Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Unikátne motorky - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuUnikátne motorky - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.03.2012 11:29

Unikátne motorky

mj357
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Niečo zaujímavé tu mám pre vás:
www.returnofthecaferacers.com/2011/01/unique-motorcycle...
:-O


06.03.2012 13:44

Re: Unikátne motorky

wawa
 Edvenčr 

Ikona

8-) fantázii sa medze nekladú, ďalší dôkaz, že v minulosti bolo veľa a mimoriadne odvážnych "koumákov", technických a dizajnérskych hláv pomazaných a osvietených :-O ;-) >:-)


06.03.2012 13:51

Re: Unikátne motorky

Stalinko
 Veteránista 

Ikona

kokos... to co je? :-O fuha... [dobre]


06.03.2012 19:48

Re: Unikátne motorky

manik900
 Kávičkár 

Ikona

to video je dobre najskor si zapapre ruky pri štartovani a potom sa može isť odviesť dobre vymyslene :D , a tá s tým pásom tomu nechápem :-O


06.03.2012 20:14

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

No tak toto sú pre mňa prekvapivé veci. Je vidieť aký som nevzdelaný a nerozhľadený.
1. Bolo by zaujímavé vedieť ako je poriešený prívod paliva, karburátory, riadenie karburátorov - aspoň chladenie a výfuky sú mi jasné. Ale je tam veľa technických otázok. Trochu tam vidno z tej druhej fotografie
2. Ten pasák je jasný predchodca snežného skútra, aj tam píšu snowmobile
3.Ten čierny je jasný Goldwing
4. No a ten strieborný s tými blatníkmi (s vojakom v prilbe) je Indian Harley Davison jak vystrihnutý


06.03.2012 21:04

Re: Unikátne motorky

;-) Mudrovanie k tej Megole:

Megola mal karburátor len jeden (na pravej strane, za krytom), ten sa netočil. Vpravo bolo magneto so zapalovaním.
Nemalo to spojku ani prevodovku, moror cez planetový prevod v stálom zábere poháňal predné koleso. Na "voľnobehu" sa to mohlo teda točiť len na stojane a brzdy to malo len vzadu.

Tá červená je "pretekárska verzia", 5valec mal objem 637 ccm (vrt 52x zdvih 60), 14 k pri 4800 ot/min (séria len 6 až 8 k). Koleso točilo max 800 za minútu pri 4800/min motoru - motor v strede sa točil teda o dosť rýchlejšie, ako koleso. Na rôzne preteky sa používali kolesá s rôznym priemerom - a tuning bol tým aj hotový... [dobre] >:-)


06.03.2012 21:15

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Na tomto videu je motor napevno pripevnený ku kolesu, teda sa otáča tými istými otáčkami ako koleso, aspoň ja to tak vidím.


06.03.2012 21:31

Re: Unikátne motorky

Nie. Všimni si okolo 1:42, moto ide celkom pomaly a motor v strede sa točí, jak šľak.

Ostatne, ja som to nevymyslel, dedo mi to vraveli asi v roku 1965... >:-)

Preto som si istý, že ten motor, čo je na detailnej fotke, tak, ako tam je, nemôže fungovať. Poskladal to laik narychlo, pre fotenie- veď VN-kabel je vyvlečený cez špice a vrátený späť na sviečku. :-D

U deda na videu (po tých lietadlách) je vidieť ten VN-kabel pekne celý v strede - a jemu to aj funguje ;-)


06.03.2012 21:37

Re: Unikátne motorky

Henderson custom [dobre] - pre mňa absolútny dizajnérsky motošperk, top umenie na kolesách, nič krajšie som doteraz nevidel


06.03.2012 21:50

Re: Unikátne motorky

sahib
 Geriatrik 

Ikona

killinger und freund je uz naspat v de, kupili ho.

www.schouwer-online.de/technik/killinger.htm

som zvedavy kedy ho spravia. ako vyzera motor je v linku. yaujimavy kusok


06.03.2012 21:51

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Nehádam sa s Tebou. Ale všimni si pri štartovaní 0:16 až 0:35, tam to pekne vidno, že je to napevno. Medzi kolesom a motorom nie je žiaden prevod, je to napevno aspoň pri tomto modeli. Možno sú aj sprevodované modely,... Tam okolo 1:42 to môže byť skreslené snímkovým rozkladom kamery 1/24, vo filmoch sa niekedy zdá že koleso sa točí opačne, alebo stojí - stroboskopický efekt.
Ten kábel k sviečkám máš pravdu, pozeráš s otvorenými očami. A všimni si že tie vodiče sú holé, bez izolácie. A tie budíky a páčky - prekrásne.


06.03.2012 22:24

Re: Unikátne motorky

;-) Bopsik, rátaj:

- Berme pre koleso napr. vonkajší priemer cca 60 cm.
- Na jednu otáčku takto prejde 1,88 metrov.
- Keby točilo 4800/min, prešlo by za minútu 9043 metrov
- Čiže za hodinu 540 kilometrov... 540 km/h - tak to je trochu moc... >:-)

Pri otáčkach kolesa 800/min to je cca 90 km/h - čo je reálne. Zmenou priemeru kolesa sa to trochu zmení tiež...

A nech už kamera sníma, ako chce, je o tom veľa v knihách, časopisoch a na nete tiež... ;-)


07.03.2012 8:38

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Potom tá planétová prevodovka musí byť pri štartovaní zablokovaná, alebo je tam voľnobežka, lebo keď to dedo roztáča rukami, tam je zreteľne vidno prevod 1:1, teda napevno. Výpočty máš správne.

Zhora vidno dve lanká, vpravo. Jedna bude asi klapka karburátora, druhá asi spojka. To len tak hádam, jasné, treba naštudovať dostupné pramene a potom polemizovať.

en.wikipedia.org/wiki/Megola - uvádzajú že je prevod 1:6, je tam spojka, no a prevodovka. Papiboy máš pravdu (niekedy... haha)

gespannreise.regina-vetter.ch/?attachment_id=281 - tu to vidno z ľavej strany, ale iný model

Je toho viac, a je aj viac modelov. Pre mňa novinka, ešte som sa s tým nestretol, zaujímavé... [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (07.03.2012 8:41)


07.03.2012 10:12

Re: Unikátne motorky

Bopsik - Ja točím o Megole z úvodného príspevku (1920-21). Nemalo spojku, ani prevodovku, ani brzdu vpredu, mala ale stály prevod 1:6. Blokovaný je predsa nafest stred, to stačí. Volnodežka tam nie je. Čo vygúgliš, treba aj prečítať, povedal by som, že ..."treba naštudovať dostupné pramene a potom polemizovať."... ;-)
Ak stále vidíš, že sa motor točí zarovno s kolesom, treba asi k očnému... ;-)

Killinger - tak to bolo niečo úplne iné. Bol to prototyp z roku 1938, využili skúsenosti s Megolami, ale to je asi všetko, čo majú tieto dve mašiny spoločné. Nikdy sa nevyrábal, aj keď sú dohady, že okrem prototypu sa ešte nejaký kus vyrobil...

P.S. - Ak má niekto dojem, že sem hádžem občas nejaké nepodložiteľné voloviny (len aby som sa trebárs zviditeľnil, či čo...) - nech sem friško dá príklad. Pomôže to môjmu dozrievaniu.
Ďakujem. :-D


07.03.2012 10:41

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Máš zase pravdu, lepšie som sa kukol, preleštil optiku, zväčšil zobrazenie. Je to sprevodované, vidno to pri tom štartovaní zreteľne.

pé es: mal si pravdu.


07.03.2012 10:41

Re: Unikátne motorky

Papi: myslím že nemáš pravdu: motor (rozumej valce) je napevno
Spojený s kolesom. Planétovy prevod je medzi valcami a klukovkov. Áno prevod je 1:6 , kľuka sa toci opačne ako valce/koleso. Otáčky motora (kľuka voci valcom) je cca 4800 a koleso potom 6x menšie, čo zodpovedá max rýchlosti cca 90kmh.
Na každé otocenie kolesa/motora musí kazdy valec odpaliť 15 krát, palia v poradí 1-3-5-2-4,
Je to konštrukcie pekne premyslene, kdesi mám aj vykres...
Aaaale sral to pes ,...nudim sa na porade, v podstate som chcel iba povedať, že ten kábel ku sviecke môže v pohode ísť cez spice...


07.03.2012 10:48

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

No ja fakt neviem, pozerám to dookola jak zhypnotizovaný, ale mne sa zdá chvíľu tak, chvíľu onak,...
Ale keby tam bola planétova prevodovka, točil by sa motor opačne ako koleso, si skromne myslím... Ibaže dvojnásobná...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (07.03.2012 10:56)


07.03.2012 11:11

Re: Unikátne motorky

>:-) Zatiaľ ste ma nepresvedčili. ;-)

Ten Killinger je jasný, dvojtakt, tri tangenciálne valce, tri kľukovky... Nie je to teda klasický hviezdicový motor a tieto dve kinetiky sa porovnať moc ani nedajú. O moderných vymoženostiach Killingeru (spojka, prevodovka) ani nehovoriac...

Ale Megola má radiálne valce - a ja to vidím takto: motor točí prstencom satelitov okolo pevného venca - a unáša vonkajší veniec spomalene, avšak v rovnakom smere... Ja som sa tu zesekol, ešte ako gymnazista a odvtedy som to neriešil.

Tak majte so mnou trpezlivosť... >:-)


07.03.2012 11:13

Re: Unikátne motorky

OK, papi, idem pohladať nejake vykresy.. ;-)


07.03.2012 11:21

Re: Unikátne motorky

narychlo vyguglene:
Pozri obrázok

Pozri obrázok

dobovy navod na pouzitie:
www.cockerell.de/052%20Megola%20Anleitung.htm


07.03.2012 11:31

Re: Unikátne motorky

Magy
 Edvenčr 

Ikona

Henderson LUXUS :-O [dobre]


07.03.2012 11:43

Re: Unikátne motorky

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

umelecké diela [dobre]


07.03.2012 11:55

Re: Unikátne motorky

sahib
 Geriatrik 

Ikona

MaT ak niehoho zaujimaju taketo riesenia tak je to tam velmi dobre spracovane

[dobre]




07.03.2012 12:40

Re: Unikátne motorky

[dobre] [dobre] [dobre] MaAT - absolútne fantastické veci si sem pridal, takto je všetko jasné. Nikdy som tieto výkresy nevidel. Takto je všetko inak, ospravedlňujem sa každému za svoju tvrdohlavosť (a idem aj k očnému >:-) ).

P.S. budem sa kochať celý deň [dobre] :-)))


07.03.2012 15:07

Re: Unikátne motorky

..no ja tiez kukam co vsetko je v tom linku co som pridal :-O
..dodnes som o nom vobec nevedel, natrafil som nan, ked som hladal skicu motora tej megoly... ako priklad pre papiho "...nepodložiteľné voloviny " [dobre] :-)))


07.03.2012 15:21

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Je úplne jedno kto má pravdu či papiboy, alebo MaAT, (seba nepočítam, som laik), ale jedno je pravda: Sú to krásne riešenia a debata okolo toho je zaujímavá. Pre mňa je to objavenie Ameriky, nikdy som sa o tieto veci nezaujímal, teraz len žasnem čo všetko na svete existuje...


07.03.2012 15:42

Re: Unikátne motorky

bobsik: no ja osobne som radsej, ked v takychto debatach ma pravdu papiboy resp. hocikto iny, lebo vtedy sa dozviem nieco nove :-}


08.03.2012 11:06

Re: Unikátne motorky

>:-) No, ten papiboy je vám teda pekný lajdák... >:-)

Prebehol som svoje "poličky" a o Megole som našiel zaujímavé zmienky aj vo svojich knihách, ktoré vlastním roky... Len som na ne zabudol... >:-)
Jan Jeremiáš vo svojej knihe "Klasické motocykly od A do Z" pomerne oodrobne popisuje aj vývoj firmy, aj konštrukcie rôznych prevedení.

Výcuc:

Začal to už v 1916 Cockerell (=Gockerell), bol to najprv trojvalec dvojtakt v zadnom kolese, neskôr skúšal aj 2T šesťvalec. Meixner vstúpil do hry ako finančník, a MeGo už mal v zadnom kolese 4T trojvalec.
Keď vstúpil do hry aj pán Landgraf, objavila sa prvá Megola. Mal už "náš" 4T päťvalec, ale ešte v zadnom kolese. Po dvoch prototypoch šiel motor dopredu a v 1921 sa zahájila sériová výroba. Stály prevod bol najprv 1:5, potom sa objavil aj 1:6, ale aj 1:3.

P.S. ;-) Alibizmus:
Našiel som aj vetu, ktorá k Megole vlastne nepatrí, ale podobná veta ma pravdepodobne roky udržiavala v omyle:

..."V roce 1935 se o Megolu zaujímali dva mladí inženýři z Mníchova, Robert Killinger a Waltr Freund. Ti však použili dvoutaktní tříválec, který netvořil s hnacím kolem pevný celek, ale [i]mohl se v něm volně otáčet, protože kolo bylo poháněno přes spojku a dvoustupňovou převodovku."...[/i]


08.03.2012 11:20

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

No, musím pozrieľ doma aj ja. Cca pred rokom a pol som dostal k nejakému sviatku knihu o motocykloch, pravdu povediac som ju len tak narýchlo prelistoval... neviem či je tam Megola, možno áno...

... a keď natrafím na nejaký špek, tak založím tému, budeme sa hádať (polemizovať) v pozitívnom duchu... haha, už teraz sa teším... 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (08.03.2012 11:22)


10.03.2012 7:18

Re: Unikátne motorky

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Len aby téma nezhasla, tak pekne ste sa rozpísali, a aj zaujímavo(technicky) tak hladajte a splnte čo ste slubovali(vyhrabem prelistujem a.t.ď.) Verím že to nebol posledný výkrik do tmy.


13.03.2012 12:24

Re: Unikátne motorky

mj357
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

no tak ja ako laik sa prikláňam k verzii, že motor sa točí napevno s kolesom
páči sa mi aj ako zneje ta Megola, trochu ako lietadlo

a ten Henderson je brutálny


13.03.2012 12:59

Re: Unikátne motorky

Veď som sa opravil. ;-)

Samozrejme napevno, súčasťou kľukovej skrine sú príruby na kotvenie špíc, navyše na prvom výkrese (od MaAT) je jasne vidieť, že aj chladiace rebrá pretŕčajú cez špice. Jediná možnosť je, aby sa to točilo, ako celok.

K zvuku jeden citát z toho Jeremiáša:
..."Přitom zvuk jedoucí Megoly připomínal charakteristický zvuk stíhacího letounu z doby I. světové války."...


13.03.2012 20:53

Re: Unikátne motorky

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Ja som raz v nejakej téme napísal motorka z predným náhonom jazdila na zadnom kole....
Dnes by som bol už obozretnejší.....


15.03.2012 19:25

Re: Unikátne motorky

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Ešte by ma zaujímalo, ako na tej motorke zastavil. Rozbeh chápem. Postavil na stojan, naštartoval, potom ju sotil dopredu zo stojana dole a naskočil na ňu. Ale jak zastavil? Spomalil, zoskočil a hodil ju do kriakov? Alebo vypol zapaľovanie a nechal ju skapať? Lebo na stojan ju za chodu isto nedal... :-( . Predpokladám, že to bola motorka iba na preteky, do reálnej premávky asi moc nie...


15.03.2012 22:10

Re: Unikátne motorky

roberto18
 Veteránista 

Ikona

Pre tých ktorým sa nechce vyhľadávať ;-)

[
Video: youtu.be/DMw7T1CCFWc ]
[
Video: youtu.be/ZzCHck1s-rA ]
[
Video: youtu.be/0L3oOC9HDAc ]
[
Video: youtu.be/BQa0HQYUSGk ]
[
Video: youtu.be/pCn7bOJUKYo ]

8-) [dobre]


15.03.2012 22:32

Re: Unikátne motorky

[dobre] [dobre] [dobre]

A krásneho Merkela hneď pridám k dráhovým vedľa ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 183813 | Včera: 214401