Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Včera som sa tak zamyslela, často sa mi to nestáva, ale pýtam sa, prečo sa vlastne vyrábajú autá a motorky, ktorých maximalna rychlost je daleko za hranicou zákonom povolených rýchlostí ? |
no preco asi ,aby mali policajti na cem zarabat,co to nevidzis ci co,inac mas pekne triko ,ze mlhos skoro som sa poscal |
Allain, lebo niektory ludia chcu s tymi motorkami vybehnut na okruh a tam mozes jazdit kolko chces. A pred babami sa dobre machruje, ked jej povies kolko to ide |
ALEBO... |
neviem sice od kedy mame 90/130 (mimo obce/dilanica), ale jedno je iste, doba, auta aj technika pokrocila. tieto rychlosti prekonat je uz smiesne. problem ale ostava a ten je ludsky faktor. takze viacmenej preto tie rychlosti su ake su. |
veru dobre vravis,mne uz nekere produkty nejak nechuca,nevim preco,iiim to a nevim uz ani jaku chut to ma |
Sorry .. Ja viem...ja len že všetci chcu byť vo všetkom rýchlejší aj ked na to nemáme a skor, či neskor sa nam to v nejakej forme vypomsti... |
Dandan presne |
mi príde protichodné, naco vyrabame nieco, co "nemozeme" pouzívat ? |
podla mna by mali do aut montovat zaplombovane zariadenie, ktore by bolo napojene na policiu a pri poruseni rychlosti by automaticky ohlasilo policiu a bolo by po ptakach. A podla gps by policajti vedeli, kde sa nachadza a tym padom by vedeli, kolko je povolena rychlost na tom ktorom mieste. Al |
Allain veľmi dobrá téma. Chcel by som tiež vedieť odpoveď. Dandan veľmi múdro trafil tiež klinček po hlavičke. |
A podla mna by mali este namontovat kamery, ktore by nas snimali pri hovneni a na zaklade toho jak dlho sa potom budu nase hovienka rozkladat velkovyrobccovia zistia ci si kupujeme ich produkty. |
šak ale to, že 2kila nemozes ist ani na dialnici, ani nikde, tak naco to vobec vyrabaju do premavky ?? nie? |
Automobilky na to asi majú nejakú "PR-official version" odpoveď... |
ludovitko: potom, keď pôjdeš so svojou manželkou do pôrodnice, alebo so zraneným dieťaťom do nemocnice a tvoj "geniálny" senzor ťa nepustí ísť rýchlejšie, potom by si si spomenul na "staré dobré časy" |
Aj ja som sa jednu dobu pýtal, prečo sú niektoré veci, ako sú. nakoniec som zistil, že odpoveď aj tak nedostanem, nemá to význam, na niektoré otázky odpoveď nenájdeš. |
no a čo, keby to bolo obmedzené na 150, aj tak je to do obce moc , keď je niekto kopyto aj tak bude prekračovať a chlpatí aj tak zarábajú najviac v obciach |
hmm keby to bolo skrtene tak by to bolo aj nebezpecne ... ked potrebujes obehnut a nejaky debil prida a zrazu by ta tachac nepustil .... a zakruta auto pred tebou no ja ti neviem ..... |
valach: ked pojdes do porodnice s tehotnou zenou pojdes viac nez 150 ? |
ludovitko vystihol obidva dovody hned v tretom prispevku |
a mneli by zakázat chlast, lebo sa steho dá ožrat |
super téma . |
pocuj moja ten napis Mlhos si daj z tricka dolu pretoze vidim ze ti evidentne skodi zacinas dostavat rovnake myslenie ako ja Upravené 1 krát. Naposledy upravil mlhos (04.05.2010 15:11) |
A pred babami sa dobre machruje, ked jej povies kolko to ide" |
Allain, preto lebo by si nebola ochotna za mercedes s osemvalcom co ide 150 platit tolko co teraz.Myslim, ze by vtedy stacila aj Octavia. Chapeme? |
Obmedzit max rychlo sa da asi iba 2 sposobmi: Upravené 1 krát. Naposledy upravil jaso (04.05.2010 15:53) |
Jaso Nenapisal som , ze sa nebudu predavat. Napisal som, ze by cena musela ist nadol o velmi vela. Chces mi povedat, ze by si zaplatil za Mercedes SLS AMG tolko co stoji teraz?. Peniaze. Nic viac v tom nie je. |
valach, mas pravdu, ale zavolat sanitku, to ti nic nehovori? ta ti zenu dovezie do nemocnice urcite rychlejsie ako ty |
ludovitko: to s tou sanitkou nemožeš mysliet važne... |
nie som technik,,som chemik,,a preto čo napíšem nieje podložené je to iba úvaha,,,volakedy dávno sa mi páčil,,a ešte páči cadillac Eldorádo,,rv 1968,,,dodával sa z motorom obsah 7007 ccm výkon okolo 150-170 koní max rýchlost cca 200km/hod,,,,,bolo to dávno,,a bolo to perfektné auto,,a aj benzín bol za bagatel / 2 sk/l /lebo malo spotrebu 20-25 litrov na 100kilo,,,teraz by auto o obsahu 7 litrov malo podla mna výkon snád okolo 1000koní,,, myslím že vtedy boli materialy na výrobu iné,,stroje a výroba menej presné boli vetšie tolerancie iné technologie,,o robotoch som v tých časoch čítal tuším nanajvýš v komixoch a časopise,,Ohník teraz technologie pokročili stačí pozrat jawu 350 ešte tú vojenskú z gulatými valcami tuším typ 360 obsah 350 ccm vykon okolo 15 koni ,,možno 17,,vec stará 40 rokov na tu dobu v pohode a porovnajte to z modernou výrobou a materialmi napr CBR 600,,,obsah cca 2x taký,, výkon,,neviem presne ale možno cez 100 koní,,myslím si že to nebude iba tým,,,,obsahom valcov,,snad je to moderným sposobom výroby vetšou presnostou a lepšími materialmi ,,takže si myslým že keby tú starú jwu 350 začali vyrábat vlani s obsahom 350ccm,,,asi by tam bolo tých koní možno 40 nie preto že by ju chceli udržat na 17 konikoch ale preto lebo by to nedovolil material a sposob výroby???,,,, no a preto si myslím že sa vyrábaju stroje z výkonom ktorý prekona bez tažkostí hranice našej vyhlášky a poprípade aj chápania niektorích jednotlivcov,,,volakedy dávno som mal škodu 120 maximalna rýchlost nejako 145 km,,,ved poliši by mi teraz na dialnici vypi,,tchovali že nedosiahnem ani maximálnu povolenú rýchlost tým strojom,, a vlastne tam ,,zavadziam,, ešte raz ,,,toto je iba uvaha technicky málo fundovaného chlapa tak nemusíte hned do mna ,,,chlebom pokial som sa netrafil do témy |
...pretoze 180 po dialnici nie je zdaleka taky bezpecnostny problem ako 150 po okreske alebo 90 v mestskej ulicke. |
je uplne jedno co ma aky vykon a ako rychlo to ide pokial tam sedi normalny clovek moje auto ma rychlost 190 a este 130 na dialnici neprekrocilo |
mlhoš: ale raz za čas ho musíš poriadne prevetrať, lebo zostane z neho leňoch |
Mlhos vyhod si tu plechovku Bulharskej sarmy spod pl. pedalu!!! |
Jura , Ty seš kóň |
Neda mi nenadviazat na Dandana.. |
Allain... skor si sa mala spytat, na co si to ludia kupuju, ked vedia, ze im je to na **** ...u kazdeho najdes prave to jeho preco ano, takze existencia zbytocnych veci na svete je tym padom zdovodnena a veci teda prestavaju byt zbytocne |
naposledy zopakujem pre tych, co mi chcu škrtit ninju a podobne veci, ze je to iba uvaha, nie moj nazor !! ak niekto nevie, co je uvaha, na zakladnej skole mu to vysvetlia.. |
Pardon Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ifcozv (05.05.2010 11:02) |
a už to začína: |
to, s tým škrtením ninji, bolo myslené asi na mňa. Môj príspevok som nemyslel vážne (preto tie smejle). Ale ak som sa ťa nejako dotkol, tak prepáááááááááč. |
Allain - lebo naj businies je založený na ludskej chamtivosti , hlúposti a v neposlednom rade EGU. |
popozeraj sa okolo seba, 80% veci okolo teba je uplne zbytocnych ale na kazdu jednu z nich si najdes svoje vlastne zdovodnenie preco ju vlastne mas |
ale radsej nic Upravené 1 krát. Naposledy upravil zx6rko (05.05.2010 20:31) |
Prečo je to tak ? Allain, toto ja naozaj nesmierne širokospektrálna téma na najrozličnejšie úvahy a mne nedá, aby som tiež niečím drobným neprispel, aj keď ma pravdepodobne veľmi rýchlo šupnú do off topicu, ale nevadí |
Vlastne, ešte na niečo drobné by som bol skoro zabudol ...O dokonalosti alebo nedokonalosti ľudského druhu som pôvodne nemal v úmysle diskutovať, túto otázku si aj tak každý najlepšie zodpovie sám. Ale ak bol schopný prežiť taký nemotorný a neohrabaný živočích, akým bola Acanhtostega v takom nepriateľskom prostredí a ak sa maličký a bezbranný Laolestes tak ľstivo dokázal adaptovať napriek všetkým zdanlivým nevýhodám, potom je možné všetko. Aspoň z môjho pohľadu určite… Hlavne, ak vezmeme do úvahy skutočnosť, že podobné druhy rýb, ako Acanhtostega existujú dodnes. Ako názorný príklad by som mohol uviesť Brachyonychtisa, súčasnú „ rybu s rukami “, ktorá je priamym dôkazom, že za posledných tristošesťdesiat miliónov rokov sa toho zase až tak príliš veľa nezmenilo. Aspoň v niektorých ohľadoch nie. Náš hlavný problém nespočíva v tom, že naše zmysly sa nevyvinuli do absolútnej dokonalosti, že nevidíme a nepočujeme tak dobre, ako niektoré iné živočíšne druhy. Náš problém nie je ani v tom, že nemáme šestnásť zrakových pigmentov ako podaktoré druhy hadov a že naše oko nedisponuje nočným videním na princípe podobnom termovíznym kamerám, ako je tomu u hadov. Náš problém nie je ani v tom, že nepočujeme tak dobre ako netopiere a že sme oproti nim schopní vnímať zvuky len v žalostne obmedzenom pásme zvukového spektra. My si totiž na rozdiel od hadov a netopierov termovízne kamery a ultracitlivé odpočúvacie prístroje vieme vyrobiť. Vôbec nevadí, že máme len tri zrakové pigmenty. My si vlastne už dnes vieme vyrobiť takmer všetko, alebo si to o sebe aspoň myslíme. A v tom možno bude náš hlavný problém. Aj napriek tomu, že už si takmer všetko vyrobiť vieme, nevidíme a nepočujeme to, čo by sme vidieť a počuť mali. Lepšie povedané, nechceme vidieť a nechceme ani počuť. Akoby sme sa najradšej riadili nápisom na múre palermského väzenia: „ Kto je hluchý, slepý a čuší, spánok mu nik nenaruší...“ Čím ďalej, tým častejšie sa chováme ako povestné čínske opice. Náš hlavný problém spočíva v tom, že veci, ktoré by sa nás mali bytostne dotýkať, vedome ignorujeme a tvárime sa, že neexistujú...Ale napriek tomu mi predsa len nedá, aby som sa o jednu vec s vami nepodelil. Totiž, ak sme tu len pred chvíľou v krátkosti bleskovo a naozaj len náznakovito preleteli obdobím vývoja druhov, dlhším ako päťsto miliónov rokov, je na pováženie, kam až sme vo vývoji za posledných niekoľko málo tisíc rokov ako ľudstvo dospeli a kam sa nám ešte, pri tejto akcelerácii, ktorú sami začíname hnať do extrému podarí dospieť. Ostáva však nezodpovedaná otázka, za akú cenu a na ako dlho. Aj keď nemám v úmysle viesť siahodlhé prázdne moralizujúce prejavy o tom, aké sprievodné javy so sebou naša moderná civilizácia okolitému svetu prináša, nedá mi, aby som sa nepozastavil aspoň nad niektorými skutočnosťami, ktoré sú evidentne až do očí bijúce. Či si to priznáme, alebo nie, celá história ľudského rodu od jeho samotného prvopočiatku je sprevádzaná okrem každodenného zápasu o prežitie aj každodenným bojom o moc, so všetkými jeho, na prvý pohľad negatívnymi sprievodnými javmi. Výraz „ na prvý pohľad “ používam v tomto prípade zámerne preto, lebo z evolučného hľadiska nemusí byť všetko, čo sa na prvý pohľad ako negatívne javí, v konečnom dôsledku aj negatívne naozaj. Stačí si spomenúť na totálne zaľadnenie Zeme, alebo na Acanhtostegu. A mnohé veci a javy, ktoré sa nám, zhýčkaným vymoženosťami modernej civilizácie javia kruté, sú skrátka v prírode úplne normálnou súčasťou prirodzeného procesu vývoja. Pravda, len dovtedy, pokiaľ človek svojím neprimeraným zásahom rovnováhu nenaruší. Čo my, ľudia, najmä v období posledných dvesto rokov mimoriadne účinne a častokrát aj nezmyselne robíme, ani si pritom neuvedomujúc fatálnosť dopadov nášho konania. Nebudem tu teraz hovoriť hovoriť o vojnách, ktoré ľudstvo od nepamäti a pod najrôznejšími zámienkami vedie od svojho prvopočiatku. Nebudem tu ani debatovať o najrôznejších formách genocíd, vrátane tej, ktorú aj z krátkeho pohľadu časového obdobia samotného vývoja ľudského druhu viedla dnes najväčšia do pŕs sa hrdo bijúca svetová demokracia voči pôvodnému obyvateľstvu, neštítiac sa pritom žiadnych podlých spôsobov vrátane zámerného šírenia nákazlivých chorôb formou úmyselného rozdávania nakazených prikrývok domorodým obyvateľom v rámci takzvanej „ humanitárnej “ pomoci, ako by sme vtedajšie aktivity dnes vznešene a civilizovane nazvali. Nebudem sa na tomto mieste týmito, ani inými podlosťami čiernej stránky nedávnej, ale aj trošku dávnejšej histórie ľudstva viac zaoberať nie kôli tomu, že by som s nimi súhlasil, ale len preto, lebo nie som kvalifikovaný historik a nie je to ani účelom tejto knihy. Jednako sa necítim byť povolaný a to už len na základe svojich, do značnej miery chabých vedomostí, ale ani by som tým už dnes na veciach, ktoré sa udiali v nedávnej minulosti ( v súvislostiach, v ktorých tu vnímam predchádzajúce časové obdobia z môjho pohľadu nie je posledných dvesto rokov nič iné, ako len nedávna minulosť ) ani nič nedokázal zmeniť. Nakoniec, narodil som sa do takej doby. Celé dejiny ľudstva sú pretkané vojnami. Aj v čase môjho príchodu na svet bolo zhodou okolností napríklad len vo Vietname už viac ako dvestotisíc amerických vojakov, ktorí tam na príkazy svojich nadriadených vo veľkom relizovali pokusy, ktoré tu ani nemá zmysel rozpitvávať do podrobností. Každý, kto chce, si ich dnes bez problémov nájde na satelitných staniciach, na webe a v spúste dalších médií, ktoré nám tieto, dnes už viac ako štyridsaťročné informácie ochotne predkladajú s verným popisom najotrasnejších detailov. Ako úplnú samozrejmosť, dokonca, ako určitú formu hrdinstva. Stačilo tak málo, stačilo štyridsať rokov aby sme ostali voči týmto informáciám úplne imúnni a apatickí. Veď sa nás to priamo netýka, tak načo sa vzrušovať nad vraždením civilistov v dedinách ako My Lai, nad upaľovaním zaživa pri napalmových kobercových náletoch a nad dalšími „ delikatesami “, ktoré na nás médiá dennodenne veľmi radi chrlia. A vedia prečo. Veď majú obrovskú moc. Tí, ktorí ich riadia veľmi dobre poznajú pravidlo, že „ tisíckrát opakovaná lož sa stáva pravdou. “ Tí, ktorí majú v rukách skutočnú moc si až príliš dobre uvedomuju fakt, že schopnosť vhodne odkomunikovať udalosti a sofistikovane prispôsobiť obsah informácií, podhodených širokým masám konzumentov svojim potrebám je to, čo zásadným spôsobom ovplyvňuje verejnú mienku. A masy sa ochotne nechajú ovplyvniť. Princíp stádovitosti funguje v ľudskej komunite od nepamäti až obdivuhodne dokonalo. A to aj napriek ojedinelým snahám zdravého rozumu, ktorý, bohužiaľ príliš často osamotený, nemá takmer žiadnu šancu dav prekričať. Jeho ojedinelé zúfalé výkriky masa vždy spoľahlivo prehluší. A mocní to vedia… A ak by aj bolo niekedy výkriky predsa len počuť, on už sa nájde niekto, kto ich umlčať pomôže. Svedkovia doby by o tom vedeli povedať svoje, pravda, ak by boli prežili. Hlásatelia pravdy častokrát predčasne zaplatili za svoje presvedčenie cenu najvyššiu. História na to má plné priečinky dôkazov. Dôkazov o predčasne umlčaných posloch pravdy. Ako majster Ján Hus. Alebo ako Giordano Bruno, renesančný filozof a večný badateľ pravdy, ktorý ešte predtým, ako plamene inkvizície navždy umlčali jeho hlas, odvážne svojim katom do očí vyriekol : „ vynášate nado mnou rozsudok s väčším strachom, než s kým som ho ja počúval…“ |
... lebo clovek ma slobodnu volu, bez nej by nebol clovekom, ale strojom. To by nejazdil na moto.... |
jaso, ja jazdim v meste nikdy nie viac ako 50 km/h zhodou okolnosti na citroene c3 ale ten nema tempomat. To ma tak prisno dzubali v autoskole, ze mam ist rovnych 50 az mi to ostalo. A nechcem dostat pokutu, alebo v meste nemeravaju? niekedy je to aj o hubu, ale v piestanoch su tak rozmlatene cesty, ze sa da ist 90 len na niektorych cestickach aj to tam hadze jak svina |
Romanka clovek by si to aj rad precital, keby to malo nejaku strukturu. Len sa nato pozriem a uz ma boli hlava. A to nehovorim o riadkoch, ktore citas znovu alebo naopak preskocis dva- tri. fjung... |
fjungbklofe, čo na to povedať ? V zásade asi toľko, že zo svojho uhla pohĺadu máš pravdu. Na webe ma najviac fascinuje minimum cenzúry, ( prakticky 0 ) a tým pádom takmer neobmedzená voľnosť prispievať. A keď sem človek zavesí príspevok, musí byť pripravený aj na to, že nie každému sa bude páčiť. A keďže ja nie som iluzionista a nemám ani ambíciu páčiť sa za každú cenu úplne každému, tak s tým celkom viem žiť, (že z mojich príspevkov nebudú všetci nadšení. ) Hovorí sa, že dobrá kritika posúva, pravdu povediac, tá Tvoja ma nikam neposunula, ale uznávam, že na ňu máš úplne rovnaké právo, ako je to moje prispievať. Takže asi toľko. Mohol by som to síce zakončiť aj družstevníckym príslovím o "perlách a ošípaných... " ale nie som presvedčený, že by to niekam viedlo. Takže končím radšej obligátnym "maj sa fajn a máš pravdu, selektuj, čo čítaš, je to Tvoje výsostné právo..." |
ludovitko: nechapeš podstatu, aj ja idem 95% času 40-50....ale v tych zvyšnych 5% musim pridat a ist 60-70....pretože v protismere ide napr auto a ja toho cyklistu 50kmh nebohnem, pripadne preto aby som sa vobec dokazal zaradit do vedlajšieho pruhu + situacie nie bežne kedy mi prekročenie rychlosti zachranilo možno plechy, možno aj zdravie.... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 344579 | Včera: 151543