Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

zaujímavý motor - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuzaujímavý motor - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
18.02.2011 0:16

zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=asfaltova%20rezac...

no pochváľte sa , koľkí ste takéto niečo videli - dvojtakt , točí viac než na čo ho fabrika naplánovala , kompresný pomer 7:1-čiže nič vyšpikované , benzín BA 95 , sviečka B11EG , motor studený , z výfuku nič nejde a ide aj bez iskry.
Iskru potrebuje len na naštartovanie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (18.02.2011 0:19)


18.02.2011 0:23

Re: zaujímavý motor

borisbasa
 Turista 

Ikona

na mojej byvalej cz 175 477 som mal sviecku udajne nejaku sportovu so zapustenym vnutornym kontaktom a dokazalo to tiez to iste inak skodovkz to robia bezne vola sa to pozapal akurat ze ked sa to ma zhasnut tak to par krat odpali este a potom zadochne :-P


18.02.2011 6:15

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

lenže toto išlo bez iskry ľubovolne dlho! a motor bol studený , nie prehriaty ako škodovka so samozápalmy.


18.02.2011 9:31

Re: zaujímavý motor

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Karol ja som v robte ma dízel agregát , bola to DDR spalovacia turbína na naftu a štartovalo sa bežnov sviečkov. Do dnes nechápem. :-~


18.02.2011 9:50

Re: zaujímavý motor

zaujimave a jake ma plnenie ?a ma mix na olej?


18.02.2011 10:10

Re: zaujímavý motor

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Asi je to motor z nejakej Jawy športky a ešte ste nenašli druhú sviečku :-D :-D :-~ .
Ale nie, jediné čo ma napadlo a bolo by aspoň teoreticky možné, je do spaľovacieho priestoru vyčnievajúce hliníkove tesnenie pod hlavou, to by sa dokázalo tak rýchlo nahriať ... /ale aj čerstvou zmesou ochladiť/
p.s. nejak kludne odpájal tú fajku - to ho nekopalo ? A ako sa má indučka ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (18.02.2011 10:22)


18.02.2011 10:24

Re: zaujímavý motor

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Sa mi zda, ze volakedy mali nieco podobne modelarske motory, tam sice bola tiez sviecka, ale nehadzala iskru, bola to ako keby zhaviaca sviecka, proste furtbola stale nazhavena na teplotu, ktorou zapalila zmes. Tu bolo treba iba chvilu na zaciatku chodu nechat pod prudom aby sa dostala na spravnu teplotu a potom sa odpajala bateria a uz to silo samo. Ale nie som si na 100% isty, lebo to urcite neslo na benzin, ale na etanol, ci co a uz to bolo aj davno...


18.02.2011 10:29

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

kmotr - o modelárskych motorčekoch viem , ale toto keď sme rozobrali , tak vnútrajšok bol mastný od nespáleného oleja , žiadny karbón a motor bol celý čas studený a z výfuku nešlo nič !
Však vidno jak tam pchá ruku.


18.02.2011 10:35

Re: zaujímavý motor

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Pockaj, aby som ta dobre rozumel - pises, ze vnutrajsok bol mastny od oleja = zmes do valca isla, motor bol studeny = zmes sa nespalovala, ziadny karbon = zmes sa nespalovala, z vyfuku neslo nic = zmes sa nespalovala a ani ziadna do valca nesla? Tak potom kam sa stracala zmes, kade isla von a co stlacalo piest?


18.02.2011 10:36

Re: zaujímavý motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

tak odpojte aj privod paliva a okamzite si to dajte papentovat :-D


18.02.2011 10:45

Re: zaujímavý motor

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

a dalo sa ten asfalt aj rezat?

alebo to ide iba na volno...to bude po pici dobry zotrvacnik :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mikey (18.02.2011 10:49)


18.02.2011 11:20

Re: zaujímavý motor

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Do pinčla na pretekoch v Nitre som namiešal pre vacsí vykon palivo ktore použivaju letecký modelári. >:-)
Motor okamžite neregulovatelne vybehol do max.otáčok,ale až tak že som čakal exploziu. :-)))
Chcel som zachránit situáciu vypnutím zapalovania klučom,ked nepomohlo,vytrhol som fajku.
Motor išiel stále v max.otáckach a nedalo sa ani o chlp ubrat.
Naštastie nas o chvílu odštartovali a ja som vyrazil bez fajky,ale zato na plný plyn. :-D


18.02.2011 11:27

Re: zaujímavý motor

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

ano aj mna to napadlo,ale pise ze tam je benzín BA 95 ....


18.02.2011 17:37

Re: zaujímavý motor

piter10
 Kávičkár 

Som z toho trochu vedla,ale mne sa zdá ako keby pri tých otáčkach zmes ani nestihla zhasnúť,ale ešte ma máta kde odchádzajú spaliny,jedine čo ma napadá, že by zmes horela pod piestom a odchádzala cez gufero kluky do prevodovky ,ale neviem či je to vôbec možné.Idem radšej na jedno pivo lebo začnem veriť na duchov...

P.S.: Karol to si nemal ani opravovať,ale to brať na jarmoky ako atrakciu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil piter10 (18.02.2011 17:39)


18.02.2011 17:55

Re: zaujímavý motor

Iron
 Edvenčr 

Ikona

Ten motor sa podobá na tzv.GUTTBROD,ktorý sa používa v kosačke Jičínke MF70.Mal som ich zopár rozobratých,ale nikdy po oprave ma nenapadlo odpojiť fajku :-~ .Musím skúsiť ;-) ,ale takto holou rukou bez rukavice-to asi nie :-} .Divne,že keď odpojil fajku,vôbec neplieskala iskra 8-)


18.02.2011 18:31

Re: zaujímavý motor

Kmotr, jeden taký modelársky "žhavák" sa mi dodnes váľa niekde v zásuvkách, ruský "MIKRODVIGATEĽ METEOR" 2,5 ccm >:-) Fachčili na metyl (ako napr. plochodrážne mašiny)... Po naštartovaní sa tu žhaviaci (napr. 6V motocyklový) akumulátor odpojil a lietadielko už lietalo aj bez prúdu - ako "Diesel" ;-)

:-D A karol1 "& company" vám pekne schovali tú hadicu na stlačený vzduch, takto vás odrbali s tým zapaľovaním :-D Jasné, že nekope, keď zapaľovanie je už dávno vypnuté - a výfuk je studený tiež :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (18.02.2011 18:33)


18.02.2011 18:58

Re: zaujímavý motor

>:-) Ešte dám tipovaciu súťaž pre hudobníkov: Koľko "taktný" je tento štacionárny motor v tomto úspornom režime? >:-)


Video: www.youtube.com/watch?v=0voZyjECNcU&feature=related


18.02.2011 19:14

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

motor to bol MF 70 - dokonca po generálke , čiže okrem iného aj nové guferá na kľuke a valec po výbruse. keď došiel benzín tak to skapalo a znovu na naštartovanie potrebovalo naložiť fajku . Mám z neho natočených asi 25 min na VHS , kde ho vidno zo všetkých strán , a aj vnútrajšok po rozobratí. Len to má po konverzii do digitálu asi 180mega , toto je len ľahký výcuc

taká kontrolná otázka , koľkí z Vás ste udržali ruku tesne za výfukom ?
a tá ruka v zábere je normálne živá , žiadna azbestová protéza.


18.02.2011 19:57

Re: zaujímavý motor

papiboy -12 az 14 taktny >:-)

karol1 a co teda to malo byt?preco to tak islo? mi to nejde do tekvice ;-)
ked tak teraz pozeram to video , nechybal tomu motoru zotrvak?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (18.02.2011 20:01)


18.02.2011 19:59

Re: zaujímavý motor

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

tiež sa mi zdá že ten papiboyov motor bol asi 12 taktný... :-O :-)))


18.02.2011 20:35

Re: zaujímavý motor

Killer - [dobre] - až na to, že 24 až 28taktný - lebo jeden takt je jeden zdvih. Vy ste dali otáčky ;-) Takže späť do školy!!! :-D :-D :-D
Ale cit pre rytmus asi máte [dobre]


18.02.2011 20:42

Re: zaujímavý motor

papiboy mas pravdu ;-)


18.02.2011 22:37

Re: zaujímavý motor

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Papiboy: To je jak stara Slavia, co mal k nej "pan Komárek na samotě u lesa" pripojený cirkulár. Ale toto je ešte pomalšie... :-)))


18.02.2011 23:29

Re: zaujímavý motor

noxik
 Kávičkár 

Ikona

Papiboy to ako funguje?


19.02.2011 13:34

Re: zaujímavý motor

Kmotr: www.youtube.com/watch?v=Ke3GSf0v2rU


19.02.2011 14:05

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

iron , keď si to zastavíš na 54-tej sekunde , tak tam tú iskru vidno.
lepšie je to zreteľné tu.

Video: www.youtube.com/watch?v=gP_lF2pM91s&feature=player_embe...


19.02.2011 14:35

Re: zaujímavý motor

noxik - tak presne neviem (to bude raptor prekvapený >:-) ) - ale princip je asi taký, že každé odpálenie roztočí zotrvačníky napr. aj s odstredivým regulátorom, ktorý aktivuje dekompresor a súčasne vypne vstrek (ak je to nafťák).
Po poklese otáčok pod určitú hranicu (ale so zotrvačnosťou ešte postačujúcou na prekonanie kompresie) regulátor uzavre dekompresor a aktivuje vstrek.
Buchne to znova - a preto rôzny počet otáčok, lebo nie vždy rovnako sa to roztočí. Ale kým by to zdochlo, regulátor to vždy oživý.
Tieto motory sa ťažko štartovali, nie vždy sa preto vypínali. Regulátor sa nastavil podľa práve potrebného výkonu, mohol sa aj vyradiť úplne, potom motor točil, jak len stíhal... (teoreticky, až kým sa nerozsypal >:-) )

Ale karol1 dal latku vysoko - mám síce nejaké teórie, ale radšej počkám, nech nám ten trik sám odhalí :-D


Že by sme začali gúgliť okolo www.cnccookbook.com/CCStirlingModels.htm ? Ale nieeeee... >:-)


19.02.2011 14:41

Re: zaujímavý motor

papiboy: Veď je to ľahké. Zážihový 4T potrebuje sviečky aj zážihový 2T. Vznetový 4T ich nempotrebuje. Karol nám oznámil, že je to 2T. Takže je to vznetový 2T.


19.02.2011 14:53

Re: zaujímavý motor

:-O No ale kompresia 7:1, benzín BA 95, studený motor a žiadny "dym" >:-) :-O


19.02.2011 16:51

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

papiboy - problém je v tom , že už asi 8 rokov , čo som točil ten motor , nemám tucha prečo robil , to čo robil.
takže žiadne odhalenie , teda aspoň z mojej strany sa nekoná. sám neviem.
idem skúsiť večer nahrať všetko čo mám , no uvidím , či to prejde. a či sa to komu bude chcieť celé pozerať.


20.02.2011 9:16

Re: zaujímavý motor

Hm, ked benzin spotrebovava , ale nespaluje ho,
tak moze vyuzivat jeho vyparne teplo.
Cize nasaje zmes, ktora je studensia ako okolie (lebo sa do nej odparil benzin,
ktory jej odobral teplo a tym ju ochladil)
stlaci ju na teplotu okolia a nasledne v pieste vyexpanduje za prisunu tepla z okolia.

Cize z termodynamickeho hladiska:
pracuje medzi dvoma izotermami( teplota okolia, teplota zmesi)
medzi ktorymi prebieha adiabaticka kompresia a expanzia.
Pracovny zdvih, je izorermicka expanzia vo valci.

Mohol by to byt otvoreny carnotov cyklus. Nikdy som o tom nepocul,
ale teoreticky to mozne je. :-)

Karol1: ako asi studeny bol valec a to, co z neho vychadzalo?


20.02.2011 9:48

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

po naštartovaní sa valec normálne zohrial , lebo to išlo s iskrou a išli aj spaliny. Po chvíli sa zmenil zvuk motora z "rapčania na bzučanie" a to už sme vedeli , že môžme odpojiť fajku (našťastie aj fajka aj kábel mali izoláciu vo výbornom stave) a motor začal chladnúť , ale stále bežal vo "svojich" otáčkach , aj keď postupne schladol skoro na teplotu okolia . No a vtedy to v oblasti výfuku vyzeralo skôr ako pulzácia , než ako výfuk.

žeby stirlingov motor trochu inak????


20.02.2011 10:27

Re: zaujímavý motor

ano pripomina to stirlingov motor, ale ani stirling sa nerobi ako otvoreny obeh, teda aspon o tom neviem.

Stirling je principialne zhodny s carnotom (carnotov princip)
akurat medzi izotermami ma izochory, co by aj v tvojom pripade davalo zmysel,
lebo ked sa zmes z kluky presuva do valca tak sa objem nemeni
..nieco by tam pritom muselo fungovat ako "stirlingov regenerator" ktory zvysi teplotu zmesi..
..to by mohol byt samotny piest, ktory sa pri "vyfuku" zahraje a pri dalsom "sani do valca" odovzda teplo novej chladnej mesi.
..ano, aj to by slo.
daj si to patentovat :-)


20.02.2011 10:37

Re: zaujímavý motor

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kacírstvo !! upáááliť >:-)


20.02.2011 11:12

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

trochu problém bol v tom , že to cestári zo Žarnovice prišli reklamovať , pretože to údajne nechcelo rezať asfalt. Takže sme to nakoniec museli "pokaziť"
čiže užitočný výkon mizerný.
pokazili sme ho nakoniec zvýšením kompresného pomeru na 9:1
a cestári boli spokojní :-}


20.02.2011 13:40

Re: zaujímavý motor

no ved ked pracoval s rozdielom teplot 5-6° tak vykon nemohol byt nijak oslnivy.
Ale toto by mohlo fungovat aj s vodou namiesto benzinu a to by uz mohlo byt zaujimavejsie :-)
..ale aj tak to je zaujmave ako technicka rarita [dobre]


20.02.2011 19:51

Re: zaujímavý motor

MaAT-sak to s tou vodou niekto na slovensku zostrojil malo to vela piestov a maličký zvih sa mi tak mari


22.02.2011 8:54

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

"plná verzia"


Video: www.youtube.com/watch?v=ePR_R905qXg


28.02.2011 17:31

Re: zaujímavý motor

>:-) Nejak sa to nepohlo >:-) Kde je egres2 ?! :-(((((( >:-)

Keď som dal ten link na alternatívy Stirlingovho motora (19-eho, 14:25), som len srandoval, lebo som myslel, že karol1 nás len testuje a robí si z nás srandu. :-D

Ale asi nie... :-O (?). Tak tu pridám jednu alternatívu na toho stirlinga, funguje to bez PHM, len od tepla dlaní - teda aj keď silu moc nemá, sa vraj nezastaví, kým gazda neumre a nevychladne. ;-)


Video: www.youtube.com/watch?v=xeP5LSfW05w&NR=1


28.02.2011 17:51

Re: zaujímavý motor

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

karol1 : to ste vysustruzili komplet novy piest?


28.02.2011 18:00

Re: zaujímavý motor

Nesúvisí to s Karolovou záhadou, ale zaujímavé sú aj tieto dva modelárske domarobky, prvý je hviezdicový 14valec, druhý 12valcové Véčko. No, skratka funkčné hodinárske štvortakty [dobre] ;-)


Video: www.youtube.com/watch?v=ZtBmoUmiHTw&feature=relmfu


01.03.2011 12:45

Re: zaujímavý motor

karol1
 Bahniak 

Ikona

papi - za poslednú dobu som popozeral snáď všetky stirlingy na jutube a naviedlo ma to na jednu myšlienku , len či sa dostanem aj k praktickej realizácii.

Odkedy sused povyše "velebnosť" vykácal stromy vo farskej záhrade , tak ma začalo vytápať. Zaujímavé je , že tá voda má dosť stabilnú teplotu cca 10-12°C . A tak ma napadlo , čo keby ju "cucal stirling" . v zime by voda ohrievala dolnú komoru , potom by som ju vyhnal do chladiča na mráz von a vrátil do hornej komory a odtiaľ preč , no a v lete najprv do hornej komory , potom do chladiča , ktorý by fungoval ako ohrievač (klíma) a nazad do dolnej komory a preč.
hi teória sa mi páči. :-D

masaker - nie , len hlavu sme vyvarili



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165477 | Včera: 173046