Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute, |
pre vek sa žiadne takéto súčiastky nemenia.... snáď len náplne ako napr. olej, brzdová a chladiaca kvapalina, eventuálne pneu, ktoré môžu byť poveternostnými vplyvom neprimerane tvrdé, dopraskané a pod. ale veci, ktoré si spomínal sa nemenia pre vek ale pre samotné opotrebenie užívaním tzv. že reťaz môžeš meniť aj dva krát za rok a to isté ak brzdové kotúče, resp. obloženie ale samozrejme aj olej a pod. ak za rok najazdíš 50.000 km tak meníš reťaz lebo je vyťahaná ak za 5 rokov najazdíš 10.000 km tak ju nemeníš lebo nie je vyťahaná.....povedané v skratke.... |
a trocha som to zle asi napísal... Ale v podstate je na moto niečo také čo potrebujem vekom vačšiu udržbu ako rozvody dajme tomu na aute ja neviem trebárs olej v tlmičoch alebo kolko vydržia tlmiče kedy sa menia ... rozmýšlam čo uprednostniť.... staršiu moto v mojom limite ale s výkonom a vzhladom aký sa mi páči ....alebo radšej novšie ale slabšie.... |
pocuj, neviem ake mas skusenosti s auto alebo moto ale kedy moto potrebuje udrzbu je velmi velmi individualne..vacsina lozisk, hadic, kablov, laniek a co ja viem co este prezije teba..(a to nehovorim o rame, motore, nadrzi atd..to je neznicitelne). Samozrejme ak nekupis nejake kymco.. Ale ked kupis nieco z japonskeho stvorlistka, a nebude to doslova zanedbany vrak (na to si zober niekoho kto sa vyzna), tak mozes kupit kludne 10 a viac rocny stroj, s km nad 50tis...opotrebuvavaju sa veci ako pneu, kvapaliny, retaze (sekundar, rozvodova), dosticky, kotuce, lamely spojky, akumulator, tesnenia, gufera (vidlic, hriadelov z prevodovky)..ale vacsinou po jednom, urcite nie naraz, takze neda sa povedat, ze ked kupis moto s 50tis km, tak musis robit generalku a menit x veci..pred sezonou treba vsetko ceknut a co je na hrane - vymenit..a pravidelne kontrolovat. neviem kolko mas penazi na moto, ale nechaj si napr. 200-300 eur rezervu na udrzbu a za zvysok si kup stroj, taky ako chces, a netreba sa bat veku ani km, ale musis kupit taku, o ktoru bolo starane.. |
a ak by si si kúpil niečo riadne napr. motocykel nemeckej výroby tak na tom by sa vozili ešte tvoji vnuci a boli by ti povďační za tvoje múdre rozhodnutie..... |
Shadow , veci ktoré treba meniť sa dajú čeknúť, a aj odhadnúť koľko to aspoň približne ešte vydrží, aby nebola ohrozená bezpečnosť. no keď ťa to "chytí" uvidíš, že moto budeš vylepšovať a dokúpiš si aj veci, ktoré nie sú potrebné meniť, ale budeš ich na moto chcieť mať ! |
So životnosťou u jazdeniek je to zložité, občas len niekoľlo minút... |
ze cbf 250 vobec len spomenut v jednej vete so skutrami ved to je take mensie cestovne enduro |
:D Vlastne ked tak nad tým uvažujem tak som sa celkovo asi opýtal blbosť to bude tým počasím :D Skúsenosti ako také mám len doteraz som jazdil iba skútre do 200ccm až minule leto si kupil Hondu shadow ale 125 na učenie Ale je to slabé mašinka preto uvažujem či sa radšej vrátiť do novšieho skútra maxíka alebo ostať pri Chopperoch ktoré sa mi zapáčili ale v cene od 3500€sa predávaju na moj vkus staré kúsky s veľa km....preto ma zaujímalo či je niečo čo vekom može zásadne ovplnivť stav moto kedže s týmto nemám až také skúsenosti... ako kardan, motor ako taký ( piest atd ) ... a aká je ako taká životnosť moto... |
za pár týždňov je v najväčšej slov. dedine výstava motocyklov, tam prebehni veď to máš pod nosom, na každú sadni a porozmýšlaj o tom na čo chceš moto používať, či chceš jazdiť sám alebo s manželkou, dlhšie trasy alebo len do Senca k jazeru a utrieď si svoje požiadavky a potom podľa toho koľko chceš investovať sa môžeš začať rozhodovať.... do prvej jazdy to vidím tak na 3 mesiace..... veľa zdaru.... |
za tu cenu sa da chopper okolo r.2000, 600ccm a vyssie, tak neviem co riesis..neviem co je na Tvoj vkus vela km ale ver tomu, ze vonku ma kazda 10rocna moto 50-100tis km, to len u nas musi mat moto do 30tis km |
Kazdy kto tomu rozumie vie, ze vacsina motoriek vydrzi tak 15-20 tisic kilometrov. Akonahle ma 30, tak je to stary vrak, nema cenu to ist ani pozriet, je proste po zivotnosti. idealne ak ma tak 1000 az 2000km, pripadne 100-200km. |
Môj názor je, že si radšej kúp niečo staršie a za menej a investuj do poriadneho servisu. Potom budeš vedieť čo a v akom stave presne je. lebo keď ti nezvýši na riadny servis, môžeš na to doplatiť skôr, než na to, že budeš mať 50 000km... |
chooki-nedavaj kymco na jednu uroven z cinskou produkciou, kvalita ich skutrov je porovnatelna s japonskou |
v podstate som chcel povedať že kúpiť si.. 10 ročné auto je riziko vačšie ako 5 ročné čo každý vie ale tak napr: OCtáviu 1,9 2000 ktorá má 250000km by som nekúpil lebo je tam riziko že je stočená a že budú odchádzať diely, nikdy som nemal moto preto s tým nemám až také skúsenosti...ani od novoty a ani dlhšie ... čiže neviem posúdiť či moto vydrži 15-30000km alebo 30000 - 75000km.. |
10 rocne auto je urcite riziko, ale 10 rocna motorka, ked je na vonok v zachovalom stave, tak vidis, ze o nu bolo dobre postarane. |
30k nemoze byt na motorke poznat ved to je moj rocny najazd. Mozno na nejakom supersporte kde to valia stale na obmedzovaci ale napre pre chopre a pre turistiky by to nemalo nic znamenat. |
Presne jak pise janoval, cekni stav, vacsina vacsich masin absolvuje bez problemu 200tis. Ale take u nas ani v cechach niesu |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 43707 | Včera: 206480