Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Ako správne podraďovať? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko správne podraďovať? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
15.10.2010 12:16

Ako správne podraďovať?

deltoro5784
 Turista 

Ikona

Ahojte, chcel by som sa spýtať ako mám podraďovať keď potrebujem ísť o 2 stupne dole? Poviem príklad : idem na 5 a pred zákrutou potrebujem 3. Mám podradiť najskôr na 4 a potom znova na 3, alebo môžem stlačiť spojku a kopnúť tam dve rýchlosti dolu?
V motogp som si všimol že stláčajú spojku pri každom znížení rýchlostného stupňa ale v reále to môže byť inak preto sa pýtam.


15.10.2010 12:18

Re: Ako správne podraďovať?

SpecialEdition
 Jogurťák 

Ikona

možeš aj o 2 naraz


15.10.2010 12:59

Re: Ako správne podraďovať?

MAYYA
 Kávičkár 

Ikona

Možeš, ale rob to s citom, lebo Ti može šmyknuť koleso /zablokovať/..
V MotoGP maju inač konštruovane preradovanie..trochu


15.10.2010 13:05

Re: Ako správne podraďovať?

majo540
 Kávičkár 

Ikona

Mozes aj o viac ako jeden ale s rozumom :-}

Kamoska na aute raz podradila z 5 tky na dialnici na 2jku cca v 110 km/h , pretoze instruktor v autoskole jej povedal ze ked chce tak moze pouzivat aj brzdenie motorom. Ze nech si to vyskusa trebars na dialnici. Som sa divil ze to auto jej vtedy jednu otcovsku nestrelilo :-D

Edit: gramatika

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majo540 (15.10.2010 13:06)


15.10.2010 13:14

Re: Ako správne podraďovať?

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

ja ked idem ostrejsie tak ked kvaltujem o 2 dole idem postupne, brzdim tak motorom ale pri tom druhom podradeny mi skoro vzdy koleso zablokuje a ide do smyku ...to je tak jedna sekunda, potom guma zasa chyti


15.10.2010 13:20

Re: Ako správne podraďovať?

8-) Hop - a je tu antihop ;-) Závodník nie som, ale nejaké kilometre sa už nazbierali, takže predsa:

Ide aj o to, aké máš moto (objem, 1val - 2val - 4val) - akú máš spojku (a akon ju používaš), pri akých otáčkach podraďuješ a akú máš prax - resp. ako máš nacvičenú konkrétnu mašinu.

Ak používaš brzdy a podradíš na 4val SS 600 s "normálnym" spojkovaním o dva, zvládneš to - ale ak to urobíš na veľkom dvojvalci s kardanom (nedaj bože, čo má len 4 kvalty >:-) ), možno sa válaš...

Počet kvaltov, odstupňovanie prevodovky: Na Pioniery to tiež nie je to pravé orechové - ale ak by mal sedem kvaltov, v pohode. Ale má len tri...

Miesto a druh jazdy: Mám 4t endurko 125, v teréne o dva dole často a v pohode...

Všeobecné pravidlá teda asi nie sú, chce to jazdiť a skúšať... Dá sa všetko, občas ale treba položiť otázku, načo je to dobré. Nie vždy je rozumné porovnávať neporovnateľné motorky. Napr. mašiny MOTO GP a CBF 125 ;-)


15.10.2010 13:22

Re: Ako správne podraďovať?

Granatka
 Kávičkár 

Ikona

papi- [dobre]


15.10.2010 13:42

Re: Ako správne podraďovať?

rogi4
 Jogurťák 

Ikona

na divoké podraďovanie je tu antihop- dobrá vecička


15.10.2010 13:50

Re: Ako správne podraďovať?

MAYYA
 Kávičkár 

Ikona

hop- alebo trop.. :-D [dobre]


15.10.2010 14:05

Re: Ako správne podraďovať?

legi
 Turista 

Ikona

v poho, na GS aj o dva, kedykolvek a casto a nic...zatial [dobre] . o co ide najviac: do akych otacok to vystreli po uvolneni o dva kvalty dolu? to je cele, dla mna... akurat snad este cit pre rozne povrchy a priamost jazdy, ci..?


15.10.2010 14:21

Re: Ako správne podraďovať?

>:-) legi, samozrejme s tvojou praxou to je už iné kafe, kto by mal odvahu radiť tebe? :-D

Kardan som spomenul práve preto, lebo reakcie sú tvrdšie ako u reťaze alebo remeňoch - a zákruty už ani neriešim, to je už potom na knihu... Aj tak je to furt LEN o súhre ovládania spojky, bŕzd a plynu... :-D


15.10.2010 14:22

Re: Ako správne podraďovať?

derbiTV
 Jogurťák 

Ikona

hungaroring, prva zakruta niekedy aj 4 dole :D


15.10.2010 14:47

Re: Ako správne podraďovať?

Na 125-kách môžte aj o štyri. Kolesá si s motorom (a prevodovkou) aj tak urobia, čo potrebujú. ;-)


15.10.2010 14:47

Re: Ako správne podraďovať?

legi
 Turista 

Ikona

papi, preco do mna?? :-O
a presne ako hovoris: suhra vsetkeho a aj o 4 dole, no a co...


15.10.2010 16:01

Re: Ako správne podraďovať?

>:-) [dobre] No ja mu kompliment a on že "do mňa"... Kua, veď kardan mám aj ja >:-) A tu neskúseného tvrdšie podradenie o dva môže prekvapiť...



15.10.2010 16:09

Re: Ako správne podraďovať?

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Takže kúp si trojkolku a máš po starostiach. :-D Nezjebeš sa aspoň. [dobre] :-)))


15.10.2010 16:13

Re: Ako správne podraďovať?

MAYYA
 Kávičkár 

Ikona

orol, orol... :-D lenže tam nemože tak priradovať...Či hej??? :-O :-D


15.10.2010 16:14

Re: Ako správne podraďovať?

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Môže: 1, 2, 3, 4 R


15.10.2010 16:23

Re: Ako správne podraďovať?

>:-) >:-) >:-) Orol, len pekne postupne. >:-)

Najprv CB 1100, ak nebude na jar, tak veľký Bandit. Potom MG California Vintage, potom určite ešte trošku nejaký šesťvalec (Golďas?) - a až potom, keď budem starý a budem mať čas vyčkávať v daždi v zápche - tak až potom si kúpim trike :-D :-D :-D


15.10.2010 16:29

Re: Ako správne podraďovať?

MAYYA
 Kávičkár 

Ikona

B.Orol, vidíš, to som netušila, musíš mi tu 3-kolku raz predstaviť.. ;-) [dobre]


15.10.2010 16:29

Re: Ako správne podraďovať?

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Papi, len otázne je, za koľko to všetko stihneš, niektorí aj za 1 rok. :-D >:-)


15.10.2010 16:30

Re: Ako správne podraďovať?

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Maya, žiaden problém.


15.10.2010 16:37

Re: Ako správne podraďovať?

MAYYA
 Kávičkár 

Ikona

Aspon budem niečo viac vedieť už o tom "čude".. :-D ;-) Myslím to tak, že je to furt taká záhada premňa, čo sa týka tech.stránky.. ;-) :-)))


15.10.2010 16:47

Re: Ako správne podraďovať?

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Je to pohoda, klídek, tabáček. Pre starších a pokročilých. :-D


15.10.2010 16:53

Re: Ako správne podraďovať?

MAYYA
 Kávičkár 

Ikona

..takže to prvé premna ano, a to druhé, premna nie.. :-D


15.10.2010 17:19

Re: Ako správne podraďovať?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ANTIHOP RULEZ!!!!!! >:-) >:-) >:-)


15.10.2010 19:48

Re: Ako správne podraďovať?

dustof
 Turista 

Ikona

všade čítam antihop atď to fakt nikto nepodraďuje s medziplynom? Ja to dávam s medziplynom a koleso neblokuje.


15.10.2010 19:56

Re: Ako správne podraďovať?

;-) 14:21


15.10.2010 20:01

Re: Ako správne podraďovať?

dustof
 Turista 

Ikona

no jo papi [dobre]


15.10.2010 20:58

Re: Ako správne podraďovať?

dustof,-medziplynom asi tazko,medziplyn je vyradit do neutralu,jemne tuknut na plyn spojka a radis kvalt,na motorke to je, ze mas stlacenu spojku a medzibrm :-D >:-) kedze neutral mas len,jeden,iba obcas sa aj podari tuknut falosny neuralik ;-)


15.10.2010 21:11

Re: Ako správne podraďovať?

dustof
 Turista 

Ikona

anoro no ved vieš že toto som myslel . no daj názov ako to budeme volať aby to bolo technicky správne :-D


15.10.2010 21:12

Re: Ako správne podraďovať?

egres2
 Bahniak 

Ikona

anoro:
Medziplynom "vytočím" motor do vyšších otáčok a pri podradení na nižší prevodový stupeň nebude taký veľký rozdieľ v otáčkach motora a príslušnej rýchlosti a nezablokuje mi hnané koleso.


15.10.2010 21:17

Re: Ako správne podraďovať?

ano egers;ale uplne postacuje jemne brnknutie ,ale stare v3s,to bolo ine kafe tam treba poradny plyn,akurat dnes som jazdil axorom,tiez tie synchrony nic moc,ale jemne tukanec na plyn temu pomohol :-)))


15.10.2010 21:19

Re: Ako správne podraďovať?

Anoro, busák >:-)
Plyn a vyrovnanie otáčok nie kvôli preradeniu kvaltu (v nesynchronizovanej prevodovke) ale kvôli vyrovnaniu otáčok kvôli zamedzeniu bloknutia kolesa. Ak nejazdíš vyslovene paľbu, je to rozumné a šetrí spojku aj prevodovku... Neutrál pritom nemusí byť zaradený celý týždeň :-D

edit: som pomalý, aj egreš ma predbehol >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (15.10.2010 21:21)


15.10.2010 21:22

Re: Ako správne podraďovať?

egres2
 Bahniak 

Ikona

anoro:
Ale motorka nemá medzi každým kvaltom neutrál ako V3S.


15.10.2010 21:29

Re: Ako správne podraďovať?

deltoro5784
 Turista 

Ikona

Ďakujem za názory. Momentálne jazdím 125 ku takže nejaké zablokovanie kolesa nehrozí, ale asi bude lepšie keď sa naučím podraďovať o jeden stupeň aby som sa potom na silnejšom stroji nezabil. Ešte raz vďaka toto som potreboval vedieť.


15.10.2010 22:49

Re: Ako správne podraďovať?

legi
 Turista 

Ikona

papi: ak som nepochopil, sorry, potom [dobre] [dobre] :-* ..haha
a ten "medziplyn"...z isteho pohladu ano, ale nikdy som na to v danej situacii nenasiel dost casu... vzdy sa mi podarilo byt uz v rychlosti, kde pretocenie/zablokovanie nehrozilo... zas o tom istom: na ake otacky to vyleti pri uvolneni spojky, to je cele...


15.10.2010 22:51

Re: Ako správne podraďovať?

legi
 Turista 

Ikona

a uprimne k nedorozumeniu: som v tom aj ja novy, neviem jazdit, stale sa ucim, natrete ma hocikto... takze tak...noa?


15.10.2010 23:03

Re: Ako správne podraďovať?

;-) V pohode. [dobre] Sme tu viacerí, čo sa nehanbíme priznať, že sa učíme do smrti a stále budeme mať nedostatky... Nech to štúdium trvá sto rokov :-D :-D :-D


15.10.2010 23:07

Re: Ako správne podraďovať?

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
A chem sa učiť od storočných. >:-)


15.10.2010 23:56

Re: Ako správne podraďovať?

sak ja dobre vim,co je medziplyn :-D len vas skusam :-D >:-) tes sa ucim cely zivot >:-)


16.10.2010 7:52

Re: Ako správne podraďovať?

Terror
 Jogurťák 

Ikona

Tak ako pise egres. S medziplynom sa nicoho nemusis bat, ale musis sa ho naucit. Aby nebol dlhy, lebo stracas cas aby nebol kratky potom nema vyznam. Mne uz to pride prirodzene a obcas sa seknem aj na aute :-D


16.10.2010 11:56

Re: Ako správne podraďovať?

Allain
 Jogurťák 

Ikona

ja davam tiez postupne, brdis tym aj motorom a este davam medziplyn


16.10.2010 17:14

Re: Ako správne podraďovať?

endy
 Veteránista 

Ikona

davno som mal Fiat 500, prevodovka bez synchronov, po niakom case okrem pohynania spojku vobec nepotreboval, islo to pekne s medziplynom a bez spojky, da sa to naucit, je to podobne aj na motorke,,,,,,,, motory s poloautomatom (automaticke vypynanie spojky pri radeni) to je parada tu uz spojku vobec nepotrebujem ani pri rorbiehani, ani nechapem preco to neprebrali dalsie svetove znacky od Jawy, zeby to bolo patentovane?


16.10.2010 18:07

Re: Ako správne podraďovať?

rogi4
 Jogurťák 

Ikona

ach tie vaše teórie a teórie, vy sa tu snáď budete celú zimu baviť vlastne oničom... Medziplyny a iné "dobré" rady starých otcov, no mám dosť... :-O


16.10.2010 18:58

Re: Ako správne podraďovať?

povedal amatér, ktorý si kúpil litra...


16.10.2010 19:48

Re: Ako správne podraďovať?

>:-) rogi4, >:-)

- 90 % mašiniek na cestách nie sú SS a ani z nich nemajú všetky antihoppingovú spojku. Kto ju napr. má, preňho je všetko len "teória" a oničom. S ABS, ESP, EKG, KGB, ROH, DPH a ďaľších robotických vymožeností je každý majster. Ostatní to musia zvládnuť sami, pričom im možno ani neide o dosiahnutie najlepšieho času na kolo... ;-)

- Chlapec, ktorý sa pýtal, má CB 125. Ale bude mať neskôr aj iné mašiny. Ktovie, aké... Možno extrém, ale predsa zo srandy: Koľkokrát si podradil o dva kvalty napr. pri 160 na Intruderi 1500? >:-)

- Okrem toho, že si niekde pripomenul antihop, si zatiaľ neporadil. Škoda, veď možno na to máš...



16.10.2010 22:38

Re: Ako správne podraďovať?

nahodu dnes som pekne radil aj o 3 stupne :-D a islo to bez problemu :-D >:-)


17.10.2010 11:26

Re: Ako správne podraďovať?

rogi4
 Jogurťák 

Ikona

psycho, no keď myslíš, asi to tak bude :-D
Mal som také lahké endurko 125-ku 2T malo to 6 rýchlostí, tam som radil aj o 3 keď bolo treba, a že mi to poskakovalo, alebo bloklo, to hej ale problém? Keď mi to na takej lahkej motorke spravilo, vôbec som to neriešil a ani jediný raz som sa na nej nevyspypal preto, že som podradil o 3 kvalty a to som na nej jazdil 80% roku či bola zima, či teplo a mal som ju 6 rokov...
papi, intruder nie je športová motorka, neni to ani na jazdu 160km/h a ani na podraďovanie o 2 kvalty...Dva kvalty dole radím keď brzdím z 270-tky na 150-tku


17.10.2010 11:49

Re: Ako správne podraďovať?

Terror
 Jogurťák 

Ikona

rogi4 tebe to ide 270 km/h? nééééé. :-D :-D :-D Ale ved táto téma je pre teba nezaujimavá a už píšeš druhý príspevok "rada starého otca"


17.10.2010 12:10

Re: Ako správne podraďovať?

>:-) Rogi, mne išlo len o to, že medzi motorkami sú rozdiely - nielen teoretické, ake praktické. Čítam aj ostatné témy, aj keď tam neprispievam - lebo na to nemám. Zaregistroval som aj tvoj čas z SKringu (2:40,796) a určite vieš aj poradiť. Máš na to.

Nekritizujem, ja sa bránim - lebo čo píšem, je z praxe, nie z gúgla alebo z učebníc. Nie je to teoretizovanie, na to je tu predsa kopec mladších >:-)

Ja s medziplynom zvládnem toho Intrudera aj o dva - pričom je jasné, že to nie je na to robené, na takej veľkej šunke je to o život >:-) A aj keď nie je športová, robí stovku za 4,3... ;-)


17.10.2010 12:10

Re: Ako správne podraďovať?

rogi4
 Jogurťák 

Ikona

Terror aj 370 keď sa naseriem >:-)


18.10.2010 20:17

Re: Ako správne podraďovať?

josi
 Kávičkár 

Ikona

Som este neskuseny: ked radim z 5 na 4 s medziplynom je to takto: 5-4-3-2-N-plyn-2-3-4? >:-) Inak, ako hovori papi: podrad na V2 s kardanom o dva stupne a dobrovolne zostrelis sam seba :-D


18.10.2010 20:40

Re: Ako správne podraďovať?

papi toho odvážlivca čo by podradil o dva na VLC-čku by som rád spoznal ak by to rozchodil a to by nemusel mať ani tých tvojich 60. že..... a pre rogi4 - nieže 15-ka robí 100-ku za 4 ale ak si dáš za seba babu a dáš plný kotol tak pri zosadnutí sa chytá medzi nohami, že čože???? To asi na tej tvojej nezažiješ čo ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil socrates (18.10.2010 20:48)


18.10.2010 21:31

Re: Ako správne podraďovať?

>:-) socrates, ty aspoň vieš, že adrenalín nie je len dávať SS na koleno na okruhu :-D Vždy sa dá niečo vymyslieť >:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 132999 | Včera: 158890