.2012 23:28

Re: Elektroskutre vs klasika

Zatiaľ len toto som našiel:
www.hybrid.cz/forum/viewforum.php?f=2&sid=0e6d9f41c328d...


09.08.2012 23:51

Re: Elektroskutre vs klasika

dreamer
 Skútrista 

Ikona

peeticek: "spalovací motor skútru nemá šanci takovou porci kilometrů najet", ktovie co by na to povedal Giorgio Betinelli († 2008 ). Na malej Vespe PX s gitarou na chrbte urobil niekolko vyletov po okolitych kontinentoch, najdlhsi z nich okolo sveta za tri roky. Natocil pri tom na jednom stroji 144 tisic km. Udajne bol technicky antitalent, takze sa nevie akym servisom a akym zaobchadzanim jeho Vespa presla, ale podla mna si asi pri nom uzila svoje.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (09.08.2012 23:52)


10.08.2012 0:05

Re: Elektroskutre vs klasika

Elektromotor vydrží všetko, batérie nič - ale každý polrok ich v záruke nechám vymeniť. :-D

Keby som chcel šetriť, ako AMIS, elektroskúter by som možno aj bral. :-D :-D :-D

Ale ja chcem jazdiť. >:-)


10.08.2012 0:15

Re: Elektroskutre vs klasika

Toť sú nejaké praktické skúsenosti užívateľov eSkútra A600 (>60km/h)
www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=129...
www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=92

Kto by vedel, ako je to u nás s prihlásením takéhoto vozítka, EČV, PZP , VP a si min. A1 a iné povinnosti.


10.08.2012 0:25

Re: Elektroskutre vs klasika

feodorko
 Turista 

Ikona

ja nemam problem s baterkami

Pouzivam LI-ON, LI-POL, LI-FE

LI-FE asi zatial najtvrdsie ake som kedy mal

v pohode mi vsetky tipy baterii vydrzia 2000 cyklov a cca 4-6 rokov len sa o ne treba starat nikdy sa nesmu nabit nad danu hodntu a nikdy sa nesmu uplne vybit

dufam ze cim skor bude nejaka baterka ktora na tie skutre bude vhodna teraz mam na takom tom smiesnom ele skutry LI-FE 20Ah

Upravené 1 krát. Naposledy upravil feodorko (10.08.2012 0:26)


10.08.2012 0:47

Re: Elektroskutre vs klasika

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

porovnavam to s benelli pepe a pokial ide amiska na elektre a ja na benelli tak si ideme pekne vedla seba ale ak si ona presadne na benelli tak ma da na sracky a ja len kukam jak mi mizne jej chrbat v dialke (frustrujuce) :-D mam 120 ku baterku a realne z nej 100 ide fullvykonom poslednych dvadsat az tridsat uz len na pol vykonu ale dovezie a potom zrazu stop :-O este som ale chvalabohu nestihol dotlacit maximalka sa podla protivetra a vahy vodica hybe medzi 49-55 km/h
idealne do mesta a na mestske dochadzanie do prace [dobre] na medzimesto rovnako ostara ako ktorakolvek 50ka benzin ale my trpezlivi kochaci to prezijeme akurat ak vas niekto naserie a vytlaci tak mu na picu nedate lebo vas obehne aj sagan na galuskach inak pohoda a trubte na vsetko co vas nevidi hlavne na macky a psy pri ceste lebo vas neregistruju. nabehal som na nom cca 1000ku a byvat v meste tak ano , nabijem u zamestnavatela cez pracovnu dobu a nestoji ma to vlastne nic akurat za cenu 3200 mam 6 kusov benelli pepe a tie zeru liter na stovku teda neviem sa rozhodnut :-D kazdopadne to brzdi a ide celkom slusne do sprintu a az po par sto metroch ho dobehne benzinova amiska a potom uz len chrbat :-
)))))) inak som za kazdu cistu dopravu ale ak by mi nejaky kokot z mestskej policie na toto dal papucu lebo inak spzku malu to ma tak ho pozeniem do haaagu I-GRR je to na prevadzku ciste nehlucne a lahke ( baterka vazi polovicu skutra ) :-D len ta cena [zle] mna to presvedcilo ako mestske vozitko inak po dlhom case som si uvedomil aky su maloskutristi v premavke zranitelny a kolko arogancie musia naozaj na ceste znasat to na velkej motorke nikdy neprecitite lebo mame seckych v pici a nechavame ich za sebou, tu ste ponechany na pospas kokotom co vas predbiehaju a smskuju si na a na poslednu chvilu im dojde za ups skutrista alebo len nasratych jebov co si na vas vynervuju stres zo zapchy v ktorej ste ho medzi Byskupicami a luznou 5 krat predbehli lebo hoc len 50kou ale vy nou mozete ist nonstop oni nie [zle] no uz chapem co je to skutrista a ak vidam niekoho denno denne to davat do prace smekam klobuk a som rad ze mam na vyber ;-)


10.08.2012 0:53

Re: Elektroskutre vs klasika

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

inak kto by chcel skusit v piatok teda vlastne dnes na tom idem do prace a budem ho mat v orange po ruke ;-) kto chce najde si ma


10.08.2012 1:27

Re: Elektroskutre vs klasika

Nám hlavne chýba toto, verejne dostupné nabíjacie stanice pre e-bicykle a eSkútre. Tuhľa, kúsok za hranicami ich majú každých minimálne 20-40km.

www.elektrotankstellen.net/oesterreichkarte.php


10.08.2012 8:46

Re: Elektroskutre vs klasika

peeticek
 Turista 

AMISek - to ten skutroBUS na decka mas ELEKTRICKY????!!!

Ci mas este dalsiu hatatitlu doma :-D :-D


10.08.2012 9:05

Re: Elektroskutre vs klasika

eNeM
 Geriatrik 

Ako nápad dobré, do mesta tomu fandím, keďže ich máme v práci, jazdil som 4 typy ;-) Najazdil som na nich spolu do 300 km

Zo všetkých 4 elektroskútrov, čo som jazdil bol len jediný dostatočne výkonný :-~ Ten išiel po rovine 80 a do kopca 65 [dobre] ale na ten už bolo treba ve+ľký vodičák na moto, ergo vo firme sme na tom mohli jazdiť asi piati :-D

Ostatné idú po rovine 50 - 55, ale do aj čo i len slabého koca 40, napr. výjazd na most apollo z petržalky. Cítil som sa ohrozene, lebo ma predbehli aj smetiari a pravý naskakovač sa mi dokonca smial :-O Takže do mesta, kde sú cesty aj s rýchlosťou 70 nevhodné (konkrétne ja to mám z práce až domov stále v zóne 70). Výdrž batérie je nereálna, dojazd menší ako vravia a baterky zo skúseností majiteľov po dvoch rokoch v rici, rekuperácia ešte stále moc nejde tomu

Bacil, v BA už ich zopár je a bude ich viac: www.emobility-vibrate.eu/

Môj záver je, je to ppč vec, ale ešte v plienkach. Sú aj dobré, ale tam je cena ako vraví amisz cez 3 klacky, až do 5 a to je nonsens, bo aj kvalitné hodnie 50-ky čo žerú 1,5 litra a idú rovnako lemravo stoja do 1500 evri, čiže 1/2 až 1/3, nehovoriac o lacných alternatívach.

Rozhodne to ale má budúcnosť a veľkú, ale treba na tom intenzívne pracovať, aj na rýchlonabíjačkách a pod. Inak je ale elektromobilita skvelý koncept a jeden môj kolega je na ňu odborník [dobre]


10.08.2012 11:45

Re: Elektroskutre vs klasika

pravý naskakovač sa mi dokonca smial :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-)))


10.08.2012 12:03

Re: Elektroskutre vs klasika

eNeM
 Geriatrik 

Vadim a keby si počul, ako nahlas :-( :'( :-D


10.08.2012 12:05

Re: Elektroskutre vs klasika

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mňa predbehla Leuška na šlapacom BMW a též sa mi rehotala :-D :-D :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 5482 | Včera: 233605