Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravým, som začínajúci motorkár a potreboval by som poradiť ako sa rozbiehate do kopca keď napríklad stojíte na stopke? Doteraz som mal skúter a tam to nebol problém, jednoducho som lavou rukou držal zadnú brzdu a pravou pridával plyn. Na moto je to zložitejšie a hlavne keď sme na motorke dvaja. U nás je konkrétne jedna stopka na konci ulici a je to veľmi strmý výjazd z ktorého mám veľký problém sa dostať. Ďakujem vopred sa zmysluplné rady. |
Čau. Ja to robím takto: Pravú nohu mám na zadnej brzde, mám zaradenú jednotku, a keď sa dá pohnúť, normálne pustím spojku a idem...Teraz to robím už cez prednú brzdu... |
ked stojim dlhsie tak predna, ked sa idem rozbiehat prechytim brzdu na zadnu |
no šak drš prednú brzdu, nohi mjej obidvoje na zemi, potom stuačíš spoječku, dáš jednotku a normálňe budeš púšťat aj brzdu aj spojku a pridáš plin a ono sa to rozjede... |
nohou drž zadnú brzdu, jednotku si zaraď predtým, spoječka plyn a ideš |
Do mierneho kopca ja takto: predná brzda a spojka zatiahnutá, pravá noha na zemi, ľavou zaradíš jednotku. Plyn môžeš trochu pridávať, aj keď brzdíš prednou - keď cítiš ťah motoru, brzdu pustíš a mažeš. |
He he , radíte mu , ale na CBF 125 vo dvojici do strmého kopca ... Zobrali ste to vôbec do úvahy ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (14.05.2010 9:27) |
jój to aj na aute sa do kopca rozíždate cez ručnú ? či víte to vúbec aspoň tak ? |
Igor, auto je niečo iné, tam sa gumuje väčšinou prednými , ručnú len v zákrutách |
Tuším to robím takto: |
Taketo nieco absolvujem jednoznacne s obomi nohami pevne na zemi, lebo spolujazdec sa ti moze zakyvotat, popravit sa a stihni potom dat nohu zo zadnej brzdy na zem aby ste nehodili drzku. . . |
Angel Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (14.05.2010 10:01) |
No, ale ked za mnou niekto sedi, tak tazko drzat motorku len na jednej nohe.U mna je to nemyslitelne.Ja si to uz pomalicky nacvicujem a ovela lepsie sa mi jazdi, ked za mnou nikto nesedi.Tym padom sa mi aj lepsie rozbieha do kopca.Mam zaradenu jednotku, lava noha na zemi, prava na zadnej brzde a potom to uz pomalicky ide pustam pomalicky brzdu, pridavam plyn.Co mi z toho vsetko vyplyva ?Najlepsie sa mi jazdi, ked som sama. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamoth015 (14.05.2010 9:59) |
1. Stojis, predkom do kopca. Upravené 1 krát. Naposledy upravil TonyFZ (14.05.2010 10:10) |
Predna, spojka, zaradena jednotka, nohy na zemi. Potom tomu vyhul a jemne so spojkou. Nevadi ze to bude rucat jak na zabijacke, hlavne ze ti to nezdochne a v poho vides. |
No nejak tak to aj robím že držím prednú brzdu a pomaly uvoľňujem spojku s miernym plynom, ale ako už niekto písal na tom strmom kopci sa mi zabrzdený predok šmýka flekom dole kopcom. Je to tam naozaj dosť ťažké rozbehnúť. |
hmmm, a vodičák mu dal kto? Veď to sú základy vedenia jednostopého mot. vozidla. Zachvílu tu bude diskusia ako udržať rovnováhu bez pomocných koliesok. |
papiboy >> samozrejme tu nohu musim buchnut bud po radiacej alebo ako si napisal druhy pripad na zadnu brzdu. . .chcel som tym len povedat, ze radsej mam nohy ako oporu pokial je za mnou niekto, koho svrbi zadok |
stlačením spojky namiesto zaradenia neutrálu trpia spojkové pružiny aj spojkové ložisko tak ako na aute tak aj na motorke, takže vždy spojku len na nevyhnutnú dobu |
Ja len doplním o zaujímavú situáciu: V strede diabolského kopca na 125ke s ľadvinkou, na kamienkoch: Držíš prednú brzdu, oboma nohami sa zapieraš do zeme- sústavne sa posúvaš na kamienkoch dolu kopcom . V sekunde zaradíš jednotku, držíš zadnú brzdu, držíš prednú brzdu, polovicou pravej dlane čo ti ostala nezamestnaná vytočíš aspoň 9000, púšťaš spojku. driftuješ, dymíš spod kolesa, kamienky strieľajú na každú stranu, ale už sa neposúvaš dolu kopcom. Teraz sa musíš pripraviť na moment, keď ti z pod kolesa odstrelí posledný kamienok, a ty slávnostne zahájiš pohyb vpred. na kopci hodinu počkáš kým vychladne motor. Čo sa v mladosti naučíš v starobe ako by si našiel |
aaale... najdi si kopec a skusaj co tebe najviac pasuje... |
raz som zazil extrem: 125 (yamaha ybr), 2ludia, zaradeny neutral a strasne smysklava cesta (na malte su cesty ako sklo)- predna brzda neudrzala stroj a pomaly sme sli flekom dozadu.. tu pomoze len bleskove kopnutie za 1 so sucasnym drzanim zadnej brzdy, nohu spat na zem a dalej tak ako sa pise hore.. |
čítal som len začiatok .. ale nechápem načo má používať zadnú .. šak má prednú ktorú drží ... a zároveň pridáva plyn pričom púšťa spojku a keď motorka zaberá tak púšťam brzdu ... čo je na tom veda ? :D |
tombar: Ak sa nemýlim, tak ručná je dredsa predná brzda Upravené 1 krát. Naposledy upravil chabrobrus (14.05.2010 11:21) |
Vidím, že Opyciak je znalec a vie, o čom sa tu točí. Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku, ak to v extrémnych podmienkach zvládneš, budeš sa len smiať, ak ti niekto chce radiť... Zadnú brzdu môže nahradiť aj zaradená rýchlosť, plyn a spojka, (občas to registrujem aj u plechoviek) - ale nerobil by som to ani na mašinách z požičovne, je to kruté a malo by sa to používať ozaj len výnimočne. Čakať "len tak" s vypnutou spojkou a zaradeným kvaltom je tiež len pre bohatých, ktorí majú viac motoriek a nevadí im, že jedna je uprostred sezóny práve dva-tri týždne v oprave... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (14.05.2010 11:47) |
ja to robim tak isto ako papiboy napísal v prvom príspevku |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 347847 | Včera: 163289