Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Technika jazdy: Ako v zátačkách - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTechnika jazdy: Ako v zátačkách - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
23.01.2006 22:37

Technika jazdy: Ako v zátačkách

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Včera som sa išiel previezť a uvedomil som si aké úbohé sú moje jazdecké schopnosti v zátačkách. Prešiel som doteraz na motorke 7.500 km, ale 99% po meste a po diaľniciach. Vôbec neviem ako sa mám správať v zátačkách - neviem odhadnúť rýchlosť a chodím tak pomaly že sa za mnou hromadia plechovky. Tiež sa bojím nakláňať. Je naozaj pravda že sa dá nakláňať až kým sa stúpačky nedotknú zeme? Ak áno, v akej rýchlosti? Niekto mi povedal že to vidno na pneumatikách - je tam vraj po obvode taká čiara (kde končí dezén) a až po tú sa možno nakláňať. Je to pravda? Všimol som si že borci na superšportoch pri extrémnom nakláňaní presúvajú váhu tela (zadok) v opačnom smere ako je zákruta. Je to dôležité? Keď sa vám bude chcieť, napíšte. Moto je Honda CBF 250.

Díky,
Kamil


23.01.2006 23:46

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

veď mu už niekto vysvetlite pojem adhezia, hlavne pri - 10 stupňovom mraze. To by som aj ja bral zatačku tak, že by som zastal a postupne moto prekladal do smeru jazdy. Podla mňa včera najazdil ani Vidicon. Alebo budeme za Teba zapalovať tento rok sviečku na Šturci? :-~


24.01.2006 0:01

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ty asi par krat spadnes kym chytis prvy krat stupacku...
gulo dobre vravi v takejto zime sed doma za pecou a studuj...


24.01.2006 0:33

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Nie som si celkom isty, ale zda sa mi, ze Kamilko momentalne jazdieva kdesi v Spanielsku. Aspon si tak spominam podla clanku, co tu pisal o svojej CBF-ke. A tam snad nie je -15°C :-O :-O :-O
Inak s tym presuvanim zadku si to trocha doplietol, nie je ucelom motorku co najviac naklonit ale co najviac presunut tazisko smerom do zakruty, cize ked uz "vysadat" zo sedla, tak jedine smerom dovnutra, aby motorka nemusela ist sama do maximalneho naklonu.
Toto sa samozrejme tyka cesty, v terene to vobec nemusi byt tak, kvoli rychlej reakcii sa vyuziva aj opacny postup, ze motorku do zatacky stlacis.
No a este musis brat aj do uvahy prilnavost gum, teplotu cesty, vlhkost,... a milion dalsich faktorov.


24.01.2006 2:29

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

madmax
 Edvenčr 

Ikona

Kmotr,spravne.
Kamilko,to 250 moc nenaklanaj,mas dost tenke gumy. Tak nepozeraj na suprsporty,tie su na trati,ty na ceste,ktora je samajama a samy strk a oil.
Chod si to vyskusat do Brna na okruh,je to aj pre verejnost a potom skusaj cesty.
Vela stastia. ;-)


24.01.2006 7:36

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Faldner
 Kávičkár 

Ikona

na silu neskusaj dat moto na stupacky, jazdi castejsie na klukatych cestach a casom sam zistis, ze kde su tvoje hranice a hranice moto bez toho aby si sa nezosypal. Treba aby si vela jazdil, bez toho je teoria na nic. Na zaciatku neskusaj napodobnovat supersporty a nehambi sa, ze nedavas koleno na asfalt. Su aj aj take predispozicie, kvoli ktorym ti to pojde tazsie, napr. menej stabilny ram, uzsie pneumatiky a hlavne tvrdsia zmes ... (porovnanie so SS)

najhorsie je odburat ten psychologicky mantinel, takze jazdit, jazdit, jazdit ....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Faldner (24.01.2006 7:37)


24.01.2006 8:25

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Aha, zabudol som spomenúť že som jazdil v Barcelone, po kopcoch nad mestom (až po Sant Cugat). Bolo na január nezvyčajne teplo, 15 stupňov.

Superšporty napodobňovať nebudem, len tak som to videl (aj na normálnej ceste, nielen na okruhu) tak reku či to je dôležité.

Musím viac jazdiť, ale mám to komplikované lebo dvom je malom CBF-ku nepohodlne a nechcem manželku cez víkend nechať doma samu s tým že ja si idem zajazdiť... Skúsim ísť z práce domov nie pod diaľnici ale bočnými cestami cez kopec, len som to už dvakrát skúšal a zakaždým som sa stratil - dopravné značenie neexistujúce, len sem-tam značka: Všetky smery tadiaľto (bez srandy).


24.01.2006 9:01

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Killbydeath
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Neboj sa klopit....mal by si to citi v zakrute kolko este mozes. Najlepsie sa to naucis na znamych zakrutach,len si davaj pozor na plechovky....to vysadanie je uplne zbytocne u tvojej moto....aj bez vysadNIa sa da ist po stupacky..
.
..
...jazde zdar.... >:-)


24.01.2006 9:19

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Tvoj strach je prirodzeny. Postupne zvysuj naklon, ale vzdy najprv zohrej pneumatiky jazdou. Ked budes citit, ze ti malicko posmykne zadna guma a potom zase chyti, tam je limit. V naklonoch nebrzdit, radsej narovnat-pribrzdit-naklonit. A nezabudaj, image je nanic, za havarku to nestoji!
Jo, to vysadanie sa pouziva na okruhoch, vdaka vysadaniu nemusis moto totiz az tolko naklonit, resp. ked chlapci pridu naklonom az na okraj dezenu, vysadnu a prejdu zakrutu pri danom naklone motorky este rychlejsie.

Gulo: a vies ze som to chcel vyskusat? Reku ake by to bolo, aspon na chvilu. Zial, mam to prave napoly rozobrate a v tejto zime do garaze nejdem :'( (Kamilko, aby si chapal, v noci tu mame -20 a cez den max. -7)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (24.01.2006 9:23)


24.01.2006 9:28

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

oolo
 Edvenčr 

Ikona

www.motohouse.cz/

vlavo dole v menu


24.01.2006 9:32

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Jo, ten vztah medzi uhlom naklonu A, rychlostou jazdy V a polomerom zakruty R je ak som neurobil chybu (odvodil som to teraz na kolene a uz som to asi 10 rokov nevidel, tak mi chybu odpostite):

tan(A) = V*V/R/G

gde G je gravitacne zrychlenie. Zjavne to nezavisi od nalozenia ani vysky taziska...


24.01.2006 9:33

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

DrVidi: Ako pekne si to napísal! :-O
Gulo: Nepodceňuj Vidiho. Ten jazdí až do zmrznutia benzínu v nádrži :-)))
A studené gumy? Nevadí - trochu na ne nadýcha a hasí si to ďalej. Buahahaha!!!


24.01.2006 10:08

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

celý môj príspevok vychádzal z toho, že si mašinu vytiahol pri - 18 stupňov. :'( Barcelona hmm pekné mesto, mal som to šťastie a jeden týždeň som ju mohol spoznávať. Závidím Ti to celoročné jazdenie. :-((((((


24.01.2006 10:19

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Kamilko a tých 2400 km si chcel ísť iba rovno ?
Nezdržuj plechovkárov nájdi si sparingpartnera čo Ťa to naučí ovládať stroj , verbálna rada v Tvojom prípade asi nestačí >:-)


24.01.2006 10:37

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

milan3232
 Turista 

Ikona

Kamilko - radsej 10km kolona za tebou, ako raz vpalit do zakruty, ktoru nepoznas a lisknut na zem. Kazdy, kto ma aspon za mak pudu sebazachovy ide v neznamom terene velmi opatrne. Ti, co svihaju, to bud poznaju, alebo su kandidati na ciernu kroniku.

Jazdi, jazdi, jazdi, Pajo tiez dobre vravi, najdi si kamosa s podobnou moto a obkukavaj. Pri kamosovi so silnejsou moto davaj pozor, nenahanaj sa - nedobehnes ho ak nebude chciet. Akurat spadnes.


24.01.2006 12:31

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Najprv zloz manzelku zo zadneho sedadla. Urcite je pekna, tak nech taka dlho zostane.
A potom skus nebojovat s motorkou. Ziadne tahanie motorky telom. Pred zakrutou zatlac jemne do riaditok proti smeru zakruty. Ano, proti smeru. Ak je zakruta prava, zatlac jemne do pravej rukovete, ako by si ju chcel otocit vlavo. Motorka sa ti sama polozi do zakruty.
Je to proti prirode, preto na zaciatku to chce sustredenie a opatrnost. Potom to uz ide podvedome.


24.01.2006 12:48

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

egres2
 Bahniak 

Ikona

Kamilko:To máš ako zo sexom.Najlepšie je to vo dvojici ,tak, ako ti radil Pajo.Najdi si skúsenejšieho jazdca, ktorý ťa povozí za sebou a ukáže ti bezpečné hranice tvojej motorky.Prípadne ťa pred jazdou upozorní na niektoré fígle a bude ťa varovať pred chybami.
Ja som sa po tridsiatich rokoch vrátil na motorku a keď som si po mesiaci jazdenia myslel, že som frajer tak ma brat pri prvej jazde spolu/ jazdil už pár rokov predtým/ vyviedol z omylu , keď ma asi pri 120 tke predbehol v zákrute na Dominátorovi na takých smiešnych tenkých pneumatikách a ja na jogurtovi.


24.01.2006 13:47

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

many3
 Turista 

Ikona

Nazdar Kamliko.Len jedna rada jazdi jazdi jazdi.Skus si vytipovat jednu streku fajnu klukatu a jazdi po nej pravidelne.Uvidis ako sa to postupn ebude zlepsovat a tvoja jazda zrýchlovat a nakoniec budes iba plechovky obiehat.Je pravda vsetko co tu ostatný bratia popisali ale najlepsie to dostanes do krvy ak bude jazdit. Pekne si to pred zatackou pribrzd jemne (nie v naklone) a hlavne nie prilis aby si mal dostatocnu rýchlost do zakruty, este jej medzi tým brzdením podrad podla potreby o jednu dve rýchlosti , napni ruky aj telo jemne tlac riaditka do strany zakruty a ostatne sa urobi samo.V polke zakruty jej zacni jemne pridavat plyn (ak uz budes skusenejsi tak mozes aj smelsie) a krasne dotiahni zakrutu do konca.


24.01.2006 15:40

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Lorenzo
 Jogurťák 

Základ, všetko je to o precítení. Teória je druhoradá. Ak je niekto drevo, nepomôže mu ani Boh ;-)


24.01.2006 17:38

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nazdar ,ťažko radiť na dialku najlepšie je keď s niekým jazdíš a podľ aneho kopiruješ ale ako ktosi povedal musíš sám vedieť zladiť telo s motorkou a štýlom jazdy je veľa motorkarov a každý má iný stroj,váhu ,štýl jazdy takže ,musíš experimentovať ale manželku nechaj doma.
Nájdi si velké opustené perkovisko a tam si skušaj robiť kruhy a zatačať a preklapať motorku ,bacha na štrk a biele čiary v náklonoch ,potom prejdi na málo frkventované cesty a pomaly skušaj tiahle zakruty ,ak si šikovný tak sa to časom naučíš ,prajem ti veľa štastia a zdaru ;-)


24.01.2006 18:26

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Kamilko: www.psik.sk/index.php?id=43


24.01.2006 19:39

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

agressor
 Geriatrik 

Ikona

johny - myslim, ze cim ides pomalsie, tym vacsiu ma tendencia motorka v zakrute (pri rovnakom naklone) smyknut. Tiez som sa cudoval, ked som to zistil...

Kamilko - ja som sa naucil klopit na okruhu. Je to tam bezpecnejsie ako kdekolvek inde a hlavne Ti nelezu oci z jamiek, ked sa Ti zda, ze to nevyberies - co sa Ti moze stat na okreskach. A HLAVNE - naucit sa to treba, aby si raz, ked prestrelis zakrutu (vojdes do nej rychlejsie ako by si mal), z nej nevyletel, ale radsej ju vybral. ;-)


24.01.2006 20:47

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Agre, to sa mi moc nezda, lebo cim rychlejsie ides, tym je odstrediva sila vacsia a ty ju musis vyrovnavat vacsim naklonom. Inak povedane do rovnakej zakruty sa neda ist v rovnakom naklone pri roznych rychlostiach. Za predpokladu, ze prechadzas po rovnakej trajektorii. ( tusim je to o akcii a reakcii )


24.01.2006 21:06

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Díky za rady aj za linky, zase som sa veľa naučil (ako vždy). Napríklad som dnes večer na výpadovke skúšal stlačiť volant na opačnú stranu ako zákruta (veľmi jemne) a naozaj, ukladá sa to! Výborne. Takže už viem (aspoň teoreticky) ako na to.


24.01.2006 21:46

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Sadko
 Kávičkár 

Ikona

Najdi si opusteny kruhovy objazd,napln nadrz a jazdi a jazdi a................................ :-D :-D :-D


24.01.2006 23:09

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Kmotr - heheheh, ale nehovor. :-D Nevravim o rovnakej zakrute, len o rychlosti a naklone. ;-)


25.01.2006 6:59

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

milan3232
 Turista 

Ikona

Kamilko - to natacanie do protismeru robi kazdy automaticky - ked ides do zakruty, podvedome zacnes tocit najprv telom, kdeze mas "os zlomu" moto (os riadenia) pred sebou, "lames" zadnu cast moto do zakruty a tym sa automaticky na kratky moment dostane koleso do protismeru zatacky. Potom sa to vyrovna a tociiiis. Je to automatika. Robis to, ani si to neuvedomujes.


25.01.2006 9:12

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Len tak na okraj - zaujimave je, ze na cestnej motorke sa pri vchadzani do zakruty potlaci vnutorna strana riadidel ale na chopperoch (zvlast som si to vsimol na Shadowe) treba naopak potiahnut vonkajsiu stranu.


25.01.2006 9:19

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

egres2
 Bahniak 

Ikona

agressor: bez urážky ale píšeš, že pri jogurtoch tlačíš pravú stranu riadidiel od seba a pri choperoch ťaháš ľavú stranu k sebe.Predpokladám že v tej istej zákrúte.To nie je to isté? :-O


25.01.2006 9:46

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Indy
 Kávičkár 

Ikona

Dakedy davno ked som ucil dceru sa bicyklovat, chcel som jej vysvetlit ako sa udrzuje rovnovaha.. a bol som v riti.. :-~ dlho som musel premyslat ako to vlastne funguje .. aj som na to po case sice prisiel .. ;-) ..lenze bicyklovat sa uz naučila i bez mojich dristov... :-~

aj toto ked citam, tak s tohto pohladu su niektore veci pre mna fakt novee ....skutocne toto robim.. ?? :-)

mam dojem ze nieco s tohto je az nebezpecne vediet... :-)

ja by som si radsej nakladal pomaly sam.. treba mat cit a vsimat si.... >:-)


25.01.2006 11:16

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Egres - bez urazky, ale tlak a tah su dve rozdielne veci a dokonca aj prava a lava su ine strany ;-) V konecnom dosledku to je samozrejme rovnaky moment otacania (okolo osi riadenia), ale v riadeni je naozaj rozdiel. Ty na ZZRe tiez len ZATLACIS. Na chopperi POTIAHNES. Pozicaj si niekedy od Rajcaka jeho Draga a vsimnes si ten rozdiel. ;-)


25.01.2006 11:19

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

manana
 Edvenčr 

Ikona

agre je znamy komplikator. napisal to spravne - je to rozdiel ako k tomu pristupujes. odtlacanie je lepsie kontrolovatelne (vdaka fyziologii), pri blbej ergonomii (shadow, bez komentara :-))) ) vsak moze byt pohodlnejsie zamerat sa na pritah. kua kolko cudzich slov a ze agre je komplikator...proste onééé.


25.01.2006 12:08

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Milan3232: vtip je prave v tom, co zacnes robit najprv. Lebo ak by si najprv zatlacil (rozumej do riaditok), nemusel by si "podvedome" tocit telom ako jojo. Ani ja som na to neprisiel automaticky a tiez sa trapil zatacanim "telom". Preto si tak pamatam ten rozdiel, ked to zrazu islo samo.


25.01.2006 16:46

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Kamilko, aj na Slovensku je k dostaniu kniha "Dokonalá jízda na motocyklu" od českého vydavateľstva Kopp. Napísali ju dlhoročný učitelia v nemeckých motoškolách v spolupráci s redaktormi Motorradu. Je napísaná tak polopatisticky, že to pochopí aj malé decko. A v tom sa určite nemýlim, lebo som to pochopil aj ja sám :-D :-D .

Prečítaj si ju a potom pomaly skúšaj, čo tam radia. Ver tomu, že keď tí polozávodní jazdci - inštruktori tvrdia, že aj vodič s desať ročnou praxou sa veľa vecí v takomto kurze naučí, tak majú pravdu. Nie každý človek je prirodzený talent a môže automaticky po pol roku jazdenia ísť na okruh a tam lámať rekordy. Niekto, a tých ľudí je dosť veľa, potrtebujú aj trochu teórie. Minimálne sa tam dočítaš, čoho sa máš pri jazdení vyvarovať.

Ja tú knihu mám a je naozaj dobrá. Je lepšie prebrať skúsenosti od starších aspoň takýmto spôsobom ako učiť sa za svoje peniaze na svojich chybách. 8-)


25.01.2006 17:27

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

egres2
 Bahniak 

Ikona

agree: uznávam, že ťahať a tlačiť vozík je niečo iné a možno to platí aj pre chopre že ich treba do zákruty ťahať.Preto majú na tých choproch takéééééé široké riadidlá :-D


25.01.2006 17:32

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

SS
Neregistrovaný

agressor
Kamilko nema Shadow ked si si nevsimol tak nedristaj ! :-P


25.01.2006 18:00

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

agressor
 Geriatrik 

Ikona

egres - tak nejak som to myslel. :-D

prepac SS - sprosty som, ja viem. :-(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil agressor (25.01.2006 18:03)


25.01.2006 18:11

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

kua len sa nepobite, aj tak sa to naučí chlapec sam, >:-) ;-)


25.01.2006 18:24

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

skus napr. toto - vyhliadni si zakrutu, a skus ju prejst viac krat,....hore dole,....skus ju prejst normalne - dobrzdi pred zakrutou, na jej zaciatku podrad,...zakrutu prejdi pod tretinovym plynom a na vyjazde postupne pridavaj,....skratka prejdi ju vlacne,.....
ak chces zvysit prejazdovu rychlost odkladaj naklon az do poslednej moznej chvile....potom ju rychlo naklon a zasa naspat rychlo urob vyjazd,.......sleduj idealnu stopu - nechod rovnobezne s pruhmi v strede a na krajnici,..ale snaz sa kazdu zakrutu prejst po myslenej priamke ktorou pospajas obluky - skratka ak mas sikanu prejdi ju s co najmensim polomerom zatacania-cize prechadzas z jedneho kraja na druhy-ale bacha drz sa vo svojom jazdnom pruhu, nezvykaj si na prechadzanie do protismeru,.....zrychlis prejazd,....pri rychlom preklapani si v naklone kratko a riziko padu je sice rovnake ale psychika nie je v koncoch ako ked si pol hodinu zaveseny na rame a dres koleno-----jazdim po asfalne s drapakmi - uz asi 9 rokov a zatial som sa nevytrel........pri tomto style....


01.02.2006 10:41

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

pinpin
 Jogurťák 

Ikona

tu mas ako na to ;-)

www.exebat.sk/clanok.php?id=251


08.10.2007 7:40

Re: Technika jazdy: Ako v zátačkách

SADLATY
 Geriatrik 

toto je diskusia pre mna, co som nesedel 12 rokov na motorke :-(



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 300193 | Včera: 222296