Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
V starsich temach sa tu spominaju rozne postupy ako vymenit olej, vratane odvaznych kuskov typu "po vypusteni oleja to poriadne preturovat, nech to vyprska vonku vsetok stary olej aj s bordelom"...na co ja osobne teda odvahu nemam...no k veci: |
zohrejem motor,olej,vypnem,necham stiect,vypustim olej,preplachnem litrom noveho oleja,nalejem novy olej...samozrejme vymenim filter,nikdy som nemal problem |
ja som to robil cez ten "vysavac", ale len preto, lebo som nevedel povolit vypustaci srob. Trva to dlhsie a vysledny efekt je rovnaky, podla mna. |
bratranec robi v servise, kupili tu somarinu a potom ju hned aj predali :D zistili, ze vacsina bordelu zostane v aute, takze ziadny efekt :-/.. ide hlavne o to, ze olej vysavas "zhora", kym vsetok bordel je v najnizssom mieste skrine- na vypustacom srobe(preto su magneticke) |
ale zevraj vo velkoservisoch a firmach ako forstinger a pod je to velmi oblubene, nemusis ist pod auto, iba oddeklujes miesto na liatie a odtial vysajes aj nalejes novy- usetris cas a nikto ti nemoze povedat ze si olej nevymenil :D aj ked je to menej ucinne a bordel ti tam ostane.. |
Robim to podobne ako archaniel. necham motor zohriat na cca 70-80 C nech trochu zredne olej. vzpnem chvilu pockam nech stecie dolu vysrobujem vypustaci srob. vypustim. trochu preplachnem novym olehom. vzmenim filter. motorku este trochu popreklanam aby som sa uistil ze vsetko vytieklo. zasrobujem vypustaci srob nalejem olej a jazdim. jazdil som na 4 motorkach robil som to tymto sposobom a nikdy som nemal ziaden problem. |
Menim tak ako pise Spike zatial vsetko v pohode Upravené 1 krát. Naposledy upravil tigrik77 (02.06.2011 12:37) |
moja motorka má 96 000, v živote na nej nikto nikdy inak ako chalani nado mnou olej nemenil a motor je úplne v pohode. pri milióne sa ozvem znova |
jaaj to je zas diskusia odbornikov , nie vsetky zariadenia co pouzivaju olej maju vypustaky.."vysavace" na olej , napr. aj mech. pumpa sa pouzivaju relativne bezne. |
Tak ako píše chooki, odsávačky sa bežne používajú v servisoch. Na motorke to ale nemá cenu riešiť. |
chookidotycny si zrejme zamenil turovanie motora bez oleja s pretocenim starterom. |
Chcel by som vedieť, ako máte vymakanú trtkačku, aby bola dokonale účinná |
Vadim cakal som ze toto uz budes vediet. sice to uz poznas len zo spomienok, ale hadam si co si pamatas :D |
Vadim |
a dása to použiť aj na šušne, nebaví ma vŕtať sa v nose |
zase jedna úspešne založená téma ....ja vymienam uplne klasicky a nema problema.....akurat vždy skontrolujem , či na magnete - vypušťacom šrobe nieje kus hlavy,späťáka,alebo koncovka vyfuku......minule mi vybehol cez vyfuk piest a celý spotený kričal......ubéééééééér!!!!!..... |
az raz pride doba ze nebudu mat auta ani motorky vypustaci srob, pridu si vycucavaci na svoje. vycuc je hlavne o pohodlnosti pripadne pre fachmanov bez zdvihaku. myslim ze bola doba tak 10 rokov dozadu, ked na niektorej pupme ponukali aj vymenu oleja prave vycucom. |
vycucavacky su hlavne o tom aby servisi zarobili kedze bez vypustacieho srobu si to clovek sam nevymeni. |
No to by som chcel vidieť ako "vysavač" vysaje zbytky oleja z dna a stien otvorenej nádoby. |
Egres: |
Johny55: |
Egres |
kajekery: boze tak dobre som sa dlho nezasmial , ze: ,,minule mi vybehol cez vyfuk piest a celý spotený kričal......,, |
mna by ešte zaujimalo,ako zistite,že ta hadička bude na najnižšom bode olejovej vane a že mierka siaha na jej dno.....mal som hondu xl600lm a ta mala mierku oleja na ráme pred nadržou.....s tym vysavačom by som sa moc nespoliehal, že vytiahnete všetko .......a ked nevytiahnem same dno,tak najväčší bordel tam asi zostane...neviem ...neskušal som a ani nebudem |
mame tu ficurinu v servise uz dlhsiu dobu. |
uprednostňujem starý spôsob výmeny... |
použitie vysavačky oleja je vhodné iba pri autách - hadicu pcháš cez mierku, ktorá usti do olejovej vane. tj dosiahneš s nou takmer na dno. Ako toto použiť u motorkového motora ??? Napuštací otvor klasicky pri spojke, s prevodovkou - pod ktorou je zásoba oleja prepojené malým otvorom - nepoužitelné, alebo zásoba oleja v ráme - nepoužitelné, alebo systém BMW s klasickou vanou - nepoužitelné(nalievaš do ventilového dekla, mierka je okienko). A vytáčanie motora bez oleja - čo dodať ? |
Aké vytáčanie bez oleja , čo to tu niektorí meliete ? |
chooki: videl, viem ako sa to robi a predsa to neodporucam videl som prakticku ukazku, kde bol olej vysaty vysavacom, naliaty novy a potom vypusteny normalne cez srob. V aute. vypusteny cez srob bol este humusnejsi ako ten vycucany ( ten vycucany by si snad aj niekomu predal ako novy-bol cisty) |
Ja by som dodal len tolko k vymene (nie k "vysavacu"), ze som zbadal, ze ked zohrejem motor na mieste na volnobeh, tak 100x pomalsie vyjde ten olej, nez vtedy ked urobim silnu sportovu jazdu 10-20 km (full nad 8000) a potom minuta na volnobeh, motor vypnem, vysrobujem spustaciu skrutku a olej normalne vystreli z bloku aj so vsetkym bordelom. Normalne staci 10 sekund, aby vytiekol 4 l oleja z motora. |
pri motorke asi zbytocnost, niektoré auta mercedes vypúštaci srob ani nemaju, tam je to nutnost |
noo veru zbytocnost - u masin u ktorých sa leje olej priamo do motora ok ale chcel by som vidiet toho fachmana ktory by mi vycucal alej na mojej xt600 kde sa leje olej do ramu v predu pred nadrzou |
Zásadne vypúštan olej zohriaty, dokonca aj prevodové a hydraulické oleje zahrejem v "činnosti" výnimhu tvorí kosačka z motorom Kawasaki tam sami nechce rozoberať pojazd, nôž... tam to odsajem 250ml striekačkou |
a ešte jedna maličkosť...že šrób dávam naspäť až keď je vychladnutá...aby sa nezaťahoval do tepla a po vychladnutí sa ešte viac stiahne blok... |
Je to o pohodlí a rýchlosti. Určite sa lepšie demontuje vypúšťacia skrutka z "prázdneho" motora a nechá sa dkapkať 1/2l oleja do plechovky ako mať plný rukáv čierneho a horúceho sajrajtu,a niekedy aj namazanú mont.jamu či podlahu.Mali sme to v dielni už v min. storočí (vozík s bandaskou+12v motorček z kúrenia+ ol. čerpadielko+ baterka,alebo káble z nabíjačky) V celku sa to osvedčilo, len nikdy nebolo toho čo mal vyliať plnú bandasku Až raz nejaký "Ing. z podniku" si to požičal,zapojil opačne káble, a až keď mu z nového Tuzexového Chryslera striekal z motora čierny sajrajt sa spamätal.Okamžite to zakázali používať.Inteligenti!!! |
vypustacie srouby na autach casom nebudu to je pravda ale nie preto aby garaze zarobili ale preto ze ludia co si vymienaju olej sami doma ho potom vylievaju kade tade do kanalov, hadzu do smeti atd. co robite vy zo starym olejom? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 12882 | Včera: 157727