Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
papi - za poslednú dobu som popozeral snáď všetky stirlingy na jutube a naviedlo ma to na jednu myšlienku , len či sa dostanem aj k praktickej realizácii. |
Nesúvisí to s Karolovou záhadou, ale zaujímavé sú aj tieto dva modelárske domarobky, prvý je hviezdicový 14valec, druhý 12valcové Véčko. No, skratka funkčné hodinárske štvortakty |
Nejak sa to nepohlo Kde je egres2 ?! |
MaAT-sak to s tou vodou niekto na slovensku zostrojil malo to vela piestov a maličký zvih sa mi tak mari |
no ved ked pracoval s rozdielom teplot 5-6° tak vykon nemohol byt nijak oslnivy. |
trochu problém bol v tom , že to cestári zo Žarnovice prišli reklamovať , pretože to údajne nechcelo rezať asfalt. Takže sme to nakoniec museli "pokaziť" |
ano pripomina to stirlingov motor, ale ani stirling sa nerobi ako otvoreny obeh, teda aspon o tom neviem. |
po naštartovaní sa valec normálne zohrial , lebo to išlo s iskrou a išli aj spaliny. Po chvíli sa zmenil zvuk motora z "rapčania na bzučanie" a to už sme vedeli , že môžme odpojiť fajku (našťastie aj fajka aj kábel mali izoláciu vo výbornom stave) a motor začal chladnúť , ale stále bežal vo "svojich" otáčkach , aj keď postupne schladol skoro na teplotu okolia . No a vtedy to v oblasti výfuku vyzeralo skôr ako pulzácia , než ako výfuk. |
Hm, ked benzin spotrebovava , ale nespaluje ho, |
papiboy - problém je v tom , že už asi 8 rokov , čo som točil ten motor , nemám tucha prečo robil , to čo robil. |
No ale kompresia 7:1, benzín BA 95, studený motor a žiadny "dym" |
papiboy: Veď je to ľahké. Zážihový 4T potrebuje sviečky aj zážihový 2T. Vznetový 4T ich nempotrebuje. Karol nám oznámil, že je to 2T. Takže je to vznetový 2T. |
noxik - tak presne neviem (to bude raptor prekvapený ) - ale princip je asi taký, že každé odpálenie roztočí zotrvačníky napr. aj s odstredivým regulátorom, ktorý aktivuje dekompresor a súčasne vypne vstrek (ak je to nafťák). |
iron , keď si to zastavíš na 54-tej sekunde , tak tam tú iskru vidno. |
Papiboy: To je jak stara Slavia, co mal k nej "pan Komárek na samotě u lesa" pripojený cirkulár. Ale toto je ešte pomalšie... |
Killer - - až na to, že 24 až 28taktný - lebo jeden takt je jeden zdvih. Vy ste dali otáčky Takže späť do školy!!! |
papiboy -12 az 14 taktny Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (18.02.2011 20:01) |
motor to bol MF 70 - dokonca po generálke , čiže okrem iného aj nové guferá na kľuke a valec po výbruse. keď došiel benzín tak to skapalo a znovu na naštartovanie potrebovalo naložiť fajku . Mám z neho natočených asi 25 min na VHS , kde ho vidno zo všetkých strán , a aj vnútrajšok po rozobratí. Len to má po konverzii do digitálu asi 180mega , toto je len ľahký výcuc |
Ešte dám tipovaciu súťaž pre hudobníkov: Koľko "taktný" je tento štacionárny motor v tomto úspornom režime? |
Kmotr, jeden taký modelársky "žhavák" sa mi dodnes váľa niekde v zásuvkách, ruský "MIKRODVIGATEĽ METEOR" 2,5 ccm Fachčili na metyl (ako napr. plochodrážne mašiny)... Po naštartovaní sa tu žhaviaci (napr. 6V motocyklový) akumulátor odpojil a lietadielko už lietalo aj bez prúdu - ako "Diesel" Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (18.02.2011 18:33) |
Ten motor sa podobá na tzv.GUTTBROD,ktorý sa používa v kosačke Jičínke MF70.Mal som ich zopár rozobratých,ale nikdy po oprave ma nenapadlo odpojiť fajku .Musím skúsiť ,ale takto holou rukou bez rukavice-to asi nie .Divne,že keď odpojil fajku,vôbec neplieskala iskra |
Som z toho trochu vedla,ale mne sa zdá ako keby pri tých otáčkach zmes ani nestihla zhasnúť,ale ešte ma máta kde odchádzajú spaliny,jedine čo ma napadá, že by zmes horela pod piestom a odchádzala cez gufero kluky do prevodovky ,ale neviem či je to vôbec možné.Idem radšej na jedno pivo lebo začnem veriť na duchov... Upravené 1 krát. Naposledy upravil piter10 (18.02.2011 17:39) |
Do pinčla na pretekoch v Nitre som namiešal pre vacsí vykon palivo ktore použivaju letecký modelári. |
a dalo sa ten asfalt aj rezat? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mikey (18.02.2011 10:49) |
Pockaj, aby som ta dobre rozumel - pises, ze vnutrajsok bol mastny od oleja = zmes do valca isla, motor bol studeny = zmes sa nespalovala, ziadny karbon = zmes sa nespalovala, z vyfuku neslo nic = zmes sa nespalovala a ani ziadna do valca nesla? Tak potom kam sa stracala zmes, kade isla von a co stlacalo piest? |
kmotr - o modelárskych motorčekoch viem , ale toto keď sme rozobrali , tak vnútrajšok bol mastný od nespáleného oleja , žiadny karbón a motor bol celý čas studený a z výfuku nešlo nič ! |
Sa mi zda, ze volakedy mali nieco podobne modelarske motory, tam sice bola tiez sviecka, ale nehadzala iskru, bola to ako keby zhaviaca sviecka, proste furtbola stale nazhavena na teplotu, ktorou zapalila zmes. Tu bolo treba iba chvilu na zaciatku chodu nechat pod prudom aby sa dostala na spravnu teplotu a potom sa odpajala bateria a uz to silo samo. Ale nie som si na 100% isty, lebo to urcite neslo na benzin, ale na etanol, ci co a uz to bolo aj davno... |
Asi je to motor z nejakej Jawy športky a ešte ste nenašli druhú sviečku . Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (18.02.2011 10:22) |
Karol ja som v robte ma dízel agregát , bola to DDR spalovacia turbína na naftu a štartovalo sa bežnov sviečkov. Do dnes nechápem. |
lenže toto išlo bez iskry ľubovolne dlho! a motor bol studený , nie prehriaty ako škodovka so samozápalmy. |
na mojej byvalej cz 175 477 som mal sviecku udajne nejaku sportovu so zapustenym vnutornym kontaktom a dokazalo to tiez to iste inak skodovkz to robia bezne vola sa to pozapal akurat ze ked sa to ma zhasnut tak to par krat odpali este a potom zadochne |
www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=asfaltova%20rezac... Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (18.02.2011 0:19) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 206335 | Včera: 119452