Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Včera som sa išiel previezť a uvedomil som si aké úbohé sú moje jazdecké schopnosti v zátačkách. Prešiel som doteraz na motorke 7.500 km, ale 99% po meste a po diaľniciach. Vôbec neviem ako sa mám správať v zátačkách - neviem odhadnúť rýchlosť a chodím tak pomaly že sa za mnou hromadia plechovky. Tiež sa bojím nakláňať. Je naozaj pravda že sa dá nakláňať až kým sa stúpačky nedotknú zeme? Ak áno, v akej rýchlosti? Niekto mi povedal že to vidno na pneumatikách - je tam vraj po obvode taká čiara (kde končí dezén) a až po tú sa možno nakláňať. Je to pravda? Všimol som si že borci na superšportoch pri extrémnom nakláňaní presúvajú váhu tela (zadok) v opačnom smere ako je zákruta. Je to dôležité? Keď sa vám bude chcieť, napíšte. Moto je Honda CBF 250. |
veď mu už niekto vysvetlite pojem adhezia, hlavne pri - 10 stupňovom mraze. To by som aj ja bral zatačku tak, že by som zastal a postupne moto prekladal do smeru jazdy. Podla mňa včera najazdil ani Vidicon. Alebo budeme za Teba zapalovať tento rok sviečku na Šturci? |
ty asi par krat spadnes kym chytis prvy krat stupacku... |
Nie som si celkom isty, ale zda sa mi, ze Kamilko momentalne jazdieva kdesi v Spanielsku. Aspon si tak spominam podla clanku, co tu pisal o svojej CBF-ke. A tam snad nie je -15°C |
Kmotr,spravne. |
na silu neskusaj dat moto na stupacky, jazdi castejsie na klukatych cestach a casom sam zistis, ze kde su tvoje hranice a hranice moto bez toho aby si sa nezosypal. Treba aby si vela jazdil, bez toho je teoria na nic. Na zaciatku neskusaj napodobnovat supersporty a nehambi sa, ze nedavas koleno na asfalt. Su aj aj take predispozicie, kvoli ktorym ti to pojde tazsie, napr. menej stabilny ram, uzsie pneumatiky a hlavne tvrdsia zmes ... (porovnanie so SS) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Faldner (24.01.2006 7:37) |
Aha, zabudol som spomenúť že som jazdil v Barcelone, po kopcoch nad mestom (až po Sant Cugat). Bolo na január nezvyčajne teplo, 15 stupňov. |
Neboj sa klopit....mal by si to citi v zakrute kolko este mozes. Najlepsie sa to naucis na znamych zakrutach,len si davaj pozor na plechovky....to vysadanie je uplne zbytocne u tvojej moto....aj bez vysadNIa sa da ist po stupacky.. |
Tvoj strach je prirodzeny. Postupne zvysuj naklon, ale vzdy najprv zohrej pneumatiky jazdou. Ked budes citit, ze ti malicko posmykne zadna guma a potom zase chyti, tam je limit. V naklonoch nebrzdit, radsej narovnat-pribrzdit-naklonit. A nezabudaj, image je nanic, za havarku to nestoji! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (24.01.2006 9:23) |
Jo, ten vztah medzi uhlom naklonu A, rychlostou jazdy V a polomerom zakruty R je ak som neurobil chybu (odvodil som to teraz na kolene a uz som to asi 10 rokov nevidel, tak mi chybu odpostite): |
DrVidi: Ako pekne si to napísal! |
celý môj príspevok vychádzal z toho, že si mašinu vytiahol pri - 18 stupňov. Barcelona hmm pekné mesto, mal som to šťastie a jeden týždeň som ju mohol spoznávať. Závidím Ti to celoročné jazdenie. |
Kamilko a tých 2400 km si chcel ísť iba rovno ? |
Kamilko - radsej 10km kolona za tebou, ako raz vpalit do zakruty, ktoru nepoznas a lisknut na zem. Kazdy, kto ma aspon za mak pudu sebazachovy ide v neznamom terene velmi opatrne. Ti, co svihaju, to bud poznaju, alebo su kandidati na ciernu kroniku. |
Najprv zloz manzelku zo zadneho sedadla. Urcite je pekna, tak nech taka dlho zostane. |
Kamilko:To máš ako zo sexom.Najlepšie je to vo dvojici ,tak, ako ti radil Pajo.Najdi si skúsenejšieho jazdca, ktorý ťa povozí za sebou a ukáže ti bezpečné hranice tvojej motorky.Prípadne ťa pred jazdou upozorní na niektoré fígle a bude ťa varovať pred chybami. |
Nazdar Kamliko.Len jedna rada jazdi jazdi jazdi.Skus si vytipovat jednu streku fajnu klukatu a jazdi po nej pravidelne.Uvidis ako sa to postupn ebude zlepsovat a tvoja jazda zrýchlovat a nakoniec budes iba plechovky obiehat.Je pravda vsetko co tu ostatný bratia popisali ale najlepsie to dostanes do krvy ak bude jazdit. Pekne si to pred zatackou pribrzd jemne (nie v naklone) a hlavne nie prilis aby si mal dostatocnu rýchlost do zakruty, este jej medzi tým brzdením podrad podla potreby o jednu dve rýchlosti , napni ruky aj telo jemne tlac riaditka do strany zakruty a ostatne sa urobi samo.V polke zakruty jej zacni jemne pridavat plyn (ak uz budes skusenejsi tak mozes aj smelsie) a krasne dotiahni zakrutu do konca. |
Základ, všetko je to o precítení. Teória je druhoradá. Ak je niekto drevo, nepomôže mu ani Boh |
Nazdar ,ťažko radiť na dialku najlepšie je keď s niekým jazdíš a podľ aneho kopiruješ ale ako ktosi povedal musíš sám vedieť zladiť telo s motorkou a štýlom jazdy je veľa motorkarov a každý má iný stroj,váhu ,štýl jazdy takže ,musíš experimentovať ale manželku nechaj doma. |
johny - myslim, ze cim ides pomalsie, tym vacsiu ma tendencia motorka v zakrute (pri rovnakom naklone) smyknut. Tiez som sa cudoval, ked som to zistil... |
Agre, to sa mi moc nezda, lebo cim rychlejsie ides, tym je odstrediva sila vacsia a ty ju musis vyrovnavat vacsim naklonom. Inak povedane do rovnakej zakruty sa neda ist v rovnakom naklone pri roznych rychlostiach. Za predpokladu, ze prechadzas po rovnakej trajektorii. ( tusim je to o akcii a reakcii ) |
Díky za rady aj za linky, zase som sa veľa naučil (ako vždy). Napríklad som dnes večer na výpadovke skúšal stlačiť volant na opačnú stranu ako zákruta (veľmi jemne) a naozaj, ukladá sa to! Výborne. Takže už viem (aspoň teoreticky) ako na to. |
Najdi si opusteny kruhovy objazd,napln nadrz a jazdi a jazdi a................................ |
Kmotr - heheheh, ale nehovor. Nevravim o rovnakej zakrute, len o rychlosti a naklone. |
Kamilko - to natacanie do protismeru robi kazdy automaticky - ked ides do zakruty, podvedome zacnes tocit najprv telom, kdeze mas "os zlomu" moto (os riadenia) pred sebou, "lames" zadnu cast moto do zakruty a tym sa automaticky na kratky moment dostane koleso do protismeru zatacky. Potom sa to vyrovna a tociiiis. Je to automatika. Robis to, ani si to neuvedomujes. |
Len tak na okraj - zaujimave je, ze na cestnej motorke sa pri vchadzani do zakruty potlaci vnutorna strana riadidel ale na chopperoch (zvlast som si to vsimol na Shadowe) treba naopak potiahnut vonkajsiu stranu. |
agressor: bez urážky ale píšeš, že pri jogurtoch tlačíš pravú stranu riadidiel od seba a pri choperoch ťaháš ľavú stranu k sebe.Predpokladám že v tej istej zákrúte.To nie je to isté? |
Dakedy davno ked som ucil dceru sa bicyklovat, chcel som jej vysvetlit ako sa udrzuje rovnovaha.. a bol som v riti.. dlho som musel premyslat ako to vlastne funguje .. aj som na to po case sice prisiel .. ..lenze bicyklovat sa uz naučila i bez mojich dristov... |
Egres - bez urazky, ale tlak a tah su dve rozdielne veci a dokonca aj prava a lava su ine strany V konecnom dosledku to je samozrejme rovnaky moment otacania (okolo osi riadenia), ale v riadeni je naozaj rozdiel. Ty na ZZRe tiez len ZATLACIS. Na chopperi POTIAHNES. Pozicaj si niekedy od Rajcaka jeho Draga a vsimnes si ten rozdiel. |
agre je znamy komplikator. napisal to spravne - je to rozdiel ako k tomu pristupujes. odtlacanie je lepsie kontrolovatelne (vdaka fyziologii), pri blbej ergonomii (shadow, bez komentara ) vsak moze byt pohodlnejsie zamerat sa na pritah. kua kolko cudzich slov a ze agre je komplikator...proste onééé. |
Milan3232: vtip je prave v tom, co zacnes robit najprv. Lebo ak by si najprv zatlacil (rozumej do riaditok), nemusel by si "podvedome" tocit telom ako jojo. Ani ja som na to neprisiel automaticky a tiez sa trapil zatacanim "telom". Preto si tak pamatam ten rozdiel, ked to zrazu islo samo. |
Kamilko, aj na Slovensku je k dostaniu kniha "Dokonalá jízda na motocyklu" od českého vydavateľstva Kopp. Napísali ju dlhoročný učitelia v nemeckých motoškolách v spolupráci s redaktormi Motorradu. Je napísaná tak polopatisticky, že to pochopí aj malé decko. A v tom sa určite nemýlim, lebo som to pochopil aj ja sám . |
agree: uznávam, že ťahať a tlačiť vozík je niečo iné a možno to platí aj pre chopre že ich treba do zákruty ťahať.Preto majú na tých choproch takéééééé široké riadidlá |
SS Neregistrovaný |
agressor |
egres - tak nejak som to myslel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil agressor (25.01.2006 18:03) |
kua len sa nepobite, aj tak sa to naučí chlapec sam, |
skus napr. toto - vyhliadni si zakrutu, a skus ju prejst viac krat,....hore dole,....skus ju prejst normalne - dobrzdi pred zakrutou, na jej zaciatku podrad,...zakrutu prejdi pod tretinovym plynom a na vyjazde postupne pridavaj,....skratka prejdi ju vlacne,..... |
tu mas ako na to |
toto je diskusia pre mna, co som nesedel 12 rokov na motorke |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 300193 | Včera: 222296