Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Papiboy ma splnomocnil založiť túto tému týkajúcu sa starých, ale poriadne zaujímavých motoriek |
Daimler dvojkolka: Upravené 1 krát. Naposledy upravil kingston (05.12.2010 14:59) |
neviem ci toto je zrovna z praveku,ale zaujimave to je |
NSU Kettenkrad |
ved ani mne sa nepaci,len som to sem hodil aby si ostatny pozreli aj nieco netradicne ,tusim bol aj jeden film v ktorom chlapik riesil nejake veci a stale jazdil na tom mamute |
No pochybujem že bol v nejakom filme... Ja som ho prvýkrát videl tento rok na Intermote v Kolíne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (05.12.2010 16:05) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (05.12.2010 16:32) |
Tak Papiherceg Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (05.12.2010 16:32) |
Guzzi mali valce aj takto Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (05.12.2010 16:44) |
|
Najstarsi "motocykel" na svete je udajne tento parou pohanany vytvor od pana Sylvestera Ropera a pochadza z roku 1869: |
A najstarsi existujuci seriovo vyrabany, autenticky exemplar motocykla je tento Hildebrand & Wolfmuller, stvortaktny dvojvalec s obsahom 1488 cm3 z roku 1895 s "vykonom" 2,5bhp pri 240rpm |
...alebo čz98 rok 1937... |
Uz som to sem niekde daval, jazdi to u nas v dedine, neviem co to je to mi povedzte vy |
Pozri obrázok Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (05.12.2010 19:53) |
takéto univerzálne závesy robil kde kdo, môže to byť PUCH, Peugeot.... určite to ale nie je retro |
tak ja poznam akorat toho chlapka v tej rifloveju veste |
focus, Böhmerland sa to čudo volá, pre tri (bola aj pre štyri osoby) a mala liate hlinikové kolesá |
Retro: Das sem obrazok ktory ma vo svojom nazve norton a MotoKiller to hned uhadol |
maguma-alebo skor čechie |
jedna Cechia/Boehmerland sa predavala prednedavnom za nejakych smiesnych 2.7 mega ceskych? |
alebo taky Ariel Square Four |
Jasné Norton. Bolo to v názve obrázku? |
jedna z mojich srdcoviek |
O šesťvalcovom Hendersone neviem. To je nejaká stavba... |
mal som doma toto čudo pred pár rokmi som to predal vie niekto z akej mašiny to bolo ??? |
Premier bola aj anglická firma z Coventry, ale to nie je tvoj prípad. Tento tvoj pravdepodobne bafkal v českej mašine "jménem" Premier 500 SSL (cca 1931) |
nebola to seria, dostupne info takmer ziadne, ale aj v Cesku je jeden 6valec, na slovensku jazdi jeden Deluxe myslim z 1925 |
S tým Hendersonom som sa vážne nestretol. |
img841.imageshack.us/img841/8518/snmka0402.jpg Upravené 1 krát. Naposledy upravil Granatka (06.12.2010 11:19) |
Ten Premier by mal jazdit behom dvoch rokov, ak vsetko pojde dobre. Aj burzy su skupe na cokolvek na tieto stroje... |
Ty pi.. Jake krasne motorky a oni z toho potom po vojne spravili tie bazmeky. Jak to ze nerobili taketo krasne kusky. |
no po Rumpalovi prislo toto |
a co taky Scott Sqiurrels a s neskor Flyer |
Miso 25...Mas na fotkach nadherne motorky.Mne sa velmi pacia stare Jawy.Poznam jednoho pana z Tr.Teplej co ich renovuje.Kedysi som mu opravoval motory-hobby.Obdivuj tu trpezlivost a velke financne obetovanie ktore do toho dava.Ja by som chcel dakedy Jawu 500OHC.Podla mna je to najpeknejsia motorka aku kedy Jawa varobila ani HD nema sancu.Velmi oblubena bola v Angl.u veteranistou aj motorka Vincent a Arijel-saleli po nich.Ak ich renovujes tak klobuk dolu-mas talent |
|
Pokiaľ by ste niekto niekde doma alebo hocikde objavili staré fotoy z cestných pretekov u nás tak sem s nimi! |
Papi tá Tatra je dáky okak, ne? Tuším to tu raz bolo a že to nemá nič s Tatrou.. Len neviem čo bol základ.. |
shushen, spidooo: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (06.12.2010 16:24) |
mne sa na zavodnych cestnych CZtach pacil ten kombinovany rozvod OHV/OHC. |
Originál, Bohumil Staša. Tie repliky sú tak isto podarené a sú to 100%né repliky. Do detailu. A hlavne ich nenasekali veľa /len dve/. Repliky to je téma na dlhšiu debatu a pre moj názor by ma vačšina veteránistov asi nakopala. |
ten vyvoj bol velmi zaujimavy, spojka za prevodovkou, problemy s tepelnou upravou zliatiny na hlavach, sranda... |
Mal som to šťastie počúvať konštruktéra toho stroja p.Pudila o týchto veciach naživo. Problémy boli aj s Jawáckym štvorvalcom. To patrilo k dobe... |
Retro, daj nazor na repliky, co si spominal vyssie, vcelku ma to zaujima. |
toto je u mna tiež rarita |
K replikám asi toľko. Pokiaľ je na motocykli použitých viac ako 20% replikových alebo neoriginál dielov tak sa to nepovažuje za originál. Skoro všetky veterány ktoré u nás sú sú v podstate repliky prereštaurované zloženiny bez vlastnej histórie. Jawa 500 OHC je toho príkladom. Už sa dá poskladať celá okrem motora, ktorých ostalo celkom dosť. Čiže vznikajú nové stroje a každý sa z toho ide posrať ako pekne sú urobené /z nových dielov/. Pollitre s leštenými motorami kopou chromu na každej šrube a abnormálnym leskom z fabriky nikdy nevyšli /o Perákoch už vobec nehovorím/. Keď sa objavíš niekde s motorkou ktorá je úpnle povodná, má svoju patinu, sem tam hrdzku tak si debil. Málokto ocení povodnosť a "zrelosť". |
OHC nie je jediny pripad (OVH/SV takisto, Cechiu uz tiez vyskladas okrem motora a prevodovky). Len ludia su ako straky, pacia sa im leskle veci. Je to o tom byt originalnjsi ako original. Priznam sa, ja som jeden z ludi, co robi aj tie prerestautrovane veci , ale hold, taky je trh, musis robit to co chce zakaznik. A ked ludom das moznost, repliku za polovicu z originalu, tak vacsina ide tou lacnejsou variantou. Ale zas o to vacsia radost robit nieco normalne. Toto by bolo asi na vacsiu debatu. Ale nazor berem. |
Peknú repliku Laurin & Klement CCCC (1905) vyrobil český nástrojár Pavel Malaník, motocykel je absolútna rarita, 4 valce v rade za sebou. Niektorí ho zatracujú, ale on zas uvádza napr., že ..."Nejsou tu žádná ložiska, vše se točí v kluzných pouzdrech, není tu žádné gufero, jen filcová těsnění, takže když motor chvilku běží, je celý od oleje a jezdec taky, to k tomu patří"... (No originál asi tiež nebol tak pochromovaný... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (06.12.2010 23:41) |
dobre dobre aj ja niečo pridám |
Retro Papi, niečo pre Vás |
Zdravim. Posielam " trochu patiny" ( 6/12, 22.29) Retro-vi Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (07.12.2010 10:55) |
slobo - musím si u teba napraviť reputáciu, tak pridám fotku s veľa Harleymi. |
|
chlapi hadzete sem kraasne masiny. pridajte k nim aj nejake zaujimavosti a nebojme sa povedat - pikosky. nech mam zaujimave "počteníčko"na dlhe zimne vecery. vdaka |
|
Pokiaľ bol na BMW, určite by ho zaujímalo že poznám človeka ktorého otec pracoval u BMW a robil na rekordnom motocykli Ernsta Henneho. |
pikoska? Tak napriklad, ked zaradis na SVcku 4ku, tak s povodnou koncovkou vysokonapatoveho kabla dostanes krasny elektrosok do palca na pravej ruke Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (07.12.2010 20:42) |
replika Brough Superior - Lawrenca z Arábie |
noo, v r. 84 som mohol kupit pojazdnu Cechiu za 8000. Ale bol som mlady, nadrzany na 350 a tak som kupil Califa. No co, hlava sa odkrvila a dodnes si drbem hlavu. holt that s life. |
Polemizoval som tu raz o prvenstve Yamahy XT500 v segmente veľkých štvortaktných endúr. Nechcem Yamahe nič brať, len podotýkam, že Angličania jazdili enduro (Six Days) a kros odjakživa na veľkých štvortaktoch, začiatkom 70. rokov s pretekmi vlastne pomaly končili a pomali sa vytratili aj sériové verzie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.12.2010 11:58) |
By ma celkom zaujímalo či niektorý z Ducatistov vie že niečo také existovalo... |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (09.12.2010 22:29) |
slobo, |
Norton CS1 500 r.1928 v krásnom stave. |
v tom ducati 125 museli riadne ceruzky behať v tých valcoch |
|
Ten trojvalcový motor Suzuki 50 považujem za takú raritu, že som predsalen vyhrabal nejaké údaje a fotky. Veď len zoberte tie parametre: vrtanie 28 mm, zdvih 25 mm, 46,8 ccm (=15,6ccm/valec). Výkon 19k/20 000 ot/min, neskôr sa hovorilo aj o 22 k/22 000ot/min. Výkon samozrejme len na špici, preto mala mašinka 14stupňovú (!) prevodovku. |
Asi posledný z čudesných japonských pokusov bola Honda NR 500 z r.1979. Jediný štvortakt medzi dvojtaktami. 3tvorvalec s oválnymi piestami s ôsmimi ventilami na valec a dvomi ojnicami na piest. Výkon 115k /20000 ot. Rám hliníkovy monokok, chladiče po bokoch, v prvej verzii so 16 palcovými kolesami. Jazdci Takazumi Katayama, Mick Grant a Freddie Spencer. |
Ďalšia ČS krásavica, ESO 500 Motokros, 1959. Angličania ju síce volali "Ugly Duckling" (škaredé káčatko), ale už sa ich estetické cítenie vycibrilo a dnes cena takejto krásavice sa hýbe okolo 20 tisíc dolárov... |
napadlo ma, co tak najst motorku vyrobenu v roku vasho-nasho narodenia, ze ktoru by ste brali... |
Ja jednoznačne Norton Dominator 650 /v 64om mal už ale inú nádrž a ináč tvarované podsedlové trubky ako ten na fotke/ Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (10.12.2010 16:44) |
|
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil kalupko (10.12.2010 17:34) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (10.12.2010 18:18) |
|
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22584 | Včera: 169888