Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Japonská bezduchosť? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJaponská bezduchosť? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

31.05.2011 13:51

Re: Japonská bezduchosť?

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Skoro dobre :
Francúzskej

a
Naši blbí..

Iba mocní (v mn.č.)..


31.05.2011 13:57

Re: Japonská bezduchosť?

>:-) Marek, ja nechcem vojnu, napísal som svoj pohľad na vec.
Keby už išlo o to, sám by som dokázal všetky svoje tvrdenia vyvrátiť, poznám predsa kopu "opozičných" názorov... S nimi sa však nestotožňujem :-D :-D :-D

Nemám nič proti Japoncom, čo som písal, som nevymyslel. Koľko Talianov alebo Francúzov či Američanov študovalo vtedy v Japonsku? Pramálo, nemali od koho a nemali čo...
Tisíce Japoncov však prijímali všade vo svete na univerzity, do Japonska však išli zo západu najlepší odborníci, aby pomohli s výstavbou.
Americké výčitky kvôli atómovým bombám boli násobené rastúcim tlakom svetovej verejnosti na USA postupne, ako sa objavovali trvalé následky radiácie, takže Japonsko bolo dotované nielen "jednorázovo", ale dlhšie a viac, ako hociktorá iná krajina.
To, že kto kedy čo všetko ešte okrem Japoncov porušoval, som predsa neriešil, ani nechcem... S dušou motoriek to aso nič nemá spoločné :-D

P.S. Opravujem tiež zhora: "hotový inžinieri" na "hotoví inžinieri" >:-)


31.05.2011 13:59

Re: Japonská bezduchosť?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

papiboy, velmi nerad, ale dovolim si nesuhlasit. Nejde az tak o historiu, ale skor o mimoriadne technicke riesenia, novatorstvo, ochotu riskovat, trend udavajuce modely.
Bimota, Vertemati, Husaberg v podstate ani nemaju historiu, ale viacere ich stroje rozhodne maju dusu lebo clovek citi, ze ich tvorcovia dali do vyvoja kus srdca, ze to nebrali len ako pracu od 8. do 5.

Podla mna dusu maju revolucne modely alebo stroje s vynimocnymi vlastnostami.
GS-o boxer je legenda. Naproti tomu BMW G650GS bude furt len prefarbena aprilia s motorom rotax- bezduchy stroj, hoci ma taku istu nalepku BMW, s celou ich historiou ako boxer.

Zvlastny argument o porusovani embarg a medzinarodnych dohod. Hlavne, ked v tej istej suvislosti sa spominaju americke, anglicke, ci nemecke znacky.

Tak, ci tak, mi je cudne, ak sa povie, ze nejaka motorka nema dusu, ked aj na stvorke nemozem ist plny plyn lebo ide na zadne a este patka v zatacke hrabe. Co potom taky clovek chce od motorky?

V-MAX, DR800BIG alebo GoldWing nemaju dusu? Co taka VTR SP-1? Kazdy jeden sroubik na tej motorke hovori "ak chceme, dokazeme porazit Ducati ich vlastnymi zbranami". Ani to nema dusu?


31.05.2011 14:17

Re: Japonská bezduchosť?

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

Niektorí sa tu ondíte, že aká téma! :-((( No krásna! ;-) Odhalila v niektorých poetov. filozofov, historikov, jazykovedcov a tak . [dobre] Ďakujem zakladateľovi za pekné čítanie, hneď sa mi bude lepšie jazdiť na mojom bezduchom, spoľahlivom, naleštenom, studenom Introšovi a pri srdci ma bude hriať slastný pocit z jazdy, užijem si šumenie vetra v prilbe a bublot výfukov a pre mňa bude mať Introš dušu o akej ste ani nechyrovali .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goldy (31.05.2011 14:23)


31.05.2011 14:20

Re: Japonská bezduchosť?

Pennywisse
 Turista 

Ikona

vzdy sa mi pacilo retro, W650, W800, vsetko dvojvalcove od Triumphu a hlavne Scrambler, motorky Ural ,, a ine, a v poslednom case neviem co sa somnou deje ja co som sa skoro nikdy neobzrel za taliankou sa mi medzi tieto tu dostalo aj Guzzi a nie a nie s nou prec.
Retro ma u mna dusu stale a pre to je hlavne o tom co sa komu paci.
raz sem raptor dal take video haryka ako isiel uz uz skapat na volnobehu a vzdy si to neako rozmyslel a este aj zakaslal pri tom to ma uplne dostalo , nechcem si to priznat ale odvtedy mi je aj HaD sympaticke :-D
Mam v tom zmatok , dusu ma u mna len to co si myslim Ja ze tu dusu ma. 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pennywisse (31.05.2011 14:20)


31.05.2011 14:23

Re: Japonská bezduchosť?

RHplusB - veď nikto nemusí súhlasiť - ale tiež vidíš za tými motorkami ľudí, že? >:-) Husaberg - to sú ľudia, hlavne Švédi, čo po odkúpení Husqvarny Talianmi pokračujú vo výrobe pod iným menom, Bimotu ti skôr popíše Retro, ale toľko prezradím, že je to mozaika z mien troch vymakaných odborníkov, Vertematiových asi tiež netreba predstaviť. Či tieto mašiny majú dušu - o tom by mohol niekto polemizovať - ale ja práveže verím, že majú.
Asi sa chápeme... či? ;-)


K tým Japoncom ešte toľko: Raz v jednej moto-debate sa riešilo, že Japonci koľko super značiek zničili, blablabla - a ja som si dovolil poznamenať, že nebyť ich, možno sa už vyrábajú len skútre Vespa...
Podľa mňa totiž motorky pomali začali umierať už pred nástupom Japoncov, keď VW začal viac predávať, ako DKW, to neveštilo nič dobrého, anglický Norton-Williers-Triumph sa zlučoval, BSA už bol spojený s Triumphom...Výroba stagnovala alebo klesala...
Darmo MV Agusta vyrábala priečny štvorvalec o 3 roky skôr, ako Honda prišla s CB 750, predalo sa ich za nejaké dva roky ani nie 170 kusov...

Preto museli prísť Japonci, hlavne Honda s CB 750, keď to svet uvidel, všetci sa posrali a motorky sú nadlho zachránené :-D
Dobre, viem, že preháňam, ale musím. Aby sme sa skôr pochopili (či pochytili?) ;-) >:-)








31.05.2011 16:53

Re: Japonská bezduchosť?

Angelsk
 Kávičkár 

Ikona

História :-D :-D :-D sa spamätajte u motoriek to nie je bohužiaľ nič ušľachtilé, všetko sa to vždy začalo zo sprostých ekonomických dôvodov, takže na začiatku nie je duša, ale profit, všetko prišlo až v dobe keď ľudia už nemuseli šetriť a mali dosť finančných prostriedkov na kúpenie praktickejších dopravných prostriedkov a oni napriek tomu začali dávať prednosť, tým nepraktickým motocyklom na ktorých zmoknete a nie sú pohodlné a boli to takýto ľudia ktorí určovali ducha motoriek, bez nich by žiadna firma neprežila a preto ĎAKUJEM VÁM, ŽE STE TU BOLI Takže nie je to značka história a ni technické parametre, ste to vy vy ste dušou vašeho motocykla ;-)


31.05.2011 17:48

Re: Japonská bezduchosť?

Papi a všetci srdciari - nedá mi, aby som nepridal 17 deka historickej motoduše- najemno nakrájanej ;-) Royald Enfield si zmienku v histórii rozhodne zaslúži.A koho to nebaví, nech nečíta ;-) :

...zastavil som pred statkom taký premrznutý a stuhnutý, že som sa pri zosadaní z motorky sklátil na zmrznutú zem. Našťastie, motorka si pomaly ľahla vedľa mňa, nič sa nestalo. Bol to dobrý stroj. Royal Enfield J2 1947. Bol to prvý model s prednými teleskopickými vidlicami, ktorý bol v roku 1948 osadený twinom o objeme päťsto kubíkov s výkonom dvadsaťpäť koní. Natoľko mi prirástol ku srdcu, že si zaslúži, aby sme sa v krátkosti zmienili o jeho materskej značke, ktorá bola založená ako továreň na výrobu bicyklov pod názvom ENFIELD CYCLE Co. v meste Redditch neďaleko Birminghamu v roku 1898. Od bicyklov prešla na trojkolky a po roku 1900 aj motocykle. Od samotného vzniku ju riadil Robert Smith a neskoršie vedenie prevzal jeho syn Frank, obaja boli vojaci z povolania. Bratia Smithovci, ktorí boli celkom traja, holdovali pretekom, predovšetkým terénnym, preto skoro každý jednovalcový model mal aj terénnu variantu. Konštruktérmi boli E. O. Pardoa a T. Wilson-Jones, tiež zanietení trialoví nadšenci. Hlavným programom značky bola výroba pre vojsko, pretože fabrika bola v podstate zbrojovka a motocykle boli výrobkami doplnkového programu. Prvé motocykle mali dvojtaktné motory a neskoršie pribudli vidlicové štvortakty. Najslávnejšími však boli stojaté štvortaktné jednovalce, ktoré si objednala armáda. Tieto dostali priliehavý názov Bullet - guľka. Objavili sa v roku 1930 so skloneným valcom a objemom tristopäťdesiat a neskôr päťsto kubíkov, ku ktorým neskoršie pribudla aj varianta dvestopäťdesiat. Terénne typy vychádzali vlastne z modelu Royal Enfield JF z roku 1936 so stojatým valcom. Smithovci istý čas laborovali s počtom ventilov dva, tri a štyri. Posledné usporiadanie bolo poruchové a drahé, preto sa vrátili k dvom ventilom s rozvodom OHV. JF bola päťstovka s výkonom devätnásť koní a s neodpruženým zadným kolesom. Neprehliadnuteľné boli pre športové modely typické vrchom vedené výfuky a rybie chvosty na ich koncovkách. Vojnová výroba motocyklov sa sústredila do podzemnej továrne vo Wiltshire, familiárne nazývanej „ Jaskyňa “ a predovšetkým to boli tristopäťdesiatky WD/C a WD/CO o objeme 570 ccm a dokonca i len s 250 ccm. Raritou bol model Flying Flea - blcha, ktorý slúžil výsadkárom a zhadzovali ho z lietadiel poskladaný v bareloch.Počas bojov v Sýrii aj v Afrike nám verne slúžili a nejednu slečnu z podporného štábu sme na nich odviezli na romantický výlet, aby sme ju opäť priviezli naspäť, ale už ako mladú dámu. Po vojne sa u Enfieldov naplno začali vyrábať trialové stroje.Modelom Royal Enfield Trials Bullet si značka spravila dobré meno. Tristopäťdesiatka mala výkon sedemnásť koní pri 5500 ot./min., vyhrávala celú radu pretekov a s modernizáciami sa vyrábala až do roku 1963. Päťstovka bola menej úspešná a vyrábala sa len do roku 1953. Úspešnosť si Bullet zabezpečil solídnym výkonom a rámom so zadnou kyvnou vidlicou, teda novodobým konceptom, s ľahkým ovládaním. Neskoršie sa továreň vrátila aj k dvojvalcom, ale stojatým, ktoré boli vyrábané ako konkurenti Triumphom Speed Twin. Ich objem sa vyšplhal až na sedemstopäťdesiat kubíkov, ktorými disponoval model Interceptor. Počas celej histórie značky táto produkovala aj dvojtaktné modely prevažne s motormi Viliers dvestopäťdesiat. Podobne ako ostatné klasické štvortaktné britské značky, ani Enfield sa neubránil úpadku a v roku 1962 továreň zmenila majiteľa aj meno na Enfield Precision. V roku 1967 sa brány továrne zavreli a výroba modelu Interceptor bola nakrátko premiestnená do West Country a neskoršie do Bratfordu-on-Avonu.
Po roku 1970 zostávajúce motory Intercetor odkúpili bratia Rickmanovci a montovali ich do vlastných rámov a továreň sa vrátila opäť k dodávkam pre armádu. Model Bullet sa však vyrába dodnes v Indii a v rámci módnej retrovlny sa dováža do Európy. S hrdosťou môžem vyhlásiť, že Royal Enfield je značka, ktorá ako jediná prežila dodnes bez zmeny koncepcie a celkového vzhľadu a dnešný indický Bullet je v podstate ten istý klasik, ako skoro šesťdesiat rokov starý dobrý Bullet, čo je bez preháňania svetové unikum...


31.05.2011 17:52

Re: Japonská bezduchosť?

>:-) Angelsk, nonono >:-)

"Duch" radšej nechajme, je to aj tak imaginárny pojem a každý vidí za tým slovom niečo iné...

Ale ekonomika je iná vec. V našej dedine do začiatku 60-tich rokov bolo cca 4-500 motoriek (v niektorých rodinách aj tri, napr. v našej) a štyri-päť osobných automobilov. Mobilitu aspoň niektorých členov rodiny jednoznačne zabezpečovali hlavne motorky, lietala ich kopa aj so sajdkou. Vôbec nie je pravda, že najprv mali "praktickejšie" dopravné prostriedky... Otec zodral dve motorky a skúter Tatran 125, kým sme si kúpili auto, dedo mal kopec motoriek, ale auto nikdy... Ani na západe to nebolo inak, ani pred vojnou (kríza), ani hneď po vojne - a v Japonsku už vôbec nie... Osobné autá ani nevideli - ostatne stačí sa pozrieť, ako sa jazdí dodnes na ďalekom východe... Jasné, že duch nikto napr. v Rangúne nerieši, nasadnú šiesti na moped a mažú... Keby že čakali s kúpou motorky až po aute, chodia všetci ešte peši... Ani u nás sa nelietalo v 1960 na hobby-jogurtoch so 150 koňmi... Stadion, Jaweta, Pionier, Peráky, kývačky - a do roboty sa jazdilo, denne, 10 km tam a 10 späť. Aj neprakticky, v daždi.

:-D :-D :-D Goldy, a ty sa nedurdi, veď aj moja počítačom a ekonómami navrnutá vykastrovaná CBF-ka má dušu, volám ju Reďkovka, občas ju pohledkám a niečo jej aj pošepkám do uška. Bo dnes už aj reďkovky majú uši... >:-)

Píšte, čo chcete, už to tu preháňam >:-) Súhlasím s každým názorom, aj so svojim :-D


31.05.2011 18:47

Re: Japonská bezduchosť?

Offtopic ( >:-) Romanka, len pre teba: >:-) )

Zábava - Video, Audio, Foto: Royal Enfield...&todo=added&p=last


31.05.2011 20:32

Re: Japonská bezduchosť?

Balzamom na moto dusu je moto hudba ;-) sebessegoltara.blog.hu/2011/05/23/motorral_zenelo_barom


31.05.2011 20:47

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pennywisse

asi si myslel toto, to je radost pocuvat..


Video: www.youtube.com/watch?v=gtkgebik_Vw


31.05.2011 21:07

Re: Japonská bezduchosť?

>:-)
offtopic, triplicita, staré, ale dobré >:-) Akej značky mám auto? :-D


Video: www.youtube.com/watch?v=z-SdmAAv6ls


31.05.2011 21:07

Re: Japonská bezduchosť?

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Toto mi nerobte!!
Neskutočná motorečka.
Dá sa vôbec niečo také niekde pozháňať??? :-*


31.05.2011 21:29

Re: Japonská bezduchosť?

Aj toto tu už bolo:
Štart Indiana po nejakých XX rokoch... To je voľnobeh, vole... (ujo kiwiindian vie, ako na to...)
inak www.KiwiIndian.com ;-)


www.youtube.com/user/barajona2#p/u/7/Hy0BRcAk-kg


31.05.2011 21:32

Re: Japonská bezduchosť?

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Papi samozrejme som mal na mysli ,že všetci boli na jednej štartovacej čiare. Japonsko bolo po vojne rovnako roz.ebané ako Nemecko.
Iba tvrdou prácou a disciplínou sa mohli dostať na špicu . Ano autá nevyrábali , ale myslíš že pre Kawasaki ktorá vyrábala lietadlá bolo ťažké začať montovať motorky ?
Keď môžem porovnať ,taký "európsky japonci" sú nemci ,všetko robia poriadne na 100%.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (31.05.2011 21:37)


31.05.2011 21:36

Re: Japonská bezduchosť?

>:-) Marek, len na 90% - inak by vyhrali vojnu ;-)


31.05.2011 21:55

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marek750 - dik za kompliment ale ako skalny fanusik nemeckych motoriek musim povedat ze tych 100% to nie je, pri starsich modeloch to to percento bolo blizsie k stovke, pri novsich modeloch neboxerovych motoriek to slo dole

ale zhodneme sa ze az donedavna sa 100% snazili robit vsetko inak :-)))

p.s. papi myslim ze nemci by vojnu vyhrali nebyt toho fuzkateho rakuskeho maliara ktory im to v zavere posral


31.05.2011 22:19

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak ja to zaklincujem , ale toto sa mi páči :

Pozri obrázok


31.05.2011 22:37

Re: Japonská bezduchosť?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

raptak, ten knuckle head ide na volnobeh jak drum&base, breakbeat a techno dokopy.. to nemusim pocuvat ani mp3 player :-D parada [dobre]

(... myslim, ze aj pri boxerovych novsich modeloch islo to percento dole >:-) )

k teme: ked je raz motorka dobra a ma charakter, je mi uplne suma fuk z ktorej krajiny pochadza.. a samozrejme je ich vela aj z japonska


31.05.2011 22:39

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitazku nie veru pri boxeroch neslo ;-)

mozno prve 12 mali par detskych vad (v elektronike) ale v sucasnosti su rovnako bezproblemove ako starsie 1150 alebo 1100


31.05.2011 23:23

Re: Japonská bezduchosť?

Možno idem písať voloviny, ani to nečítajta... Listujte ďalej >:-)

marek750, keď si už spomenul Kawasaki... Práve na toto som narážal, keď som spomínal na začiatku dejiny v spojení s "dušou" motoriek.

Každá líška svoj... tak zoberme napr. trojicu Carlo Guzzi-Giorgio Parodi-Giovanni Ravelli, ktorí sa v praveku (Guzzi oslavovala 15. marca tohto roku okrúhlu deväťdesiatku) dohodli na založení firmy. Guzzi zodpovedá za konštrukciu a výrobu, Parodi za financovanie rozbehu a Ravelli ako závodník, sa postará pomocou výsledkov o popularizáciu svojich motocyklov. Lenže Ravelli sa zabil pri leteckom nešťastí (bol letecký dôstojník-pilot, podobne, ako Parodi) - a legenda hovorí, že na jeho pamiatku je symbolpm Guzziniek letiaci orol.
Výroba sa ale rozbehla, úspechy sa dostavili, rekordy a majstrovské tituly prišli tiež, ale aj tragické udalosti, neúspechy - a potom zase nové začiatky a nové úspechy... A boj a boj a boj... a zábava. Peniaze nie sú všetko, míňali sa v záujme veci...

Podobne na tom boli aj ostatné európske firmy, ich pretekári (v praveku často samotní majitelia alebo konštruktéri) sa osobne poznali a stretávali sa na rôznych pretekoch (netvrdím, že sa mali radi...), hromadili sa historky, perličky, úspechy a neúspechy - a do motoriek vkladali aj svoju dušu a tie takto dozrievali, ako dobré víno, ba ako 400-ročný anglický trávnik... Tradície si nekúpiš...

A mega-koncern Kawasaki, čo vyrábal tankery, lokomotívy a najrôznejšie strojárenské výrobky - odrazu začal vyrábať motorky, lebo ich ekonómovia vypočítali, že sa to oplatí... No, neviem, ako na tom boli tie mašiny s "dušou" - asi nič moc...
Ale odrazu sa ti objaví 900 Z1, no N Á D H E R A :-O - Už som to viackrát napísal, u mňa absolútne Nr. 1 medzi všetkými motorkami sveta. Nesrandujem ;-) Má obrovskú, krásnu dušu, presne, ako perfektná zelenooká brunetka s krásnymi prírodnými štvorkami... :-* :-* :-* To je ona, osobne: ;-)


Pozri obrázok

edit: NA JAR NA BUDÚCI ROK MÁ 40 ROKOV...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (31.05.2011 23:31)


01.06.2011 17:17

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papi , ani toto nebolo zlé :

Pozri obrázok


a teda aj trochu Európy (v tejto podobe asi nie veľmi známej) .

Pozri obrázok


01.06.2011 22:20

Re: Japonská bezduchosť?

atir
 Kávičkár 

Ikona

chlapci, nemylite si to tu s temou pravek? :-D motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=47892

dakujem za videjko indiana, sanka dole, klobuk dole

"...ich pretekári (v praveku často samotní majitelia alebo konštruktéri)..." toto mi silno pripomenulo jedneho americkeho sucasnika, je pravda, ze v dnesnej dobe vynimka


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122544 | Včera: 220032