Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Japonská bezduchosť? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJaponská bezduchosť? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

01.06.2011 22:20

Re: Japonská bezduchosť?

atir
 Kávičkár 

Ikona

chlapci, nemylite si to tu s temou pravek? :-D motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=47892

dakujem za videjko indiana, sanka dole, klobuk dole

"...ich pretekári (v praveku často samotní majitelia alebo konštruktéri)..." toto mi silno pripomenulo jedneho americkeho sucasnika, je pravda, ze v dnesnej dobe vynimka


01.06.2011 17:17

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papi , ani toto nebolo zlé :

Pozri obrázok


a teda aj trochu Európy (v tejto podobe asi nie veľmi známej) .

Pozri obrázok


31.05.2011 23:23

Re: Japonská bezduchosť?

Možno idem písať voloviny, ani to nečítajta... Listujte ďalej >:-)

marek750, keď si už spomenul Kawasaki... Práve na toto som narážal, keď som spomínal na začiatku dejiny v spojení s "dušou" motoriek.

Každá líška svoj... tak zoberme napr. trojicu Carlo Guzzi-Giorgio Parodi-Giovanni Ravelli, ktorí sa v praveku (Guzzi oslavovala 15. marca tohto roku okrúhlu deväťdesiatku) dohodli na založení firmy. Guzzi zodpovedá za konštrukciu a výrobu, Parodi za financovanie rozbehu a Ravelli ako závodník, sa postará pomocou výsledkov o popularizáciu svojich motocyklov. Lenže Ravelli sa zabil pri leteckom nešťastí (bol letecký dôstojník-pilot, podobne, ako Parodi) - a legenda hovorí, že na jeho pamiatku je symbolpm Guzziniek letiaci orol.
Výroba sa ale rozbehla, úspechy sa dostavili, rekordy a majstrovské tituly prišli tiež, ale aj tragické udalosti, neúspechy - a potom zase nové začiatky a nové úspechy... A boj a boj a boj... a zábava. Peniaze nie sú všetko, míňali sa v záujme veci...

Podobne na tom boli aj ostatné európske firmy, ich pretekári (v praveku často samotní majitelia alebo konštruktéri) sa osobne poznali a stretávali sa na rôznych pretekoch (netvrdím, že sa mali radi...), hromadili sa historky, perličky, úspechy a neúspechy - a do motoriek vkladali aj svoju dušu a tie takto dozrievali, ako dobré víno, ba ako 400-ročný anglický trávnik... Tradície si nekúpiš...

A mega-koncern Kawasaki, čo vyrábal tankery, lokomotívy a najrôznejšie strojárenské výrobky - odrazu začal vyrábať motorky, lebo ich ekonómovia vypočítali, že sa to oplatí... No, neviem, ako na tom boli tie mašiny s "dušou" - asi nič moc...
Ale odrazu sa ti objaví 900 Z1, no N Á D H E R A :-O - Už som to viackrát napísal, u mňa absolútne Nr. 1 medzi všetkými motorkami sveta. Nesrandujem ;-) Má obrovskú, krásnu dušu, presne, ako perfektná zelenooká brunetka s krásnymi prírodnými štvorkami... :-* :-* :-* To je ona, osobne: ;-)


Pozri obrázok

edit: NA JAR NA BUDÚCI ROK MÁ 40 ROKOV...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (31.05.2011 23:31)


31.05.2011 22:39

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitazku nie veru pri boxeroch neslo ;-)

mozno prve 12 mali par detskych vad (v elektronike) ale v sucasnosti su rovnako bezproblemove ako starsie 1150 alebo 1100


31.05.2011 22:37

Re: Japonská bezduchosť?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

raptak, ten knuckle head ide na volnobeh jak drum&base, breakbeat a techno dokopy.. to nemusim pocuvat ani mp3 player :-D parada [dobre]

(... myslim, ze aj pri boxerovych novsich modeloch islo to percento dole >:-) )

k teme: ked je raz motorka dobra a ma charakter, je mi uplne suma fuk z ktorej krajiny pochadza.. a samozrejme je ich vela aj z japonska


31.05.2011 22:19

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak ja to zaklincujem , ale toto sa mi páči :

Pozri obrázok


31.05.2011 21:55

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marek750 - dik za kompliment ale ako skalny fanusik nemeckych motoriek musim povedat ze tych 100% to nie je, pri starsich modeloch to to percento bolo blizsie k stovke, pri novsich modeloch neboxerovych motoriek to slo dole

ale zhodneme sa ze az donedavna sa 100% snazili robit vsetko inak :-)))

p.s. papi myslim ze nemci by vojnu vyhrali nebyt toho fuzkateho rakuskeho maliara ktory im to v zavere posral


31.05.2011 21:36

Re: Japonská bezduchosť?

>:-) Marek, len na 90% - inak by vyhrali vojnu ;-)


31.05.2011 21:32

Re: Japonská bezduchosť?

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Papi samozrejme som mal na mysli ,že všetci boli na jednej štartovacej čiare. Japonsko bolo po vojne rovnako roz.ebané ako Nemecko.
Iba tvrdou prácou a disciplínou sa mohli dostať na špicu . Ano autá nevyrábali , ale myslíš že pre Kawasaki ktorá vyrábala lietadlá bolo ťažké začať montovať motorky ?
Keď môžem porovnať ,taký "európsky japonci" sú nemci ,všetko robia poriadne na 100%.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (31.05.2011 21:37)


31.05.2011 21:29

Re: Japonská bezduchosť?

Aj toto tu už bolo:
Štart Indiana po nejakých XX rokoch... To je voľnobeh, vole... (ujo kiwiindian vie, ako na to...)
inak www.KiwiIndian.com ;-)


www.youtube.com/user/barajona2#p/u/7/Hy0BRcAk-kg


31.05.2011 21:07

Re: Japonská bezduchosť?

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Toto mi nerobte!!
Neskutočná motorečka.
Dá sa vôbec niečo také niekde pozháňať??? :-*


31.05.2011 21:07

Re: Japonská bezduchosť?

>:-)
offtopic, triplicita, staré, ale dobré >:-) Akej značky mám auto? :-D


Video: www.youtube.com/watch?v=z-SdmAAv6ls


31.05.2011 20:47

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pennywisse

asi si myslel toto, to je radost pocuvat..


Video: www.youtube.com/watch?v=gtkgebik_Vw


31.05.2011 20:32

Re: Japonská bezduchosť?

Balzamom na moto dusu je moto hudba ;-) sebessegoltara.blog.hu/2011/05/23/motorral_zenelo_barom


31.05.2011 18:47

Re: Japonská bezduchosť?

Offtopic ( >:-) Romanka, len pre teba: >:-) )

Zábava - Video, Audio, Foto: Royal Enfield...&todo=added&p=last


31.05.2011 17:52

Re: Japonská bezduchosť?

>:-) Angelsk, nonono >:-)

"Duch" radšej nechajme, je to aj tak imaginárny pojem a každý vidí za tým slovom niečo iné...

Ale ekonomika je iná vec. V našej dedine do začiatku 60-tich rokov bolo cca 4-500 motoriek (v niektorých rodinách aj tri, napr. v našej) a štyri-päť osobných automobilov. Mobilitu aspoň niektorých členov rodiny jednoznačne zabezpečovali hlavne motorky, lietala ich kopa aj so sajdkou. Vôbec nie je pravda, že najprv mali "praktickejšie" dopravné prostriedky... Otec zodral dve motorky a skúter Tatran 125, kým sme si kúpili auto, dedo mal kopec motoriek, ale auto nikdy... Ani na západe to nebolo inak, ani pred vojnou (kríza), ani hneď po vojne - a v Japonsku už vôbec nie... Osobné autá ani nevideli - ostatne stačí sa pozrieť, ako sa jazdí dodnes na ďalekom východe... Jasné, že duch nikto napr. v Rangúne nerieši, nasadnú šiesti na moped a mažú... Keby že čakali s kúpou motorky až po aute, chodia všetci ešte peši... Ani u nás sa nelietalo v 1960 na hobby-jogurtoch so 150 koňmi... Stadion, Jaweta, Pionier, Peráky, kývačky - a do roboty sa jazdilo, denne, 10 km tam a 10 späť. Aj neprakticky, v daždi.

:-D :-D :-D Goldy, a ty sa nedurdi, veď aj moja počítačom a ekonómami navrnutá vykastrovaná CBF-ka má dušu, volám ju Reďkovka, občas ju pohledkám a niečo jej aj pošepkám do uška. Bo dnes už aj reďkovky majú uši... >:-)

Píšte, čo chcete, už to tu preháňam >:-) Súhlasím s každým názorom, aj so svojim :-D


31.05.2011 17:48

Re: Japonská bezduchosť?

Papi a všetci srdciari - nedá mi, aby som nepridal 17 deka historickej motoduše- najemno nakrájanej ;-) Royald Enfield si zmienku v histórii rozhodne zaslúži.A koho to nebaví, nech nečíta ;-) :

...zastavil som pred statkom taký premrznutý a stuhnutý, že som sa pri zosadaní z motorky sklátil na zmrznutú zem. Našťastie, motorka si pomaly ľahla vedľa mňa, nič sa nestalo. Bol to dobrý stroj. Royal Enfield J2 1947. Bol to prvý model s prednými teleskopickými vidlicami, ktorý bol v roku 1948 osadený twinom o objeme päťsto kubíkov s výkonom dvadsaťpäť koní. Natoľko mi prirástol ku srdcu, že si zaslúži, aby sme sa v krátkosti zmienili o jeho materskej značke, ktorá bola založená ako továreň na výrobu bicyklov pod názvom ENFIELD CYCLE Co. v meste Redditch neďaleko Birminghamu v roku 1898. Od bicyklov prešla na trojkolky a po roku 1900 aj motocykle. Od samotného vzniku ju riadil Robert Smith a neskoršie vedenie prevzal jeho syn Frank, obaja boli vojaci z povolania. Bratia Smithovci, ktorí boli celkom traja, holdovali pretekom, predovšetkým terénnym, preto skoro každý jednovalcový model mal aj terénnu variantu. Konštruktérmi boli E. O. Pardoa a T. Wilson-Jones, tiež zanietení trialoví nadšenci. Hlavným programom značky bola výroba pre vojsko, pretože fabrika bola v podstate zbrojovka a motocykle boli výrobkami doplnkového programu. Prvé motocykle mali dvojtaktné motory a neskoršie pribudli vidlicové štvortakty. Najslávnejšími však boli stojaté štvortaktné jednovalce, ktoré si objednala armáda. Tieto dostali priliehavý názov Bullet - guľka. Objavili sa v roku 1930 so skloneným valcom a objemom tristopäťdesiat a neskôr päťsto kubíkov, ku ktorým neskoršie pribudla aj varianta dvestopäťdesiat. Terénne typy vychádzali vlastne z modelu Royal Enfield JF z roku 1936 so stojatým valcom. Smithovci istý čas laborovali s počtom ventilov dva, tri a štyri. Posledné usporiadanie bolo poruchové a drahé, preto sa vrátili k dvom ventilom s rozvodom OHV. JF bola päťstovka s výkonom devätnásť koní a s neodpruženým zadným kolesom. Neprehliadnuteľné boli pre športové modely typické vrchom vedené výfuky a rybie chvosty na ich koncovkách. Vojnová výroba motocyklov sa sústredila do podzemnej továrne vo Wiltshire, familiárne nazývanej „ Jaskyňa “ a predovšetkým to boli tristopäťdesiatky WD/C a WD/CO o objeme 570 ccm a dokonca i len s 250 ccm. Raritou bol model Flying Flea - blcha, ktorý slúžil výsadkárom a zhadzovali ho z lietadiel poskladaný v bareloch.Počas bojov v Sýrii aj v Afrike nám verne slúžili a nejednu slečnu z podporného štábu sme na nich odviezli na romantický výlet, aby sme ju opäť priviezli naspäť, ale už ako mladú dámu. Po vojne sa u Enfieldov naplno začali vyrábať trialové stroje.Modelom Royal Enfield Trials Bullet si značka spravila dobré meno. Tristopäťdesiatka mala výkon sedemnásť koní pri 5500 ot./min., vyhrávala celú radu pretekov a s modernizáciami sa vyrábala až do roku 1963. Päťstovka bola menej úspešná a vyrábala sa len do roku 1953. Úspešnosť si Bullet zabezpečil solídnym výkonom a rámom so zadnou kyvnou vidlicou, teda novodobým konceptom, s ľahkým ovládaním. Neskoršie sa továreň vrátila aj k dvojvalcom, ale stojatým, ktoré boli vyrábané ako konkurenti Triumphom Speed Twin. Ich objem sa vyšplhal až na sedemstopäťdesiat kubíkov, ktorými disponoval model Interceptor. Počas celej histórie značky táto produkovala aj dvojtaktné modely prevažne s motormi Viliers dvestopäťdesiat. Podobne ako ostatné klasické štvortaktné britské značky, ani Enfield sa neubránil úpadku a v roku 1962 továreň zmenila majiteľa aj meno na Enfield Precision. V roku 1967 sa brány továrne zavreli a výroba modelu Interceptor bola nakrátko premiestnená do West Country a neskoršie do Bratfordu-on-Avonu.
Po roku 1970 zostávajúce motory Intercetor odkúpili bratia Rickmanovci a montovali ich do vlastných rámov a továreň sa vrátila opäť k dodávkam pre armádu. Model Bullet sa však vyrába dodnes v Indii a v rámci módnej retrovlny sa dováža do Európy. S hrdosťou môžem vyhlásiť, že Royal Enfield je značka, ktorá ako jediná prežila dodnes bez zmeny koncepcie a celkového vzhľadu a dnešný indický Bullet je v podstate ten istý klasik, ako skoro šesťdesiat rokov starý dobrý Bullet, čo je bez preháňania svetové unikum...


31.05.2011 16:53

Re: Japonská bezduchosť?

Angelsk
 Kávičkár 

Ikona

História :-D :-D :-D sa spamätajte u motoriek to nie je bohužiaľ nič ušľachtilé, všetko sa to vždy začalo zo sprostých ekonomických dôvodov, takže na začiatku nie je duša, ale profit, všetko prišlo až v dobe keď ľudia už nemuseli šetriť a mali dosť finančných prostriedkov na kúpenie praktickejších dopravných prostriedkov a oni napriek tomu začali dávať prednosť, tým nepraktickým motocyklom na ktorých zmoknete a nie sú pohodlné a boli to takýto ľudia ktorí určovali ducha motoriek, bez nich by žiadna firma neprežila a preto ĎAKUJEM VÁM, ŽE STE TU BOLI Takže nie je to značka história a ni technické parametre, ste to vy vy ste dušou vašeho motocykla ;-)


31.05.2011 14:23

Re: Japonská bezduchosť?

RHplusB - veď nikto nemusí súhlasiť - ale tiež vidíš za tými motorkami ľudí, že? >:-) Husaberg - to sú ľudia, hlavne Švédi, čo po odkúpení Husqvarny Talianmi pokračujú vo výrobe pod iným menom, Bimotu ti skôr popíše Retro, ale toľko prezradím, že je to mozaika z mien troch vymakaných odborníkov, Vertematiových asi tiež netreba predstaviť. Či tieto mašiny majú dušu - o tom by mohol niekto polemizovať - ale ja práveže verím, že majú.
Asi sa chápeme... či? ;-)


K tým Japoncom ešte toľko: Raz v jednej moto-debate sa riešilo, že Japonci koľko super značiek zničili, blablabla - a ja som si dovolil poznamenať, že nebyť ich, možno sa už vyrábajú len skútre Vespa...
Podľa mňa totiž motorky pomali začali umierať už pred nástupom Japoncov, keď VW začal viac predávať, ako DKW, to neveštilo nič dobrého, anglický Norton-Williers-Triumph sa zlučoval, BSA už bol spojený s Triumphom...Výroba stagnovala alebo klesala...
Darmo MV Agusta vyrábala priečny štvorvalec o 3 roky skôr, ako Honda prišla s CB 750, predalo sa ich za nejaké dva roky ani nie 170 kusov...

Preto museli prísť Japonci, hlavne Honda s CB 750, keď to svet uvidel, všetci sa posrali a motorky sú nadlho zachránené :-D
Dobre, viem, že preháňam, ale musím. Aby sme sa skôr pochopili (či pochytili?) ;-) >:-)








31.05.2011 14:20

Re: Japonská bezduchosť?

Pennywisse
 Turista 

Ikona

vzdy sa mi pacilo retro, W650, W800, vsetko dvojvalcove od Triumphu a hlavne Scrambler, motorky Ural ,, a ine, a v poslednom case neviem co sa somnou deje ja co som sa skoro nikdy neobzrel za taliankou sa mi medzi tieto tu dostalo aj Guzzi a nie a nie s nou prec.
Retro ma u mna dusu stale a pre to je hlavne o tom co sa komu paci.
raz sem raptor dal take video haryka ako isiel uz uz skapat na volnobehu a vzdy si to neako rozmyslel a este aj zakaslal pri tom to ma uplne dostalo , nechcem si to priznat ale odvtedy mi je aj HaD sympaticke :-D
Mam v tom zmatok , dusu ma u mna len to co si myslim Ja ze tu dusu ma. 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pennywisse (31.05.2011 14:20)


31.05.2011 14:17

Re: Japonská bezduchosť?

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

Niektorí sa tu ondíte, že aká téma! :-((( No krásna! ;-) Odhalila v niektorých poetov. filozofov, historikov, jazykovedcov a tak . [dobre] Ďakujem zakladateľovi za pekné čítanie, hneď sa mi bude lepšie jazdiť na mojom bezduchom, spoľahlivom, naleštenom, studenom Introšovi a pri srdci ma bude hriať slastný pocit z jazdy, užijem si šumenie vetra v prilbe a bublot výfukov a pre mňa bude mať Introš dušu o akej ste ani nechyrovali .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goldy (31.05.2011 14:23)


31.05.2011 13:59

Re: Japonská bezduchosť?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

papiboy, velmi nerad, ale dovolim si nesuhlasit. Nejde az tak o historiu, ale skor o mimoriadne technicke riesenia, novatorstvo, ochotu riskovat, trend udavajuce modely.
Bimota, Vertemati, Husaberg v podstate ani nemaju historiu, ale viacere ich stroje rozhodne maju dusu lebo clovek citi, ze ich tvorcovia dali do vyvoja kus srdca, ze to nebrali len ako pracu od 8. do 5.

Podla mna dusu maju revolucne modely alebo stroje s vynimocnymi vlastnostami.
GS-o boxer je legenda. Naproti tomu BMW G650GS bude furt len prefarbena aprilia s motorom rotax- bezduchy stroj, hoci ma taku istu nalepku BMW, s celou ich historiou ako boxer.

Zvlastny argument o porusovani embarg a medzinarodnych dohod. Hlavne, ked v tej istej suvislosti sa spominaju americke, anglicke, ci nemecke znacky.

Tak, ci tak, mi je cudne, ak sa povie, ze nejaka motorka nema dusu, ked aj na stvorke nemozem ist plny plyn lebo ide na zadne a este patka v zatacke hrabe. Co potom taky clovek chce od motorky?

V-MAX, DR800BIG alebo GoldWing nemaju dusu? Co taka VTR SP-1? Kazdy jeden sroubik na tej motorke hovori "ak chceme, dokazeme porazit Ducati ich vlastnymi zbranami". Ani to nema dusu?


31.05.2011 13:57

Re: Japonská bezduchosť?

>:-) Marek, ja nechcem vojnu, napísal som svoj pohľad na vec.
Keby už išlo o to, sám by som dokázal všetky svoje tvrdenia vyvrátiť, poznám predsa kopu "opozičných" názorov... S nimi sa však nestotožňujem :-D :-D :-D

Nemám nič proti Japoncom, čo som písal, som nevymyslel. Koľko Talianov alebo Francúzov či Američanov študovalo vtedy v Japonsku? Pramálo, nemali od koho a nemali čo...
Tisíce Japoncov však prijímali všade vo svete na univerzity, do Japonska však išli zo západu najlepší odborníci, aby pomohli s výstavbou.
Americké výčitky kvôli atómovým bombám boli násobené rastúcim tlakom svetovej verejnosti na USA postupne, ako sa objavovali trvalé následky radiácie, takže Japonsko bolo dotované nielen "jednorázovo", ale dlhšie a viac, ako hociktorá iná krajina.
To, že kto kedy čo všetko ešte okrem Japoncov porušoval, som predsa neriešil, ani nechcem... S dušou motoriek to aso nič nemá spoločné :-D

P.S. Opravujem tiež zhora: "hotový inžinieri" na "hotoví inžinieri" >:-)


31.05.2011 13:51

Re: Japonská bezduchosť?

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Skoro dobre :
Francúzskej

a
Naši blbí..

Iba mocní (v mn.č.)..


31.05.2011 13:36

Re: Japonská bezduchosť?

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

Tiež si nemyslím, že by japonské motorky trpeli nejakou bezduchovosťou. Skôr je to o tej okukanosti. Keď niekde idem stretnem xy hornetov, v-stromov, banditov....... Nikto sa pri nich už nepozastaví, lebo sú ich tu mraky a všetky sú konštrukcne v podstate rovnaké alebo podobné. Ale fungujú dobre.
To isté je aj s autami.


31.05.2011 13:17

Re: Japonská bezduchosť?

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Už je to dúfam dobre ;-)


31.05.2011 13:13

Re: Japonská bezduchosť?

Marek 750 - nezadrbávaj mi do poeta :-D :-D ale v zásade s tou poslednou vetou si sa trafil do esenciálnej podstaty práva ;-) s jednou maličkou pripomienkou nabudúce daj v množnom čísle i , aby si sa vyhol Vadimovmu jazykovednému okienku

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Romanka (31.05.2011 13:14)


31.05.2011 13:06

Re: Japonská bezduchosť?

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Papiboy historický pohľad"
"Navyše po vojne v Japonsku sa s medzinárodnou pomocou stavali moderné fabriky, inštalovali sa najvyspelejšie výrobné technológie z celého sveta".....
Nejak si zabudol spomenúť že túto pomoc dostávali aj Taliani ,Nemci, Francúzi... atď. Naši blbý komouši to bohužiaľ odmietli.
Myslíš že USA dodržiava nejaké medzinárodné dohody (suroviny energie emisie) ??? :-D
Keď Japonsko ešte pred 2.svetovou vojnou nakupovalo predražený kaučuk ,ropu ,uhlie,železnú rudu ... z Americkej Indonézie a Francúzkej Indočíny ,to bola aká spravodlivosť ?
Iba mocný a bohatí určujú čo je spravodlivé!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (31.05.2011 13:16)


31.05.2011 12:25

Re: Japonská bezduchosť?

slobo
 Bahniak 

Ikona


31. 5. 9:46 - [dobre]
_________________________________________



" tve oci ( o-ø` Pane DAVIDSON ) me videli v zarodku,

vsechno bylo napsano v tve knize:

( Pozri obrázok

nezávisle,.. vsechno .. Pro potrebu... motorkáru )

Dny tak, jak se vytvareli, driv nez jediny z nich nastal."



Zalm X39,16 - pro, MRide SK - eku. preklad, Ptk
__________________________________________


sk.wikipedia.org/wiki/Du%C5%A1a_%C4%8Dloveka


31.05.2011 11:56

Re: Japonská bezduchosť?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

papinko náš milovaní, tak Ťa máme rádzi, že bis nám aj moheu vjec takto viprávjat :-*


31.05.2011 11:50

Re: Japonská bezduchosť?

Papi :-O :-O :-* [dobre]


31.05.2011 11:40

Re: Japonská bezduchosť?

Majky ano hlupa tema a ty do nej "chytrak" reagujes ;-)


31.05.2011 11:11

Re: Japonská bezduchosť?

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Majky Jamaha,
napíš to 916ke e-mailom Fogartymu a Corserovi.. :-D


31.05.2011 11:05

Re: Japonská bezduchosť?

MajkyYamaha
 Jogurťák 

Ikona

Raptor U mna bola GSXR z dob Ducati 916 vazna pecka a 916 mohla iba snivat o uspechoch GSXR vo svete. Ale ked si uz zacal tahat chutovky porovnaj Hondu RC30 s Ducnami z tohto obdobia... ;-) A o kopirovani dizajnu, to je na dlho ved aj tvoj Baworak okopcil kus japonskeho DR Big... :-D

Inac riadne hlupa tema... [zle]


31.05.2011 10:45

Re: Japonská bezduchosť?

Tak tak, hlavne ta sucasna produkcia od Ducati (Streetfighter, Multistrada) ozaj duse pobrala. :-~


31.05.2011 10:33

Re: Japonská bezduchosť?

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

papiboy,
pekne si to napísal [dobre]


31.05.2011 9:46

Re: Japonská bezduchosť?

Duch, to sú dejiny...

Dušu vdýchli v praveku do svojich strojov William a George Brough alebo napr. Carlo Guzzi. Duch bratov Harleyovcov a Waltera Davidsona hrkoce a natriasa dodnes v každom Harýku. Ich japonské kópie tú charizmu nebudú mať nikdy, nech sú aj stokrát dokonalejšie...

"Bezduchovosť" japonskej dokonalosti začala šíriť na svoju obranu už stagnujúca európska a americká moto-výroba v šesťdesiatych rokoch. Svet sa prebral z povojnovej letargie, prechádzalo sa na autá, jazdiť na moto už nebolo "cool". >:-)
Japonci zas dokonale zneužívali povojnovú medzinárodnú pomoc, ich študenti (často hotový inžinieri z praxe) študovali so štedrými štipendiami na najlepších univerzitách sveta a priemyseľnú špionáž zdokonalili na nevídanú úroveň.
Navyše po vojne v Japonsku sa s medzinárodnou pomocou stavali moderné fabriky, inštalovali sa najvyspelejšie výrobné technológie z celého sveta. Za pár rokov motocyklová výroba nasýtila zdánlivo nenasýtiteľný japonský trh, obrovské zisky sa investovali do modernizácie technológie. Produkty bolo treba umiestniť, zo strany Japoncov sa začali porušovať medinárodné dohody a embargá (suroviny, energia), prekračovali sa vývozné kvóty, ich nástup vo svete bol agresívny, "bezduchý". Zmizli moto-firmy s patínou, ako Laverda, NSU, Zündapp, Norton, BSA, Harley bol na okraji krachu... Zato však z motoriek sa stala prestížna zálažitosť, hobby-náradie, motorky zaznamenali zásluhou Japoncov nevídaný celosvetový boom. [dobre]
O duši sa pomali prestalo hovoriť, nikoho to nejak nezaujímalo.

Ja osobne skôr naliezam dušu v japonských mašinách vyrobených medzi r.1960-1980, dnešné PC-CNC vytvorené a robotmi poskladané stroje sú už skôr o ekonomike, marketingu a boji o prežití...

Na začiatku bol Pygmalion, ktorý vytvoril krásnu sochu a Afrodita tej soche vdýchla dušu... Dnes sú poličky v obchodoch plné podobných sošiek, ale nejak už to nie je ono. Až na malé výnimky - ale u nich už ani nie je zaujímavá krajina pôvodu... ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (31.05.2011 9:50)


31.05.2011 7:47

Re: Japonská bezduchosť?

Bezducha je kazda, kym jej nenalozis >:-)


31.05.2011 6:52

Re: Japonská bezduchosť?

robobiker
 Kávičkár 

Ikona

:-D ..aha esteze nemam 1098 :-))) ..ale bez toho titulu by som bol tazky frajer :'( ..neda sa to vratit???


30.05.2011 16:07

Re: Japonská bezduchosť?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

ešče že nemám titul a aňi 1098, aspoň nejsme trpák.... :-D


30.05.2011 15:53

Re: Japonská bezduchosť?

datadive
 Kávičkár 

TUBE LESS (bez dusova) 8-) ....aspon tak mi pisu v navode >:-)


30.05.2011 15:50

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

No s tými parametrami motora je to tak na úrovni šťučky akvarijnej . :-)))

Ja nehovorím , že nie je pekná , len že si mohli dať viac záležať na spracovaní (ale zase , aspoň nechali priestor pre druhovýrobu) .


30.05.2011 15:40

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel pri vsetkej ucte si dovolim povedat ze W800 vypalila rybnik a takato to "stuka" z japonskych vod uz dlho nevyplavala

resp ano CB1100 ale ta sa u nas neneresi :-~


30.05.2011 15:20

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , mne sa W800-vka na pohľad páči (aj keď W650-ka viac) , len spracovanie niektorých dielov nie je také , ako by som od retromotocykla očakával , aj keď tento trend je pozorovateľný už viac rokov .
Retromoto musí byť honosné "každým coulem" , aj napr. uchytením riadítok , atď ...
Preto som aj použil ten starý vtip : Zdiaľky dobre , zbližšia (už) horšie ...


30.05.2011 14:36

Re: Japonská bezduchosť?

danopanci
 Kávičkár 

Ikona

Raptor to poznáš ???? DDBOSSHOSS :-D :-D :-D

- ináč si zaklincoval - inžinier na 1098 :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


30.05.2011 14:34

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel co sa ti nepaci na W800? :-@ :-O

ved to je uplne uzasny kus japonskej retromotorky [dobre]

ono s tym image - poznam trpaka s titulom co jazdi 1098 a je to furt len trpak s titulom na 1098
poznam pana motorkara ktory ma doma "tuctovu" 15 rocnu japonsku CBR600F v originalnom laku a stave

staci aby si raz otvoril usta a ked mas v hlave nasrate tak mozes mat aj BOSS HOSS a furt budes len dilino s BOSS-HOSSOM ... a nepomoze ti ani picenka made in dolce gabanna


30.05.2011 14:31

Re: Japonská bezduchosť?

Lado72
 Kávičkár 

Ikona

Mať tak vaše problémy......

nič iné ma k tejto téme nenapadlo... >:-)

Ale keby niečo, tak nič....som nepovedal


30.05.2011 14:27

Re: Japonská bezduchosť?

SADLATY
 Geriatrik 

kazda hmotna vec ma v sebe tolko "ducha a emocii", kolko len v nej chcem vidiet. A ked sa mi zda charizmaticka "tuctova" honda hornet, nepresvedci ma o opaku nikto. Toto sa mi paci, ze kazdy ma to svoje, pri com mu srdiecko poskoci. Je to presne ako so zenami - jeden je na blondinky, druhy na brunety ci ciernovlasky, aj tak sa zhodneme, ze podstatnejsie je, ci ta alebo ona ma pekny zadok ;-) :-D
a aj to sa nezhodneme ako ten pekny zadok vlastne zedefinovat


30.05.2011 14:24

Re: Japonská bezduchosť?

danopanci
 Kávičkár 

Ikona

Rizlaman13 - si majiteľ SV - v avatare si mal DUCATI a založil si úplne dementnú tému o duši. Čo ja viem - ale mne to pripadalo ako pobúrenie - neviem čo si chcel dosiahnuť - alebo čo si chcel docieliť - no doposiaľ si si na vlastnú otázku dokázal odpovedať aj sám ;-) .

Ak tej duši ------- nikde som nespomenul Italov ......


30.05.2011 14:10

Re: Japonská bezduchosť?

Brazel tvoj nazor ja si moto kupujem podla seba co sa hlavne paci mne ;-)
Nebudes verit ale kde som zatial bol vzbudila pozornost a kladne ohlasy.
Co by si mi teda odporucil ty?


30.05.2011 14:05

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak to si si mohol kúpiť pre image aj voľačo poriadnejšie ako W800-vku , lebo na tú sa hodí starý vtip :

Ó , pán sused , Vaša žena vyzerá čím ďalej , tým lepšie !
No hej a čím bližšie , tým horšie
:-(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.05.2011 14:05)


30.05.2011 13:50

Re: Japonská bezduchosť?

RHplusB mam rad moto ale na druhej strane si ich "len" kupujem na machrovanie lebo na to mam. ;-)


30.05.2011 13:00

Re: Japonská bezduchosť?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Zeby Honda NSR500 nemala dusu?
Ked ju nastartovali, tak sa mi rozbuchalo srdce a netusim, co vsetko by som bol vtedy ochotny podpisat alebo urobit, len aby som sa na tom mohol ist odviezt ja.
O kolko viac duse moze mat este motorka?

Rad sledujem podobne temy, lebo vidno, kto ma rad motorky a kto si len za peniaze kupuje nieco na machrovanie.


30.05.2011 12:33

Re: Japonská bezduchosť?

Danopanci pre tvoj pokoj v dusi ten avatar menim :-O

Niekto to pochopil cele niekto nie nic nove vo svete. Ide o to ze nadnasate casto svoje italo masinky (napriklad) od japonskej vyroby a pritom su to vsetko iba "stroje" a tu "dusu" co som myslel im davaju majitelia...


30.05.2011 10:03

Re: Japonská bezduchosť?

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

rapťák mi píše z duše ;-) [dobre] ...ešte by som pokračoval v histórii cez 888 až k 851 ;-)

nehovorím, že japonské motorky nemajú "dušu", myslím, že je to relatívny pojem pre každého človeka individuálne...ale po dvoch "novších" japoncoch mám starú talianku a viem, že mám, čo som chcel...v porovnaní s japoncami vôbec nie nespoľahlivú motorku s "vlastnou dušou" :-)


30.05.2011 8:34

Re: Japonská bezduchosť?

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Prrrrr, kto to napísal, že JAWY nemajú DUŠU ?! :-@ Kerý Dambldór to bol ?! Ta ťahaj si friško dajakú literatúru ozrieť, a sadni na dajakú !!!! Ty pohan !!!!

Moja Žofia, tá má takú dušu, že koniec, to by tu polovica z vás na riť padla ! Každá moto má dúšn... záleží na majiteľovi, či sa sňú vypráva, alebo len mlčky jazdí a dáva jej papať benál ... :-)

Žofku treba hladkať, mluviť sňú a občas jej dačo pekné povedať ... Sííííce si občas keď je moc rozpálená trošku zamrmle (buububububububu... ) ale to ju treba nechať troška odstáť aspoň 5 minúť a porádne ju rozpáliť ( Réédnáá Réédnááá ) :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Trojan (30.05.2011 8:48)


30.05.2011 8:15

Re: Japonská bezduchosť?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

miku - co je f prdeli? zase si skusau analik? :-D :-D jak tu stopadesatku v DS? :-)))


29.05.2011 21:29

Re: Japonská bezduchosť?

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Robobiker tá Guzzi vyzerá úžasne [dobre]
Moja prvá jazda na štvortakte bola Honde CBR600 huricane v roku 1995. V tú noc som nevedel ani zaspať tak ma to vzalo :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (29.05.2011 21:35)


29.05.2011 21:24

Re: Japonská bezduchosť?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

a je to f prdeli :-O :-~


29.05.2011 20:46

Re: Japonská bezduchosť?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

oka.. mam japonca.a myslim, ze dusu ma velikuuu [dobre] :-)


29.05.2011 19:24

Re: Japonská bezduchosť?

bolko
 Čoprák 

Ikona

Ja mám s mojou Inuškou veľmi pekný vzťah založený na dôvere. Moja jednotka je HD, ale dobieha ho Intruder 1800.


29.05.2011 17:57

Re: Japonská bezduchosť?

robobiker
 Kávičkár 

Ikona

Ja som chcel Ducati alebo Moto Guzzi a stale ich uznavam lebo maju neopakovatelnu dusu. Ale nakoniec ma aj tak oslovil Japonec. Pomer ceny a techniky..a spolahlivost. Dusu podla mna do znacnej miery vyjadruje image a zvuk. Hlavne ked je iny ako ostatne stroje:

Video: www.youtube.com/watch?v=YOmfPNMGAgc [dobre] ..podla mna ma dusu

..a ak motorka vyzera ako shit a aj tak sa vam pri tom zvuku najezia vlasy, a ludia na to kukaju jak na zjavenie ..tak asi ma dusu jak hrom :-))) :-O :

Video: www.youtube.com/watch?v=rdxI3faucvM


29.05.2011 17:01

Re: Japonská bezduchosť?

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Každá motorka má časť duše svojho "pána" :-)


29.05.2011 16:47

Re: Japonská bezduchosť?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

MarekZ :-))) a naj nápis na tričku japončíka je tento >:-) :

Pozri obrázok


29.05.2011 16:30

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

10z10 zephyr? moze byt

ja som fanusik europskych znaciek a jednej americkej ale rozhodne nezatracujem japonsko

Pozri obrázok

tato keby mi hovorila pane som vysmiaty jak kilo leca


29.05.2011 15:09

Re: Japonská bezduchosť?

10zaciatocnik10
 Kávičkár 

Ikona

raptor: svata pravda s Ariel a Matchless, ale takymto stylom by sme sa pomalicky prepracovali ku vsetkym znackam. ;-)

pre mna maju najvacsiu dusu britske stroje, pre inych zasa taliani. Kazdy si to svoje bude obhajovat 8-)

este ma napadla Kawa Zephyr, to je pre mna kus prenadherneho stroja


29.05.2011 14:44

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kawasti nemas pravdu, pozri sa kedy bola zalozena ducati a kedy suzuki
pozri sa na Duc 916 a pozri sa na GSXR z tej doby (nemam nic proti GSXR)

k novym modelom od Ducati a mamkam, babkam prababkam a ich pripadnej absencii
1198 1098 (MCBP) 999 998 996 916

este stale si myslis ze nova 1198 ma mat pri nejakej GSXR nejake komplexy zo slabsieho pedigree? :-))) :-D

10z10 ak Norton tak potom aj Ariel a Matchless ;-)


29.05.2011 14:21

Re: Japonská bezduchosť?

10zaciatocnik10
 Kávičkár 

Ikona

jedine motorky co maju poraidnu dusu, su NORTON :-P

ak konkretne modely inych znaciek, tak jedine nieco ako Ducati 916, prevratna Honda RC30 vytvorena z legendy Honda RVF ...


29.05.2011 13:52

Re: Japonská bezduchosť?

Angelsk
 Kávičkár 

Ikona

a už je to tu, nie diskusia o tom či má motorka dušu, ale o tom kto má čo medzi nohami :-D :-D :-D


29.05.2011 13:28

Re: Japonská bezduchosť?

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

pre niekoho ma dusu ta motorka ktorej "rad" sa vyraba dlho, napriklad GSX-R rada je tu uz skoro 20 rokov .... nesie nejaky svoj odkaz z minulosti

potom dusu ako cela znacka, napriklad ducati alebo agusta .... taka multistrada alebo vsetky nove modely od tychto znaciek co nevyrabaju masovo podla mna az taku dusu nemaju

pre mna ma gsx-r vacsiu dusu ako nejaky uplne novy model od ducati :-* lebo ten nema ako by som to povedal... svoju mamu, babku a prababku :-)))


29.05.2011 13:25

Re: Japonská bezduchosť?

firemali
 Turista 

Ikona

milujem ju, tak nie je čo riešiť :-)))pocka ma,nepodvedie, ide tam, kde chcem ja...moja krasna dusicka hondicka :-)))


29.05.2011 13:06

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

chester - prehnane reakcie majitelov nejaponskych motoriek su vodou na mlyn odusevnelym japan ownerom ;-)

v prvom rade ide iba o to aby sme mali na com a za co jazdit
v druhom rade ide o hovno

uhorkova sezona ;-)


29.05.2011 12:36

Re: Japonská bezduchosť?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

nepicujte mi na mikulca!!!! :-((((((
co je dusa? chlapci zo radovych stvorvalcovych 6kil by mali osedlat mojho djuuka, SD, hypermotarda a podobne veci.. potom pochopite. takto tazko vysvetlovat :-}
a ze su talianky nespolahlive a anglicania pomali - to moze napisat len clovek, co si nevidi dalej od nosa. [zle] [zle] ked zaparkujes speeda alebo nebodaj rocketa vedla japonskej motorecky, tak ta pusti olej od strachu.. :-D :-D

a ze sa mozu vyjadrovat len majitelia japoncov? povim Vam za dvje, tri hodiny.. :-*


29.05.2011 11:30

Re: Japonská bezduchosť?

Devildriver
 Čoprák 

Ikona

aj mňa čakajú bezduché v garáži a obe majú v ústach sucho :-( na druhej strane zväčša bezduché je spoľahlivé...rozum mi hovorí japonec, ale srdce čosi iné

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (29.05.2011 11:36)


29.05.2011 10:53

Re: Japonská bezduchosť?

Angelsk
 Kávičkár 

Ikona

Sa mi páči ako tu kritizujete dizajn a vývoj technológií a výrobu a pritom by niektorí nedokázali ani vyvinúť, alebo navrhnúť kolobežku :-D :-D :-D


29.05.2011 10:49

Re: Japonská bezduchosť?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Menej predanych kusov a neokukanost robi menej zastupene znacky zaujimavymi. Pre mna je takou napr. Triumph, technicky mi nepride vobec vynimocny, ale je exoticky prave tym, ze sa snazi ist svojou cestou. Keby bol Triumph japonskou znackou a predaval by objemy ako Yamaha, tak si dovolim tvrdit, ze by nebol zaujimavy nicim. Charizma znacky by sa stratila tym, ze by ju mal kazdy, to je cele, co som tym chcel povedat.

Z marketingoveho hladiska sa tazko presadzuje proti japonskemu stvorlistku v celosvetovom meradle. Na lokalnych trhoch to ide, ludia byvaju patrioti a chcu sa odlisovat, navyse sa "lokalnym" znackam nastavuju ich imidzove parametre lepsie a presnejsie, pretoze nemusia pocitat s tym, ze budu predavat na celom svete, alebo lepsie napisane, ze ich klucovych trhov je menej a su im blizsie. Preto su nam mensi vyrobcovia blizsi a na svojich trhoch dokazu uspesne konkurovat hocikomu.

Kazdy si kupi znacku s takym imidzom, ktory mu najviac vyhovuje a na ktoru ma prachy. Rozsirene znacky s megapredajmi mozno nemaju dusu "globalne" :-))) , lebo ich predava cena a vnimanie ich technickej urovne a kvality, kazdy ale posudzuje dusu toho, co mu stoji v garazi. Pre niekoho jeho motorka dusu ma, pre niekoho nie. Moj Bandit asi dusu nema, alebo ju ja nevnimam, mozno ine Bandity ju pre svojich majitelov maju, neviem. Dusu podla mna maju takmer vsetky HD a lepsie modely Ducati a BMW. Napriek vsetkemu sa idem ale na tom bezduchom :-))) stroji teraz povozit, lebo je to ppc zabavne ;-) .

Upravené 2 krát. Naposledy upravil MarekZ (29.05.2011 10:57)


29.05.2011 10:12

Re: Japonská bezduchosť?

patrik411
 Turista 

Podla mňa má každá moto dušu pre svojho majitela.Sú s ňou spojené emocie od chvíle ked si ju vyberal,pri jej kúpe a samozrejme pri jazdení,či už je to ss,alebo turista.Niektoré moto pre mňa nemajú dušu,preto lebo ma ničím neupútali,ničím neprekvapili,ale pre iného to môže byť presne naopak a preto som rád ,že je taký obrovský výber moto a každý si náde svojho miláčika.


29.05.2011 9:53

Re: Japonská bezduchosť?

Devildriver
 Čoprák 

Ikona

kutri to presne napísal [dobre] na to si musí utvoriť každý svoj názor, každý tu napíše čosi iné a myslím, že o tom je škoda diskutovať, lebo jednému sa nepáči, lebo niekto uráža japonské mašiny ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (29.05.2011 9:58)


29.05.2011 9:52

Re: Japonská bezduchosť?

kutri
 Turista 

Ikona

marek750: Predpokladám, že narážaš na konkrétnu moto, na ktorej jazdím. Jawa 350 po roku 1955 nič neznamená. To sú všetky tie kývačky, panelky,... Ich motory sú len modifikáciou motora, ktorý sa prvý krát objavil u peráka- to je môj motocykel v profile. A perák bol v dobe vzniku považovaný za jednu z najdokonalejších motoriek sveta vo svojej triede. V tom spočíva jej originalita. ;-) Ale nebavíme sa tu o veteránoch. Tie sa nedajú porovnávať so súčasnými mašinami z Japonska

raptor presne tak [dobre]


29.05.2011 9:40

Re: Japonská bezduchosť?

sidi24
 Jogurťák 

Ikona

Dusa nedusa, tiez si myslim ze je to viac o charizme mototrky .. a to ze nejaka vec je vyrabana v obrovskom pocte neznamena ze nemoze byt vynimocna, myslim ze moja K5 napriek tomu ze bola vyrabana vo velkom vynimocna je :-P :-D ... ja som v roku 2001 mal Skodu Rapid a tuna v SR to uz zacinali srotovat a ked som s nou dosiel na dovolenku do Talinaska tak si ma tam miestni fotili ako by som dosiel na Mustangu Shelby :-D


29.05.2011 9:35

Re: Japonská bezduchosť?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Čo je momentálne na trhu o tom rozhodujú najmä svetové značky a tie malé sa prispôsobujú a aj kopírujú.

marek nesranduj :-))) kedy sa trpaslik ako napr MV Agusta prisposoboval gigantovi ako napr Honda? Kedy Ducati ktora predava minimum cisiel oproti Yamahe kopirovalo nieco zo sveta ladiciek? A od Suzuki nekopiruje nikto nic teda snad okrem Hyosungu a ich vylepsenej kopie SV 650

je to co sa tyka minimalne dizajnu vidim skor opacne, japonci pochopili ze iba kvalita a spolahlivost nie je vsetko a angazovali v istych pripadoch talianskych / europskych dizajnerov a vysledok sa dostavil


29.05.2011 8:37

Re: Japonská bezduchosť?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Predsudky ;-) Kazdy, rovnako ako male deti, sa uci napodobnovanim. Pred casom to boli Japonci, potom Korejcania, teraz Cinania. Japonsko sa dostalo od napodobnovania k priemyselnej top velmoci, my sme oproti nim stale na stromoch a v jaskyniach. A asi bez sance dobehnut ten ich svet bez originality. Po nich sa to podarilo Korei, napodobnili Japoncov, najpr ciste kopie, teraz uz slusny vyskum a vyvoj a vlastna produkcia na svetovej urovni. Asi dnes malokto povie, ze vyrobky znacky Samsung su nejako vyrazne horsie ako napr. Sony, pred 10 rokmi to bolo ale uplne inak.
Cina ma sancu, ale aj komunistov, takze im sa podari rozvit potencial az potom, co bude priemysel v sukromnych rukach. Dovtedy budu dve Ciny, jedna smerom von, druha dnu.
Po zvladnuti technologii a akumulacii kapitalu je prirodzenym krokom vyskum a vyvoj, inak to uz nebude.
A ze motorky bez duse? :-))) Ano, oproti produkcii japonskych znaciek su europske motorky v podstate customy a tie dusu maju... >:-) (pritiahnute za vlasy, viem).


29.05.2011 8:34

Re: Japonská bezduchosť?

richo
 Jogurťák 

Ikona

pan Kudroň je srandista :-D


29.05.2011 8:33

Re: Japonská bezduchosť?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Pre mna mal dusu aj moj uplne prvy pionier. (a nemyslim tym dusu v kolesach) A mala ju aj kazda dalsia motorka. Mam ju predsa pre potesenie a preto ze ju chcem.
Myslim ze pre kazdeho praveho motorkara ma ta jeho masinky dusu, ci uz je to japonka, korejka, nemka, talianka..... ;-)
Ten kto povie ze je to len stroj, ten nema dusu motorkara. Je to len obycajny uzivatel. :-P Takyto vyrok by som mozno pochopil u nejakeho rozvozcu pizze alebo kuriera, ktory ma moto sada z povinnosti, za kazdych podmienok a pre zarobok. Ale aj tam su urcite ludia ktory to robia preto ze ich to bavi.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (29.05.2011 8:39)


29.05.2011 8:20

Re: Japonská bezduchosť?

marek750
 Kávičkár 

Ikona

O takej masovosti že si až najväčším výrobcom motoriek na svete sníva každá značka ;-)
Čo je momentálne na trhu o tom rozhodujú najmä svetové značky a tie malé sa prispôsobujú a aj kopírujú.
Povedz mi v čom bola taká Jawa 350 originálna a z dušou? Desiatky rokov vyrábali jeden primitívny model z jediným ešte k tomu chujovým motorom!
Každý si robil kapotáže z laminátu ,aby sa čo najviac podobal dokonalej Honde z plagátu v garáži :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (29.05.2011 8:22)


29.05.2011 1:22

Re: Japonská bezduchosť?

kutri
 Turista 

Ikona

Japonské motorky súčasnosti podla mňa už dušu nemajú. Je to spôsobené masovosťou japonskej produkcie, ktorá sa odráža v každom smere. Ich výrobky jednoducho postrádajú originalitu. Japonci odjakživa preberajú množstvo dizajnovo a technicky zaujímavých prvkov od konkurencie. Ich výrobky sú síce kvalitné ale nemajú absolútne žiadnu identitu. Snažia sa predovšetkým podobať na to, čo je momentálne na trhu in. Ich motocykle nie sú sami sebou, sú lahko zamenitelné za európke a americké značky a tým prichádzajú o akúkolvek morálnu hodnotu- to je to, čo vnímam ako dušu motorky 8-)


28.05.2011 22:30

Re: Japonská bezduchosť?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

čujte, nezvrhávajte to tu na moju reč. Jak sa ešče snažím pjekňe písat, že nech sa vám to ťaško nečíta, bucte rádzi, že to nepíšem písaním :-D


28.05.2011 22:08

Re: Japonská bezduchosť?

Vilinko27
 Turista 

Ikona

:-D ja mam dost taka myslienka by ma nikdy sameho nenapadla :D ci ma moja motorka dusu alebo nema :D .....sice neviem ale viem ze sa somnou nechce rozpravat :-( a ja jej stale sepkam nezne slova ... :-D


28.05.2011 21:23

Re: Japonská bezduchosť?

doodeec
 Skútrista 

Ikona

gastan - ja mam obcas problemy :-D


28.05.2011 21:10

Re: Japonská bezduchosť?

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

doodeec .. ja mu rozumiem vsetko .. a úplne bez problémov ....


28.05.2011 20:42

Re: Japonská bezduchosť?

danopanci
 Kávičkár 

Ikona

rizlaman13 - s tou duchosťou a bezduchosťou by si mal začať od seba a navrhujem zmeniť awatar ;-) .

Ale zapojím sa - domnievam sa - že Talianske motorky dušu nemajú, ani Nemecké a možno ani Anglické a že by tú "dušu" nemali aj Japonské????

DDD (DIG - DILINO - DUCATI)


28.05.2011 20:00

Re: Japonská bezduchosť?

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Motorka je nezivy stroj, nemoze mat teda dusu, moze mat len charizmu. A to ci ju niektora ma, alebo nema zavisi viac od vztahu medzi motorkou a jej obdivovatelom. Aj pre niekoho sterilna, vsedna a nicim nevynikajuca motorka moze niekoho nadchynat a naplnat jeho predstavy o dokonalom stroji prave pre vlastnosti, ktore v nej hlada a nachadza.


28.05.2011 19:57

Re: Japonská bezduchosť?

Ja viem. Prší, prší, len sa leje a motorkárom sa von nece :-}

ja mam TubeLESS takze tak ;-)


28.05.2011 19:34

Re: Japonská bezduchosť?

Asfalt
 Turista 

Ikona

Každá motorka ktorá má aspoň dve kolesá a nemá strechu musí mať dušu :-*


28.05.2011 19:12

Re: Japonská bezduchosť?

Všetkým Milosom 350 - máličko z histórie - rok 1969 Kawa Mach3 - 500 ccm 3 valec, 2 takt vzducháč. výkon 60 HP - na svoju dobu dosť unikátna konštrukcia s dušou jak hovado, rok 1972 Kawa GPZ 900 - 4valec, dvojtakt výkon 100 HP maximálka okolo 200 km/h....a mohol by som pokračovať ďalej cez elektronické ovládanie dávkovania palivovej zmesi ďalej konštrukciu náporového sania atď. , ale nechám radšej priestor Papimu a chlapcom, ktorí sa vyznajú viac.
Na nevedomosti je krásne to, že nebolí :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (28.05.2011 19:15)


28.05.2011 19:10

Re: Japonská bezduchosť?

Hasis1098
 Kávičkár 

Ikona

miku naše hrkálky maju určite dušu ;-) len tú našu s nás už vytriasli :-D :-D :-D


28.05.2011 17:52

Re: Japonská bezduchosť?

doodeec
 Skútrista 

Ikona

po mikulcovi citat to je trest bozi... 4krat precitat, 70% pochopit, ostatok domyslet :-D neviem si predstavit kolko mu z toho rozumeju vychodniari

jo a k teme - 'dusu' ziadna motorka nema, to len to ako na konkretneho cloveka posobi volame 'dusa'

Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (28.05.2011 17:53)


28.05.2011 17:46

Re: Japonská bezduchosť?

barbora1986
 Kávičkár 

Ikona

jaka tema :-) ale okej..
nemyslim, ze sa to tyka len japoncov-aj si najdes k masine vztah, staras sa o nu, najdes v nej aj tu dusu..ked bude zabudnuta v garazi u niekoho, kto ma moto len pre docasnu paradu a image..tak v nej dusu nenajde nikdy..hotovo..
mimochodom, velmi rada citam prispevky od Mikulca [dobre] ;-)


28.05.2011 17:28

Re: Japonská bezduchosť?

Angelsk
 Kávičkár 

Ikona

miloss350: japonské motorky nie sú Jawy, stále to isté dokola, každý model ma trochu viac ako svetlo :-D :-D :-D


28.05.2011 12:59

Re: Japonská bezduchosť?

miob
 Veteránista 

tuším že tu chýba tá oda:

MAŠINA

Ooo moja mašina,
sobotné poobedie sa začína.
Garáž... - tajná komnata,
otvorme spoločne tie vráta.

A načo! Však vonka leje,
rašej zavriem tie obrie dvere
a ľahnem pod moju mašinu,
s cieľom nájsť v nej tú štrbinu - ktoru jej vidno do duše.

Oo už ju vidím, veľký otvor v pravo vzdadu,
no nič tam nie je, iba kúsok smradu.
Hm však ona dušu nemá,
má len sedlo, motor, riadilá a kľúč.

Tým kľúčom si otváram dušu,
a keď sa pneumatiky do osfaltu kušú
mi nezáleží na značkách,
a užívam si jazdu v zátačkách.

MIOB





Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 185078 | Včera: 138077