Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Mam taky problem. Na mojej masine Suzuki GSR sa pomerne tazko toci zadne koleso ked ju mam na stojane. Zadne koleso by sa malo zotrvacnostou tocit podla mojich domienok, avsak na mojej moto po roztoceni zastane po cca 3 sekundach a samo o sebe ide pomerne tazko. |
skus vymagnuť spojku či sa to zmeni, teda roztáčaš rukou alebo motorom ked je naštartovana? A či ti nešucha brzda |
Pri vypnutom motore, na neutrali. Samozrejme tocim koleso rukou. |
Retaz som sponoval podla manualu, od oka sa zda prave naopak, ze by sa dala este par milimetrov pritiahnut. |
ked nieje nastartovana a neni zohriata-v tejto kose moze byt asi stuhnuty olej v prevodovke, nie?:D a celkovo to koleso sa nema tocit donekonecna, ci?:D sak ho brzdi retaz, prevodovka..:D |
Janci, ale vsak si vravel naposledy, ze ju mam dosponovat, ze je prilis volna. |
Borto...myslim, ze hladas chybu tam kde nie je. Okrem lozisk v kolese tocis aj retaz a prevodovku. Teda ak nie su tieto casti dostatocne zahriate tak zadne kolo bude javit urcity "odpor". Ak dobre pozeram pises, ze sa zastavi po 3sek. co je myslim zodpovedajuce tomu nezohriatemu stavu. Skus nim zatocit ked bude vsetko zohriate (jazdou) a uvidis, ze to bude o poznanie lepsie. |
to ani mne sa netoci ani v lete.. to by malo?? |
Na mojej byvalej honde CBR sa tocilo jedna radost. |
mne sa koleso toci dost tazko a mam kardan! to nemas ako na bicykli! |
ked nemas co na praci vyber platnicky a zhod retaz koleso utiahny a zatoc .precisti valceky z wd 40 aby pekne vracali zaloz platne nahod retaz z cc 35mm volou a musi to byt ok Upravené 2 krát. Naposledy upravil ulba (12.01.2010 12:10) |
to je normalne, aj na bandite ide nezohriata omnoho tazsie, dokonca az tak, ze citit trocha vacsi odpor aj pri tlaceni motorky a po staci malickom zahriati uz ide lahucko. Je to prevodovym olejom, pripadne mazivom v nabojoch kolies (hoci olej ma necelu sezonu a naboje dve sezony) a podiel ma na tom aj mazivo na retazi (kedze nebolo ine, tak som teraz musel pouzivat take lacnejsie a vyraznejsie stuhne v zime). Ale ty pises ze mas izbovu teplotu, tak neviem. Ale najskor to mazivo.. skus to ked bude cely system zahriaty na prevadzkovu teplotu ci pojde tazko. Ak ano, hladaj problem, ak nie, tak je to jasne mazivo. |
tuhý olej je najpravdepodobnejši, preto som napísal vytlačit spojku a veru, dlho sa točit nebude, retaz má velký odpor |
co s tym ma spojka??? spojka oddeluje kluku od prevodovky, nie koleso od prevodovky.. cize ked mas neutral a tocis kolesom, tak sa ti spojka nehybe! Toci sa iba hnany hriadel prevodovky a volne ozubene kolesa na hnacom hriadeli. To si mylis so startovanim, kedy ti starter toci klukou a ty stlacas spojku, aby si oddelil kluku od prevodovky a netocil aj ju. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (12.01.2010 13:13) |
Zhoď reťaz a uvidíš či je to v kolese alebo v inom. Nie sú už zuby na rozetách v dobehu? |
Ahoj.Tak sedliackým rozumom.Čo spôsobuje zle pretáčanie zadneho kolesa?Z fyziky zakladnej školy vieme že to má na svedomí TRENIE.Ako prísť na to ktoré?Náboj kolesa,reťaz,nedaj Bože ložiská v prevodovke alebo zlá montáž celeho prevodu.Ja navrhujem zhoď reťaz a samostatne preskúšaj odpor trenim v jednotlivých čas.Ak ide lahučko vývodové (sekundarne) koliesko znamená že ložiská v prevodovke su faje a brzdí nas iba semering(gufero).Ak má zadné koleso ohromnú zotrvačnosť(má presda veľký priemer a veľkú hmotnosť) dá sa.No a teraz reťaz uvedomme si že každý čap článku je utesnený gumeným tesnením.Toto tesnenie je s presahom to znamená že guma je stlačená medzi jednotlivými ohnivkami.Nová reťaz má neaké trenie.Počas prevádzky sa do tejto gumy či chcene alebo nie natlačí neaký ten prach zvonku a ten pôsonením o kov zvyšuje toto trenieno zasa na druhej strane aj to tesnenie sa opotrebuváva.Takže porovnaj jednotlivé časti a budeš vedieť"kde je pes zakopaný".No a ešte jedna vec, rovnobežnosť hriadeľov sekundárneho prevodu(os rozety a vyvodového kolieska)a pozdľžna suososť týchto reťatových kolies(alebo ináč zubou oboch kolies) zaručuju že reťaz pri pohybe neodiera o boky zubou ale plynule sa odvaluje po ich chrbátoch a čelách.Na to si pri montáži daj pozor. Upravené 2 krát. Naposledy upravil jastrab (12.01.2010 13:52) |
ano, netočí sa celý hnací hriadel, len ozubené kolá, to maš pravdu ale skusit može |
ako vraví tonyy, elmináciuo dojdi an to v čom to je. |
Dakujem |
Robo NM Borto v predoslom prispevku pisal,ze platnicky roztiahol a ziadna zmena.To znamena,ze brzdu mozme vylucit. |
no to je tazky abstak, v zime si tocit zadnym kolesom rukou ked je motorka na stojane hehe |
motorexcite, veru ze pravdu mas, tuhu ju ma jak ocelovy drot, borto, len cisti, a ked vecer kooliesko roztocis, tak rano este bude tocit |
motoexcite, roztiahnuť platničky je jedna vec, ja som ale paranoidný, zhodil by som aj strmeň, aby som mal istotu |
ak ti to na CBR islo inak tak to preto ze to je Honda |
chlapi bacha, kupou hondy si privodite nenavratne poruchy osobnosti |
Prečo sa mi točí zadné koleso ak mám moto na centrálnpm stojane po naštartovaní cca 2-3 minúty aj v lete?Že by spojka v hustejšom studenom oleji? |
robilo mi to na moto s kardanom /ledva som rukou pretocil koleso/ robi mi to na terajsej moto z retazou a robilo mi to aj na vsetkych moto pred tym. |
Sak ako bolo povedane... nie je to ako na bicykli, ze sa bude tocit do nekonecna... Tri sekundy su normalne. |
borto ma motorku v teplejsom prostredi ako normalny clovek v byte |
Ja osobne ked startujem studenu moto po dhlsom case tak mu tam cvaknem jednicku kym sa oblecem, toz aby sa prevodovka dobre promazala |
Myslim ze by bolo celkom zaujimave zmerat na motorovej brzde vykon moto zo znecistenou retazovou sadou a zo 100% cistou,pripadne novou. |
Žiadna chyba tam není, uvedom si že točíš reťaz, sekundárne koliesko a myslím že aj celý jeden stromček (hnaná hriadeľ) s ozubenými kolesami a to všetko prevod do ťažka a není tam žiadna volnobežka. So spojkou to nemá nič, spojka je až za hnacou hriadeľou a primárnym prevodom . Nebuď hypochonder na motorku!!! |
mat tvoje problemi... daj si kolecko kolo baraku,urcite ti toprospeje |
Egres 2.Prevodovka je postavená tak že všetky dvojice ozubených kolies jednotlivých prevodových stupňov sú stale v zábere.To znamená že pri neutráli kolesa predlohy(to je ten hriadeľ na ktorom je spojka)maju snahu otáčať kolesá vyvododoveho hriadeľa aj keď sa v podstate na ňom voľne otáčajú.Všetko to je o trení.V tvojom prípade tie 2-3minuty trvá kým sa stečený olej opäť dostane medzi kolesa a hriadeľe a zmeni teplom viskozitu tým sa zníži trenie.Ak je trenie kolies na vyvodovom hriadeľi menšie ako trenie celáho sekundárneho prevodu(reťazové kolesa +reťaz) vtedy sa zadve koleso prestane otáčať.Toto je tvoj prípad. |
Nebudem menovať, ale raz som si kúpil bomba spray na reťaz a mal som pocit ži mi zhrdzaveli valčeky. Nemazal si v zime reťaz? Tie ojejčeky aby nefrkali sú také lepkavé, no a keď si spočítaš články reťaze a uvedomíš si to trenie lepkavého spreja.... nebude sa ro ročiť ako na bicykli. |
jastrab:Ja viem že je to hustotou oleja.Len som chcel poukázať na opačný prípad keď sa odpor vyvolaný trením v prevodovke prenáša na zadné koleso pri nenaštartovanej motorke. |
Zrovna včera som vyberal baterku z motorky, tak ma napadlo, že potočím zádným kolesom nech viem, na čom som. Šlo to lahko, skoro ako na bajku. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77348 | Včera: 139699