Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím chcel by som sa spýtať. aký je roziel medzi rozetou hliníkovou a železnou ?? prečo sa to vlastne vyrába z hliníku? niekde som už čítal, že tie hliníkové rozety sú kusy šrtotu...aký je váš názor? |
Tibess: no minimálňe ten, že jedna je Al zleťina a druhá Fe zleťina. Al je úplní kus šrotu a ludé nevjedzá de vrážat prachi, tak to kupujú |
ale tak aký to má efekt to že je možno o 400 gramov lahšia?? a vydrží hliníková tolko čo železná? |
vsetko, co je od tlmica dole, je neodpruzena hmotnost, to znamena, ze tlmic musi tlmit aj tu masu. Cim nizsia je neodpruzena hmotnost, tym citlivejsie dokaze tlmic pracovat, cize napr koleso ma lepsi kontakt s cestou aj pri prejazde vacsich nerovnosti. Cize, koleso kotuc, rozeta atd |
mne to bolo vysvetlene tak, ze su rozety SunStar, ktore su poriadne a potom rozety JT a pod ktore su lacne a horsie... original na honde som mal sunstar(ked mas aj na nej napisane D.I.D tak to robi sunstar) a po 30tis km som kupil cely set, opat sunstar s DID retazou. ale stoji to hriesne vela... |
kukolarik: sceu bich vidzet tú rozetu po 30.000 km na krosi |
Supersprox robí hliníkové rozety resp rozety zo zliatiny hliníka, sú skoro o tretinu, možno o polovicu lahšie ako oceľové. Ja ju mám napr na motarde od výroby... |
jogcar navyše tá váha má mierny ("matematický") vplyv aj na zrýchlenie a brzdenie motorky, je to v podstate určitý "zotrvačnik". Ale z takýchto "matematických" detailov sa špičkové mašiny skladajú, aj keď sa už potom hovorí o fyzike |
Tak som spočítal. |
egres2 a bral si do uvahy aj hmotnost motocykla a jazda?albo s tymi vypoctami len srandujes :D |
egres, neber len priamočiari pohyb, ale počítaj aj rozdiely medzi roztočením (motorom) alebo zastavením (brzdami) ťažkej a ľahkej rozety. Jasné, že ráf a pneumatika majú omnoho väčší vplyv, ale je tam "ein wenig" rozeta tiež. |
papiboy: proč to smjeruješ mňe? |
papiboy: |
egres... tak to potom aby som sa pred kazdou jazdou poradne vysral, ked su tvoje vypocty spravne |
mikulec, asi som ťa zle pochopil, sorry. Aj si ma trošku prekvapil, ja som tvoju prvú vetu totiž pochopil tak, že hliníková rozeta nie je dobrá na krosku, lebo nevydrží 30 000 km. (Kua, veď na kroske nevydrží moc ani oceľ, jednoducho to sa tam tak nemeria... Treba meniť, tak sa mení) |
egres, "na prstoch" je slabý výraz, veď tam nebola upresnená žiadna hladina mora Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (02.03.2010 14:13) |
papiboy: |
egres2: sek-1 je seKunda na mínus prvú alebo seKunda mínus jedna? |
mikulec: |
a z hladiska životnosti kt. rozeta je natom lepšie ? hliníková alebo železná ?? pri MX motorkách |
Tibess: no podlá vípočtu stríca egres2 , to bude určiťe tá, kerú tam má ten co má doma Kundu. Ale neňi to úplňe presné, lebo jeho kračí malíček neňi tak presní, teda sa mohua stat chiba na tvojém prijímači. |
Tibess: |
Čo chvíľa sa tu objaví aj te šróbik. Al egreš to zas teraz dúfam podloží aj výpočtami. Už sa aj rozbehol správnym smerom |
Mikulec : nič americke nie je dobre ani to železo hlinik je mäkky a zivotnosť tej rozety bude naozaj max. tych 30 000km Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (02.03.2010 15:52) |
hopyke: misleu sem na rozetu z haríka co má pohon remeňem. Šak na takej motoráďe nepotrebuje rozetu... |
mikulec: |
Biro: |
hliníková je akurát na toto Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (02.03.2010 23:08) |
vaha a neje to cisty hlinik.. skor dural... cisty by bol makky |
aj dural je mäkky, este z cias ked som studoval na strednej leteckeho mechanika si pamätam zlozenie duralu - AL, CU4, MG1 - je to v percentach 95% hliniku, 4 % med, a 1% horčíka. takže stale tvrdím železo je železo na rozetu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (03.03.2010 7:21) |
v pohode som odjazdil s "hlinikom" 2 sezony a rozeta bola stale pouzitelna |
charakter 4valu hlinikovu len opotrebi, asi nevytrhá. Ale tie jednobuchy, v terene keď sa kusne drapak, alebo sa spojkne až ide mašina šrégom tie to oholia. Ale až po dvoch rokoch vozenia mi prestal hliník vyhovovať, začiatočník kľudne zúžitkuje len opotrebením zubov. |
sa necudujte ze vam to nic nevydrzi na tych kozach,ket to ani neciscite a mate na tej retazi buato a mate ju vytahanu jak gumu v trenkach sa potom cudujete ze nic nevydrzi |
vsetci co mate strhane hlinikove rozety-pockajte na najblizsi miting strany SMER-zn. vajcia su drahe :D:D |
egres2 neskoro ale predsa: nema nahodou zrychlenie jednotku meter x sekunda na -2? nie -1 |
zrychlenie a spomalenie je v jednotkách m/s2 (cháp na druhú) |
dazdo: |
kua, tak toto je diskusia, za vsetky drobne.. ide to tu dolu vodou....... |
Titán počuli ste už niekto o titánovej rozete? ževraj nato dávajú doživotnú záruku a cena cca 130 €, ale potom v akom stave je natom reťaz a predné ozubené kolečko? |
tibes a čo tak titánový mix - reťaz, rozeta, kolečko, titánový kľúčik od motorky ? to by malo vydržať dlho nie? |
Tibess a kto na to dava dozivotnu zaruku? |
no v sobotu ked som bol na tréningu tak tam bol 1 chalan a on mi hovoril...ja som otom zatial nepočul, až na toto... |
Keď o niečom hovno viete, tak sa nesmejte. Výrobca roziet Krause dáva na túto sidewindersprockets.com/titaniumII-sprockets.html rozetu naozaj doživotnú záruku. Len neviem ako to je s jej uznaním na Slovensku. |
a to su tie duralove s ocelovymi zubami take drahe?? |
doživotná záruka je normálna vjec. Aj masterlock to dáva na zámki, len si treba uvjedomit, že záruku si nesmíš mílit se životnoscú a bježním opotrebeňím. Treba si kuknút aj to, na co sa záruka fstahuje... |
takto som oholil poslednu, vydrzala len 30 mth...fpici Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (26.09.2010 23:52) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 195019 | Včera: 207769