Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Na dovolenke som poznal jedného chalana, ktorý pracoval v jednej nemenovanej automobilke. Bavili sme sa o kvalite áut a hovoril, že sú krajiny, ktoré si viac potrpia na kvalitu ako trebárs iné krajiny. A tak teda napr. do Nemecka idú autá, ktoré sú v top stave a napr. do takého Ruska to nie je až také prísne. Neviem či sa dá tomu veriť a nie som znalý tejto veci, takže by som to rád počul (čítal) od odborníkov. |
do ruská idú také auta čo ti niekto potiahne tu alebo ďalej na západ:D |
to je pravda a je to aj pri elektronika, oblečení.........atď |
Hm,takze masiny.ktore idu na Slovensko stoja za hovno? |
zaujímalo by ma, ako to je s naším trhom a motocyklami. keď sa tu stále prepierajú tie ceny v zahraničí v porovnaní s našimi, nedá mi nespomenúť k tým "super cenám" v zahraničí aj vyššiu kvalitu. ale to už je chyba čisto v nás. sme v očiach výrobcu ako lajdáci a latári, ktorí sa nedožadujú náhrady, alebo odškodnenia? |
myslim,ze s motocyklami to tak nieje,aspon nie Japonske a asi ani ziadne ine. Take znacky ako Aprilia,Ducati,Yamaha,Honda....atd. si nebudu kazit image nikde,su to tradicne znacky,ktore nieco znamenaju vo svete...moj nazor |
Conan - pracujem v nemenovanej nemeckej automobilke a to, co ti spominal tvoj kamarat v nasej firme nefunguje. Specifikacie a tolerancie su rovnake pre kazde auto, je jedno, ci ide do Laosu alebo Svajciarska. |
moze to byt pravda, lebo aj Ja robim v jednej nemenovanej nemeckej firme vo vyrobe a tiez to tak funguje, a stalo sa to, ze na to co ide na slovensko, tak tam hodime ze made in EU a German Techology, politika spinava |
pripada mi to nerealne mat dve skupiny ludi,kde jedna by mala ine tolerancie a druha ine... |
Minerva: deje sa to dobre a horsie kusy su vsade.. a politika trhu je vsade ina..(mi nepovedz ze nemenovana nem firma ked ma dajaky mensi zadrhel tak vsetko zosrotuje..napr stekance alebo podobne) kukni ake su rozdiely len v zakladnej vybave pre ine trhy aj tam mas odpoved na kriteria trhov |
Ja som robil v jednej nemenovanej nemeckej automobilke v ktorej sa časť jednej haly volá "Japan hala"...Čo myslíte, že tam asi robia? |
Stiki2 - by si sa cudoval kvoli akym mikro-skrabancom a stekancom sa srotuju stovky dielov na aute, ktoreho cena zacina pri 57tis. € |
tolerancne normy mozu byt rovnake, ale statisticky je vzdy nieco podarenejsie a ine menej, aj ked oba vyrobky splnaju tu istu normu.. priklad: pocitacovy procesor rovnakeho typu 1500MHz aj 1700Mhz boli vyrobene spolu, ale ten lepsi zvlada pracovat aj pri vyssej frekvencii.. proste podarenejsi kusok |
a povedal ti ten chalan ako to reálne funguje v tej fabrike ? považujem to za najväčšiu hlúposť čo som v poslednej dobe počul (skús si to predstaviť ako by to malo v napr. v trnavskom PSA podľa tvojho tvrdenia fungovať ?) |
aj u nas to tak funguje,nemecky trh je narocnejsi na kvalitu,su urcite komponenty a vybrany dodavatelia,ktore ide len pre nemecky trh,jasne,ze aj cena je vyssia...... |
vzdy to tak bolo a vzdy bude na konci linky je vystupna kontrola a vsetko co sa neda opravit ide na domaci trh pretoze von na vyvoz musi ist iba kvalita |
u nas sa predavaju motocykle takej istej kvality, ako pre celu EU.. mozu sa jemne lisit vybavou (napr. abs), inymi modelmi alebo nalepkami v roznych jazykoch, tot vsjo Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (01.09.2009 22:01) |
o kvalite neviem |
Plechovkar, veru tak. V zahranici sa da kupit lacnejsie, napr. prasky a drogeria su ovela kvalitnejsie. Nechapem, preco casto taka ista vec na zapade moze stat trikrat menej ako u nas. Asi nase poniektore nenazrane firmy nahadzuju 300% na nakupnu cenu... |
akoze nechapes a narodny hrdina zbojnik ti nic nehovori? |
No ja robim v nemenovanej korejskej automobilke a o nejakom deleni vyvozu aut podla kvality som este nepocul Ale myslim ze aj keby nieco take fungovalo, tak pri motocykloch skor nie. Ako pisal niekto vyssie, ty vyrobcovia sa skor budu chciet zamerat na kvalitu a dobre meno a pri takom malom pocte vyrobenych kusov oproti automobilom by to nemal byt problem. |
dík za príspevky...snažil som sa to smerovať viac menej na motocykle, ale ono to asi súvisí so všetkým. podľa mňa takisto je fakt, že na konci linky sa zistí množstvo nevydarených kusov. nech je to akákoľvek výroba...deje sa to.inak by sa nové autá nekazili.samozrejme, že na každé autá je rovnyký meter, ale toto sa podľa mňa deje. práve dnešná doba tomu napomáha.techonológie sa skvalitňujú, ale snažia sa aj zrýchľovať, čo má obvykle za následok vadné kusy.nové modely, motory, elektronika...toto sú obvykle neprebádané a časom neoverené veci a kým sa príde na muchy, už je tu iný model. |
Mlhos - existuje aj vstupna a medzioperacna kontrola, ktore zachytavaju nezhodne vyrobky a gro chyb sa velakrat odhali prave tu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Minerva (02.09.2009 8:41) |
Minerva: s tym systemom JIT mas pravdu, kazde auto uz pocas vyroby na pase ma urcene kam pojde |
Mam info, ze u aut jednej nemenovanej nemeckej automobilky to takto funguje. A funguje to sposobom, ze auta vyrobene u nas, sa predavaju na zapad a auta, ktore sa predavaju u nas, sa vyrabaju povedzme v Spanielsku. Bolo iba par modelov, ktore sa u nas vyrobili a aj u nas predali. Tie kusy mali v nazve privlastok "Slovakia"... Viem, ze to takto robia aj ine automobilky. S motorkami je to trosku komplikovanejsie, lebo trh je ovela mensi a asi sa vyrobcovi neoplati stavat novu fabriku pre take cilsa predajnosti. |
Minerva - uz si si kupovala svoje nove auto? Alebo s tym mas aspon nejake skusenosti? Lebo nieje ziadnou vynimkou, ked ti predajca vie ponuknut skladovku za vyhodnejsi peniaz a v podstate okamzite k odberu. Moze sa ale stat, ze to nove auto nebude mat taku vybavu, farbu alebo kolesa, ake si zelas, ale to je vsetko kompromis pri tej nizsej cene, ktoru ti predajca navrhne. Ci aj tu mi budes tvrdit, ze tie auta uz skoro mali majitela, ale ten to na poslednu chvilu zrusil a oni sa toho potrebuju zbavit? |
CBrider - ano, je to tak a znova opakujem, ze tolerancie a specifikacie su pre kazdy diel rovnake. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Minerva (02.09.2009 9:47) |
No , ak si kupis kubansky motocykel, tak to bude tak, ze ten na vyvoz bude kvalitnejsi ako ten na domaci trh , ale uz sa zobudte, uz nezijeme v socializme ale kapitalizme |
vela kamaratov robi v tn leoni a nic take nespominali |
Kupoval som pred 5timi rokmi nové auto. Francúzske. Úroveň jednotlivých sériových vybavení mali odstupňované napr. A-B-C-D-F. Podľa mojich želaní a financií som si vybral C. Všetko v pohode. Potom som sa náhodou dostal k ponúkaným úrovniam výbavy pre nemecký trh a zistil som, že to, čo sa tam ponúka v úrovni C je u nás úroveň D. Prečo ja nemám v Céčku napr. elektróny alebo automatickú klímu a v nemecku alebo vo francúzsku to mali? Neviem ako je to teraz, keď platíme rovnakou menou, ale vtedy to takto bolo. |
lebo nam - vychodnym narodom staci aj to horise a zmenou meny sa nezmenilo absoluutne nic |
Declen: my sme ochotny zaplatit vyssie prachy za horsiu uroven. V Nemecku za tie iste prachy automaticky ocakavas/dostanes viac. A vsetko je len o trhovej ekonomike. Jasne ze automobilka ti radsej da priplatit ak chces viac, lebo vie, ze si ochotny priplatit, kdezto v inej krajne tomu tak nemusi byt. Kazdy chce cim viac ziskat za co najmenej. |
mne by tu stacili znackove tenisky a elektronika, ktore su na zapade ovela ovela kvalitnejsie.. nebudu jedini.. len to podla mna nevedeli tak dobre zamaskovat.. |
Máte pravdu chlapci. Ale toto je parketa na zodpovednosti dovozcu. Nie jednotlivých autorizovaných predajcov, ako si vyrokuje s automobilkou podmienky pre náš trh. Predpokladám, že oni už len dostanú obrázkové, ukážkové katalógy a cenniky (ktoré si síce ešte môžu trošičku upraviť). |
tref: TAK UŽ KUA PRESTAŇME BYŤ OCHOTNÍ !!!!!!!! |
moto neviem ja mam z hamamaciu..ale pracky-pre rumunsko spirala cierne zelezo,do francuzka spirala nerezova....o autach som sa sam presvecil aspon co sa tyka vybavy.. |
Declen, nemyl si uroven standardnej vybavy s kvalitou. Ked ma auto pre jeden trh inu vybavu ako pre iny, to je vecou fabriky a importera - dohody o mnozstve ktore kupuju, a ceny. Preto napriklad auta pre nemecky trh maju (takmer) vsetky ESP v zaklade - ze preco? Lebo aj ich konkurenti maju. U nas za priplatok? Preco? Lebo aj konkurencia ma vacsinou za priplatok (a hlavne, lebo vacsina slovakov ani nevie, ze na co by im to bolo). Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (02.09.2009 19:19) |
este si zabudol napisat, ze na zapad sli vzdy auta zo stredajsej smeny, ti eboli najkvalitnejsie ... najvacsie nepodarky boli z pondelku a tusim piatku ... |
krilo: najvacsie nepodarky v skodovke zacali potom, ako tam na vyrobnu linku zacali zvazat kubancov .. |
takže k čomu sme sa vlastne dopracovali?...že výroba motocyklov nie je v takom objeme ako iné produkty a preto sa to motorkám stať nemôže?a nie je jedno či to je 100 000 kusov ročne, alebo týždenne?podľa mňa to nie je dané množstvom. |
poviem jeden konkrétny príklad u jedného svetového výrobcu kamiónov - renomovaná značka, ale nebudem menovať. Za výrobnou linkou, kde sa kompletizujú motory , je hala, kde sa tie motory odskúšavajú. Sú ponapájané na PC a testované. Je tam kopec výstupných údajov cca 2 strany údajov podľa ktorých sa hodia do A,B,C a D triedy. Slovensko v tej dobe, keď mi to rozprával chlapík čo tam robil dostávalo najhoršiu triedu. V ďalších komponentoch je to samozrejme tak isto. Predsa napr. pneu za 100 e nebude lepšia ako pneu za 150 eur. A skoro vo všetkých komponentoch je drahšia aj lacnejšia alternatíva. |
copy - nie, nemýlim si to. Ja som , keď to teraz po sebe čítam, fakt hovoril o štandardnej výbave. Súhlasím s tebou. Je to tak. A ten príklad so sirupom v školskej jedálni - trocha pritiahnutý za vlasy, ale budiž. Obrazne povedané "móóže byť". |
declen, ja som to myslel tak, ze napr. v rakusku sa predava nejaky model motocyklu vo verzii bez, ale aj s abs.. a na slovensku je tento isty model dostupny iba vo verzii bez abs |
tiez som robil pre automotive a je to samozrejme pravda, ze sa odlisuje aj kvalita vyroby pre ten ktory trh, resp. aj konkretne, ci sa jedna o bezneho zakaznika, vip, predvadzacku a pod. rovnako ako je pravda ze medzi koncernovymi znackami vw su napr. velke rozdieli v chapani kvality. Nic nove. |
ja len taký ftip: |
Declen, ja len s tymi standardnymi vybavami - ze to nie je o kvalite, ale o podmienkach. Do EU sa vyrabaju auta s Euro4 alebo Euro5, ked to vezu niekam inam, kde nemaju take prisne emisne normy, tak tam zbytocne nebudu davat katalyzator, takisto airbagy nie su vsade povinne, ABS atd. |
To je asi ked pridete do UK a zistite ze su tam obchody s tovarom urcenym na vyvoz na vychod - a ten tovar je samozrejme lacnejsi. Hadajte preco. Zoberte si hocijaky sampon.. ak je na zadnom obale CZ SK PL HU HR.. tak viete aky sampon mate. |
Vadim: Neviem ako je to konkrétne u motoriek ale svojho času som bol v Belgicku preberať a zabezpečovať nakládku dvoch plynových komôr.Po naložení oboch komôr na kamión dobehol zúrivý belgičan a kázal mi jednu komoru zložiť že vraj tá nie je určená pre nás.Pri nakladaní inej komory bola na bedne nálepka " Ostware".Až po niekoľkých hodinách a vysvetlení že komory dodávame pre americkú firmu mi vymenili obe komory za " Westware". |
Nie je to kokotina viem o tom svoje Upravené 1 krát. Naposledy upravil bubak99 (03.09.2009 10:23) |
Budem trochu OT: |
Ja viem páni, aj ja sa na tie časy veľmi živo pamätám. My sme vtedy mali Š 1000MB deLuxe v nádhernej oranžovej. Keby to malo poriadne ostrekovače, mohli sme s tým polievať tulipány na nábreží namiesto Liaziek. |
Zákazník z Popudinských Močidlian príde do šourúmu a objedná si auto "na mieru" (materiál a dizajn interiéru, kombináciu elektrického, resp. mechanického ovládania, počet atibagov, typ klímy, blablabla...) auto mu vyskladajú na mieru a pokazia, pretože Popudinské Močidľany sú v Ost Blocku. Rozkošná teória. |
ano Vadim dobre prirovnania naprikla s zapis aj toto tatra 815 pre domaci trh nema vyhrievanu korbu ale pre sibir v rusku ma |
slovensko si musi vstup do EU odotrokovat... bohuzial ale otom to cele je .. taka mensia globalizacia na europskej urovni... sak celkovo ceny tomu nasvedcuju ke dich porovnas so zapadnejsimi susedmi ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (03.09.2009 11:09) |
Je to asi ako s mobilnymi operatormi. V Rakusku za tu istu cenu (pausal) dostanes 10x viac minut do celej EU a este aj dat. A vobec to nie je sposobene infrastrukturou, ze u nas je draha alebo co.. je taka ista ako v Rakusku. A to neporovnavam kupyschopnost. |
Podľa slov príbuzného z rajchu aj tam si kúpiš Mercedes hneď u juhošaa/turka/albánca,ale v Mercedese iba na objednávku najskôr tak za 2 týždne až dva mesiace,podľa výbavy.A podľa jeho slov:"buď sme strašne bohatí alebo zlodeji,lebo také autá nejazdia ani u nich". Upravené 1 krát. Naposledy upravil tonyy (03.09.2009 15:22) |
Vadim, prilba Boeri z Mototechny? No neverim, to by sa rychlo rozkriklo. Z ktorej - z tej motorkarskej, co bola tusim na Gorkeho? |
copy: píšeš, že za sociku bola v obchodoch jedna jedina integrala - znacka Cassida. |
Z Jawy 500OHC. Na rozdiel od originálu, brzdil aspoň trochu. |
Vadim, no len sa rozpomen. Bud v Tuzexe (vedla terajsej Soravie, tusim tam je teraz predajna Opel) alebo si si ju musel potom doviezt z Madarska. To by mi predsa nebolo uslo, keby mali vtedy u nas Boeri za koruny. |
ja som mal tiez boeru ale v roku 88.na 350 som mal prednu dvojklucovu a prala celkom slusne.niekto tu pisal o kvalite v stredu ...nemci si predlzuju vikendy a preto po . a pi.robia roboty ...z vinka sa da vycitat aj den vyroby..felda na vyvoz-airbeg,el zrkadla,servo ,komplet odhlucneny mot.priestor a dutiny.a 613 som mal a bola orig.cervena-tmava a bola od jakesa. |
Pochybujem o tom prvom prispevku /300 smailikov tukajucich si na celo/, len si nemyslite, ze robia napr FZ6 v 20 fabrikach pre kazdu krajinu inu. Robia to v jednej pre cely svet /+male obmeny pre Amikov a Japonsko/ a tam sa Ti nik nebude srat z nejakym delenim a serepetickami, chrli sa to v tisicoch kazde den. Kto robil vo vyrobnej fabrike moze vediet, so vsetkym to tak je. Conan Ti si asi este nerobil, ci s padol z jahody. Ale uc sa. |
Kazdemu je znama znacka BMW, a viete o tom ze dieli na limuzinu sa vyrabaju a montuju v cine a diely na suvcka ako x5,x3,x6 sa vyrabaju v USA? Kolko ludi tuto znacku ospevuje ze je to nemecka vyroba a teda ze to musi byt kvalitne. Nie dneska ked je auto nemecka znacka alebo poznane ako nemecka znacka uz to neje davno plnokrvny nemec, ale miesanec zo vsetkych moznych kutoch sveta. A cudujem sa ze tie bmw sa nerozletia ked kvalitativne auta z ciny stoja za hovno. Upravené 1 krát. Naposledy upravil noveL84 (04.09.2009 18:28) |
nevo: ak chceš nabudúce prispieť takýmto arogantným príspevkom, nechaj si to radšej pre svoje nevybité ego a problémy s gramatikou.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil conan (05.09.2009 8:52) |
To je jedno kde je to vyrobené ale od základného kameňa fabriky až po odovzdanie klúčikov majiteľovi to diktuje nemec. chápando |
priklanam sa ku marino-vi.Tajomstva kazdej jednej firmy sa nedozviete, a ak ano tak ten doticny ,ktory ma ku tomu pristup a to pustil von,ma pruser a minimalne padaka.Niektory sa tu asi nechapeme.Pravda je taka:ano, je jedna fabrika na vyrobu daneho typu motorky,pre cely svet,povezme napr.Hondy CBR 600,1000 atd.,ktora po kompletacii sa vyvaza do celeho sveta.Ale rozdiel moze byt napriklad v komponentov pri kompetizacii.Kazdy kto z vas pracuje v takejto "branzi" pozna slova ako"second sourcing",co znamena nahradny,alebo druhy zdroj(po pripade viac),v tomto pripade dodavatela komponentov,robi sa to pre to,lebo ak ma firma(v nasom pripade povedzme Honda) viac dodavatelov moze hybat s cenou komponentov,tj.ty, ktory daju lepsiu cenu tak dostanu vacsi objem zakazok.(jasne,ze pri zachovani kvalitativnych noriem).Tym chcem povedat,ze stale je jeden dodavatel kvalitnejsi ako druhy(zistuje sa to pri kontrole vstupnej quality).Kazda poskladana motorka na svoje interne fabrikove dielenske cislo(alebo nazov vyrobnej serie),podla ktorej sa vie,ktory komponent tam bol pouzity.A verte,ze napriklad Nemecky trh nebude chciet pozinkovany plech napr.z oceliarne Novolipeck(Ukraina),alebo BAO STEEL Cina,ale jedine ak bol pri kompletacii pouzity U.S.STEEL Kosice,alebo napr.Alpine Austria(Rakusko),hoci komponenty su identicke,(nevravim,ze tie prve spominane su zle).A tak to plati pri viacerych komponentov a verte,ze to vobec nie je tazke zosuladit na vyrobnej linke myslim"dobre-percentualne menej kazive" komponenty v jednej motorke,robia sa totiz naraz velke serie zakazok(zakazky od zakaznika maju vyhlad aj 2 mesiace do predu).Takze verte,ze na tej kvalite nieco bude (Tu Hondu som bral len obrazne,ako prva ma tato znacka napadla). |
BAJO1977: presne takýto príspevok som mal na mysli.ten známy mi povedal aj to, že príde kamión s naloženými autami do švajčiarska, a ak nájde len jednu chybu na jednom aute, vráti všetky späť.nehovorím, že je to vždy tak, ale stane sa.nevravíš, že tie prvé komponenty sú zlé, ale takisto nemusia byť tak dobré ako tie ďalšie...a tak to platí pri ďalších komponentoch... Upravené 1 krát. Naposledy upravil conan (08.09.2009 6:29) |
co sa tyka automobilov, tak su znacky, ktore ponukaju stavebnicovy system vybav, t.j. jestvuje velke mnozstvo druhov jednotliveho modelu (najme ked sa rozlicna vybava spoji s rozlicnym typom karoserie a paletov 12 farieb) - v tomto pripade sa zvacsa robi priamo na objednavku a rozdelovat jednotlive auta na ost alebo west je nezmysel. |
a mesiac čaká kým mu do prázdneho šourumu dovezú ďalšie haraburdy? |
Conan> no Boze, po tme sa zle pise, proste preklep, po sebe to nikdy necitam, co Ta prve napadne to je spravne. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260964 | Včera: 181281